abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 489 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    6.1.2009 20:54 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Ja som si vybral toto:
    
    Seminář a cvičení z matematiky
    Seminář a cvičení z fyziky
    Informatika a výpočetní technika 

    a mal som aj tu deskriptivnu a hodilo sa to na prijimackach(absolvoval som vsetky 4).

    6.1.2009 20:54 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Pokud chceš jít na Informatiku tak na fyziku ve škole v ničem povinném nenarazíš, leda že by si si zapsal něco z fyziky jako volitelné... :-)
    6.1.2009 21:09 Marble | skóre: 27 | blog: marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    A středoškolská matika pravděpodobně nebude mít s tou matfyzí nic společného.

    Já bych řekl, vyber si to, co tě zajímá, případně to, co učí rozumný člověk. Klidně latinu, dějepis, nebo cokoliv jiného. Vybírat podle aplikace pro studium na matfyzu myslím nemá moc smysl. Anebo ještě lépe řečeno, matiku se naučíš na VŚ, naopak dozvědět se něco zajímavého z jiných oborů máš možná poslední rozumnou příležitost.
    6.1.2009 21:46 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    Souhlas. Prava matematika zacina az na VS.

    Ale ta deskriptiva, to mi pripomnelo, jak jsem s jeji pomoci vyresil ulohu matematicke olympiady radove elegantneji nez jeji autori. Takze - jeden nikdy nevi, co se muze hodit.

    6.1.2009 21:48 jk0man | skóre: 4 | blog: jk0blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    Ono tady taky jde o to, že z těch budu maturovat nejpravděpodobněji z těch předmětů, které si teď vyberu. Protože ty mě připraví dostatečně na naši maturitu. Například je u nás známo, že maturu z bioly nikdo neudělá, aniž by chodil na seminář z bioly. A dá se to předpokládat i u ostatních předmětů. Takže je otázkou, zda by už nebylo rovnou lepší zajímat se o ten předmět, který plánuju na VŠ.

    6.1.2009 21:50 spang
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    A středoškolská matika pravděpodobně nebude mít s tou matfyzí nic společného.
    Pokud se v tom semináři z matematiky budou zabývat diferenciálním a integrálním počtem (jako že skoro jistě ano), tak se mu to určitě hodit bude, takže ten bych bral. Jinak je to celkem jedno.
    6.1.2009 22:40 Marble | skóre: 27 | blog: marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Mooožná na fyzice, kde se přecijen k matice přistupuje alespoň trochu stylem, že je třeba naučit se také něco konkrétního spočítat. Ale jinak dost zanedbatelně. To, že umím spočítat podle pár pouček základní integrály (nemyslím si, že matika na gymplu by se vykládala stylem definice-věta-důkaz) je pěkné, nicméně ve VŠ matice člověk zjistí, že tohle je vcelku okrajová znalost (pro tu matiku). Ono profláklé: "Konečně to mám spočítané! Řešení existuje!" nevzniklo jen tak. :)
    6.1.2009 23:00 spang
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Na cvičení se těch příkladů spočítá kopa i na informatice, a zápočet je získat potřeba... Nějaké definice pravděpodobně taky dostanou. Určitě není na škodu, když si to člověk osahá už na střední, protože v prvním semestru to pak může být dost fofr.
    6.1.2009 23:12 Marble | skóre: 27 | blog: marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    OK, s informatickými cvičeními máš asi víc zkušeností, takže se o tom nebudu hádat. Nicméně i tak můj čistě subjektivní názor a dojem zůstává, že středoškolská matika člověka nezachrání.
    7.1.2009 09:08 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    Az na to, ze soucasti zkousky z analyzy je (nebo aspon za me byla :) ) i prakticka cast, kde clovek musi ukazat, ze taky zvladne neco upocitat.

    On se ten matfyz da udelat, i kdyz jsou vam diferencialky cizi, ale je to docela pruda :) A treba prace s radami, limitami atp. se dost hodi i v jinych predmetech (namatkou datovky, statistika a pravdepodobnost).

