abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.7. 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.7. 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (25%)
     (19%)
     (6%)
     (6%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (31%)
    Celkem 32 hlasů
     Komentářů: 4, poslední včera 16:33
    Rozcestník

    Domácí linuxový server… netradičně :-)

    9.5.2010 02:17 | IT

    Nebudu na to chlubení se plýtvat slovy – podívejte se sami na Youtube

    Konfigurace:

    Software:

    Arch Linux, LAMP, Wordpress. Provozuju na tom svůj osobní blog (jan.michelfeit.cz) – díky, NoIP – a už nějaký ten měsíc se to drží. Jenom do zásuvky mi trochu vzlíná olej. Ale vážení, kdybyste slyšeli to ticho… ;-)

           

    Hodnocení: 53 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.5.2010 02:32 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Jojo, něco takového jsem chtěl taky zrealizovat. Vzlínání je mrcha (mám VN trafo ponořené v oleji), ale vyřešil jsem to přerušením původních lankových vodičů a napájením cca 3cm dlouhých oddělujících kusů plného drátu.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    otasomil avatar 9.5.2010 07:43 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)

    Ta kombinace s akvariem je dost husta.

    Nalozeni do oleje ma hlavne vyhodu v rovnomernem odvadeni tepla a temer stabilni teplote.

    Nejcastejsi zavadou motherboardu je vakl na DPS jez se projevi stridanim teplot. Tady je tomu ucinen konec.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    9.5.2010 09:10 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Video a napad zajimavej, ale ta predvolebni agitka v nem je trapna.
    9.5.2010 09:17 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)

    +1, na pest.

    Heron avatar 9.5.2010 10:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Jj, za to ode mě dostal mínus.

    Jinak zajímavý nápad s tím rozdělením akvárka na vodní a olejovou část. Navíc to asi nebude potřebovat elektrický ohřev vody, bude to ohřívat ten komp. +1 za nápad a provedení, -2 za off topic nápis před akvárkem.
    9.5.2010 13:11 Frettie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    no bóže! všiml jsem si, ale nevadilo - žiju v normálním světě.
    9.5.2010 12:20 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    To měl kvůli natáčení videa tu samolepku sloupnout!?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Shadow avatar 9.5.2010 15:24 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Samolepku budiž (i když i ta se dala něčím přikrýt), ale tu reklamu na konci videa si mohl odpustit. Ale co, alespoň vím, kterou stranu určitě volit nebudu.:-D
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Andy Darcia avatar 9.5.2010 15:46 Andy Darcia | blog: Cyborg_is_not_dead
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    No, přijde mi to docela pochopitelné, když autor videa za danou stranu kandiduje do sněmovny. Vzhledem k tomuto faktu mi to přijde ještě poměrně nenásilné.
    Mám rád kulturu, sociální sítě, web 2.0 atd. CSFD last.fm twitter blog
    Shadow avatar 9.5.2010 20:57 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Tak pochopitelné to samozřejmě je, ale to ještě neznamená, že se mi to musí líbit.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    9.5.2010 15:58 Phantom Alien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    To měl kvůli natáčení videa tu samolepku sloupnout!?
    On jí tam nejspíš kvůli natáčení nalepil, řekl bych. Poněkud trapná kampaň, ale budiž, je před volbami :-)
    9.5.2010 22:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    +1 za nápad i za agitku.

