Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
Postupem času jsem nasbíral zkušenosti, že v některých (samozřejmě nejen) webových obchodech není dobré nakupovat. A to často i v těch, kde jsem byl dříve spokojen.
Řeč bude pouze o obchodech, které prodávají hardware, elektroniku a podobné zboží, protože v drtivé většině nakupuji právě zboží této kategorie. A zatímco někdy v roce 1999 byl člověk rád, že se mu vůbec podařilo na webu nakoupit, dnes je konkurence velmi silná a lze si vybírat ze široké škály obchodů. O to podivnější je, že si mnohé obchody naprosto neváží svých zákazníků a nějak jich uchází, že všude okolo číhají celé smečky vlčáků, které se s radostí vrhnou na to, čím oni pohrdli.
V následujícím přehledu uvedu tři e-shopy, se kterými jsem definitivně skončil. Bylo to se smíšenými pocity (každý má totiž i značná pozitiva), ale nedalo se prostě nic dělat.
Existují i jiné obchody, se kterými jsem měl špatné zkušenosti. Ale pokud to bylo hned při první objednávce (např. Nákupní dům), byla tato objednávka zároveň poslední. Je-li nějaká nepříjemnost jednorázová (v dlouhé řadě dobrých zkušeností), není to až takový problém, stát se to může každému (např. když kurýrní služba část zboží v jedné objednávce pošle do jiného depa a pak doručí se třídenním zpožděním).
Další v řadě možná bude CzechComputer. Přestože každou chvíli někde čtu, jak rychle vyřizují reklamace, hned ta první, kterou u nich mám (webová kamera), už se vleče třicátý den. Nebude-li reklamace vyřízena v pondělí, potká je stejný osud jako Alzu. Nejde o to, že to nejsou schopni vyřídit, ale pokud to nezvládají, mohli by se aspoň omluvit, když nic jiného. Za aroganci si ale mé peníze nezaslouží.
Obecně v poslední době ustupuji od nákupu v e-shopech. Ušetřené peníze nestojí za ty komplikace při doručování a při reklamacích. Naopak dávám čím dál častěji přednost kamennému obchodu, kde je to sice dražší, ale zato vím, že reklamace vyřizují bez problémů a kde si mohu navíc zboží stejně předem vybrat v jejich e-shopu (a v prodejně jen vyzvednout). Pokud jsou navíc přítomni přímo majitelé (což většinou bývá), mají obvykle zájem na tom, aby byl zákazník spokojen, a v tomto ohledu mohou dohlédnout i na své zaměstnance. Proto alespoň z mého pohledu končí éra klasických webových obchodů a vrací se doba malých kamenných obchodů, byť s využitím nového komunikačního kanálu - webového obchodu.
Tiskni
Sdílej:
Ano, taky opravdu "povedený" obchod
Už je to déle (tři, čtyři roky?), co jsem si tam objednal mou první, zároveň taky poslední, zásilku. Grafika ATI a vypalovačka, už nevím jaká. U obou byla dodací lhůta do tří dnů. Nechal jsem si každý kus poslat odděleně. Grafika dorazila za dva týdny. A po měsící, co jsem na vypalovačku stále marně čekal, jsem ji radši zrušil a zašel do nejbližšího kamenného obchodu, kde jsem koupil levnější s lepšími parametry.
horší reklamaceTo právě ne. I když něco jiného asi bude obchod v centru Prahy, kde jim na jednom zákazníkovi nesejde a je tam dost velká anonymita, a něco jiného obchod ve vidlákově s 20000 obyvateli, kde si každého musí vážit, protože tam potenciálních zákazníků moc není a špatné zprávy se tam šíří rychlostí blesku.
alza ma teda web hroznyCo je na něm hrozného? Když něco hledám, velmi rychle to najdu. Ne jako u CzC nebo Cybexu, kde nevím, na co kliknout, a všechno mi tam trvá šíleně dlouho, protože je to nepřehledné.
Pokud muzete, nechte si dorucit balik do depa PPL a tam si ho vyzvednete.Chacha, to je opravdu dobré doporučení
Na Alze není možné nechat zobrazit výrobky seřazené podle ceny nebo od konkrétního výrobce v dané kategorii.Není pravda. Samozřejmě, že to jde.
Jo? No tak to asi ne.Samozřejmě, že ano:
není možné nechat zobrazit výrobky seřazené podle ceny nebo od konkrétního výrobce v dané kategoriiObě věci jsou samozřejmě možné.
Prohlížím nějakou kategorii a když chci podle značek, tak to nejde.Co podle značek? Řadit? To opravdu neumí, ale nikdy jsem to nepotřeboval. Když chci značku, tak si ji prostě vyberu a hotovo.
neumí vypsat všechny výrobky v kategorii včetně obrázkuSamozřejmě, že umí. To je totiž výchozí zobrazení, všechny výrobky v kategorii (včetně podkategorií), pochopitelně s obrázkem.
Ne jako u CzC nebo Cybexu, kde nevím, na co kliknout, a všechno mi tam trvá šíleně dlouho, protože je to nepřehledné.Jak pro koho. CzC má uspořádání webu velmi podobné jako Alza. A ještě víc to tak je poté, co se Alza zaopičila a svoje webové stránky vylepšila po vzoru CzC. Bývaly časy, kdy hledat třeba paměti, bylo na alzasoft.cz záležitost na půlku odpoledne. On je člověk teda našel hned, to jo, ale všechny byly na jedné hromadě, takže najít mezi nimi třeba jenom 2×1GB moduly, to byl porod.
Ja teda vybiram vzdy na CZC a pak se treba podivam ke konkurenci, jestli to nemaji levnejsi. Diskuse u CZC je super vec.
No, já jsem reklamoval u Alzů 2x a vždycky úspěšně s okamžitou výměnou.Hmmm, tak u mě ta jejich "okamžitá výměna" trvala pokaždé (asi 2 případy) skoro měsíc a naposledy pak zmíněné 3 měsíce.
Prostě čas od času si mohou dovolit drobné přehmaty aniž by je to jakkoli poznamenalo.Pokud má někdo ten přehmat jen čas od času, odpustím mu to. Ale pokud jsou problémy pokaždé (argument, že za to může kurýrní služba, neberu - výběr dopravce a smlouva s ním je jejich problém), už to odpustit nemohu. Už proto, že jiným se to nestává. Jsou obchody (např. ExpertShop nebo Elektromedia), se kterými jsem žádné problémy neměl.
Mam zkusenost s desitkami e-shopu a PATRO.CZ je jediny, od ktereho bych si uz NIKDY NIC NEOBJEDNAL. Jejich heslo je "zaplat a vypadni".
Doprava je také úplně v pohodě - nevím, čím to je, ale kurýr zatím vždycky dorazil do čtyř až pěti hodin.Není to tím, že je to po Praze? Praha má totiž jednoznačně dáno, že se při adresaci používají orientační čísla (případně kombinace obou čísel) a ta začínají vždy od vody (hlavně od Vltavy). Kdežto třeba u nás se s orientačními čísly vůbec nepracuje (sice jsou na domech, ale při udávání adres se nepoužívají) a ta byla přidělována tak, jak domy postupně přibývaly (a tedy dost chaoticky). Proto z toho může být kurýr zmatený. Jenže kdyby neměl duto v makovici, tak by nestrkal lístek do schránky neoznačeného domu na druhém konci ulice, nýbrž by se zeptal v některém z obchodů a zaručeně by dostal správnou odpověď (to je totiž také rozdíl oproti Praze - lidé v ulici se většinou znají). Co už ale vůbec nechápu, že to jednou nedokázali doručit ani v případě, že jsem nechal na balík napsat popis, kam přesně se to má doručit. Možná se také bavíme každý o jiném druhu kurýrů. Pokud vím, tak Alza má jeden druh kurýrů jen pro Prahu, a pak ty ostatní, což je spíš dopravní služba než kurýr v pravém slova smyslu.
Například sekce základních desek by byla možná až trošičku pustší.Zbylo by tam vůbec něco?
Hmm, s temi chybnymi informace o zbozi na sklade - co takhle zkusit Ceskou obchodni inspekci? Treba klamava reklama?jo, kéž by to někdo řešil ... jenže tohle dnes dělají všichni, když si člověk stěžuje, tak se vymluví, že tento jeden konkrétní případ byla chyba nebo že jim to nedodal výrobce, i když "zboží mělo dnes přijít" a jede se dál ...
Takže z výrobního závodu vyjíždí osazená deska za cenu odhadem okolo 300 Kč (v čemž už bude zisk firmy), a to jsou peníze, za které zednický přidavač ani nesebere ze země cihlu. Natož aby se za to dala vyrobit kvalitní a spolehlivá deska.no pozor, to uvažuješ nad našimi poměry - ale v takové Číně ...