abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Zajímavý projekt

    Promethee je projekt, který implementuje UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) bindingy pro JavaScript. Z bootovacího média načítá a spouští soubor 'script.js', který může používat UEFI služby. Cílem je vytvořit zavaděč, který lze přizpůsobit pomocí HTML/CSS/JS. Repozitář se zdrojovými kódy je na Codebergu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Zpráva Justičního výboru Sněmovny reprezentantů upozorňuje na cenzurní kampaň Evropské komise, mířenou proti svobodě projevu na sociálních sítích. V dokumentu se uvádí, že se Evropská komise během posledních šesti let účastnila více než 100 uzavřených jednání, během nichž po platformách požadovala úpravy pravidel moderování obsahu, přičemž toto úsilí Komise zahrnovalo i cenzuru politických názorů a pravdivých informací. Výbor zdůrazňuje, že tento přístup Bruselu ohrožuje ústavou zaručená práva Američanů na svobodu projevu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    dnes 04:33 | Nová verze

    Linus Torvalds vydal jádro Linux 6.19. Podrobný výčet změn je ke zhlédnutí na stránce Kernel Newbies, stručné výběry v LWN (část první, druhá).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    7.2. 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    7.2. 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    7.2. 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 20
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 815 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    2.4.2008 23:18 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Osobně v tom vidím názornou ukázku toho jak jsou projekty pro státní správu nevhodným a diletantským způsobem navrhovány. Podobnou kauzou je i slavný CheckPoint, který se celý točí kolem aplikace Filler602 - nevhodné proprietární aplikace, jejíž nejrůznější buildy aby člověk instaloval málem častěji, než si mění ponožky.

    Bohužel s podobně smutnými projekty se na úřadě člověk setká mnohem častěji. My jsme holt ti nespokojení co mají ten linux, zatímco všude jinde to bez problémů funguje.
    Václav 3.4.2008 09:14 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Nemyslíš náhodou CzechPoint? Hele, ono těch zoufalých aplikací je... Soft od Very pro změnu generuje tak zoufalý PDFka že se nám z toho občas zblázní tiskárna na pokladně (samozřejmě zrovna tam je nutný nepřetržitý provoz). A než uznali že je chyba na jejich straně, trvalo nám to přes půl roku přesvědčování že na síti problém opravdu nebude...
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    3.4.2008 09:34 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Jo, byl to překlep. Ad Vera.. aj. přesně takhle to chodí.
    4.4.2008 11:56 latrína.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    hele buď rád za tu veru, u nás se vedení pomátlo a protože si lidi stěžovali, že je to málo barevný a že tam to a ono. takže budeme měnit is(samozřejmě řešení na bázi MS). a v kombinaci např. digitalizací archivu a podobně je to opravdu paráda.
    2.4.2008 23:21 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Tomu dotyčnému který si zahlasoval pro tento blogpost jako špatný doporučuji přečíst hlavně dolní část odkazované stránky s podnadpisem "Přínosy"
    2.4.2008 23:29 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Ještě bych si z odkazované zprávy dovolil vypíchnout jeden odstavec, za který bych nejraději doplnil alespoň tři vykřičníky..

    Z důvodů bezpečnosti a integrace se stávajícími systémy ministerstva dopravy bylo rovněž rozhodnuto nevyvíjet a zavádět další multiplatformní distribuované systémy založené na veřejně dostupných kódech volného softwaru.
    AsciiWolf avatar 3.4.2008 18:00 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Huh,Tohle už není ani k smíchu,spíš k pláči... :-(
    5.4.2008 12:16 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..

    Zrovna tohle souvětí jsem nejdřív pochopil takhle, až na podruhé mi došlo, že to je jinak, protože mi to nesedělo se zbytkem článku:

    Z důvodů bezpečnosti a integrace se stávajícími systémy ministerstva dopravy bylo rovněž rozhodnuto nevyvíjet nové systémy a zavádět další multiplatformní distribuované systémy založené na veřejně dostupných kódech volného softwaru.

    :-)

    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Shadow avatar 2.4.2008 23:46 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    On ten dotyčný nemusel váš blogpost ohodnotit jako špatný proto, že by s ním nesouhlasil. Může mít třeba výhrady k jeho délce (moc krátký či moc dlouhý), šíři záběru (málo podrobný, příliš podrobný), nebo se klidně může stát, jako jednou mně, že se překlikne a místo "dobré" klikne na "špatné".

    P.S. Já zápisek hodnotil kladně.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    3.4.2008 06:48 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    nebo se klidně může stát, jako jednou mně, že se překlikne a místo "dobré" klikne na "špatné".

