abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 562 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Jak se dělá pravda..

    5.10.2016 10:44 | Přečteno: 2130× | Jen tak na okraj | poslední úprava: 5.10.2016 10:55

    Inu jak se říká - stokrát opakovaná lež se nakonec stává pravdou.

    Na webu Hospodářských novin se objevil článek Velký úklid po éře ministra Drábka: stát ušetří stamiliony a v něm následující věta:

    ..Protože Šiškovy dodatky později zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, muselo ministerstvo vrátit výplatu dávek společnosti OKsystem, která tuhle službu poskytovala od 90. let...

    Jenže společnost OK System nerozjížděla tuhle službu v 90.-tých letech, jak uvádí článek, ale až v září 2006. 5. září 2006 proběhl "Seminář informatiků IS Hmotné nouze a Sociálních služeb" v Hradci Králové, na kterém byli IT pracovníci s jejich aplikací seznámeni a kde já byl rovněž přítomen za ÚMOB Ostrava-Jih. Řešil jsem pak s nimi problémy spojené s provozem aplikací OKnouze a OKdavky v prostředí CITRIXu, takže na rozdíl od novinářů to vím přesně.

    Zmínil jsem se tady o tom několikrát jak v blogu, tak naposled v diskuzi 7.3.2014

    Mimochodem, o tom jak bylo řešení od OKSystem výhodné, jsem tady také napsal - již 24.7.2006. Systém pro vyplacení 14 miliard sociálních dávek ročně od OK System měl stát (tehdy) 8 miliard - také ročně. Takže ten hon na Drábka, který chtěl pořídit nový systém za pouhých 1,6 miliard se mi jeví poněkud nepatřičný.

           

    Hodnocení: 85 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    ⧠ A = 0 avatar 5.10.2016 11:00 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Očekávat od českých „novinářů“ poctivé nakládání s informacemi je znakem velké naivity. Jen namátkou jsem si zrovna vzpomněl, jak na Aktuálně byla fotogalerie z údajné demonstrace Pegida. Ve skutečnosti každý, kdo je alespoň trochu informován (odjinud než z českých sdělovadel) poznal, že se jednalo naopak o fotky z protináckovské demonstrace. A že by se namáhali s dodržováním AutZ a uvedli autora fotografií? Kdeže – „zdroj: Youtube“. No a pak se divme, že u politiků je to podobné.
    Nevolte zmrdy.
    5.10.2016 11:44 Rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    jenom tak premyslim o te slepici a vejci ... politici vs novinari. takzo rict, kdo od koho odkoukal tyhle demagogicky-manipulativni levoty mozna jeden politik a jeden novinar to vymysleli spolecne
    5.10.2016 12:36 Rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Mě by zajímalo jestli to novináři dělají ze zištných důvodů - prokliky a podobně (dalo by se pochopit), nebo jestli jsou tak zblblí propagandou, nebo zaúkolovaní, nebo prach sprostě tak blbí že nevnímají případně odmítají realitu...
    xxx avatar 5.10.2016 12:38 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Protoze je to proste jenom prace. Jak a proč vznikají novinářské onuce
    Please rise for the Futurama theme song.
    5.10.2016 12:44 Rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Aha ... moc hezký ...
    Dalibor Smolík avatar 10.10.2016 14:29 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Kdo vlastní média, ve kterých se takové informace objevují a komu slouží ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.12.2016 17:47 Drew
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Ti jebe kamo?
    5.10.2016 14:21 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Takhle tomu urcite nepomuzes. Asi by nebylo od veci odzdrojovat, kolik staly systemy od OK Systems a doplnit aspon zbezne srovnani zajistovane agendy.

    Jinak nepochybuju o tom, ze stejne jako byly pochybne zakazky Sisky / Drabka, tak byla nejspis pochybna i zakazka predchozi. Vidim v tom prilezitost slavit, konecne nekdo dostal flastr :-)
    6.10.2016 00:24 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Asi by nebylo od veci odzdrojovat, kolik staly systemy od OK Systems a doplnit aspon zbezne srovnani zajistovane agendy.
    Člověče, ty jsi silně naivní. Ti co konkrétní čísla znají mají moc dobrý důvod aby je ven nepouštěli. Ta čísla která padla zazněla per huba a nebýt toho, že jsem je tenkrát uvedl do toho blogpostu, tak bych je už také nedohledal. Stejně, jako článek Hillary Clintonové, ve kterém se těsně před tím, než vypukly nepokoje na Ukrajině vyjádřila, že není možné, aby většinu nerostný zdrojů na asijském kontinentu mělo pod placem Rusko. Bohužel mě tehdy nenapadlo si ho pro jistotu uložit. Ten článek totiž během několika hodin beze stopy zmizel.
    6.10.2016 09:02
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgarity.

    Zobrazit komentář
    6.10.2016 10:09 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    to samý se stalo s článkem jak měla jet Merkelová do turecka a týden před tím si na to město zastřílel IS dělama a lup - článek byl fuč a ticho po pěšině ... - ještě chvíli byly k najití odkazy ve znění "merleková jede do turecka" ale vedoucí na clánek o něčem jiném a pak už ani to ne ...
    6.10.2016 11:17 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Nevim jestli jsem silne naivni. Pokud skutecne se jednalo o uvedenou castku, tak by informace podle zakona o verejnych zakazkach mely byt k dispozici. Poznamky o Clintonove jsou v tomto kontextu uplne zbytecne.

    6.10.2016 11:29 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Jinak ja v tom blogu nesouhlasim v prvni rade s vetou: "Takže ten hon na Drábka, který chtěl pořídit nový systém za pouhých 1,6 miliard se mi jeví poněkud nepatřičný." A cely ten zapisek podeziram z toho, ze je motivovanej ciste tim rict, ze ten Siska s Drabkem jsou vlastne skoro cisty. A to bez jakychkoliv dukazu, ze to predchozi reseni bylo predrazene, a to jeste vice.

    Mne osobne je uplne jedno, jestli ten pred nim byl jeste vetsi zlodej. Tohle je taky zlodej a strasna skoda, ze to odsere nejspis jenom ten Siska a Drabek zustane z obliga.
    6.10.2016 15:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Ti co konkrétní čísla znají mají moc dobrý důvod aby je ven nepouštěli. Ta čísla která padla zazněla per huba
    Ta čísla se dají porovnat třeba s obratem ve zveřejněné výroční zprávě, abyste zjistil, že jsou úplně špatně. Navíc ta tajná čísla jsou tak tajná, až jsou normálně zveřejněná na webu: 2013/73923-112 Ve věci informací a podkladů týkajících se částky vyplacené společnosti OKsystem s. r. o., 2013/79726-112 Ve věci informací a podkladů týkajících se smluv uzavřených se společností OKsystem s.r.o., 2013/55952-112 Ve věci informací a podkladů týkajících se smluv uzavřených se společností OKsystem s.r.o.. Odkazy pocházejí odsud: Vyžádané informace – rok 2013.
    6.10.2016 22:51 Alois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Stejně, jako článek Hillary Clintonové, ve kterém se těsně před tím, než vypukly nepokoje na Ukrajině vyjádřila, že není možné, aby většinu nerostný zdrojů na asijském kontinentu mělo pod placem Rusko. Bohužel mě tehdy nenapadlo si ho pro jistotu uložit. Ten článek totiž během několika hodin beze stopy zmizel.
    hele, a nebyl ten clanek vlevo dole? :-) (hint: pan tady rika, ze to rekla Albrightova - doufam, ze to video behem par hodin taky beze stopy nezmizi :-) )
    6.10.2016 23:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Možné to je. Stejná funkce, stejná partaj, stejný přístup k řešení problémů.

    Jisté je pouze to, že jsem to četl těsně před tím, než začal ten mumraj na Ukrajině a že v tom figurovala ministryně zahraničních věcí USA.
    13.10.2016 16:35 Mirek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Co se týče Albrightové jiný pohled
    ⧠ A = 0 avatar 13.10.2016 17:31 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Autor: Jefim Fištejn.
    Nevolte zmrdy.
    13.10.2016 19:42 Mirek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Autor mi nepřijde podstatný. I chytrý se může mýlit, i hlupák může mít pravdu. Buď citát doložit lze, nebo nelze - a pak jeho šíření považuji za neseriózní.

    Rád si přečtu vyvrácení onoho článku.
    ⧠ A = 0 avatar 14.10.2016 12:33 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Nicméně autor může být důvěryhodný, či nedůvěryhodný. Také může být inovativní, inspirativní, či pořád dokola mlet stejnou písničku. A to poslední je Fištejnův případ. Fištejn měl často výstupy v Názorech a argumentech na šestce, a zkrátka věnovat jeho slovům jakýkoliv čas navíc je pro mne ztráta času.
    Nevolte zmrdy.
    14.10.2016 17:54 Mirek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Pokud nechcete řešit, zda něco takového řekla nebo ne, tak by byla samozřejmě ztráta času to číst.

    Ovšem pokud to řešit chcete, je to jedno z přirozených míst, odkud začít.
    6.10.2016 15:24 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    „Víte“ to ale špatně. Systém OKnouze se opravdu spouštěl v roce 2006, protože od 1. 1. 2007 platil nový zákon o pomoci v hmotné nouzi. Systémy OKdávky a OKpráce ale byly spuštěny v 90. letech, jak píšou novináři. Ta částka „pouhých“ 1,6 miliard navíc není za celý nový systém, ale za novou malou část systému, takže porovnáváte jablka s hruškami, a ještě tam máte chybná čísla.
    6.10.2016 19:21 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Pokud byly systémy OKdavky a OKprace byly spuštěny v 90. letech, jak píšou novináři - a vy. Tak by mne zajímalo kde. Protože u nás ne.

    Uvedené částky - to co jsem napsal já, jsem se dozvěděl v červenci 2006 - tedy ještě předtím, než se to vůbec rozjelo. Od r. 2006 do r. 2013 uběhla dlouhá doba a hodně se toho mohlo změnit. Abychom mohli posoudit, do jaké míry jsou ta čísla relevantní, nebo ne, tak bychom museli mít přehled veškerých plateb za toto období.

    Navíc - já jsem nenapsal, že tolik vyinkasovala fa. OKsystem, ale že tolik to mělo ročně stát. Což není totéž jako kolik to stálo, protože v tom jsou i další náklady, spojené kupř. s nákupem IT vybavení pro úřady. Tím mimochodem zde začal proces, který vyústil v to, že nakonec na ÚMOB Ostrava-Jih dnes žádný linuxový desktop nejspíš nenajdet - jenom díky tomu, že v té aplikaci od OKsystému bylo natvrdo zadrátované MS Win zařízení - nejlacinější USB čtečka čárového kódu (FUJ!).

    Pokud jde o Drábka. Jak si mylně vyložil pisatel o kus výše - nejsem žádný jeho fanoušek. Ba naopak. Ale vždy se snažím posuzovat věci objektivně a v tomto směru se nejspíš skutečně snažil eráru ušetřit - jen vsadil na špatnou firmu.

    O řešení od OKsystem si můžeme myslet ledacos, ale fungovalo. A i kdyby stálo ty velké prachy, je třeba mít na paměti, že se ty peníze nikam neztrácejí. Někdo je získal a s jejich pomocí dál roztáčel kola české ekonomiky. Jestli si za ně koupil káru, postavil barák, nebo rozjel firmu - je fuk.

    Můj názor v této věci je konzistentní - kdyby chodili úředníci po ulicích a každému kdo vypadá sociálně slabší ty prachy strkali rovnou do ruky ty prachy na ulici, tak by to vyšlo levněji a těm lidem to pomohlo víc, než když museli o ně poníženě žebronit kdesi na úřadě..

    Takhle se jen vytvořila hromada pracovních příležitostí v rámci státního perpetum mobile.
    6.10.2016 23:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Jistěže OKdávky a OKpráce nebyly spuštěny na městském úřadě, když tu agendu dělal Úřad práce. Na městském úřadě byl spuštěn systém OKnouze (a možná OKslužby, nevím, kam ta agenda tenkrát spadala), protože tu agendu tenkrát dělaly pověřené obce (dnes je to pod Úřadem práce ČR).

    Pokud jste porovnával údajné náklady včetně IT vybavení pro úřady s náklady na vývoj jednoho dílčího systému, muselo vám být jasné, že porovnáváte jablka a hrušky. Navíc ta částka je i tak nesmyslná, v jednom z výše uvedených odkazů je odkaz přehled plnění klíčových dodavatelů IT za deset měsíců roku 2013, součet není ani miliarda, a z toho téměř polovina je část z té 1,6 miliardy za nový systém. Takže to vaše údajné číslo je špatně o řád.