    KOLiK avatar 6.1.2009 23:24 KOLiK | skóre: 6 | blog: na_drate
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    Přesně tak, pokud nepotřebuješ nutně extra hodiny matiky, aby jsi zvládl maturitu, tak si vyber něco jiného. Matiky si na matfyzu užiješ ještě hodně a podstatně zajímavější než té středoškolské.

    Pokud ti nejdou jazyky, nějaká ta konverzace by se hodila. Na matfyzu Tě pak čekají ještě dva roky angličtiny (pokud však do té doby nebudeš už mít FCE nebo něco podobného).

    Kdyby bylo na mně, volil bych něco, s čím se později už jen tak lehce nesetkáš a co může být zajímavé, jako je třeba ta latina ;) Já si na gymplu zvolil k typicky technickým předmětů biologii a nakonec se to ukázalo jako nejlepší předmět z těch, kam jsem chodil. Spousta výletů do přírody, super učitel a samé budoucí medičky :) Navíc já si z toho nic nědělal, protože jako jediný jsem z toho tenkrát nematuroval. Za to jsem so oproti hodinám matiky dozvěděl spoustu zajimavých věcí.

    Selhaly-li všechny pokusy, je na čase si přečíst návod
    KOLiK avatar 6.1.2009 23:26 KOLiK | skóre: 6 | blog: na_drate
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    PS. Na Matfyz není těžké se dostat. Spíš tam zůstat.

    Selhaly-li všechny pokusy, je na čase si přečíst návod
    7.1.2009 06:31 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Pokud ti nejdou jazyky, nějaká ta konverzace by se hodila. Na matfyzu Tě pak čekají ještě dva roky angličtiny (pokud však do té doby nebudeš už mít FCE nebo něco podobného).
    Angličtina není povinná, akorát je povinné složení zkoušky před zápisem do třeťáku.
    7.1.2009 13:09 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    > A středoškolská matika pravděpodobně nebude mít s tou matfyzí nic společného.

    No minimalne dobra znalost zakladnich vztahu mezi goniometrickymi funkcemi se na MFF na prvackych cvicenich z matalyzy docela hodi.

    6.1.2009 21:19 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Hehe... Za rok se pripomen... Treba ti ten matfyz budu jeste rozmlouvat :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    6.1.2009 21:40 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    vem si latinu, ta me bavila :)
    6.1.2009 21:46 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Latina byla nejodpornejsi predmet na gymplu. Clovek musel umet nekolik desitek tabulek s ruznym sklonovanim a casovanim, aby sla vubec dat dohromady veta, fuj.
    7.1.2009 09:13 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    vono taky dost záleží na tom, kdo tě ty tabulky učí...
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    6.1.2009 21:45 Ondrej Sykora | blog: oblok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    No, co na to říct... s ohledem na tvůj cíl jít na matfyz a s ohledem na výběr, bych vybral ty, které se ti budou nejvíc hodit k maturitě (matika a fyzika, předpokládám). Pokud jde o matfyz, tak vše, co budeš potřebovat, se naučíš tam, příležitostí a podkladů k tomu bude dost (záměrně neříkám "tě naučí tam", protože, a to platí na všech školách, co se nenaučíš sám, to umět nebudeš).

    Jinak jak už tu někdo říkal, VŠ a SŠ matika jsou hodně o něčem jiném, nicméně ani tu SŠ a deskriptivu bych nezavrhoval. I když je třeba nevyužiješ, poslouží jako pěkná duševní cvičení a třeba se tam naučíš dívat se na problémy jiným způsobem, než doteď (a to se vždycky hodí).

    Případně, pokud myslíš, že ti semináře z tvých maturitních předmětů nic nedají, šel bych do jazyků, ty se taky hodí vždycky.
    6.1.2009 21:49 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    Jen k té deskriptivní geometrii.

    K matfyzu asi nutná nebude, leda by to člověk chtěl vyučovat.

