abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 492 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 11:32
    Rozcestník

    Souhlas s nazorem

    14.3.2009 07:56 | Přečteno: 1632× | Abíčko

    Výrazné procento komentářů v každé diskusi jsou lakonické +1 a -1. V bugzille je požadavek pro přímou podporu. Než to začnu psát, chci dát všem možnost vyjádřit se, jak by se tato funkce měla chovat. Moje představa je přidat dva jednoduché textové linky +1 a -1 (případně tlačítka), která AJAXem odešlou informaci na server, aniž by se stránka znovu načetla. AJAX sice omezuje uživatele lynxu, na druhou stranu výrazně zpříjemní používání této funkce, protože čtenář bude moci pokračovat dál ve čtení diskuse.

    Zřejmě bude potřeba zobrazovat aspoň pár čtenářů, kteří (ne)souhlasili s komentářem a zbytek na samostatné stránce. Mám obavy, aby se diskuse kvůli této funkci neprodloužily, na druhou stranu každý dosavadní +1 komentář zabere nejmíň 4 řádky. Vizuální podoba této funkce asi bude nejsložitější oříšek, budu rád, pokud připojíte vaše návrhy. A těším se na vaše komentáře.

           

    Hodnocení: 87 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    stativ avatar 14.3.2009 08:43 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Můj návrh je přidat do hlavičky komentáře něco jako: „souhlasí se mnou [číslo]“ a „nesouhlasí se mnou [číslo]“, kde [číslo] by byl odkaz na seznam diskutujících, kteří přidali své obligátní +1 nebo -1.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    14.3.2009 09:08 Lijec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    -1
    David Ježek avatar 14.3.2009 09:25 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    žádný složitý text, imho stačí prosté "+X/-Y" jako to má lamer (tedy měl, už to změnili).
    Saljack avatar 14.3.2009 09:34 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    souhlasím ale mělo by to jít rozkliknout, aby bylo vědět kdo souhlasí a kdo ne.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    14.3.2009 10:11 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    presne tak, proste zadne vylomeniny a "keep it simple".

    Navic neni zadny duvod neudelat to kombinaci JS (Ajax pro prohlizece, ktere to zvladaji) a klasickym proklikem s reloadem ( pro uzivatele bez JS). Byt je jasne, ze lynxari asi hlasovat moc nebudou :).

    Moznost hlasovani se mi libi, ale premyslim nad praktickym prinosem. Samotna informace v hlavicce prispevku je k prdu, to nebude nikdo detailne zkoumat. Vidim dve reseni (lze zkombinovat):

    a) Bud bych na zacatku stranku vedle "Prvni neprecteny prispevek" pridal "Preji na nejoblibenejsi" / "Prejdi na nejneoblibenejsi" nebo bych po vzoru novinek proste na zacatku jednim radkem vylistoval par nejlepsich a nejhorsich prispevku s linkem do stromu diskuze (trochu po vzoru novinky.cz).

    b) Druha moznost je hlavicky prispevku s + podbarvit treba mirne do zelena, s - mirne do cervena, aby pri listovani stromem diskuzi bylo hned videt, kdo ma pindy a kdo prinosne poznamky.

    14.3.2009 11:35 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Že s tebou deseti lidí nesouhlasí neznamená, že máš pindy, ale že s tebou deset lidí nesouhlasí.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    Nicky726 avatar 15.3.2009 01:27 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    +1

    Použitím +1/-1 nehodnotím "kvalitu" příspěvku, ale to zda souhlasím s tím, co někdo píše. Už jsem napsal pár -1 pod velmi kvalitně vyjádřené názory, ne proto, že by to byly "pindy" ale proto, že jsem s nimi nesouhlasil.

    Obávám se, že pokud budou ony lakonické odpovědi nějak kumulativně shrnovány, pak bude jejich vnímání sklouzávat spíše k omylu, že jde o "hodnocení kvality" nikoliv o vyjádření souhlasu / nesouhlasu s vlastním názorem.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.3.2009 12:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    a) Bud bych na zacatku stranku vedle "Prvni neprecteny prispevek" pridal "Preji na nejoblibenejsi" / "Prejdi na nejneoblibenejsi" nebo bych po vzoru novinek proste na zacatku jednim radkem vylistoval par nejlepsich a nejhorsich prispevku s linkem do stromu diskuze (trochu po vzoru novinky.cz).
    Já bych nedělal žádné "přejdi na nejoblíbenější", protože komentář vytrženej z kontextu diskuse ti stejně nic neřekne, vylistovávání říspěvků už vůbec ne...
    b) Druha moznost je hlavicky prispevku s + podbarvit treba mirne do zelena, s - mirne do cervena, aby pri listovani stromem diskuzi bylo hned videt, kdo ma pindy a kdo prinosne poznamky.
    ...a růžovou, fialovou, modrou... Další volovina, už jen pro to, že né každý má default CSS styl a taková záležitost by mu nabourala celou jeho estetickou koncepci. ;-)

    konstruktivní návrh: Já bych prostě jen do hlavičky příspěvku dal počet +1 a počet -1 (ve stylu: +8 -3), pokud by chtěl někdo dát další +/-, jen by na to kliknul (v default by bylo jen + -, bez čísla), případně vedle ještě nějaký "linčík" na statistiku hlasujících uživatelů se jmény (jestliže bude vůbec poptávka i po statistice).
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.3.2009 12:50 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    ...a když už jsme u těch úprav, bude opravený ten smajlík s prostřelenou hlavou ( ;-) )?
    14.3.2009 14:33 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Vo co go?

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Michal Fecko avatar 14.3.2009 14:44 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Mrk. ;-) Nieco sa mu stalo s jeho pixelovou hlavou, lebo ju ma na obidvoch koncoch ustrelenu od isteho casu... :-D
    14.3.2009 14:56 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    1. proč neudělat kombinaci JS/proklik? Protože to neumím :-) Ale uvidíme, třeba uspěju.
    2. nejoblíbenější komentáře považuji za zbytečnost, nevidím praktický přínos.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    14.3.2009 17:11 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    1. To je strašně jednoduché, jde o to nastavit u odkazu výchozí adresu a pomocí js nastavit onclick handler (a případně změnit odkaz). Osobně bych se na to vykašlal a nechal tuto možnost jen pro ty, co mají zaplý JS. Je rok 2009, pokud někdo používá prohlížeč, který neumí JS (nebo ho má úmyslně vyplý), tak se prostě musí smířit s tím, že některé věci nebudou fungovat ;-)
    14.3.2009 10:51 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Tak nějak bych to viděl taky. A seznam posledních 10/7/5 (ne)souhlasících, s informací zda hlasovali pro či proti.

    AraxoN avatar 14.3.2009 09:35 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    No a čo takto ísť o krok ďalej a zaviesť hodnotenie komentárov nielen z pohľadu súhlasím/nesúhlasím? Na slashdote majú napríklad hodnotenie v takom štýle, že na konci z toho výjde, že "tento komentár je insightful"... alebo "funny"... alebo "interesting"... alebo "offtopic", "troll", "flamebait". Neviem ako to majú vo vnútri pokáblované, ja len tak - pre inšpiráciu. :)

    14.3.2009 09:50 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Obávám se, že komentářů „+1“ neubude nijak výrazně, protože podle mne je jen menšina z nich motivována snahou pouze podpořit původní komentář.
    14.3.2009 10:04 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Obávám se, že komentářů „+1“ neubude nijak výrazně, protože podle mne je jen menšina z nich motivována snahou pouze podpořit původní komentář.
    Přesně tak. Nejde o to podpořit, ale ukázat, že jsem to právě JÁ, kdo (ne)podporuje, i když mě jinak nenapadá nic, co k tomu říct ;-)
    14.3.2009 11:42 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Me pripada, ze lide co nepodporuji, by meli vzdy byt schopni rict proc. Naopak ti co podporuji casto nemaji co rict, aniz by opakovali puvodni argument.

    Mozna by opravdu bylo dobre zkusit to implementovat jako seznam tech, co podporuji (proste kliknu, a moje username se prida do seznamu - mozna by me to primelo se i konecne zaregistrovat). Naopak, nedelal bych seznam tech, co nepodporuji - pokud nepodporuji, at vysvetli proc, od toho maji komentar.