    P.S. Já zápisek hodnotil kladně.
    Takže jste se překlikl a chtěl hodnotit špatně? ;-)
    Shadow avatar 3.4.2008 14:45 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Řekl jsem "jednou", ne "tentokrát". V tomto případě jsem hodnotil dobře a zároveň chtěl hodnotit dobře.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    3.4.2008 07:53 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Osobně hodnotím jako špatné jen ty blogposty, které jsou opravdu špatné. Ty co se mi nelíbí nebo mě nezajímají prostě ignoruju. Jako kladné hodnotím ty co mě pobaví, nebo jsou opravdu zajímavé. Kupř. blogpost Skandální symbolika, ale lehko se to neříká jsem hodnotil kladně, protože posedlost hledáním závadných symbolů mi přijde rovněž ujetá, zatímco blogpost který bych hodnotil jako špatný jsem opravdu hledal dlouho. Nakonec jsem něchtěl lézt do historie moc daleko, tak jsem hodnotil jako špatný blogpost Fakt uz nemam slov... a to především za hloupost autora, který měl za málo se alespoň pokusit přelouskat, co mu ten apt vlastně na té konzoli napsal.
    3.4.2008 11:53 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Propána on Váš blogpost někdo ohodnotil negativně, no to je ale troufalost...
    never use rm after eight
    3.4.2008 11:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    No, tak přesně na tuhle reakci jsem čekal..
    3.4.2008 14:23 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Jenže je to oprávněná reakce.
    3.4.2008 14:29 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Puvodne sem si chtel rypnout ja:-))
    V podstatě nic nevím
    3.4.2008 14:34 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Pánové.. bylo to adresováno prvnímu člověku, který vůbec na to hlasování kliknul. Berte laskavě v úvahu že jsem byl ještě notně napružen. Chápu že si to o rýpnutí koledovalo, nicméně pro to to ještě nemusíme rozmazávat, ne?
    3.4.2008 07:08 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Jo, zrovna vcera jsem si rikal na cem to jede...
    3.4.2008 07:15 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Je to banda idiotů. Naprosto s vámi souhlasím. K tomu skutečně nemám slov.

    PS.: Pochopil jsem správně, že UMOB Jih migruje zpět na Widle? O takovych vecech rozhoduji politicky zvoleni nadrizeni?
    3.4.2008 07:33 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Zatím ne, ale někdo se to tu snaží neustále protlačit. Místo aby se to rovnou smetlo ze stolu tak se to vynořuje znova a znova. Je to takový ping-pong. My dostanem za úkol zpracovat podklady pro výběrové řízení aby mohl podle nich autocont vypracovat nabídku. Autocont vypracoval nabídku, ta však i při maximálních možných slevách představovala cca o 150% vyšší roční náklady než jsou teď. A my znova dostáváme za úkol připravit podmínky pro výběrové řízení..

    Nicméně tento taneček dává MS právo uvádět do svých propagačních materiálů, že největší městský obvod v ČR se připravuje k migraci ze stávajícího řešení na řešení postavené na produktech MS, aniž by to mohl někdo nějak napadnout. S tím že by tento krok ve výsledku vedl ke zvýšení nákladů (a nejspíš i ke snížení produktivity práce) by se však už asi chlubili stěží..
    3.4.2008 07:40 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Bohužel. Nezbývá, než v případě protlačení takového řešení vše oznámit novinářům. Třeba i diskrétně. Jinak je mi jasné, odkud vítr vane. Znám člověka, co tam pracuje jako řadový zaměstnanec. Je to takový ten typ ICQ-Seznam-Skype-Libimseti-IE-Windows. Na ty hnusné Linuxy na úřadě nadává kudy chodí :-) taková je realita.
    3.4.2008 08:15 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Taky na ne nadavam a na urade nepracuju...Jo a mam jen ICQ:-))
    V podstatě nic nevím
    tsLnox avatar 3.4.2008 14:35 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    IMHO bylo ICQ myšleno jako program, ne jako protokol... ICQ protokol používám (slečny nepřemluvím :-( ), ale jako klienta na Linuxu Kopete/Pidgin (podle nálady? :-D) a na Windows (třeba ve škole) většinou QIPa.
    3.4.2008 07:21 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Mě by zajímalo, komu z toho vyvodí tu "zodpovědnost". Že by potahovali MS za to, že jejich systém zátěž nezvládne se mi nějak nezdá... A vzhledem k tomu, že to před nasazením testovali a pos*alo se to až při zátěži, tak bych za to realizátory nepopotahoval.

    To mi připomnělo, když k nám jednou přijeli borci s jakýmsi testovacím programem a my jsme mile přerušili výuku, aby si to mohli vyzkoušet v praxi. Ukázalo se, že jejich produkt postavený na SW výše zmiňované společnosti obslouží najednou asi 10 počítačů a se zbytkem se nebaví. Když jsem se jim snažil poradit, že zřejmě bude jejich SW nějak omezen, tak se dušovali, že s MS toto probírali a není to prostě možné. Jiné vysvětlení mě ale dodnes nenapadlo...
    3.4.2008 07:39 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Vy jste mě vážně pobavil.. Zodpovědnost ve státní správě?! Zakázku jistě zpracovávala externí firma a podmínky jsou beztak nastaveny tak že nikdo neručí za nic - tak jak je tomu u hromady jiných produktů za které se platí nehorázné prachy.

