abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (87%)
     (3%)
     (5%)
     (5%)
    Celkem 747 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    vencour avatar 10.8.2007 22:47 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci

    Já zas pamatuju Dastycha, jak na besedě snad na jaře 1997 tvrdil, že hackery dostane, že maj jen notýsky, ale to na ně bude stačit.

    P.S. na filmy je maximálně 70 let ochrana, tedy Metropolis mohu vesele sdílet i stahovat, jakož i Kabinet doktora Caligariho? Oba už pamatují přes 80 let. A jak je to s Disneyho filmy? Snad kvůli nim v Americe prý prodloužili ochranu a somrujou, nahrávací studia, o další prodloužení?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.8.2007 23:02 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    metropolis je legenda :) zlomovy film v historii kinematografie
    vencour avatar 10.8.2007 23:08 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci

    Proto o tom mluvim, za chvíli bude i Casablanca volně šiřitelná :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    1.12.2007 00:36 kubi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Pozor, to není pravda! Copyright na filmy trvá sedmdesát let od smrti posledního z následujících osob: režisér, scénárista, autor dialogů a autor hudby - v každé kategorii je možné spoluatorství. Doba neběží od vzniku díla! Poslední ze scénáristů Casablaky zemřel v roce 2000. Ještě si počkáte...
    andree avatar 10.8.2007 22:51 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    hehe, kto prvy riskne ze sa prizna k zdielaniu? :-D alebo vsetci najprv kontroluju zdrojaky, co sa loguje? :o)) v kazdom pripade tusim ze "Elephants dream" a "Open Source" sirim s radostou dalej :-P
    JiK avatar 10.8.2007 23:32 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Takže to uzavřu jednou větou: kdo sdílí jen svobodný software, může mít svědomí naprosto čisté a je čistý i před zákonem.
    Na tohle se musim jen horce pousmat...Luku, bud jsi necetl Kafku, nebo nevis jak to u nas chodi. Policie ti zabavi pocitac, klidne na nekolik desitek mesicu, a muzes si klidne skuhrat, ze jsi tam mel jen obrazy linuxovych distribuci. To, ze mas pravdu pranic nezmeni na faktu, ze jsi bez stroje (nebo stroju). A kdyz mas firmu a seberou ti pocitace s celym informacnim systemem, s ucetnictvym, se zalohama a zalohama zaloh (Zakon je zakon a vul zustane volem!), muzes se prihlasit na pracak o podporu, protoze po tech letech kdy ti to vratej uz firmu nemas.

    A soudit je? Nerikej, ze jsi slysel o nekom, komu stat uhradil skody zpusobene statnimi uredniky nebo policisty. Ja o nikom podobnem neslysel. Prumerna delka soudniho sporu je myslim kolem sedmi let. Pravo je nevymahatelne a je zbytecne se jim tedy vubec jakkkoli zabyvat. Kdyz se ti jakekoli bezpravi stane v sedesati, je zbytecne se soudit, spravedlnosti se vzhledem k stredni delce zivota uz nedockas.
    vencour avatar 10.8.2007 23:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci

    Jj, těžká realita. Pravda neni až tak podstatná.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 10.8.2007 23:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci

    Jen naznačení, taky o chybě, nefunkčnosti systému.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.8.2007 23:43 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Jediná možnost mít holt zálohy zašifrované na médiích někde mimo firmu. Sice to i tak nasere, ale je to odkud obnovit - lepší než nic.
    Luk avatar 10.8.2007 23:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Neřekl jsem, že si někdo může být jistý, že ho policie nechá na pokoji. To ale nesouvisí zdaleka jen s počítačem - je mnoho jiných případů, kdy měli lidé problémy jen proto, že se podobali pachateli (např. známý případ člověka drženého neoprávněně ve vazbě v souvislosti s výbuchem na poliklinice ve Vysočanech, a různé další případy) nebo že se vyskytovali v nesprávný čas na nesprávném místě.

    Co jsem chtěl říct, že pokud člověk sdílí jen legální věci, je čistý před svědomím i před zákonem. To nevylučuje, že může být zatčen úplně stejně, jako třeba za bankovní loupež, kterou nespáchal.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 11.8.2007 00:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Bohužel. :-(
    11.8.2007 00:45 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    My máme taky v blázinci internet. Ale asi navštěvuju ty špatný stránky, páč žádný zprávy o tom, že by se tohle dělo často nějak nenacházim :-( Když už jednou za čas poliši šlápnou vedle jako třeba u websupport.sk, tak je kolem toho velký haló, demonstrace před ministerstvem a další čoro moro. Asi nám to nějak filtrujou. A jaký bereš léky?
    10.8.2007 23:34 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Pokud nejsou v SH úplně blbí tak jsou disky šifrované a policajti si můžou akorát tak ... a pokud to šifrované nemají tak dobře jim tak.
    Luk avatar 10.8.2007 23:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Mám pocit, že na SH si skoro všichni byli řadu let naprosto jisti, že jim nic nehrozí. Proto si nedělám iluze o přílišné ochraně dat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Michal Fecko avatar 10.8.2007 23:46 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Pokud nejsou v SH úplně blbí tak jsou disky šifrované a policajti si můžou akorát tak ... a pokud to šifrované nemají tak dobře jim tak.
    Napr. ja si sifrujem len USB flash disk /koli strate/. Na HDD/Landisku mam cisto distra, svoju pracu, fotky, zdrojaky a dokumenty, hudbu /iba ogg. iba z jamendo.com (poradte nejaku podobnu stranku ako jamendo s dobrym vyberom jazzu alebo soulu) a iba for personal using (mam prevazne jazz)/ - nevlastnim ziadne CD/DVD s nelegalnym/piratskym obsahom, cize som cisty /ziadny warez. mp3, filmy/ - clovek aspon moze kludne spavat... dufam...
    10.8.2007 23:57 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Šifruju všechny oddíly na pevných discích vyjma /boot na desktopu, notebooku. Flashdisk nešifruju. Diskety doma nemám. CD bez záloh mám nešifrované, na CD se zálohami je samotný tar šifrovaný. Tímto si mi připoměl, že bych měl napsat script na mountování a vypalování šifrovaných CD a DVD médií. Abych se cítil v bezpečí před velkým bratrem.
    Luk avatar 11.8.2007 00:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    To už je trochu paranoidní, ne? Že by Echelon dokázal na dálku číst vypálená média...:-D:-D:-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Michal Fecko avatar 11.8.2007 00:09 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    To už je trochu paranoidní, ne? Že by Echelon dokázal na dálku číst vypálená média...:-D:-D:-D
    vypalene media? zabarina, oni si lazo-plazo citaju flashky na dialku :-D To su ini zberatelia dat :-D
    11.8.2007 00:16 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    To už je trochu paranoidní, ne?
    To budou asi jen opodstatněná preventivní opatření:
    Koupím 100kg vysoce obohaceného uranu - nabídněte.
    ;-)
    11.8.2007 00:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Pravda pravdoucí :-) A maminka mi vždycky říkala, že bych na sebe neměl upozorňovat :-) Ale já se těším až mě odvedou muži v černém... Viz Bones díl 2x06
    Dr. Brennnan: Nemůžeme něco udělat?
    Booth: Žertuješ? Hodgins je unášen muži v černém? Je to splněný sen.
    11.8.2007 00:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    To už je trochu paranoidní, ne?
    Mi to nepřijde ani trošku paranoidní, když vezmu v potaz to, že toho nebylo mnoho odhaleno o špionáži během 2. světové války a oni odtajní něco jako je Echelon tak musí být každému paranoikovi jasné, že jejich technologie musí být mnohem, mnohem dále. Až mě z toho mrazí, vážne nevím, jestli mi to šifrování vůbec k něčemu je, nebo jestli je jejich technologie a znalost kryptoanalýzy na takové úrovni, že ty šifrovací algoritmy co používám já louskají jako nic.
    Luk avatar 11.8.2007 00:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    No, co se týká samotných šifrovacích algoritmů, tam bych se tolik nebál. Například AES je při délce klíče od 128 bitů schválen pro použití v rámci NATO pro stupeň utajení "Tajné", od 192 bitů pak pro "Přísně tajné". Proto pochybuji, že by byl v tomto problém. Spíš bych se bál generování klíčů - generátor pseudonáhodných čísel v Linuxu není zrovna dvakrát kvalitní a zejména při získání přístupu přímo na stroj (ale i bez něj) by bylo možné vést útok touto cestou.

    Ale větší obavy mám z něčeho jiného - třeba přímého akustického odposlechu. Je možné vyrobit mikrofon s ultraúzkým vyzařovacím diagramem. Lze s ním snadno odposlouchávat na velmi dlouhé vzdálenosti, takže si toho odposlouchávaný nemá šanci všimnout. Odposlech je možný i skrz zavřená okna. Běžně se to používá pro sledování zvířat a jejich zvukových projevů, ovšem existují mnohem kvalitnější verze určené pro účely špehování.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 11.8.2007 12:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    A to jsi ani nezmínil špagetové monstrum a úchyláka na kari!
    freshmouse avatar 11.8.2007 12:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    tak musí být každému paranoikovi jasné
    Ty ale nejsi žádný správný paranoik! PRAVÝ paranoik by nepřispíval do diskuzí (a možná je ani nečetl)! Ty jsi spíš paranoik-dítě.
    11.8.2007 06:28 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Pro koho pracuješ? :-) Ne, fakt nechápu, proč takové zabezpečení. Nemám co skrývat.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    11.8.2007 07:04 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Já mám co skrývat... Své soukromí, co komu po tom, co mám na svém disku, s kým si píšu, o čem si s ním píšu, proč si s ním píšu,... Špionážní družice mají podle informací, které se najít dají! rozlišení 4cm na pixel. Pokud k tomu přidáme trochu paranoidního uvažování dojdeme řekněme k hodnotě 1cm na pixel. To už stačí k tomu, aby si četli co mám napsaného na tričku.

