abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (62%)
     (23%)
     (8%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 52 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Výběr dodavatele elektřiny

    28.8.2010 11:36 | Přečteno: 3585× | Bláboly

    Snažím se zoptimalizovat své výdaje a teď je na řadě elektřina. Chystal jsem se odejít od PRE, která byla v přehledech suverenně nejdražší, nejspíše k RWE, která jako nový hráč na trhu musí mít dobrou nabídku. Malé firmy používající pochybné podomní obchodníky odmítám.

    Nicméně PRE uvedlo novou nabídku Komfort+Bonus 2010. Má nejnižší cenu silové elektřiny. Co je diskutabilní, je fixace ceny do konce roku 2012. Osobně bych čekal spíše růst ceny, takže by to mohlo být výhodné. Smlouva je na dobu určitou, tudíž se nedá vypovědět. RWE má cenu o trochu vyšší a slibují, že cena do konce přištího roku nevzroste, ale může klesnout. Co mi poradíte?

           

    Hodnocení: 60 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.8.2010 11:43 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Neznám nikoho kdo by tímto způsobem ušetřil na změně dodavatele. Úspora je vždy vysáta nějakým poplatkem. Já osobně jsem se při hrubém propočtu dostal ročně jen o zhruba 500,- níž. Zato nejsem ochoten týden papírovat.
    28.8.2010 11:57 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Presne tak, tak jsem si vzal ten nejzakladnejsi tarif od CEZu, kde se snad i pripadne plati za kontaktovani zakaznicky linky, jinak se vse spravuje pres net, ale je tam nejaka sleva z mesicniho poplatku.
    28.8.2010 12:18 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Ušetřit sedm osm stovek ročně mi nepřijde jako zbytečnost. Navíc zde je to jen změna tarifu, což je pár kliků na webu. Při přechodu bych zase jen vyplnil formulář a pak podepsal papíry, co by mi přišly poštou.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    28.8.2010 13:05 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    To právě není pravda. Podmínkou přechodu je většinou upsání se na nějakou dobu nebo skrytý poplatek za zrušení odběru. Další a větší problém je nekomunikace při problémech, přeplatky a jejich zadržování, na webu se toho dá dohledat dost. Při započítání času, poplatků a problémů vychází většinou v konečném součtu prodělek.
    =^..^= AmigaPower® avatar 28.8.2010 12:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Na RWE bacha, měl jsem to v Polsku, během 4 let naskákal počet různých nesmyslných položek na vyúčtování o tolik, že museli přidat list papíru...
    28.8.2010 12:45 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Ted je ve zpravach ze cena elektriny ted vyleti o 22% pro domacnosti, takze to ze cena bude stejna je kec z jejich strany.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    28.8.2010 14:44 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Poplatky za fotovoltaiku mají na vyúčtování vlastní řádek, stejně jako případné ostatní poplatky. Záruka ceny se týká samozřejmě pouze řádku s cenou za spotřebovanou energii. Tu si může dodavatel zafixovat dopředu zakoupením na burze. Musí ovšem správně odhadnout potřebné množství, není to zase až tak úplně jednoduché. Pokud by jí nakoupil moc a nepovedlo se mu přebytku zbavit opětovným odprodejem na burze (byť se strátou), hrozilo by mu penále za nespotřebovaný nadbytek.
    28.8.2010 15:08 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Fakt? IMHO tohle je o necem jinem. Stat garantuje vykupni cenu elektriny, takze to zveda celkovou cenu elektriny na burze na nesmyslnou uroven. Tohle neni nejaky extra poplatek.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luk avatar 28.8.2010 16:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Ne, je to tak, že jedna věc je "silová elektřina" (se kterou se obchoduje na burze - její cenu lze zafixovat) a druhá věc potom příspěvek na obnovitelné zdroje, který je stanovován Energetickým regulačním úřadem a nijak zafixovat nejde. Čili i když cena na burze zůstane stejná (nebo si odběratel cenu předem zafixuje), stejně celková cena vyletí nahoru (zřejmě o oněch 22 %), protože se zvedne ten příspěvek.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.8.2010 20:38 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Eh? To je fakt divny system. Jak se to pak proboha prepocitava?