    Požadavky na podporované technologie dává zadavatel, tedy v uvedeném případě MPSV, nikoli dodavatel. Kdyby tam byla nejlacinější USB čtečka, která se chová jako klávesnice, pod Linuxem byste s tím neměl problém. V takovýchhle systémech se ale používají čtečky, které je možné integrovat s programem a program dostane informaci, že byl přečten čárový kód. Úředníkům to podstatně usnadňuje práci, protože nemusí mít focus na formulářové políčko pro zadání kódu, ale jenom sejmutí čárového kódu funguje jako samostatná akce. Pod Linuxem by to určitě fungovalo alespoň bez této vlastnosti, o případné podpoře Linuxu byste se musel dohodnout s MPSV. Myslím, že by to tenkrát šlo, protože na MPSV v IT dělali dlouhá léta lidé, pro které bylo podstatné, aby IT systémy dobře fungovaly, a dokázali to zařídit. Takže pokud byste jim vysvětlil, proč ty změny chcete, asi by se nějaké řešení našlo.

    Ze všeho, co o Šiškovi vím, si nemyslím, že se snažil ušetřit – akorát možná opravdu věřil, že vedlejším efektem jeho činnosti bude opravdu to, že stát ušetří, a tím své kroky obhájí. Nicméně fakticky nikdy ušetřit nemohl, protože když rozvrátíte celkem slušně fungující instituce MPSV a Úřady práce tak, že se z toho do dneška nevzpamatovaly, nemůžete nikdy ušetřit.

    Ke zbytku snad jen tolik, že se politici pořád diví, jak jsou IT systémy drahé, ale už se nepochlubí, že je to tím, že neustále mění zákony a dělají nejrůznější nepřipravené reformy, jako datové schránky, EET nebo vlastně všechny ty Drábkovy a Šiškovy reformy.
    7.10.2016 08:54 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Pokud jste porovnával údajné náklady včetně IT vybavení pro úřady s náklady na vývoj jednoho dílčího systému, muselo vám být jasné, že porovnáváte jablka a hrušky. Navíc ta částka je i tak nesmyslná, v jednom z výše uvedených odkazů je odkaz přehled plnění klíčových dodavatelů IT za deset měsíců roku 2013, součet není ani miliarda, a z toho téměř polovina je část z té 1,6 miliardy za nový systém. Takže to vaše údajné číslo je špatně o řád.

    Já o voze, vy o koze. Porovnáváte částky, které byly skutečně zaplaceny za jeden rok provozu. Ovšem zapomínáte na následující fakt, že já jsem psal o nákladech, které to mělo stát ročně celkem v roce 2006

    Vy máte k dispozici čísla za rok 2013, kdy po selhání systému, který pořídil Šiška pod Drábkovým vedením bylo nutné aby OKsystem zajistil další provoz. Bylo politicky neúnosné, aby jejich náklady překročily částky které měl stát ten nový systém. Vzhledem k tomu, že šlo již o zajetou věc si klidně mohli dovolit srazit cenu, protože již nebylo nutné nikoho zaškolovat a nic rozjíždět. Všechno již bylo k dispozici. I tak mi ale přijde ta částka - byť výrazně nižší - vysoká.

    Požadavky na podporované technologie dává zadavatel, tedy v uvedeném případě MPSV, nikoli dodavatel. Kdyby tam byla nejlacinější USB čtečka, která se chová jako klávesnice, pod Linuxem byste s tím neměl problém.

    Ano. Kdyby to byla standardní čtečka čárového kódu. Ale nebyla - psal jsem tady o tom v diskuzi pod jedním svým blogpostem 18.10.2007. Byl to bazmek, který fungoval jenom pod Windows XP

    Ovšem na tom, že - tím jak se neustále mění zákony a dělají nejrůznější reformy - stát neskutečně prodělává, se shodneme.

    7.10.2016 18:21 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Když jste nazval zápisek „Jak se dělá pravda…“, čekal bych, že si základní fakta zjistíte. Je smutné, že jediná fakta, která jsou v zápisku správně, jsou ta od kritizovaných novinářů. K dispozici nejsou jen čísla za rok 2013, k dispozici jsou čísla od roku 1993: Analýza a vyhodnocení vynakládání finančních prostředků do Agendových systémů MPSV v letech 1993 - 2011.
    Kdyby to byla standardní čtečka čárového kódu. Ale nebyla - psal jsem tady o tom v diskuzi pod jedním svým blogpostem 18.10.2007. Byl to bazmek, který fungoval jenom pod Windows XP
    Vy se jednou divíte, jak je možné, že se nepoužije nejlevnější myslitelné řešení. A vzápětí si stěžujete, jak je možné, že bylo použito to nejlevnější možné řešení. Co takhle si to spojit? Ano, pokud má systém mnoho uživatelů, žádný uživatel nevyužije všechny funkce. Ovšem když se zeptáte jednoho uživatele, které funkce nepoužívá, neznamená to, že ty funkce nepoužívá nikdo a že by bylo možné systém o tu funkci zlevnit. Systém nemůže být tvořen průnikem požadavků všech uživatelů, ale sjednocením všech požadavků, které jsou vyhodnoceny jako oprávněné.

    Proč bylo zvoleno nejlevnější řešení s USB čtečkou už tedy víte – protože jinak by přišel někdo jako vy a tvrdil by, že je to řešení podle jeho názoru předražené, protože existují levnější USB čtečky. No a když vám ta čtečka bránila provozovat to pod linuxem, jediná možnost byla o tom s MPSV jednat. MPSV předpokládám funkčnost pod linuxem nepožadovalo (opět víte proč – aby to někdo neoznačoval za zbytečně předražené). Váš problém by patrně vyřešil jeden if v programu, aby se pod linuxem nenačítal ovladač čtečky. Pak byste mohli používat ty čtečky chovající se jako klávesnice, bez onoho komfortu vyvolání akce načtením čárového kódu. Předpokládám, že s tím by nikdo žádný problém neměl. Další možnost by byla pokusit se přesvědčit MPSV, aby zaplatilo i podporu pro linux. Tam už by to bylo složitější, důvod znáte – kde komu by to připadalo zbytečně drahé.
    7.10.2016 19:29 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Ten link na mém zařízení nefunguje.

    Ad čtečky - proč myslíte že mám asi uloženou tu mailovou korespondenci a o čem a k čemu asi byla. Napovim - k ničemu. Přitom stačila jen drobná úprava v tom kódu. Mimochodem - to nebyly ty nejlevnější čtečky.

    Nikdo jiný s tím problém neměl z jednoho prostého důvodu - náš obvod byl největší v republice, a oproti jiným úřadům se zde jela v IT úplně jiná liga. Zjistěte si prosím něco také o tom.
    7.10.2016 19:38 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    <rejp>Cekal bych, ze sysadmin si bude link bez uvedeneho protokolu umet opravit.<rejp>
    7.10.2016 19:50 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    V tramvaji, na mobilu jednou rukou - asi těžko 8-P
    7.10.2016 19:58 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    <rejp>Napsat cely prispevek lze, ale tuknout do adresniho radku, namirit kurzor za prvni chybny znak, podrzet backspace a stisknout enter nikoliv? To mi prijde trochu zvlastni, ale dejme tomu.<rejp>
    7.10.2016 20:00 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Nemyslim to samozrejme ve zlem, ale tohle si o rypnuti proste rikalo. ;-)
    7.10.2016 20:03 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Těžko - po kliku došlo rovnou k přesměrování. Neměl jsem čas hloubat nad tím co je na tom URL špatně.
    7.10.2016 20:18 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    K presmerovani kam? Mne ten puvodni odkaz vedl na adresu http://www.abclinuxu.cz/blog/kenyho_stesky/2016/10/jak-se-dela-pravda/www.mpsv.cz/files/clanky/13758/Analyza_a_vyhodnoceni.pdf, takze bych i na telefonu mohl tu adresu opravit tak, jak jsem rikal.
    7.10.2016 20:01 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Celková částka co jsem tam vyčetl - 4 miliardy. Takže jste měl pravdu v tom, že náklady byly nakonec výrazně lacinější než roční předpoklad o kterém jsem psal v roce 2016.
    7.10.2016 20:22 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Omlouvám se, musel jsem tu adresu kopírovat z výsledků vyhledávání Google, a tam je bez protokolu.

    Nikdo jiný s tím neměl problém nejspíš proto, že to všichni ostatní provozovali na Windows. Právě proto, že to byl největší obvod, bych očekával větší vstřícnost. Nedovedu si představit, že byste se s lidmi, kteří to tenkrát měli technicky na starosti, nedohodl na jednoduché výjimce, že třeba na linuxovém systému není ovladač čtečky povinný. Buď se to k nim nedostalo, nebo z toho nebylo jasné, že jde o takhle jednoduchou úpravu.
    7.10.2016 21:03 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    No. Nedohodli jsme se. Ale zástupce fy. OKsystem bych z toho nevinil. Jak už jsem psal. Systém byl funkční a multiplatformní ale jen díky takové volovině vedl k dalším výdajům a v konečném důsledku i konci open source na UMOB Ostrava-Jih. Přitom stačilo použít standardní vstupní zařízení. Takové čtečky byly již tehdy dražší jen o pár stovek.
    7.10.2016 21:19 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Nejde o ty čtečky, ale o ovladač. Kdyby byl problém jenom ve čtečkách, mohli jste si přece připojit vlastní. Jak už jsem psal, ten ovladač má tu funkci, že aplikaci informuje o přečtení čárového kódu – takže sejmutí čárového kódu vyvolá požadovanou akci bez ohledu na focus. I když je pravda, že s moderními webovými aplikacemi to taky nebude fungovat – pokrok nezastavíš.
    8.10.2016 08:32 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Ona to nemusí být nutně lež, vlastně to může být i pravda. Teda kousek pravdy. Stačí říct jen kousek a zbytek zamlčet, takže si konzumenti propagandy udělají falešný obrázek.

    Média pomalu každou chvíli informují o agresivitě Ruska a jeho soustavném narušování vzdušného a námořního prostoru jiných zemí. Například ta ponorka u Švédska, ze které se nakonec vyklubal vrak potopený v roce 1916.

    Tak se na to švédští novináři podívali, podle zákona o informacích si od vlády vyžádali úplné údaje, a z nich sestavili úplnou tabulku narušitelů za roky 2011-2015:
    USA:         7
    Rusko:       6
    Německo:     6
    Norsko:      5
    Monako:      3
    Belgie:      2
    Holandsko:   2
    Polsko:      2
    Katar:       2
    Albánie:     1
    Bahrain:     1
    Dánsko:      1
    Estonsko:    1
    Francie:     1
    Portugalsko: 1
    Turecko:     1
    
    Z toho po jedné lodi Polsko, Norsko, Rusko, zbytek jsou letadla.

    Celkem 40 narušení, na zlé Rusko vychází 15%, takže informace o 85% narušení se nějak vytratily. Je 15% pravdy stále ještě pravda, nebo už je to 85% lež?

    Zdroj: http://www.dn.se/UploadedImages/WEBB_kr%C3%A4nkningar.pdf
    10.10.2016 01:47 radovan je ruska guma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    a od kdy je polsko nebo usa nepritel svedska?
    10.10.2016 03:21 Slunecnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Raodvane, Radovane,

    sice nejsem rusobijec, jako vetsina mladeze na tomto portalu, a nezminuju radeji ani tu tupou masu masa, co se prochazi po internetu (tem na ulici je to u prdele), ale zde musim opacit - cim je tahle zcela ucelova infografika podlozena? Ani link na zdroj, nakej norskej Mikael je pro me asi stejne cennej, jako babka v trafice (mlela, jak to dobre Babis cisti)...

    Dej zdroj a ja budu drzet hubu. Dekuji pekne!

    Do "konspiraci" jak je to vse jen divadylko se asi ani nema cenu poustet, ze? Pozdravuj Vlada. :-) Ja vyridim pozdrav Ashtarovi. :D
    10.10.2016 05:23 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    To je takový problém podívat se co je dn.se? Švédsky předpokládám umíš, jinak se budeš muset zeptat Linuse: http://www.dn.se/nyheter/sverige/landerna-som-kranker-sveriges-territorium/

    V téhle účelové grafice je Rusko zcela účelově zvýrazněno rudě, na rozdíl od jiných zemí.
    kyknos avatar 10.10.2016 14:40 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    On je fakt ve Švédsku vojenský poplach, když hranice omylem překročí polská rybářská loď? :)))) Něco mi říká, že je to trošku jiná situace, než když hranice překročí vojenská ponorka nebo bombardér barbarského necivilizovaného agresivního a nepřátelského státu okupujícího několik zemí v Evropě.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    10.10.2016 17:19 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    To máš na mysli USA? :-D
    kyknos avatar 10.10.2016 17:28 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    USA okupuje nějakou zemi v Evropě, polovina lidí tam neumí číst a neví, co je voda, mýdlo a splachovací záchod a neustále vyvolává války?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    ⧠ A = 0 avatar 10.10.2016 22:17 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Tak základny mající původ ve druhé světové válce a následně okupaci stále v Evropě mají, stejně tak agenty infiltrované ve státních a EU orgánech, války neustále vyvolávají, a ty ostatní tebou zmiňované věcí pro mne poněkud postrádají relevanci.
    Nevolte zmrdy.
    10.10.2016 22:23 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Ona to není celá polovina, řekl bych že číst jich umí tak tři čtvrtiny (rozhodně větší podíl než u Američanů), vodu a mýdlo sice znají ale nemají na ně peníze (ještě před dvěma roky měli), a splachovací záchod je tam opravdu vzácnost. Ale zatím bych vojenskou přítomnost USA na Ukrajině okupací nenazval, tak daleko to ještě není. Zatím jenom haraší zbraněmi u ruských hranic.

    11.10.2016 15:02 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Na Kyknose nemá cenu reagovat, jeho Amíci živí studijním stipendiem pro omšelého čtyřicátníka, který by se v normálním životě neuživil.

    Takže ani netuší, jaké základny má USA po celé Evropě, proč muselo vzniknout tzv. nezávislé Kosovo, jaké měli plány na Krymu a místo toho mezitím okupují Bulharsko a obnovují přítomnost v jiných zemích.

    Ochrana tzv. národních zájmů s jejich ca. 600 vojenskými základnami po celém světě napovídá, že je něco shnilého v metodice USA, ostatně jejich neustálá výchova nových teroristů na Středním východě, tzv. umírněných povstalců, kteří po vyškolení a vyzbrojení přecházejí do kategorie neumírněných, nese důsledky.

    If you don't ask, you don't get
    kyknos avatar 11.10.2016 15:12 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Američani okupují Bulharsko? :D :D :D :D :D a že o tom Bulhaři nevědí :)

    Chápu, že tě jako rusofila americké základny štvou, nicméně všechny jsou umístěny se souhlasem hostitelských zemí a ku jejich prospěchu :) A jejich posádky kolem sebe nedělají bordel a nekradou domorodcům náramkové hodinky.

    Nezávislé Kosovo vzniklo proto, že Srbové prováděli v Kosovu genocidu a následně napadli několik sousedních národů, prostě si chtěli hrát na takového malého Hitlera. A dostali za to zaslouženě po čuni, i s podporou ČR, na což můžeme být hrdí. Tedy mohli bychom, kdyby to nepřišlo tak pozdě. Bělehrad měl být srovnán se zemí už v době obléhání Vukovaru.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    11.10.2016 23:38 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Chováš se jako každý primitivní fanda rakouského knížete bez argumentů. Kdo má jiný názor, je rusofil, případně čte nebo poslouchá sputnik, atd. Je ostatně zajímavé, že tyto stanice znají většinou týpci jako ty, kteří urážejí ostatní názory, a kteří se asi rusky dobrovolně učili ve škole.

    Souhlas se základnami po světě měli taky Rusáci ve své topformě, to by sis mohl ve svém požehnaném věku pamatovat, není nic snažšího, než si takový souhlas koupit nebo vynutit. Tvoje humanitní bombardování, jak báječný termín stbáckého prezidenta Havla, dosáhlo ve finále jen vzniku opiové republiky Kosovo, plus pochopitelně US základny. Jinak chápu, že neumíš číst to, co se nehodí do tvého lhaní, jinak bys věděl, že ty tvoje pohádky o genocidě lehce nabouralo rozhodnutí soudu o osvobození Miloševiče v plném rozsahu. A nebyl to chlapče soud ruský, ani český, ale v Haagu, který bys při své zaslepenosti měl respektovat. A omluvit se za lhaní - viz - http://www.nejvic-info.cz/valecny-zlocinec-milosevic-osvobozen-v-plnem-rozsahu-a-media-mlci/
    If you don't ask, you don't get
    Dalibor Smolík avatar 12.10.2016 09:36 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Osobnost Miloševice je velmi kontroverzní a dost záhadná. Já jsem v 80. letech poslouchal jeho projevy, tenkrát působil na vnitřní jugoslávské scéně jako zjevení. V Černé hoře o něm mluvili jako o "velikém reformátorovi" slova jsem převzal od přátel a osobních známých, kteří se tam na něj tak dívali. Každopádně rozproudil vášně a diskuze, náměstí v různých městech Srbska a Černé hory byla zaplněna a mluvil o velkém a významném Srbsku a dav nadšeně jásal. V té době jsem působil v Albánii a do YU jsem jezdil několikrát do měsíce a sledoval denně jejich televizi. V té době rostlo napětí mezi národy v YU, v Chorvatsku údajně pak převraceli lidé auta se srbskou značkou na střechu, napětí v Kosovu gradovalo. Státní televize ukazovala domy v Kosovu, které napadaly skupiny Albánců a donutili původní srbské obyvatele k vystěhování za výrazně nižší cenu, kterou jim za domy platili. Akce vyvolávala tudíž reakci. Už v roce 1987 se mezi lidmi šuškalo, že "válka tady určitě bude".
    Na podzim roku 1990 jsem byl v Záhřebu náhodně přítomen odhalování pomníku chorvatského národního hrdiny (dříve zakazovanému) a bylo cítit velké napětí. Miloševič měl na vzniklém konfliktu lví podíl, ale je nutné říci, že Albánci si nic nenechali líbit a počátkem 90. let vše propuklo naplno.
    Konflikt měl kořeny ve vyrovnávání účtů z 2. světové války (dokonce mezi rodinami) a tudíž bylo těžké do něj zasahovat zvenčí.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    12.10.2016 10:12 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Ještě bys k těm srbským rodinám mohl zmínit že chlapa odstřelili ze zálohy na poli, a zbytek rodiny dlouhodobě šikanovali, dokud radši neutekli sami. Dělo se to skoro celá osmdesátá léta. Sami Albánci měli domy postavené jako pevnosti s úzkými okny, nebo spíš střílnami. Potom po občanské válce Západ do Kosova přesídlil Srby vyhnané v rámci etnického čištění Bosny, se slibem že tam budou v bezpečí. Houby, o nic víc než Indiáni v rezervaci. Lidé co utekli před smrtí a pár let dřeli na budování nových domovů se najednou měli sebrat a táhnout zase jinam, protože přistěhovalci z Albánie se roztahovali čím dál víc. Tak se začali bránit, a tehdejší srbští politici měli koule je v tom podpořit.
    kyknos avatar 12.10.2016 13:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    no jo chudáci kosovští, bosenští a chorvatští Srbové, skoro jako sudetští Němci :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.10.2016 07:57 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Neoháněj se sudetskými Němci, když o problému víš jen tolik, co ti namasírovaly do hlavy jen české zdroje informací, které měly a dosud mají řadu důvodů proč mlžit.

