abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 493 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník

    Linux server

    26.7.2008 11:38 | Přečteno: 4862× | trable se serverem | poslední úprava: 26.7.2008 11:38

    Pro jednu firmu jsem dělal Linuxový server. Hodnotím to jako moji zatím nejpřínosnější brigádu. Jednání s rozumnýma lidma, dost peněz (s ohledem na věnovaný čas) a taky jsem se hodně naučil :-)

    Poždavky byly nakonec takovéhle:

    Nebudu zde popisovat do detailů jak jsem všechno nastavil, jenom uvedu co jsem vlastně použil.

    Nastavení routování je věc jednoduchá, je to jenom hraní s iptables, plus nějaké načtení modulů aby fungovalo aktivní FTP.

    Nastavení RAIDU 1 věc opět jednoduchá, dostupná přímo z instalačky Debianu

    Měření iptrafficu, nad tímhle jsem strávil víc času než sem chtěl. Potřeboval jsem akorát měřit kolik MB dat projde za měsíc. Žádné grafy a podobně. Zkoušel jsem MRTG, Cacti a bůhvíco ještě. Nakonec jsem našel IPFM, které funguje skvěle.

    Sdílení pro Windows - Samba

    Tunel - OpenVPN

    Zálohování mailů - natáhnout přihlašovací maily z databáze, natáhnout je getmailem do maildirů (spouštěno z cronu), pak je to přístupné přes IMAP (courier)

    Naprogramoval jsem webovou aplikaci v PHP, která zobrazí teploty disků, informaci jestli je RAID pole korektní. Dále v tabulce traffic jednotlivých IP adres. A heslem chráněnou tabulku, na konfiguraci mailů, které se mají zálohovat.

    K telefonní ústředně byl software pouze pro windows. Připojuje se přes COM port a bylo by nešikovné chodit pokaždé při její konfiguraci do "sklepa" s notebookem. Tak jsem "forwardnul" com port do kanceláře. Použil jsem ser2net a na straně Windowsu HW virtual serial port.

    Odnesl jsem si ponaučení, že nic není jednoduché jak vypadá, a čím jednodušeji to vypadá, tím je větší pravděpodobnost, že se něco vymrví

    Už je to všechno hotové, běhá to jak má a vyfakturoval jsem jim za to 12 000Kč.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Co myslíte :)? Řekl jsem si:
     (75 %)
     (19 %)
     (6 %)
    Celkem 117 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.7.2008 12:11 zelenáč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Ja chci taky nejakej podobnej melouch! Nebo si najit lip placenej hlavni job. 30 litru (linux admin) je na Pragl malo, ze?
    26.7.2008 12:28 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    S jeho fakturou porovnávej svou super hrubou mzdu a to ještě minus náklady (minimálně účetnictví ať formou času nebo outsourcingu). A na volné noze nebudeš mít zakázky pořád, vytíženost bude třeba 60%.

    Jestli si dokážeš sehnat lepší místo, tak je to málo. Pokud ne, je to dost.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    26.7.2008 13:10 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Kdybys chtěl odejít, tak řekni, já na tebe na to místo klidně nastoupím :-P
    26.7.2008 12:26 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Docela dobry. Ja bych ale asi souborove a mailove sluzby oddelil jinam (do DMZ). Na router bych pouzil jednoucelovou krabicku.
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    26.7.2008 13:04 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Jednoúčelová krabička tam byla předtím, ale uměla toho málo, tak šla pryč ;-) Málokterá krabička (z těch levných) zvládá provozování dvou subnetů na dvou oddělených rozhraních, měření ip trafficu a provozování tunelu. Rozjetí routování na linuxu je věc jednoduchá a je myslím zbytečné se to snažit usnadňovat nějakou krabičkou.
    26.7.2008 13:38 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Rozjetí routování na linuxu je věc jednoduchá
    To rozhodne, byl to jen napad ;-)
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    Grunt avatar 26.7.2008 16:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Jednoúčelová krabička tam byla předtím, ale uměla toho málo, tak šla pryč
    Jednoúčelové krabičky jsou určeny k tomu aby na nich neběžel originální firmware.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 28.7.2008 00:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Kdejaká z malých krabiček má dostatečný výkon na to, co píšeš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.7.2008 09:27 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    výkon na to, co píšeš
    ja o zadnem vykonu nepisu...
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    David Watzke avatar 28.7.2008 12:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Taky to není reakce na tebe.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.7.2008 14:00 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    jo aha, ja su pako :-)
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    Grunt avatar 26.7.2008 16:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Na router bych pouzil jednoucelovou krabicku.
    +1

    Také jsem zastancem odděleného routeru od serveru. Radši dvě krabičky, než jedno pořádné Core2Duo(s SSE,SSE2,MMX,3DNow a bůh ví ještě čím vším velmi potřebným).

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.7.2008 16:26 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Jsi zastáncem, ale proč? Proč mít další krabičku, když je tam server, který neustálé "dýchá"? Myslíš, že krabička je stabiljnější?
    Grunt avatar 26.7.2008 16:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Proč? Inu:
    1. Když půjde k zemi server, připojení k internetu bude stále funkční a naopak. Když nebude fungovat router, tak pro intranet bude server stále k dispozici.
    2. HW pro server je úplně něco jinšího než HW pro router. Routrovací operace by neměly zdržovat server a naopak(router se docela zdržuje když se provádějí IO operace na disku) - záleží na velikosti sítě a podoných faktorech.
    3. Sem tam se stane, že server nemá co dělat a tak muže jít spát pokud je odděleno routrování(u toho je zvykem, že se LEDka nezastavuje) - záleží na velikosti sítě a podoných faktorech.
    4. Nějaké ty bezpečnostní faktory, ale na těch stejně nezáleží, protože se o bezpečnost dneska nikdo nestará
    5. Možnost vytvoření DMZ
    6. Našlo by se toho víc, ale už se mi to nechce vypisovat
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.7.2008 16:51 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Zajímavé názory, teď je aplikuji na ten můj linuxový server. Nechci aby to vyznělo, že zde chci vést flamewar to né:D 1. Když se podělá router nebo server, tak obojí je špatná situace, bez které nemůže firma dále fungovat a musí se to řešit. Když jsou dvě věci, tak se zvyšuje pravděpodobnost, že se jedna z nich podělá. Navíc né každý router umí měřit ip traffic, poskytovat vpn a oddělit dva subnety. Nedá se ani u něho tak dobře nastavit firewall. Přehrávání firmware považuji za prasárnu. 2. Nevěřím, že routování 1Mbits by bylo nějak znát na úbytku výkonu server. Výkonu je dost, hrdlo je 100Mbit síť. 3. Server se nevypíná, někteří tam chtějí jít přes VPN i v noci. 4. Krabička pro domácí použití není bezpečnĚjší jak dobře nastavený firewall na Linuxu 5. DMZ je v tomto případě úplně mimo mísu. Server je primárně pro vnitřní použití. Z vnějšku je povolen přístup jenom na tunel 6. Taky bych našel další argumenty ;)
    26.7.2008 18:23 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Ono s těmi jednoúčelovými krabičkami je to těžké. Když se do rozumné krabičky nahraje rozumný linuxový firmware, tak umí všechno, co ten "velký" linuxový server. Samozřejmě, pokud se tím někdo nezabývá víc, tak nemusí vědět, kterou krabičku použít a co do ní dát... Ale rozhodně bych nahrávání neoficiálních firmwarů neoznačil za prasárnu. A třeba takový routerboard, ten oficiálně linux i podporuje - a umí toho "out-of-the-box" rozhodně hodně, včetně všeho zde požadovaného. Další výhodou je to, že takové krabičky žerou poměrně málo elektriky.

    A co se týče oddělení routeru od serveru, tak to bych poměrně silně doporučoval. A to ze dvou důvodů. Zaprvé bezpečnost. Mít server s veřejnou IP vystrčený kompletně do internetu, to ani s firewallem není moc dobré (subjektivní názor). Zadruhé pokud si firma za čas pořídí další stroje, tak bude výrazně jednodušší je přidávat, ubírat atd...

    A ještě k tomu, že když jim spadne internet nebo server, tak nemůžou vůbec pracovat. Samozřejmě nevím, co je to za firmu, ale ve většine firem, to funguje tak, že když jim zůstane třeba alespoň ten server, tak udělají něco na něm a obráceně - pokud nejede server, tak lidi s internetem jsou spokojenější a nehoní opravujícího tolik, jako lidé bez internetu :-)
    26.7.2008 20:03 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    K tem krabickam bych prihodil, ze se take delaji krabicky bez firmware, takze nejde o zadnou prasarnu. Ve firme pouzivame PC Engines (www.pcengines.ch, v CZ se prodavaji v http://www.cznet.cz/, http://www.discomp.cz/wifi/wifi_wrap.html nebo http://www.i4-wifi.com/index.php?p=productsList&sWord=alix). Maji docela dost variant (2/3 eth, wifi, usb). Hodi se do toho CF karta s nejakym systemem. Pouzivame na to m0n0wal (http://m0n0.ch/wall), starsi verze na tehle uz nebeha, ale nova jo a tam ma asi jenom 16MB. Konfigurace je pres web (https), celkove je to dobre zabezpeceny, umi to hodne veci, co clovek potrebuje ke klasickymu routeru/firewallu.

    Vyhoda je, ze to je mala krabicka. Pokud se podela, hodi se tam hned druha, obnova konfigurace je hned.
    Grunt avatar 26.7.2008 21:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Vyhoda je, ze to je mala krabicka. Pokud se podela, hodi se tam hned druha, obnova konfigurace je hned.
    A co teprve mikrosimmka?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.7.2008 15:52 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Tohle jsou dobré krabičky:) Ale taky nejsou zrovna levné..
    Grunt avatar 26.7.2008 21:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Nechci aby to vyznělo, že zde chci vést flamewar to né:D
    Proč ne?
    Když se podělá router nebo server, tak obojí je špatná situace, bez které nemůže firma dále fungovat a musí se to řešit.
    Jo, ale mít za sebou nefunkční server a bandu lidí, kteří nemůžou "pracovat"?
    Když jsou dvě věci, tak se zvyšuje pravděpodobnost, že se jedna z nich podělá.
    Tfuj, tfuj. Server není domeček z karet. Správce je od toho aby spravoval, ne?
    Navíc né každý router umí měřit ip traffic, poskytovat vpn a oddělit dva subnety. Nedá se ani u něho tak dobře nastavit firewall.
    Správá otázka není "co ten router umí", ale "běží na tom routeru Linux/BSD"? Navíc je spousta routerů, které všechny vyjmenované věci umí out-of-box.
    Přehrávání firmware považuji za prasárnu.
    Důvod?
    Nevěřím, že routování 1Mbits by bylo nějak znát na úbytku výkonu server.
    Datový tok je většinou irelevantní(zvláště u routingu), jelikož síťový tok se zpracovává po paketech.
    Výkonu je dost, hrdlo je 100Mbit síť.
    Co to?
    Server se nevypíná, někteří tam chtějí jít přes VPN i v noci.
    Myslel jsem uspávání procesoru a podobné parádičky.
    DMZ je v tomto případě úplně mimo mísu. Server je primárně pro vnitřní použití. Z vnějšku je povolen přístup jenom na tunel
    Opravdu? Maškaráda?
    Taky bych našel další argumenty
    A já si je klidně rád vyslechnu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.7.2008 22:19 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    S tím uspáváním procesoru a spol. Už jsem viděl, kdy se server na noc vypínal, a pokud někdo potřeboval, tak si ho přes krabičku víceméně automaticky zapnul... Ono když ve firmě poslední člověk odejde nejpozději v 7 večer a první nepřijde před 8mou ráno, tak se ušetří v pracovní dny víc jak polovina energie. A to nemluvim o víkendu. Takže právě v takové malé firně je to ideální cesta, jak ušetřit. Samozřejmě se dá argumentovat tím, že to nedělá dobře diskům...
    Grunt avatar 26.7.2008 22:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    S tím uspáváním procesoru a spol. Už jsem viděl, kdy se server na noc vypínal, a pokud někdo potřeboval, tak si ho přes krabičku víceméně automaticky zapnul... Ono když ve firmě poslední člověk odejde nejpozději v 7 večer a první nepřijde před 8mou ráno, tak se ušetří v pracovní dny víc jak polovina energie. A to nemluvim o víkendu. Takže právě v takové malé firně je to ideální cesta, jak ušetřit.
    Souhlas. Vypínat přes cron(samozřejmě až se odhlásí všichni uživatelé ze sítě), zapínat přes BIOS a do pracovních stanic integrovat po spuštění Wake-on-Lan skript.

