abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 507 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    22.4.2011 14:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Já mam doma tuhle je naprosto suprová. Tenká, nízký zdvih kláves, žádný moc mediální bullshity navíc, lehký stisk, pěkný design, nízká cena... prostě suprová ;-)
    22.4.2011 14:41 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Nelíbí se mi lesk a úzké funkční klávesy, jinak bych ji bral. Zrovna se koukám po nový klávesnici a taky nevím co vybrat. Ty multimediální paskvili se mi moc nelíběj. A hlavně zabíraj místo.
    22.4.2011 15:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    K tomu lesku: Ty fotky z googlu jsou moc studiový, v realitě zdaleka tak lesklá není.
    22.4.2011 14:48 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Ale gumová, kámo, gumová! :o)

    Paradox České republiky: hlavní světový výrobce mechanických spínačů má u nás velkou filiálku a my pomalu ani nevíme, jaké to je, na mechanické klávesnici psát.

    Na druhou stranu: uznávám, rozdíl mezi kvalitní gumovou a mechanickou klávesnicí není až zas tak znatelný (tedy poznat jde, ale píše se na obou pěkně). Ale z klávesnic, co mají v počítačových labech na univerzitách, bych plakal.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    22.4.2011 15:06 mila
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Ale z klávesnic, co mají v počítačových labech na univerzitách, bych plakal.
    A co teprve, když člověk narazí na kuličkovou myš :(
    22.4.2011 15:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Hmm, mně by mechanický spínače stejně asi nevyhovovaly... A jdou vůbec udělat tak, aby měly nízký zdvih? Tím myslím takovýto "slim" á la notebook...
    22.4.2011 15:31 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Rozhodne ne ty bezne. Nizkym zdvihem myslis to, ze na te Tve klavesnici maji "nuzkove podpery", co? Tobe se to libi z estetickeho duvodu, nebo proto, ze se Ti na tom snaz pise?

    Argument muze byt, ze nepotrebujes tolik zmacknout klavesu, aby se projevil stisk (protoze je nizsi), ale to je argument jen u tech membranovych, kdy musis vzdycky klavesu stisknout az nadoraz, aby se signal poslal.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    22.4.2011 17:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Nizkym zdvihem myslis to, ze na te Tve klavesnici maji "nuzkove podpery", co?
    Umm, nevim, co jsou nůžkový podpěry, myslim tím takovýho, že klávesa je na výšku velmi nízká, jako např. tady nebo obvykle na notebooku...
    Tobe se to libi z estetickeho duvodu, nebo proto, ze se Ti na tom snaz pise?
    Oboje.
    Ale nejsem žádnej znalec, možná by se mi na spínačový psalo taky dobře, nevim...
    22.4.2011 18:45 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Chce to podle mne vyzkouset. Prave zvyknuti na jeden typ klavesnice je asi duvodem toho, proc lidi jine druhy moc nezkousi. Plus samozrejme to, ze klavesnice nejdou jen tak vyzkouset, kdyz v ceskych obchodech potkate skoro jen jeden druh.

    Nakonec to ma jen malo spolecneho s vykonem, zdravim nebo produktivitou. (On totiz jeste poradne neni prozkouman vztah psani na klavesnici a karpálního tunelu a podobných zranění. Korelace tam je, ale co tomu předchází, to nikdo neví.)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    22.4.2011 19:03 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Chce to podle mne vyzkouset. Prave zvyknuti na jeden typ klavesnice je asi duvodem toho, proc lidi jine druhy moc nezkousi. Plus samozrejme to, ze klavesnice nejdou jen tak vyzkouset, kdyz v ceskych obchodech potkate skoro jen jeden druh.
    Toto je velky problem. Ja to vyresil navstevou Nemecka, kde jsem zkousel co se dalo (a verte, dalo se hodne - od vsech moznych firem a od nejlevnejsich variant az po ty nejdrazsi Cherry klavesnice, ktere se i v Nemecku hure shani a i tam jsou na Nemce predrazene).
    Nakonec to ma jen malo spolecneho s vykonem, zdravim nebo produktivitou.
    S tim bych si dovolil nesouhlasit :-) v pripadech, kdy clovek na klavesnici pise casto souvisly text (takze nemam na mysli programatora!). To se tyka mnoha sekretarek apod. Ty pisi velice casto a psani vsemi deseti je pro ne mnohem vyhodnejsi z casoveho hlediska.
    (On totiz jeste poradne neni prozkouman vztah psani na klavesnici a karpálního tunelu a podobných zranění. Korelace tam je, ale co tomu předchází, to nikdo neví.)
    To mate pravdu. Bohuzel se o to nikdo moc ani nezajima - ono totiz strasne zalezi na konkretnim cloveku. Ja mam napriklad znicene (mam na to lejstro od doktora :-)) loketni slachy a pricinou je udajne prilisne namahani prstu - v mem pripade tedy psani na klavesnici a zaroven hra na klarinet (oboje mi doktor potvrdil :().
    Ale je mnoho lidi, kteri pisou mnohem vice a rychleji, hrajou na ruzne nastroje (vetsina nastroju je namahava na prsty) a zadny problem nemaji (mnoho takovych znam).
    22.4.2011 19:16 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    S tim bych si dovolil nesouhlasit :-) v pripadech, kdy clovek na klavesnici pise casto souvisly text (takze nemam na mysli programatora!). To se tyka mnoha sekretarek apod. Ty pisi velice casto a psani vsemi deseti je pro ne mnohem vyhodnejsi z casoveho hlediska.
    Psani vsemi deseti je urcite prinosne pro rychle pisatele, ale o vyhodach klavesnic nad jinymi... to je tezke posoudit. Nekomu sednou ty mechanicke, nekomu zas ty nejlevnejsi. Nekdo ma pekne hlucnou klavesnici rad, druhy by ji hazel oknem.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    22.4.2011 19:26 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    ale o vyhodach klavesnic nad jinymi... to je tezke posoudit.
    Omluvte prosim mou nechapavost, ale toto mi doted nedoslo :-(.
    Chtel jsem tim "nesouhlasem" pouze rict, ze kvalita psani se v mnoha oblastech (minimalne ty sekretarky :-)) projevuje na vykonu a produktivite (a nebudou to pouze jednotky procent).
    Ono to ma totiz "neprime" nasledky - napr. zamestnanec je unaveny psanim, a tak si jde odskocit, nechat ruce oddychnout - a prace stoji. Takovychto prestavek ale napr. na QWERTZ(Y) clovek musi udelat neskutecne mnozstvi pokud nepatri do te mnoziny vyvolenych, kteri problemy s psanim nemaji (ja bohuzel do te mnoziny zdaleka nepatrim, proto take pisi na dvorak :-)).
    Nekomu sednou ty mechanicke, nekomu zas ty nejlevnejsi. Nekdo ma pekne hlucnou klavesnici rad, druhy by ji hazel oknem.
    Samozrejme, v tomto se shodneme.
    pavlix avatar 22.4.2011 18:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Mně se na nízkém zdvihu píše dobře. A psát na něčem, co budu mačkat do půlky nebo do třetiny bych nechtěl, jsem zvyklý na odezvu (tzn se zavřenýma očima vím, jestli jsem stiskl nebo ne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.4.2011 18:49 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Tak mechanicke spinace mohou mit jak tlakovou, tak zvukovou odezvu (trochu jako to prijemne klepani, co znate z psaciho stroje, nebo zvuk, ktery vydava mys, kdyz se klikne).
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    22.4.2011 20:14 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Tlakovou odezvu ostatně mají i slušně udělané membránové klávenice – používají pružiny (takové ty gumové čepičky), které na sílu reagují nelineárně.
    22.4.2011 15:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Kdysi jsem taky razil zásadu, že jedině mikrospínače, ale teď už se mi naopak na "cvakací" píše hůř, navíc v noci ten zvuk může být dost nepříjemný. Asi vůbec nejhorším zážitkem byla mikrospínačová klávesnice, kde klávesa sepnula už na lehký dotek, tj. ještě dřív, než došlo k "prolomení".
    27.4.2011 13:21 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    MX Black nebo MX Red. Tam je to opravdu o zvyku na úroveň zdvihu, každopádně jsou obecně považovány spíš za herní spínače. Na psaní je za nejlepší považován MX Blue nebo MX Brown, podle toho jestli chce člověk cvakací nebo tichou klávesnici.
    22.4.2011 15:16 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    podobně. Mám Genius Slimstar 310 a kromě pár mediálních bullshitů nemá nic co nechci a hlavně má "standardní" rozložení kláves.

