abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Humor

    Anthropic patrně omylem zveřejnil celý zdrojový kód svého CLI nástroje Claude Code prostřednictvím přiloženého sourcemap souboru v npm balíčku. Únik odhalil doposud nijak nezveřejněné funkce jako je například režim v utajení, autonomní agent 'KAIROS', orchestrace multi‑agentů, režim snění nebo dokonce virtuální mazlíček Buddy. Zajímavostí je detekce naštvání uživatele pomocí obyčejného regexpu. Anthropic rychle odstranil sourcemap a vydal opravu, nicméně kopie kódu se již stihly na GitHubu rozšířit mezi prostým lidem.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    včera 14:33 | Humor

    Copilot automaticky vkládal do pull requestů 'propagační tipy', reklamní text se na GitHubu objevil ve více než jedenácti tisících pull requestech. Po vlně kritiky byla tato funkce zablokována a produktový manažer Tim Rogers připustil, že umožnit Copilotovi upravovat cizí pull requesty bez vědomí autorů byla chyba.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 12:55 | Upozornění

    Je 31. března a tedy Světový den zálohování (World Backup Day). Co by se stalo, kdyby Vám právě teď odešel počítač, tablet nebo telefon, který používáte?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:44 | Upozornění

    Digitální a informační agentura (DIA) přistupuje ke změně formátu důvěryhodného seznamu České republiky z verze TLv5 na verzi TLv6, která nastane 29. dubna 2026 v 00:00 (CET). Ke změně formátu důvěryhodných seznamů členských států (tzv. Trusted Lists) dochází na základě změn příslušné unijní legislativy. Důvěryhodné seznamy se používají v rámci informačních systémů a aplikací zejména pro účely ověřování platnosti elektronických

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:00 | Nová verze

    Rspamd (Wikipedie), tj. open source systému pro filtrování nevyžádané pošty, byl vydán v nové major verzi 4.0.0. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    30.3. 23:11 | Nová verze

    SolveSpace (Wikipedie), tj. multiplatformní open source parametrický 2D/3D CAD, byl vydán v nové verzi 3.2. Přehled novinek v Changelogu na GitHubu. Vyzkoušet lze novou oficiální webovou verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    30.3. 18:22 | Pozvánky

    Organizátoři Dne IPv6, tradiční akce věnované tématům spojeným s tímto protokolem, vyhlásili Call for Abstracts. Na webu konference mohou zájemci přihlašovat příspěvky o délce 20 nebo 40 minut či 10minutové lighting talky a to až do 30. dubna. Tvůrci programu uvítají návrhy přednášek z akademického i komerčního sektoru, které mohou být technického i netechnického zaměření. Den IPv6 se letos uskuteční 4. června a místem konání bude i

    … více »
    VSladek | Komentářů: 12
    30.3. 15:00 | Zajímavý software

    Euro-Office (Wikipedie) je evropský fork open source kancelářského balíku OnlyOffice. Za forkem stojí koalice firem IONOS, Nextcloud, Eurostack, XWiki, OpenProject, Soverin, Abilian a BTactic. Cílem je zajistit digitální suverenitu Evropy a snížit závislost na neevropských platformách. Projekt vznikl mimo jiné v reakci na nedávné uzavření cloudové služby OnlyOffice. OnlyOffice obviňuje Euro-Office z porušení licenčních podmínek. Na možné problémy upozorňuje i Collabora Online. Jednostranná změna licence není v pořádku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    30.3. 05:11 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.3. 00:22 | Komunita

    Během akce Arduino Days 2026 byl publikován Arduino Open Source Report 2025 (pdf) a oznámeno 7 nových produktů kompatibilních s deskou UNO Q (Arduino USB-C Power Supply, USB-C Cable, USB-C Hub, UNO Media Carrier, UNO Breakout Carrier, Bug Hopper, Modulino LED Matrix).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1199 hlasů
     Komentářů: 29, poslední včera 11:17
    Rozcestník

    Je nutné používat Javascript?

    19.11.2005 19:58 | Přečteno: 1782× | Programování (všeobecně) | poslední úprava: 5.3.2006 23:02

    Úvod do problematiky...

    Jde o to, že se zajímam o vývoj webů a, protože jsem začátečník, tak mě zajímá vše okolo. "Nač používat, proč nepoužívat....?". Možná "drsně" podaný dotaz, ale nechci Javascript nijak zatracovat. Koneckonců knih a dat o Javascriptu mám doma dost, a to i Velkého průvodce...

    Mé používání Javascriptu

    Javascript jsem používal, k obsluze již zmíněných grafických prvků pomocí událostí - ano většinou to byly grafické prvky (menu, skryvani div, img_rollovers).