    BTW: Ono aní to není potřeba Existují i procesory, které se při nečinnosti úplně odpojují od FSB a pak probouzejí až přerušením, disky konstruované k uspávání, apod. Proto tak nadávám, když lidi do serverů místo serverových technologií strkají všelijaké ty 3DNow! technologie,MMX,…

    Samozřejmě se dá argumentovat tím, že to nedělá dobře diskům...
    Pokud je vypínání vhodně nastaveno (nemá něco potřebu každých 5 sekund zapisovat na disk jako u mě), tak bych spíš řekl, že jim to dělá víc než dobře.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 28.7.2008 00:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Přehrávání firmware považuji za prasárnu.
    Na svym desktopu jsem měl windows. Přehrál jsem to na... třeba Linux.

    Notebook jsem dostal s windowsama taky, teď je na něm FreeBSD.

    Malej server jsem dostal s Gentoo, je tam BSD.

    Jeden z routerů jsem dostal s nějakym Asusim operačním systémem na Linuxu, teď je tam OpenWRT (taky linuxový).

    To je ale strašná prasárna nahrát na počítač jinej software než originální :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 28.7.2008 00:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Taky jsem investoval, po zkušenostech.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jan Drábek avatar 26.7.2008 12:32 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    K té anketě chybí jeden zásadní údaj - kolik jsi na tom strávil času.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    26.7.2008 13:07 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Dělal jsem na tom, když byla nálada. Moc jsem to nebral jako práci, spíš jako koníček :) Čas jsem si nezapisoval, nedokážu vůbec odhadnout kolik hodin jsem na tom dělal...
    hikikomori82 avatar 26.7.2008 13:22 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    2h, 12h, 1500h ?
    26.7.2008 13:33 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Tipuju tak 50-70 hodin čistého času - pročítání dokumentace, implementace, testování... Ale možná se pletu, protože jsem to míchal s jinýma činostma..
    26.7.2008 14:36 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    To si nejako malo pytal. Za toto by som nevstal z postele. Ta suma je maximalne tak na jeden den prace.
    26.7.2008 15:16 KaiSVK | blog: kaiov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    +1
    Changing mental contexts from one task to another wastes a lot of time. /Aaron Griffin/
    26.7.2008 15:30 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Nebo jsem je mohl poslat k šípku a jít dělat obyčejnou brigádu za 50Kč/hod. Strhal bych se, dostal bych míň peněz a nic nového (hlavně užitečného) bych se nenaučil ;-)
    pavlix avatar 28.7.2008 00:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Jasně, záleží s čím porovnáváš. Jestli porovnáváš s 50Kč brigádama, tak prakticky cokoliv kromě dobrovolný práce vyjde líp :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luk avatar 26.7.2008 15:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Vzpomínám na jednoho místního výtvarníka, co přesně tohle říkal. A pak byl rád, že nastoupil do městské galerie za nevelký tarifní plat ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.7.2008 19:34 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    jednalo se bezpochyby o nepruzneho starsiho obcana, ktery se cely zivot jiste odmital dale vzdelavat a doufal, ze stat za nej vse vyresi.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    Luk avatar 26.7.2008 20:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Ne, jednalo se o (tehdy) mladého perspektivního absolventa vysoké umělecké školy, který zřejmě trpěl komplexem méněcennosti proti svému profesně úspěšnějšímu bratrovi.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.7.2008 18:06 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server

    A proč by mu měl zákazník platit za to, že studoval manuály? To je jeho problém, že neuměl dané věci vyřešit a teprve se je učil. Tím ale udělal něco pro sebe - má teď znalosti. A až bude příště někomu dělat něco stejného, tak to bude mít za hodinu hotové a vyúčtuje si stejně :-)

    26.7.2008 19:04 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Presne tak. Ono i kdyby to bylo tech padesat hodin tak to je 12000/50=240CZK na hodinu, coz pro brigadnika urcite neni k zahozeni a jeste plus ty ziskane znalosti. Myslim, ze to byla idealni zakazka...
    26.7.2008 20:11 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Suhlasim, ze ako ziskanie vedomosti je to idealne. Ak si pracu zefektivni a nabuduce to zvladne za jeden den, tak sa mu to vyplatilo.
    27.7.2008 15:54 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Za hodinu vlastně ani nezjistíš, co ten zákazník vlastně chce... A nejhorší je, že on ví co chce až to uvidí hotové ;-)
    pavlix avatar 28.7.2008 00:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    To spíš ví, co nechce :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.7.2008 01:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    A pak je tu ještě obvyklé dilema, jestli zákazníkovi dodat to, co chce, nebo to, co potřebuje… :-)
    Luk avatar 28.7.2008 06:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Bod číslo jedna je správně. Pokud zákazník chce auto s neprůhledným čelním sklem, s volantem vpravo vzadu a s výfukem zavedeným do kabiny, má ho dostat ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.7.2008 13:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Já se většinou snažím, aby zákazník pokud možno zůstal co nejdéle mým zákazníkem. Takže v tomto případě bych se mu to asi snažil rozmluvit, případně si ověřit, že opravdu dobře ví, co přesně chce.
    Luk avatar 28.7.2008 14:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Já se většinou snažím, aby zákazník pokud možno zůstal co nejdéle mým zákazníkem. Takže v tomto případě bych se mu to asi snažil rozmluvit, případně si ověřit, že opravdu dobře ví, co přesně chce.
    Záleží na tom, o jakého zákazníka jde. Já pokud vystupuji jako zákazník, tak velmi dbám na to, abych dostal přesně to, co chci (bez ohledu na to, jestli je to dobré nebo špatné). Takže když se mě někdo snaží jakkoli lámat (ať už proto, že to myslí dobře, anebo proto, že chce něco, co je výhodné pro něj), dosáhne maximálně toho, že s ním velmi rychle skončím. Když říkám natřít modře, tak to znamená modře, i kdyby se tam červená hodila líp.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.7.2008 07:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server

    Já jsem zase toho názoru, že když už si mne zákazník jednou pozve jako konzultanta, měl by důvěřovat mému odbornému úsudku a nenutit mne do implementace řešení, které považuji za technicky nevhodné, protože jim těžko mohu ručit za řešení, o jehož správnosti nejsem sám přesvědčen.

    Heron avatar 26.7.2008 19:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Ano, toto většinou píší lidé, kteří jsou rádi, že mají alespoň plat 12k měsíčně.

    12tis na ruku je dost peněz a když ho to baví a ještě se lecos naučil, je to ideální stav. Jestli je to málo či moc nevím. Práci o pár položek chudší (no vlastně jen instalaci systému :-D) jsem před časem odhadl na 20, ale tam šlo o státní dotace ;-)
    26.7.2008 18:58 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Hodnotím to jako moji zatím nejpřínosnější brigádu. Jednání s rozumnýma lidma, dost peněz (s ohledem na věnovaný čas) a taky jsem se hodně naučil :-)
    pokud jsi ty spokojeny, coz asi podle tehle vety jsi, na nic se nikoho neptej. Vzdycky se najde nejakej frajer co ti rekne ze on za to ani nevstane z postele, ale ty si uchovej svuj prijemny pocit z nauceneho, a vydelanych penez.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    26.7.2008 20:14 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    pokud jsi ty spokojeny, coz asi podle tehle vety jsi, na nic se nikoho neptej.
    Presne tak, musis to posoudit. Kdybys mel drepet doma za 0kc, tak by pro tebe bylo lepsi, ikdyby sis rekl jenom 1000kc.