    nevýhody:

    - mohla by být trochu tišší

    - koupil bych si jednu do zásoby, ale nikde jsem je už dlouho neviděl
    22.4.2011 14:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Asi jsem pravým opakem gurmána, protože naprosto nejvíc mi vyhovují nejlevnější Geniusky nebo Chicony za 100-200 Kč (ale musejí mít backslash na správném místě, tj. nalevo od backspace). Všechny ty multimediální, masivní, zohýbané apod. mi akorát překážejí.
    otasomil avatar 22.4.2011 15:14 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?

    1+++

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    22.4.2011 15:18 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Tak ty multimedialni hnusy prekazi vetsine lidi, kteri maji radi klavesnice, aspon mam takovy pocit. (I kdyz se treba nekomu mohou opravdu hodit, takove ty klavesy Zpet a tak mohou byt uzitecne, i kdyz ja treba ignoruji cokoli, co je mimo dosah prstu z hlavniho radku klaves.)

    Co se tyce levnych klavesnic, tak tuhost klaves u mne docela ovlivnuje rychlost psani, az v radu desitek wpm. Takze osobne mam radsi klavesnice, na kterych jsou klavesy spis lehci na stisk. Coz se mi u levnych klavesnic moc nestava.

    Mimochodem "milovnikem klavesnic" nemyslim ted mlade hrace, kterym se mohou libit herni klavesnice a la Steelseries Shift: Cataclysm. Treba ta moje klavesnice vypada takto, a z vzhledu nepoznas, ze na ni je neco jineho, nez na tech nejlevnejsich.

    PS: Steelseries dela dobre klavesnice, herni vzhled jsem vybral pro efekt. Existuje spousta podobne vypaadajicich, drahych, ale mnohem horsich klavesnic.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    GeoRW avatar 24.4.2011 07:57 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    klavesa spet je ALT + sipka dolava; tiez mam multimedialnu klvesnicu, ale jedine tlacidlo, ktore naozaj vyuzivam je tlacidlo na spustenie kalkulacky
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    22.4.2011 17:21 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    (ale musejí mít backslash na správném místě, tj. nalevo od backspace).
    Souhlas. Ale kde je sehnat? Mam nekolik Genius KB-06xe, ktere mi prefektne vyhovuji, ale pred nekolika mesici jsem shanel dalsi a zjistil jsem, ze vyrobce zreme zmenil rozlozeni (na dlouhy backspace a presunuty backslash) a popisky (misto klasickeho cz/en komba tam bylo pouze cz a jeste nejake divne).

    Co jsem se koukal i po jinych klavesnicich, tak prakticky vsechny mely to 'nove' rozlozeni a pokud se nasla nektera, ktera mela v eshopu na obrazku klasicke (kratky backspace a backslash nalevo od backspace), tak v prodejne se ukazalo, ze to je neaktualni obrazek a realne ma zase 'nove' rozlozeni.

    Nevim, jestli to je ceske specifikum, protoze na zahranicnich strankach clovek bezne najde klavesnice s klasickym rozlozenim.

    Tusite tedy nekdo, kde se daji v CZ poridit rozumne klavesnice s klasickym rozlozenim?
    22.4.2011 18:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Nedávno jsem kupoval jednu relativně levnou Chicony v Alze. Ale nemám ji doma, takže bude asi problém dohledat přesné typové označení.
    22.4.2011 17:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Všechny ty multimediální, masivní, zohýbané apod. mi akorát překážejí.
    Největší problém "multimediálních" kláves je, že jsou na každé klávesnici úplně jinak a úplně jiné. Takže nemá vůbec cenu se je učit používat, když člověk zachvíli přejde na jinou klávesnici a může začít odznova...
    pavlix avatar 22.4.2011 18:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Multimediální klávesy se hodí na bezdrátových klávesnicích a jediný smysl mají v tom, že nemusíš kupovat a zprovozňovat dálkové ovládání.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    tsLnox avatar 24.4.2011 01:12 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Já mám Logitech Internet 350 Keyboard. Má 8 multimediálních tlačítek, z toho čtyři vlevo jsem nikdy v životě nepoužil (spustit přehrávač, mail, web browser a kalkulačku) a čtyři vpravo - totiž ovládání hlasitosti - bych za nic na světě neměnil :-D
    22.4.2011 15:42 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Mam asi 18-rocnu klavesnicu HYUNDAI - ma zvlastny system, ktory som zatial inde nevidel. Kazdy klaves ma samostatny spinac - ale nie klasicky mikrospinac. Su tam dva pruzne kontakty a medzi nimi plast, ktory sa po stlaceni klavesu posunie dolu a kontakty sa spoja.
    22.4.2011 16:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    To je normální membránová ne? Posuvné tlačítko, guma generující odpor při stisku a sepnutí a jeho hysterezi a pak vrchní folie s vodivými cestami, izolační folie s dírama pro kontakty a spodní folie s druhou částí cest.

    Jinak mám taky jednu co má tu gumu pro každý tlačítko zvlášť, to je pak sranda, když se to vysype :-D.
    22.4.2011 17:16 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Nie, ziadna guma ani membrana tam nie je. Je tam pruzina, plastovy diel a dva kovove kontakty.
    22.4.2011 17:45 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Aha takhle, ale to je imho pořád ještě mikrospínač.
    23.4.2011 22:00 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Ale na rozdiel od klasickych mikrospinacov to neklika.
    27.4.2011 11:03 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Definuj klasické mikrospínače. Většina Cherry spínačů také nekliká :)
    22.4.2011 15:49 nick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    ja si do prace koupil tuto kvalitku: filco tenkeyless s brown switchema, protoze uz mne nebavilo cely dny sjizdet geekhack.org a premyslet, kterou klavesnici si koupim...
    22.4.2011 15:54 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Na geekhacku docela na tohle Filco peji ody. Ale sehnat je za rozumnou cenu (i 100$ je rozumna cena) tak snadno nejde. the keyboard co je podle mne na nase pomery extremne drahy.

    Ale to Filco bych si nekdy rad zkusil, jestli je ta kvalitni konstrukce poznat nebo ne. (Moje hypoteza: ne.)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    22.4.2011 16:07 nick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    a ta G80-3000 je jaka? podle geekhacku ta kvalita neni nic moc a mel jsem z tech postu pocit, ze bude pusobit rozvrzane...

    ja se na te filco jeste nenaucil poradne psat... snazim se klavesy nestlacovat az uplne dolu, ale pak se mi nektere stisky neregistruji...
    22.4.2011 16:20 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Na mne rozvrzane nepusobi, tedy je samozrejme velice hlucna, ale za to muzou klikatka. Made in Czech Republic je podle mne stylove. :o)

    Co se tyce psani, tak i pri vetsim naporu stoji pevne na stole. Ovsem nemuzu soudit moc dobre, kdyz jsem zadnou jinou mechanickou v zivote nevidel. :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    22.4.2011 16:23 nick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    a kdes ju koupil? u nas? nebo v nemecku?
    22.4.2011 16:34 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    U nas jsem jeste nepotkal obchod, kde by Cherry klavesnice vubec meli. Koupil jsem ji u nasich rakouskych spoluobcanu na http://www.ba-computer.at/, kde (ta nejlevnejsi, tedy bila s nemeckymi klavesami) stoji 40 Euro plus shipping asi 20 Euro.

    Mne je to ultimatne jedno, co na ni je napsane, takze to pro mne byla asi nejlepsi mozna koupe.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    25.4.2011 00:26 nick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    a jak si to prosimte platil? mne prijde, ze prijimaj jenom platby, coz do zahranici neprijde zrovna na malo zlataku
    25.4.2011 13:00 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Jako jo, no. U nas jsou mezinarodni platby naprd. :o) Pokud Ti to hodne vadi, zkus si zagooglit -- existuje par nemeckych (rakouskych) ekvivalentu zbozi.cz a ja uz na nektere obchody narazil, kde dovoli PayPal a ty ceny byly podobne.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    22.4.2011 16:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Já teda nevidím rozdíl (kromě toho, že nemá numpad). Maximálně, že umí oproti mý všechny klávesy najednou (což v dnešní době desítek kilobajtů RAM v mikrořadiči není problém). Je možný, že při psaní se bude lišit, ale v tom jsou dneska imho všechny klávesnice stejný.
    22.4.2011 16:25 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Je možný, že při psaní se bude lišit, ale v tom jsou dneska imho všechny klávesnice stejný.
    Myslis tim, ze na vsech se pise stejne, nebo ze na vsech se pise jinak? :o)

    To druhe je asi pravda, na druhou stranu moje teze zni, ze i laik dokaze mene kvalitni od vice kvalitni klavesnice rozeznat, pokud je dostane vedle sebe.

    Na podzim planuju na soustredeni KSP udelat prednasku o klavesnicich, tak doufam, ze se mi do te doby podari sehnat nekolik dalsich klavesnic, abych to mohl podtrhnout i praktickou ukazkou.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    22.4.2011 16:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Myslím tím, že mechanicky vypadá jako stovky dalších z číny. Psalo by se mě na ní asi stejně, resp. rozdíl by tam asi byl, ale všimnul bych si ho jen kdybych se na to soustředil.

    U mě je to tak, že na síle stisku nezávisí, píšu už tak nějak automaticky. Jediný na čem závisí je to, zda je klávesa na správným místě.
    22.4.2011 16:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Jedině ty s membránou, daj se skoro bez problému umejt v umyvadle. Mikrospínačová se musí dlouho sušit a v extrémním případě se musí ty mikrospínače rozebrat (btw zas tak moc mikrospínačová ta co mám není, tlačítko RESET na case je menší :-D).

    Co se týče rozložení, tak preferuju původní AT klávesnici maximálně obohacenou o winkeys. Ty paskvily s power off místo delete, vypuštěným insert nebo rozházeným pageup/down blokem mám chuť upravit kladivem. Možná bych bral vylepšení o další alternativní řadu nad funkčníma klávesama, ale muselo by to posílat standardní scankódy. Jinak se mě zdá to původní rozložení jako nejlepší a už dál obtížně optimalizovatelné.
    22.4.2011 16:12 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Mam doma (take) Microsoft Ergonomic Natural 4000 a to rozlozeni a podlozka na zapesti bylo docela prijemne -- nuti to ty ruce mit v prijemnejsi poloze, nez normalni rovne klavesnice.

    Bohuzel, spatne se na ni pise kvuli tuhosti klaves a mechanicka + ergonomicka klavesnice je aktualne prilis draha i na zbohatlicke studenty, jako jsem ja. :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    22.4.2011 16:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Aha, tak já jsem asi nějakej imunní. A nebo proto, že kdo někdy používal mojí klávesnici z jedné 486 a neupadly mu prsty, tak mu už nikdy nic nebude vadit :-D.

    Ergonomie je pak u mě celkem irelevantní občas mám na stole takový bordel, že klávesnici chytnu do levé ruky svisle a pravou na ní vyťukavám písmenka :-D.

    Tak mě napadlo, zda by nešla ta membrána napustit víc silikonovym olejem, pak by třeba byla míň tuhá :-D. Jinak mě spíš vadí když jsou klávesy moc malý (třeba u notebooku), pak omylem mačkám víc kláves najednou.
    22.4.2011 17:54 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    nuti to ty ruce mit v prijemnejsi poloze, nez normalni rovne klavesnice.
    S tím jsem nikdy u klasických klávesnic neměl problémy – možna proto, že nepoužívám pevný prstoklad a ruce po klávesnici různě posouvám.
    22.4.2011 17:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    možna proto, že nepoužívám pevný prstoklad a ruce po klávesnici různě posouvám.
    +1 já tomu interně říkám klavírní úchylka...
    Fluttershy, yay! avatar 25.4.2011 22:58 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    To samé, ale klavír je mi cizí...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    22.4.2011 18:11 Občan Kang
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Tak tu Microsoftku mám taky.
    Fluttershy, yay! avatar 23.4.2011 23:21 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Funguje v GNU/Linuxu všechno včetně toho kolečka uprostřed? Docela o ní uvažuju. Tu levnější (3000) jsem zavrhl kvůli zmenšeným klávesám Fx. Teď pokukuju po Revoltec K102, protože je nízkozdvihová, "skládací" a má hodně multimediálních tlačítek (je to pohodlnější než sahat na myš nebo si lámat prsty na globálních zkratkách Win+Ctrl/Shift+něco -- aktuálně mám Logitech UltraX, na které se mi píše velmi dobře).

    Klapání bych nesnesl, chci maximální ticho. Krom toho požaduju standardní rozložení (hlavně Insert tam, kde má být) a velký levý šift a bekspejs. A spolehlivý (radši nízký) stisk.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    22.4.2011 17:18 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Spoje okolo kontaktov na folii membranovej klavesnice vedia pekne uhnit, ked tam ostane voda...
    22.4.2011 17:25 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Nevim jak jine, ale treba klavesnice Genius KB-06xe to ma resene tak, ze pri beznem politi tekutinou (nikoliv ale mytim) prakticky neni sance, aby se tekutina dostala az na membranu (pokud ji tedy clovek ve snaze z toho dostat zbytky vody nezacne otacet).
    22.4.2011 17:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    No je to sice jen nějaká vrstvička barvy, ale ani ne, a to jsem tu folii pořádně mydlil. Rozhodně pokud uhnijou až za třeba 5 let, tak to je OK, každejch 5 let koupit klávesnici za ~100Kč není problém. Nehledě na fakt, že se dá ta vrstvička barvy opravit.
    22.4.2011 17:55 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Ked vies, co robis (umyjes a vysusis), tak to prezije. Ale uz som videl par klavesnic (notebookovych), kam niekto vylial nieco a potom to uhnilo. Pokial to je len na par miestach, tak sa to da vodivym lakom opravit.
    22.4.2011 17:57 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    To je pravda, ale dá se to docela snadno opravit vodivým lakem (stříbrným, ten grafitový má obvykle příliš vysoký odpor).
    22.4.2011 16:14 hugis | skóre: 7 | blog: hlod | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Ja mám Das Keyboard Ultimate a maximálna spokojnosť. Keď som ju doniesol a začal na nej písať, tak spolubývajúca si myslela, že hrám pingpong. Minule som potreboval niečo dlhšie napísať na notebook-u. Vydržal som 5 minút a potom som si radšej išiel po klávesnicu. Mám už z nej zhýčkané prsty. Chýbajúce popisky sú tiež veľmi dobrá vec. Odradí to kopec ľudí baviť sa s mojím počítačom.
    22.4.2011 16:18 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Skoda jen, ze neposilaji do EU. A tady ji nekdo prodava za 100 Euro + postovne, i kdyz v USA stoji jen 100$. Je to samozrejme tres cool, nemit napisy, ale... za tolik to nestoji, IMHO.

    Mimochodem, na moji klavesnici nepise take nikdo, protoze mam dvoraka. :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    22.4.2011 16:25 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Já už poměrně dlouho plánuju koupit si Das Keyboard. Ale to bude muset počkat než zase přestanu furt jezdit do Prahy a zase zpátky.
    22.4.2011 16:35 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Hm, jiz velice dlouho se zajimam o problematiku klavesnic, layoutu a vubec "lidskych I/O".

    Bohuzel i po nekolikaletem patrani jsem ani zdaleka nenarazil na neco vhodneho. To me vedlo k vytvoreni navrhu pro ergonomickou klavesnici, ktera by nemela byt ani tak draha. Po mnohe korespondenci s ruznymi firmami jsem se vsak zasekl, protoze vyroba prototypu by ve zdejsich evropskych podminkach stala od 120 tis. (bez DPH) vys.

    Z toho duvodu zatim vytvarim pouze "idealni" layout zamereny na dnesni bezne dostupne klavesnice.

    Obecne plati bohuzel pravidlo, ze i kdyz budete mit sebelepsi stisk a spinace, tak ergonomii nicim nedozenete. Opravdu se pise lepe na ergonomicke klavesnici s levnymi spinaci (guma, membrana atd.) nez na klavesnici s beznym rozlozenim, ale se super drahymi a kvalitnimi spinaci Cherry.

    Zatim ten muj rozpracovany cesky layout nikde nevystavuji, ale kdybyste nekdo mel zajem, tak zaslu rozpracovany cesky layout, zamereny na rychlost psani a ergonomii.

    Mimochodem kdybyste nekdo vedel o nejake moznosti kde vyrobit prototyp takove klavesnice (u prototypu nebude zalezet na technologii spinacu) za nejake stravitelne penize, tak bychom se dohodli. Berte to i jako obchodni nabidku (mohu prodat/propujcit ten muj navrh).
    22.4.2011 16:59 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Kup si za par tisic frezu (napr. toto za 300€), nauc sa frezovat plasty a vyrob si co chces
    22.4.2011 17:03 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Hm, ja teda nevidim problem v omalovankach (respektive vnejsim designu), ale v ridici elektronice.

    No a jen tak na okraj. Na freze jsem chvilku pracoval, protoze mam znameho kovoobrabece freelancera (!). Ten by mi tu "schranku" udelal za par supu - tohle vazne problem neni.
    22.4.2011 17:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    V řídící elektronice? Nejakej uC schopnej detekovat sepnutí v matici 10x10. Pamatující si stav do příští změny a emulující PS/2 protokol (ten je dost blé, třeba na rozdíl od SPI, ale ne zas tak blé, aby to nešlo). V případě mikrospínačů nějakej plošnej spoj a dobrý nervy na nezešílení z tolika stejných součástek. V případě membrány pak nějaký tři igelity a elektrovodivý lak.

    22.4.2011 17:16 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Hm, nic noveho jsi nevyslovil :-)

    Popravde bych chtel videt jak na kolene vyrobis plosnak (dvouvrstvy, pokud bys chtel pouzit pouze 1 cip), na nej si rucni mikropajkou pripajis uC s 20 vyvody (spis vice). No a nakonec nekoho, kdo bude sedet desitky hodin nad VHDL a dokumentacemi PS/2, USB atd.

    Zbytek je nepodstatny (samotne spinace, nebo membrany atd. - to vsechno se da uz rucne bezproblemove dobastlit).
    22.4.2011 17:44 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    No moje mikrospínačová klávesnice má jednovrstvý plošnák. Kolize má řešený propojkama (hodně propojkama :-D). Membránová, co má ty tři plasty, tak na ní stačí tak pravítko, štěteček (nebo čím se dá ten lak nanášet). Výroba plošnáku je pak pro tuhle aplikaci proveditelná toner transferem. Připájení čehokoliv co není BGA není problém, prostě pin po pinu, navíc polovina mých klávesnic má DIL pouzdro.

    Aha, ty tam chceš dát nějakej CPLD? To je zbytečný, úplně stačí když tam dáš nějakej 16bit PIC nebo ATMegu. Ty maj imho dost velký výkon aby zvládly skenovat klávesovou matici softwarově. Programovat to pak stačí v céčku a je to práce na tak den (odhadem, otázka jak bych byl moc línej/hladovej/roztěkanej :-D). I kdybys tam chtěl hodit VHDL, tak jsem si téměř jistý, že na opencores bude už nějakej PS/2 projekt hotovej, ale byl by to imho overkill, CPLD by výrazně zvýšilo cenu. V případě USB (PIC umí plně hardwarově, ATMega má softwarový knihovny, ty dražší verze už maj taky hardwarově) by programování trvalo dýl, protože jsem ještě slave zařízení nedělal.
    22.4.2011 17:57 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Wow, nenapadlo me, ze by PIC (ATM mi bohuzel zatim nic nerika) vykonove a vubec vybavou dostacoval. Tim padem by se to opravdu dalo realizovat "na kolene". No to by bylo primo super.

    Kdybys mel zajem nejak pomoct/nudil se, tak mi napis na mail a muzeme se do toho nejak pustit (sam nemam s vyvojem hardware zadne zkusenosti :-().
    22.4.2011 18:01 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    ATMega by něco takového hravě zvládala, jsem přesvědčen, že i s čistě softwarovým USB stackem. Plošňák by měl stačit jednovrstvý s pár propojkami, takové tisknu na laserovce.
    22.4.2011 18:21 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Jo naprogramovat firmware to bych klidně zvládl. S výrobou plošňáků by to bylo horší, protože nemám materiál a řekl bych, že budu mít míň zkušeností než kolega (já hlavně používám nepájivé pole). Tedy pokud si nechceš nechat plošňák někde vyrobit profesionálně, tak by byl asi lepší kolega all-in-one :-D.

    Ohledně PICu, chtělo by to dobře vybírat, protože PIC má ohromný množství periferií a v případě klávesnice by bylo plýtvání za ně platit. Nejlevnější maj imho v TME.cz.
    22.4.2011 18:36 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Diky za informace - budou se mi hodit. Uz jsem kontaktoval kolegu, ale nevim, jestli na to bude mit naladu a nervy :-).

    Ale kdybys chtel, tak se muzes zapojit take - staci mi napsat a nejak bychom rozdelili ukoly a mohla by byt alespon sranda.

    Mimochodem nejprve by bylo asi nejjednodussi vyrobit ciste plosnakovou variantu s mechanickymi spinaci. K tomu mi schazi jiz pouze ty spinace :-(. Nizkozdvihove Cherry se daji sehnat treba ve Farnellu, ale jsou silene drahe (spocital jsem asi 11000 s DPH :-(). A o jinych vhodnych spinacich nevim (uz jsem stravil mnoho hodin hledanim nejakych takovych, ale to se proste dneska nedela). Takze nakonec bych se mozna uchylil k te membranove technologii - ale k tomu bych potreboval velice sofistikovany plastovy kryt, ktery by v sobe drzel ty cepicky, pod nimiz by byla ta pruzici guma (ta by se dala vybrakovat z jinych klavesnic).

    Kdyz to shrnu, tak u PCB verze je problem sehnat "levnejsi" spinace a u membranove verze je problem vytvorit kryt, ktery tvori "nosny prvek".

    Kdybyste tedy nekdo vedel o vhodnych klavesnicovych spinacich, tak mi prosim napiste. Dekuji.
    22.4.2011 23:48 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Jeste bych doplnil, ze nejlepsi by byly "Alps scissor switches".
    23.4.2011 01:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Hmm a to by byl jako prototyp na sériovou výrobu? Já jen, že si nedokážu představit, jak by to dokázalo konkurovat číně, jejíž dělníci jsou schopni pracovat za "hrst" rýže. To by muselo mít fakt cenu okolo 200Kč nebo poskytovat kvalitu značky.

    Jinak osobně se divím, že se mechanický spínače (kovové perko, spínací kontakt) ještě používá (z důvodů, že moje klávesnice je maj, ale ty jsou taky 20 let starý :-D). Dost bych se nedivil kdyby ty spínače/plošnák pod nima zvýšili cenu tak na litr, ale tak drahou klávesnici bych si fakt nekoupil (současnou mám zadara, stejně jako CRT měla být vyhozena). Je možný, že jsou třeba dobrý pro hráče, ale tam zase teda moc o kvalitu nejde (viz video angry german kid :-D). BTW ještě se tuším používaly bezkontaktní na bázi hallovy sondy.

    Jinak co se týče pomoci, tak pokud to není jako podnikání, tak to hoď do blogpostu nebo na nějaký projektový server a rázem budeš mít hafo betatesterů :-D. Pokud to podnikání je, tak nevím nevím, možná v rámci něčeho ve stylu dohoda o vykonání práce ;-).
    23.4.2011 09:04 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Hmm a to by byl jako prototyp na sériovou výrobu? Já jen, že si nedokážu představit, jak by to dokázalo konkurovat číně, jejíž dělníci jsou schopni pracovat za "hrst" rýže. To by muselo mít fakt cenu okolo 200Kč nebo poskytovat kvalitu značky.
    Rozhodne to bude znacka kvality. Ani nevim, jestli by se vubec vyrabelo vice kusu. Proste kdo by mel zajem, tak by si o ni mohl rict. Protoze jinak bychom to opravdu museli outsourcovat a to mi (prozatim) pripada trhle :-).
    Dost bych se nedivil kdyby ty spínače/plošnák pod nima zvýšili cenu tak na litr, ale tak drahou klávesnici bych si fakt nekoupil (současnou mám zadara, stejně jako CRT měla být vyhozena).
    Cena bude vysoka. Plosnak, cip a prace jeste ujde. Ale samotne spinace jsou silene drahe. Proto zatim shanim jine nez Cherry. Asi zkusim vybrakovat starou spinacovou klavesnici (o to jsem se jiz pokousel se spinaci Alps, ale diky platu plechu, ktery to drzel pohromade to slo strasne pomalu a tak jsem si chtel urychlit praci a rozleptat cin vespod kyselinou, ale vymklo se mi to jako spravnemu nesikovi z rukou a znicily se i ty plastove kryty u kazdeho z tech spinacu - takze nyni shanim dalsi mechanickou klavesnici na rozebrani - to uz si budu davat velky pozor :-)).
    BTW ještě se tuším používaly bezkontaktní na bázi hallovy sondy.
    Vim o tom, ale tento typ je mne osobne velice neprijemny na stisk, takze to nepripada v uvahu. Pro vice info doporucuji server geekhack (vyhledavat scissor switch, tactile switch apod.)
    Jinak co se týče pomoci, tak pokud to není jako podnikání, tak to hoď do blogpostu nebo na nějaký projektový server a rázem budeš mít hafo betatesterů :-D.
    Hm, v blogpostu se zabyvam uplne jinym problemem. Ale na nejaky ten projektovy server bych mohl. Akorat o zadnem nevim :-(. Jestli mas nejaky tip, tak sum sem s nim.
    Pokud to podnikání je, tak nevím nevím, možná v rámci něčeho ve stylu dohoda o vykonání práce ;-).
    Podnikani to teda fakt urcite neni a zrejme nikdy nebude :-).
    23.4.2011 16:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Uf kyselinou :-D. Osobně bych do toho nešel zdálo by se mi, že to dřív užere nožicky integráče než cín (případně + olovo). Na levný masový odpájení je lepší něco jako vařič (nebo horkovzdušná pistole).

    Na geekhacku jsem našel tohle http://geekhack.org/showwiki.php?title=All+About+Scissor+Switches ale to je normální membrána, ty nůžky zajišťujou akorát stabilní zdvih a drží tlačítko. Imho se mě to zdá strašně křehký, to tlačítko se strašně lehko urve a pak se skoro nedá vrátit zpět. Navíc při použití membrány s trošku větší plochou knoflíku a plata s průřezy lze docílit lepšího uchycení a stejné stabilního zdvihu a to jen za cenu minimálního zdvihu o tloušťku plata.

    Od toho existuje možnost různých podsekcí blogu.
    23.4.2011 16:52 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Na geekhacku jsem našel tohle http://geekhack.org/showwiki.php?title=All+About+Scissor+Switches
    Tohle je zaklad znalosti, to musi mit kazdy prostudovane :-).
    ale to je normální membrána, ty nůžky zajišťujou akorát stabilní zdvih a drží tlačítko.
    Vsak ano - to potrebujeme. Chci klavesnici s co nejnizsim zdvihem (teorii o tom proc co a jak napisi osobne mailem - tady to je OT).
    Imho se mě to zdá strašně křehký, to tlačítko se strašně lehko urve a pak se skoro nedá vrátit zpět.
    No, ja mam na notebooku jeste starou dobrou IBM klavesnici s temi Alps nuzkami a je to fakt kvalitka - vyrvat klavesu neni jen tak. Krome toho jsem vyrvaval jednu a tu samou klavesu jiz nekolikrat a neni tam sebemensi naznak poruchy, ani osoupani apod. Takze pokud to je kvalitni, tak to je bez problemu.
    Navíc při použití membrány s trošku větší plochou knoflíku a plata s průřezy lze docílit lepšího uchycení a stejné stabilního zdvihu a to jen za cenu minimálního zdvihu o tloušťku plata.
    Jestli mas na mysli konstrukci vsech klavesnic s Cherry spinacema MX, tak toto prave nechci z duvodu vysky, hmotnosti, atd. Proto vidim vychodisko v Cherry spinacich ML. Jsou sice drahe, ale bude to stat urcite za to.
    Od toho existuje možnost různých podsekcí blogu.
    To sice ano, ale presto se to bude motat mezi sebe. No, ale zvazim to.
    24.4.2011 03:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Tohle je zaklad znalosti, to musi mit kazdy prostudovane .
    Nůžkový, nenůžkový, u mě je důležitý, pokud to funguje :-D. Osobně bych byl schopen chvíli psát šroubovákem :-D.
    Vsak ano - to potrebujeme. Chci klavesnici s co nejnizsim zdvihem (teorii o tom proc co a jak napisi osobne mailem - tady to je OT)
    No právě ono má to řešení zdvih stejný, resp. zdvih je určený membránou a ne nůžkama. Jinak nejmenší zdvih nemá nůžkový mechanismus, ale tlačítko s kovovou membránou (bejvá třeba v mobilech, sepnutí se provede jen prohnutím toho plíšku k PCB).
    No, ja mam na notebooku jeste starou dobrou IBM klavesnici s temi Alps nuzkami a je to fakt kvalitka - vyrvat klavesu neni jen tak. Krome toho jsem vyrvaval jednu a tu samou klavesu jiz nekolikrat a neni tam sebemensi naznak poruchy, ani osoupani apod. Takze pokud to je kvalitni, tak to je bez problemu.
    No ten plast má malý rozměry a tak i slabší odolnost.
    Jestli mas na mysli konstrukci vsech klavesnic s Cherry spinacema MX, tak toto prave nechci z duvodu vysky, hmotnosti, atd. Proto vidim vychodisko v Cherry spinacich ML. Jsou sice drahe, ale bude to stat urcite za to.
    Nn měl jsem na mysli něco jako maj kalkulačky v plátu plastu jsou vyřízlý díry, do kterejch se vejde tlačítko, ale neproleze úplně protože nakonci má orámování.
    24.4.2011 09:09 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Jinak nejmenší zdvih nemá nůžkový mechanismus, ale tlačítko s kovovou membránou (bejvá třeba v mobilech, sepnutí se provede jen prohnutím toho plíšku k PCB).
    Tady jsem se upsal - samozrejme jsem nemyslel co nejnizsi zvih co se da vyrobit, ale takovy, aby se podobal notebookovym klavesam (ale tem "vyssim" - treba takova klavesnice na novych Apple MacBook Pro je jiz prilis nizka narozdil od tech starsich IBM notebooku).
    No ten plast má malý rozměry a tak i slabší odolnost.
    Urcite mas pravdu. Ale vzhledem k zivotnosti klavesnice to asi problem nebude. Ten nuzkovy mechanismus asi nebude vhodny do tovarniho provozu - ale tam asi zase nikdo nepotrubuje psat dlouhe pasaze textu, takze tam by teto klavesnice byla skoda.
    Nn měl jsem na mysli něco jako maj kalkulačky v plátu plastu jsou vyřízlý díry, do kterejch se vejde tlačítko, ale neproleze úplně protože nakonci má orámování.
    Uz chapu. Tento mechanismus vsak poskytuje velice vratka tlacitka - to je mi extremne neprijemne pri psani (bude se to chovat podobne jako ty ruzne gumove klavesnice - mel jsem tu cest si jich nekolik vyzkouset :-().
    24.4.2011 09:14 polymorf | skóre: 14 | blog: tar_zxpf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    > Tento mechanismus vsak poskytuje velice vratka tlacitka - to je mi extremne neprijemne pri psani (bude se to chovat podobne jako ty ruzne gumove klavesnice