    Dejme tomu ze jsem majitel solarni elektrarny. Stat mi garantuje vykupni cenu. Takze ja to prodam na burze za nizsi a stat mi to pak proplati (a rozdil pak prepocita do toho prispevku), nebo jak to proboha funguje?
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Jakub Lucký avatar 28.8.2010 22:38 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Ne, ty to prodáváš přímo nějakému distributorovi (jako je E.ON, ČEZ, RWE) za garantovanou cenu, tj. oni to povinně vykupují v nějaké kvótě (pokud se nemýlím, mohu to za pár dnů ověřit)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    29.8.2010 12:17 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Ta cena výkupu fotovoltaiky je 12 - 13 Kč za Kwh, zaplatí ti i když proteče pouze elektroměrem a hned ji spálíš (Zelený bonus). Pro zajímavost cena na burze je asi 1.20 - 1.30. Čez ji vyrobí ještě laciněji.

    Je si třeba uvědomit, že je to cena energie je nutno připočítat ještě cenu dopravy, která dělá něco okolo tří korun.

    Fotovoltaiky jsou svinstvo, které dále prodražují skrytě výrobu i dopravu energie, protože vyžadují předimenzování rozvodů a budování zdrojů, které musí reagovat rychleji na změny v síti a tudíž jsou dražší a mají nižší účinnost.
    Jakub Lucký avatar 29.8.2010 13:48 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Jojo, to já vím, do energetiky vidím skoro víc než bych chtěl...

    Teď někdy stoupala cena přepravních poplatků právě kvůli tomu boomu fotovoltaiky
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.8.2010 16:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Přesně tak, na tohle pozor. Lidi z Bohemia Energy, co obchází baráky, ukazují člověku taky jen jednu složku ceny elektřiny a na to, že se to musí posčítat, už neupozorňují.
    tomboytom-deviant avatar 28.8.2010 16:51 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    tomboytom-deviant avatar 28.8.2010 16:52 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Tento odkaz bude tím pravým :)
    gtz avatar 28.8.2010 22:31 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Příští rok se má prý zdražovat až o 22%. No my jsme na EON a podepsal jsem s EON nějakou smlouvu (2-letá), která nám garantuje stejnou cenu energií v následujících 2 letech.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luk avatar 28.8.2010 23:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    No my jsme na EON a podepsal jsem s EON nějakou smlouvu (2-letá), která nám garantuje stejnou cenu energií v následujících 2 letech.
    Jenže E.ON nabízel 3 různé fixace s různými cenami - jen jedna ale zahrnovala i ty ostatní složky (nikoli jen silovou elektřinu). Takže jde o to, který z těch produktů to je.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    gtz avatar 29.8.2010 00:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Vím, tam se jednalo jak o silovou elektřinu tak i o plyn. Já jsem podepsal jen smlouvu na 2 roky, která se týkala jen elektřiny a ničeho jiného. Netuším, která přesně to byla, s tím přišla manželka, já jsem se na to jen zběžně podíval a smlouvu jsem podepsal.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    29.8.2010 00:07 Jmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Tohle je uspora pouze drobnych... Skutecna uspora se da dosahnout pouze zmenou tarifu.

    Mne se podarilo ziskat tarif D35d - stastnou nahodou, pred par lety existoval jakysi tarif, ktery nemel zadne podminky pro zrizeni a byl nevyhodny, PRE ho rusila a vsechny uzivatele prevedla pausalne na D35d. Takze jsem si ho na posledni chvili zridil a vzapeti byl automaticky preveden na D35d. Kupodivu mi to poradili v nejakem infocentru PRE, kdyz jsem se prisel zeptat na nejaky vyhodnejsi tarif pro domacnost s vyssi spotrebou - hledal jsem neco na zpusob vyssi pausal a nizsi cena za kWh...

    Takze nyni platim rocne 19.000 Kc misto 28.000 Kc ktere bych platil s klasickym tarifem D02d (spotreba cca 6MWh za rok) = uspora 9.000 Kc rocne.