    Mozna by  spis nez "nepodporuji" melo byt "je to dle meho nazoru offtopic/spam" spis nez "nesouhasim". A taky by to mohl byt seznam.

    14.3.2009 12:19 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Jo, presne, uz jsem to tu pred casem psal psal a dovolim si svuj navrh zopakovat:

    Souhlasim a prispevek se mi libi: ikonka "palec nahoru".

    Nesouhlasim, ale prispevek povazuji za slusny a vecny - do odpovedi se snazim argumentovat, proc nesouhlasim.

    Prispevek povazuju za neslusny nebo off topic - ikonka "popelnice"

    Tak nejak mi pripada, ze nesouhlasit bez argumentace je prilis lacine, ze by tam mely byt nejake duvody proc nesouhlasim, jen kliknuti nestaci. Ale moc rad bych se zbavil off topic prispevku. Nechci blokovat konkretni lidi, predevsim protoze to vzdycky blokuje cely thread a to mi pripada nevhodne - i v threadu ktery zacal nekdo blokovani-hodny byvaji hodnotne prispevky jinych lidi. Ale bylo by super, kdyby se dalo nastavit schovavani prispevku oznacenych za off topic nebo neslusny/flamebait (stylem jakym se ted schovavaji hrube vulgarni prispevky). Mimochodem, proc se vlastne takhle nechova i blokovani, proc to schovava cele thready? Povazujete to za lepsi reseni nebo si to vynucuji nejake technicke okolnosti?

    Jeste dodam, ze za "neslusnost" nepovazuju sprosta slova, ta mohou byt obcas i na miste, ale spis flamebaity a osobni utoky, byt slusnymi slovy. To povazuju za nejhorsi off topic vubec a pokud je neco hodne blokovani, tak je to IMO tohle. Jenze jak to udelat, aby ruzni taky-diskutujici neoznacovali neco jako off-topic/flamebait/ad-hominem jen proto, ze nesouhlasi s nazorem? Da se spolehnout na ferovost diskutujicich nebo by bylo potreba zavest nejaky omezujici mechanismus (ze hodnotit mohou jen vybrani moderatori, jak na Slashdotu, nebo ze kdo zneuziva pravo oznacovat prispevky pro blokovani to pravo ztrati...)? Je potencialni prinost podobnych veci vetsi nez namaha spojena s implementaci?
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    14.3.2009 13:47 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Obávám se, že komentářů „+1“ neubude nijak výrazně, protože podle mne je jen menšina z nich motivována snahou pouze podpořit původní komentář.

    V podstatě souhlasím. + 1 (přesně v tomto tvaru) je tradiční oblíbenou formou vyjádření některých diskutujících.
    Michal Fecko avatar 14.3.2009 13:57 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    +1
    Nicky726 avatar 15.3.2009 01:39 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    +1 ;-P
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    14.3.2009 14:59 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    To je hodně dobrá připomínka. Nicméně stejně bych tuto snahu nevzdával, pokud komunita pomůže a bude kárat autory +1 příspěvků, lidé si na to zvyknou a začnou to používat. Pochopitelně ale ovládání musí být pohodlné.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    14.3.2009 18:49 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Osobne to +1 pouzivam extra vyjimecne (ani si nejsem jisty, ze jsem to na abicku nekdy udelal), a je to jen v tech pripadech kdy jde o neco hodne kontroverzniho a chci vyjadrit, ze nekdo neni se svym nazorem osamocen, ze ho podporuji - a rozhodne to neni o tom, ze prave ja ho podporuji. Z cehoz taky plyne, ze s nejakym zobrazovanim toho, kdo souhlasi, bych se moc nenamahal. Just my $0.02.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.3.2009 10:15 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    AJAX sice omezuje uživatele lynxu, na druhou stranu výrazně zpříjemní používání této funkce
    Muzes mit regulerni odkaz a na nej navazanou funkcni na onclick. Kdyz se klikne s JS zapnutym, funkce poresi AJAX a vrati false, kdyz bude JS vypnuty, odkaz se zavola primo. V kodu pak budes kontrolovat pritomnost hlavicky X-Requested-With (pokud nepouzivas JS framework, ktery to dela sam, nastavis ji pred odeslanim XHRu) a kdyz pujde o AJAX volani, vratis co bude potreba, kdyz ne, presmerujes regulerne zpet na diskusi.... To je tak zhruba co me napadlo.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    14.3.2009 15:03 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Hmm, zajímavé. Díky