    Ale je to podle mne velmi dobrá věc pro obory technické a vůbec si nemyslím, že na tom něco mění nějaké CAD systémy. Ono třeba existují obráběcí stroje, které jezdí v 5ti osách a někdo s tím musí umět zacházet. A zdaleka to není to, že v Catii nebo v ProEng vypotím nějakou křivou plochu a mašinka to udělá, protože ten CAD má jakýsi NC výstup. Znám pána (doufám, že je stále na světě a dlouho jsem ho neviděl), který třeba tohle prostě umí a dokázal věci naprosto zázračné, protože má prostorovou orientaci a znalost geometrie. Zbytečně zabíhám do podrobností, prostě jse chtěl říct, že to není úplně out, ale samozřejmě záleží i dost na tom, kdo vám o tom bude vyprávět.

    ZDAR!

    Fluttershy, yay! avatar 6.1.2009 22:38 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Nevím, jak je to u vás. Já jsem si na Hejčíně vzal dvouletou angličtinu, matematiku a informatiku, příští rok si něco přidám, ale nevím co (asi se přidám k dějepiscům, nebo zeměpiscům, protože mě to zajímá). Něco mých zkušeností:

    U nás je angličtina fajn, jelikož ji učí Švéd s Američanem (jezdí sem na návštěvu a chodí si k nám do hodin pokecat) nebo rodilí mluvčí. Nic se tím nezkazí a je to sranda. U ostatních jazyků je to různé, ale třeba německý seminář je prý také super. Matematika je dobrá v tom, že v normální matematice se flákám, ale právě na VŠ (matfyz) se asi bude hodit trocha pilnosti a té se tam člověk naučí. V maturitním ročníku (ale můžeme se v tom hrabat i letos) se bere integrální počet, což se hodí. Informatika je na prd, vynikající učitelé šli dělat do firem a v hodinách to podle toho vypadá.

    Obecně bych řekl, že semináře se hodí jako příprava k maturitě (předpokládám, že se budu drtit jenom češtinu), ostatně na některých školách je pro maturitu z nějakého předmětu nutná účast v semináři. Na druhé straně je to ale, jak již psal někdo výše, poslední možnost věnovat se jiným věcem než budoucím předmětům studia. Pak už záleží jen na vyučujících.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Fluttershy, yay! avatar 6.1.2009 22:40 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Jo a deskriptiva je prý sranda, ale člověk na to musí mít oko (třeba já nemám).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    6.1.2009 23:08 wire.64 | blog: wire_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
        Literární seminář
    Latina
    Společenskovědní seminář
    6.1.2009 23:17 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Vyměnil bych latinu za angličtinu. Pokud vím, na matfyz se snad už ani nedělají přijímačky - co budeš potřebovat, tě tam snad naučí, tak proč si teď nevybudovat trochu rozhledu, když máš čas.
    6.1.2009 23:10 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Se zoufalstvím sobě vlastním zásadně nesouhlasím s příspěvky výše, a navrhuju v první řadě matematiku, v druhé informatiku. Důvody?

    Není to tak dávno, co v osnovách gymnaziální matematiky byl infinitezimální počet (pro všechy!), ačkoliv odfláknutý, takže matematický seminář přinejmenším donutil člověka bezpečně se vyjadřovat v jeho pojmech. Já osobně jsem většinu povinné matematiky na VŠ (první semestr analýzy i lineární algebry a asi polovinu druhého) znal z gymplu, a co jsem neznal, to jsem se nemusel učit od začátku. Pravda, nechodil jsem na matfyz.

    Informatika z podobného důvodu: možná se nenaučíš nic moc nového, ale poctivý přístup (ačkoli možná otravný) dost možná vede k plynnějšímu vyjadřování v nějakém konkrétním jazyce, což vůbec není k zahození.