    Dále je tady systém, který dokáže odposlouchávat snad každý hovor uskutečněný přes telefon, analyzovat moje e-maily,... A to jen podle publikovaných informací, opět když vezmemem v potaz jak nerady tyhle třípísmené agentury cokoli zveřejňují tak můžeme příjmout předpoklad, že jejich technologie bude o něco dále, takže najaké speech recognition,... by nemuselo být úplně mimo mísu. Zcela jistě dokáží v množství telefonních hovorů identifikovat právě jednoho volajícího podle zabarvení hlasu,...

    Člověk nikdy neví, kdy se někomu znelíbí a oni se po informacích o něm začnou ohánět, nepotřebuju, aby měli všechno o mě ve svém lokálním archivu, pěkně ať jim to dá alespoň nějakou práci.

    Jsem paranoidní? Dost možná... Ale raději budu přehnaně opatrný.

    A ze všeho nejvíc mám vztek na lidi, co se dokáží v rámci boje proti tzv. terorizmu vzdát svých svobod, práv a svého soukromí.
    11.8.2007 07:22 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci

    No podle dokumentárního filmu, který jsem včera viděl, tak největší teroristickou hrozbou jsou jedovatí hadi - 120000 mrtvých ročně. Kde se hrabe Al-Káida. :-)

    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    11.8.2007 09:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Největší s 120000? Spojené státy jistě zvládají víc.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    11.8.2007 10:12 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Největší teroristi jsou řidiči. Všechny bych je pozavíral. :-D
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Luk avatar 11.8.2007 14:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Houby řidiči, kuřáci! U nás mají na svědomí (přes pasivní kouření) okolo 3500 mrtvých ročně. A úplně nejhorší je, že nejvíc trpí děti, které musí nedobrovolně s kouřícími rodiči sdílet prostor. Ještě se to zhorší, protože až bude zákaz kouření v restauracích, kuřáci budou o to víc kouřit doma.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.8.2007 14:42 W
    Rozbalit Rozbalit vše Teroristi
    Ver nebo ne, ale je to zajimave... TerrorStorm http://video.google.com/videoplay?docid=-5948263607579389947
    14.8.2007 15:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Teroristi
    nefláká se to někde v kvalitě, kde by šly přečíst texty?
    JiK avatar 11.8.2007 07:47 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    1cm na pixel? Ja chapu, ze pro nekoho muzou byt americani univerzalni zlocinci, kteri muzou uplne za vsecko, od ruskeho zbrojeni a globalniho otepleni pres odlakani bozskeho Davida Beckhama z Evropy az po ubohou vysi podpory v nezamestnanosti, ale preci jen, myslite, ze jsou takove potvory, ze fakt porusuji i prirodni zakony???

    Zkuste se aspon trochu (staci malo) zamyslet, dostudovat fyziku pro stredni skoly, precist si o necem, cemu se rika difrakcni limit, dohledat mozne geostacionarni a nizke obezne drahy a podle velikosti raket nebo nakladniho prostoru na shuttle odhadnout maximalni mozny prumer. Rozliseni 1 cm nemuze mit ani hubbleuv telescop, kdyby byl namirny dolu na zem na nizke orbite.
    11.8.2007 08:00 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    To je ten vliv amerických akčních filmů na mládež. :-)
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Heron avatar 11.8.2007 08:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Jo cm/px je nesmysl. Ale zvěsti o tom, že to amíci mají jsem slyšel už na základce. :-)
    11.8.2007 10:24 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše OT: fyzikální limity
    My jsme brali difrakční limit (pokud to je takové to něco s konstantou kousek nad jedna, vlnovou délkou, průměrem škvíry a rozlišitelným úhlem) až na vysoké. :(

    Ale každopádně to má určité předpoklady, a mám za to, že pro distribuované optické systémy to je možné obejít - matně si vybavuji, že astronomové postavili víc zrcadel dále od sebe, která propojili (po digitalizaci) a tím se dostali na jemnější detail.
    11.8.2007 11:30 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Je opravdu, ale opravdu zvláštní, že jsem ve svém příspěvku ani jednou nezmínil spojené státy, ani američany,... mluvil jsem jen obecně o agentůrách, které mají zkratky na 3 písmena, které jsem označil jako tří písmené agentury což je pojem z knihy Kukaččí vejce od Cliffa Stola. Ale chápu, že se najdou tací, kteří si rádi doplní něco, co v příspěvku ve skutečnosti není, jen aby měli o čem diskutovat a mohli nepodloženě útočit.

