abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (61%)
     (10%)
     (16%)
     (13%)
    Celkem 90 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník

    Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií

    15.10.2007 23:19 | Přečteno: 2882× | Výběrový blog | poslední úprava: 17.10.2007 09:38

    V minulém blogu jsem slíbil, že popíšu, jak nahodit Compiz Fusion s nVidia ovladačem. Nuže, zde je.


    Instalace Compiz Fusion skrze OneClick


    Použijte jeden z odkazů, podle toho, zda máte KDE nebo GNOME.
    Já osobně jsem testoval na KDE. Rozhodně doporučuji zaškrtnout expertní nastavení a zkontrolovat si repozitáře, co vám to chce přidat. Druhá pložka je totiž standartní (Main OSS) repozitorář, který už přidaný určitě máte. A pokud jste v "Komunitních repozitářích" zaškrtli repozitorář s XGL, pak odškrtněte i ten.
    Poté nechtě nainstalovat všechny balíčky.

    To bylo jednoduché že? Nyní si nainstalujte i fusion icon. To je náhrada (a velmi slabá) za Beryl manager. Opět si dejte expertní volby a nechte si přidat jen první repozitorář, ostatní ignorujte.

    Toť vše k instalování balíčků.

    Nastavení nVidie


    V konzoli jako superuživatel (příkaz su -) zadejte tyto příkazy. Předtím si ale zazálohujte
    /etc/X11/xorg.conf
    On se ten soubor sice zazálohuje automaticky, ale čék nikdy neví ;-). Nyní ty příkazy:
    nvidia-xconfig --composite
    nvidia-xconfig --allow-glx-with-composite
    nvidia-xconfig --render-accel
    nvidia-xconfig --add-argb-glx-visuals

    Finish


    Odhlašte se a znovu přihlašte. (Slabší nátury mohou restartovat počítač). V menu, v podmenu Systém, v podmenu Více programů spusťě Compiz Fusion Icon.
    Pokud Compiz náhodou nenaskočil sám, kliněte pravým tlačítkem na onu ikonu a v menu Select Window Manager vyberte Compiz.

    PS.: Přijde mi, že Compiz Fusion nějak zbytečně vytěžuje procesor (oproti zlatému Berylu). Položil jsem proto dotaz do poradny.

    UPDATE: Na dotaz reagoval henrichg, který doporučil zapnout volbu Loose Binding. Tato volba opravdu rapidně znížila zátěž CPU a tímto henrichgovi velmi děkuji.
    Dále z diskuzí vyplynulo, že kde-window decorator je při běhu Compiz Fusion nestabilní, tudíž je zřejmě vhodné využívat jej s emeraldem (neozkoušeno, zatím).
    Další problém, který můžete očekávat je, že v KDE se spořič obrazovky nevykreslí na celou obrazovku. Je to nahlášený bug a pracuje se na něm.

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    =^..^= AmigaPower® avatar 15.10.2007 23:42 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    nechte si přidat jen první repozitorář, ostatní ignorujte.
    ...děti, nepijte kiselinu, rozežere vám vnitřnosti... ;-) nemam sise Suse, ale už mi vrtá hlavou jaké tajemno se skrývá pod "ostatní" :-)
    Ilfirin avatar 15.10.2007 23:48 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Druhý je opět Hlavní SUSE repozitorář. A třetí je nějaký buildservice s "tools", který ale k instalaci toho jednoho balíčku (fusion tray icon) vůbec není potřeba. Takže tak.
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.10.2007 23:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    a co extra, unofficial a unsupported pluginy? jak se to chová v Suse? Na polskejch suse fórech se toho píše dost, ale spíš problémy :-(
    Ilfirin avatar 16.10.2007 07:36 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Unsupported jsem neinstaloval (nejsou v OneClick instalaci). Zbytek chodí normálně. Až na tu zvýšenou zátěž CPU.
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.10.2007 08:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    no, ta je brutální ;-) ale celkovitě, už jenom zpnutí CF bez všech těch volovin (průhledností, zaoblování hran, atd.) zbrzdí slabší mašinu až na hranici přívětivé použitelnosti, třeba rolování textem v mozzile, to bylo první čeho jsem si všimnul. Engine kostky se netrhal za to ten text se choval jak auto na ledě, rozjezd s prokluzem, brzdná dráha... Při zaputých efektech pokulhává i psaní textu a mazání více než jednoho písmena je záležitostí prakticky naslepo...

