abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:55 | Nová verze

    Byla vydána Java 26 / JDK 26. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 10. Odstraněno bylo Applet API.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 260 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub). Odstraněna byla podpora skriptů System V. Aktualizovány byly závislosti. Minimální verze Linuxu z 5.4 na 5.10, OpenSSL z 1.1.0 na 3.0.0, Pythonu z 3.7.0 na 3.9.0…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 18:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 35
    16.3. 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    16.3. 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    16.3. 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1098 hlasů
     Komentářů: 27, poslední včera 19:26
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    vain avatar 28.1.2009 12:58 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    je to boj s větrnými mlýny

    já si myslím, že tohle to vystihuje přesně. Souhlasit bude asi naprostá většina, že senát nutně potřebujem, asi jako průjem (jaksi taksi?), ale to je tak všechno co můžem, souhlasit.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    xvasek avatar 28.1.2009 13:32 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát

     Jakože by bylo dobré brát zákony tak, jak projdou směnovnou? To teda děkuju pěkně...

    martin() avatar 28.1.2009 21:46 martin() | skóre: 6 | Prievidza / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Na Slovensku senat nemame a svet sa zatial kvoli tomu nezrutil ...
    Hovor múdro, nepriateľ načúva ! -- S. J. Lec --
    Jan Drábek avatar 28.1.2009 22:08 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát

    Myslíš? Odsud to tak občas nevypadá :-D


    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Luk avatar 28.1.2009 23:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Až tu bude vládnout duo Paroubek-Rath (tj. za cca 1,5 roku), budou se zase smát Slováci nám. Fico je jen slabý odvar. A my budeme vděčni, že ten senát máme, že aspoň trochu dokáže to rodeo přibrzdit.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jan Drábek avatar 29.1.2009 07:59 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát

    Jo, jo

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    29.1.2009 03:39 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    A senát je snad mění k lepšímu?
    xvasek avatar 29.1.2009 11:40 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát

    Při jeho zakládání to byl původní záměr. :-)

    Bez ironie - můj názor je, že ano.

    28.1.2009 13:04 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát

     Ja nevim co porad resite, senat stoji par miliard rocne, myslim, ze nase kotlina by spis potrebovala zmenit volebni zakon tak, aby mela vetsinu ta strana ktera vyhraje a tim i zodpovednost a ne se po kazdych volbach handrkovat s cernoprdelnikama o korytka. Senat tomu muze hodne pomoci. Ale ZRUSIT SENAT, je podbny heslo jako ZRUSIT TEMELIN. 

    hmm
    28.1.2009 13:30 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Temelin protrebujeme, senat ne
    31.1.2009 12:40 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Uaaah, jen to ne. Většinový systém patří tam, kde lze zvolit jen jednoho, to ale u Poslanecké sněmovny neplatí (leda by se volili přímo jednotliví poslanci).

    To, že naše politická "elita" není (a jak se zdá, tak ani moc netouží být) schopná se mezi sebou domluvit, není žádný důvod k posunu pravidel ve směru demokratická -> autoritářská. Oni mají hledat způsob, jak se domluvit se zástupci všech (to v ideálním případě) nebo alespoň se zástupci většiny občanů (v realitě), a ne hledat cesty, jak si vystačit s mnohem menším mandátem.

    Mně se prostě příčí představa, že někdo, kdo dokázal o své představě řízení státu přesvědčit cca jen třetinu voličů, by mohl velmi snadno prosazovat třeba i takové návrhy, se kterými by zbývající dvě třetiny vůbec nesouhlasily.

