VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
Tak jsem vyzkoušel Vistu. Jako zaváděč na hry je to docela použitelné, více jsem prozatím nezkoušel. Ale o tom jindy. Funkci zavádeče pro hry u mě dosud stále zastávají Windows XP. Jak je známo Windows XP neumí režim řadiče disků AHCI, jehož nejdůležitějšími vlastnostmi je hot-swap a NCQ. Hot Swap nepotřebuji, a přínos NCQ je dost diskutabilní. Dokonce to vypadá, že Native IDE je co do rychlosti AHCI dost podobné, v něčem rychlejší v něčem pomalejší, rozdíly zanedbatelné.
Zkoušel jsem integroval sata ovladače Intelu pro ICH9 na instalačku WinXP pomocí nLite, ale když jsem zničil 5 CDček a Widle stejně házely error, tak jsem to vzdal. Návod na stránkách Intelu pro Integraci ovladačů ručně taky nefunguje, takže SATA drivery na instalačku cpát nebudu. Disketovku nevedu, a kupovat ani nebudu.
Na AHCI režimu mě sere ještě jedna věc. Po POSTu při spuštění PC naskočí SATA/AHCI BIOS diagnostika, a BIOS detekuje 10 vteřin připojená zařízení. Docela vopruz. v ražimu Native IDE to nedělá. Otázka tedy zní, má AHCI na desktopu reálný smysl? Používáte AHCI?
Tiskni
Sdílej:
00:1f.2 SATA controller: Intel Corporation 82801HBM/HEM (ICH8M/ICH8M-E) SATA AHCI Controller (rev 03)
Zkoušel jsem integroval sata ovladače Intelu pro ICH9 na instalačku WinXP pomocí nLite, ale když jsem zničil 5 CDčekProto když experimentuju s nLitem, používám VŽDY CD-RW
Windowsy nemají takovou cenu, abych na ně mohl obětovat 1 CD
XPcka se bezne instalujou stylem ze to nainstalujes v emulovanym rezimu a pak nainstalujes ovladace k zakladni desce a potom v biosu prepnes....a potom to mozno nabehne a mozno nie... ach jaj...