    zajímala by mně vaše konfigurace a takovéhle drobné postřehy. Mohl bych si udělat obrázek o "optimu" které tak asi CF potřebuje.
    Ilfirin avatar 16.10.2007 08:44 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Tak moje konfigurace je popsána v minulém blogu. Je to notebook ASUS A6KM s 1GB-RAM. Zvýšená zátěž CPU je, ale vaše problémy jsem nepozoroval. Pokud nebyl zrovna aktivní žádný efekt, tak se to chovalo dobře. Celý ten blogpost jsem psal se zapnutým CF, takže zpoždění písma apod. jsem nepozoroval. Také skrolování prohlížeče mi přijde normální (ono, díky flashím apod. nikdy nbyl žádná sláva, ale na stránce jen s texty a obrázky v pohodě). Jo teď čtu. V Mozille. Tak jdu kouknout na mozzilu... a také mi přijde normal. Sekání efektů rozhodně nepozoruji (mám to také vykoupeno zátěží CPU :-( ).
    Ilfirin avatar 16.10.2007 09:25 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Jenom podotýkám, že jsem nejel přes XGL, to mohlo třeba způsobovat vaše problémy.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.10.2007 23:26 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    ...to snad neni ani možný, žiju v domění že mam XGL zapnutý a já jedu celou dobu na vestavěný podpoře :-D Ani mně nenapadlo to zkontrolovat, bral jsem to jako samozřejmost! Měl jsem zafixovaný že jsem to nastavil snad ještě z Berylu, musel jsem to při nastavování CF nějak opomenout... Rychlost je okamžitě o něčem jiném, ovšem na Beryl to pořád nemá. ;-)
    Ilfirin avatar 17.10.2007 23:40 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    To ne, ale už to není na hození počítače z okna ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.10.2007 01:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Teď už jen doufám, že přidají ty 3D okna, má je jen OpenSUSE a Ubuntu (mimochodem dneska vyšlo 7.10).
    Ilfirin avatar 18.10.2007 07:06 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Ubuntu (mimochodem dneska vyšlo 7.10)
    Teď jsem se pokřižoval ;-)
    Ilfirin avatar 16.10.2007 19:19 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Přečtěte si UPDATE na konci mého blogu.
    Michal Fecko avatar 16.10.2007 11:20 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Poprosim 10 (slovom desat ziadna dvojkova sustava :-) ) praktickych dovodov (ziadne dovody ako "je to pekne" a pod. neberiem) pre pouzivanie akcelerovaneho dekstopu. :-D Predpokladam ale ze ich nebude ani 5 ... :-(
    16.10.2007 11:38 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Nejdřív napiš deset důvodů, proč by ti někdo měl vypisovat svoje důvody. A žádné "chci to vědět".
    Michal Fecko avatar 16.10.2007 12:03 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Nejdřív napiš deset důvodů, proč by ti někdo měl vypisovat svoje důvody. A žádné "chci to vědět".
    Tak fajn. Ja len ze kazdym sa tym ohana tak som len chcel vidiet prakticke dovody tych ktori tomu prisli na chut, lebo ja medzi nich nepatrim. Urcite by som vedel vymenovat aj 20 dovodov preco nie, lebo cely ten 3D desktop je len o tom "ze sa mi to paci" a ziadne ulahcenie osobne na tom nevidim. Inak zapisok je OK.
    16.10.2007 12:20 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Tak proč teda píšeš, že předpokládáš, že jich nebude ani pět?
    Aha :-)
    Ilfirin avatar 16.10.2007 11:42 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Souhlasím s Ignorem. Není to o tom, aby tě někdo přesvědčil proč jo. Rozhodni se sám. Já jen poskytl návod, jak to udělat (jak jsem slíbil v minulém návodu). Mě osobně se líbí exposé a krychle. Na to mi ale stačí i méně náročnější Beryl.

    Jo a je to hezké ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.10.2007 13:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    ...ale otázkou zůstává jako dostanu Beryl do MDV2008? :-(
    Ilfirin avatar 16.10.2007 13:50 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Krok číslo jedna: Instalace OpenSUSE 10.3
    Krok číslo dva: ...
    ...

    :-D . A teď vážně. Je to pro 2007, ale ... tady a tady.
    Michal Fecko avatar 16.10.2007 13:55 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    JJ suhlas :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.10.2007 18:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    To je právě ono! do 2007 to je hračka! ...ale co do 2008?

