abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    7.5. 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (7%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 139 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 17:35
    Rozcestník

    Koľko si zapýtať - update

    2.11.2015 22:43 | Přečteno: 2568×

    Sú to takmer dva roky od môjho zápisu, ktorom som sa pýtal skúsenejších ľudí z oboru aká by mohla byť cena mojej práce. Tento zápisok mám skôr na utriedenie vlastných myšlienok, pretože uvažujem ako ďalej. Za dva roky sa toho stalo pomerne dosť...

    ... v robote som pribral hafo agendy a zodpovedností, zobral si na krk hypotéku, prišli sme s manželkou v 5. mesiaci tehotenstva o dieťa, neskôr som kvôli trombóze a z nej vyplývajúcej embólii skoro prišiel aj o manželku. Aj kvôli týmto veciam som v práci prijímal roboty viac a viac a peniaze som znova neriešil - pretože pri práci ma aspoň až tak neťažili tieto problémy (teda špeciálne keď som niečo kódil - vtedy som vo vlastnom svete).

    Čo mi vlastne pribudlo z pracovných povinností? Najnovšie som cez Júl - August preklopil kompletne e-shop na opensource riešenie, pôvodne bežiaci na proprietárnom CMSku. Firmu, ktorá nám ho riešila predtým sme po niekoľkomesačnej nespokojnosti poslali dopreč a ja som prebral kompletnú agendu až na správu googlackých PPC systémov, ktoré som outsorcoval na externú firmu. Správu reklám na cenových porovnávačoch a sociálnych sietiach však riešim ja a asi to ani z ruky nepustím, pretože mám výrazne lepšie výsledky než pôvodná firma :). V eshope riešim inak okrem logistiky a fakturácie, ktorú má na starosti kolegyňa kompletne všetko, od implementácie a tvorenie SEO stratégií, cez plnenie nového obsahu vrátane fotografovania produktov (najnovšie chcem riešiť aj točenie krátkych inštruktážnych a propagačných videí k produktom - predáva to), programovanie nových funkcionalít (zvolil som OpenCart, takže našťastie je to piece of cake), až po manažment kolegyne čo expeduje a zodpovednosť za výsledky eshopu.

    Ono aj celé preklopenie eshopu bolo zábavnou záležitosťou - s prihliadnutím na to, že viem koľko mám povinností pomimo a čo všetko vždy prebíja prioritami aktuálny projekt čo riešim, som zvolil a presadzoval časový plán v dĺžke preklopenia 3-4 mesiace. Dostal som jeden a pol, pretože externá firma, ktorá mala riešiť druhý projekt - zobrazovanie KPI ukazovateľov pre zamestnancov na kamenných predajniach projekt dokurvila úplne úžasným spôsobom až natoľko, že som to nakoniec na zelenej lúke musel zbúchať sám. Technicky to bolo inak veľmi zaujímaé a dosť som sa toho naučil a tiež ma to bavilo - zlučovanie dát zo 4 rôznych systémov, z ktorých každý mal vlastný spôsob podsúvania dát ďalej, od automatický export csv, cez priame pripojenie na MySQL a MSSQL, až po vlastný SOAP. Týpkom ich niekoľkotisícový systém po spustení hlásil denne X zlyhaní synchronizácie, výstupné dáta pre predajne boli iba v jpegy a aj tak väčšinou ich systém sypal nulové hodnoty pre všetky premenné, pretože neprebehla riadne synchronizácia a aj keď náhodou boli planéty v správnom poradí a synchro prebehlo, tak dáta sa vždy líšili +- pár % oproti reálu (zistil som že chalani ťahali zo zlej tabuľky databázy finančného softvéru a navyše neodpočítavali storná. Profíci :). Moje riešenie založené na bootstrape + highcharts je podľa môjho názoru niekoľkonásobne elegantnejšie, aj keď nie je úplne ideálne a ešte by chcelo vypulírovať. Hádam budem mať na to niekedy čas. Určite je však oveľa spoľahlivejšie (vďaka linux+mysql+php+python). BTW ak budete niekedy riešiť zobrazovanie analýz v prehliadači, tak highcharts odporúčam všetkými desiatimi :)

    Po preklopení obrat v eshope samozrejme medziročne drbol o nejakých pár percent, až moja následná analýza ukázala že príčina bola privysoké ceny drahých tovarov a obrat by drbol tak či tak. Ceny sme upravili a čuduj sa svete, vyzerá to oveľa krajšie. Uvidím v absolútnych číslach na konci sezóny.

    Ku ďalším povinnostiam, ktoré som mal pôvodne ako správa a údržba PC, na ktorých beží pokladničný systém pribudla aj kompletná správa finančného a skladovacieho softvéru + riešenie všetkých vzniknutých problémov a prípadné zaúčanie nových zamestnancov na naše systémy. Znie to síce jednoducho, ale je to výrazné percento práce kolegu, ktorý bol odídený a keď riešim už pol hodinu prečo mi zas nejaká predajka neprešla z pokladne do systému, tak je to na prášky - vtedy by som vývojárov systému a ich logovanie štýlom predajka neprešla pretože nastala chyba, ktorú sa však neunúvaju uviesť, utopil v lyžičke vody. Bohužiaľ momentálne som vo firme jediný, kto aspoň približne vie, ako tento X rokov používaný moloch funguje a vždy ak nastane situácia, že niekto nevie čo ako ďalej, tak mám horúcu linku. Ono čo sa týka pohotovosti - či už telefonickej, ale aj výjazdom k problémom, narátal som si mesačne iba pre predajne nejakých 140 hodín, servery neriešim - kritické procesy bežia v cloude, a tie čo mám na našich serveroch, keď zlyhajú, tak to mám na saláme - do ďalšieho dňa vydržia a určite ich nebudem riešiť o druhej v noci ako som to robil kedysi. Jop, tie servery mám inak tiež v správe a virtuálky v cloude detto.

    Mimo toho som vo firme riešil aj menšie projekty typu automatický robot, ktorý kontroluje pozície na cenovom porovnávači voči konkurencii, alebo implementácia hudby v predajniach, a množstvo ďalších - nechce sa mi to dohľadávať. Boli to drobnosti na pár dní, ale bavili ma :) V dohľadnej dobe chcem robiť chuťovky ako vlastný vernostný systém s prepojením eshop = kamenné predajne, automatizácia marketingových mailov v závislosti od objednávok zákazníka, či vlastná notifikačná SMS brána cez Arduino napojená na CMS.

    Medzičasom moja pracovná vyťaženosť dosiahla cca 240 hodín mesačne + 140 hodín pohotovosti. Odmena je stále bieda - narásť mi výplata narástla o nejakých 30%, bohužiaľ pracovná vyťaženosť narástla oveľa viac. Vrchol bol práve teraz v lete pri preklápaní eshopu, kedy som si stopoval koľko reálne odrobím a za jeden mesiac to vychádzalo okolo 400 hodín, čiže za dva mesiace som odrobil to, čo by som mal odrobiť za 5 mesiacov - paráda. Odmena za takéto nasadenie navyše k výplate? Dve stovky - to bol vyslovene výsmech celej mojej práce a snahy. Ale aspoň sa mi otvorili oči. Keď som si uvedomil že moja hodinová mzda vychádza netto nejaké 3 eurá, čo je tesne nad úrovňou brigádnikov, tak to bola pre mňa dalšia facka. Človek môže mať svoju prácu aj frimu pre ktorú pracuje akokoľvek rád a v návale nadšenia pre ňu robiť prvé-posedné a pritom neriešiť plat, ale pokiaľ musím na to, aby som mohol pre firmu robiť navyše, ešte musel brať iné kšefty popritom, pretože inak by som nevyšiel s peniazmi, tak je niečo veľmi zle. Najviac ma štve, že som si kedysi robil kurzy a vzdelával sa cez courseru, udacity, khan academy atď. Teraz už nemám čas ani na to a cítim že sa nikam neposúvam, skôr stagnujem, pretože kopec vecí zabúdam.

    Dnes som dal novému vedeniu podmienku s okamžitým rastom platu. Klasické výhovorky, vykrúcačky, nemáme také výsledky, snaha rozpúšťať môj plat iba vo výkonnosti eshopu, majitelia s tým nebudú súhlasiť atď. Nechal som sa znova sčasti opiť rožkom a nechali sme tomu kvázi otvorený koniec s tým že sa mi podarilo vyjednať na ďalší mesiac rast platu zatiaľ na dvojnásobok, ale iba ak bude eshop dostatočne výkonný (musí mať medziročne lepší výkon o cca 10% za daný mesiac), inak je rast platu iba o nejakých 50%. Proste bieda.

    Aká je moja stratégia ďalej? Uvidím ďalší mesiac, znova si sadnem s vedením a skúsim sa dotiahnuť na hodinovku aspoň nejakých 15€ v hrubom. Keď to nepôjde cez zvyšovanie platu, tak to poriešim cez znižovanie času venovaného firme a mám rozbehnuté nejaké ďalšie projekty o ktorých som presvedčený že ak na ne správne zatlačím, tak mi dokážu priniesť zaujímavé privyrobenie. Budem si ale potom musieť založiť živnosť, z čoho mám dosť obavy a ak sa dá tak sa tomu chcem vyhnúť. Ďalšou z možností je, že si vedenie bude myslieť že im moju prácu niekto iný dokáže spraviť lacnejšie a/alebo lepšie a po sezóne ma pošlú do pikače. V konečnom dôsledku by to bol možno najlepší spôsob ako to môže dopadnúť, skúsil by som sa zamestnať v technologickej firme, kde by som nebol holka pro všechno, ale riešil by som si svoje programovanie + systémy, odborne by som rástol určite oveľa viac než teraz a kolegovia by rozumeli tomu čo robím, a nepozerali sa na mňa ako na mimozemšťana už aj pri diskusii o absolútnych základoch. Mám však strach že zistím, že v skutočnosti neviem o IT nič a na pohovore do technologických firiem pohorím, ale tak hádam aspoň juniorskú pozíciu by som dal. Poučenie do budúcnosti, ak ti v robote budú pridávať povinnosti, zakaždým musí ísť otázka - ako sa to prejaví na mojom plate? Ak nijak, tak to nerobím. Majiteľa vždy bolí menej zdvíhať plat veľa krát iba o pár percent, než jednorázovo o desiatky až stovky percent.

    Ak to niekto dočítal až sem, tak sa ospravedlňujem za nekonzistentnosť textu, písal som to ako mi to prišlo na rozum a hlavne som to potreboval zo seba dostať - určite by sa o tom dalo popísať ešte veľa a napísať to zrozumiteľnejšie. Úprimne - nechce sa mi. Ak však pridáš do komentu svoj názor, tak budem vďačný.

           

    Hodnocení: 89 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.11.2015 23:26 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    klasika - sam se rujnujes a ostatnim beres praci. Ale tak to v postkomunistickych zemich bezne chodi, naivni lide si mysleli, ze kapitalismus takhle funguje, ze zamestnanci a zamestnavatele jsou takova jedna velka rodina, ktera ma jeden cil -> uspech na trhu, aby se vsichni zucastneni meli dobre.

    Presne na tomhle je videt, jak dulezita je uloha odboru. Pro zamestnavatele nebyla platy NIKDY dost nizke. Ale nemej strach, kdyz nasadis vedeni nuz na krk a budes pozadovat plat , za ktery muzes normalne zit, tak se nakonec rozloucite a misto tebe vstane nejaky novy bojovnik.

    At zije kapitalismus. At zije globalizace. Slava miliardarum. Smrt nezamestnanym.
    xxx avatar 2.11.2015 23:59 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Odbory? Mizerne platy pro vsechny a bazenek pro Skromacha? Ne, dekuji.
    Please rise for the Futurama theme song.
    3.11.2015 08:35 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    To nijako nesuvisi s kapitalizmom, ale s debilitou. Rozumny sef/majitel vie, ze skutocne dobrych ITckarov je velmi malo. Takze ak sa firme dari, nema problem ich dobre zaplatit. Inak odidu - a tazko bude zhanat nejakeho dobreho (jedine za vyssi plat a aj to nie je iste) alebo firma pojde do prdele.
    3.11.2015 09:12 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Šedá je teorie, zelený strom života.
    3.11.2015 15:01 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    To je nesmysl. Pracuji v ruznych firmach poslednich 12 let a nikdy na me zamestnavatel takto nesetril. A kdykoliv jsem pozadoval vyssi mzdu, zamestnavatel udelal maximum pro to, aby mi ji dal (a dal). Ale je treba se proste ozvat.

    Nepochybuju o tom, ze jsou nekteri zamestnavatele takto nastaveni, ale rozhodne to neni pravidlo. A neni to o odborech, nekdy proste staci zvednout zadek, sebrat odvahu a jit si veci s nadrizenym rozumne vyrikat. A pokud zamestnavatel nema na to (finance ci charakter), aby zamestnance poradne zaplatil, tak muze jit zamestnanec jinam. Problem je spis to, ze nekteri zamestnanci maji prilis radi svoje jistoty a misto aby sli hledat jinde, radeji se lituji u blbeho zamestnavatele.
    3.11.2015 09:22 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    To, co ted delas je zajimava zkusenost do zivota i do budouci praxe.

    Ale IMHO stacilo a mel by ses posunout dal. Jak rikas, v technologicke firme se budes moct specializovat a profesne rust, kolegove i manazeri ti budou daleko vic rozumet a koneckoncu si te i vic vazit. Pokud to dobre chapu, tak penize nejsou nic moc, tak se mi zda, ze ta soucasna prace nema vlastne nic k dobru. Hlavne se neobalamutit nejakou loajalitou, zamestnavatel s tebou ocividne dlouhodobe vyjebaval. Na konci mesice bych mu dal vypoved a delal 8 hodin denne max.

    IMHO bys nemel mit problem najit jinou praci. Nevim jak v SK, ale v CZ je silny nedostatek lidi.
    3.11.2015 09:34 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Nevim jak v SK, ale v CZ je silny nedostatek lidi.
    Ale ještě silnější neochota je slušně zaplatit..
    3.11.2015 10:05 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    otázka je, čo je pre teba slušne 50, 100, 150k ? Inak podľa X štatistík sa v IT zarába hodne nadpriemer.
    Polívčička byla..
    3.11.2015 10:50 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    otázka je, čo je pre teba slušne 50, 100, 150k ? Inak podľa X štatistík sa v IT zarába hodne nadpriemer.
    Dolož čísly. A nezapomeň přidat přehlednou tabulku těch průměrných platů za uplynulých 10 let.

    Realita je totiž takovová, že ačkoliv máme zcela evidentní nárůst technologií, které by měl IT pracovník znát a umět s nimi pracovat, tak platové ohodnocení je rok od roku nižší. Byť formálně (tabulkově) plat roste.

    Mimochodem - doporučuji k přečtení, co jsem autorovi blogpostu napsal v diskuzi před dvěmi lety pod kjeho předchozím blogem. Sám si může zrekapitulovat kdo mu jak radil.
    3.11.2015 10:57 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Mňa by fakt zaujímalo čo je pre teba slušne, popr. v ktorom meste žiješ? Samozrejme viem, že to nebude všade rovnaké ale vo veľkých mestách ako Praha/Brno/BA neviem o moc ajťákoch ktorý trú núdzu, verím, že väčšina sa dostane nad 35 brutto a z nich tak 1/3 nad 50, z čoho sa už akotak žiť dá.
    Polívčička byla..
    3.11.2015 11:06 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    ... z čoho sa už akotak žiť dá.
    Jo. tak nějak. Žít se z toho dá, ale rozhodně to neodpovídá objemu znalostí a zkušeností, které k tomu potřebuješ, ani času, který ti to sežere. Zrovna před chvílí tu byla kamarádka a povídá: "Kdybych dělala tak 10 hodin denně, tak bych to všechno stíhala". Znamená to snad že je líná? Ale kdež! Je to signál, že objem práce který je po ní vyžadován není na jeden celý úvazek, ale ve skutečnosti odpovídá 1,2 úvazku. Jenomže pokud by z toho udělali 2 x 0,6 úvazku, tak si nezaplatí ani podnájem. A práce na 0,2 úvazku? Drtivou většinu času by vůbec zabíralo jen to, vysvětlovat pokaždí té osobě co má vlastně dělat.
    3.11.2015 11:23 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Žít se z toho dá, ale rozhodně to neodpovídá objemu znalostí a zkušeností,
    Ale to sa dá povedať skoro o každom obore. Skôr si uvedom, že väčšina ľudí v tejto krajine žijú z 18 hrubého a menej. A to už je prúser.
    Polívčička byla..
    Rezza avatar 3.11.2015 11:44 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    A firma co nenabidne vsechny mozne i nemozne benefity je vyrizena. Takove perky jake jsou v IT nemaji lidi v zadnem jinem oboru a vetsinou si lidi jeste hodne stezuji :).
    3.11.2015 19:28 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    A to myslis jakou "krajinu"? V te ceske bere kazdy druhy pres 22 tisic hrubeho.
    4.11.2015 09:40 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Hm. Zato ti první.. Já jsem na tom poměrně dobře a když vezmu v potaz i ten směšný učitelský plat ženy, tak si nemáme nač stěžovat. Ale znám lidi - a není jich málo - co se snaží udržet nad vodou s příjmem 12-16 tisíc čistého. Pokud mají partnera, co má rovněž práci, tak se to dá, ale jsou-li sami tak jim k životu už moc nezbývá, když půlku odevzdají jen za nájem. A mají-li k tomu ještě děcka..
    pavlix avatar 4.11.2015 10:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    No s dětma se už nejspíš vyplatí zůstat na dávkách a těch pár tisíc rozdílu si přivydělat nějakou výpomocí načerno, než se snažit dnes vyžít s takovým rodinným příjmem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.11.2015 11:07 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    To je oblíbený mýtus. Příjemci dávek, pokud to nemají v hlavě od narození vygumováno a nejsou lukrativními klienty jistého spektra neziskovek, končí taky takhle.

    Většina se však dříve nebo později dostane do kolotoče dluhů. Opět mám k tomu jeden zcela konkrétní příklad. Kamarádka samoživitelka neodolala pokušení a začala si půjčovat z firemní kasy. Vždycky to zas vrátila, ale podcenila změnu ve vedení firmy - místo chápajícího zakladatele firmy se otěží chopila jeho dcera. Stačilo počkat na vánoce, a hned po svátkách udělat inventuru kasy. Zbavili se jí tak bez odstupného - a škodu pochopitelně musela nahradit. Kde na to vezme už nikoho nezajímalo. Po půl roce na pracáku konečně sehnala job v nákupním centru - s platem o třetinu nižším. Místo 16 tis. vydělává 12 tis. Takže jestli předtím musela řešit finanční situaci na konci měsíce výpůjčkou z kasy tak teď jí ty prachy chybí tím tuplem. A to se k tomu ještě stará o nezletilou dceru a matku po mrtvici.
    pavlix avatar 4.11.2015 11:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Spíše než mýtus je to velmi jednoduchá matematika. Ale vidím, že dneska nemáš úplně dobrý den, když se ani odkaz ani zbytek příspěvku k údajnému mýtu vůbec neváže.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.11.2015 11:27 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Ale váže. To že někdo kriminalizuje performaci přes sněmovnou je druhotná informace. Ale ta primární je v tom článku taky - chtěli tím upozornit na to že závislostí na dávkách je jedinec vydán na milost a nemilost rozhodnutí úřadu. Ten dotyčný už to prostě nedal a když se mu nepodařilo sehnat prachy na bydlení, vzal to rovnou z okna.

    A když už jsme u toho - tobě připadá normální kompenzovat nedostatečnou výši sociálních dávek prací načerno - tedy vytvářením nekalé konkurence řádným zaměstnancům a tím i podporou šedé ekonomiky, díky níž ju krácena státní kasa, ze které se ty dávky vyplácejí?! Trochu divná logika. Nezdá se ti?
    pavlix avatar 4.11.2015 11:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    A když už jsme u toho - tobě připadá normální kompenzovat nedostatečnou výši sociálních dávek prací načerno - tedy vytvářením nekalé konkurence řádným zaměstnancům a tím i podporou šedé ekonomiky, díky níž ju krácena státní kasa, ze které se ty dávky vyplácejí?!
    Samozřejmě, že mi to přijde normální. Tobě snad přijde normální se dobrovolně válet někde po ulicích nebo spáchat sebevraždu, jen abys nepodpořil šedou ekonomiku a nekrátil státní kasu, ze které ti chodí ty nedostatečné dávky?
    Trochu divná logika. Nezdá se ti?
    Nezdá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.11.2015 13:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Doufám, že to co tady říkáte obecně, neposuzujete jenom podle svého zaměstnání ve státním sektoru...
    Quando omni flunkus moritati
    3.11.2015 19:13 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Posuzují podle toho jak vypadají ty průměry. Možná vás to překvapuje, ale čas od času se podívám kolik je v tom kterém oboru aktuálně průměrná mzda a nemohu si pomoct, za poslední dva tři roky se dost rapidně snížila. To ovšem může pochopitelně znamenat také to, že ti s vyššími příjmy tyhle průzkumy ignorují. Na druhou stranu - od těch průměrů se odvíjí i nabídka.
    4.11.2015 13:20 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    OK, já jenom že IT obory (a teď nemyslím obor zvedač telefonů a volač na podporu dodavatele) a tabulkové platy ve státním spolu moc nefungují.
    Quando omni flunkus moritati
    4.11.2015 14:33 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Bylo by ode mne neloyální se na tohle téma trochu víc rozepsat, takže se omezím pouze vtipnou historku, jak jsem se onehda pokoušel z jedné firmy vymámit, kolik by vlastně byli ochotni vůbec nabídnout, aby pro mne bylo zajímavé o jejich nabídce alespoň přemýšlet. No - bohužel bezúspěšně, takže jsem jim to tedy sám rovnou napsal, aby si mohli vůbec udělat představu. Z jejich reakcí jsem dospěl k názoru, že komunikuji s někým ze světa, kde se po ulicích potulují desítky nezaměstnaných excelentních IT pracovníků co se za skývu chleba ochotně udřou k smrti - asi stejného světa, kde pracuje autor tohoto blogpostu.
    4.11.2015 16:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Tak jasně, takových zaměstnavatelů je hafo - teda aspoň podle toho, co mám z doslechu. Lidí je dost, peníze na výplaty nejsou, radši nechat odejít než přidat. A problém je až ve chvíli, když poslední z několika lidí, co rozumí nějakému systému, dá výpověď.

    Problém je v tom, že jim to prochází - holt se něco hodí na nějaké jiné lidi nebo se na plný úvazek přijme někdo, kdo v té firmě byl dva měsíce na brigádě a taky tomu trochu rozumí. Výsledkem je samozřejmě to, že pak už té věci nerozumí nikdo, takže se na to radši nesahá, neaktualizuje a pevně se doufá, že to vydrží do doby, než se za pár let zákazníkovi podaří prodat něco jiného. Čím větší firma, tím větší bordel, ale zákazníci tomu nerozumí, takže i když se něco posere, tak se vždycky najde někdo, kdo dokáže vymyslet nějakou uvěřitelnou výmluvu.

    Na druhou stranu takoví nejsou všichni a zbytek už je jenom nabídka, poptávka a štěstí natrefit na zaměstnavatele, kdo není idiot (což já jsem třeba měl ;-)). Faktem ale zůstává, že i když se jedná o náročnou práci, tak dokud se najdou lidi ochotní dělat ji za levno, máte smůlu a musíte se tomu přizpůsobit (a nebo změnit obor.)

    A jo, souhlas, pokud firma nemá odvahu na férovku dát nějakou nabídku, tak je zjevné, že i jim je jasné, že nabízí málo.
    Quando omni flunkus moritati
    xxx avatar 4.11.2015 17:32 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Nevidel bych chybu jen na strane zamestnavatelu. Spis mam pocit, ze je hafo lidi po skole, co neumi, nebo se boji ohodnotit svoji praci. Pricmez si myslim, ze delaji zejmena dve podstatne chyby. Tou prvni je, ze se snazi ohodnit svoje znalosti, misto vysledku sve prace, a jejich prinosu pro firmu. (Takze zamnestnavatel mozna ani nevi, roc by jim mel dat vic.) Druhou je pak to, ze se po skole neprepnou z "brigadnickeho" modu, do normalniho pracovniho. Tedy, ze se spokoji s nizkou mzdou, protoze oproti brigadnicke je vlastne vysoka. No a pak je tedy taky ten vzdy existujici strach ze zmeny.
    Please rise for the Futurama theme song.
    4.11.2015 17:49 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Ohodnotit svoji praci ... to je hrozny kec. Moje prace nema zadnou danou hodnotu. V Silicon Valley je ta hodnota Xkrat vyssi nez v Praze, kde je zase vyssi nez nekde na malomeste, stejne tak je jina dnes nez loni nebo pristi rok. Primarne je to o nabidce a poptavce, ja chci maximum, co mi zamestnavatel je ochotny zaplatit, on zase chce nabidnout minimum, za ktere ja budu ochotny pracovat.

    Problem je, ze v CR se delaji okolo platu strasne tajnosti a novy clovek v oboru nevi, jak zhruba maji firmy (a lidi) ty maxima a minima nastavene, aby se nekam dokazal zaradit. Vysledkem jsou pak lidi co vypadnou ze skoly a chteji 150 000, jini zase, co jsou ochotni pracovat za 15 hrubeho (byl jsem nedavno na pracaku a fakt tam takove nabidky na IT/prgani byly).
    4.11.2015 17:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Moje prace nema zadnou danou hodnotu.

    Má. To, že ta hodnota závisí na nějakých parametrech (místo, čas), na tom nic nemění.
    Quando omni flunkus moritati
    4.11.2015 18:00 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Jak se pocita ta hodnota?
    4.11.2015 17:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Spis mam pocit, ze je hafo lidi po skole, co neumi, nebo se boji ohodnotit svoji praci.
    Tady se ale bavíme o lidech, co mají několik let praxe a naopak svoji práci ohodnotit umí - na částku větší, než je zaměstnavatel ochoten dát. Jasně, tihle lidi po škole jsou pak ti, kdo ta uvolněná pracovní místa nějak zaplácne. A protože zákazník není schopen moc poznat, že ho firma obírá, protože není schopná personálně zajistit to, co je přislíbeno, tak to projde. Za pár let si ten člověk uvědomí cenu svojí práce, odejde, jeho místo zaplácne další absolvent a všechno fuguje dál.

    A bude to fungovat dál. Dokud nebude internet a IT tak nepřátelské místo, že neudržované systémy okamžitě někdo prostřelí a zneužije, tak se firmám bude vyplácet sr*t na údržbu, protože věci nějak fungují. (Ano, jsou lidi, co na údržbu nekašlou. A jsem přesvědčen, že si dost často musejí připadat jako blbci.)
    Quando omni flunkus moritati
    4.11.2015 18:25 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Pokud bych to měl vztáhnout na sebe, tak technologie, které aktivně používám a o kterých si myslím, že jim rozumím používá jen hrstka firem a ty většinou už na to mají své lidi, které si pečlivě hýčkají. Je jim totiž jasné, že tihle lidé problém s uplatněním nemají.

    Pokud už někoho hledají, tak vesměs nikdo ani nedoufá, že by mohl lidi co tomu rozumí na inzerát ulovit. Takže většinou hledají přes personální agentury nicneříkajícím inzerátem někoho, kdo se to dokáže naučit a není naprostá lopata. Což ovšem na čele nikdo napsáno nemá a když už ten čas do něj investují, je jim ho líto vyhodit.

    Je mi opravdu moc líto, že se nemohu více rozepsat o tom, jak podivnou představu mají o platovém ohodnocení IT pracovníků šéfové odtržení od reality. Jako by jim stále nedocházelo, že to jsou lidé, na kterých se nevyplácí šetřit. Většinou mají pocit, že když už ty velké peníze zaplatí, že za to musí také dostat odvedený adekvátně vyšší objem práce. Ovšem jaksi zapomínají na to, že každou novou technologií se objem znalostí, které musí ten člověk zvládat zvětšuje a o to co už je rozběhané je třeba se dál starat, aby to bez problémů fungovalo. Nechápou, že to není chleba, který měkdo sežere a už není, ani tráva, která natroste každý rok stejně, takže když se jeden rok nepokosí, nic se nestane.

    Když jsem psal před sedmi lety psal svůj blogpost Byl jsem na pohovoru (anketa), tak jsem v diskuzi napsal, že jsem sám zvědav, kolik lidí se přihlásí. Zajímá vás kolik jich nakonec bylo? Přihlásil se pouze můj kámoš, kterého jsem na ten flek cíleně připravoval a jeho budoucí kolegové ho již dávno znali. Výběrovka se musela opakovat, a zcela reálně hrozilo, že až odejdu - a odcházel jsem ze své vůle, nebude k dispozici vůbec nikdo. Nakonec se to nějak zašolíchalo a kámoš místo mne na ten flek nastoupil.

    Ale nikdo ze zastupitelů nebyl schopen pochopit, proč se nikdo jiný na to místo nepřihlásil - nedokázali jaksi pobrat, že se ten flek za těch pět let co jsem tam působil tehnologicky posunul na zcela jinou úroveň. Že z jednoho fyzického win serveru se stala za ty roky virtualizovaná farma, kde bylo těch strojů hned několik. A pro jejich správu taky bylo nutné něco vědět nejenom o Windows, ale také o Linuxu, programování a dalších technologiích.

    Když to srovnám s tím co dělám dnes, tak si připadám jako bych při odchodu z úřadu opouštěl základní školu - tak jednoduché to ve srovnání s tím co spravuji a řeším dnes bylo.
    4.11.2015 18:49 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Ještě abych objasnil proč jsem to vlastně napsal - jde o to, že se pak velice těžce hledá jiný zaměstnavatel, protože se mi nechce hodit za hlavu znalosti o technologiích, které mě baví řešit a kterým rozumím, jen proto, že bych je u potencionálního zaměstnavatele nevyužil. Na druhou stranu abych vůbec začal o nějaké změně uvažovat, tak by musela být ta nabídka zajímavá. Ovšem jak jinak než penězi byste chtěli vykompenzovat pohodlnou jistotu? Kdyby mi skutečně teklo do bot a potřeboval bych nutně peníze, tak půjdu klidně přehazovat sračky holýma rukama, pokud mi to dobře zaplatí. Ale za normálních okolností? Za normálních okolností by to měl být zaměstnavatel, který by se měl snažit svými tanečky přilákat potencionálního zaměstnance. Ne naopak.
    4.11.2015 22:52 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Nedá mi se nepřipojit. Nedávno tu jakýsi zaměstnavatel v blogu „Nejsou lidi“ sháněl nadšence na digitální hw. Nebyl schopen ani specifikovat co chce a koho chce, jen do zblbnutí opakoval: „Chci nadšence, chci fanatika do toho!“

    Mám dojem, že management firem (od vlastníků, ředitelů i manažerů a vedoucích), že svoji neschopnost vůbec si sednou na zadek a alespoň popřemýšlet koho chtějí, co chtějí, nebo přesněji potřebují – hází pak nesmysly jako „chci nadšence“. Je to přesně důkaz toho, že oni svou stranu práce udělat nechtějí, jsou na to líní jako vši, nebo neschopní jako vši.

    Kromě toho jsem měl u českých firem neustále zkušenosti, že nebyli schopní říci ani přibližný plat, ale dokonce ani přibližně často náplň práce. Vždycky to opět házeli na „přijďte na konkurs, my vám to tam přesně řekneme, do telefonu/mailu vám nic nebudeme říkat“.

    Mám čím dál větší dojem, že čeští majitelé, ředitelé, management i vedoucí jsou silně nekompetentní dělat svou práci, a jen málokduy narazím na výjimku. A nebo jednoduše si s programátory hrají na koňský handl a snaží se je získat za suché z nosu, což se mu díky nezkušenosti – viz autor tohoto zápisku – podaří. Přeji mu, aby si pořádně namlel čumák a získal alespoň pořádné vyhoření, ze kterého se bude dva, lépe čtyři roky dostávat – protože nic jiného si nezaslouží. Jednak blbne za sebe, jednak to celé kazí pro druhé.

    Já osobně na inzeráty, jejichž invence končí u „hledám nadšence“ nereaguji. Pokud druhá strana neví co chce, je to jako jednat se ženou, která se nudí, a čeká že ji z toho někdo vyvede. A především to znamená, že jednám se stranou línou, neschopnou, a nekompetentní dělat svou práci – který je prostě pouze něčí známý, nebo dostal politickou dobrou sesli. Prostě jednáte s rozmařilou ženou, která neví co chcete a nedá pokoj dokud to nedostane – a za to mohou všichni kromě jeho.

    Miloslav Ponkrác
    randy avatar 5.11.2015 12:53 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Ale taky nadsenec je super. Rad sa hra a nebude mu vadit, ak sa s problemom bude zabavat aj vo volnom case. Samozrejme, nadsenec si nevie zapytat dost penazi a v podstate ich ani nepotrebuje, ked sa len "hra" a nema ziadne vydavky na priatela/priatelku, auto, hypoteku,... :) Ked nieco z toho bude mat, tak po 8mich hodinach padla a zadarmo uz nic neurobi :)
    R>
    3.11.2015 10:56 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    To je v akych jednotkach?
    4.11.2015 17:04 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    S timto uplny souhlas.
    Rezza avatar 3.11.2015 11:46 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Zase z tveho popisu me prijde, ze te ta prace hodne bavi. Sahnout si na spoustu veci je to, co mam sam rad. Ano, muze tim clovek zabit spoustu casu, ale bavi to a je to lepsi nez kazdy den kodit nebo kazdy den jen managorit whatever. Zase samozrejme pokud to firma neni ochotna ohodnotit, tak se to neda delat nejak dlouho. Ale tim zaberem mas sanci zaujmout i mimo klasicke IT... Coz muze byt taky zajimava zmena (i kdyz financne asi vzdycky horsi).
    lucorp avatar 3.11.2015 22:24 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    ano, to ze ma to bavi je jedna z poslednych veci co ma drzi v tejto firme. Urcite by som sa vsak nechcel do buducnosti vzdat programovania.
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    Agent avatar 3.11.2015 12:30 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    A zašukáš si někdy?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Dvojité Wéčko avatar 3.11.2015 15:24 Dvojité Wéčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Vždyť nemáš ani nastavenou profilovou fotku, tak není o čem se bavit.
    Abigail je nestydatá kurva.
    3.11.2015 19:57 PetrPavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    To je na tomhle portálu asi nejzbytečnější otázka, tady prcá jen Heron, protože je na chlapečky a ti po sobě lezou jako morčata v krabici :-D
    3.11.2015 20:25 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    S těma přesčasama, to je docela kláda. Takhle kdybych pracoval já, tak do půl roku vyhořím. Máte můj respekt.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    3.11.2015 20:40 Xerxes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    No nevím, já tedy makám zhruba stejně jakožto freelancer programátor (akorát tedy s větší prestiží, perspektivou a platovým ohodnocením) a kdybych měl pracovat méně, tak bych si připadal, že se neskutečně flákám :-) Asi si člověk zvykne - taky by šlo pracovat méně, ale je to skoro škoda, když je za člověkem ta práce vidět..
    mirec avatar 3.11.2015 21:26 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update

    Hmm, mne sa zdá, že 7h denne je moc. Sú dni kedy sa ledva dokopem aby som odrobil 5h. Neviem, či má zmysel pracovať viacej. Vždy keď som robil viacej bol som natoľko neefektínvy, že sa mi nakoniec aj tak neoplatilo pracovať.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    lucorp avatar 3.11.2015 22:28 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Ak by som mal tvoju napln prace, tak som na tom podobne. Velke percento mojej prace ale nie je kodenie, takze sa to da. Ak sa uz neviem sustredit na kod tak zmenim cinnost, idealne na nieco monotonne a ubijajuce, potom sa aj ku kodu vraciam s ovela vacsou ochotou :)
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    4.11.2015 07:59 Ruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Respekt? Vždyť se ničí. To je jako když náctiletí hulí jednu za druhou, protože mají ten velký dospělý "vzor" to také tak dělá. Je to nedospělé a zbabělé.
    JiK avatar 3.11.2015 20:58 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    vzhledem k tomu, ze nepises kolik beres, je tato debata zcela esotericka.

    Ale otazal jsem se magickeho fluida, a odpovedelo mi, ze si mas rict 2,73x vice, nez beres ted. V zadnem pripade vsak ne vic, to bys rozhneval zamestnavatele a porusil astralni sfery.

    Poslu Ti fakturu za nadpozemske rady.

    lucorp avatar 3.11.2015 22:33 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    kolko beriem som napisal, aj ked nie priamo: 240 hodin riadnej prace + 140 hodin pohotovosti (co je cca ako 14 hodin riadnej prace) = 254 hodin * +-3 € netto/h = +-760€/mesacne netto. Realne je to o par desiatok eur viac, takze bieda.
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    randy avatar 3.11.2015 23:52 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Keby si robil v statnej sprave, tak by si zarobil viac. Samozrejme, by si si odrobil tych 8 hodin a padla. Btw.. za tie prachy by som ani nevstal z postele ;P
    R>
    Jendа avatar 4.11.2015 04:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    +-3 € netto/h
    Počkej, kolik má v Bratislavě pokladní v supermarketu?
    mirec avatar 4.11.2015 06:46 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    +-3 € netto/h

    V bývalej firme kde som robil pod túto sumu nešla ani upratovačka. Vlastne tá nešla ani pod 10. Keď tam občas teraz vypomáham tak beriem 20-50 na hodinu (ale to je tak do 5 hodín mesačne). A ehm nie som v žiadnej Bratislave, ale lacný východ (teda aspoň som si do teraz myslel, že je tu pracovná sila lacná).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    4.11.2015 10:40 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Ja ti neviem Karle, ale ekvivalent tych terajsich 760e netto (po zapocitani inflacie) som mal pred 8 rokmi ako mizerny 1st level Unix support busic a klikac trouble ticketov podla stanovenych postupov. Ked padla, nastupila dalsia zmena a islo sa domov, ziadne nadcasy. Sice to bolo na 12h zmeny v 24x7 prevadzke, ale zas v noci sa dalo vzdy par hodin v praci pospat a kazdy mesiac bol tyzden volny.

    Povedal by som, ze za hentake nasadenie by si mal mat aspon 2-2.5x viac, ak ti nedaju dvojnasobok ihned ako si vypytas, na tvojom mieste by som odisiel ihned.
    4.11.2015 12:16 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Pohotovost a nadcasy zrusit, v opacnom pripade okamzita vypoved.
    Grunt avatar 4.11.2015 12:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Ono je to velice jednoduché: Děláte-li zakázkovou výrobu, najdi si fakturu z vaší firmy. Většinou tam bude kolik si tvůj šéf fakturuje na hodinu. Bude-li to 3€ či něco okolo toho, tak mi prosím pošli kontakt na vaši firmu. Půjdeš mi rovnou dělat kafe (outsourcuju to), protože i uklízečka co mi ho dělá si řekne o víc. Ale vzhledem k tomu, že tak nějak tuším že tam bude víc (několikanásobně) bych tě velice rád přivítal v kapitalismu, pogratuloval ti k pracovnímu nasazení a popřál ti hodně klidu a rodinné pohody do budoucna. JiKovu fakturu doporučuju zarámovat a pověsit v pokojíku na zeď. Můžeš se na vždycky po ránu usmívat :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    4.11.2015 03:25 biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    240 hodin měsíčně / 22 dnů za měsíc = 10.9 hodiny denně, plus ty pohotovosti. Tomu říkám makat jako šroub. A nebo ten člověk kecá.
    lucorp avatar 4.11.2015 10:00 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Robim aj vikendy, takze 240/30 = 8. Realne cez vikendy robim v priemere 6*2 a zvysok davam cez pracovne dni. Jo a to je iba tato firma, ako som pisal mam aj ine projekty, kde si zarobok musim dohanat. Preto posledne cca 3 roky fungujem mimo dovolenky iba robota-postel.
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    4.11.2015 10:39 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Nechci být zlým prorokem, ale skončíš špatně. V roce 2010 jsi byl ještě na VŠ, takže ti ještě není ani 30 let a děláš všechno pro to, aby tě skolila mrtvice, nebo infarkt.

    Doufám, že budeš mít štěstí a nepovede se tě resuscitovat, protože jinak se má tvoje žena na co těšit. Pak už bude pozdě chtít něco měnit. Kamarád se ženou se už třetím rokem starají o tchána, kterého to fiklo "jen" přes hlavu. Fyzicky je na tom velmi dobře, protože se o něj starají dobře, takže je nejspíš přežije. Ale jinak o světě nic neví. 24 hodinová péče znamená, že společné volno mají, jen když se jim ho podaří čas od času ho umístit alespoň na pár dní do odlehčovacího ústavu - to ovšem není zadarmo. A naštěstí jsou na to dva.

    Pořiď si tedy k té hypotéce také dobrou a vysokou životní pojistku.
    4.11.2015 12:22 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Radsej chod robit do kasy v Tescu, ostane ti viac casu na tie ine projekty.
    5.11.2015 05:45 ranné správy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Miriam má dnes meniny. Gratulujem.
    lucorp avatar 6.11.2015 13:36 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Tak, naboje su vystrelene. Som zvedavy ako to dopadne.
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    6.11.2015 15:02 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    Příloha:
    Pokud to bude výsledek horší než tenhle, tak to raději rovnou zabal..
    xxxs avatar 7.11.2015 13:16 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Koľko si zapýtať - update
    robis pod brutalne pod cenu. 1,500-2,500eur v hrubom, do 200 hodin by bolo mozno fair. rozhod siete. ponuky urcite dostanes. daj si na cas a kludne si vyber.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.