    Pozor, druhy extrem su klavesy ktore je mozno stlacil len kolmo dole. Staci ist trochu zboku a zaseknu sa.
    24.4.2011 09:18 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    To je pravda - proto se mi nejvice libi ten nuzkovy mechanismus. Imho asi nejefektivnejsi zpusob.
    Kdyby ne, tak napiste co by bylo lepsi - rad se poucim.
    22.4.2011 22:32 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Před pětadvaceti lety jsem softwarově skenoval klávesy (tedy jen cca 16) procesorem 8080 a nebyl vůbec žádný problém ani s ošetřením zákmitů. Ony jsou mikrosekundy přece jenom o dost kratší než je frekvence psaní.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    22.4.2011 22:36 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Njn, omlouvam se. Proste jsem se domnival, ze to najednou USB, PS/2 a to skenovani nezvladne v pripade, ze by to byl softwarove programovatelny cip. Ale uz jsem byl vyse poucen :-).
    22.4.2011 23:03 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Nic se neděje, napsal jsem to jen aby bylo vidět, že se to dá v praxi v pohodě realizovat. Držím palce.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    23.4.2011 00:14 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Jinak moc bych se nedivil, kdyby i normální klávesnice to měly řešený obyčejným osmibiťákem.
    23.4.2011 20:49 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    V těch původních XTčkových byl tuším řadič 8041.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    22.4.2011 17:47 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Mně naopak přijde daleko jednodušší ta elektronická část. Pokud se někdo chcete pustit do výroby slušné klávesnicové mechaniky, rád vám k tomu za víkend elektroniku i firmware spáchám.
    22.4.2011 18:02 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    No to by bylo primo uzasne. Post vyse me velice prijemne prekvapil.

    Co vsechno bys potreboval (krome financi :-)) vedet k te realizaci (kdyby ses do toho opravdu chtel pustit)?

    Napis mi kdyztak na mail, protoze to je OT.
    Diky moc.
    stativ avatar 22.4.2011 22:16 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Popravde bych chtel videt jak na kolene vyrobis plosnak (dvouvrstvy, pokud bys chtel pouzit pouze 1 cip)
    Snadno. Stačí vzít dvoustranný cuprextit a načárat na něj cestičky. Pak to hodíš do leptacího roztoku, nebo pokud se ti nechce čekat rovnou do HCl.
    na nej si rucni mikropajkou pripajis uC s 20 vyvody (spis vice).
    Osobně jsem vždy dával přednost transformátorové pájce, a to i pro pájení SMD součástek. Bohužel se nemá ráda s CMOS. Každopádně s trochou šikovnosti (a trpělivosti) to zvládne každý jouda.
    No a nakonec nekoho, kdo bude sedet desitky hodin nad VHDL a dokumentacemi PS/2, USB atd.
    Tohle jediné vidím jako problém. PS/2 neznám, ale USB 2 je docela rozumné. Horší bude to namatlat v tom VHDL.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    22.4.2011 22:26 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Snadno. Stačí vzít dvoustranný cuprextit a načárat na něj cestičky. Pak to hodíš do leptacího roztoku, nebo pokud se ti nechce čekat rovnou do HCl.
    No, ono vyrobit se sestava ze dvou kroku - vymyslet + nakreslit a pote teprve realizovat. Problem je trosku v tom prvnim kroku. Ale uz se to resi. Jestli se chces pridat, tak ti poslu par informaci navic na mail.
    Osobně jsem vždy dával přednost transformátorové pájce, a to i pro pájení SMD součástek. Bohužel se nemá ráda s CMOS. Každopádně s trochou šikovnosti (a trpělivosti) to zvládne každý jouda.
    No, on se nebude pajet pouze cip :-). Take se mi jiz transformatorovou pajkou povedlo odpajet medeny povrch z plosnaku a s osazenou deskou z wifi routeru byl amen :-).
    Tohle jediné vidím jako problém. PS/2 neznám, ale USB 2 je docela rozumné. Horší bude to namatlat v tom VHDL.
    Uz jsme se rozhodli, ze to budeme resit programovatelnym ATMega nebo necim velice podobnym.
    stativ avatar 23.4.2011 08:27 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    No, ono vyrobit se sestava ze dvou kroku - vymyslet + nakreslit a pote teprve realizovat. Problem je trosku v tom prvnim kroku. Ale uz se to resi. Jestli se chces pridat, tak ti poslu par informaci navic na mail.
    Pomohl bych rád, ale kvůli blížící se bakalářce nemám vůbec čas. Ale souhlasím – návrh může být o nervy.
    No, on se nebude pajet pouze cip :-). Take se mi jiz transformatorovou pajkou povedlo odpajet medeny povrch z plosnaku a s osazenou deskou z wifi routeru byl amen :-).
    Jojo, to se mi už taky stalo :-). Naštěstí to ale nebyl router.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    23.4.2011 00:27 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Pak to hodíš do leptacího roztoku, nebo pokud se ti nechce čekat rovnou do HCl.
    Samotná kyselina chlorovodíková měď leptat nebude (to umí a6 např. kyselina dusičná), musí se přídat nějaké okysličovadlo, typicky 30% peroxid vodíku.
    22.4.2011 17:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    A existující elektroniku z nějaké jiné klávesnice možné použít není?
    22.4.2011 17:49 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Bohuzel kvuli tomu "prehnane" novemu navrhu ne. Pokousel jsem se o to - ale nikde neni dokumentace, takze si musis prekreslit schema te existujici klavesnice (veskerych soucastek a hlavne to propojeni jednotlivych tlacitek - to je silena makacka - kvuli tomu jsem to take vzdal).