    Na druhou stranu tvrzení, že volitelné předměty na gymplu jsou poslední možností, jak se věnovat něčemu mimo vlastní obor, má taky něco do sebe.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    7.1.2009 10:03 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    souhlasim temer se vsim, snad jen s poznamkou, ze ono taky dost zalezi na tom, kdo to uci a co se tam uci. U nas byly napr. temer u vsech seminaru dve verze, jeden jako priprava na maturitu, napr. pro ty, co maji s matikou trochu problem a chteli jit treba na ekonomku a pak pokrocila verze, kde se braly veci vicemene z prvaku na vejsce. Sice ne tak precizne, ale prvak byl pak pro me mnohem snesitelnejsi, takze jsem mel cas i na jine veci. Coz je asi jedine, s cim bych nesouhlasil: kdyz se chce, jde si temer vzdy udelat cas i na jine veci mimo obor, napr. za cenu, ze se spi o hodinu min:-), ale jde to (a popravde, predstava, ze bych se naposled venoval necemu mimo svuj obor na gymplu je pro me dost desuplna, asi by ze byl omezenec s dost jednostrannym vzdelanim (resp. to mozna porad jsem, ale bylo by to jeste mnohem horsi, nez je to ted:-)).
    7.1.2009 10:36 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    predstava, ze bych se naposled venoval necemu mimo svuj obor na gymplu je pro me dost desuplna
    To je pravda. Nenapsal jsem to nejšťastněji, měl jsem na mysli, že to je na netriviální dobu poslední příležitost. Na technické škole (a už vůbec na matfyzu) je člověk asi tak první dva roky skoro pořád zahrabaný jenom ve svém oboru. Jsou jistě borci, kteří se i při matfyzu zvládnou systematicky věnovat nějakému jinému oboru (hře na hudební nástroj třeba), ale když už, tak obvyklejší je, že se borci věnují na matfyzu práci (a letí), na jiných školách pití a další zábavě (a prochází jim to) :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    7.1.2009 10:55 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    Naprosto souhlasim s Ladickem. Vyber si rozhodne predmety, ktery te zajimavy. Pokud teda nejsi samozrejme na Ma a Fy genius a uz od 2.rocniku delas prednasky za ucitele sam. A duvody?

    • Vybirat si predmet, kterej neni tvuj obor je podle mne kravina. To bych rekl, ze je dokonale plytvani casem. Misto seminare z dejepisu si radsi sezenu a pustim nejakej dokument presne o tom, co me zajima, misto literarniho si radsi prectu knihu, ktera me zajima, misto latiny se spis budu ucit esperanto nebo madarstinu (deda byl madar:)), misto seminare ze zemepisu pojedu radsi nekam na vylet, nevim, co bych mel ocekavat o spolecenskovednim seminari, misto biologie si radsi neco pustim nebo prectu o prirode. Jeste ta deskriptivni geometrie vypada zajimave a chemie je taky zajimava, ale spis tak pro delani nejakych pokusu.
    • Je sice hezky, ze Ma a Fy na gymplu a MatFyzu jsou ruzny veci, ale kdyz clovek bude na gymplu mat a fyz delat o neco vic, nez jenom poslouchat vyklad ucitele pro vsechny zaky, tak by mohl pochopit, ze ty predmety jsou trosku o necem jinem, nez se naucit par vzorecku a ty pak zkouset pouzivat v zadanych ulohach, resp. naucit se modelove ulohy a pak v pisemkach jenom vlozit spravny cisla. Jde o to, ze kdyz ted presne na gymplu pochopis, jak ktery vypocty presne fungujou, tak by ti pak nemusely delat problemy ty slozitejsi veci na matfyzu. Naopak, kdyz ted matiku projizdis lehce jenom proto, ze vis, jak spravne dosazovat do vzorecku, tak mozna budes mit na matfyzu problem, protoze tam uz budes potrebovat opravdu presne chapat, jak to presne funguje.
    • Osobne bych si dal i ty pocitace. Pokud uz pascal umis perfektne a dokaz taky dobre tvorit i teoreticky algoritmy (tzn. ne rovnou programovat), tak by ses klidne mohl s ucitelem domluvit na zkouseni neceho vlastniho. Ikdyz tohle asi uz dneska nebude tak zhavy. Tohle spis platilo za mych dob. V prvaku a druhaku jsme meli jeste IQ151 s Karlem, ve tretaku a ctvrtaku pak konecne PC, ale 286. Zadnej internet, doma meli PC pouze "vyvoleni", takze jsem kazdej patek zustaval na gymplu tak do 21-23 hodin a "hral" jsem si v assembleru atd. Dneska, kdyz uz ma kazdej PC doma, tak se muze ucit sam. Leda pokud by ten vyuciji byl fakt dobrej, ze by ses od nej mohl priucit neco novyho, ale to asi na 99% procent nebude.
    • Dale bych taky uvazoval o tej konverzaci z AJ. AJ se ti bude 100% hodit, pokud jsi nebyl na nejakym rocnim zahranicnim pobytu a nemluvis plynne anglicky, tak by se to mohlo hodit - cim casteji ten jazyk delas, tim lip. Dve hodiny tydne je opravdu malo. Ja osobne jsem k maturite z AJ potreboval spravnej pocet hodin a protoze jsem je nemel, tak jsem mel ve 4.rocniku tydne 2 hodiny povinny, 2 hodiny povinne volitelny a 2 hodiny nepovinne volitelny anglictiny.
    7.1.2009 14:24 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