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    14.3.2009 10:43 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    +1
    Grunt avatar 14.3.2009 10:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    AJAX sice omezuje uživatele lynxu
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/strict.dtd" >
    <html lang="cs">
    <head>
        
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
        <title>Souhlas s nazorem</title>
        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="/styles-dark.css">
        <!--[if IE]>
    <link href="/msie.css" type="text/css" rel="stylesheet">
    <![endif]-->
    <!--[if IE 7]>
    <link href="/msie7.css" type="text/css" rel="stylesheet">
    <![endif]-->
    <!--[if lt IE 7]>
    <link href="/msie6.css" type="text/css" rel="stylesheet">
    <![endif]-->
    <!--[if lynx]-->

    a nebo:

    GET / HTTP/1.1
    Host: www.abclinuxu.cz
    User-Agent: Links (2.1pre37; Linux 2.6.27-11-generic i686; 182x23)
    
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 14.3.2009 11:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    A ještě jsem se zapomněl zeptat: Je někde list povolených atributů? Jde mi hlavně o hodnoty atributu class.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.3.2009 14:43 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Ano

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Grunt avatar 14.3.2009 15:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Paráda. Díky.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.3.2009 13:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Byl by odkaz na nějakou dokumentaci, že Lynx podporuje tuhle Microsoftí fíčuru?

    Rozlišovat prohlížeče na serveru podle User-Agent není moc rozumné, musíte pak zakázat kešování stránek. Navíc by se stejně musela doprogramovat podpora pro prohlížeče bez JavaScriptu, a pak je zbytečné takhle upravené stránky posílat podle User-Agent jenom nějakému prohlížeči, když je možné to poslat všem a v těch se zapnutým JS to přebít JavaScriptem.
    Grunt avatar 14.3.2009 14:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Byl by odkaz na nějakou dokumentaci, že Lynx podporuje tuhle Microsoftí fíčuru?

    Já ani pomalu nevím co to je. (Teda že je to komentář vím) Jen mě to tam zaujalo a když není problém vyhovět takovým prohlížečům, tak by byla škoda kdyby zrovna lynxu/linksu to problém byl.

    Rozlišovat prohlížeče na serveru podle User-Agent není moc rozumné, musíte pak zakázat kešování stránek. Navíc by se stejně musela doprogramovat podpora pro prohlížeče bez JavaScriptu, a pak je zbytečné takhle upravené stránky posílat podle User-Agent jenom nějakému prohlížeči, když je možné to poslat všem a v těch se zapnutým JS to přebít JavaScriptem.

    Jasně. Jen aby to nedopadlo tak jako u některých stránek se kterými jsem měl v linksu tu čest. 100x potvrdit nějakou chybu v JS a pak rozsypaná stránka. Co se pamatuju ještě z Gentoo, tak ABC vždycky fungovalo v linksu na jedničku. I když teď si uvědomuju…neexistuje náhodou verze abíčka pro mobiliy a jiná embeded zařízení?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.3.2009 15:06 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Neudržovaná verze je na adresa pda.abclinuxu.cz (bez linku, ať to nesosají boti). Pro aktivní uživatele s minimalistickými designerskými / programátorskými schopnosti by nybel problém ji výrazně vylepšit. Klidně bych i radil. Ale nikdo zatím zájem neměl.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    14.3.2009 20:38 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Já ani pomalu nevím co to je.
    To mne taky napadlo. Tedy – je to rozšíření, kterému rozumí jenom Internet Explorer od verze myslím 5.5. Pro ostatní prohlížeče je to obyčejný komentář.
    Jen aby to nedopadlo tak jako u některých stránek se kterými jsem měl v linksu tu čest. 100x potvrdit nějakou chybu v JS a pak rozsypaná stránka.
    JavaScript jde samozřejmě napsat tak, aby žádné chyby nevyhazoval. Jde jenom o to jak moc se který prohlížeč drží standardů, jak moc jsou ty standardy jasné, a jak moc případné odchylky testujete.
    Michal Fecko avatar 14.3.2009 12:25 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    No - po dlhom case ked to uz okolite linux servery maju by sa mohlo zaviest okrem "lakonickych" +/- 1 aj "Zobrazit kvalitne komentare" (s moznostou vyberu dostanych bodov za komentar - nieco ako na youtube) a pod..
    frEon avatar 14.3.2009 17:35 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Tak zrovna tyhle tlacitka nesnasim. Neni nic horsiho, nez kdyz jsem pred prectenim diskuze nucen precist nekolik tlacitek a pokazde premyslet, ktere je to spravne.