    Já si dokážu představit teleskop, který by se dal sestavit z více než jednoho modulu až na orbitě. Možná by to nebylo nějak moc jednoduché, ale za 150 miliard USD (bez nákladů na dopravu) se toho IMHO dá postavit a navrhnout fakt hodně. Zdroj.
    freshmouse avatar 11.8.2007 11:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Ty jsi byl tak nekonkrétní asi jako já teď, když řeknu, že jeden z nás dvou je blbej, a já to nejsem.
    11.8.2007 21:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Nemám co skrývat.
    ok, jestli ty toužíš po tom být jedním z Odhalených, nic proti gustu, ale nesnaž se to prohlašovat za standard, jak by se měl chovat každý
    11.8.2007 14:43 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Hehe, hudba jako hudba :) Kdyz ti seberou pocitac tak si tam proste mel xMB nelegalni hudby. Takhle to funguje. Vitej v realite...
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    10.8.2007 23:42 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    v ankete chybi polozky tykajici se porna, pokud to neni zahrnuto v "Stahuji svobodný software a další podobný obsah"
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    10.8.2007 23:43 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Pokud je porno svobodné tak je to volba kterou naznačuješ, pokud není tak je to film jako každý jiný, ne? :)
    Luk avatar 10.8.2007 23:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Porno není zvláštní kategorií autorských děl, přestože by si někdo mohl myslet něco jiného :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.8.2007 23:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    No vždyť říkám, že se jedná o film jako každý jiný :)
    Luk avatar 10.8.2007 23:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Jen jsem to potvrzoval ;-) Ještě samozřejmě dodávám, že pod "porno" lze zahrnout nejen filmy, ale také fotky, kresby nebo texty.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.8.2007 02:03 Martin Šebek | skóre: 18 | blog: Tady je Indiánovo | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Myslíš porn.bat? Oblíbený vir výše zmíněného kapitána Dastycha? To spustí každej.

    Já si z té jeho přednášky ještě pamatuji, že kolej není byt, koleje jsou jenom ubytovny. :)
    10.8.2007 23:43 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Filmy ani tak ne, jako seriály, které se u nás nevysílají.
    AltOS avatar 11.8.2007 01:28 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Nastesti uz je mnoho z nich dlouhodobe online (drtiva vetsina dilu), jako jsou Family Guy, Prison Break, a i ten blbej Lost ;)
    freshmouse avatar 11.8.2007 12:08 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Priseon Break bude vysílat Nova (nevím, o co se jedná, ale někde jsem to četl).
    AltOS avatar 11.8.2007 22:07 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Jasan, JOJka to uz vysila snad druhou sezonu, ale uz se faakt tesim na ten dabing... brrr
    AltOS avatar 11.8.2007 22:10 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Hm, jeste me napadlo, jak to vlastne nazvou.. Cabradovy trampoty? :)
    Xeelee avatar 12.8.2007 16:25 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Útěk z vězení. Ale budou vysílat jen první řadu. Na druhou a třetí má licenci Prima :)
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    otula avatar 12.8.2007 23:15 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Priseon Break bude vysílat Nova (nevím, o co se jedná, ale někde jsem to četl).
    Nikoliv Priseon, ale Prison Break.
    Je to seriál, který je o 1000 % lepší než ten nechutně natahovaný Lost (zvláště naprosto nesmyslná 2. série byla jen trapnou vycpábkou). A stejně skvělý je i Dexter. Jen doufám, že si uměle přidaná 3. série Prison Break udrží kvalitu prvních dvou.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Rezza avatar 12.8.2007 23:20 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Ja s PB skoncil, ve chvili kdy umele pretahli tech planovanych 13 dilu... A v pulce druhe serie uz jsem hotl prestal, nemelo to smysl...
    otula avatar 12.8.2007 23:30 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Sice byla druhá série slabší, než první, ale přesto jsem se těšil na každý nový díl. Otevření konce mne zklamalo, ale uvidíme, co s tím udělají. Ale popravdě řečeno, na pokračování Dextera se těším víc :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Rezza avatar 12.8.2007 23:36 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Me ted jede Eureka, tak jsem spokojeny parchant :)
    otula avatar 13.8.2007 06:29 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Eureka mne nějak nechytla. Moc se mi líbil seriál Firefly, ale asi nebyl dost americký, takže ho brzy stopli. Heroes také nejsou špatní.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    freshmouse avatar 13.8.2007 00:14 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    To byl překlep, to "priseon". A na Ztraceni se nekoukám.
    otula avatar 13.8.2007 06:32 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Až začnou PB dávat, mrkni aspoň na první díl. Věřím, že by tě to mohlo chytnout. I když n@va to určitě ořeže na formát 4:3.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    11.8.2007 00:18 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Ten vykřičník za těmi pěti TB mi přijde nepříliš vhodný. :-) V dobách existence FTP vyhledávače bylo zaindexováno asi 10 TB dat. A to bylo tak čtyři roky zpátky. ;-) Od té doby se disky určitě nescvrkly.
    Michal Fecko avatar 11.8.2007 00:25 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Ten vykřičník za těmi pěti TB mi přijde nepříliš vhodný. :-) V dobách existence FTP vyhledávače bylo zaindexováno asi 10 TB dat. A to bylo tak čtyři roky zpátky. ;-) Od té doby se disky určitě nescvrkly.
    Intraky (4) jednej nemenovanej vysokej skoly v SR indexuju /odhadom/ min. 30 - 40 TB dat. Dajme tomu ze na vsetkych intrakoch tejto je dohromady tak 500 - 600 PC (co som najskor vyrazne podcenil) s priemernym zdielanim 80G dat tak urcite dojdeme k celkom slusnym cislam.
    Luk avatar 11.8.2007 01:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Já jsem tomu ale z textu článku rozuměl tak, že těch 5 TB bylo jen na těch 2 strojích, tedy v průměru 2,5 TB na jeden. To by bylo skutečně hodně a vykřičník je zcela na místě. Je samozřejmě možné, že to napsali špatně, ale to už není můj problém.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.8.2007 08:05 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Hodně? To je deset 250 GB disků. To není tak radikálně moc.
    Luk avatar 11.8.2007 14:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    No, ať se tedy pochlubí, kdo to má doma :-D Pro uskladnění většího množství dat (file servery, DB servery atd.) ve větších firmách se takové stroje skutečně používají, ale ještě jsem neviděl nikoho, kdo by to používal na filmy a hudbu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.8.2007 19:46 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    To bude tím, že lidi, co dělají do warezu, se s tím nevytahují.
    11.8.2007 16:55 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    To neni, musis myslet na RAID :)
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    11.8.2007 20:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Je to sice "jen" pět 500 GB disků, které už jsou běžně dostupné za rozumnou cenu (sakra, už bych si ho tam měl konečně našroubovat :-) ), ale zdaleka ne každý case má místo na pět disků (nebo raději šest, ať máme nějakou redundanci) a zdaleka ne každá deska má řadič na pět disků. Rozhodně bych takový stroj asi neoznačil za běžné osobní počitadlo.
    11.8.2007 20:54 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Ono taky ne kazdy ma disky v case (jako napr. ja). Ale priznavam, ze bezne to neni, to je pravda :))
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    11.8.2007 21:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    ... zamačkávám slzu v oku při vzpomínce na jeden z kolejních strojů poskládaný v bedně od banánů ;-)
    Rezza avatar 11.8.2007 00:55 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Nejzajimavejsi je ten nepomer stahuji/sdilim :)
    Luk avatar 11.8.2007 01:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    To je jasné. Spousta lidí chce stahovat, ale bojí se sdílet :-D V dobách, kdy jsem stahoval hudbu z P2P, jsem také nesdílel buď nic, nebo častěji jsem sdílel to, co bylo legální. Například různé linuxové distribuce, zdrojáky kernelu apod. Překvapivě si to stahovalo docela hodně lidí (přitom to mohli mít z webu, ale asi byli líní klikat). Největší úspěch měl RedHat Linux 9 dva dny po vydání - bylo skoro nemožné si ho stáhnout normálně, servery byly beznadějně přetížené, tak byli všichni jako diví :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.8.2007 01:08 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Ona je celkem škoda, že není pořádně rozšířený GNUnet... šifrování, onion routing,.. to je opravdová anonymita :-)
    11.8.2007 01:21 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Opravdová asi ne. Třeba takový TOR působí docela anonymně, až na to, že jeho používání lze celkem snadno zjistit, protože těch pár hlavních uzlů vypsaných přímo ve zdrojovém kódu se snadno vyčte v protokolech. S trochou rozumu a štěstí snad nikdo nezjistí, co přesně uživatel posílá. :-)

    Horší je, že stahovat přes takové sítě velké objemy dat je na dlouho, tj. vcelku na nic. :-(
    11.8.2007 01:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Tak to je bohužel cena za Onion routing. Kdyby měl každý symetrickou linku bylo by to trošku o něčem jiném...
    11.8.2007 21:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Ona je celkem škoda, že není pořádně rozšířený GNUnet...
    mno, jestli jim to pořád funguje tak, jak když jsem to naposledy zkoušel, tak se není co divit (čti: nepodařilo se mi to ani nainstalovat)
    Rezza avatar 11.8.2007 09:50 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Pravda - v dobe kdy jsem mel stary notas s 6 GB diskem a chtel jsem na servery co chtely minimalne 20 GB sdilenych dat, tak jsem cheatoval s mojim FakeFS pres FUSE :)
    11.8.2007 01:23 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    křeč! osobne si myslim, ze porusovani jakychkoliv zakonu (i hlopupych) je spatne... problem je, ze takove spolecnosti nejsou schopny nabizet ani obsah priblizne podobny tomu, co se najde na takovych servrech nebo p2p sitich... a co pak lidem zbyva...

    nabidne vam nekdo (za uplatu/za reklamu) ke stazeni vsechny dily cerveneho trpaslika/pratel/simpsonu/doplnte si jiny serial? to nemluvim treba o artovejsich filmech.... nebo filmech vyrobenych pred rokem 1990....
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Dalibor Smolík avatar 11.8.2007 01:32 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    +1
    Na jaře jsem si u jedné firmy objednal kompletní díly Kapitána Klosse :-) Do dneška nic nepřišlo a tak si to nahrávám z televize.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    emorjino avatar 12.8.2007 15:20 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Až to všechno nahraješ, tak ti to určitě přijde
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    11.8.2007 10:04 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Přesně tak, ve chvíly kdy bude dostupná hudba a filmy/seriály za rozumné peníze ke stažení budu klidně si je koupím. Samozřejmě bez DRM. Jsem si tuhle jednou v dobré víře koupil CD a pak jsem musel pracně schánět PC s voknama a novým msmediaplayerem, abych to vubec mohl smahnout a poslouchat. Samozřejmě kvalita taky nic moc navic "debil" mediaplayer to tam hrnul max. rychlostí.
    Heron avatar 11.8.2007 08:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Konečně.

    Jinak, v anketě chybí Legálně stahuji proprietární zaplacený software.
    Luk avatar 11.8.2007 14:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    To lze samozřejmě zahrnout pod první položku. Možná jsem ji neformuloval úplně nejlépe.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.8.2007 09:49 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Razie? Zda se mi, ze pokud odnesli dva pocitace a na Strahove je cca ~4000 lidi s rychlou siti , tak i pri cislech o piratstvi od BSA to je akorat pekne halo. Hadam, ze od zacatku roku tam bylo vic vyjezdu kvuli fotbalistum na stadionu, ruseni nocniho klidu a podobne ...
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Luk avatar 11.8.2007 14:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Nejde o to, jaký byl rozsah (samozřejmě velmi malý). Jde o to, že je to naprostý průlom, protože dosud byl Strahov považován za svatý, přestože všichni věděli, jak to tam vypadá.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.8.2007 23:35 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    "Jde o to, že je to naprostý průlom, protože dosud byl Strahov považován za svatý, přestože všichni věděli, jak to tam vypadá."

    Ha, tak tam sice dva roky bydlim, ale asi ve spatne spolecnosti. ;) Za bonz emailem od spolecnosti hajicich prava svych chlebodarcu se AFAIK na SH bezne odpojuje nebo jinak tresta, takze nejak nevidim tu nedotknutelnou akademickou pudu -- jenom bandu studentu a solidne rychlou linku do internetu.
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    Luk avatar 11.8.2007 23:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Za bonz emailem od spolecnosti hajicich prava svych chlebodarcu se AFAIK na SH bezne odpojuje nebo jinak tresta, takze nejak nevidim tu nedotknutelnou akademickou pudu -- jenom bandu studentu a solidne rychlou linku do internetu.
    To ano, a bylo to tak v podstatě vždycky (sice jsem na Strahově nebydlel, ale informací jsem měl dost). Já jsem měl ale na mysli policejní aktivitu, protože ta se SH skutečně dlouho vyhýbala.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.8.2007 13:39 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Luku, ani si moc nepamatuju, ze bychom ho grilovali, takovy mily, sympaticky clovek :-) Ale pravda, uz je to let (dokonce i ten tucnak, co mu visel nad hlavou, je uz pekne podrbany)...

    Kdepak je vubec panu Dastychovi konec?
    Luk avatar 11.8.2007 14:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    ani si moc nepamatuju, ze bychom ho grilovali
    Myslel jsem to obrazně, byla tam samozřejmě docela legrace.
    Kdepak je vubec panu Dastychovi konec?
    Nevím. Jen vím, že to teď dělá někdo jiný.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.8.2007 16:57 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Mam pocit, ze povysil. Jen nevim, co to v jeho pripade znamena :))
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    Luk avatar 11.8.2007 17:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Nepovýšil. U policie už nepracuje. Dělá pravděpodobně u PVT ve funkci Key Account Managera se zaměřením na oblast informační bezpečnosti ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.8.2007 11:39 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    stahujem naozaj vselico a vselico aj zdielam :)
    kludne spavam a nemam problem .
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    12.8.2007 23:26 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Jestli nekontroluješ, komu sdílíš, taky by k tobě mohla někdy přijít nezvaná návštěva. Neboj, opravdu choděj a jestli na Slovensku ne, tak i tam je to RIAA naučí :-)
    Luk avatar 12.8.2007 23:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Neboj, opravdu choděj
    ...za úsvitu ;-)
    jestli na Slovensku ne, tak i tam je to RIAA naučí
    No, RIAA přímo ne, ale její nadnárodní prodloužená ruka IFPI určitě ano :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.8.2007 02:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    International Federation of the Pornographic Industry? Jo, tak ta by si tam určitě mohla přijít na své. :-)
    Luk avatar 13.8.2007 09:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.8.2007 09:13 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    nech dojdu , aspon budem mat s kym pozerat Stargate :)
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    13.8.2007 12:34 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Ak to vsetko aj priebezne vymazava, tak sa s nim zaoberat nebudu. Ale taky moj sused, vsetko co mu pride pod ruku nahrava na DVD-cka. Ma to pekne v stojanoch od podlahy az pod strop, zachvilu bude mat zaplnenu celu stenu. Uplny fanatik, som zvedavy, kedy si prenho prijdu :)
    Luk avatar 13.8.2007 12:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Proč? Jestli jsou to filmy a hudba, může toho mít nastahovaného, kolik chce - a je to legální.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.8.2007 00:01 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Nechci kazit iluze, nicmene nedavno jsem byl nucen studiem autorskeho zakona stravit nekolik dni, behem kterych jsem zjistil, ze tohle tvrzeni je mylne, mame totiz v AZ peknou klicku.

    Pro uvedeni do problemu - takoveho stahovani pisnicek nebo filmu se v AZ tykaji casti o sdelovani dila verejnosti - §18 odst. (2) rika:
    Sdělováním díla veřejnosti podle odstavce 1 je také zpřístupňování díla veřejnosti způsobem, že kdokoli může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby zejména počítačovou nebo obdobnou sítí.
    Konkretne se tu bavime o provozu dila ze zaznamu podle §20, ktery v odstavci (1) rika:
    Provozováním díla ze záznamu se rozumí zpřístupňování díla ze zvukového nebo zvukově obrazového záznamu pomocí přístroje, ...
    Tolik na uvod, ted to "kouzlo". §30, ktery mluvi o volnych uzitich dila, Ti dava za pravdu svymi odstavci (1) a (2). Jenomze pozor, kdo se na ne chce odvolavat, necetl odstavec (3), ktery stanovuje vyjimky:
    Nestanoví-li tento zákon dále jinak, užitím podle tohoto zákona je užití počítačového programu či elektronické databáze i pro osobní potřebu fyzické osoby ...; stejně je užitím podle tohoto zákona ... pořízení záznamu audiovizuálního díla při jeho provozování ze záznamu nebo jeho přenosu (§ 20) i pro osobní potřebu fyzické osoby.
    Za všimnutí stojí zvlášť to, že se to týká jen audiovizuálních děl, a ne třeba literárních, takže stažení knížky legální je, zatímco stažení písničky ne. Jak se do zákona dostala právě takováhle formulace, ať si každý promyslí sám, faktem je, že tam je - vypadá to, že od poslední novelizace (detailně jsem původ nezkoumal).

    Podotýkám, že se jedná jen o moji neprávnickou interpretaci a mohl jsem něco přehlédnout, takže doporučuji mrknout se na plné znění zákona (třeba tady: http://business.center.cz/business/pravo/zakony/autorsky/ ) Rád o tom s někým povedu konstruktivní debatu - sám bych byl radši, kdyby to bylo tak, jak říkáš Ty.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Luk avatar 14.8.2007 00:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Tento názor nesdílím. Proč? Protože se nedomnívám, že by se na to vztahoval §20, odst. 1.

    Jinak názor právníků je tady a také si nemyslí, že by to bylo nelegální.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.8.2007 12:37 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Za link diky, prostuduju, neco takoveho jsem uz hledal, ale nenasel.

    Jinak jen na vysvetlenou k §20, proc jsem dosel k tomu nazoru - takova stazena pisnicka nebo film podle me je zaznamem zvukoveho nebo zvukove obrazoveho dila a pocitac je urcite pristroj. Stejne tak je podle me potreba brat pocitacovou sit specialne jmenovanou v §18, ktery beru jako obecne ustanoveni k §20.

    Ale jak jsem rikal - je to jen nazor nepravnika :-D. Prostuduju Tvuj link a budu chytrejsi.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Luk avatar 15.8.2007 13:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Ještě malá poznámka. Někde jsem četl, že tyhle pasáže zákona v původním návrhu (který vycházel z příslušné směrnice EU) nebyly a dostaly se tam formou pozměňujících návrhů. Ale nezkoumal jsem to, tak nevím, co je na tom pravdy.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.8.2007 14:46 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    To je docela mozne - celkem to vypada, ze to tam bylo nejak doroubovano, osobne bych si i tipl, jake organizace se o neco takoveho zasadily - penez by na to mely dost.