    Zkusil bych si tedy propocitat usporu s jinym tarifem a pak proverit podminky, ktere jsou pro jeho ziskani. Pocitam, ze i kdyby se kvuli vyhodnejsimu tarifu musel nainstalovat nejaky bojler nebo akumulacni kamna, tak se to muze vyplatit.
    29.8.2010 00:15 Jmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Napsal jsem to obracene, platim 18.000 rocne misto 29.000, tzn. uspora dokonce 11.000 rocne.

    Bohuzel tarif D35d (a tusim i ostatni krome nejdrazsich D01 a D02) maji nejake podminky pro zrizeni, takze ty je asi potreba nejdrive splnit - ovsem netusim, jestli to nekdo nejak kontroluje...

    (Nazvy tarifu jsou podle terminologie PRE. Mozna u alternativnich dodavatelu budou i jine tarify a jine podminky pro jejich zrizeni)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.8.2010 13:29 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Kontroluje to jen revizní technik a ne moc důkladně ;-)
    29.8.2010 08:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    pokud elektřinou netopíš, tak se IMHO nevyplatí nad tím spekulovat - taky jsem o změně uvažoval, a pokaždé, když jsem svoje data hodil do nějaké kalkulačky, tak mi vyšel rozdíl maximálně v desítkách korun za rok, jednou ve prospěch jednoho, podruhé ve prospěch jiného ...
    29.8.2010 14:49 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Opravdu si myslíš, že výběr dodavatele má nějaký smysl? ČEZ prodává kW za 1KČ, dodavatel za 5KČ. Ať mi nikdo netvrdí, že distrubuje el. energie je 4x dražší než její výroba. Prodali jsme distribuční síťe, a dobře nám tak.
    xvasek avatar 30.8.2010 07:53 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    IMHO pointa není v tom, že ty rozvody jsou tak drahé, ale v tom, že ta výroba je skutečně tak levná. Zejména kvůli tomu, že ČEZ provozuje elektrárny, které postavil ještě někdo jiný (stát) a oni je prakticky dostali zadarmo.
    30.8.2010 09:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Zejména kvůli tomu, že ČEZ provozuje elektrárny, které postavil ještě někdo jiný (stát) a oni je prakticky dostali zadarmo.
    Dostali je zadarmo, protože elektrárny vlastněné státem stát převedl na akciovou společnost, kterou taky vlastnil (pokud ne úplně, tak z velké části). Přijde ti na tom něco divného?
    Quando omni flunkus moritati
    xvasek avatar 30.8.2010 12:51 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Na té transakci samotné mi nepřijde divného nic. Já jsem reagoval na to, že cena výroby elektřiny od ČEZu je nízká a vysvětluji to tím, že za elektřinu platíme dvakrát - poprvé z našich daní (ze státního rozpočtu) se postavily elektrárny a ve vyúčtování platíme (podruhé) prakticky jenom za provoz těch elektráren - proto je částka za distribuci v takovém poměru k ceně energie. (Ona ta původní čísla jsou dost vulgárně zjednodušená, ale to je věc druhá.)

    Samozřejmě na tom systému jsou i zásadní vady - například ta, že ČEZ nemusí umořovat dluhy za stavby elektráren, a tak je na mezinárodním trhu neférově zvýhodněn, ale to je na jinou diskusi.
    29.8.2010 17:50 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Postavit si vlastní elektrárnu :-)
    30.8.2010 13:11 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Já když se neumím rozhodnout, váhám, hodím si korunou. :-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    30.8.2010 15:41 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Ja si radeji nejdrive ziskam co nejvice informaci pro kvalifikovane rozhodnuti :-) A zde je dost chytrych lidi.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    30.8.2010 16:01 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Chápu. To se snažím většinou udělat taky, jenže někdy jsou ty informace protichůdné a stále těžko se rozhodnout ... Pak přichází na řadu ta koruna :-).
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    28.1.2019 00:28 Faboš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr dodavatele elektřiny
    Já jsem dal na oporučení mých známých a zvolil si https://www.epet.cz/elektrina/ Líbí se mi totiž, že jsou jakožto docela mladá značka vysoce progresivní a vedle zajímavých cen za elektřinu dokáží nabídnout i výborný zákaznický servis.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.