     U nás tedy literární seminář nebyl o čtení knížek, spíš o rozborech a vlastní tvorbě. Nebylo to špatné, ale stejně jsem z něj utekl. :)

    7.1.2009 13:46 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Se zoufalstvím sobě vlastním zásadně nesouhlasím s příspěvky výše, a navrhuju v první řadě matematiku, v druhé informatiku. Důvody?

    To, co pises, je celkem pravda. Mam ale lepsi reseni: Vyber si jake predmety chces, idealne tak, aby Ti priprava nezabrala moc casu. (Latina tim asi odpada, az pry uci logicky myslet, coz je zrovna mozna uzitecnejsi nez na gy,plech obvykla zpackana informatika apod.) V ziskanem volnem case res s nasazenim KSP, Prasatko nebo podobny korespondencni seminar a ziskas radove lepsi prupravu nez na tom gymplu. Takze pak vyber predmetu neudela podstatny rozdil.
    ^D
    7.1.2009 14:35 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    aby Ti priprava nezabrala moc casu
    Možná z tohohle kritéria vyjde nejlíp právě ta matika a informatika :-) Ovšem matfyzácké korespondenční soutěže a semináře jsou určitě dobrý nápad (osobně bych si na ně troufl možná až teď, když jsem končil gympl, tak ani náhodou :-) ).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    7.1.2009 16:19 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    To je právě jedna z úvah, se kterou je třeba bojovat (i když to bude bitva s větrnými mlýny). Je mi naprosto jasné, že začneš-li s korespondenčním seminářem, sotva budeš tak dobrý jako nejlepší dlouholetí účastníci od začátku. Ne ne, na začátku budeš vše řešit složitě a zvláštně a bude Ti za to poprávem strhnuto nemálo bodů. Jenže tím se naučíš, jak to má být lépe. Uběhne pár měsíců a zjistíš, že už Ti to docela pěkně jde a bodová ohodnocení jsou také velmi pěkná.

    Jenže musíš začít. Když si budeš říkat, že je to pro geniální studenty a ne pro Tebe, tak se na to vykašleš, možná budeš (jako já) šťastně stagnovat v blahém pocitu, že jsi nejlepší z informatiky ze své třídy, ale pak se dostaneš na MFF (či na jinou kvalitní školu) a budeš trpce litovat, že jsi nezačal dělat pořádnou informatiku od začátku.

    Jinak řečeno - Ty by sis na seminář troufl, až když bys v něm byl dobrý, a tedy by Ti dal jen málo. A to je chybná úvaha. Do semináře se má skákat jako do studeného rybníka, se zavřenýma očima a s vědomím, že to chvilku bude studit.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    7.1.2009 19:25 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Možná z tohohle kritéria vyjde nejlíp právě ta matika a informatika :-)

    A to je klidne mozne :-) Ja mam zkazeny odhad tim, ze jsem chodila na gymbb, na seminari z informatiky jsme skoncili nekde na konci druheho semestru matfyzackeho programovani a priprava malo casu rozhodne nezabirala. A ta maturita... nastesti to vyslo tak, ze jsme probrali vicemene prave Topfera (coz jsem celkem umela, az na temnou teorii vnejsi trideni) a pak nejake Wordy, Excely, delfy, phpko a mysql, coz jsem si nastesti u maturity nevytahla. (Uf. Otazka PowerPoint by me nepotesila.)

