Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
$ eix freedroid * games-rpg/freedroid Available versions: (~)1.0.2 {{vorbis}} Homepage: http://freedroid.sourceforge.net/ Description: Freedroid - a Paradroid clone * games-rpg/freedroidrpg Available versions: 0.15 {{opengl vorbis}} Homepage: http://freedroid.sourceforge.net/ Description: A modification of the classical Freedroid engine into an RPG
Zatim mam akorát X, X-2, XI (ta mi ale nefunguje, to je to HDD installable MMORPG) a XII.
Nevím, jestli si na ně někdo vzpomínáte, ale šlo myslím o to, že jste kopali hlínu a sbírali diamanty...Myslite Boulder Dash?
Další celkem podobnou hrou je Legend of KyrandiaDost by mě zajímalo kolik her z té doby sdílelo grafiku. Je mi docela líto, že na tento skvost jsem v mládí nenarazil. Škoda no. Nicméně Tajemství Oslího ostrova ruluje.
Občas si zavzpomínám na svá "mladší" léta a moji "práci" na PCNo nevím, asi si děláš hodně prdel ne? Ty jsi staré hry z roku 199X nepoznal v reálném prostředí (PC XT,AT apod.), tehdy to nebylo blik blik a bylo to tam, tehdy jsi čekal a čekal až se hra natáhne, tehdy jsi musel hodně šetřit s tím co si uložíš na 20MB HDD. V letech 199X bylo hodně skvělých her jak akčních tak i simulátorů. Sám někde doma na půdě mám starý gumák ZX-Spectrum na kterém se hrálo jedna báseň. V práci jsem na odreagování hrával F15/F18 a pak Dooma
Dodnes si pamatam, ako som bol ohureny demom Lost Eden na kamaratovom PC. Ta hudba mi sposobila nejedny zimomriavky ( a sposobuje dodnes ), grafika bola na tu dobu nadherna. Bolo mi 15. Ach, tie casy ...
Najsmutnejsie je, ze som tu hru nikdy nemal a nehral a spomenul som si na nu po cca 12 rokoch.ze je to hra na urovni prvniho dilu (The Black Gate), mozna i lepsi.Akorát mnohem zákeřnější. Nedovedu si představit, jak to někdo v té době mohl dohrát bez možnosti občasného nakouknutí do návodu na internetu. Třeba takový nekonečný tunel…
Jo, Eye of the Beholder 3 je boží.
protože mi přijde úžasný pocit po několika letech tu hru hrátDokonce i někteří autoři věděli, že jejich hry budeme hrát i po letech.
Tiskni
Sdílej: