abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 510 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    Jan Drábek avatar 17.10.2011 10:21 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    No, zatím moc nijak...

    V nějakém texťáku mám zapsané jak udělám ty a ty úkony (protože se mi do měsíce podařilo zapoměnout).
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    17.10.2011 12:09 anton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    +1 my mame na to vo firme zavedenu vlastnu aplikaciu phpTODO previazanu s MySQL kde sa ulohy zadavaju, a jednotlive osoby s pristupom roota zapisuju vybavenost jednotlivych poziadavok (zapisuje sa cas a datum vybavenia/pridania poziadavky, priorita poziadavky, deadline poziadavky a pod. + poznamka ) - momentalne su tam poziadavky najstarsie z r. 2007 (od spustenia serveru). Velmi dobra vec!
    17.10.2011 12:29 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    podobny napad meli u nas ve firme, jen je to napsane v perlu a jmenuji to admin-todo. Take si ve firme nysleli, ze je to dobra vec, az se prislo na to, ze i to admin-todo musi nekdo administrovat a ujala se toho vlastni skupina.

    Mnozi to uz asi tusi! Aby si ti admini tech adminu neurizli vetev pod zadkem, tak pouzivaji vlastni tool, ktery nazyvaji admin-admin-todo. Takze pozor.
    Max avatar 17.10.2011 10:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Když více administrátorů, tak jedinou možností je otevřený kolektiv a prostě mezi sebou komunikovat.

    Jinak nepatřím mezi střelce, kteří používají historii příkazů a už vůbec bych nepatřil mezi ty, co si jí někam ukládají. V zásadě první věc, co dělám je :
    HISTFILE="/dev/null"
    MYSQL_HISTFILE="/dev/null"
    
    Poučil jsem se tak od jednoho administrátora jednoho nejmenovaného serveru (docela big serveru), který měl shell pro uživatele, kteří byli dobře omezení, ale /root měl 644, všechny soubory historie měly 600, ale backup historie měl 644 :). A měl tam i backup historie mysql shellu a v něm krásně root heslo, které bylo shodné s rootem v systému, takže jsem měl jako obyčejný uživatel hnedle jedle roota a plný přístup k celému serveru. Od té doby všude historii vypínám a nechávám si jí jen u obyčejného uživatele a to jen někde. Pro mně je historie příkazů nebezpečná věc, kterou bych si měl hlídat a tak to řeším jejím vypnutím.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.10.2011 12:11 anton
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Typicky priklad Security through obscurity. Velmi nestastny pristup...
    rADOn avatar 17.10.2011 12:27 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    To tedy neni. Cilova informace neni nijak skryta (obscurity), ale rovnou smazana a utocnik se k ni tedy nema jak dostat. Je to mozna hloupy napad z hlediska spravy, ale z hlediska bezpecnosti je zruseni historie jedine zlepseni.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    17.10.2011 13:28 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Na naše stroje s výjimkou lidí co je spravují uživatelé přístup vůbec nemají. Ti se pohybují pouze ve virtualizovaném prostředí. A systém, v jehož rámci pracují a v němž případně mají svůj účet je bezdiskový systém, který jakoukouli úpravu mimo uživatelský adresář po restartu zapomene.
    Max avatar 17.10.2011 15:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Nevidím v dlouhodobé historii žádný přínos a v současné relaci je historie uložena v ramce, takže pokud jsem přihlášen, tak do odhlášení historii mám.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.10.2011 13:23 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Obavam se, ze historie>/dev/null problem nevyresi. Skutecny problem je v tom, ze se zadava heslo na prikazovem radku.

    I kdyz mate historie>/dev/null, jakejkoliv prikaz s heslem na cmdline je videt ve vypisu 'ps a'.

    Kdyz uz heslo, tak bud v konfiguraku s pravami, nebo nechat program at o nej pozada na konzoli.
    rADOn avatar 17.10.2011 13:36 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Vsadim masovy kolac proti psimu sucharu, ze Maxe spis nez .bash_history trapi .mysql_history, pacz tam 1) heslo interaktivne zadat nejde a 2) do vypisu procesu neni videt.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Max avatar 17.10.2011 15:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Přesně tak, a bash_history zahazuji projistotu, kdyby náhodou, protože každý má své chvilky.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jakub Lucký avatar 17.10.2011 19:22 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Mluvíme-li o přihlašování do konzolového MySQL, pak to jde i interaktivně (a to několik let)
    jakub@taniquetil:~$ mysql -u root -p
    Enter password: 
    Welcome to the MySQL monitor.  Commands end with ; or \g.
    Your MySQL connection id is 59
    Server version: 5.1.58-1 (Debian)
    
    Copyright (c) 2000, 2010, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved.
    This software comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY. This is free software,
    and you are welcome to modify and redistribute it under the GPL v2 license
    
    Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the current input statement.
    
    mysql> 
    
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    pavlix avatar 17.10.2011 19:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    (a to několik let)
    Vím, jaks to myslel, ale neopustím si poznámku, že mě to jde vždy tak cca několik minut, než zapomenu heslo. Heslo do MySQL je z pochopitelných důvodů složité, ale uložené v /root. To si dovolím napsat veřejně, protože /root je chráněný proti přístupu, a root do MySQL stejně může. Takže zadávání hesla za roota je právě od tvůrců MySQL security by obscurity nejtěžšího kalibru. Na nutnosti zadávání mysql hesla v rootí konzoli není nic ani v nejmenším „secure“, spíš naopak. Na nutnosti uložení hesla ve zdrojácích/konfigurácích aplikací taky není nic „secure“. Naopak „obscure“ to je za všech okolností.

    Pro mě osobně je to dostatečný důvod, proč se MySQL vyhýbat, když je tu PostgreSQL. (Stejně tak byl dostatečný důvod se mu začít vyhýbat kvůli absenci transakčního zpracování ve výchozím nastavení, ale ani náprava není důvodem k návratu.) Neříkám, že PostgreSQL nemá nedostatky, ale zatím se nikdy neukázaly jako kritické. A hromadu výhod proti MySQL má v konkrétních případech i SQLite, která rovněž co pamatuju neměla problémy s hesly ani s transakcemi.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    rADOn avatar 18.10.2011 18:28 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Pleteš si "security thru obscurity" a "klient-server" architekturu. Administrátorské nástroje které sahají přímo na databázi žádné heslo nepotřebují, přesně z důvodů které popisuješ. Řádkový klient je z hlediska serveru jen otevřený socket a musí tedy nějak prokázat svojí identitu. Jestli postgresí klient rootovské heslo nechce, docela by mě zajímalo jak tedy roota pozná.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    pavlix avatar 18.10.2011 22:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Pleteš si "security thru obscurity" a "klient-server" architekturu.
    Tak z toho mě snad podezřívat nemůžeš :).
    Řádkový klient je z hlediska serveru jen otevřený socket a musí tedy nějak prokázat svojí identitu.
    Já v tom nevidím jediný problém.
    Jestli postgresí klient rootovské heslo nechce, docela by mě zajímalo jak tedy roota pozná.
    Mno... takže ty mě podezříváš z toho, že si pletu „security through obscurity“ s klient-server architekturou a nenapadá tě jediný způsob, jak může server poznat, že se na něj po lokální socketě připojuje root? Děláš si legraci?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    rADOn avatar 19.10.2011 19:31 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Nedělám. V nízkoúrovňové práci se sockety se nijak zvlášť nevyznám, takže by mě to docela zajímalo. Umím si představit pár způsobů jak něco takového zařídit "oklikou", ale všechny tak či onak zahrnují horší prasení než soubor s heslem. Jsem jenom zvědavý, zneužívání uid 0 k posílání sql dotazů nepovažuji za přednost ale za nešvar.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    pavlix avatar 20.10.2011 10:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Umím si představit pár způsobů jak něco takového zařídit "oklikou", ale všechny tak či onak zahrnují horší prasení než soubor s heslem.
    A zeptat se OS by ti taky připadalo jako větší prasení než používat soubor s heslem?
    Jsem jenom zvědavý, zneužívání uid 0 k posílání sql dotazů nepovažuji za přednost ale za nešvar.
    PostgreSQL používá pro tento účel vlastního uživatele, takže k použití UID 0 vůbec nedochází (i když mě osobně by to nevadilo, ale někomu od postgresu asi jo). Mimochodem, pro ověřování uživatelů se u mnoha služeb místo UID používá login, má to některé vlastnosti odlišné od UID.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    rADOn avatar 21.10.2011 18:13 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Umím si představit pár způsobů jak něco takového zařídit "oklikou", ale všechny tak či onak zahrnují horší prasení než soubor s heslem.
    A zeptat se OS by ti taky připadalo jako větší prasení než používat soubor s heslem?
    A prozradit mi rovnou, že hledám sendmsg() typu SCM_CREDENTIALS by ti zkazilo zábavu?
    Jsem jenom zvědavý, zneužívání uid 0 k posílání sql dotazů nepovažuji za přednost ale za nešvar.
    PostgreSQL používá pro tento účel vlastního uživatele, takže k použití UID 0 vůbec nedochází (i když mě osobně by to nevadilo, ale někomu od postgresu asi jo). Mimochodem, pro ověřování uživatelů se u mnoha služeb místo UID používá login, má to některé vlastnosti odlišné od UID.
    Nemyslím uživatele v db ale v systému – lidi co se přihlašujou na roota jen kvůli sql konzoli protože si neumí nebo nechtějí nagrantovat práva.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    pavlix avatar 24.10.2011 09:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    A prozradit mi rovnou, že hledám sendmsg() typu SCM_CREDENTIALS by ti zkazilo zábavu?
    To neznám.
    Nemyslím uživatele v db ale v systému – lidi co se přihlašujou na roota jen kvůli sql konzoli protože si neumí nebo nechtějí nagrantovat práva.
    Myslím, že to přeháníš. Obvykle je zásah do db součástí větší série administrativních zásahů (třeba zakládání systémových uživatelů apod), takže na toho roota nepřepínáš, ale jím jsi.

