abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 28.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Zajímavý článek

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:33 | IT novinky

    Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (24%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (5%)
    Celkem 55 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    hajma:spořka 0:1

    13.6.2006 01:00 | Přečteno: 1514× | non-IT

    Asi před třema tejdnama jsem někomu posílal peníze do eBanky. Až teďka jsme zjistil, že jsem se seknul a poslal je na účet někoho jinýho.

    Protože mám spořku po cestě z práce, stavil jsem se tam dneska osobně, abych peníze dobyl zpět. Z předchozího hovoru se slečnou z hotline jsem byl přesvědčen, že by se nemělo jednat o složitou proceduru, stačí vyplnit papír a jít - jó houby!

    Na řadu jsem přišel asi za 5 minut, a už mě to přešlo. Tomáš (jak jsem se později dozvěděl z oslovení kolegy; měl totiž visačku zřejmě naschvál schovanou za klopou saka) byl očividně teprve učeň. Nejprve něco zjišťoval u kolegů, pak se vrátil a nadhazoval, jestli bych nechtěl radši zajít do eBanky osobně. Proč bych to ale měl dělat, jestli to pro mě udělat může spořka, proč se trmácet do eBanky? Nakonec z něj teda vypadlo, že to spořka pro mě udělat nemůže.

    Zavolal jsem teda znovu na hotline, převyprávěl problém a nechal slečnu, ať to mladíkovi vysvětlí. To už mě teda určitě rád neměl. Vykrucování pokračovalo, postupně kontaktoval tři další kolegy a nakonec jsem se dozvěděl, že to teda skutečně jde a přišla za mnou nějaká trochu vyšší manažerka.

    Dalších pět minut trvalo, než jsem z ní dostal, kolik teda konkrétně mě ta sranda bude stát. Opět jsem byl přesvědčován, ať si radši zajdu do eBanky osobně, že to budu mít rychlejší. Nakonec ale Tomášovi řekla, kde je ve wordu šablona na reklamace a odešla.

    Tomáš se mnou začal vyplňovat formulář, netvářil se nijak šťastně, přecejenom už měl půl hodiny po konci pracovní doby. Já narozdíl od něj nesbíral plus body za přesčasy anóbrž mínus body za pozdní příchod domů, takže jsem se taky netvářil nicmoc.

    Když se tomáš zasekl u hledání čísla účtu podle platební karty (číslo svého účtu skutečně neznám), přišla zase manažerka a že si to zase ověřovala a kdesi cosi a prý když ta reklamace půjde přes spořku, tak si to v eBance jenom založej do složky a klientovi to sdělej jenom když náhodou přijde na přepážku a že teda nejlepčejší je tam zajít.

    Fakt už nevím proč jsem jim to sežral, ale prostě se to stalo a já po 58 minutách vylezl z banky. Bohužel až v busu jsem ještě zavolal na hotline eBanky a zeptal se jich, jakej by byl rozdíl kdybych tam přišel sám a kdybych to řešil přes spořku. Slečna mi řekla, že to se musí jít jedině přes spořku anžto na to mají nějaký mezibankovní formuláře nebo co.

    Tak mi zejtra (dneska) držte pěsti, jdu do spořky zas.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.6.2006 01:11 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    kvalita personálu za přepážkou je přímo úměrná tomu, jak rychle a efektivně je schopen odrazit otrapy, co po něm něco chtěj :P
    13.6.2006 10:15 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Manažerka - řeknu vám, já bych dokázala vést skvělou pojišťovnu, kdyby se mi pod nohy nepletli ti mizerní zákazníci :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.6.2006 10:36 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Audit poradenské firmy: Největší náklady ve firmě způsobují klienti. Doporučujeme eliminovat :P
    vencour avatar 13.6.2006 10:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1

    To chce jména, jména, jména a pak s nim a prudit u nadřízených, ono je to přejde, vodit za nos. Třeba i poslat dopis s kopií generálnímu, pokud je to nějaká velká blamáž.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.6.2006 08:00 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1

    Vím o tom svoje a bohužel - neplatí to jen ve vztahu spořka versus ebanka. Při změně stálé platby na poště (poštovní spořitelna) mi vypadlo jakési debilní předčíslí u účtu, anžto poštovní spořitelna žádná předčíslí neužívá, ovšem účet na který se prachy posílají byl u komerčky.

    Cca za dva měsíce mi volá ženská z realitky že jim nechodí ode mne žádné prachy za nájem. Společně jsme zjistili kde je zakopán pes - správně tušíte. Vypadlé předčíslí. No nic. Ujistila mě, že ze zákona má příjemce povinen neprávem obdržené finance vydat, nicméně dlužnou částku musím zacvaknout hned.