    Co chvíli se tady objeví politický blog podporující nějakou stranu a je to OK. Ale pak si někdo dá do videa prezentujícího poměrně zajímavý nápad reklamu na stranu, kterou podporuje, a můžete se všichni posrat.
    Quando omni flunkus moritati
    Darth Phantom avatar 9.5.2010 23:14 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Kdyby ten člověk napsal normální blog, volím tuhle stranu třeba z těchto důvodů, tak ani neceknu. Ale maskovat to za domácí linuxový server a pak si lepit před akvárium nálepky, to je poněkud trapné.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Jan Michelfeit avatar 9.5.2010 23:36 Jan Michelfeit | skóre: 2 | blog: liberalismus_zere_deti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Ten člověk prostě spojil příjemné s užitečným, politický blog si píše na akvárku a nesnaží se to cpát na portál o Linuxu. Ne, že bych nechtěl, ale mám pocit, že to tady kromě vás většinu lidí spíš otravuje. Ale pokud se nemýlím, problém máte spíš s obsahem než formou, že? ;)
    Grunt avatar 10.5.2010 00:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Já nechápu, že kolem toho tolik naděláte. 28. a 29. května budou dny jako každé jiné. Svět se nepřestane točit, pšenice nepřestane růst, jen si každý vhodí ten svůj lístek a bude moci v noci klidně usnout. A že nastane nějaká změna? To už se spíš nastane 2012.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    default avatar 10.5.2010 16:04 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    28. a 29. května budou dny jako každé jiné. Svět se nepřestane točit, pšenice nepřestane růst
    Třeba na Islandu konečně vypnou tu sopku. :-)
    Chytrex avatar 10.5.2010 00:25 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Souhlasím.. Pod technickým nadpisem se skrývá jen pár obrázků akvárka a stejně dlouhý záběr na samolepku propagující něco.. Trapárna.. Když chci něco sdělit, učiním to na rovinu a ne nějakým pokusem o podprahové ovlivňování..

    Ale to víš asi mají na sajtách hodně bannerů a jsou placení za zobrazení reklamy.. Osobně jsem ty stránky neotevřel, a teď jsem rád.. Pokud se celá strana chová jako ti, kdož ji propagují, tak to pak zaplaťpámbů..

    Autor by si měl uvědomit, že taky někoho reprezentuje.. A tohle není zrovna vhodný způsob..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    mess avatar 9.5.2010 09:30 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Počítač v oleji jsem už viděl, ale ta kombinace s akvárkem je vražedná :-).
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    9.5.2010 11:07 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Velmi dobrá práce, jen moc nechápu jak to v tom může fungovat:-D ale to jsem asi na tomto serveru jediný, tak pomlčím...
    poky74 avatar 9.5.2010 11:37 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)

    Olej nevede proud, v podstatě to je izolant - chová se to podobně jako bys to zalil třeba silikonem

