abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Bezpečnostní upozornění

    Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané svým konzultačním týmem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Nová verze

    Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Komunita

    Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.10. 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.10. 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 12:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (40%)
     (47%)
     (14%)
     (16%)
     (18%)
     (14%)
     (18%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 159 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 01:37
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    jak psat cislovky

    17.4.2007 12:30 | linux | poslední úprava: 17.4.2007 12:44

    Docela me to zajima, mam v tom trochu nejasnosti a zajima me jak to je. Linej hledat nejsem, ale ziva reakce je pro me verohodnejsi nez text nekde na internetu. A urcite nechci vyvolat flame.

    Vice anketa...

    Dodatek: kdyz jinak, uvedte prosim v diskusi

           

    Hodnocení: 29 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Nabízíme desetiletou záruku bych napsal:
     (19 %)
     (13 %)
     (0 %)
     (1 %)
     (1 %)
     (53 %)
     (14 %)
    Celkem 197 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Ježek avatar 17.4.2007 12:34 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    předposlední možnost je jediná správná:

    10letou = desetiletou

    10ti letou = desetiti letou ... a to je KRAVINA (jako dalsi takove variace)
    17.4.2007 12:36 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    ja jsem si celou dobu myslel, ze je spravne 10-ti letou... [desetti letou] (deset+ti)...
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    17.4.2007 12:53 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    Úplně správná je možnost uvedená v záhlaví ankety, totiž vypsat číslo deset slovem (desetiletá). Číslice je vhodné používat pouze, pokud by slovní vyjádření bylo neúměrně dlouhé (24měsíční), anebo v odborných textech (2mm = dvoumilimetrový).
    kotyz avatar 17.4.2007 17:36 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    souhlas, ale nepatrila by tam mezera? 10 letou ???
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.4.2007 17:51 Jaromír Hradílek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    Kdepak, někde tu je odkaz na vyjádření Ústavu pro jazyk český, kde je to velice pěkně vysvětleno.
    Jiří Poláček avatar 17.4.2007 21:23 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    Souhlas. Na to nebylo třeba tvořit anketu. Jen bych dodal, a snad to některý erudovaný čtenář ze Slovenska potvrdí, že ve slovenštině je přípustná i varianta se spojovníkem, tedy „10-letou“.
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    17.4.2007 12:37 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    deset let záruku?
    17.4.2007 12:40 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    malo/hodne ?
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    17.4.2007 14:00 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    Ne, já se nedivím, jen navrhuji že je možné to psát bez nutnosti řešit tento problém. "Nabízíme deset (tady už 10 vypadá opravdu blbě) let záruku", možnost v anketě jiné.

    Desetiletá whiska, dívka - stará deset let. Proč má být desetiletá záruku taková, která v deseti letech umře? :)
    17.4.2007 12:40 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    jinak http://www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#12st

    Mimochodem, nebývalo zvykem "malé" číslovky psát slovy?
    17.4.2007 12:42 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    to mozna jo, to netusim, ale vy byste psal : " Dáme Vám desetiletou záruku" nebo "Dáme Vám 10letou záruku" ? Ted se jedna o prodavani vyrobku...
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    17.4.2007 12:46 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    Tak to možná 10-Ti letou, aby každého trklo, že to je špatně, a všiml si toho :)

    Marketing šel vždycky mimo mě...
    17.4.2007 13:35 Baghira
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    Uctivější můžou psát 10-Vám letou
    17.4.2007 13:12 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    Jako každý slušný člověk bych asi napsal "desetiletou". :-)
    17.4.2007 12:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    "Živá reakce" nemusí být nikterak věrohodná, jedná-li se o zcela jasně definovanou věc (jako v tomto případě). I kdyby většina lidí v tvé anketě zvolila třeba první možnost, nic to nemění na tom, že by to bylo špatně. Vypadá to tedy, že možná nejsi líný hledat, ale líný přemýšlet.
    17.4.2007 12:41 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    ne to ne, jen me zajima nazor lidi, kteri navstevuji blogy. a jak jsem psal predtim, celou dobu jsem si myslel, ze je to 10-ti letou viz vyse...
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    17.4.2007 12:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    me zajima nazor lidi, kteri navstevuji blogy
    Pokud to nebylo myšleno jako češtinářský test (což podle tvých slov nebylo), tak je takový názor zcela bezcenný, pokud se neshoduje s tím, jak to určují pravidla jazyka. Je tedy nesmyslné jej zjišťovat.
    17.4.2007 14:56 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    Nedomnívám se, že by to byl bezcenný názor. V blozích se objevuje takové prznění češtiny, že výsledky testu znalostí určitých "problematických" tvarů mezi čtenáři blogů by přinesly jistě zajímavý pohled na to, jak čtení blogů místo kvalitní literatury ovlivňuje znalost češtiny :-D.
    θηριον ειμι
    17.4.2007 12:47 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    ziva reakce je pro me verohodnejsi nez text nekde na internetu

    LOL - tak to se ptáš na dost blbým místě :-D
    17.4.2007 12:50 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    ono kdyz vidim skoro pod kazdym dotazem, blogem jak se spis reaguje na text jestli je napsan podle pravidel ceskeho pravopisu....
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    17.4.2007 13:35 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    jenomže nic jiného než "text někde na internetu" tu nezískáš :-D
    17.4.2007 12:52 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Oduvodneni

    A duvod?

    • Cislovka: Zaruka trva sto padesat osm let.
    • Pridavne jmeno: Davame stopadesatiosmiletou zaruku.

    Uplne stejne to je se zkratkami namisto celych jednotek:

    • 5 km dlouha objizdka
    • 5km objizdka
    Dalibor Smolík avatar 17.4.2007 12:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    10 letou záruku ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    David Ježek avatar 17.4.2007 13:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    spatne, ta mezera tam nepatri
    17.4.2007 13:26 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    Nejlépe desetiletou slovy, jinak jediná správná varianta s číslovkou je 10letou. Číslovka psaná bez mezery hned s následujícím slovem znamená přídavné jméno, s mezerou jsou to dvě slova – podstatné jméno a jeho počet. Vizte příslušnou odpověď v Jazykové poradně Ústavu pro jazyk český.
    masožravá palma avatar 17.4.2007 18:48 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    + 1
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    pol128 avatar 17.4.2007 13:54 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    Ja by som napísal:

    "Na výrobek poskytujeme záruku 10 let."

    A nemáš sa kde pomýliť ;-)
    17.4.2007 14:36 Vinicius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    Odpoved poskytne CSN 01 6910. To je nakonec velmi zajimava norma.
    Filda avatar 17.4.2007 14:59 Filda | nejmenší velkoměsto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    O tomhle taky psali v moc pěknym seriálu na Intervalu
    Komix na Hovno
    17.4.2007 16:37 Jaromír Hradílek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    Úplně jinak, protože podobně jako někteří přede mnou bych to rozepsal slovy.
    17.4.2007 17:37 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jak psat cislovky
    Aspon, ze jsme si v tom udelali jasno. Ode dneska to vsichni budou psat spravne. Kdyz ne vsichni, tak aspon ta vetsi polovina, ale to uz je jiny vtip.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.