    Ale matika je asi sazka na jistotu skoro vzdycky.
    ^D
    Fluttershy, yay! avatar 7.1.2009 19:45 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    (Uf. Otazka PowerPoint by me nepotesila.)

    Dnes jsem si pročítal letošní maturitní otázky z informatiky na naší škole. Celkem se to dalo (jenom textovým procesorům říkají textové editory), ale naprosto mne položila otázka Operační systémy: Popište operační systémy MS Windows a MS-DOS. Vysvětlete výhody prostředí Windows. Zmiňte některé jiné jiné operační systémy. '_'

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    7.1.2009 20:03 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Není jak u nás... Popište proces zavádění linuxového jádra... :-)
    Josef Kufner avatar 7.1.2009 23:09 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Loading Linux . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    8.1.2009 06:17 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Heh. :-)
    7.1.2009 16:11 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Pod tohle se podepisuji - škola mi nedala skoro nic, co by se mi na MFF nějak extra hodilo (kromě naprostých základů, samozřejmě), ale právě korespondenční semináře Vás plynule provedou od základů až k znalostem prvního, druhého roku na MFF.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    7.1.2009 19:21 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Podotykam, ze jsem nikdy zadny doopravdy neresila. Tedy, kdyz uz se mi dostalo do ruky zadani, tak jsem neco spocitala a moc si to uzila, ale nikdy se neodhodlala to nekomu ukazat, natoz nekam poslat... ("staci, kdyz vyresis jednu ulohu a pozveme Te na soustredeni..." "reseni mam tady. Ale ani me nehne ti ho ukazat...")

    ...a dneska myslim, ze to byla skoda. Sice bych si zezacatku zrejme znacne posilila svuj komplex menecennosti (coz byl vedlejsi efekt toho, ze jsem se nesrovnavala se spoluzaky, ale s goisty), ale pak bych se urcite naucila spoustu veci, na ktere mnohdy horko tezko prichazim jeste dneska :-)
    ^D
    6.1.2009 23:38 jk0man | skóre: 4 | blog: jk0blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    Ok, moc vám děkuju za názory. Takže říkáte, že k přijmutí na matfyz nepotřebuju žádné zvláštní průpravy, jako semináře?

    Jakou maturitu musím mít? Když budu maturovat z biologie (protože ta mě mimochodem taky baví a o ní asi na matfyzu moc nebude řeč), mám šanci dostat se na matfyz?

    7.1.2009 00:23 spang
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Když se teda chceš připravit na matfyz, tak by opravdu nebylo špatné zajít třeba na jejich stránky (nejlépe dřív něž začneš blogovat s otázkama) a o přijímacím řízení si něco přečíst tam, dozvěděl by jsi se např. to, že přijímačky byly zrušeny a že k přijetí nepotřebuješ v podstatě nic.
    6.1.2009 23:40 jk0man | skóre: 4 | blog: jk0blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    Jinak jak někdo opovrhoval tou středoškolskou matikou.. nevm. Teď bereme logaritmy a vím, že v tom matematickém semináři derivace apod taky jsou v plánu.

    7.1.2009 00:48 Marble | skóre: 27 | blog: marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Víš jak, koukni třeba na sylaby prvácké matiky na informatice – matalýza, diskrétní matika a lingebra – a posuď sám.
    7.1.2009 09:45 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Asi dost zalezi na stredni skole - matematicky zamerena gymnazia proberou matematiku odpovidajici zhruba prvnimu semestru na VS, na strednich skolach, kde je matematika nutna pro ostatni predmety, se vetsinou proberou pro obor nutne veci (napr. pro vypocet stridavych el. ovodu jsou komplexni cisla naprosta nezbytnost) a na nematematickych se klidne skonci u reseni kvadratickych rovnich (a to jen v R) a smytec.
    7.1.2009 02:00 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    A nezapomeň na KSP! Skvělá příprava na informatiku u nás na MFF je pořádně se naučit programovat, a to KSP naučí velmi dobře.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    7.1.2009 10:52 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    Seminář z matematiky

    Seminář z informatiky a výp. techniky.