    Nakmital jsem do pobočky Poštovní spořitelny (kde je těch tvých pouhých 58 minut..) odtamtud mě poslali do Komerčky že oni s tím prý nic. V Komerčce mi zase pro "změnu" sdělili že maximální věc co pro mne mohou udělat je, že mi za poplatek podají adresu příjemce účtu, nebo pokud mu napíšu tak mu psaní předají. Prima měsíc čekání s vyluxovaným účtem a nevrlou ženou a děckem, na to zda se peníze vrátí či nikoliv. Budiž pochválen neznámý příjemce, který peníze bez většího prodlení odeslal zpět na náš účet. Ovšem nějaká pomoc ze strany "mateřského" bankovního ústavu lze shrnout pod pouhé - nula, nula, nic.

    13.6.2006 09:33 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Já jsem takhle skoro 15 tisíc dostal navíc od firmy, kde jsem byl na brigádě. Prostě jeden měsíc přišla správná mzda/odměna nebo jak se tomu správně při tomhle vztahu a druhý měsíc (to už jsem tam nedělal) tenhle bonus.

    Musím se přiznat, že jsem a nejsem svině - zavolal jsem účetní (byla moc ráda) a vcelku v klidu jsme se domluvili (nespěchali na to), takže částku, mínus poplatek za převod jsem jim poslal zpátky za tři měsíce. Akorát se mi trefili do debetu a já tak nemusel platit úroky :-)
    Andre avatar 13.6.2006 08:07 Andre | skóre: 3 | blog: andreho_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Ceska sporitelna je skvely bankovni ustav.. ;-)

    Kdyz jsem nastupoval na VS, zalozil jsem si konto Sporostudent. Jake bylo me prekvapeni, kdyz jsem zjistil, ze mam vedeny bezny ucet a platim vsechny poplatky. Musel jsem zajit na pobocku CS a po hodine cekani a vyrizovani mi to prevedli na ucet jaky jsem pozadoval. Penize, ktere jsem zaplatil navic mi nevratili.

    Vyse popsana historka se jeste 2x opakovala. Kazdorocne se musi dolozit potvrzeni o studiu. Jednou jsem jej dal pani na prepazce a ta to nekam zalozila, takze muj sporostudent byl bez varovani preveden na bezny ucet. Podruhe jsem potvrzeni poslal postou. Protoze jsou v nasem meste 2 pobocky CS, tak jsem nejprve zavolal na pobocku, kde mam vedeny ucet, kam to potvrzeni mam poslat. Bylo mi receno, ze na hlavni pobocku. Ucinil jsem jak mi bylo receno. Jake bylo me prekvapeni, kdyz jsem na vypise opet videl, ze muj ucet jiz neni sporostudent. Zavolal jsem tedy na hlavni pobocku a tam mi bylo receno, ze jsem to mel poslat tam, kde mam vedeny ucet. Pri stridavem volani na pobocky, zjistovani, kde tedy moje potvrzeni je jsem akorat tak zjistil, ze se vymlouvaji jedni na druhe. Vysledek? Musel jsem donest nove potvrzeni.

    Dalsi "vtip". eBanka - prevod penez z uctu na ucet do 10 min. GE do 2 hodin, KB behem 2 hodin, CS nim. 24 hodin. V praci jsme sledovali, kdy prijde vyplata. Kolegyne ma GE a rika: "Jee mam penize na uctu!! Odpoledne jdu nakupovat." Ja se divam a ucet, sviti mi tam nezauctovana operace prichozich penez. A pomylsim si: "Parada zitra snad muzu vybrat.."

    GSM Banking - poslu si napr. informaci o stavu uctu a vrati se mi zprava, ze sluzba je docasne mimo provoz. InternetBanking (Servis24) - obcasny vypedek, Sluzba je docasne mimo provoz, predpokladane zahajeni opetovneho provozu dnes o pulnoci. Dnesni pulnoc se vsak protahla do zitrejsiho poledne.

    A proto rikam: CS NIKDY VICE!!!!!!!!!! UTECTE DOKUD MUZETE!!!!

    13.6.2006 09:10 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Já mám s ČS opačné zkušenosti. Při převodu na špatný účet to nenapravili do 24 hodin, nýbrž už do půlnoci a já byl ráno vysmáty, že mám peníze zpátky. Taky jako jedněm z mála funguje InternetBanking i v Linuxu, což se o KB před rokem říct nedalo a nejen o KB (nevím jak jsou na tom teď, ale posrali si to u mě tímto diskriminováním jiných OS než Win).

    Co se týče nezaúčtované operace, tak je fakt, že pokud chci přes net něco poslat musím počkat, ale z bankomatu platit můžu a to samé používat v obchodech kartu. Nevidím v tom problém. Výplata chodí těm co mají KB asi 6. dne v měsíci, mě 8. dne v měsíci. Ale je to spíš tím, že zaměstnavatel má účet taky u KB. Mezibankovní operace chvilku trvají a není to jedno? Na utracení mám zrovna tak měsíc jak ti co jim to chodí 6. :-))))
    vencour avatar 13.6.2006 10:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1

    Ad KB - s tou bych se nesrovnával, jsou tu lepší banky. Je snad jediná, co má nějaký ten certifikát natvrdo v počítači?