    Validita, korektnost, jednoduchost kódu

    Poslední dobou se hodně mluví o standartech - validita stránek, a to i přesto, že jsem tvůrcem malých projektů, chci je dodržovat, a možná zde otevírám, a musím přiznat osobně, že ještě ne dokonale naštudovanou problematiku, ale kolikrát se mi stalo, že Javascript se musí psát pro 2 rozdílné prohlížeče! Jistě každý ví o čem mluvím. A právě odtud otázka pochází - Je nutné stránky rozšiřovat, neustále nabalovat technologiema?

    A co jiné technologie - CSS?

    Není právě lepší cesta - psát jednoduchý a přehledný kód?. Já vím, zde se nabízí další větev - Co CSS a "hacks CSS"? Ano věřte, že to řeším i já, a jsem vášnivý čtenář a badatel, jak psát kód jednoduše a pro celou komunitu - "Internet". Neustále naštěvuji spoustu webů, kde je tato problematika řešena (např. Pixyho blogg, Stopdesign.com,Quirksmode,A List Apart).

    Shrnutí

    Touto otázkou jsem sledoval, při mém používání Javascriptu - je jistě nahraditelný, ale.... co jsem očekával od diskuze - přinejmenším nesouhlas, ale ať už s posměškem, ironií nebo i s radostí mě uvést v omyl, že je jistě mnoho jistě další věcí, kt. jdou napsat (O tom Google... to mě překvapilo)!! A na základě Vašich odpovedí si ucelit názor - a má-li to tak být, když teď pročítám zpětně tento článek - nabízí se krásná myšlenka: "Získejte zpět člověka, kt. bude opět používat Javascript!"

    Upozornění

    Nahráda za Javascript? - další větev.... jistě ještě upřesním

    Mýlil jsem se

    Musím říct, že jsem se mýlil..."Náhrada za Javascript"!!! Podílím se na menším rs a javascript potřebuji pro ošetření několika proměnných! Další projekt psaný v javascriptu html/text editor pro rs!!


    Šeredně jsem se mýlil

    (DOM+javascript)... inu, něco co jsem objevil, a můžu říci, že je to fajn...

           

    Hodnocení: 17 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.11.2005 23:03 halogan | skóre: 7 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je nutne pouzivat javascript?
    Trochu jsem neporozumněl vaší otázce, ale pokusím se odpovědět. Inu JavaScript je zajímavý jazyk, který se dle mého nepoužívá moc, ale měl by. Vznikají pak zajímavé aplikace, za kterými většinou stojí Google. S příchodem XMLHttpRequest tu máme novou škálu možností.

    Zajímavých aplikací je přehršel, jmenoval bych např. Google Maps, GMail, Flickr, GigaCentrum, ...

    Jinak účel? Zrychlení a zefektivnění práce.
    vim isn't just for nerds
    derddddd avatar 20.11.2005 09:27 derddddd | skóre: 4 | blog: lama_log | Pisek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je nutne pouzivat javascript?
    No tak to zajimave, GOOGLE....
    Snad se tady neztratím...:))
    20.11.2005 00:35 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je nutne pouzivat javascript?
    Třeba k uvaření čaje vůbec není nutné používat javascript, ale jinak, proč ho nepoužít... Java je příliš těžkotonážní a občas jsou s ní problémy, takže - JS. Není proč ho nahrazovat.

    Design-interaktiv se dnes dělá pomocí čistého CSS ;-)
    20.11.2005 00:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je nutne pouzivat javascript?
    Ovšem podmínkou je solidní prohlížeč (rozuměj ne IE).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    derddddd avatar 20.11.2005 10:18 derddddd | skóre: 4 | blog: lama_log | Pisek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je nutne pouzivat javascript?

    Je nutné používat Javascript


    Úvod do problematiky...

    Jde o to, že se zajímam o vývoj webů a, protože jsem začátečník, tak mě zajímá vše okolo. "Nač používat, proč nepoužívat....?". Možná "drsně" podaný dotaz, ale nechci Javascript nijak zatracovat. Koneckonců knih a dat o Javascriptu mám doma dost, a to i Velkého průvodce...


    Mé používání Javascriptu

    Javascript jsem používal, k obsluze již zmíněných grafických prvků pomocí událostí - ano většinou to byly grafické prvky (menu, skryvani div, img_rollovers).


    Validita, korektnost, jednoduchost kódu

    Poslední dobou se hodně mluví o standartech - validita stránek, a to i přesto, že jsem tvůrcem malých projektů, chci je dodržovat, a možná zde otevírám, a musím přiznat osobně, že ještě ne dokonale naštudovanou problematiku, ale kolikrát se mi stalo, že Javascript se musí psát pro 2 rozdílné prohlížeče! Jistě každý ví o čem mluvím. A právě odtud otázka pochází - Je nutné stránky rozšiřovat, neustále nabalovat technologiema?


    A co jiné technologie - CSS?

    Není právě lepší cesta - psát jednoduchý a přehledný kód?. Já vím, zde se nabízí další větev - Co CSS a "hacks CSS"? Ano věřte, že to řeším i já, a jsem vášnivý čtenář a badatel, jak psát kód jednoduše a pro celou komunitu - "Internet". Neustále naštěvuji spoustu webů, kde je tato problematika řešena (např. Pixyho blogg, Stopdesign.com,Quirksmode,A List Apart).


    Shrnutí

    Touto otázkou jsem sledoval, při mém používání Javascriptu - je jistě nahraditelný, ale.... co jsem očekával od diskuze - přinejmenším nesouhlas, ale ať už s posměškem, ironií nebo i s radostí mě uvést v omyl, že je jistě mnoho jistě další věcí, kt. jdou napsat (O tom Google... to mě překvapilo)!! A na základě Vašich odpovedí si ucelit názor - a má-li to tak být, když teď pročítám zpětně tento článek - nabízí se krásná myšlenka: "Získejte zpět člověka, kt. bude opět používat Javascript!"


    Upozornění

    Nahráda za Javascript? - další větev.... jistě ještě upřesním

    Snad se tady neztratím...:))
    Yin avatar 20.11.2005 14:14 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je nutne pouzivat javascript?

    Ten dodatok by som radšej videl pridaný do zápisu. Mohol si vyznačiť, že sa jedná o update napríklad takto:


    JavaScript je hlavne dobrým prototypovým jazykom. To prináša mnoho možností a s nimi spojených nepríjemností, napr. debugovanie.

    JavaScript nie je jazykom interaktívnych html stránok, sú v ňom napísané celé aplikácie (Mozilla Suite/Firefox/Thunderbird/..., ale aj iné).

    Ak je JavaScript na nejakej stránke, nesmie zabezpečovať funkčnosť, bez ktorej stránku prehliadať nemôžete (v Lynxe, alebo v Dille).

    Používanie XMLHttpRequest (a pod.) sa nazýva používanie AJAXu (čo nie je technológia). AJAX znefunkčnuje vytváraniu histórie a preto by malo buyť použité len na získavanie naozaj dynamických dát, dôležitých len v momente, keď ich užívateľ žiada.

    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    derddddd avatar 20.11.2005 14:40 derddddd | skóre: 4 | blog: lama_log | Pisek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je nutne pouzivat javascript?
    Zkousel sem, ale omezeni pocet pismen...
    Snad se tady neztratím...:))
    20.11.2005 15:04 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je nutne pouzivat javascript?
    Použij značku <break>! Což to tam není napsané?
    Copak toho není dost?
    Yin avatar 20.11.2005 15:50 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je nutne pouzivat javascript?

    Robí sa to takto:

    <p>Odstavec, pútač.</p>

    <break>

    <p>Ďalší odstavec</p>
    <p>A ďalší</p>
      ...
    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    derddddd avatar 20.11.2005 19:10 derddddd | skóre: 4 | blog: lama_log | Pisek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je nutne pouzivat javascript?
    sem v linuxu a snazim se instalnout cestinu, dam to pak do kupy - rad bych do blogu psal s diakritikou....zatim
    Snad se tady neztratím...:))
    20.11.2005 10:40 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je nutne pouzivat javascript?
    pokud je javascript pouzit tak, ze to bez nej nefunguje, je to podle me vzdycky spatne... snizuje to pouzitelnost

    ad XmlHttpRequest) zajimava vec, zatim sem nikde nepouzil, ale je to zase: co prohlizece ktere nepodporuji, co pristupnost - porad vas bavi psat vsechny stranky dvakrat?

    osobne zatim nevidim reseni... vsechno sou to pokusy jak "nasimulovat" opravdovou aplikaci bezici na klientskem pocitaci - tedy:
    • vykaslete se na webmail, pouzivejte protokoly k tomu urcene (tohle je spise narazka na novinky na Centrum.cz, na kterem webmail sice pouzivam, ale velmi nerad... v krajni nouzi je stejne nepristupny)
    • zacnete pouzivat skutecne programy (ala google earth - to je podle me to prave pro mapy, jenom me mrzi ze je to napsane v .netu a neprenostitelne (proc jenom to nenapsali v Java3D ???)
    vzdyt dnes uz snad neni problem stahnout tech par MB treba s JavaAppletem... (viz stare dobre (javove) icq2go)

    zatim nejvetsi prasarnu kterou sem videl, je html vystup z JSF (myslenka je pekna, ale zadavatel stranek se odmital smirit s tim, ze polovina veci tam bude v JS a tedy na stranky nebude moct zpravovat treba z lynxu)

    nejradeji bych JS ve svem prohliczeci vypnul, ale bohuzel se pouziva
    never use rm after eight
    derddddd avatar 22.11.2005 21:42 derddddd | skóre: 4 | blog: lama_log | Pisek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Je nutne pouzivat javascript?
    co je to html výstup z JSF
    Snad se tady neztratím...:))

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.