    Napada me, ze by to ale mohlo fungovat naopak. Jako vychozi by bylo zobrazeni vsech komentaru jako je to dnes + nad diskuzi by byla sada stalcitek (skryt nekvalitni, skryt kvalitni atd...), pomoci kterych by se dala diskuze filtrovat. Uzivatele, kteri si chteji diskuzi precist celou a udelat si vlastni nazor na prispevky nebudou buzerovani a ti, co chtej cist to, o cem i ostatni mysli, ze je kvalitni mohou tez.

    Talking about music is like dancing to architecture.
    16.3.2009 18:30 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Bylo by to prehledne skoro jako na root.cz.
    saly avatar 14.3.2009 12:33 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Leoši, přece nechcete kazit / transformovat takovou krásnou abíčkářskou tradici :-) Ještě omezte diskusi u zpráviček o Wine a bude to tu suché ;-)

    14.3.2009 12:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    xkucf03 avatar 14.3.2009 18:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Já tuhle tradici šířím i na jiná fóra a celkem se to daří :-)

    Ábíčko je prostě napřed, takže až se jinde bude psát textové +1 a -1, u nás už to bude institucionalizované do nějakého pěkného AJAXového tlačítka.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Prcek avatar 16.3.2009 01:43 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Taky bych to nechal tak, jak to je teď - tedy nevymýšlet žádné vyfikundace. Zas tolik lidí to nepoužívá - když se ke každému komentáři přidá řádek navíc s tou funkcí +1, tak to snad protáhne celou stránku víc, než když pár lidí přidá komentář +1. Takhle je aspoň vidět, kdo souhlasí - když už je tam těch +1 komentářů moc, tak už tam lidi další nepřidávají (IMHO), protože by stejně zapadli v té spoustě ostatních.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    xkucf03 avatar 14.3.2009 18:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Stačí, když se bude zobrazovat jen počet souhlasících a nesouhlasících. Prvních třeba pět uživatelů bych dal do atributu „title“ → zobrazí se po najetí myší. A zbytek by byl na samostatné stránce (případně by se mohl dotáhnout AJAXem do nějakého okýnka v rámci téže stránky).

    Při psaní komentáře by bylo dobré přidat volbu, zda s tím, na koho reaguji, souhlasím nebo ne – ono je to sice zřejmé z textu toho komentáře, ale když půjde ještě zaškrtnout, zda souhlasím nebo ne, budou z toho objektivnější statistiky* – budou se počítat nejen ti, kteří jenom kliknuli na + nebo -.

    *) daly by se např. někde zobrazovat příspěvky, se kterými souhlasí či nesouhlasí nejvíce lidí, nebo počítat něco jako karmu uživatelů (s kým ostatní často souhlasí).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.3.2009 06:55 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Příloha:

    Dovolil jsem si ve firebugu udelat ukazku zmen, jak by to mohlo fungovat.

    • Tlacitka jsem umistil pod komentar
    • Navic jsem tam pridal i odkaz Odpovedet. Prijde mi nepohodlne, ze v soucasnosti ctenar precte komentar a ted musi scrollovat zpatky na jeho zacatek, aby mohl reagovat.
    • Za tlacitky se ukazuje soucasny vysledek vcetne poslednich hlasujicich v obou kategoriich
    • Na konci je textovy odkaz na vypis vsech hlasujicich

    Samozrejme tato ukazka je od ruky, chtelo by to, aby ji propracoval nekdo, kdo umi CSS a ma graficky cit. Mozna by stalo za to pridat i dalsi funkce z hlavicky, napriklad odkaz na dalsi neprecteny komentar. Anebo pridat aspon odkaz na navrat na zacatek komentare. U jednoradkovych komentaru to prinos nema, ale u delsich by tato zmena mohla zprijemnit ovladani diskusi.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.3.2009 07:01 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    • pridal jsem sedou carkovanou linku kolem obsahu komentare. Muze pomahat pri orientaci v hodne vlaknitych diskusich.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    xkucf03 avatar 15.3.2009 09:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Místo tlačítek +1/-1 bych radši viděl odkazy (tlačítka jsou moc výrazná). Ovládacích prvků bych raději ubíral, už takhle je to trochu přeplácané → seznam (posledních) hlasujících by se mohl přesunout do nástrojového tipu (zobrazit po najetí myší). Rámeček mi taky přijde navíc.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.3.2009 11:29 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Predpokladam, že by to mohlo jít lépe nastylovat. Z hlediska usability se bojím, zda by to nebylo matoucí, když by to byl jen link. Na druhou stranu tooltip může pomoci vysvětlit účel odkazu.

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.3.2009 12:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Z hlediska usability se bojím, zda by to nebylo matoucí, když by to byl jen link.
    imho to by nebyl problém. Přidávám se k názoru, že tlačítka jsou moc výrazná...
    unknown_ avatar 15.3.2009 09:48 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Tohle vypadá moc pěkně. Ale možná bych ještě oddělil řádek s "Odpovědět, +1 -1" od patičky nějakou čárou, takhle mi to přijde trochu nepřehledný.
    15.3.2009 10:16 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Já bych do patičky nic nedával, všechno bych to nacpal nahoru do záhlaví příspěvku. Takhle se akorát přidá další řádek, ve kterém bude většina věcí zbytečně dvakrát, což vše značně znepřehlední. Navíc opravdu dlouhých komentářů (na víc než na půl stránky) je tu docela málo, zatímco dvouřádkových poznámek je většina.
    make menuconfig, not war!
    15.3.2009 10:50 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Souhlas. A mozna presunout ten radek s "Odpovedet | Admin | Link | Blokovat | Sbalit | +1 / -1" az pod prispevek - stejne jsou to vsechno tlacitka, kterymi nejak reaguji na prispevek, tak mi prijde logictejsi reagovat dole pod prispevkem, pote co si ho prectu. I kdyz to by zas ke kazdemu prispevku byly dve graficky odlisena pole s "administrativou" k prispevku misto jednoho - mozna by to diskusi zneprehlednilo.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    15.3.2009 12:43 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    I kdyz to by zas ke kazdemu prispevku byly dve graficky odlisena pole s "administrativou" k prispevku misto jednoho - mozna by to diskusi zneprehlednilo.
    No právě – takhle to je jednoduše ovládání nahoře, text dole. Nic se s ničím neplete, a jak jsem napsal v předchozím postu, komentáře nebývají tak dlouhé, aby se kvůli tomu musela posouvat stránka.
    make menuconfig, not war!
    16.3.2009 18:35 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Presne tak. V zahlavi prispevku je mista dost. Take bych to tam soupnul.
    15.3.2009 11:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Připadá mi, že těch ovládacích prvků a odkazů už je docela dost, takže bych zkusil ovládací prvky od odkazů odlišit, třeba jako v příloze.
    <div class="ds_hlavicka" id="42" style="border-left: 1px solid black;">
    	dnes 06:55
    	<a href="/lide/literakl">Leoš Literák</a>
    	| skóre: 73
    	| blog: <a href="/blog/leos">LL</a>
    	| Praha
    	<br/>
    	Re: Souhlas s nazorem
    	| <a title="S názorem souhlasí dalších 5 čtenářů a nesouhlasí 3." href="">+5/-3</a>
    	<div class="ds_attachments"><span>Příloha:</span>
    		<ul>
    			<li>
    			<a href="/data/prilohy/9/4/133249-souhlas-59293.png">souhlas.png</a>
    			(25411 bytů)</li>
    		</ul>
    	</div>
    </div>
    <div class="ds_text_user1" id="comment42">
    	<div class="ds_text" style="border-left: 1px solid black;">
    		<p>Dovolil jsem si ve firebugu udelat ukazku zmen, jak by to mohlo fungovat.</p>
    		<ul>
    		<li>Tlacitka jsem umistil pod komentar</li>
    		<li>Navic jsem tam pridal i odkaz Odpovedet. Prijde mi nepohodlne, ze v soucasnosti ctenar precte komentar a ted musi scrollovat zpatky na jeho zacatek, aby mohl reagovat.</li>
    		<li>Za tlacitky se ukazuje soucasny vysledek vcetne poslednich hlasujicich v obou kategoriich</li>
    		<li>Na konci je textovy odkaz na vypis vsech hlasujicich</li>
    		</ul>
    		<p>Samozrejme tato ukazka je od ruky, chtelo by to, aby ji propracoval nekdo, kdo umi CSS a ma graficky cit. Mozna by stalo za to pridat i dalsi funkce z hlavicky, napriklad odkaz na dalsi neprecteny komentar. Anebo pridat aspon odkaz na navrat na zacatek komentare. U jednoradkovych komentaru to prinos nema, ale u delsich by tato zmena mohla zprijemnit ovladani diskusi.</p>
    	</div>
    	<div class="signature" style="border-top: 1px dotted silver; padding: 2px 0pt;">Einstein: vize bez implementace je halucinace.</div>
    	<div id="comment42_controls" style="border-top: 1px solid silver; border-left: 1px solid black; border-bottom: 1px solid black; padding: 5px;">
    		<a style="" href="#43" title="Skočit na další nepřečtený komentář">Další</a>
    		<a href="…" style="border: 1px solid gray; padding: 2px 4px; background: #EEE;">Odpovědět</a>
    		<a href="…" style="border: 1px solid gray; padding: 2px 4px; background: #EEE;">+1</a>
    		<a href="…" style="border: 1px solid gray; padding: 2px 4px; background: #EEE;">-1</a>
    		<a href="…" title="Žádost o přesun diskuse, stížnost na komentář" style="border: 1px solid gray; padding: 2px 4px; background: #EEE; margin-left: 10px;">Admin</a>
    		<a href="…" title="Přidá autora na seznam blokovaných uživatelů" style="border: 1px solid gray; padding: 2px 4px; background: #EEE; margin-left: 10px;">Blokovat</a>
    		<a onclick="…" id="…" title="Schová nebo rozbalí celé vlákno" class="ds_control_sbalit3" style="border: 1px solid gray; padding: 2px 4px; background: #EEE; margin-left: 5px;">Sbalit</a>
    		<a href="#42" title="Přímá adresa na tento komentář" style="margin-left: 10px;">Link</a>
    	</div>
    	<div class="ds_odsazeni">…</div>
    </div>
    