    Ale jak jsem říkal, postgres má toto vyřešené, můžeš dát kterémukoli uživateli právo pustit sudo -u postgres, když potřebují plný přístup k DB.

    A on není až tak velký problém pak napsat sudo -u postgres psql místo psql -U postgres, akorát v druhém případě musíš udělat z uživatele superusera, aby to bylo víceméně ekvivalentní.

    A ono je pak vůbec nejlepší se přihlašovat na jednotlivé uživatele, když už mají vytvořené databáze, ať už přes sudo, nebo přes psql a heslo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    rADOn avatar 24.10.2011 18:57 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    A on není až tak velký problém pak napsat sudo -u postgres psql místo psql -U postgres, akorát v druhém případě musíš udělat z uživatele superusera, aby to bylo víceméně ekvivalentní.
    To je právě omyl – není to ani náhodou ekvivalentní. Pokud to není root, dejme tomu že ti nevadí mít jinou historii, inputrc a všechno ostatní. Ale uid 0 je nebezpečná hračka a uchylovat se k němu jen proto že jsem línej napsat „-u root“ je chyba.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    xkucf03 avatar 24.10.2011 19:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Ale postgres přece není root – jsou to dva různí uživatelé v systému. Jako postgres se můžeš přihlásit třeba přes SSH nebo se na něj přepnout z obyčejného uživatele (ne z roota) takže ani chvíli nemusíš být uid=0.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 24.10.2011 21:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Mám podezření, že mluvíš o něčem jiném, než já, a ještě navíc silně nábožensky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    rADOn avatar 25.10.2011 12:02 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Já mluvím o tvém příspevku o přihlašování se do sql konzole jako systémový root. Užití systémového uid k autentizaci je hezké, (teď, když už vím jak se to dělá :-), to jenom ten root mě nadzvednul.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    pavlix avatar 25.10.2011 19:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Já mluvím o tvém příspevku o přihlašování se do sql konzole jako systémový root.
    Tak příště klikni na tlačítko „odpovědět“ u toho příspěvku, na který chceš reagovat. Ono to pak totiž vypadá, že tvé „není to ani náhodou ekvivalentní“ je reakcí na mé „aby to bylo víceméně ekvivalentní.“, které se týkalo UID postgresu.