    To bys totiž musel jít krapet dál než k roku 1938.
    kyknos avatar 13.10.2016 10:12 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    sudeťák pamětník? ktere zdroje namasírovaly tebe? já jsem v sudetech vyrostl, v době, kdy ta ještě dost lidí mluvilo německy, copak máš za zdroje ty?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.10.2016 13:20 muhehehe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    kapica a zdroje? vzdyt nejspis vubec neumi cist.
    13.10.2016 20:05 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    40ti letému Kyknosovi neoponuj, za prvé ví všechno a všem, pokud neví, napíše aspoň LOL, nebo z oponenta udělá rusofila, za druhé podle potřeby buď za bolševika nic nezažil a rusky se ani neučil, nebo naopak o sudetských Němcích ví úplně všechno, protože to zažil na vlastní kůži.

    Ani nevím, jestli se mu jenom smát za ty lži u sudeťákách v tom prdelním koutě naší vlasti, Lužici, kde vzpomínka na Sudety už dávno zůstala jen v archívech. Nové osídlení v tom trojúhelníku u Rumburka nebo Vansdorfu jsou buď cigoši (ostatně na fotce tak Kyknos trochu i vypadá), nebo chalupářské naplaveniny, které s oblastí nemají nic společného. Jenom Kyknose, který by mohl být tamním starostou nebo hejtmanem, nebo LS-kým prezidentem :-) - protože by jako jediný zbylý se mohl sám zvolit.
    If you don't ask, you don't get
    kyknos avatar 13.10.2016 20:17 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Kdybys nebyl takový zakomplexovaný primitiv, tak bys věděl, že mnozí Němci tam zili ještě nedávno, nikdy nebyli vystěhování a postupně vymřeli věkem. Ale co vyprávět m trainovi, který je zřejmé placený rusky troll.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.10.2016 20:48 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Ale no tak Kyknosi, vždyť už jsi trapný. Ti, kteří tam zůstali z doby odsunu, a vymřeli věkem, nemohli předat své bohaté životní zkušenosti osobně zrovna tobě, ročníku 1976. A jejich potomci jsou už domestikovaný, na rozdíl od tebe v té oblasti trávím docela dost času. Ostatně pochybuji, že jsi tam vůbec někdy bydlel, celý tvůj život a historky jsou spíš virtuální lži.

    Jedině snad ty neustálé odkazy na rusofily mohou potvrzovat to, že skutečně rusky umíš, na rozdíl od nás mladých a úspěšných, a tu svoji nenávist osobně čerpách z ruských médií. Jsi trapný, Kyknosi.
    If you don't ask, you don't get
    pavlix avatar 13.10.2016 20:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    celý tvůj život a historky jsou spíš virtuální lži.
    Takový baron prášil ale dokáže pobavit spoustu lidí. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 13.10.2016 20:51 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Nemohli? Skloňovat neumíš, počítat neumíš, umíš něco?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.10.2016 20:38 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Ten vek zminujes proc?
    13.10.2016 20:43 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Protože střídavě Lužický Srb pamatuje z historie úplně všechno osobně, střídavě s historií neměl nic společného, protože na to byl moc mladý. Pochopitelně na události ze stejné doby. Tím ovšem neříkám, že tě Kyknos nemůže poučit o ruské invazi lépe, než jakýkoliv pamětník, protože stejně ví úplně všechno.
    If you don't ask, you don't get
    kyknos avatar 13.10.2016 20:49 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Pologramotny bolševik mtrain netuší, že historie se dá studovat bez osobní účasti.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.10.2016 22:42 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    To jsem přesně čekal, že máš všechny svoje kecy vycucaný z prstu a internetu, ostatně tvoje postavička na profilu odpovídá uleženému úředníkovi středních let, který táhne světem pomocí myši.

    Dokonce podle tvé znalosti v jiné diskuzi bych si tipnul, že osobní účast jsi neabsolvoval ani u výroby toho potomka na fotce :-).
    If you don't ask, you don't get
    11.10.2016 21:45 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Vuci Kyknosovi (presneji receno vuci jeho vystupovani v nekterych diskuzich zde) mam urcite vyhrady, ale prohlasit, ze by se "v normalnim zivote" neuzivil, vezmu-li v potaz, za nepocitaje dalsi obory ma zrejme slusne znalosti IT a je zde notoricky zname, kdo byl jeho byvalym zamestnavatelem, je bud omluvitelna neznalost, nebo pomluva, ktera nema ve slusne diskuzi co delat.
    11.10.2016 23:27 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    člověk, který ve 40 letech je pořád pseudostudentem? Je možné, že by se vlastní prací uživit mohl, ale v žádném případě nechce. Tak tam jsem ochoten korigovat svůj výrok.
    If you don't ask, you don't get
    kyknos avatar 11.10.2016 23:44 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Takže ty už nestudujes a považujes to za svou výhodu? Zajímavé. Místo toho asi po večerech popijis levnou vodku, ne?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    11.10.2016 23:48 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Považuji za svou výhodu, že jsem vystudoval školy tak pořádně, že mám vlastní firmu, která zabezpečuje v pohodě celou mou rodinu, a pořád mi zbývá dost času na moje koníčky, což je většinově sport, a tudíž jsem téměř abstinent. Co tam máš dál moudrého?

