abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 05:00 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 01:55 | Nová verze

    GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    19.12. 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    19.12. 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.12. 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    18.12. 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (27%)
     (2%)
     (12%)
     (2%)
     (2%)
     (2%)
     (12%)
     (24%)
     (15%)
    Celkem 41 hlasů
     Komentářů: 14, poslední včera 19:13
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    Paketový smog

    2.6.2006 12:53 | Přečteno: 1217× | Rouhání největší

    Sledovali jste se někdy, co přichází na síťovou kartu počítače, který je připojen v síti plné počítačů s Windows? Pokud ano, již víte své. A pokud ne, mohli byste být docela překvapeni - systémy Windows zamořují své okolí paketovým smogem.

    Představte si síť, ve které je připojeno větší množství počítačů, na nichž běží operační systém Microsoft Windows, lhostejno které verze. Když se do této sítě připojíte a budete (např. záznamem paketů zahozených v iptables) pozorovat příchozí pakety, budete si připadat asi jako v české kotlině, kde lidé topí uhlím.

    Systémy Windows mají totiž tu vlastnost, že minimálně ve výchozím nastavení generují poměrně velký provoz na portech 135-139. Část z toho jsou broadcasty, část adresné pakety - jedná se o NetBIOS a další funkcionalitu microsoftí sítě. Dělají to i serverové verze Windows, přitom u serverů často není vůbec žádný důvod, aby tam něco takového bylo. Pro eliminaci je potřeba odinstalovat síť Microsoft a NetBIOS, případně nainstalovat firewall (nejsem si úplně jistý, jestli si lze vystačit s tím zabudovaným).

    Takové chování je docela bezohledné. Zbytečně posílané pakety pouze zamořují síť, zaměstnávají paketové filtry a případně (při neselektivním nastavení) plní logy informacemi marginálního významu (takže se mezi nimi snadno ztratí informace důležitější).

    Jsem toho názoru, že když připojím do sítě server, neměl by tento obtěžovat okolí způsobem, jako to dělají kuřáci nekuřákům. O onen paketový smog, který je naprosto neužitečný, nikdo nestojí. A řeči o minimálním provozu na superrychlých sítích neberu - pračku, která teče (i když jen nepatrně), bych také domů nechtěl. Asi si dělám plané naděje, že Longhorn Server bude v tomto ohleduplnější. Paketový smog bude zřejmě realitou stejně dlouho, jako ten skutečný.

           

    Hodnocení: 95 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Heron avatar 2.6.2006 14:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paketový smog
    Tak tohle může napsat člověk, který vůbec neví, jak se Windows nastavují. Zajímavé je, že na naší lokálce od PC s Windows žádné broadcasty nejdou a přesto funguje sdílení. Čím to bude?

    Mimochodem, o routeru budete taky tvrdit, že zamořuje sít nesmyslnými ARP packety?

    Nula bodů.
    Luk avatar 2.6.2006 15:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paketový smog
    Přiznávám, že toto opravdu neumím ve Windows nastavit (a fungování microsoftího síťování jsem nepochopil za celých 12 let, co ho používám - např. to, proč často běží přenos mnohem pomaleji než se standardními protokoly). U serverů s Windows, které jsem kdysi spravoval, jsem to vždy řešil vypnutím všech nepotřebných služeb (což řešilo i mnohé jiné problémy).

    Ale o to mi nejde. Jde o to, že když se systém nainstaluje, tak by to toto nemělo dělat. Není mi známo, že by např. u XP šla tato věc nastavit už během instalace.
    Mimochodem, o routeru budete taky tvrdit, že zamořuje sít nesmyslnými ARP packety?
    V žádném případě. Fungování ARP je většinou nezbytně nutné pro funkci routeru. Ale nevidím nic smysluplného na tom, když server s Windows, který se využívá jen jako webový server, chrlí do okolí pakety NetBIOSu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Heron avatar 2.6.2006 16:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paketový smog

    Já mám zkušenosti s Windows od NT 4,0, tj. rok 1996.

    Ale o to mi nejde. Jde o to, že když se systém nainstaluje, tak by to toto nemělo dělat. Není mi známo, že by např. u XP šla tato věc nastavit už během instalace.

    Mělo / nemělo. To je věc názoru. Stejně, o jakém trafiku se tu bavíme? O jednotkách kbps na deset strojů? Má cenu to řešit? Když máme 100mbps síť? Mám na síti 18 Windowsů a rozhodně nepozoruju, že by byly zahlcené switche broadcasty (bez správného nastavení nastavení těch XP). Kolik těch paketů vlastně je? Máte to spočítané?

    Luk avatar 2.6.2006 17:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paketový smog
    Stejně, o jakém trafiku se tu bavíme? O jednotkách kbps na deset strojů?
    Ano, asi tak.
    Má cenu to řešit? Když máme 100mbps síť? Mám na síti 18 Windowsů a rozhodně nepozoruju, že by byly zahlcené switche broadcasty (bez správného nastavení nastavení těch XP).
    To je přesně to, o čem jsem psal. Ono to sice v rychlé síti vypadá jako nic, ale jde mi spíš o princip. Tzn. že to koncepčně není v pořádku.
    Kolik těch paketů vlastně je? Máte to spočítané?
    Dost se to liší, některé stroje pošlou jen pár paketů denně, jiné stovky. Ale objemově je to zanedbatelný provoz. Opět zdůrazňuji, šlo mi o princip.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Heron avatar 2.6.2006 17:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paketový smog
    O princip. Tomu já rozumím. Ale stačí se zamyslet, je výhodnější dva roky vymýšlet jiné řešení, nebo koupit gigalan? Já jsem si zvykl nic nemazat, můj home utěšeně narůsta a místo 14 dnů dělání pořádku a mazání starých věcí ještě se střední školy si prostě koupím větší disk. V konečném důsledku na tom neprodělám. A mám k disposici všechny dokumenty, co jsem kdy napsal (občas se to dost hodí).