    Ono by to pak mohlo vypadat, že vůbec nevíš, o čem je řeč, a že si pleteš UID postgresu s UID 0.

    A ne každý ti dokáže na dálku číst myšlenky, aby si uvědomil, že tím, co píšeš, myslíš vlastně úplně něco jiného.
    Užití systémového uid k autentizaci je hezké, (teď, když už vím jak se to dělá :-), to jenom ten root mě nadzvednul.
    A na kterého uživatele se mám tedy z toho roota přepnout, aby tě nenadzvedávalo, že administruju MySQL databázi?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.10.2011 10:23 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Pánové, nezdá se vám, že už jste v této debatě úplně jinde, než bylo původní téma?
    rADOn avatar 31.10.2011 17:45 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Tak příště klikni na tlačítko „odpovědět“ u toho příspěvku, na který chceš reagovat. Ono to pak totiž vypadá, že tvé „není to ani náhodou ekvivalentní“ je reakcí na mé „aby to bylo víceméně ekvivalentní.“, které se týkalo UID postgresu.
    Však to taky tak myslím. Z hlediska serveru a jeho touhy ověřit kdo je "na drátě" je to sice ekvivalentní, ale z hlediska zbytku systému je to úplně něco jiného. Proces sql konzole může mít jiné uid, masku, číst jiné konfiguráky… nemít svůj vyladěný inputrc bych považoval za opruz v každém případě :-) ale dejme tomu že to je moje úchylka. Co ale považuji za sebevražednou pitomost je spouštět sql konzoli pod systémovým rootem (uid 0). I když pominu cílený útok, představa že třeba hloupý překlep v tee může zrušit libovolný soubor v systému je dostatečný důvod.

    Čili, abysme se dobrali nějakého konce téhle debaty, ověřování v db pomocí systémového uid může být šikovné pro "malou" službu (tj. služba i db jsou na stejném systému) ale pro všechno statní je to k ničemu – služby na jiných strojích potřebují nějaké ověření (soubor s heslem) a administrátorské zásahy je lepší provádět z jiného účtu, nejčastěji z úplně jiného stroje.
    A na kterého uživatele se mám tedy z toho roota přepnout, aby tě nenadzvedávalo, že administruju MySQL databázi?
    Administrace MySQL databáze je něco jiného a kromě pár krajních případů s tím nemá nic společného. Já to dělám taky, a kromě založení uživatelů po čisté instalaci jsem účet 'root'@'localhost' nikdy nepotřeboval. Ergo schopnost postgresu přihlásit se na něj bez hesla je hezká, ale prakticky je mi u prdele.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    rADOn avatar 17.10.2011 22:21 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Ne, on myslí zakládání uživatelů v databázi (GRANT usage ON *.* TO 'foo'@'%' IDENTIFIED BY 'heslovplaintextu') nebo úpravy nějakých vlastních tabulí s hesly (UPDATE users SET password = PASSWORD('heslovplaintextu') WHERE username='foo').

