Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Neeticke mi pripada, ze stat vybira poplatky (jendo pro koho) za zaznamove media na ktere si ukladam sva vlastni mnou vytvorena data. I za blby papir na ktery napisu babbicce dopis zaplatim.Skoro souhlasím, až na to „jedno pro koho.“
Na druhou stranu mi za to zakon dava moznost vytvorit si legalne kopii (skoro)libovolneho dila.Já vím, že je to legální, ale etické mi to nepřipadá.
Já vím, že je to legální, ale etické mi to nepřipadá.To je váš názor, podle mě to je naopak zcela etické a morální.
 4.9.2008 09:39
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        4.9.2008 09:39
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         No a jestli to jde nějaký dementní skupině, která si to nechá (SOA, SAO, čo jak se to jmenuje), je mi úplně fuk.
 No a jestli to jde nějaký dementní skupině, která si to nechá (SOA, SAO, čo jak se to jmenuje), je mi úplně fuk.
             4.9.2008 09:58
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        4.9.2008 09:58
kotyz             | skóre: 25
             | blog: kotyzblog
             | Plzeň
        At autor apeluje na zmenu autorskeho zakona.A proč on? Vždyť ten autor se sporem mezi tebou a OSA nemá nic společného, tak proč by to měl řešit?
Nebo at vstoupi do organizace ktera podle nazvu a zakona haji jeho prava (a ty penize mu da).Nepřišel jsem na žádnou organizaci, která by tyto požadavky splňovala, protože tím, že vstoupí do OSA IMO žádné peníze nedostane, nebo jenom naprosté minimum, které ztráty na pirátství nahradit nemůže.
 4.9.2008 12:04
Luboš Doležel (Doli)             | skóre: 98
             | blog: Doliho blog
             | Kladensko
        4.9.2008 12:04
Luboš Doležel (Doli)             | skóre: 98
             | blog: Doliho blog
             | Kladensko
        Stovky? Kolik jsi zaplatil za média za celý svůj život, a o kolik desítek tisíc přišli autoři za stovky pirátských kopii, které máš doma?To kolik člověk zaplatí ročně za média, flashkarty, disky, tiskárny, atp. rozhodně není zanedbatelná částka. Ale co je hlavní, jsou to zcela reálné peníze, oproti _potenciální_ ztrátě autorů jejíž vyčíslování je více než pochybné. Vážně si myslíte, že dotyční by si všechny ty filmy, atp. skutečně koupili? Jste naivní...
To kolik člověk zaplatí ročně za média, flashkarty, disky, tiskárny, atp. rozhodně není zanedbatelná částka.Zanebatelná není, ale taky není statisícová.
Ale co je hlavní, jsou to zcela reálné peníze, oproti _potenciální_ ztrátě autorů jejíž vyčíslování je více než pochybné.Vyčíslování je zcela OK. (Počet stažení)*(cena lístku)=ztráta. Jednoduchá aritmetika s nějakou odchylkou těch, kteří dílo šíří i přes vypalování, a ne jenom stažením.
Vážně si myslíte, že dotyční by si všechny ty filmy, atp. skutečně koupili? Jste naivní...Tak si to neměli stahovat, když by na to nešli. Ten, kdo si film (nebo jiné dílo) stáhne, má reálnou možnost si ho prohlédnout, a většinou to taky i udělá. Pro dosažení stejného efektu by si ho správně koupit musel. Když něco ukradneš, těžko ti před soudem uznají, že jsi nezpůsobil žádnou škodu, protože tu věc vlastně nepotřebuješ. Když přelezeš přes plot na koncert (což je vlastně zcela totožná situace – nevzniká fyzická škoda), tak kapele která tam hraje taky škoda vznikne, ať už ji máš rád nebo tam jdeš jenom z donucení.
V prvé řadě se nejedná o krádež, ale jen o porušení autorského zákona. To je _velmi_ podstatný rozdíl. Když něco ukradneš, danému člověku ta věc fyzicky chybí, nemůže jí dál využívat. Když něco zkopíruješ, nikomu nic nechybí, vzniká jen jakási potenciální virtuální škoda, o jejímž významu (a skutečné hodnotě) se dá úspěšně pochybovat.To o krádeži bylo jenom připodobnění. Doufal jsem, že je to dostatečně jasné a pochopitelné.
Stejně tak když přelezeš plot na koncert a poslechneš si písničku, tak také k žádné krádeži nedochází. To je naprosto absurdní představa. Ovšem v tomto případě dojde k narušení práva vlastníka pozemku, zkrátka neoprávněný vstup na pozemek (pozemek je fyzicky reálný, nikoliv virtuální).A když se koncert koná na pozemku tvého příbuzného? Ten by tě tam určitě pustil, no ne? Takže stačí mít práva ke vstupu na pozemek a je to OK?
Autorský zákon (copyright) není žádné svaté právo, jeho původní význam (proč vůbec vznikl) byl dosti rozdílný, dneska je dle mého názoru silně zneužíván a pod tlakem různých pochybných "mafiánských" organizací (jako je OSA, RIAA, MPAA a další) dochází ješke k dalším nesmyslným omezením. Je nutné, aby došlo k jeho revizi. Přečtěte si knihu Free Culture od Lawrence Lessiga (případně český překlad Svobodná kultura, ten ale ještě není zcela dokončen), pak možná lépe pochopíte moje myšlenky (ale samozřejmě vám můj názor nevnucuji).Knihu jsem četl už dávno. Já si moc dobře uvědomuji, že ty zákony nefungují nejlépe, ale dokud platí, je třeba je dodržovat. Taky někdy nesouhlasím např. s omezením rychlosti na některých silnicích, ale i přesto tam těch třicet pojedu.
Btw. že máme zákonem dané právo na kopírování autorských děl pro osobní potřebu je jen a jen dobře.Ale to neznamená, že je to fér vůči autorovi. Když autor řekne, že za zhlédnutí se má platit, tak je to jeho svaté právo a mělo by se platit. Když jsou vám peníze milejší, nemusíte jeho výtvor shlédnout/poslechnout, můžete ho ignorovat.
Vyčíslování je zcela OK. (Počet stažení)*(cena lístku)=ztráta. Jednoduchá aritmetika s nějakou odchylkou těch, kteří dílo šíří i přes vypalování, a ne jenom stažením.Nezapomeň ještě odečíst ty, kteří by si to nekoupili, protože by jim to za ty peníze nestálo, ale zadarmo se kouknou. Odhaduju, že takových bude více než 90 % stahujících.
 4.9.2008 15:06
Luboš Doležel (Doli)             | skóre: 98
             | blog: Doliho blog
             | Kladensko
        4.9.2008 15:06
Luboš Doležel (Doli)             | skóre: 98
             | blog: Doliho blog
             | Kladensko
         