    Konverzace z angličtiny

    7.1.2009 10:52 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    Případně vyměnit IVT za něco humanitního pokud tě to baví.

    7.1.2009 11:54 Stevko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Na informatiku na matfyz? Čokoľvek z toho, čo tam máš napísané. Ja by som na tvojom mieste vzal niečo, čo nemá s matematikou ani fyzikou ani informatikou spoločné.
    7.1.2009 16:49 jk0man | skóre: 4 | blog: jk0blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    Tak ještě jednou vám děkuju za rady. Rozhodl jsem se nakonec pro se minář z matematiky a biologie.

    A to z těchto důvodů: matematika mě baví a jak už tady někteří naznačili, je to možná alespoň malá průprava na VŠ. A biologie, protože to je z jiného soudku, a už se k tomu tak blízko asi nikdy nedostanu. A k tomu mě taky baví, takže no problem.

    Jak jsem říkal, že některé ty semináře se budou mazat, byly nakonec zrušeny právě fyzika a informatika. Do fyziky se hlásili 4 lidi, do informatiky 1 z celkových 90 :-D

    K tomu KSP apod. Jo, znám tyhle věci, ale vždycky jsem to rovnou vzdal. Protože jak jsem viděl to zadání, hned mi bylo jasné, že nemám na to se někde umístit. Nicméně přesto se na to zkusím znovu podívat, jak radíte. Třeba mi to přecejen k něčemu pomůže :-)

     

    Btw: Ten wysiwig je dost otravný. Tím zdržováním, než se načte atd.

    7.1.2009 18:15 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    Mal si vidiet mna na zaciatku ako som riesil KSP. Bol som z toho uplne blby, ale na nieco som dosiel. Neustale som sa zlepsoval aj vdaka dobrym spoluziakom a nakoniec som to dotiahol az na celostatne sustredenie, kde som sa zase vela naucil. No a na matfyze som poznal, co som robil zle. Netreba sa vobec bat, usilovnostou sa da dosiahnut ovela viacej ako sikovnostou. Ta casom pride.

    Co sa tyka biologie, tak to bol moj najhorsi predmet spolu s literaturou, lebo mi to pripadalo ako ucenie telefonneho zoznamu. A take ucenie z principu odmietam a o tom aj matfyz je. O usilovnej praci a rozmyslani. Co sa potom hodi aj v beznom zivote.

    7.1.2009 18:35 jk0man | skóre: 4 | blog: jk0blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    Ta bilogie mě baví možná právě proto, že v tom vidím logické souvislosti. Z ručitého hlediska to má celkem blízko k matice. A taky proto asi se to nemusím šprtat, jako telefonní seznam jako ostatní :-D

    Jinak díky za názor :-)

    Fluttershy, yay! avatar 7.1.2009 18:52 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    V biologii je spousta pojmů a navíc systém. Pro člověka, kterého to nezajímá, je to španělská vesnice. Nehledě k haldě biochemie v biologii člověka.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    26.12.2009 20:34 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Mne na tu biologiu pomohlo to, ze som nasiel system ako skusajuci zadava otazky, takze sa stacilo naucit iba malu cast uciva. S literaturou to bolo podobne, tam som ale takmer z kazdej oblasti cital nejaku knihu, takze tiez som system telefonneho zoznamu obisiel.
    7.1.2009 19:10 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?
    Vyber si hocico, informatika na matfyze sla tak dole vodou ze nou prejde uz kazdy. Vsetko ta naucia tam, nemusis sa nicoho bat. Najvecsi strasiak,na ktorom letela vecsina studentov, uz zmizol. Ak sa chces informatike venovat fakt viac do teorie, tak MUNI je lepsou volbou.
    7.1.2009 19:23 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se připravit na matfyz?

    Velmi zalezi od spoluziakov. Ja som mal na slovenskom fakt vynikajucich. Ale neviem ako je to teraz.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.