    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Jakub Lucký avatar 18.10.2011 09:12 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    jo, tohle jo, to uznávám, je konina...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    pavlix avatar 17.10.2011 19:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    To je tím, že mysql vyžaduje heslo i v případech, kdy je jasné, že dotyčný je root. Návrhová blbost nejtěžšího kalibru.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.10.2011 19:44 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    No ono totiž správcovské heslo do mysql nemusí být vůbec totožné s heslem roota.
    pavlix avatar 17.10.2011 19:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    No ono totiž správcovské heslo do mysql nemusí být vůbec totožné s heslem roota.
    To je vcelku známý fakt. Jen nevidím souvislost s příspěvkem, na který reaguješ.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    17.10.2011 22:27 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Osobně těžce nesnáším, že Postgres umožňuje přebírat uživatele ze systému. Fuck, prostě ne! Chci kompletně oddělené databáze uživatelů. (No a že kvůli collation vyžaduje v systému vygenerované locale, tak nad tím už jenom bezradně mávám rukou.)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    pavlix avatar 17.10.2011 23:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Osobně těžce nesnáším, že Postgres umožňuje přebírat uživatele ze systému.
    Mě schopnosti programů obvykle nevadí, spíš mi vadí jejich neschopnost. Zatímco Postgres ti dává vybrat, MySQL umí jen jednu možnost.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    okbob avatar 10.11.2011 09:54 okbob | skóre: 30 | blog: systemakuv_blog | Benešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Také PostgreSQL uživatele ze systému nepřebírá.

    Minimálně v několika v posledních verzích a ani nepředstírá, že by tam nějaká vazba byla.

    Ale co pg dokáže, je použití autentifikačních systémů - např. "ident", takže zaloginovaný uživatel nemusí podruhé zadávat heslo při přístupu do db (pokud je to povolené - viz konfigurační soubory pg_hba.conf a pg_ident.conf).

    S collation (resp. závislost na locales) se pg chová pouze jako správně napsaná unixová aplikace.
    xkucf03 avatar 23.10.2011 22:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    A soubory ~/.ssh/id_* doporučuješ taky smazat, nebo raději správně nastavit práva?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.10.2011 12:10 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Ahoj, v praci pouzivame gforge, veskere ukoly/problemy by se meli resit zadanim trackeru/bugu a je i videt aktualni stav a pridelena osoba, ke konfliktu by nemelo dojit. Ale chce to disciplinu.
    Heron avatar 17.10.2011 13:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Osvěčily se dvě věci. Jednak ticketový systém, kde se každý úkon někomu jednoznačně přidělí a je vidět v jakém stavu to je a jak dlouho to trvalo.

    A také dokumentace, každá netriviální věc by se měla dokumentovat a psaní dokumentace by měla být součástí úkolu samotného. S tím je trochu problém, solitéři (kteří do týmu vlastně ani nepatří) dokumentaci zásadně nepíší.
    xxx avatar 18.10.2011 21:26 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    Taky jsem pracoval ve frimě, kde se jelo podle ticketů a vše se dokumentovalo. Má to pár úskalí. První je, jak psal dad ,admin-admin-tool. Je třeba vymyslet systém, jak to adminy donutit používat. Asi jediná možná cesta je admistrativní. Co není vykázáno a zdokumentováno není zaplaceno, je sice fajn základ, ale může značně ovlivnit chuť k plnění některých úkolů. Typicky takových, kde je pak víc vykazování, než řešení problému.
    Please rise for the Futurama theme song.
    20.10.2011 13:58 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Více kohoutů na jednom smetišti.
    U nas byl problem donutit uzivatele, aby do ticket systemu (OTRS) svoje problemy hlasili, misto zmineni problemu na WC nebo pri obede jednomu cloveku, kterej problem treba vubec resit nemohli. Pripadne pro dlouhodoby ukoly (mysleno ne problemy uzivatelu) zapisujeme do Jira.

    Pak uz je to pohode. Proste si nekdo ten problem vezme. Pokud by nekdo z nas ten system ignoroval, tak by a) nemel co delat, b) bylo by videt, ze zadne tickety neresil.

    Na linuxu mame LDAP autentizaci a autorizaci, s SSH LDAP pubkeys (nepovinne) a sudo. Bohuzel dost veci nelze bez primeho roota delat, takze zname i root heslo, ale spousty dalsich neosobnich hesel mame v textovych souborech zasifrovanych pomoci PGP. Ale jsme 3 linux/network admini, 2 windows admini a dohromady groupwise admini a nekterych dalsich vecech ruzne promixovani a proste spolu musime komunikovat a dokumentovat-bud ve wiki, v konfiguracich (napr. komentare v DNS zonach) nebo v popiscich ESX VM.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.