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    kotyz avatar 9.5.2010 12:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    dokud je cistej tak nevede ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    9.5.2010 14:21 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Jj, třebas voda taky nevede. Ale vedou volné ionty - ty jsou mrchy. Destilka by se zašpinila rychle, olej vydrží dýl, ale samotného by mě zajímalo po kolika měsících / letech je to třeba měnit (třeba u těch olejem chlazených traf). Někdy se to prachem a nečistotama zašpiní.
    Baník pyčo!
    9.5.2010 14:24 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Zašpininěním myslím nasycení volnými jointy - snižující se permitivita.
    Baník pyčo!
    gtz avatar 9.5.2010 20:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Pokud by se na to použil transformátorový olej, pak je životnost větší. Spíše by mne zajímalo jak dlouho by třeba syntetika 5W-30 nebo 5W-40 vydržela. Olej do velkých trafostanic se mění tuším jednou za 10 a více let. Aspoň za nás to tak bývalo. Nehledě na to, že olej tam musí ochladit podstatně větší výkon než zde.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    9.5.2010 19:06 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Cray-2, používající velmi rychlou (a velmi žravou) ECL logiku, byl také chlaszen ponořením, ale místo oleje byl použit fluorovaný uhlovodík perfluorhexan, který je pro podobné učely téměř ideální (až na tu cenu).
    9.5.2010 12:38 janskyj | skóre: 11 | blog: linuxuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Pěkné. Mě se to taky líbí. Ale myslím že to má dvě mouchy. Ta první a menší je, že pokud koupíte ten SSD (disk) a tu desku, tak do toho investujete 4 000 kc (orientacne). A potom tam date 250 W zdroj za 50kc jehoz vlastni spotreba muze byt klidne srovnatelna se spotrebou zbytku sestavy. Tim se razem dostanete na dvojnasobnou cenu za elektriku. Druhá věc, která se mi nelíbí a která mi brání abych uvažoval o podobném řešení je, že nádobu s olejem nemáte hermeticky oddělenou od okolního prostředí, olej postupně do sebe přijím vzdušnou vlchkost a tím degraduje. Pokud se pletu, tak budu rád, když me opravíte :-)
    Krystaly, polovodiče, všechno směšné. Co tak konzole z digitronů, to by bylo něco pro pravé muže. :)
    9.5.2010 14:26 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    A rybičkám vodu bude ohřívat co?! :-)
    Baník pyčo!
    Jan Michelfeit avatar 9.5.2010 17:28 Jan Michelfeit | skóre: 2 | blog: liberalismus_zere_deti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    S tou účinností to je určitě pravda. Netipoval bych si asi větší nez 50 %, i když příkon jsem přesně neměřil. To by se dalo pořešit nějakým PicoPSU nebo něčím podobným, ale je to dalších minimálně 1500 Kč a on ten ATX zdroj v tom akváriu docela dobře vypadá ;) Víc než cena za elektřinu mě spíš trápí zahřívání -- teplota je zhruba 29 stupňů, což hodně zužuje výběr rybiček, a každý den musím dolívat vodu. Chci to do budoucna řešit nějakým radiátorem na vodním filtru. Ta olejová část skutečně hermeticky uzavřená není, to je pravda.
    Nicky726 avatar 9.5.2010 18:24 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Nešel by výpar řešit sklem nad částí s rybičkama?
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Jan Michelfeit avatar 9.5.2010 18:50 Jan Michelfeit | skóre: 2 | blog: liberalismus_zere_deti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Šel, ale to už by ty rybičky asi dopadly jako humr Pinchy v The Simpsons ;) A já mám navíc na ryby alergii, takže bych si ani moc nepochutnal :)
    9.5.2010 18:59 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Pokud by byl v dispozici 12V zdroj (např. starý adadatér k notebooku), šlo by desku Littel Falls 2 nahradit o něco dražší deskou D945GSEJT Johnstown, které stačí 12V napájení a zbytek si udělá sama, včetně 5V pro napájení disků (max. 2A).
    9.5.2010 21:07 hruskin | skóre: 3 | blog: martaskuv_blogisek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Dolep tam ještě jednu přepážku s malou mezírkou, vznikne tím něco jako dvojsklo. Podle mě by to mělo izolovat dostatečně.
    Grunt avatar 9.5.2010 13:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    A oproti nějakému ARMu nebo MIPSu to má výhodu jakou? Neexistenci vysokofrekvenčního pískání?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.5.2010 15:40 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)

    Slusby vykon. ARMy nejsou po procesorove strance o tolik horsi nez atomy (*)(i kdyz cortex a9 se jeste moc sehnat neda), ale tohle ma normalni (rychle) SATA, gigovou sitovku a tak. To je hodne znat zvlast pokud se ten stroj ma pouzivat k nejakemu ukladani dat -- pokud to porovnam treba s beagleboardem tak SATA a gigova sitovka jsou nekde dost jinde nez USB a USB sitovka, zejo.

    (*): tedy, u snadnych veci je to jedno, a numericke simulace, narocne hry a podobne veci na tom stejne nikdo spoustet nebude.

    Jezekus avatar 9.5.2010 14:42 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Pěkné má to z mého podledu jen jednu mouchu - komponenty jsou prakticky nepoužitelné jinde díky znečištění od oleje.
    Někomu to ale nevadí :-)
    Mě například by vadila nemožnost použít desku/disk jinde případně.
    xkucf03 avatar 10.5.2010 19:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Upgrade
    Hlavně co upgrady? Asi těžko tam půjde přidat další karta/disk, když jsou všechny patice zasviněné. Nebo to jde?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jan Michelfeit avatar 10.5.2010 20:04 Jan Michelfeit | skóre: 2 | blog: liberalismus_zere_deti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade
    To jsem nezkoušel a upgrade v dohledné době ani neplánuju. Nějakým rozpouštědlem by to snad ale mělo jít vyčistit.
    Jezekus avatar 10.5.2010 23:32 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Upgrade
    Rozpouštědlem bych se bál, že rozpustim i tu desku :-D
    mess avatar 10.5.2010 20:03 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Kvůli znečištění, nikoliv díky znečistění.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    Jezekus avatar 10.5.2010 23:32 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Máte pravdu.
    Na druhou stranu to bude prostě špinavý :-D
    10.5.2010 17:45 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Domácí linuxový server… netradičně :-)
    Bejt rybkou tak jsem silně nervozní.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.