    Takže pár paketů navíc mě nemůže rozhodit. I když princip uznávám.
    Luk avatar 2.6.2006 20:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paketový smog
    místo 14 dnů dělání pořádku a mazání starých věcí ještě se střední školy si prostě koupím větší disk
    Také prakticky nic nemažu (kromě skutečně bezvýznamných dat, třeba kompilačních meziproduktů nebo pokusných souborů). Dokonce ani naprosto nepovedené fotky - občas se totiž ukáže, že nějaká zkažená fotka má mnohem větší význam, než by se mohlo zdát ;-)

    Nicméně pokud si mám vybrat formát pro uložení nějakých dat, vyberu si ten úspornější (třeba u RGB obrázků volím PNG oproti nekomprimovanému TIFFu).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.6.2006 15:27 jesta.net | skóre: 6 | blog: Linux, Open Source a velke firmy... | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paketový smog
    Tak tak, rozumna taktita. A uklizet ve vlastnim pokoji taky nemusis, staci kdyz jednou za 5 let koupis sousedni byt.

    Znal jsem jednoho, a ten mel takovyhleho strycka. Kdyz umrel, tak z jeho baraku vyvezli na smetak 5 Tater veci "co se jednou urcite budou hodit".

    Moralni ponauceni - nauc se uklizet, jednou se ti to bude hodit.

    You have to place another order in GORDON
    Heron avatar 6.6.2006 15:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paketový smog
    V pokoji mám pořádek. Fyzického místa je omezený prostor.

    Ale jestli za dva roky bude stát 1TB disk stejně jako mě před rokem stál 200GB, tak proč mazat dokumenty? Hodně rád používám subversion na všechno důležité a vůbec mě netrápí, že to na disku zabírá 40xtřeba 100MB.
    8.1.2007 02:59 Jozef Behrán
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paketový smog
    Stejně, o jakém trafiku se tu bavíme? O jednotkách kbps na deset strojů?
    Ano, asi tak.

    ...

    Ale objemově je to zanedbatelný provoz.
    Ješte jedna otázka: kolik paketů? Je totiž rozdíl (a dost podstatný) protlačit skrz LAN (čiže obvykle Ethernet) 5 kilobitových paketů anebo 210 24-bitových paketů (čistá délka dat zhruba stejná) nebo 120 24-bitových paketů (délka "data+hlavičky" zhruba stejná). Z toho, že ty jednotky kbps jsou na deset strojů soudím, že paketů bude nejmíň deset.

    Ethernet má minimální délku paketu 64 bajtů (čiže 512 bitů) (čistě data bez hlaviček) a kratší pakety se před přenosem vycpávají na těch 512 bitů (jenomže software tyhle vycpávky neuvidí, protože je karta odstraní ješte předtím než operační systém dostane správu o nově příchozím paketu). Navíc jsou tam různé prodlevy mezi paketama, které taky zaberou desítky bitů a nesmíme zapomenout na hlavičky, které sežerou asi tak třista bitů. Tohle vycpávaní krátkých paketů se patrně dělá z technických príčin ale detaily neznám (jenom vím, že specifikace Ethernetu to předepisuje). Takže pri velkém množství malých paketů (několik desítek tisíc za sekundu v případe 10mbps Etherner) může být (čistý) traffic sice jenom několik desítek kbps a přesto síť velice kvalitně ucpaná. Jak to je na ne-Ethernet sítích netuším ale nejspíš nějak velice podobně (čiže krátke pakety se před přenosem vycpou a po přenosu se vycpávka zahodí, akurát množství hlaviček a vycpávky bude asi jiné). Takže se o "objemově zanedbatelný provoz" vůbec jednat nemusí.
    2.6.2006 22:12 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paketový smog
    Kdyz jsem udelal tunel z nasi site do czfree tak jsem zrovna provozoval merici system kterej ukazal veskere IP co prosli kolem.

    Strasne jsem se divil kdyz ta tabulka co mela mit 50 radku (co jsem mel klientu) meli vic nez 5 000. Bylo to od toho bordelu co tekl z tunelu. Samozrejme to bylo wokenni sdileni, nejakej ms-solitaire, ms-sql-neco, samej mrkvosoft.

    No malem jsem spadl ze zidle...

    Vsechno jsem to zablokoval a stejny porty jsem nechal zablokovat na druhy strane.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    pol128 avatar 3.6.2006 18:45 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paketový smog
    Mne dokáže pracovný notebook s Windows 2000prof celkom s prehľadom odstaviť 1Mbit linku do internetu. Pomôže len vytiahnuť kábel. Keďže je to firemný notebook, tak to neriešim. Iné windows nemám a som happy ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.