    Chápu, že tomu s tou obtloustlou figurou vůbec nerozumíš, zřejmě piješ drahé druhy vodky, a čumíš do počítače celý den, což by zároveň vysvětlovalo tvou neschopnost se o sebe postarat bez dotování ostatními.
    If you don't ask, you don't get
    kyknos avatar 11.10.2016 23:54 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    A kdo že mě dotuje? :D Já a sedet u počítače? Máš vůbec představu s kým mluvíš? Zdá se, že ne.

    Chceš si dát s tou obtloustlou figurou nějakou sportovní aktivitu? Něco pro chlapy, ne pro teplouse. Vysokohorský trek, dálkové plavání, sólo preplavbu na jachtě... Jdeš do toho?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.10.2016 00:01 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Pak to sádlo na tvé fotce je vysvětleno - Venclovský taky musel být obalenej tukem, když se ráchal v Lamanši.

    Nemám pocit, že bys ve svém věku s takovou nadváhou ještě zvládnul zátěž ligového hráče, o přechodu norských hor nemluvě, a nerad bych přišel o tvou komickou figurku, když se sem občas podívám, jak jako brouk Pytlík moudře poučuješ všechny kolem.
    If you don't ask, you don't get
    kyknos avatar 12.10.2016 00:09 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Na horách té utaham kdykoliv budeš chtít. A nejen v Norsku ale třeba i na Papui.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    pavlix avatar 12.10.2016 13:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    ma zrejme slusne znalosti IT
    Zdroj?
    je zde notoricky zname, kdo byl jeho byvalym zamestnavatelem
    Měl jsem za to, že je úplně stejně notoricky známé, že tam nepracoval na pozici, která by slušné znalosti IT vyžadovala, a z jeho příspěvků do diskuze je zřejmé, že mu ta práce nesedla.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 12.10.2016 13:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    lol :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.10.2016 13:37 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Zdroj?
    Slovo zrejme bylo pouzito ve vyznamu domnenky.
    Měl jsem za to, že je úplně stejně notoricky známé, že tam nepracoval na pozici, která by slušné znalosti IT vyžadovala
    To neumim posoudit (tak aktivne/dlouho zde diskuze nesleduji). Stale ale mam za to, ze do "normalniho zivota" ta prace spadala.
    z jeho příspěvků do diskuze je zřejmé, že mu ta práce nesedla
    Prace ti nemusi nutne sednout, aby te uzivila. Myslim, ze bys tezko hledal uklizece zachodu, ktery ma profil na Twitteru (@cistim_hajzly_na_hlavaku), pravidelne tweetuje o svoji praci, skoli, prednasi a domu chodi s pocitem dobre odvedene, prospesne prace (a neuziva drogy).
    pavlix avatar 12.10.2016 14:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Nevím, co na to napsat. Viděl jsem určitou sérii domněnek, které mi přišly nepodložené, tak jsem na to zareagoval. Tvoje reakce téma rozvíjí kreativněji než do čeho bych se chtěl pouštět. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 11.10.2016 15:13 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Zajímavé je, že Rusové (a Rusky) nemají peníze na mýdlo, ale mají peníze na tuny voňavek, kterými maskují nedostatek hygieny.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    ⧠ A = 0 avatar 11.10.2016 15:44 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Zalez, trolle.
    Nevolte zmrdy.
    kyknos avatar 11.10.2016 16:25 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    no jo, máš nějakou ruskou čepici :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.10.2016 20:44 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Jako v tomto máš pravdu, Rusové a Američani jsou stejný paka, ale Američani jsou aspoň vykoupaní.
    kyknos avatar 13.10.2016 20:20 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Vykoupani, vzdelani, mluví civilizovaném jazykem a především sdílí společnou kulturu.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    ⧠ A = 0 avatar 14.10.2016 12:36 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    S tebou možná.
    Nevolte zmrdy.
    kyknos avatar 14.10.2016 12:53 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    S evropany. Ale chápu že s touhle čepičkou si radši poslechnes třeba alexandrovce nez Rolling Stones a po večerech ctes místo hminhwaye Leninovy spisy :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Dalibor Smolík avatar 10.10.2016 14:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Linus mluví finsky, třeba švédsky umí taky :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    pavlix avatar 10.10.2016 14:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Kde to bereš? Pokud vím, tak odjakživa mluvil švédsky a sám říkal, že finsky moc neumí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Dalibor Smolík avatar 10.10.2016 15:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Wiki tvrdí, že je Fin
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    pavlix avatar 10.10.2016 15:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Jednak to není jen nějaká wiki, ale Wikipedia, jednak si zkus z toho článku přečíst víc než tři slova. :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 10.10.2016 17:30 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    znám spoustu lidí, co říká libovolné wiki Wikipedie, ale opačně jsem se s tím asi ještě nesetkal :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    ⧠ A = 0 avatar 10.10.2016 22:18 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Je to USÁk.
    Nevolte zmrdy.
    10.10.2016 22:25 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Imigrant :-D
    11.10.2016 23:44 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Stačilo by si zjistit složení obyvatelstva ve Finsku a strukturu výuky jazyků. Je to Fin ze švédského etnika, které se sice musí povinně učit finsky, ale mají nárok také na výuku švédštiny. Takže mají znalosti finštiny, asi jako Kyknosova generace ruštiny, ale komunikují většinou švédsky. Už i kvůli tomu, že se švédštinou mají ve Skandinávii větší dosah.
    If you don't ask, you don't get
    kyknos avatar 11.10.2016 23:49 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Moje generace ruštiny? Takže žádné ? :D :D soudruhu já narodil od tebe neumím a nikdy jsem ani neuměl azbuku
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.10.2016 00:04 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Ale nelži Kyknosi, tvůj ročník 1976 ruštinu ve škole jenom hltal a ruská mávátka jste si sami kreslili na báječný prvomájový průvod. Neslyšel jsem o nikom, kdo by se z tvé generace té povinné výuce vyhnul. Lžeš Kyknosi, ale slabě. Ostatně jako ve všem :-)
    If you don't ask, you don't get
    kyknos avatar 12.10.2016 00:12 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Je vidět že víš hovno. Já měl už na základce angličtinu. Nějakou ruštinu sice zpočátku taky, ale v podstatě je formálně, azbuku jsem se nenaučil. V té době jsem si dokonce myslel, že těch bumev je milion různých, asi jako v čínštině.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    12.10.2016 12:42 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Lžeš Kyknosi, bohapustě lžeš. Ruština byla do roku 1991 (do tvých 15 let) povinná na základkách, takže ve tvém věku jsi absolvoval celou školu s ruštinou. A ani náhodou nevěřím, že jsi byl takový odbojář, že bys ruštinu sabotoval a z jazyka propadnul, nebo měl dostatečnou. Kecy, kecy, jenom se zase zesměšňuješ......
    If you don't ask, you don't get
    kyknos avatar 12.10.2016 13:20 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    ty jsi byl zrejme pionyr, ze? tak ted pohled z druhe strany - do roku 1991 povinna nebyla, nam ji dokonce fakticky zrusili v osme tride v roce 89, a to dokonce od zari, nikoliv az v listopadu - odbojar byl holt reditel, nebo mozna ucitelka, to tezko rici

    kazdopadne i ty tri roky rustiny (tvoje "cela skola") nestacily k tomu, aby me naucily azbuku, neb vyuka byla natolik spatna, ze me ani nedonutila pochopit, ze se jedna o v podstate klasickou abecedu, a nad domnelym cinskym pismem jsem zlomil hul

    na obcasne odrecitovani stupidni ruske basnicky pred tabuli a obcasny pokus o konverzaci stacila smes ceskych, luzickych, slovenskych a ruskych slov s patricnym prizvukem, a bohate to stacilo na dvojku nebo trojku na vysvedceni

    jinak odbojar jsem byl, mluvil jsem v te dobe plynne anglicky (no spis cetl nez mluvil, prilezitosti mluvit moc nebylo a vyslovnost byla bez zpetne vazby tragicka) a nebyt listopadu, patrne bych si ani nemohl dat prihlasku na gymnazium

    na gymnazium jsem nastoupil v roce 90 a v te dobe nikdo o zadne rustine ani neuvazoval, dokonce nebyla ani dostupna jako volitelny predmet - tolik ke tve povinnosti do roku 91
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    PepaSFI avatar 12.10.2016 19:11 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    ruština vznikne když se mluví nespisovně slovensky a na konec se přidá -ítě. Já se sice celý roky učil ruštinu ale neumím to taky. Učili to lidi co to sami neuměli a nejspíš, stejně jako my to ani nechtěli umět, takže nějaký to naučení pár slovíček, básnička o tom že Lenin žije a bude žít a to je tak všechno. A navíc se mi ty jejich bukvy blbě čtou. Všecky ty písmenka vypadají stejně, zarovnaná nahoře i dole, řádek textu vypadá jak když dítě maluje koleje nebo plot.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    kyknos avatar 12.10.2016 20:07 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Přesně tak
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 12.10.2016 20:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Dodnes si z ruštiny pamatuju jen frázi "mupy mup", ale už vůbec nevím, co to znamená :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 12.10.2016 13:22 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    jinak kdyz se nas tu snazis poucovat o vyuce jazyku, mozna by ses aspon mel naucit sklonovat slovo kyknos
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.10.2016 16:52 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    To je snad Kyknosi i virtuálního Srba jedno, ne?

    Já tě také nenutím naučit se psát s diakritikou, protože je to zjevně pro tebe jako cizince příliš obtížné.
    If you don't ask, you don't get
    kyknos avatar 17.10.2016 17:42 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    tak ted uz se ti rozpadla i struktura vety, ty trpis nejakou retardaci? nebo je to jen vina naseho skolstvi?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.10.2016 21:18 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Omlouvám se ti Kyknosi, počítač změnil 'u' na 'i'.

    A ty jako jen poloviční Čech jsi pochopitelně s tvým IQ ve výši dnešního data nebyl schopen větu pochopit. Uznávám, že takovým pomaleji myslícím se musí psát víc polopaticky.
    If you don't ask, you don't get
    pavlix avatar 18.10.2016 08:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Omlouvám se ti Kyknosi, počítač změnil 'u' na 'i'.
    Stupidní výmluvy na techniku došly z Facebooku a podobných medií už i na Abclinuxu? Pobavilo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.10.2016 10:52 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Možná stupidní, ale bohužel mi to tak dělá, protože přepínám klávesnici na několik jazyků, které mají dost odlišných písmen. Někdy mi v české verzi mění 'k' na 'c', z neznámých důvodů mění slovo 'trochu' na 'troche'. Chybou je, že jsem si to po sobě nezkontroloval, a tím se omlouvám i tobě, pokud ti to přineslo utrpení.
    If you don't ask, you don't get
    kyknos avatar 18.10.2016 11:05 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    nicmene kyknosu je take blbe :) blbe :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    18.10.2016 11:22 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Jestli je Kyknosovi blbě, tak je to problém Kyknose.

    Pokud bylo bez diakritiky myšleno moravským nářečím, že je 'Kyknosu blbé', tak se nebudu hádat :-)
    If you don't ask, you don't get
    Dalibor Smolík avatar 26.10.2016 13:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    No, někdy mi dělá problém diakritika, když pracuji na tabletu :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kyknos avatar 10.10.2016 14:55 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    jeho mateřský jazyk je švédština
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.10.2016 14:41 hibiki | skóre: 5 | blog: Hibikiho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Ten posledni odstavec je kapitalni blbost. OKsystem mel od zacatku (1990) zvysujici se obrat, ktery v roce 2010 (tedy v dobe, kdy system na vyplatu davek nekolik roku provozoval) dosahl 441 mil Kc rocne. Zajimalo by me, z jakeho prstu je vycucana suma 8 mld. Drabek krome toho tvrdil, ze jeho systemy usetri nejakych 200 milionu rocne, ovsem za jeho pusobeni MPSV za ty systemy zaplatilo behem dvou let necele 2!!! miliardy korun chlapcum z Fujitsu a nejakou malou SW firmou, coz oproti nejmene priznivym 800 milionu je opravdova uspora. Tak se dela pravda, skvela ukazka.
    17.10.2016 08:55 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se dělá pravda..
    Nikde nebylo řečeno že ta částka byla určena celá pro OKsystem.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.