    Placení kartou? To snad je v dnešní době samozřejmost? Ten dvoudenní rozdíl? Co vim, tak kdysi "se to zaúčtovalo pozdějš" a peníze "se nechaly ležet na příjmovém účtu spořky". Každej vydělává, jak umí.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.6.2006 10:44 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    My jsme zase ve firme dostali penize z USA. Kolegove se sporkou a dalsimi bankami meli penize o tyden drive nez my s ebankou (po nekolika dnech). Ta byla jednoznacne nejpomalejsi v zauctovani platby.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    13.6.2006 10:42 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Nejlepší banka je žádná banka. Mám míň starostí. :-)
    13.6.2006 14:01 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    To ti nevydrzi - nekam musi chodit vyplata. Sice muzes dostavat vyplatu cash, ale pak te firma nema rada (nejlepe, kdyz jsi jedinej co ji takhle dostava) a nakonec te k tomu, aby jsi me ucet donuti.
    13.6.2006 16:46 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Tohle si zřejmě myslí i ti důchodci, kterým podomní obchodníci kradou statisíce...
    I am Jack's wasted life.
    JiK avatar 13.6.2006 11:38 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Mam ucet v Citibank a nemam problemy, dokonce tam se mnou jednaji jako se zakaznikem, ktery je zivi, s klientem, hyckaji si mne, vari mi kavu a muj osobni banker se mnou telefonicky konzultuje neobvykle transakce na me kreditce.
    13.6.2006 12:52 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Předpokládám, že Tvůj osobní bankéř asi nemluví česky...
    Nemám rád NVidii!
    JiK avatar 13.6.2006 12:55 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Jasne ze mluvi. Mluvim samozdrejmne o uctu v Cesku, na pobocce v Brne. V Nemecku mam prachy v LBBW a taky naprosta spokojenost, jen tu anglictinu by mohli vylepsit.
    vencour avatar 13.6.2006 13:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1

    Dík za tip na LBBW.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Luk avatar 13.6.2006 13:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    ČS je banka pro stádo. Je nepříjemné to takhle říkat, ale je to tak. V době studií jsem tam měl nějaký čas Sporostudent, takže jsem to poznal na vlastní kůži.

    V ČS se na všechno dlouho čeká (často i několik hodin), ochota i profesionalita bídná, služby nic moc. Je to banka pro ty, kdo tam mají účet proto, že "tam sporožiro měli odjakživa (od dob hluboké totality)". Z jiných bank mají strach, jsou pro ně příliš nablýskané, a proto podezřelé. Tito lidé tam budou mít účet vždycky a není nutné se snažit pro ně zavádět lepší služby.

    Proto doporučuji každému, kdo tam má (asi nějakým nedopatřením) účet a není se službami spokojen, ať se poohlédne jinde. Mám zkušenosti s ČSOB, eBankou a KB (kde jsem nakonec zakotvil, i když mi pořádně vadí jejich MS-only internetové bankovnictví) - ve všech těchto bankách jsou služby v porovnání s ČS nesrovnatelně lepší. Už jen to, že jsem nikdy nečekal déle než 2 minuty a že nikdy netápali nad vlastními službami ;-) Ale samozřejmě je tu řada dalších bank, stačí porovnat a vybrat si.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.6.2006 22:22 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    No já zas utekl od KB ke spořce a nestěžuju si. Zatím žádné problémy a na pobočce jsem nebyl ani nepamatuju. To bude asi ta výhoda Internetového bankovnictví :-)
    Luk avatar 13.6.2006 22:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    To bude asi ta výhoda Internetového bankovnictví
    Na "normální věci" (příkazy apod.) jasně. Ostatně příkaz na papíře už jsem nepsal ani nepamatuji. Ovšem třeba platební karta ke mně zatím skrz dráty nepřiběhne :-D

    A účet v ČS jsem zrušil právě po tom, co jsem na novou platební kartu čekal už dvě hodiny a stále přede mnou byli lidé. Tehdy pohár trpělivosti přetekl, platební kartu (už zaplacenou) jsem jim nechal, tu starou strčil do obálky, přiložil výpověď smlouvy a odeslal. Vymalováno ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.6.2006 06:52 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Nevím kde bydlíš, ale tu je normální, že ve spořce stojím maximálně 10 minut, než na mě přijde řada. A to už musí být opravdu nával, abych tak dlouho čekal.
    Luk avatar 14.6.2006 10:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Tohle se týkalo pobočky Praha - Štěpánská (na rohu s Žitnou). Mám zkušenosti i z jiných poboček v různých městech a nikde to nebylo lepší.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.6.2006 11:46 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Co na to říct....asi jen jiný kraj, jiný mrav :-)
    14.6.2006 17:11 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Třeba v brněnské Komerční bance na Svoboďáku to je tak na 10-15 minut, naštěstí tam chodím jenom vybírat šeky. :-)
    Dalibor Smolík avatar 13.6.2006 13:52 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hajma:spořka 0:1
    Potvrzuji dobré zkušenosti se Citibank, jednání příjemné a internetové bankovnictví funguje ...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.