Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 5.17 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 5.18 (LKML). Přehled nových vlastností a vylepšení na stránce Linux Kernel Newbies.
V Ubuntu 22.10 s kódovým jménem Kinetic Kudu bude zvukový server PulseAudio nahrazen multimediálním serverem PipeWire.
Tavis Ormandy popisuje, jak zprovoznil 32 let starý unixový port tabulkového procesoru Lotus 1-2-3 na moderním Linuxu. Doprovodné zdrojové kódy jsou na GitHubu.
Po pěti měsících vývoje od vydání verze 250 byla vydána nová verze 251 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).
HP ve spolupráci se System76 představil 14" notebook HP Dev One s procesorem AMD Ryzen 7 PRO a předinstalovaným Pop!_OS Linuxem.
Byla vydána verze 1.61.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Správce nástroje curl Daniel Stenberg na GitHubu průběžně vytváří svou novou knihu Uncurled, v níž shrnuje své dlouhodobé zkušenosti s údržbou open-source projektu: od odpozorovaných pouček po vtipné a ne až tak vtipné příklady e-mailů od uživatelů.
Byla vydána nová major verze 25.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Deno (Wikipedie), běhové prostředí (runtime) pro JavaScript a TypeScript, bylo vydáno ve verzi 1.22. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Red Hat oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu (RHEL) 9.0. Vedle nových vlastností a oprav chyb přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
toť aktuální otázka a souhrn pár aktuálních setkání a projektů.
Když nemůžeme nabídnout návštěvníkům InstallFestu posezení workshopech v našich laboratořích, tak nezbývá, než obrazovou a datovou interakci propojit přes síť.
Krátké ohlédnutí se nad minulým během výuky v kurzu Architektury počítačů, prostor pro případné náměty a upozornění na nabízené přednášky a experimentování na letošním InstallFestu.
V sobotním příspěvku Kdo si hraje, nezlobí (se), aneb výuka architektur počítačů v krizi se chceme podělit o zkušenosti s výukou Architektury počítačů v minulém semestru a otevřít prostor k diskuzi i experimentování.
a neb jak s výukou Architektur počítačů přecházíme na nekontaktní formu.
Před začátkem semestru jsem zde sepsal úvahu o výuce předmětu Architektura počítačů (Jak učíme a jak učit architektury počítačů).
Zamyšlení kam směřovat s výukou předmětu Architektury počítačů.
Zápisek o radosti z chůze i sdílení znalostí s lidmi, kteří o ně projevili zájem.