    Ale zase na druhou stranu se prodava takovato elektronika jiz predpripravena pro pouziti v klavesnicich a dokonce s cipem, ktery si cte konfiguraci pro jednotliva tlacitka z male flash pameti, ktera je prepisovatelna. Dokonce k tomu dodavaji software (pouze Windows :-)), kterym tu flashku muzes prepisovat. Ale toto reseni je hodne drahe - stejne bych ale potreboval nekoho, kdo mi nakresli tu dvouvrstvou desku s temi soucastkami. Nechat si vyrobit takovou desku neni az tak silene drahe, pouze drahe :-).
    22.4.2011 18:10 skajrajdr | skóre: 2 | blog: skajrajdr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Mozna uplne mimo, ale co zkusit 3D tiskarnu?
    22.4.2011 18:12 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    To by bylo idealni na ten "obal" - ale nejprve bych radsi mel pred sebou na stole funkcni "neobalenou" klavesnici, na ktere by se dalo psat a teprve potom bych zaukoloval nejakeho studujiciho designera, aby si udelal diplomku :-).
    22.4.2011 17:15 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Mam Genius slimstar 100, nizkozdvihova klavesnice za par korun, lepsi jsem zatim nevidel. Kdyz se pokazi nebo zaspini tak si koupim novou, uz mam myslim treti tedka :-)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    22.4.2011 17:52 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Už několik let mám doma Cherry G83-6105 a nedám na ni dopustit. Velice solidně udělaná membránová klávesnice s příjemnou odezvou kláves (v posledních letech se mi na takových píše daleko lépe než na mikrospínačových). Rozložení klasické (varianta s backslashem vedle enteru, takže s příjemně velkým backspacem), pravda, už s windowsovými klávesami, ale možnost rozlišovat Alt/Meta se nakonec hodí.
    vencour avatar 22.4.2011 18:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?

    Nějak jsem se skamarádil s Thinkpadama a tak mam i IBM USB UltraNav Keyboard, odkaz od zdroje.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    regine2 avatar 22.4.2011 23:23 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Před chvíli jsem psal v diskusi na ZIVE.cz

    Mám už 9tý rok z bazaru koupenou NEgumovou IBM klávesnici KB 7953 za 90 Kč, připojovanou už k druhému noťasu. Pánové ...pohoda, lupká, jasné úhozy, stabilní na stole. Jó, kde jsou dnes kvalitní klávesy na psaní. Ty předražené, multifunkční za tisíce mne přímo odpuzují.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    22.4.2011 18:52 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    No, koukám, kolik je tady zasloužilých spisovatelů, kteří užijí při svém denním mnohahodinovém psaní klávesnici za tisíce. Já mám LABTEC Standard za asi 100 Kč, ale to bude tím, že jsem windowsácká lama.
    22.4.2011 19:00 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    V ZOO nam rikali, ze trollove se nemaji krmit. :o) A kdyby nahodou na linuxovem portalu zrovna nebyla rec o Linuxu, tak se musi zminit Windows. :o) Slysel jsem, ze i na Windows klavesnice funguji. :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    25.4.2011 08:42 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Občas ano. Já zase slyšel, jak se prý někomu podařilo na Linuxu připojit WiFi nebo - a to zvlášť oceňuji - prý i USB flash disk!
    22.4.2011 19:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    No, mam dojem, že romány mnoha těchto spisovatelů se skládají především z kombinací W, A, S a D ;-)
    pavlix avatar 22.4.2011 19:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Tak ono je dobré trochu ulevit zápěstím, když na to člověk má, podobně jako je fajn koupit si dobrou židli.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.4.2011 19:03 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Microsoft umí dělat dobrý HW.. lepší než SW.. Takže já jsem spokojený s MS natural 4000
    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    pavlix avatar 22.4.2011 19:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Taky bych si rád koupil konečně jednu kvalitní klávesnici. Kdysi jsem si koupil Genius KB 21e, ale ta už po třech měsících nešla tak hladce jako na začátku. Teď tu mám nějaký slim Logitech, a pro různé účely Chicony za stovku.

    Moje požadavky jsou hlavně tichost (po mechanickém cvakání fakt netoužím), spíš lehký stisk, co nejvíce klasické rozložení s nějakou tou klávesou navíc (momentálně používám levou windows klávesu jako compose key, bez kterého se neobejdu), rád bych měkkou opěrku na zápěstí, rozumný sklon, a aby držela tyhle vlastnosti dlouhodobě.

    Navíc mě zaujalo ergonomické zvlnění, takže teďka silně uvažuju o některé variantě Logitech Wave Keyboard (dneska nabízená snad jako Logitech Wireless Keyboard), ale musel bych ji vzít někdy do ruky. Před časem mi připadala dobrá.

    Ale jestli má někdo lepší tip vzhledem k výše uvedeným požadavkům, rád se přiučím.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Max avatar 22.4.2011 22:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Wow, tuhle genius klávesu máme doma. To je let, co jsem jí kupoval :).
    Ale stále dobře fachčí, včetně rolleru. Ale osobně jsem jí přenechal bráchovi a šel na jiný level.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 23.4.2011 16:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    No takhle, ona fungovala, dokonce jsem jí někomu dal... ale prostě první dva měsíce chodila k úplné spokojenosti a pak už ty klávesy měly vůli a prostě to nebylo ono. Já bych radši něco, co rok nebo dva píše pořád stejně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bluebear avatar 23.4.2011 02:40 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Navíc mě zaujalo ergonomické zvlnění, takže teďka silně uvažuju o některé variantě Logitech Wave Keyboard

    Logitech má bohužel zvyk, za který bych vraždil: otočený blok kláves s Insert/Delete/Home/EndPgUp/PgDn. Když to chtějí jó zprasit, tak ještě vynechají Insert nebo ho posunou na nějakou nesmyslnou pozici (nejraději tak, aby se posunuly klávesy v Fx řadě) a udělají Delete vyšší. V civilizovaných zemích se údajně vyskytuje verze s normálním rozložením, ale ta se do toho našeho očistce asi vůbec nedováží.

    Občas dělají i důmyslnější pastičky. Jejich podsvícená klávesnice, jinak zcela v pořádku, má Enter nepatrně užší než všechny ostatní klávesy - nevím, které hovado na to přišlo, ale je to na rozdupání.

    Kvalita výroby slušná, o to nic. Tedy u vyšších modelů. Jejich lowendové modely jsou IMO na pendrek, protože jsou rovné jako prkno - Chicony je za stejnou třídu výrazně ergonomičtější. Ale vrže. Tedy vrže hned. Lowendové Logitechy začnou vrzat až po čtrnácti dnech. Fungují pořád (to ty Chicony taky), ale vržou jak čajový klipr za bouře.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Max avatar 22.4.2011 23:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Nejdříve jsem měl obyčejnou Chicony, docela dlouho. S novým PC jsem si koupil Genius KB-21e Scroll. Tu jsem měl strašně dlouho a zvyknul jsem si na roller, takže jsem toužil u nové klávesnice po rolleru. Jelikož jsem nepotřeboval tolik multimediálních kláves, ale jen jsem chtěl základ (ovládání zvuku, přehrávání + pár drobností okolo). Dále jsem chtěl dlouhý levý shift, malý enter a hlavně nízkoprofilovou. Nakonec jsem šel do Genius luxemate scroll.
    V jobu mám ještě klasickou klávesnici od HP, většinou to vyrábí Chicony.
    Od mé další klávesnice, kterou si budu pořízovat nevím kdy, stejné rozložení shiftů a enteru jako u předchozích variant. Na nízkoprofilové se mi líp píše, jak na klasické, takže opět nízký profil kláves, multimedia minimálně (jen přehrávání + ovládání zvuku) a hlavně tišší, chci tichou.
    To má ovšem čas.