    ...jinak k OpenSUSE mám jednu, ale zato dost zásadní etickou výhradu která vylučuje krok číslo jedna... ;-)
    Ilfirin avatar 16.10.2007 18:15 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Však jsem také jen vtipkoval. Nešel by postup zopakovat i u 2008?
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.10.2007 18:30 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Možná, jenže až tak se v tom nevyznám, v 2007 a 2007.1 bylo ve volbě gr.prostředí "Beryl" a "Compiz", tady je na výběr jen CF, Beryl ani není v rpm pro 2008, a nevim co udělá rpm pro 2007 na jádře v MDV2008. Ještě pořád se považuju za začátečníka, unikají mi základní pojmy a je toho tolik, že ani nevim jestli se to někdy zvládnu naučit... :-(
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.10.2007 21:10 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Hmm, ale tohle a spoustu dalších věcí já tam vůbec nemam. Proč je toho v Mandrivě vždycky polovička... Reálně přemejšlim o 2007.1 a Berylu...
    Ilfirin avatar 16.10.2007 21:13 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Ty bych i reálně uvažoval i o jiném distru (nová Fedora vypadá také lákavě), něž se nechal snižit k downgradu.
    =^..^= AmigaPower® avatar 16.10.2007 21:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    ;-) jj, fidorka, když ji miluješ, tak neni co řešit. Málem bych zapoměl, dneska nám přivezli automat co na ní běží, musim to hodit do zpráviček...
    kotyz avatar 24.10.2007 10:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    zkompilit ze zdrojaku. ja mam takto na Archu cely CF nebot v repozitarich neni, je tam jen beryl a pulka normalniho compizu (jen compiz-core s kde/gnome decoratorama).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    mkoubik avatar 16.10.2007 15:58 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    1.) šetření operační pamětí - všechna okna jsou textury v paměti grafické karty. dneska má každá grafická karta v kancelářském počítači jinak nevyužitelnou kapacitu paměti. Na slabších strojích je to podstatný důvod. U berylu s Xgl jsem pozoroval spíše zrychlení oproti klasickému desktopu.

    2.) Exposé aktivované najetím kurzoru do rohu je nejrychlejší mně známý způsob přepínání oken. Na desktopu pracuji především s myší a tak ocením, když nemusím lovit klávesovou zkratku nebo přemýšlet, jaký má hledané okno titulek a klikat na přepínací lištu.

    3.) Seskupování oken zpřehledňuje přepínání - okna související s určitou činností mám ve stejné skupině.

    4.) Negace obrazového výstupu, barevné filtry nebo zoomování plochy je neocenitelné pro zrakově handicapované.

    5.) Přepínání průhlednosti oken se hodí při přepisování textu např. z prohlížeče do terminálu bez možnosti kopírování (např ze screenshotu) - i to se mi stalo.

    6.) window rules vyladěné přesně pro vaši potřebu zvyšují ergonomii desktopového prostředí, např. nastavení skip-taskbar (nezobrazování na liště) pro dialogová okna atd.

    7.) Přetahování okna pomocí Alt + kliknutí kamkoliv do okna (to jde možná i bez akcelerace). Existuje jiný způsob jak posunout okno tak, aby nebyl vidět titulek? - při rozlišení 800x600 nutnost u některých programů.

    8.) Hořící okno vypadá nádherně.

    Jestli ještě někoho něco napadne, tak to sem může připsat, 10 důvodů dáme určitě dohromady.
    Václav 16.10.2007 16:17 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    7. je funkční snad ve všech WM.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    16.10.2007 19:39 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Chtěl jste snad říci v desktopových prostředích.

    Compiz/Beryl jsou totiž sami o sobě správci oken.
    Václav 16.10.2007 20:26 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    To že jsou Beryl a Compiz okenní manažery vím také. A opravdu jsem myslel WM. Desktopové prostředí není to co tehle způsob manipulace s okny umožňuje. Tohle je práce WM. A zatím jsem neviděl WM který by to nezvládal.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    16.10.2007 22:00 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    To že jsou Beryl a Compiz okenní manažery vím také.
    A proto když nasadím např. Beryl, tak původní WM (např. kwin) musí pryč. Proto nechápu vaši větu je funkční snad ve všech WM..
    Václav 17.10.2007 04:31 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    7.) Přetahování okna pomocí Alt + kliknutí kamkoliv do okna (to jde možná i bez akcelerace). Existuje jiný způsob jak posunout okno tak, aby nebyl vidět titulek? - při rozlišení 800x600 nutnost u některých programů.
    Upozornil jsem na to že jde ve všech WM které znám, tudíž to jako výhodu compizu/berylu považovat nelze. A DE s tím opravdu nemá nic společného. Už si rozumíme?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    17.10.2007 16:12 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Aha. Už jsem našel správný podmět.
    16.10.2007 16:20 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    K bodu 1: Kancelářské stroje mají většinou pouze integrované grafické karty a paměť, kterou si ukousnou ze systémové ramky není velká (asi typicky 32 MB). Stačí několik otevřených oken a to další už bude černé. V tom bych výhodu neviděl :-)