    15.3.2009 13:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Příloha:
    Aha, koukám, že příloha nedorazila… Tak ještě jednou.
    =^..^= AmigaPower® avatar 15.3.2009 13:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Ano, tak tohle se mi líbí ;-)
    15.3.2009 14:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Mně taky. No možná bych ty prvky nechal nahoře, se to pak bude plíst, když budou další komentáře podtim...
    15.3.2009 16:39 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Akorat tam uplne chybi pocet hlasujicich pro ci proti nazoru a nejspise i seznam. Jinak je to dobre, jde to smerem, o kterym par let uvazuji, ale nenasel jsem jeste odvahu to vyzkouset. Uvidime, zda to schvali Robert. Diky

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.3.2009 16:44 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Nechybí, je to za titulkem komentáře, zároveň je to odkaz na ten seznam. Přemýšlel jsem, kam to dát, a místo za titulkem mi přišlo jako nejlepší. Hlavička komentáře je pak rozdělená na dva řádky. Na prvním jsou údaje o autorovi komentáře, na druhém pak o samotném komentáři. Asi by se tím pádem do spodního řádku měl přesunout i datum/čas komentáře.
    15.3.2009 17:00 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    Příloha:
    Udělal jsem ještě jednu variantu, kde je přesunuté to datum a „tlačítkový“ řádek jsem místo čáry oddělil také šedým podkladem.
    15.3.2009 18:19 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Hezké. Když jsme u těch změn, ještě jsem plánoval rozšířit funkčnost ohledně navigace. Zatím máme jen odkaz Další nepřečtený komentář, jenže někdy by so hodil i odkaz Předchozí nepřečtený komentář. Například poté, co odpovím na dotaz a někdo další mezitím přidá komentář, který se zobrazí výše než můj. Užitečné by bylo sledovat i komentáře tazatele dotazu či autora blogu. A také moje vlastní komentáře. Ale kam je všecky dát? To by asi muselo být nějaké JS rozbalovací menu, pokud by komentář spadal do více kategorií (nepřečtený, tazatele).