    Podle mne za to může špatně navržený produkt - těžko však soudit když to člověk nemá pod rukama. Analogicky však mohu říct, že aplikace které byly programovány s přihlédnutím ke specifikům našeho obvodu fungují všude bez problémů, zatímco ty co byly "testovány" na menších úřadech prakticky vždy sebou nesou problémy se zátěží a nevhodně navržené databáze a aplikační rozhraní které se pak velice těžko a dlouho předělávají, tak aby ty aplikace vůbec byly použitelné. Většinou se to dodavatelské firmy snaží házet na obligátní "vy a ten váš linux".
    3.4.2008 07:42 JKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    já myslel, že velikost obvodu, tedy jakýsi objem dat či databáze, počet přístupů atd. by měly být základním parametrem při objednávání SW! Toto se neděje?
    3.4.2008 08:01 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Ano. Rozumně a soudně uvažující člověk by při zadávání výběrového řízení pro státní zakázku měl myslet na to:
    • aby byla aplikace platformně nezávislá, tak aby nebyla vázaná na jediný OS
    • aby byla navržena tak aby vyhovovala potřebám největších a nejmenších subjektům které s ní budou pracovat (tj. aby nebyla příliš komplikovaná a zároveň aby existovala možnost rozšíření podle potřeby deaktivovat či naopak aktivovat
    • aby umožňovala terminálový provoz, aniž by tím způsobovala kolaps hostitelského systému
    • aby rozhraní bylo prosté a navržené tak aby se s aplikací dalo uspojivě pracovat i na té nejstarší plečce s nejhorším monitorem.
    3.4.2008 08:19 spectrum | skóre: 29 | blog: spectrumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    S tou zodpovědností jsem nepřišel já, ale takto se vyjádřilo ministerstvo, proto jsem se nad tím pozastavil ... Opravdu by mě ten domnělý "viník" a "záškodník" zajímal.

    Ta hláška "vy a ten váš linux" je fakt dobrá, to jsem ještě neslyšel. :-)
    3.4.2008 07:53 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    já si to spíš představoval jako takový pěkný full-scanek v gigabajtový tabulce... ale uznávám, že každej má vlastní pracovní postižení.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    3.4.2008 21:35 Mard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    A pro sichr to prohlížejí raději ve dvou směrech :-) S vysvětlením že při zpětném prohledání se ušetří čas, neboť ukazatel zase dojede na začátek databáze. :-)
    5.4.2008 12:23 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Jo, to bylo taky prvni, co me napadlo, kdyz jsem tu zpravu slysel:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    3.4.2008 07:54 ondrab | skóre: 12 | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Já jsem tu zprávu bohužel nezachytil, proto jsem včera šel přihlásit auto... :-(
    Keep on keepin' on.
    3.4.2008 08:34 pnemec | skóre: 8 | blog: jotter
    Rozbalit Rozbalit vše To jsem možná mimo
    Ale přijde mi tento blogpost trochu...nedomyšlený. Navrhnout špatnou aplikaci není žádným uměním. Já se nikde nedočetl že by na vině byl .Net, MS SQL Server, nebo Windows Server. Po pravdě nedočetl jsem se vůbec nikde, kde a jaký vlastně problém to způsobil. Každopádně, ze špatné škálovatelnosti (kolaps při zátěži) bych v první řadě obvinil tu aplikaci.

    Další věc je, že článek na který se odkazuješ, je z roku 2006. Na závěr jasně říkají, že integrace s EU se teprve očekává.