    Některé z dalších bodů jsou možné i mimo kompozitní manažery.
    Ilfirin avatar 16.10.2007 17:22 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Stačí několik otevřených oken a to další už bude černé
    Jakto? S tím měla problém jen nVidie, pokud vím a již jej opravila.
    16.10.2007 17:35 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Já to nemyslel tak doslova přece... Ten bod se jmenuje "šetření operační pamětí". Právě ze systémové ram se bere ta paměť, která chybí na grafické kartě.
    Ilfirin avatar 16.10.2007 17:58 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Jo taak :-) Tak to jo.
    Ilfirin avatar 16.10.2007 18:00 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    K bodu 1: Domácí počítač není kancelářský počítač a většinou je osazen plnohodnotnou grafickou kartou s vlastní pamětí.
    mkoubik avatar 16.10.2007 23:43 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Právě to mám na mysli. Čím větší paměť grafické karty, tím větší úspora RAM. Většina grafických karet v domácích počítačích má tolik paměti, že se nedá (kromě her a 3d aplikací) využít jinak než na kešování oken.
    16.10.2007 23:46 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Já bych byl si tím slovem většina opravdu nebyl jistý. Zvlášť když se podívám, kolik lidí má dneska notebooky.
    Ilfirin avatar 16.10.2007 23:53 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Pravda, od toho trendu se to k těm notebookům jemně sune. Přesto si myslím, že stále je standartní domácí počítač ten klasické stavby s plnohodnotnou akcelerevonaou grafickou kartou (z mého okolí mám notevook já a ségra. Všichni ostatní bedny).
    kotyz avatar 24.10.2007 10:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    jak kdy. ja se spis setkal s tim ze tam byla az zbytecne dobra grafika. treba geforce fx 5xxx ci radeon 9200/9500, sice je to low-endovejsi ale do kanclu je to zbytecnej luxus.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.10.2007 12:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    9.) Konečně je v Linuxu funkční a použitelný zoom (viz Advanced Zoom plugin), který doposud chyběl. Xmag má špatné ovládání a starší Zoom plugin z Compizu byl pouze pasivní.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    16.10.2007 11:35 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    nvidia-xconfig --allow-glx-with-composite delat podle me uz nemusite. Dokonce bych rekl, ze je zadouci to nedelat.
    A jak se vam po instalaci C-F chovaji screensavery v KDE ? :-)
    Souhlasim - zlaty Beryl. Mne by uplne stacilo mit tu obdobu Expose z Maca (a nemuset se trapit s nejakym Compiz-Fusion). Pruhlednost oken nabizi i samotny manazer z KDE
    Ilfirin avatar 16.10.2007 11:43 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Taky jsem experimentoval a zjistil, že stačí i jen příkaz composite, ale vzhledem k tomu, že tyto příkazy uvádí oficiální návod, tak jsem je použil všechny (když jsem měl použit jen jeden a vysokou zátěž CPU, tak ve mě hlodalo, že to může být tím, že jsem je nepoužil všechny). Screensavery jsem nějak netestoval. Otestuji (ale až večer).
    16.10.2007 12:46 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    V pripade screensaveru v KDE ve spojeni s C-F vas pravdepodobne ceka nemile prekvapeni. Ale chyba je v Bugzille a je snad vule ji v nejake aktualizaci opravit.
    Ilfirin avatar 16.10.2007 12:48 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Už jsem četl. Ale chci se vyděsit na vlastní oči ;-) :-D
    Ilfirin avatar 16.10.2007 21:14 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Tak to zast tak hrozně nedopadlo. S plochy čouhal jen kousek. Ale pravda. Je to nechtěná "funkce" navíc.
    mkoubik avatar 16.10.2007 23:39 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Právě to mám na mysli. Čím větší paměť grafické karty, tím větší úspora RAM. Většina grafických karet v domácích počítačích má tolik paměti, že se nedá (kromě her a 3d aplikací) využít jinak než na kešování oken.
    mkoubik avatar 16.10.2007 23:42 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    sorry, tohle mělo být k tomuto příspěvku.
    16.10.2007 13:07 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Mne by uplne stacilo mit tu obdobu Expose z Maca (a nemuset se trapit s nejakym Compiz-Fusion).
    Existuje a volá sa Komposé.

