Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Nedávno mě totálně vypeklo miui, strávil jsem hodiny debugováním html5 kódu kolem geolokace, aby se nakonec ukázalo, že to číňani rozbili tak šikovně, že geolokace fungovala v nativních aplikacích ale nefungovala v čemkoliv co využívá WebView. Redmi2 letěl do koše a vzal jsem mobil, na kterém jsem vědel že rozchodím CyanogenMod. S CM (12.1) zatím spokojenost, vše chodí skvěle, akorát mě vyložene irituje jeden efekt, který google přidal do Android 5. Popravdě, poprvé, když jsem měl v ruce tablet s Android 5, tak jsem 5 minut procházel Developer options a Accessibility settings, než mě došlo, že to není chyba, ale nový cool efekt. Nakonec bylo potřeba trochu poupravit bytecode.
Nebudu si stěžovat na to, jak se všechny firmy snaží Android upravit, ale vždy to dopadne hůř než vanilla Android, za který se pak musí připlácet, ani na to že Android ze systémového a vývojářského pohledu je jeden velký anti-pattern. Rozmazlený z linuxu jsem původně plánoval upravit zdrojáky, překompilovat jeden balíček, nahrát do mobilu a voilà. Ale v Androidu je potřeba překompilovat celý systém (asi 15GB zdrojáků) atd. atd. Proto také úprava bytecodu místo zdrojáků. K věci.
Ripple efekt vypadá takto, je protkán celým UI (více příkladů), ale v tomto případě, je nejen otravný, ale vyloženě hnusný. Pro srovnání - bez ripple efektu. Naštěstí to stejně vidí i v googlu, a v android 6 (c)ripple efekt překopali tak, že už vypadá jako normální efekt a ne jako Developer/Accessibility feature. To ošklivé přepínání tabů ale zatím nevyřešili.
Po dvou dnech hrabání se v Androidu jsem dal dohromady postup jak se tohoto efektu kompletně zbavit v CM 12.1 - je potřeba trochu upravit kód a navíc nainstalovat téma, které vše ještě trochu doladí.
Nebudu se moc rozepisovat o technických detailech - zdrojáky nevypnutelného ripple efektu jsou tady ... zkompilované to pak skončí v /system/framework/framework.jar; můj patch pouze nahradí funkci draw za funkci, která vrací true ale nic nedělá.
adb root
adb pull /system/framework/framework.jar
apktool d framework.jar
cd framework.jar.out; patch -p1 < android5_noripple.patch; cd ..Druhá možnost je použít python skript
python android5_noripple.py framework.jar.out/smali/android/graphics/drawable/Ripple.smali
Patch i skript žijí v tomto repu: https://github.com/luv/android5_noripple.
apktool b framework.jar.out
adb shell mount -o remount,rw /system
adb push framework.jar.out/dist/framework.jar /system/framework/
Mimochodem, protože apktool je java utilitka, tak samozřejmě kašle na dobré mravy, a vytváří si v $HOME neskryté adresáře, po použití je ještě potřeba rm -rf ~/apktool.
Stačí stáhnout a nainstalovat toto APK.
APK je také možno zbuildit ze zdrojáků na https://github.com/luv/android5_noripple_theme - stačí naimportovat do Android studia a kliknout na tlačítko "build".
Tiskni
Sdílej: