Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Když jsem poprvé před šesti lety narazil na jméno Elbert Hubbard, vůbec mi nedošlo o jak zajímavou osobnost se jedná a už vůbec jsem netušil, jak moc jsme si byli podobní. Až před několika dny, v souvislosti s mým šťouráním v historii The Woodcraft League of America jsem na jméno Hubbard opět narazil. Tentokrát již ale vyzbrojen víc jak pětiletou zkušeností genealogického bádání po všech čertech.
Je to zajímavé, ale Elbert Hubbard byl muž, který se zapsal do historie světové literatury během velice krátké doby pidiknihou s názvem Zpráva Garcíovi. Tuto esej původně napsal jako článek do svého časopisu The Philistine (v březnovém čísle roku 1899) a k jeho velkému překvapení měla ohromný ohlas nejenom v USA, ale po celém světě. Je to zajímavé zamyšlení, které si můžete (pokud chcete) sami přečíst také v češtině – stačí kliknout na ten odkaz.
Je to článek bezelstného a poctivého muže 19. století, který za sebou neměl zkušenost století dvacátého, protože se sám stal jednou z prvních civilních obětí 1. sv. války z řad občanů USA. Můžeme se tedy jen domýšlet, jak by se na svůj článek díval dnes.
Osobně se domnívám, že by pod vlivem zkušeností s událostmi 20. století svůj pohled na věc radikálně změnil. I přes to, že je i dne jeho esej aktuální a může přimět mnohé lidi k zamyšlení nad tím, jak přistupují ke své práci. I já bych bez hlubšího zamyšlení, tomu co tehdy napsal, přitakal.
Jenže já si při zamyšlení nad tím textem okamžitě vybavil ty tisíce poslušných zaměstnanců, co si vzali tuto esej k srdci a jen o pár let později posílali na smrt miliony spoluobčanů, aniž by si kladli otázku: Proč?
Když jsem před 13 lety psal blogpost o loyalitě, myslel jsem na životní příběhy lidí, co si tuto otázku položili, poslechli své svědomí a sebrali odvahu k tomu, aby se dokázali vzepřít. O většině z nich nikdo z nás nic neví. Nepovažovali se za hrdiny a mnozí za to draze zaplatili svým životem.
Před několika dny v bedně reprízovali film Atlas mraků. Nevím. Možná jsem ten film pochopil špatně, ale nemohu se ubránit pocitu, že je přesně o tom – odvaze jít i do předem ztraceného boje s nepatrnou šancí na vítězství.
Dnes ráno, než jsem vyrazil do práce, jsme se škrtli se ženou. Je zcela jiná povaha než já a když jsem přemýšlel o tom, jak nejlépe vysvětlit podstatu našeho sporu, nenapadlo mne lepší přirovnání, než o bizoním stádu.
Je tomu 200 let co se po ohromných pláních amerického západu svobodně proháněla milionová stáda bizonů. Sem tam některé z nich skolila šípem nějaká ta chřipečka, ale to jenom posilovalo přirozený výběr. Nikdo si netroufl postavit do cesty stádu bizonů! – až železnice, která rozdělila jejich populaci.
Sama o sobě pro ně nepředstavovala vážnou hrozbu, ale stavěli ji hladoví dělníci a s nimi přitáhly tlupy profesionálních lovců, vybavených puškami. A pro tyhle koronavirové tlupy bylo semknuté stádo ideálním terčem. Jedinou šancí jak uniknout, byl zběsilý úprk. Stáda, která unikla na sever do Kanady přežila. A ty co zůstaly na pláních čekal konec, protože vlaky začaly přivážet vykuky s podnikatelským duchem, co v bizonech viděli jen ideální zdroj bohatství.
Na bizony si nedělal nárok žádný vlivný rančer, který by si nechal každý ulovený kus draze zaplatit, jenom špinaví indiáni, které bylo stejně snadné postřílet, jako ty bizony. Mohli začít beztrestně organizovat lovecké tlupy, co táhly podél trati a vybíjely stáda bizonů. Ovšem tentokrát už ne pro maso, ale pro lacinou a kvalitní kůži! Stříleli je hlava nehlava. Surové kůže lifrovali do továren na východě a železnice generovala čím dál větší zisky, protože indiáni závislí na bizonech následovali jejich stáda a opuštěné pláně lákaly nové přistěhovalce z východu.