    http://kompose.berlios.de/
    Ilfirin avatar 16.10.2007 13:12 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    No neee. Děkuji moc za odkaz :-) , vyzkouším.
    16.10.2007 15:24 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    To je zert ? Kompose samozrejme znam a z nouze pouzivam. Z _nouze_.
    Ilfirin avatar 16.10.2007 15:47 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Proč nouze? Já se ptám, že bych to používal.
    16.10.2007 22:43 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Je to pomale a okna pochopitelne nejsou ziva. To ze nejsou ziva by se dalo jeste prekousnout, ale nahledy se aktualizuji zpusobem, ktery neni zrovna idealni(casto vidite prazdne okno, protoze nahled byl proveden jeste pred tim nez bylo okno vykresleno, nastesti se to aktualizuje pri pristim pouziti okna). Bohuzel to take vypada tak, ze je ten projekt temer mrtev. Samozrejme lepsi nez nic.
    Podle vseho to vypada, ze vyvoj akccelerovaneho desktopu se stale toci v kruhu (mozna se po urcite dobe dockame novinky v podobe Compiz-Confusion), takze budme radi za Kompose.
    16.10.2007 17:33 Pietro | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Ja som nevedel, ze poznas Kompose, tak som to pre istotu napisal. Ja to nepouzivam, takze neviem presne do akej miery je to porovnatelne s Expose.
    16.10.2007 22:24 henrichg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    AllowGLXWithComposite je potrebne nastavit na true, ak chcete aby vam OpenGL aplikacie bezali pri zapnutom composite. Takze podla man ten parameter je nastavit potrebne (pouzivam Blender :-))
    12.11.2007 19:46 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Díky za návod. Ač jsem v to nedoufal, ono to funguje i na mé vykopávce.
    16.11.2007 14:27 EW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Zdravím, chtěl bych se zeptat, jak zařídit aby se compiz zapínal automaticky po startu systému. S linuxem začínám, tak prosím napište návod co nejvíc polopaticky. Díky moc.
    Ilfirin avatar 18.11.2007 12:22 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Pokud máte KDE, musíte vytvořit symbolický link v KDE Autostart v domovské složce.

    Taaaak a je to :-)

    A teď vážně. Pusttě si konsoli (Systém - Terminál). Objevíte se u sebe v domovském adresáři. Příkazem: cd .kde/Autostart se přesuňtě do již zmíněného adresáře. Pak už jen spusttě příkaz ln -s /usr/bin/fusion-icon fusion-icon

    Pokud máte KDE, máte hotovo. Pokud Gnome :-/ Tak vám musí poradit někdo jiný :-(
    19.11.2007 21:41 EW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    díky za radu a ještě bych se chtěl zeptat jestli by neměl někdo typ na nějaký program co dokáže kvalitně nasnímat plochu, zkrátka to co compiz-fusion umí. Zkoušel jsem istanbul, ale počítač moc nestíhal, kvalita nic moc a navíc se sem tam zasekl.., nebo by mi stačil i odkaz na kvalitní video s compiz fusion+openSUSE, nepodařilo se mi nic najít. Díky
    Ilfirin avatar 19.11.2007 22:32 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    9.3.2008 11:13 BUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Cus, mam menší problém...udělal jsem všechno podle tohoto návodu na openSUSE 10.3 64bit a zmizelo mě ohraničení oken (ty lišty jak je tam nápis programu, zavřít, minimalizovat, maximalizovat) když přepnu z Emeraldu na KDE tak to vypadá normálně, ale nejsou tam ty efekty. Doufám, že někdo poradí.
    4.5.2008 22:21 lamer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Představme si modelovou situaci...

    Je jeden vůl, a ten si předtím nezálohuje config. Linux zkouší, nemůže za to. A co se nestane! Naprosto mu spadne grafické prostředí, už funguje jen na konzoli. Chtěl by to spravit, ale neví jak na to.

    Dokázal by mu někdo poradit???
    1.7.2008 00:01 piluk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Compiz Fusion v OpenSUSE 10.3 s nVidií
    Někdo jo,ale ne ty......

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.