    Uvědom si, že to, že získáš ve volbách o nějaký bezvýznamný procentní bod více hlasů, než ostatní, Ti samo o sobě nedává právo o ostatních rozhodovat, v demokracii totiž rozhodují všichni společně - pokud politici mají problém s celkem osvědčeným pravidlem schvalování nadpoloviční většinou, je potřeba vyměnit politiky, ne ta pravidla. A mám na mysli nadpoloviční většinu voličů, kteří jsou z ústavy zdrojem veškeré moci, ne nadpoloviční většinu poslanců, kteří se k mandátu dostávají po nesmyslně komplikovaných přepočtech z počtu hlasů.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    David Ježek avatar 28.1.2009 13:05 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Příloha:
    K tématu se vztahuje jedna léty prověřená odborná publikace od známého autora, kterou bych ti doporučil si přečíst, než se do toho pustíš...
    28.1.2009 13:30 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    znam a prave proto to zminuju na zacatku :-)
    Vojtěch Trefný avatar 28.1.2009 13:05 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Senát zrušit prakticky nejde, protože by se k tomu musela změnit ústava a s tím by (mimo jiné) musel souhlasit právě Senát...
    microcz avatar 28.1.2009 13:09 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát

    hehe, dobrej cyklus ;)

    28.1.2009 13:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    28.1.2009 16:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Ještě, že se poměry v zemi dají změnit i jinou, než nenásilnou cestou ;-)
    29.1.2009 12:21 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Jsme pořád v oblasti legálních činností nebo se mám podívat, jaká bude szaba podle nového trestního zákoníku? :-D
    Only Sith deals in absolutes.
    29.1.2009 13:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    V případě, že by se ti povedl úspěšný převrat tak by byla sazba samozřejmě nulová ;-)
    29.1.2009 15:46 kotz | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Dokud revoluce nezačne požírat své vlastní děti.
    Čas, který ušetříš tím, že si na to napíšeš program, strávíš tak, že se kocháš, jak dobře to funguje.
    xkucf03 avatar 29.1.2009 21:08 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát

    Myslíš tak, jako nás teď požírá revoluce zvaná sametová?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 29.1.2009 21:07 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát

    Legální prostředky pomalu začínají docházet a revoluce se blíží :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    28.1.2009 13:08 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Kvůli jednomu podivnému návrhu pár senátorů hned zrušit celý Senát? Co bychom pak museli udělat s Poslaneckou sněmovnou, vládou, ministerstvy, kraji...
    28.1.2009 13:18 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    tohle byla jen posledni kapka
    28.1.2009 14:09 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Takže příště budete chtít zrušit pro změnu vládu, parlament...? Tenhle zákon s největší pravděpodobností neprojde Poslaneckou sněmovnou; naopak spousta paskvilů vzniklých v Poslanecké sněmovně neprojde pro změnu Senátem. To je prostě pojistka, která má podle mého soudu smysl - výsledkem zrušení Senátu by byla pouze menší kontrola práce Poslanecké sněmovny. I tak tohle síto nezachytí všechno...
    28.1.2009 14:17 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát

    Naprostý souhlas.

    Luk avatar 28.1.2009 14:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Ono je ovšem potřeba uvědomit si, jak a proč původně senát vznikl, resp. se dostal do Ústavy ČR. Zrušení by nic dobrého nepřineslo, je ale na místě diskutovat o tom, jaké má mít senát kompetence. Podle mě by (paradoxně) měl být silnější při vracení zákonů poslanecké sněmovně - například by pro přehlasování vrácených zákonů měl platit požadavek třípětinové většiny. Současný stav totiž znamená, že všechny zásadní změny může sněmovna přehlasovat, protože se už při běžném schvalování dávala dohromady většina všech poslanců. Na druhou stranu je otázka, zda ponechat senátu zákonodárnou iniciativu. Ale tady by odebrání asi nepřineslo nic dobrého, protože lze dostat návrh do sněmovny prostřednictvím kteréhokoli poslance.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.1.2009 08:16 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    je ale na místě diskutovat o tom, jaké má mít senát kompetence. Podle mě by (paradoxně) měl být silnější při vracení zákonů poslanecké sněmovně
    Mně nejvíc na senátu vadí způsob voleb: regionální většinový systém, který se nekryje s ostatním územním rozdělením, takže voliči jednoho senátora spolu nemají společného nic než uměle určený volební obvod.