             Autorské poplatky z médií jdou organizacím, které zastupují právoplatné vykonavatele autorských práv, takže můžu důvodně předpokládat, že ti na tom nejsou biti. Jestli je v objemu peněz z autorských poplatků a ze skutečného "zakoupení" díla nějaká disproporce, nejsem to já, kdo by ji měl řešit.
P.S.: ledacos si kupuju, nejradši hudbu od kapel, které si svá CD produkují samy. A za ledacos bych nezaplatil ani kdyby mne na nože brali
 Autorské poplatky z médií jdou organizacím, které zastupují právoplatné vykonavatele autorských práv, takže můžu důvodně předpokládat, že ti na tom nejsou biti. Jestli je v objemu peněz z autorských poplatků a ze skutečného "zakoupení" díla nějaká disproporce, nejsem to já, kdo by ji měl řešit.
P.S.: ledacos si kupuju, nejradši hudbu od kapel, které si svá CD produkují samy. A za ledacos bych nezaplatil ani kdyby mne na nože brali  
            Ale to přece není můj problémNemusíš ji řešit. Stačí neokrádat autory o jejich peníze, které si za své dílo zaslouží.Autorské poplatky z médií jdou organizacím, které zastupují právoplatné vykonavatele autorských práv, takže můžu důvodně předpokládat, že ti na tom nejsou biti. Jestli je v objemu peněz z autorských poplatků a ze skutečného "zakoupení" díla nějaká disproporce, nejsem to já, kdo by ji měl řešit.
P.S.: ledacos si kupuju, nejradši hudbu od kapel, které si svá CD produkují samy. A za ledacos bych nezaplatil ani kdyby mne na nože braliJá to mám zcela stejně. Ale i tak mi přijde hnusné a příživnické si věci, za které „bych nezaplatil ani kdyby mne na nože brali,“ stahovat nebo kopírovat, a vymlouvat se na to, že když bych za to stejně nezaplatil, takže nikomu vlastně žádná škoda nevznikla, jako to dělá pan xm.
Nemusíš ji řešit. Stačí neokrádat autory o jejich peníze, které si za své dílo zaslouží.Taky ji neřeším, jestli je tu někdo, kdo "okrádá" autory o jejich peníze, jsou to distributoři a různé okradmé svazy. Protože…
Já to mám zcela stejně. Ale i tak mi přijde hnusné a příživnické si věci, za které „bych nezaplatil ani kdyby mne na nože brali,“ stahovat nebo kopírovat, a vymlouvat se na to, že když bych za to stejně nezaplatil, takže nikomu vlastně žádná škoda nevznikla, jako to dělá pan xm.… to není žádná výmluva, nýbrž čirý fakt. A ukazuje se, že někteří autoři to už pochopili.
 4.9.2008 06:52
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        4.9.2008 06:52
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        btw, IE8 bude mít každý tab = zvláštní thread, což je prakticky nanic, protože thready si klidně můžou vzájemně "bordelovat" dataOpravdu? Co jsem četl, tak by měl používat samostatné procesy. Žil jsem v tom, že už teď má IE 7 jednotlivé taby v různých vláknech.
 4.9.2008 09:33
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        4.9.2008 09:33
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         4.9.2008 09:42
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        4.9.2008 09:42
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
        Like Chrome, IE 8 uses multiple, discrete processes to isolate and protect each tab's contents. However, while Chrome takes a purist approach and literally launches a new process with each opened tab, IE 8 uses more of a hybrid model: It creates multiple instances of the iexplore.exe process but doesn't specifically assign each tab to its own instance. Thus a look at Task Manager under Windows will show an equal or greater number of Chrome instances than running tabs, whereas IE 8 will generate a fewer number of instances -- for example, six copies of iexplore.exe to support 10 discrete tabs -- and share them among the running tabs. How these two variations on a theme will hold-up in the real world remains to be seen. My take is that Google's purist approach will ultimately prove more robust, but at a cost in terms of resource consumption. In fact, both Chrome and IE 8 stretch the limits of current PC hardware by gobbling up enormous amounts of RAM while saturating the system with lots of concurrent execution threads.Zdroj: pcworld.com.
 4.9.2008 10:31
andree             | skóre: 39
             | blog: andreeeeelog
        4.9.2008 10:31
andree             | skóre: 39
             | blog: andreeeeelog
            
