Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »$ eix freedroid
* games-rpg/freedroid
Available versions: (~)1.0.2 {{vorbis}}
Homepage: http://freedroid.sourceforge.net/
Description: Freedroid - a Paradroid clone
* games-rpg/freedroidrpg
Available versions: 0.15 {{opengl vorbis}}
Homepage: http://freedroid.sourceforge.net/
Description: A modification of the classical Freedroid engine into an RPG
Zatim mam akorát X, X-2, XI (ta mi ale nefunguje, to je to HDD installable MMORPG) a XII.
Nevím, jestli si na ně někdo vzpomínáte, ale šlo myslím o to, že jste kopali hlínu a sbírali diamanty...Myslite Boulder Dash?
Další celkem podobnou hrou je Legend of KyrandiaDost by mě zajímalo kolik her z té doby sdílelo grafiku. Je mi docela líto, že na tento skvost jsem v mládí nenarazil. Škoda no. Nicméně Tajemství Oslího ostrova ruluje.
)
Občas si zavzpomínám na svá "mladší" léta a moji "práci" na PCNo nevím, asi si děláš hodně prdel ne? Ty jsi staré hry z roku 199X nepoznal v reálném prostředí (PC XT,AT apod.), tehdy to nebylo blik blik a bylo to tam, tehdy jsi čekal a čekal až se hra natáhne, tehdy jsi musel hodně šetřit s tím co si uložíš na 20MB HDD. V letech 199X bylo hodně skvělých her jak akčních tak i simulátorů. Sám někde doma na půdě mám starý gumák ZX-Spectrum na kterém se hrálo jedna báseň. V práci jsem na odreagování hrával F15/F18 a pak Dooma
jak jsem psal někde na půdě mám ještě starý ZX-Spectrum tedy gumák na kterém se taky hodně hrálo. No tehdy jsem ho kupoval někdy před revolucí za hodně hřísné peníze. A tehdejší ZX turbo taky nemělo, tak dobře vím jaké to bylo hrát takové hry. No pamatuji si jak jsem nadával když na nějaké kazetě byl pojebaný soubor pro Hisoft Pascal a já to musel celé hledat znovu.
Dodnes si pamatam, ako som bol ohureny demom Lost Eden na kamaratovom PC. Ta hudba mi sposobila nejedny zimomriavky ( a sposobuje dodnes ), grafika bola na tu dobu nadherna. Bolo mi 15. Ach, tie casy ...
Najsmutnejsie je, ze som tu hru nikdy nemal a nehral a spomenul som si na nu po cca 12 rokoch.
ze je to hra na urovni prvniho dilu (The Black Gate), mozna i lepsi.Akorát mnohem zákeřnější. Nedovedu si představit, jak to někdo v té době mohl dohrát bez možnosti občasného nakouknutí do návodu na internetu. Třeba takový nekonečný tunel…
Jo, Eye of the Beholder 3 je boží.

protože mi přijde úžasný pocit po několika letech tu hru hrátDokonce i někteří autoři věděli, že jejich hry budeme hrát i po letech.
Tiskni
Sdílej: