abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 504 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    freshmouse avatar 13.4.2008 15:27 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Zkus Vltavu (a související obchody), tam si člověk hezky pokecá s operátorkou o tom, jestli ho okradou, nebo neokradou. :-)
    Luk avatar 13.4.2008 15:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Já vím, o tom jsem tu nedávno četl (možná přímo od tebe). Ale dostkrát jsem nakupoval u Cybexu (také součást Vltavy) a zatím bez problémů.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 13.4.2008 16:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Ano, bylo to ode mě, já na to téma vyplodil asi dva nebo tři zápisky. :-)
    13.4.2008 19:00 bukaj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil

    Ano, taky opravdu "povedený" obchod :-)

    Už je to déle (tři, čtyři roky?), co jsem si tam objednal mou první, zároveň taky poslední, zásilku. Grafika ATI a vypalovačka, už nevím jaká. U obou byla dodací lhůta do tří dnů. Nechal jsem si každý kus poslat odděleně. Grafika dorazila za dva týdny. A po měsící, co jsem na vypalovačku stále marně čekal, jsem ji radši zrušil a zašel do nejbližšího kamenného obchodu, kde jsem koupil levnější s lepšími parametry.

    13.4.2008 15:58 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Já už bych nikdy nešel nakupovat do Czech Computeru, domnívám se totiž, že mi jednou prodali něco, co už bylo jednou reklamováno (žádný důkaz pro to nemám, jenom indicie). K nim už nemám prostě vůbec důvěru a nikdy se to nezmění. Přešel jsem k Alzasoftu, tam nakupuju menší věci (klávesnice, trackball atd.). Zatím každá moje počítačová sestava byla z Mironetu, ten mám rád. Taky u nich nakupuju pevné disky (ty kupuju často :-D). Jinak obecně nakupování nemám vůbec ale vůbec rád, takže se snažím vybírat spíš kvalitně působící věci, které vypadají, že dlouho vydrží (taky mám rád, když dává výrobce delší záruku než standardní).
    THIS IS SPARTA!
    13.4.2008 17:38 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Mironet? Ty nemusím od té doby, co mi prodali 5m cat5 kabel za 160,- a měli tu drzost tvrdit, že je to běžná cena. Holt se spoléhali na to, že ho potřebuju, a nemůžu jet do města, abych ho koupil za 50,-. Měli pravdu, mezuláni, musel jsem to vzít. Dodneska mě štve, že jsem se na ně spolehl ("nebude to dražší o víc než o dvacku") a přišel jsem o láhev, oběd, nebo něco jinýho za kilo.

    Zkrátka si udělali nepřítele.
    14.4.2008 09:33 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    To si tedy nepomůžeš... já už od nich jednou dostala použitou desku (se škrábancem od šroubováku, kromě toho taky nefunkční) a kolega dokonce dostal stejnou paměť, kterou jim už jednou dal (nenápadně si ji poznačil). Já tam občas nakupuju, ale jen v případě, kdy jsem odhodlaná se vykašlat na případnou reklamaci...
    ^D
    multi avatar 13.4.2008 16:50 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    alza ma teda web hrozny

    vyber nic moc, kolikrat zapominaji aktualizovat ceny (cti zlevnovat)

    jinak jednou bych ti mohl vypravet jak jsem v kamennem obchode (prodavajci majitel) reklamoval CD-mechaniku, to taky bylo slibu trvalo to skoro 14 dni a nakonec to udelal, ten 14 den na pockani
    13.4.2008 17:39 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Jenže na HW jsou eshopy formátu alzasoftu a podobných lepší než "kamenné obchody". Kamené obchody nejsou dost pružné spodejem a pohybem zboží, musí mít vyšší ceny atd... horší reklamace.
    Luk avatar 13.4.2008 17:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    horší reklamace
    To právě ne. I když něco jiného asi bude obchod v centru Prahy, kde jim na jednom zákazníkovi nesejde a je tam dost velká anonymita, a něco jiného obchod ve vidlákově s 20000 obyvateli, kde si každého musí vážit, protože tam potenciálních zákazníků moc není a špatné zprávy se tam šíří rychlostí blesku.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jan Drábek avatar 13.4.2008 17:56 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    No, dovolím si odporovat, rychlost šíření drbu se šíří rychlostí limitně blízké nekonečnu :-D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    13.4.2008 18:02 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Možná tak rychlosti světla...
    Heron avatar 13.4.2008 18:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Nebo rychlostí skalárního pole, které má rychlost (měřeno pomocí podílu frekvencí) rychlost 1.5c. ;-) :-D
    Luk avatar 13.4.2008 17:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    alza ma teda web hrozny
    Co je na něm hrozného? Když něco hledám, velmi rychle to najdu. Ne jako u CzC nebo Cybexu, kde nevím, na co kliknout, a všechno mi tam trvá šíleně dlouho, protože je to nepřehledné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.4.2008 18:58 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    K tomu se take pripojim - pokud chci nekomu poslat rychle priklad nejakeho hardwaru, tak ho prvne hledam na webu Alzy, protoze jeho system cleneni mi velmi vyhovuje, dobre se mi v nem hleda a je relatine rychly. Jedina nevyhoda je nemoznost nastavit pocty produktu na stranku (jako u CzC), ale clovek nemuze chtit vsechno. Bohuzel s cenami uz to tak slavne neni, uz nekolikrat jsem po porovnani cen radeji nakoupil u konkurence. Reklamaci jsem diky bohu zatim nikdy neresil.

    Proti pozkozeni vyrobku pri doprave: Pokud muzete, nechte si dorucit balik do depa PPL a tam si ho vyzvednete. Vetsinu strasnych veci, ktere se s balikem stanou, probehne az pri rozvazeni z depa, protoze ridic musi prehrabovat krabice, kdyz hleda konkretni balik (sam jsem to mnohokrat videl). Doprorucuju to obzvlast u veci citlivych na narazy, jako pocitacove skrine a harddisky.
    Luk avatar 13.4.2008 20:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Pokud muzete, nechte si dorucit balik do depa PPL a tam si ho vyzvednete.
    Chacha, to je opravdu dobré doporučení :-D Depo je v Říčanech (tj. cca 45 km daleko). Kdybych si to tam měl vyzvedávat, tak se mi to zatraceně prodraží.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.4.2008 20:51 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Na Alze není možné nechat zobrazit výrobky seřazené podle ceny nebo od konkrétního výrobce v dané kategorii. Pro mě z hlediska přehlednosti a funkčnosti nedostatečné.
    Luk avatar 13.4.2008 21:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Na Alze není možné nechat zobrazit výrobky seřazené podle ceny nebo od konkrétního výrobce v dané kategorii.
    Není pravda. Samozřejmě, že to jde.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.4.2008 21:23 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Akorát si to nepamatuje.
    THIS IS SPARTA!
    13.4.2008 23:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Jo? No tak to asi ne. Prohlížím nějakou kategorii a když chci podle značek, tak to nejde. A na každém zobrazení znovu vybírat značku je opruz, stejně jako to, že to neumí vypsat všechny výrobky v kategorii včetně obrázku. A to ovládání je opravdu méně dotažené než u CC.
    Luk avatar 14.4.2008 09:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Jo? No tak to asi ne.
    Samozřejmě, že ano:
    není možné nechat zobrazit výrobky seřazené podle ceny nebo od konkrétního výrobce v dané kategorii
    Obě věci jsou samozřejmě možné.
    Prohlížím nějakou kategorii a když chci podle značek, tak to nejde.
    Co podle značek? Řadit? To opravdu neumí, ale nikdy jsem to nepotřeboval. Když chci značku, tak si ji prostě vyberu a hotovo.
    neumí vypsat všechny výrobky v kategorii včetně obrázku
    Samozřejmě, že umí. To je totiž výchozí zobrazení, všechny výrobky v kategorii (včetně podkategorií), pochopitelně s obrázkem.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    14.4.2008 10:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Ne, opravdu tam nejde zobrazit všechny výrobky najednou seřazené podle ceny neo výrobce v dané kategorii tak, abych nemusel pořád překlikávat.
    Luk avatar 14.4.2008 15:34 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Jak nejde? Chci třeba grafické karty. Tak dám "Grafické karty", pak "Řadit dle ceny" a je hotovo. Mám zobrazené (po stránkách) všechny výrobky v kategorii a jsou seřazené podle ceny.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.4.2008 22:14 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Ne jako u CzC nebo Cybexu, kde nevím, na co kliknout, a všechno mi tam trvá šíleně dlouho, protože je to nepřehledné.
    Jak pro koho. CzC má uspořádání webu velmi podobné jako Alza. A ještě víc to tak je poté, co se Alza zaopičila a svoje webové stránky vylepšila po vzoru CzC. Bývaly časy, kdy hledat třeba paměti, bylo na alzasoft.cz záležitost na půlku odpoledne.

    On je člověk teda našel hned, to jo, ale všechny byly na jedné hromadě, takže najít mezi nimi třeba jenom 2×1GB moduly, to byl porod.
    Quando omni flunkus moritati
    30.12.2008 23:03 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil

    Ja teda vybiram vzdy na CZC a pak se treba podivam ke konkurenci, jestli to nemaji levnejsi. Diskuse u CZC je super vec.

    Fluttershy, yay! avatar 13.4.2008 16:51 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    To mi připomíná, jak jsem si byl v Alfacompu (jinak super obchod) pro WD Scorpio 160GB ATA a borec na přepážce mi rval 3,5" disk. Ach jo!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.4.2008 17:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Já mám s reklamacemi v CzC zatím zkušenost dobrou - přišel jsem tam, vrazil jsem chlapíkovi vadnou vypalovačku, dostal jsem papír, od jinýho chlapíka jsem za papír dostal novou vypalovačku a šel jsem pryč.
    Quando omni flunkus moritati
    13.4.2008 20:48 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Nějak jsem se uklil při objednávání sluchátek. Na hotline konzoli nebyly hodinu schopni reagovat (což mě hodně mrzí), Veer jsem jim tedy psal, že to nechci a nepřevezmu. Načež napsali docela sympatický mail, že mi pošlou jiná a uhradí nákladu za dopravu. Mezitím jsem zjistil, že ta původní objednávka je vlastně nejlepší možná pro to, co potřebuju, tak si to asi zítra vyzvednu.
    13.4.2008 23:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Jinak byli ochotní i pokud šlo o výměnu mechaniky u notebooku v servisním středisku i bez originálních dokladů. :-) Stačilo do střediska přeposlat objednávku e-mailem a oni už si to vykomunikovali mezi sebou.
    Max avatar 13.4.2008 22:24 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    To samé, přišel jsem, dal jim grafiku, řekl, že po zapnutí PC monitor ani neblikne, dal mi papír a do 10min jsem stál u výdeje a dostával jsem nový kousek :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.12.2008 23:05 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil

    Stejna zkusenost - a to jsem dokonce nemel ani zarucak.

    13.4.2008 17:34 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    No, já jsem reklamoval u Alzů 2x a vždycky úspěšně s okamžitou výměnou. Jednou tři vadné sektory na HD, podruhé SDHC kartu. Imho je alzasoft velmi dobrý eshop, a jestli jste s nimi měl smůlu, měl jste, ale s ostatními, menšími byste měl smůlu ještě spíš.

    Ještě jsem kupoval v cybexu, ale to takovéty věci, které se spíš nerozbíjí, a pak ty laciné blbosti, u kterých je cenový rozdíl proti Alza často největší, jako USB disky za 200-300 atd. Na druhou stranu, třeba DVD Vebatim mají v alza prakticky za nejlepší cenu.

    Shrnuto, přijdou mi nejserióznější, asi si můžou dovolit být na zákazníka hodnější.
    Luk avatar 13.4.2008 17:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    No, já jsem reklamoval u Alzů 2x a vždycky úspěšně s okamžitou výměnou.
    Hmmm, tak u mě ta jejich "okamžitá výměna" trvala pokaždé (asi 2 případy) skoro měsíc a naposledy pak zmíněné 3 měsíce.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Max avatar 13.4.2008 18:13 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Další člověk hledající dokonalý obchod? Tak až ho najdeš, tak dej echo ;-).
    Problémy podle mne přibývají s velkým počtem klientů a velkým rozšířením. Prostě čas od času si mohou dovolit drobné přehmaty aniž by je to jakkoli poznamenalo.
    Toto se ti asi nestane s malým kameným obchůdkem s malým počtem klienů, kteří si váží každého. Jenomže na ně budeš opět nadávat a tentotkrát kvůli vyšším cenám a menšímu sortimentu (na skladě budou mít hodně málo věcí atd.), ale chovat se k tobě budou povětšinou jako ke králi :)
    Ale pravda, člověk musí být stále nespokojený, kdyby se stále všechno dařilo, tak by radost upadala :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Luk avatar 13.4.2008 18:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Prostě čas od času si mohou dovolit drobné přehmaty aniž by je to jakkoli poznamenalo.
    Pokud má někdo ten přehmat jen čas od času, odpustím mu to. Ale pokud jsou problémy pokaždé (argument, že za to může kurýrní služba, neberu - výběr dopravce a smlouva s ním je jejich problém), už to odpustit nemohu. Už proto, že jiným se to nestává. Jsou obchody (např. ExpertShop nebo Elektromedia), se kterými jsem žádné problémy neměl.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.4.2008 18:21 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Já nakupuji na Patro.cz, podle meho nazoru nej obchod co existuje:-)
    Dodaji vcas, ja si to vyzvednu osobne, protoze domu to nechci - platit zbytecne penize.
    A jsem spokojeny.......
    Luk avatar 13.4.2008 18:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Patro mi připadá takové usmolené a s velmi strohými informacemi o zboží. Takže z hlediska chování je možná dobré, ale výběr zboží je skoro za trest.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.7.2009 11:55 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil

    Mam zkusenost s desitkami e-shopu a PATRO.CZ je jediny, od ktereho bych si uz NIKDY NIC NEOBJEDNAL. Jejich heslo je "zaplat a vypadni".

    Bluebear avatar 13.4.2008 19:12 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Možná jsem totální šťastlivec, ale s Alzou mám zatím zkušenosti dost dobré, a nakupoval jsem tam už mnohokrát.

    S kvalitou bylo zatím problémů minimum. Jednou či dvakrát (z několika set případů!) došla věc v neoriginálním obalu, jako by ji někdo předtím rozbalil a zase zabalil, ale fungovala v pořádku, takže jsem to neřešil. Několikrát jsem koupil totální šmejd, ale vždycky to vypadalo, že daná věc je šmejd už ze své podstaty, ne že by šlo o vadný kus. :-)

    Doprava je také úplně v pohodě - nevím, čím to je, ale kurýr zatím vždycky dorazil do čtyř až pěti hodin.

    Ad reklamace: Jednou jsem reklamoval základní desku, která sice byla šunt už od výroby, ale poslední ránu jsem jí zasadil sám, když jsem se pokoušel přeflashovat BIOS. Přestože jsem to na rovinu řekl (a tudíž se prakticky vzdal záruky), džentlmensky desku vzali zpátky a mohl jsem si vybrat jinou.

    Abych neházel jen samou chválu, pár negativ jsem taky zažil: fronty při osobním odběru (v exponovaných časech je to opravdu děs), vyšší ceny než jiné obchody, ale platí to především u levných věcí; u dražšího zboží se rozdíl ztrácí.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Bluebear avatar 13.4.2008 19:16 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Ještě musím dodat jednu věc: obecný problém všech e-shopů je v tom, že si nelze danou věc důkladně prohlédnout a osahat. U některých výrobků je to naprosto zásadní problém, jako u klávesnic, myší apod., ale i u jiného hardwaru to může člověka kousnout - například málokterý obchod má obrázky základních desek v tak vysokém rozlišení, aby šlo poznat, jaké tam výrobce vrazil kondenzátory, jak přesně jsou některé části řešené apod. Někdy to jde zjistit u výrobce, někdy ani tam ne. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luk avatar 13.4.2008 20:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Doprava je také úplně v pohodě - nevím, čím to je, ale kurýr zatím vždycky dorazil do čtyř až pěti hodin.
    Není to tím, že je to po Praze? Praha má totiž jednoznačně dáno, že se při adresaci používají orientační čísla (případně kombinace obou čísel) a ta začínají vždy od vody (hlavně od Vltavy).

    Kdežto třeba u nás se s orientačními čísly vůbec nepracuje (sice jsou na domech, ale při udávání adres se nepoužívají) a ta byla přidělována tak, jak domy postupně přibývaly (a tedy dost chaoticky).

    Proto z toho může být kurýr zmatený. Jenže kdyby neměl duto v makovici, tak by nestrkal lístek do schránky neoznačeného domu na druhém konci ulice, nýbrž by se zeptal v některém z obchodů a zaručeně by dostal správnou odpověď (to je totiž také rozdíl oproti Praze - lidé v ulici se většinou znají). Co už ale vůbec nechápu, že to jednou nedokázali doručit ani v případě, že jsem nechal na balík napsat popis, kam přesně se to má doručit.

    Možná se také bavíme každý o jiném druhu kurýrů. Pokud vím, tak Alza má jeden druh kurýrů jen pro Prahu, a pak ty ostatní, což je spíš dopravní služba než kurýr v pravém slova smyslu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bluebear avatar 13.4.2008 22:54 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Možná se také bavíme každý o jiném druhu kurýrů. Pokud vím, tak Alza má jeden druh kurýrů jen pro Prahu

    Jej... máš pravdu, vůbec mi to nedošlo - asi se mě už taky chytá pragocentrismus - "co není v Praze, jako by nebylo"... Stydím se moc.

    Je to tak, jsem v Praze a jako dopravu z Alzy volím vždycky pražské kurýry, takže srovnáváme úplně jiné dopravní firmy...
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    otula avatar 13.4.2008 21:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Když už se zde kritizují e-obchody, byl jsem nedávno překvapen obchodem majda-shop.cz – v kladném slova smyslu. Pokud budete z této oblasti něco potřebovat, mohu upřímně doporučit. Ohromná rychlost a vstřícnost majitelky mne velmi příjemně překvapila.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Bluebear avatar 13.4.2008 23:02 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Když už mluvíme o e-shopech, musím přiznat, že všechny mně známé e-shopy postrádají jednu zásadní službu, kterou bych moc potřeboval. Mnoho jich umožňuje filtrovat výrobky podle různých kritérií, ale chybí jim zaškrtávací políčko nezobrazovat vyslovené křápy.

    Jak by se mnoho sekcí pročistilo! Například sekce základních desek by byla možná až trošičku pustší.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luk avatar 13.4.2008 23:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Například sekce základních desek by byla možná až trošičku pustší.
    Zbylo by tam vůbec něco? :-D Mám totiž pocit, že pokud běžná desktopová deska stojí dnešních 700-1500 Kč, tak prostě není možné, aby byla kvalitní. Vždyť jen to příslušenství k desce (kabely, panýlky apod.) něco stojí, něco krabice, doprava, marže prodejce atd. Takže z výrobního závodu vyjíždí osazená deska za cenu odhadem okolo 300 Kč (v čemž už bude zisk firmy), a to jsou peníze, za které zednický přidavač ani nesebere ze země cihlu. Natož aby se za to dala vyrobit kvalitní a spolehlivá deska.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    David Ježek avatar 13.4.2008 23:36 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    je to nějaký krajan, který si vybaví plzeňské Lopo a toho odpornýho kököta na reklamacích? proti němu je jakýkoli dněšní eshop procházka růžovou zahradou s příjemným personálem.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.4.2008 00:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Já mám z eBay sluchátkovou redukci za $0.01. Je mi jasné, že bude něco připočteného do poštovného ($3.50), ale i tak se na tu redukci dívám s nejistotou.
    14.4.2008 01:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Co to je za redukci, že ji musíš kupovat přes eBay?
    Quando omni flunkus moritati
    Ondřej Kuda avatar 14.4.2008 08:01 Ondřej Kuda | skóre: 27 | blog: obcasny_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Hmm, s temi chybnymi informace o zbozi na sklade - co takhle zkusit Ceskou obchodni inspekci? Treba klamava reklama?
    14.4.2008 08:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Hmm, s temi chybnymi informace o zbozi na sklade - co takhle zkusit Ceskou obchodni inspekci? Treba klamava reklama?
    jo, kéž by to někdo řešil ... jenže tohle dnes dělají všichni, když si člověk stěžuje, tak se vymluví, že tento jeden konkrétní případ byla chyba nebo že jim to nedodal výrobce, i když "zboží mělo dnes přijít" a jede se dál ... :-(
    Ondřej Kuda avatar 14.4.2008 18:48 Ondřej Kuda | skóre: 27 | blog: obcasny_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Ja myslim, ze dobre napsany podnet odeslany na COI udela sve. Cim vice upozorneni, tim vice se na ne COI zameri a tim silnejsi bude tlak ke zmene.
    14.4.2008 08:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Takže z výrobního závodu vyjíždí osazená deska za cenu odhadem okolo 300 Kč (v čemž už bude zisk firmy), a to jsou peníze, za které zednický přidavač ani nesebere ze země cihlu. Natož aby se za to dala vyrobit kvalitní a spolehlivá deska.
    no pozor, to uvažuješ nad našimi poměry - ale v takové Číně ...
    pools avatar 14.4.2008 08:27 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    To já u Cybexu skončil před několika lety přesně ze stejného důvodu jako ty s Obchodním domem ;-). Psát u zboží že bude za dva dny, tři dny, čtyři dny, dva dny, týden, tři dny, dva dny, týden je sice super, ale tak nějak to člověka přestane bavit ;-) Na druhou stranu mám od nich snad notebook a reklamace byla v pohodě - neřazovali ji oni, ale výrobce ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    msk avatar 14.4.2008 12:54 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Nadobudam pocit, ze kasa.cz na sklade nikdy nic nemala a vlastne asi ani nema sklad. S mojich skusenosti ( 2x ) a skusenosti mojho okolia ( tak 3-4 kusy ) bola dodacia lehota vzdy otrasna...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.4.2008 13:48 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Ja jsem definitivne skoncil s online nakupem u TS Bohemie. V tom jejich "Interlinku" si neni mozne zmenit ani vlastni adresu a rozhrani je tam delano za pomoci Windings nebo nejakych podobnych obrazkovych fontu z Windows.........