    Takže bez ohledu na EMicrosoft (E jako Evil) tohle mi přijde jako problém Ministerstva dopravy a špatně zvládnuté integrace do systémů EU (E jako...)
    3.4.2008 09:40 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsem možná mimo
    Nemám nic proti tomu když to je na MS a funguje to dobře alespoň na MS serveru. To však bohužel není tento případ. Článek je sice z roku 2006 ale už tehdy o tom píšou jako o "moderním evropském informačním systému", který zajišťuje "bezproblémovou technologickou spolupráci s ostatními státy Evropské unie" (jak vidno asi ne, když jinde nasazují non-MS řešení). Prostě mi nikdo nevymluví, že zmíněné přínosy patřily v době vydání zprávy pouze do kategorie zbožných přání.
    3.4.2008 16:38 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsem možná mimo
    Já bych si předevšim dovolil tvrdit, že většinou vůbec nezáleží na tom, jestli je pod pokličkou technologie od Microsoftu nebo od někoho jinýho. Prasata se totiž najdou na obou stranách barikády a katastrofa na sebe obvykle nenechá dlouho čekat. A když se člověk podívá do poslanecký sněmovny, těžko může si lze představit, že pod tou bandou lemplů pracujou opravdový odborníci. A co se týká peněz za podobný prasečinky vyhozenejch, tak to je asi marnej boj, utratily by se jinde a možná i na mnohem větší kraviny. Je to předevšim o lidech a až potom o všem ostatním.
    4.4.2008 07:13 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsem možná mimo
    Já si myslím, že zde má Microsoft určitě svoji vinu - i když nepřímo. Technologie Microsoftu jsou totiž takové hotové, zabalené krabice, které musí koncový zákazník minimálně nastavovat. Vše se tváří jako že to "samo pojede", tak proč to nevyužít - je to něco jako Visual Studio, sice vám k programu přilinkuje všechno možné, ale program funguje a staví se to jako lego, tak proč to nepoužít?

    No a na Ministerstvu dopravy předpokládali, že když už utratí xxx tisíc ročně za MS SQL a Windows server, že to prostě musí jet samo - vždyť to je tak popsané v PR materiálech... Takže na samotný vývoj aplikace dali málo prostředků (ostatně jich stejně mají omezené množství), tudíž nebylo dost lidí a/nebo času k otestování a zprovoznění systému..

    Moje odvážná představa je, že kdyby se použil open-source, 90% prostředků by šlo přímo na vývoj a testování aplikace - v takovém případě by byla možnost havárie určitě menší.
    4.4.2008 08:37 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsem možná mimo
    S tím, že při vývoji aplikací na bázi opensource by šla většina prostředků především na vlastní vývoj aplikace nelze než souhlasit. Vznik problémů při špatném návrhu to však nijak nevylučuje, protože více prostředků do vývoje neznamená automaticky lepší výsledek.
    4.4.2008 13:11 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsem možná mimo
    Takhle se na to určitě koukat dá, ale právě proto jsem zmínil ty prasátka na obou stranách. Protože pokud ten vývoj na platformě poháněný produktama MS probíhá takhle, tak si těžko můžeme myslet, že na nějaký jiný by to dopadlo líp.
    3.4.2008 10:56 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsem možná mimo
    Jediné upřesnění, které jsem zachytil, bylo od České televize, že problém je v rychlosti vyřizování dotazů na kradená auta do schengenského registru.
    3.4.2008 21:39 Mard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To jsem možná mimo
    Ano :-) Při ručním zadávání hledaných údajů (VIN auta) je odpověď rychlejší než při automatickém přenosu hledaných údajů :-) :-)
    3.4.2008 10:20 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    No to jsem měl štěstí. V pondělí jsem jel z Plzně, kde pracuju přihlašovat auto do Liberce. Musel jsem si brát volno. Naštěstí to bylo vyřízené zhruba za 20 minut + 45 minut čekání ve frontě. Měl jsem docela štěstí.
    3.4.2008 11:39 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Ještě Řím
    Taky jsem v rádiu slyšel, že podobný problém majív Římě (jedno z míst, kam vedou všechny cesty). Tam se pro jistotu ani nenalogují.

    O tom našem případě jsem dnes ráno slyšel v rádiu, že problém vznikl po tom, co nasadili novou aplikace bez předchozího otestování (?!?!?!). Nakonec se může ukázat, že aplikace je v pořádku, jenom se musí doladit. Inu státní správa.
    3.4.2008 12:00 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě Řím
    Omyl. Aplikaci testovali, ovšem přes víkend a to jim jelo v pohodě, tak to nasadili naostro. Tipnul bych že se o tom víkendu mohla jen stěží projevit úzká hrdla vzniklá provozem jiných aplikací.
    3.4.2008 12:17 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě Řím
    Njn, jsou to holt ucha. Vždyť o víkendu ty magistráty nemají otevřeno. To je opravdu velice inteligentní testování :)
    3.4.2008 21:41 Mard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ještě Řím
    Možná to programovali stejní maníci, co maj na svědomí ten systém pro zavazadla no novém terminálu Heathrow :-)
    3.4.2008 12:44 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    Jedna drobnost mi unika.
    Co ma spolecneho registr ridicu s evidenci vozidel?
    3.4.2008 14:37 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To mě dnes vážně pobavilo..
    ten cross-join v databázích, kvůli kterýmu to nejede? ;)
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    4.4.2008 12:54 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše titulek!
    Opět zajímavý zápisek, který bych za normálních okolností kvůli nicneříkajícímu titulku přehlédl. Teď jsem na něj kliknul omylem... Lidi, pojmenovávejte ty zajímavé věci podle tématu - názvy jakp "Vtip", "To mě pobavilo" apod. nechte kravinám.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.