Až ve 30. letech 20. století je dohnala jejich krátkozraká chamtivost, když je prašné bouře začaly vyhánět z plání pryč. Jenže to už byla po bizonech veta. Jediné stádo přežilo v Yellowstonu – jenom díky tomu že si vlivní američtí lovci, mezi nimiž byl i budoucí prezident USA Theodore Roosevelt, uvědomili že pokud něco neudělají, nebudou mít brzy co střílet.
Na prériích se nyní pasou jen stáda ztučnělých krav, obehnaných ostnatým drátem, předem určená na porážku – jako ty servantky v tom filmu.
A já si dnes připadám, jako ten bizon. To zvíře nedokáže bez stáda přežít, jenže copak jeden kus zastaví splašené stádo, které se žene do propasti, protože se všude kolem střílí? Jak přesvědčit okolní kusy, že je lepší riskovat smrt a vyrazit proti střelcům, než se hnát slepě kupředu? To se prostě nedá a využívali toho už i ti indiáni vybavení jenom luky a šípy!
A tak se splašené stádo slepě žene vpřed, zadní kusy tlačí na ty před sebou a pro vyplašené bizoní krávy neexistuje žádný dostatečně silný argument pro to, aby přestaly utíkat vpřed. Ani honák domestikovaného stáda dobytka by neriskoval život tím, že by se splašenému stádu postavil do cesty. I kdyby byl vybaven kulometem.
Dnes představuje ono neznámo do něhož se stádo žene očkování. A splašené krávy by si měly uvědomit, že očkováním ochrání především samy sebe. A pokud budou očkovány, neočkovaní pro ně už nepředstavují žádné riziko, takže neexistuje žádný ospravedlnitelný důvod pro to, aby byli neočkovaní diskriminováni a nuceni k tomu, aby se nedobrovolně vystavili riziku nepředvídatelných komplikací v situaci, kdy to sami nepovažují za nezbytně nutné! Protože pokud se nakazí, tak ohrožují maximálně sebe!
Žádný souhlas, jestli někomu něco píchne, nepotřeboval Mengele v Osvětimi a jemu podobní "vědci", proto upozorňuji, že každý, kdo schvaluje covid pasy a diskriminaci těch co se nehodlají očkovat, ponese stejnou vinu, jako ti co v roce 1935 zvedli v Norimberku ruku pro Norimberské zákony! Všichni by si měli uvědomit, co je to očkování a na jakém principu funguje. Měli by si uvědomit, že pokud někdo napíše (jako v odkazovaném článku) že:
… Očkováním je však možné získat dlouhodobou ochranu i bez toho, aby člověk nemoc prodělal.
…tak vědomě lže, protože ve skutečnosti je vakcinace řízenou formou nemoci, při níž se váš imunitní systém naučí čelit do té doby neznáménu typu bakterie či viru. Každý máte právo se svobodně rozhodnout, zda-li se necháte naočkovat a snížíte pravděpodobnost, že váš imunitní systém virus či jiný mikroorganismus zaskočí. Nebo se z nejrůznějších důvodů rozhodnete nechat tomu přirozený průběh. Ale rozhodně nemáte právo svoji volbu nutit někomu jinému, proti jeho vůli! Pokud to děláte a zneužíváte k tomu svůj vliv a postavení, tak jste stejní, jako byl již zmíněný Josef Mengele – milý inteligentní lékař, vědec, milující hudbu a umění. A zároveň bezcitný, sadistický vrah!
Tiskni
Sdílej:
Spalničky nejsou dlouho vymýcená nemocMyslel jsem, že v rozvinutých zemích jo. Nebo podobné epidemie jako v posledních pár letech byly i předtím, jen o nich nevím/nemluvilo se o tom/…?
V tom případě zase šlo o statisticky zanedbatelné množství případů, které společnost neohrožují.Nevím, jestli ti rozumím, říkáš, že zemřelo zanedbatelně dětí, co se očkovaly (a zemřely, protože vakcína není 100%)? To je asi naštěstí pravda (v paperu píšou že to je hlavně komunitní v komunitách kde se asi neočkují), OTOH já to vidím tak že situace ještě není „tak špatná“ ale už se blížíme bodu kdy se tak stane.
cenový tornádo selvy až 90% :D :D ;D ;D
Ehm, není náhodou smyslem toho covidpasu chránit ty, co se očkovat chtějí, ale z nějakých důvodů nemůžou?Jak? Tím, že je vyloučíš ze společnosti? Tím, že omezíš jejich právo svobodného pohybu? Jak daleko je k tomu, kdy nějaký chytrák přijde se skvělým nápadem soustředit tyto osoby do nějakého vhodného zařízení – Hitlerovou oblíbenou destinací byl Madagaskar – do ráje ve kterém bezpečně dožijí své životy?
Jak daleko je k tomu, kdy nějaký chytrák přijde se skvělým nápadem soustředit tyto osoby do nějakého vhodného zařízení – Hitlerovou oblíbenou destinací byl Madagaskar – do ráje ve kterém bezpečně dožijí své životy?Daleko. A vzhledem k tomu, že používáš pořád to samé zvrácené přirovnání, tak nejspíš používáš jen tu nenávist.
Očkování slouží všem, rizika však nese především očkovaný jedinec.Zajímavé, že u mnoha jiných věcí, kde rizika/omezení nese jedinec a „nutíme“ ho to dělat kvůli přínosu pro druhé (např. povinný katalyzátor a filtr pevných částic v autech, nebo nutnost parkovat tak, aby mohlo projet hasičské auto), to lidem přijde samozřejmé.
Průšvih by ale byl, pokud by se ukázalo, že to byl krok špatným směrem.Ne, průšvih by bylo se z toho nepoučit. Nejsem si jist zda dnes můžeme odkázat na zkušenosti s minulou srovnatelnou situací, s nimiž jsou dnešní uplatňované kroky v příkrém rozporu.
Jestli je kolektivní imunita chiméra nebo ne se neodvažuju sám posoudit, tak se spoléhám na názor lidí v dané oblasti vzdělanějších než jsem já. Patříš mezi ně?Nepatřím. Ale vím, že dlouhé roky pobytu v akademickém a výzkumném prostředí apriori neznamenají, že jsou učiněné závěry správné. Ti lidé žijí ve skleníku. Uvědom si to. Sám v takovém skleníku pracuji, jenže na rozdíl od všech kolem co tady jsou mám za sebou 30 let zkušeností z mnoha dalších oblastí, ve kterých jsem se v minulosti působil.
Prvotním je v tomto případě prospěch konkrétních jednotlivců, nikoli společnosti jako celku.Já to slyšel opačně, tj. u vakcinace je primární přínos pro celek, kdežto riziko nese jednotlivec. Očkují se zdraví lidé v situaci, kde by nemoc pravděpodobně vůbec nedostali. Není to z mé hlavy, slyšel jsem to od specialisty.
Nulovou toleranci k alkoholu za volantem do této extrémní katergorie zařazujete také?Ve většině civilizovaného světa se samozřejmě s alkoholem za volant smí, ale samozřejmě ho nesmí být moc, většinou jsou limitní hodnoty 0.5 promile, ve Francii třeba 0.8. V Rakousku tuším 0.3. Neznám cizí legislativu, ale počítám, že to platí jen pro soukromé jízdy, pro služební jízdy se to řídí obdobou zákoníku práce. U nás se účelově ve statistikách nerozlišuje, kolik měl řidič alkoholu v krvi, takže jedno pivo po obědě je ve stejné kategorii jako 5 panáků absinthu. Takže se nikdy nedozvíme, jak vypadá statistika nehod s přítomností alkoholu rozdělené podle množství (přesněji: podílu) alkoholu v krvi. Troufnu si říct, že pokud zdravý člověk po jednom pivu k jídlu trpí výrazným zhoršením řidičských schopností, neměl by řídit vůbec. Ve všemožných výzkumech vychází, že k měřitelnému poklesu pozornosti a schopností dochází nad 0.5 promile. Někdy dokonce naměří kolem 0.2 - 0.3 promile zlepšení schopností. To se netýká jenom řízení vozidla, ale i jiných činností náročných na pozornost a pohotovou reakci.
Antibiotika nikdo preventivně nežere.Není pravda.
jednoúčelovou narychlo vyvinutou vakcínu, u které nikdo netuší jaký bude mít do budoucna efektTo má být co?
Tak já věřím, že je pro můj organismus výhodnější, je-li vystaven působení toho co lítá všude kolem.To seš blbec, jinak se to snad ani napsat nedá.