    Celkem spokojen jsem ted s ostravskym Alfacompem.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Fluttershy, yay! avatar 14.4.2008 15:28 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    +1

    Brněnský Alfacomp taky OK. Bohemka má e-shop příšerný a na fleku bývají fronty. Ale jinak mi ani nevadí (reklamace v pohodě, ačkoliv jim to trvalo --- nespěchal jsem).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    14.4.2008 15:30 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    Moje zkusenosti s Alzou jsou celkem dobre, vzhledem k tomu, ze bydlim na zaPrazi a do holesovic to mam pul hodiny, tak neni co resit. Reklamoval jsem dvakrat, odpaleny zdroj v zaruce mi vymenili ihned, ani jsem nemusel cekat na poradi ve vydejne, ale grafarnu mi loni reklamovali mesic, nakonec jsem po uplynuti mesice dostal jinou (GF 6200 128 MB s pasivem za GF 5200 256 MB s aktivnim chladicem - odesel prave ten).
    14.4.2008 18:25 Yokotashi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    V jednom obchode mi meli objednat desku, display a CPU modul (prumyslove zarizeni) za cca 20000kc. Pry do tydne. Po trech nedelich, ze uz to maji. Meli jen desku (samotna k nicemu). Po trech mesicich jsem jim napsal, at si to nechaji, ze uz jsem to vyresil jinak.

    Nechci je jmenovat, protoze chci verit, ze se jim to jenom jednou nepovedlo ... ale od te doby jsem nenasel odhahu si u nich jeste neco zkusit objednat.
    Ondrej avatar 15.4.2008 00:48 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: E-shopy, se kterými jsem skončil
    jak tady tak ctu diskusi, tak asi vsichni nakupujete v jinym CZC a Alze nez ja. S Alzasoftem jsem skoncil asi pred trema rokama - nechutne dlouhy cekani, nemoznost koupeni zbozi ktery si predem neobjednam na webu. S kamosem jsem tam reklamoval grafiku, to byla taky docela fajn situace. Naproti tomu s CZC jsem nikdy nemel nejmensi problem, co nemaji na sklade jsou schopny sehnat velmi rychle a obecne mi prijdou velmi vstricni. Akorat me stve nutnost poradovyho cisla i pro samostatnou fakturaci, ale uz jsem si nejak zvyknul. Navic tedka umoznili platit kartou, takze pohodicka pohoda
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.