    Kampaň probíhá s regionálními tématy (senátor slibuje přinést do města, vesnice či okresů modré z nebe), ale senát regionální témata neřeší a regiony nezastupuje.

    V druhé rovině kampaně jde o politické stranictví senátorů, řeší se, jaká strana bude mít v senátu navrch... a senát se pak podle toho chová, jako prodloužená ruka parlamentu či opozice podle situace.

    Za aktuálního stavu české politické kultury, kdy prakticky neexistují společenské a politické autority, jež by mohly skutečně sestavit jakousi "radu starších", protože na společenskou autoritu se v Česku nehraje a nikdo si za ni nic nekoupí, dokonce ani hlasy voličů ne, by možná bylo lepší, kdyby druhou komoru tvořili např. zástupci krajů (jakási obdoba německé Spolkové rady), kteří by posuzovali zákony opravdu z hlediska regionů, neboť by byli svým voličům v regionech taky odpovědní.
    29.1.2009 09:57 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Problem se zastupci kraju je presne v tom, ze opet vyjadruji jen aktualni naladu volicu, bez ohledu na dlouhodobejsi cile. A zrovna podzimni krajske volby rozhodne nebyly o regionech, ale o centralni vlade.

    Diky zpusobu volby senatoru je naopak mozne, ze tam pronikaji stranicky nezavisli lide a i clenove stran se tam chovaji vice nezavisleji nez v poslanecke snemovne.
    Luk avatar 29.1.2009 12:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    by možná bylo lepší, kdyby druhou komoru tvořili např. zástupci krajů (jakási obdoba německé Spolkové rady), kteří by posuzovali zákony opravdu z hlediska regionů, neboť by byli svým voličům v regionech taky odpovědní
    Momentálně je situace taková, že jsou kraje poměrně silně svázány s poslaneckou sněmovnou (např. hejtmani Rath, Hašek a další). A jsem opravdu zvědav, zda budou tito poslanci sedící současně na krajích posuzovat zákony z hlediska regionů.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.1.2009 13:03 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Momentálně je situace taková, že jsou kraje poměrně silně svázány s poslaneckou sněmovnou (např. hejtmani Rath, Hašek a další). A jsem opravdu zvědav, zda budou tito poslanci sedící současně na krajích posuzovat zákony z hlediska regionů.
    To je docela předvídatelný vývoj v situaci, kdy je možnost krajů samotných ovlivňovat centrální záležitosti minimální. Namísto aby regionální politici získali možnost ovlivňovat centrální moc, získávají centrální politici moc v regionech a obhajují se tím, že tak budou moci skutečně něco pro region udělat (jako Rath).
    xkucf03 avatar 29.1.2009 21:11 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát

    IMHO nejde o zrušení senátu, ale o upozornění na aktuální riziko – ztrátu svobody.
    Jestli instituce senátu existuje nebo ne, není zásadní otázka.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.1.2009 21:37 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Nechci kverulovat, náčelníku, ale výzva ke zrušení Senátu je pro mě výzvou ke zrušení Senátu. Od upozornění na riziko bych očekával, že ho autor alespoň popíše, že lidem, kteří nevědí o co jde, řekne v čem je zakopaný psík. Místo toho se v blogpostu evidentně mluví k těm, kteří jsou s problémem seznámeni a na tom webu je nic neříkající výkřik...
    xkucf03 avatar 29.1.2009 21:46 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát

    Asi by to měl autor vysvětlit, jak to myslel, ale já jsem to pochopil tak, že zvolil provokativní doménu (a titulek blogu) k tomu, aby upozornil na riziko cenzury.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    30.1.2009 08:06 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Cenzura se snaží docílit toho, aby se k lidem dostávaly pravdivé informace. Lež (moderně se tomu říká "provokativní titulek") se snaží docílit toho, aby se k lidem nedostaly pravdivé informace. Lhaní a cenzura mají stejný cíl, a pokud se někdo lží pokouší bojovat proti cenzuře, je to přinejmenším hloupé.
    30.1.2009 08:22 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Cenzura se snaží docílit toho, aby se k lidem dostávaly pravdivé informace. Lež (moderně se tomu říká "provokativní titulek") se snaží docílit toho, aby se k lidem nedostaly pravdivé informace.
    Ovšem tohle je skvostné ;)
    Lhaní a cenzura mají stejný cíl, a pokud se někdo lží pokouší bojovat proti cenzuře, je to přinejmenším hloupé.
    Není to tak docela pravda. Cenzura se pokouší docílit toho, aby se k lidem nedostávaly nebezpečné informace. Kvalitní cenzoři se vyznačují tím, že dokážou tyto nebezpečné a tedy velmi důležité informace identifikovat. Paradoxně tedy, když víte, co je cenzurováno (ovšem kvalitním cenzorem, nikoliv blbem), dozvíte se, co je skutečně důležité.

    Lhaní naopak podsouvá informace nepravdivé, je tedy ze své podstaty manipulativní. Lháři se vyznačují tím, že si umějí dobře vymýšlet a vydávat nedůležité informace za důležité. Pravý opak cenzury, řekl bych...
    30.1.2009 10:21 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    To už je jedno, zda nebezpečné informace nebo nějaké jiné. Lidé chtějí mít pravdivé a podstatné informace. Je jedno, zda se člověk k té pravdivé a podstatné informaci nedostane proto, že "zmizí", nebo že je nahrazena lží. Ostatně vědět, co je cenzurováno, je nesmysl -- to pak ta cenzura nezafungovala, když tu informaci víte. A pokud cenzura nějakou informaci škrtla, samozřejmě její místo zastoupila nějaká jiná informace, která ji zastoupila i co se týče důležitosti.
    1.2.2009 00:59 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    To už je jedno, zda nebezpečné informace nebo nějaké jiné. Lidé chtějí mít pravdivé a podstatné informace.
    Tohle je ale dost odvážné tvrzení. Alespoň mně se to jeví tak, že "lidi" chtějí mít především takové informace, které potvrzují to, co si už dávno sami myslí ;-)
    Je jedno, zda se člověk k té pravdivé a podstatné informaci nedostane proto, že "zmizí", nebo že je nahrazena lží. Ostatně vědět, co je cenzurováno, je nesmysl -- to pak ta cenzura nezafungovala, když tu informaci víte. A pokud cenzura nějakou informaci škrtla, samozřejmě její místo zastoupila nějaká jiná informace, která ji zastoupila i co se týče důležitosti.
    Hm, to pozor. Cenzura si nevymýšlí nové informace, cenzura zadržuje informace (klasicky vypouštěním pojmů v náboženské literatuře těch "špatných" vyznání, začerněním ve vojenských dopisech apod.) - maximálně připouští cenzura "neškodné" opisy. Proto je v dobách cenzury žádána kreativita a jak autor, tak publikum, mohou mít svoje kódy, jak sdělení přes cenzuru propašovat. Když vám autor rovnou a záměrně lže, máte smůlu. Z toho o pravdivých skutečnostech nedostanete vůbec nic.
    1.2.2009 11:06 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Proto je v dobách cenzury žádána kreativita a jak autor, tak publikum, mohou mít svoje kódy, jak sdělení přes cenzuru propašovat. Když vám autor rovnou a záměrně lže, máte smůlu. Z toho o pravdivých skutečnostech nedostanete vůbec nic.
    Pokud je špatně udělaná cenzura, může je jí něco proklouznout a vy se dozvíte něco o skutečnosti. Pokud někdo špatně lže, sem tam mu něco uklouzne a vy se dozvíte něco o skutečnosti. Já v tom rozdíl nevidím. Jediný rozdíl je v tom, že lhář vám poskytne jiné informace o tom, co vás zajímá, cenzura se vás bude přesvědčit, že vás zajímá něco jiného. Navíc cenzura není jenom zabavování textů – pokud na fotografii vyretušuje cenzura nějakou osobu, je výsledkem lež.
    xkucf03 avatar 30.1.2009 11:21 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Cenzura se snaží docílit toho, aby se k lidem dostávaly pravdivé informace.

    To snad nemyslíš vážně :-)

     

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    30.1.2009 11:58 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Škrtněte docílit toho a nahraďte za zabránit tomu. Nějak jsem tu větu zaktualizoval jenom z poloviny...
    28.1.2009 14:02 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Hmmm, velice inteligentni tah. A nebo vlastne ani ne?

    Urcite by to ocenila spousta lobbistu, strasne by se jim usnadnila prace vytvaret pravni zmrseniny a sance na jejich zastaveni by se zmensila vyrazne.

    A co teprve populiste, ti by ocenili, kdyby se k uplne kontrole status dostali jen na zaklade aktualni nalady spolecnosti. Jeste ten vetsinovy system do toho... At zemre demokracie, je to prece tak snadne.

    Juj, takova krasa. A narod by mel pocit, ze usetril par stovek milionu korun. Ani by si casem neuvedomil, kolik by ho to ve vysledku stalo.
    |🇵🇸 avatar 28.1.2009 15:06 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Ach jo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    28.1.2009 15:24 wire64
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát

    Zrušme poslaneckou sněmovnu!

    Já chápu, že zrovna tenhle paskvil vám leží v žaludku, ale ze statistického hladiska páni posranci vyrobili 10x více paskvilů a debilit než senátoři. Jako logické řešení bych proto viděl zrušení pánů posranců, nikoli senátorů.

    Naopak senát už mnohokrát alespoň korigoval ty hrůzy co ze sněmovny přicházely, zejména v letech 1998-2006, byť byl často přehlasován.

    29.1.2009 11:06 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    presne tohle jsem chtel napsat. taky bych zrusil poslaneckou snemovnu. 81 senatoru by nasi demokracii uplne stacilo, usetrila by se spousta penez a navic liche cislo v poctu senatoru se taky hodi
    29.1.2009 15:53 kotz | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Mě to nepřijde jako špatný nápad. Dojde tak k přiblížení politika občanům (každý bude přesně vidět jaký senátor ho zastupuje). Tím že se jednou za dva roky obmění třetina komory se bude politika daleko víc o konzistenci a domluvě.
    Čas, který ušetříš tím, že si na to napíšeš program, strávíš tak, že se kocháš, jak dobře to funguje.
    29.1.2009 22:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Mně to přijde jako hodně špatný nápad. Ještě před pár měsíci měla v senátu nadpoloviční většinu jedna strana. To se ve sněmovně, pokud mne paměť neklame, od roku 1992 nestalo.
    28.1.2009 16:17 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    senat se nezrusi... ustava to nedovoluje (senat je nerozpustitelny). pochybuju ze 81 dedousku si odhlasuje svuj konec a jeste pan "Globalni oteplovani neni" to potvrdi. I kdyz se to nezda, tak senat zarucuje jakousi politickou stabilitu, a ze chteji cenzurovat internet... prece neverie tomu, ze to projde :)
    28.1.2009 20:56 kotz | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    U ústavy se pana Globální oteplování nikdo na názor ptát nemusí. Doporučuju si přečíst a článek 50 stokrát opsat a donést podepsané od rodičů.
    Čas, který ušetříš tím, že si na to napíšeš program, strávíš tak, že se kocháš, jak dobře to funguje.
    31.1.2009 12:07 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zrušme senát
    Já souhlasím, že Senát nefunguje až tak dobře, jak by měl, jak se od něj očekávalo a jak se to v době jeho zakládání zamýšlelo a slibovalo, ale zrušit ho, to je strašný nesmysl.

    Spíš je na místě diskuse o tom, jak by měl vypadat, aby nevypadal jako nepodstatné a zbytečné rozšíření Sněmovny.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.