Tak já věřím, že je pro můj organismus výhodnější, je-li vystaven působení toho co lítá všude kolem.Jaká by musela být smrtnost viru, abys nepovažoval za dobrý nápad se mu vystavovat? Nebo se jako fakt chceš vystavit úplně všemu od té nejmenší rýmičky až po vzteklinu? Kde je ta hranice? O kolik by musel mít COVID vyšší smrtnost, abyste "nechat tomu volný průběh" přestali považovat za dobrý nápad?
Když se ti v hlavě objevila ta myšlenka srovnávající covidpas a norimberské zákony, použil jsi zdravý rozum nebo jen svoji zatvrzelou nenávist proti všem, kteří pandemii covidu považují za krizovou situaci?Ano. Právě proto, že jsem použil zdravý rozum jsem napsal tenhle blogpost. A pokud hodláš tupě přebírat premisu zdejších panikářů, co vydatně pomáhali tuhle všeobecnou hysterii rozdmýchat o mé nenávisti, tak si nejdřív něco o těch Norimberských zákonech přečti.
Může si klidně stát, že za 10 let si budeme říkat „kdybychom jen tušili, k čemu to vedlo, tak bychom to nedopustili“. Opět je zde příležitost ke kritickému myšlení.Spise za padesat, zatim je ta nova totalita pekne pri sile a stale roste. Tiskne penize a rozdava "dobro" nalevo napravo...a lid jasa...
A ještě jedna věc: Může se zdát, že mezi norimberskými zákony a povinným covidpasem (a ostatními nařízeními) je zásadní rozdíl. Ale může se to tak jevit jen proto, že u norimberských zákonů již víme, k čemu nakonec vedly, kdežto u covidpasu (a ostatních nařízení) to zatím nevíme.Ne, rozdíly jsou v něčem úplně jiném. Především: norimberské zákony zavedly klasifikaci na základě předem daného původu a explicitně nedovolily jakoukoliv možnost tuto klasifikaci změnit. Přirovnání s volbou zda se neočkovat nebo ne je naprosto mimo mísu. Těch rozdílů je, samozřejmě, mnohem víc - ale myslím že tohle naprosto stačí.
Může si klidně stát, že za 10 let si budeme říkat „kdybychom jen tušili, k čemu to vedlo, tak bychom to nedopustili“.Na to není potřeba vytahovat nacisty. Dala by se najít lepší přirovnání, když už je chceme. Ale chceme je?
Opět je zde příležitost ke kritickému myšlení.Bohužel, naprosto promarněná. A to díky lidem, kteří apelují na emoce a společenský tlak. Například přirovnáváním k nacismu, protože to je apel na emoce a společenské konvence poměrně silného kalibru. Jistě, můžete argumentovat že "oni si začali" - ale to nic nemění na tom, že se nejedná o žádnou diskusi (spíš naopak).
A proč teda vytrvale ignoruješ ostatní povinná očkování, která tu máme už dost dlouho? Jejich absence také přináší různá omezení. Nebo to není dost historická paralela?Nevím o nouzovém stavu ani dalších opatřeních, které by klasické očkování doprovázely. A to je ten zásadní rozdíl, že se vše odehrává za nedůvěryhodných podmínek a důsledky nikdo nedomýšlí protože tzv. zachraňuje životy.
To že se bez covidpasu nemůžu nechat ostříhat má mnohem blíž k tomu, že dítě bez očkování nevemou do školky, než k nacistickým zákonům. Nebo snad ne?Já se primárně nebavím pouze o očkování, ale o všech COVID opatřeních. Ohledně klasického očkování si myslím, že by měl mít rodič možnost provést očkování tak, aby minimálně ohrožoval přirozený vývoj imunního systému dítěte. Jinými slovy, pokud by se vše provádělo v rámci standardních medicínských a epidemických postupu, které patří k dobré praxi a učí se i na školách, tak bych nebyl tak obezřetný. Ale vzhledem k tomu, že se odborníci ke slovu nedostanou a vše se dělá vyjímečně, je potřeba dávat opravdu pozor. Zlo si vždy najde svoji cestu, dokonce i pokud byly na počátku dobré úmysly.
A proč teda vytrvale ignoruješ ostatní povinná očkování, která tu máme už dost dlouho? Jejich absence také přináší různá omezení. Nebo to není dost historická paralela?A na to jsi přišel kde? Není očkování jako očkování. Stejně tak jako antibiotika nejsou antivirotika. A bohužel o prospěšnosti očkování proti virovým onemocněním mne doposud nepřesvědčilo nic. Spíš naopak. Stačí se podívat na graf, který jsem přiložil k loňskému, předkovidovému blogpostu Ostře sledovaná úmrtí, který ukazuje, že se v posledních letech objevily podezřelé nárůsty úmrtí obzvláště v obdobích, kdy probíhala intenzivní masírka ve prospěch očkování proti chřipce.
První z těchto zákonů, Zákon o říšském občanství, stanovil, že občanem Říše může být pouze Němec nebo člověk s „příbuznou krví“. V okamžiku zavedení tohoto zákona ztratili němečtí Židé svá politická práva a stali se Staatsangehörige (státními příslušníky), zatímco „árijští“ Němci byli označeni jako Reichsbürger (říšští občané). https://www.holocaust.cz/dejiny/holocaust/historicky-kontext/nacisticka-ideologie/norimberske-zakony-1935/
Nejsem historik, ale celkově jsem měl za to, že strategie Hitlera zejména v počátcích byla přijímat taková opatření, která lidé ještě skousnou a postupně utahovat šrouby. Tj. připravit si cestu a nevyvolat radikální odpor. Takže si myslím, že řada lidí nevěděla, k čemu to povede.Norimberské zákony byly právě zlomem, tím klíčovým okamžikem na který se konala příprava.
Tohle může být chápáno i jako nějaké administrativní opatření:A to je přesně ten důvod proč se nemá s takovým přirovnáním plýtvat!
Je to jasně vidět na tom, že západ s Hitlerem vyjednával.Zapadu bylo celkem fuk, co Hitler dela. Hlavne pokud udela to, o cem mluvil. Drang nach Osten.
Pokud někdo odmítá akceptovat historické paralely, pak není o čem diskutovat.A pokud někdo akceptuje všchno co se mu předloží (bez ohledu na to jaká je to hovadina), tak se nejedná o diskusi. Ergo, není o čem diskutovat v žádném případě. Jinak, trochu vážněji (i když vím že to tady opravdu smysl nemá): z hlavy mě napadá několik paralel které by se aplikovat daly. Takže ano, jde to. Akorát není jasné k čemu by to bylo... na rozdíl od té nacistické, tam je to naprosto jasné.
Poskytnout někomu pomoc v nebezpečí není povinnost, ale projev dobré vůle.Měl bys ses dovzdělat. Začni tím odkazem z předchozího příspěvku.
Nezapomeňte, že na kovid může umřít i desetiletý zdravý kluk, je to loterie.Možná může, ale v čechách zatím žádný nezemřel.
v dokumnetu vod redforda ale řikali žety buffala cowboyové tloukli aby indiáni umřeli hlady aže to ďáli grant/sherman naschál těm indiánům aže byto jako nebylo žádný překvápko protože už takle ďáli že pálili zem najihu :O :O
hele :O :O
Sherman wrote Grant that "we must act with vindictive earnestness against the Sioux, even to their extermination, men, women and children".
........
Sherman believed that the intentional eradication of the buffalo should be encouraged as a means of weakening Indian resistance to assimilation. He voiced this view in remarks to a joint session of the Texas legislature in 1875. However he never engaged in any program to actually eradicate the buffalo
kill Every Buffalo You Can! Every Buffalo Dead Is an Indian Gone
Diktatúra Ministerstva slobody, zábavy a konzumu.
Zde se musim alese zastat. Je videt, ze neni ovce a ze premysli. Coz se neda rici o tech, kteri bezmyslenkovite prijimaji statni diktatZajímavé je, že ti údajně bezmyšlenkovitě přijímající pak kladou otázky, na které pak ti promořovací myslitelé nejsou schopni odpovědět a musí se tvářit, že otázka neexistuje.
Je mi lito, ze cesi i nemci jsou poslusni a souhlasne hykaji tak, jak stat chce.Že jsou lidi tupé ovce není jediné možné vysvětlení, proč neprosazují tvou vizi. Asi to pro tebe bude šok, ale je taky možné, že tvou vizi prostě nepovažují za rozumnou ani po zralé úvaze.
teprve az silou umlcime vsechny pochybovace tak zavladnou lepsi zitrky...Nikdy jsem nic takového neřekl a ty to víš. Nemáš žádné argumenty, nejsi schopen odpovědět na otázky, a tak aspoň obviňuješ všechny kdo s tebou nesouhlasí z podpory totalitních principů. Nic jinýho neumíš.