         4.9.2008 10:55
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        4.9.2008 10:55
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        mpm_prefork), kde běží každá relace v samostatném procesu, aniž by to mělo (oproti mpm_worker nebo mpm_event) výrazně vyšší spotřebu paměti.
            ak by kazdy novy prazdny tab zabral 30 MB v ramVypadá to, že nový proces se vytvoří až s načtením nějaké stránky, takže prázdné taby tě nemusí stresovat. A jestli můžu věřit
about:memory, tak při otevření GMailu a Google Readeru (já vím, jenom dva taby, ale na nic jiného to nepoužívám…) je paměťová náročnost srovnatelná s Firefoxem 2 (a vlastně o něco lepší).
             4.9.2008 10:50
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        4.9.2008 10:50
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        mpm_worker u Apache. Tedy IE 8 šetří nějaké prostředky, ale zase když spadne jeden tab, vezme s sebou např. jeden další.
             4.9.2008 06:54
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        4.9.2008 06:54
Luk             | skóre: 47
             | blog: Kacířské myšlenky
             | Kutná Hora
        Výbornou vlastností je také možnost chytit záložku a přesunem mimo okno je z ní možné vytvořit okno novéTohle Opera umí už dávno
 
             4.9.2008 07:14
Quimby             | skóre: 6
             | blog: Quimby
             | Havířov / Praha
        4.9.2008 07:14
Quimby             | skóre: 6
             | blog: Quimby
             | Havířov / Praha
         4.9.2008 09:41
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        4.9.2008 09:41
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         
             4.9.2008 09:29
andree             | skóre: 39
             | blog: andreeeeelog
        4.9.2008 09:29
andree             | skóre: 39
             | blog: andreeeeelog
            
         
             4.9.2008 09:35
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        4.9.2008 09:35
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         4.9.2008 11:45
eXces             | skóre: 15
             | blog: i hate mondays;)
             | Jihlava
        4.9.2008 11:45
eXces             | skóre: 15
             | blog: i hate mondays;)
             | Jihlava
         4.9.2008 12:12
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
        4.9.2008 12:12
Jardík             | skóre: 40
             | blog: jarda_bloguje
            
         4.9.2008 15:47
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        4.9.2008 15:47
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        A nebyl bych to já a ani můj zápisek, kdybych neřekl, že linux je sra*ka a je nepoužitelný pro běžného uživateleA nebyl bych to já a ani moje reakce na tvůj zápisek, abych nenapsal, že je to jen další výkřik zoufalce
 Neboj, jednou ti ten Linux někdo pořádně vysvětlí, takže se ho naučíš používat i ty...
...snad to bude i dřív, než si pro tebe přijde Reiser
 Neboj, jednou ti ten Linux někdo pořádně vysvětlí, takže se ho naučíš používat i ty...
...snad to bude i dřív, než si pro tebe přijde Reiser  
  
  
             4.9.2008 16:25
otasomil             | skóre: 39
             | blog: puppylinux
        4.9.2008 16:25
otasomil             | skóre: 39
             | blog: puppylinux
            
        
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                