    Jinak k tomu linku, prijde mi, ze hned na prvni otazku odpovedeli pani pravnici trosku vyhybave - moc me to nepresvedcilo.

    Jadrem pudla momentalne je, jestli zvukove nebo zvukove obrazove dilo umistene na netu ke stazeni je nebo neni dilem provozovanym ze zaznamu podle §20. Podle meho nazoru to te definici vyhovuje - jak uz jsem psal, takovy MP3 nebo AVI soubor je podle me zaznamem docela bez diskuse, stejne jako pocitac (server, klientska stanice a do detailu vzato i vsechny routery a switche) je pristrojem. Pletu se v necem?
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    15.8.2007 14:59 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Jadrem pudla momentalne je, jestli zvukove nebo zvukove obrazove dilo umistene na netu ke stazeni je nebo neni dilem provozovanym ze zaznamu podle §20.
    Nejak jsem zapomnel dopsat, ze v odkazovanem clanku se tahle otazka nikde neresi. V te prvni odpovedi je rec o obecnem zhotoveni rozmnozeniny dila (i kdyz otazka vedla specialne na stahovani z Internetu).

    P.S.: Nechci se o to hadat, jen vyuzivam prilezitost k diskusi s nekym, kdo se o tyhle veci zajima, k vytribeni nazoru. Abych rekl pravdu, nedavno jsem ve firme sepisoval dokument - oficialni stanovisko firmy k piratstvi, a speicalne pasaz venovanou stahovani del jsem musel vypustit, protoze jsem pro ni proste nemel argumenty. Takze tak nejak doufam, ze se od Tebe bych se mohl nejake dozvedet :-)
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Luk avatar 15.8.2007 15:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Takze tak nejak doufam, ze se od Tebe bych se mohl nejake dozvedet
    Můj názor je takový, jaký jsem napsal. Prostě to nepovažuji za provozování ze záznamu. A platí in dubio pro reo ;-) Jde ale o to, jak by to hodnotil soud - a zatím žádný takový rozsudek nepadl.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    15.8.2007 16:46 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Nesmis se na me zlobit, ale ja Ti nedam pokoj, zajima me proc si to myslis ;-)

    Jestlize pisnicka na Internetu neni dilo provozovane ze zaznamu, znamena to, ze nekde v nasledujici uvaze zredukovane na co nejjednodussi vyroky musi byt chyba, nejaka nepravda - v cem ji vidis?

    MP3 soubor je zaznam zvukoveho dila

    pocitac, resp. server, je pristroj

    Z techto vyroku pak vyplyva:

    MP3 soubor, ktery je mozne stahnout ze serveru, je dilo zpristupnene pomoci pristroje

    a to uz jsme v terminologii §20:
    Provozováním díla ze záznamu se rozumí zpřístupňování díla ze zvukového nebo zvukově obrazového záznamu pomocí přístroje ...
    Ty definice jsou podle me naprosto jasne, takze pro in dubio pro reo tu misto nezbyva. Je mozne, ze se pletu - jestlize je v popsane uvaze chyba, nebo alespon nejaka nejasnost v moznem vykladu pojmu, ktera by vnasela ono dubio, pak mas pravdu Ty a stahovani pisnicek a filmu je legalni a pocitam, ze nam vsem spadne kamen ze srdce. Naopak, jestli je moje uvaha spravna, pak maji radost v OSA a u podobnych prizivnku (kteri jsou podle meho skromneho nazoru autory te zminky v §30, odst. (3))
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Luk avatar 15.8.2007 18:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Policejní razie na křemíkovém kopci
    Ty důvody tam jsou dva. Jednak je otazné, zda jde opravdu o zpřístupnování "díla ze záznamu" (ne pouze o zpřístupnování "záznamu díla" - ale možná je to jen hra se slovíčky). Ale hlavně, §21 říká, že:

    Vysíláním díla rozhlasem nebo televizí se rozumí zpřístupňování díla rozhlasem či televizí a jiné takové zpřístupňování díla jakýmikoli jinými prostředky sloužícími k šíření zvuků nebo obrazů a zvuků nebo jejich vyjádření bezdrátově nebo po drátě, včetně šíření po kabelu nebo vysílání pomocí družice, původním vysílatelem.

    Pokud by opravdu šlo o zpřístupnění podle §20, tak se na to vysoce pravděpodobně bude vztahovat právě §21. Vzhledem k tomu, jak je definován vysílatel (§83), lze za něj z pohledu uživatele považovat kohokoliv, kdo poskytuje díla některým ze způsobů určených v §21.

    Samozřejmě, že soud by na to mohl mít jiný názor. Ale pro uživatele nejpříznivější výklad je tento.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.