    Cenu proste zjistuj tak, ze si reknes, za kolik to chces udelat minimalne. Pak muzes (pokud je to tvuj znamej) se zeptat zakaznika, za kolik to max. chce. Kdyz rekne o dost vetsi castku nez je tvoje minimum, tak muzes z ty jeho castky ubrat (abys jako ukazal, ze to dokazes za min). Akorat si dej bacha, aby si ten zakaznik nedal dat nabidku od jinych - nebo si muzes cenu jinych zjistit ty, abys vedel, co je max., aby to dali tobe. Pokud zakaznik neni tvuj znamej, muzes zkusit zjistit cenu za stejnou praci od jinych a pak dat cenu snizenou o nejakou cast, ale u toho zase davej pozor, co za tu cenu nekdo jinej nabizi - aby v tom nebyl i servis do 24 hod, vymena HW apod. No a nebo pak si rekni, za kolik na hodinu bys chtel delat a dej si odhad, kolik ti zabere prace cistyho casu. To pak muzes predlozit zakaznikovi.
    26.7.2008 20:17 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    Ceny bytov su aspon v Bratislave rovnake ako v Londyne. Preco by mal pytat nizky plat? Jedenkrat na zaucenie je to v poriadku, ale ako pravidelna vyplata(za ten cas 50-70 hodin) to je o nicom. A ked sa to zamestnavatelom nepaci, treba povedat adios a odist do zahranicia alebo si zalozit firmu.

    Na zapade je obrovsky nedostatok vyucenych ludi, pretoze starne populacia. Preco to nevyuzit?

    Sorry, ale pri cenach bytov 3-100 milionov za byt v Bratislave za taky plat robit nebudem.
    26.7.2008 20:19 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    tak to treba mat kusok stastia a nejakych znamych, do 10 milionov mas novy dom v Bratislave
    Luk avatar 26.7.2008 20:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    tak to treba mat kusok stastia
    Jak se říká v českém fotbale, "je potřeba jít tomu štěstíčku trochu naproti" :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.7.2008 19:44 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    jak zde jiz zaznelo, krabicka versus server.

    Krome duvodu jiz uvedenych (dekuji kolegovi nahore), o kterych je mozno diskutovat bych chtel upozornit na jednu zasadni vec:

    krabicka (cisco router za 300 EUR) je 'inzenyrske' reseni. Ten duvod je jednoduchy - jde o delbu prace. A u delby prace jde o to, aby suma 'jednoduchych' cinnosti v celku tvorila komplikovany system. Proc, to necht si ujasni laskavy ctenar. To je take nas 'evropsky' naskok pred zbytkem sveta. Autor svym 'celkovym' resenim prispel i kdyz kapkou v mori k tomu, ze nase evropska konkurenceschopnost opet o neco malo poklesla. Dekujeme.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    27.7.2008 02:49 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    PIX 501 se za 300 EUR stezi sezene, navic za tu cenu bude mit 10 licenci a to te firme dle popisu nemuze stacit ani nahodou. Takovy Alix by jim slouzil jiste lepe.

    Evropska konkurenceschopnost je bidna, protoze se na jednu stranu mame prilis dobre na to abysme moc pracovali a na druhou stranu uspech neni v socialisticke evrope vitan. S tim nemaji krabicky takove nebo onake nic spolecneho.

    Jinak bych to odhadoval na neco mezi 4-6 hodinami instalace, takze 2000-3000 na hodinu je dost slusne oceneni.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    27.7.2008 15:56 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux server
    +1

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.