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.3.2009 18:22 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Viz

    bugzilla

    .

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    15.3.2009 18:37 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    „Další“ bych určitě ponechal jako samostatný odkaz, i kdyby pak mělo být v rozbalovacím menu zduplikováno – používá se určitě velice často. Možná by odkaz „První nepřečtený komentář“ mohl být rovnou v tom rozbalovacím menu (s výjimkou prvního nepřečteného komentáře). Tím bych se z vlastního přidaného komentáře dostal rychle na začátek „seznamu“ nepřečtených komentářů. Druhá varianta by byla do vlastního přidaného komentáře dát místo odkazu „Další“ jen odkaz na první nepřečtený a v odkazech „další“ pak ten právě přidaný přeskočit. Tedy:
    1. nepřečtený komentář: odkaz „další“ na 2. nepřečtený komentář
    2. nepřečtený komentář: odkaz „další“ na 4. nepřečtený komentář
    3. nepřečtený komentář = právě vložený můj komentář: odkaz „první nepřečtený komentář“ na 1. nepřečtený komentář
    4. nepřečtený komentář: odkaz „další“ na 5. nepřečtený komentář
    5. nepřečtený komentář: bez odkazu „další“
    
    Respektive pokud bude můj komentář zároveň 1. nepřečtený, pak normálně jen odkazy „další“:
    1. nepřečtený komentář = právě vložený můj komentář: odkaz „další“ na 2. nepřečtený komentář
    2. nepřečtený komentář: odkaz „další“ na 3. nepřečtený komentář
    3. nepřečtený komentář: bez odkazu „další“
    
    xkucf03 avatar 15.3.2009 14:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    Pěkné, líbí se mi to rozdělení nahoře/dole. Akorát těch rámečků by tam nemuselo být tolik.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.3.2009 17:01 volvox | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    A k tomu připojit jednoduchý JS, třeba (psáno pro Prototype Framework, který je už teď na abc linkován):
    (function() {
        var updateRating = function(event) {
            event.stop();
            var link = event.findElement('a');
            new Ajax.Request(link.readAttribute('href'), {
                method: 'get',
                onSuccess: function(transport) {
                    var json = transport.responseText.evalJSON();
                    // smazani odkazu na hodnoceni
                    link.up('.ds-controls').select('a.ds-rating').invoke('remove');
                    // prepsani vysledku
                    link.up('.ds-hlavicka').down('a.ds-rateresult').update(json.result);
                }
            })
        }
        $$('.ds-controls a.ds-rating').each(function(link) {
            link.observe('click', updateRating);
        })
    })()
    
    a dodělat serverou část a je hotovo (Musely by se ještě doplnit atributy class ds-rating a ds-result).
    15.3.2009 18:12 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    A cože to přesně dělá? U prototype uvažuju o odstranění, zatím jej nic nepoužívá, tuším napovídání v diskusích jsem vypnul. A co když je zodpovědný za ty problémy s netmonitorem?

    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    thingie avatar 15.3.2009 19:38 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem

    V tomhle se absolutně nevyznám, netuším co to je, odpuzuje mě to abych to vůbec zkoumal, a být to pod každým příspěvkem, tak teda nevim :-) Zrovna tohle si myslím, že pěkně udělali teď nově na Facebooku. (Malý nenápadný odkaz „like“ a zobrazuje se něco jako „X and Y likes this“, případně, je-li jich víc, tak „n people like this“ což po kliknutí ukáže jejich seznam.)

    Růžové lži.
    xxxs avatar 15.3.2009 16:28 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas s nazorem
    rovnako by sa mohli implementovat tlacitka na "ano", "suhlasim", "moja rec" a podobne.

    komentar je na komentovanie, nech sa kazdy vyjadri ako chce, netreba to unifikovat. som si dost isty, ze to drviva vacsina ludi zacne chapat ako hodnotenie kvality prispevku. podla mna toto vobec netreba riesit.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.