    S myšma myšovitýma je to obdobné. Kdysi jsem šel do herní MX510, ale ta nějak odešla, poté jsem trochu experimentoval s myšákama, co fungovaly s napájením na indukční bázi (tedy bezdrát bez baterií), tenkrát jsem sehnal asi 4ks za 150,- a nové stály přes 600,-. Dobrá koupě a hodně lidí s ní bylo spokojeno. Nyní musím říci, že zlatý A4Tech X7 serie, mám X-718F a výborná myš s tenkým kablíkem. K tomu velká látková kvalitní podložka za pár stovek SteelPad QCK
    Tuto variantu jsem nakoupil hodně lidem a všichni maximální spokojenost několik let, za tu cenu je to parádní kombinace.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.4.2011 19:27 bossqone
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?

    Pozerám, že sme na tom dosť podobne :P Ako myšku používam A4Tech XL-750BF, podložka QCK+, no klávesnica je Microsoft SideWinder X6 (http://images.tweaktown.com/imagebank/sidewinderx603.JPG) - má relatívne nízky zdvih, nízka hlučnosť, jediné čo by som jej vytkol je podivné posunutie "<", resp. ",". Na to že sa jedná hlavne o hernú klávesnicu je fakt parádna. Pred tým som používal Razer Lycosa (no nej sa tiež dobre písalo, len často vypadávala).

    Bluebear avatar 23.4.2011 02:28 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Steelseries vyrábí mikrospínačovku se spínači od Cherry: http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-7g nebo http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-6gv2 (druhá varianta má nepatrně jiné rozložení kláves, nemá audio, USB HUB a předložku, konstrukčně by měla být shodná).

    U nás ji prodává Mironet, TNTrade a snad i další.

    Obě jsem vyzkoušel; použité mikrospínače mají lineární chod (ne tedy vysloveně "cvakací" jako IBM model M) - záleží na osobních preferencích.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    27.4.2011 10:59 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Cherry switche mají tři základní varianty podle pocitu ze stisku kláves, nejde jen o lineární a cvakací.
    • Lineární - stisk je detekován v jisté části běhu, jediný způsob jak to poznat je vizuální odezva a zvyk. Není tedy obecně považován za dobrý spínač pro psavce, i když z vlastní zkušenosti jde hodně o zvyk.
    • Taktilní - stisk doprovází lehký propad klávesy, je tedy cítit.
    • Taktilní "klikací" - stisk je oproti taktilnímu doprovázen i poměrně hlasitým kliknutím
    Jinak pro fajnšmekry doporučuji průvodce mechanickými klávesnicemi. http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard-guide.html
    27.4.2011 11:43 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Na ten se odkazuji uz v uvodnim postu. :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    27.4.2011 12:19 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Slepej jak patrona. Mea culpa :)
    mirec avatar 23.4.2011 09:29 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Ja mám obyčajnú Microsoft comfort curve 2000. Je to lacné, tenké, nekvalitné a trochu sa podobá na ergonomické klávesnice. Pokukujem po niečom ergonomickom s trackpointom, ale zatiaľ som na nič poriadne nenarazil :(
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    23.4.2011 10:29 Bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Pokud pouzivate Vim, zkuste Microsoft Arc. Kazdy vimar z toho musi mit orgasmus, nema ani kurzorove klavesy :-) Jako prenosna klavesnice k PDA idealni.
    pavlix avatar 23.4.2011 16:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Používám ve vimu šipky.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.4.2011 16:55 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    To nejak jde, jo? :-D
    pavlix avatar 23.4.2011 17:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Jojo... zvedneš prst, položíš ho na klávesu s šipkou, přitlačíš, klávesa trochu povolí, a je to.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.4.2011 17:10 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    OT: Subjektivne pouzivam vim prave z duvodu, ze nemusim zvedat ruce :-) (treba na tu sipku).

    Ale je pravda, ze je par situaci, kdy i ve vimu clovek ruku zvednout potrebuje (u me nejcasteji kvuli Del, protoze upravuji dokumenty, ktere maji souvisly odstavec rozsekany znakama LF na mnoho radku).
    23.4.2011 18:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Delete je (aspoň v příkazovém režimu) ekvivalentní x, ke spojení řádků se hodí i J.
    23.4.2011 18:47 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Hm, clovek se ve vimu ma porad co ucit :-).

    `x' je zname, ale o `J' jsem bohuzel netusil (ani jsem to nehledal - pouze vyjimecne potrebuji spojovat radky). Takze nyni uz opravdu bez presouvani rukou. Dekuji.
    23.4.2011 15:40 mnicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Ja som si prednedavnom hladal novu klavesnicu, na ktoru som mal poziadavky:

    -kvalitna
    -podsvietena
    -ticha
    -slim

    Nakoniec som si kupil Logitech Illuminated. Nie je sice mechanicka, ale zda sa mi naozaj dokonale presna, velmi ticha, jednoducho super. Akurat je trochu drahsia a nie vsetky klavesy ma na standardnej pozicii...

    Foto: velky obrazok, v tme, slim dizajn

    Existuju jej rozne varianty, ja mam konkretne cesku verziu, ktora ma nasledovne rozlozenie klaves (najma enter): rozlozenie klaves
    Bluebear avatar 23.4.2011 16:30 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Jj, ta mi přišla dost kvalitní, aspoň krátkodobě (též jsem ji měl pod rukama), ale má ony dvě věci, za které bych vraždil:
    • Delete dvojnásobné velikosti a Insert někde v sakrech
    • Enter užší než ostatní klávesy
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    23.4.2011 17:02 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Obrovský Ctrl, ještě větší Delete. K dokonalosti chybí už jen podobně obří Alt a máme dokonalou windowsovou klávesnici :-)
    xxx avatar 23.4.2011 17:34 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Presne tak, ten dementni delete ji diskvalifikuje z jakychkoliv dalsich uvah o koupi.
    Please rise for the Futurama theme song.
    23.4.2011 18:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    A kdyby snad ne ten, tak umístění backslashe místo levé části enteru zcela určitě.
    23.4.2011 21:11 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Já bych hlavně ocenil, kdyby měly všechny klávesnice stejný prstoklad. Stačí přehazovat ty blbý X a Z mezi ČJ a AJ, ale protože často střídám pracovní místa, tak mi vadí, že nemůžu psát po paměti.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    23.4.2011 21:47 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    ale protože často střídám pracovní místa, tak mi vadí, že nemůžu psát po paměti.
    Resenim je prenosna klavesnice. Ale musela by byt kvalitni - zadnou takovou bohuzel neznam. Proto se pokousim zrealizovat vlastni (bude docela skladna).
    24.4.2011 02:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Tak o tom pak nezapomeň napsat nějaký ten blogpost... ;-)
    26.4.2011 19:01 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    No dík za radu, já jsem laik-uživatel. Ale to by musela být opravdu skladná, jinak mám to letadla příruční bágl jenom IT :-(. Jestli to vymyslíš, tak budu první zájemce.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    26.4.2011 19:01 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    jinak mám DO letadla...
    Nobody can give you as much as I can promise you
    Fluttershy, yay! avatar 26.4.2011 19:32 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Záleží na tom, jestli chceš numerický blok atp. a beztak by bylo vhodné nosit to v nějakém obalu -- já bych třeba uvažoval o Logitechu K300, je levný, mělo by se na něm psát slušně a není moc velký... případně existují (relativně drahé) kompaktní multimediální klávesnice s integrovaným trackpointem/touchpadem (Keysonic?), ale u těch nevím, jak je to s kvalitou.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    26.4.2011 19:49 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    No, vymyslet mi to sice zabralo nekolik clovekodnu, ale ta realizace je opravdu vyssi divci. Napriklad prave dnes jsem rezignoval na nakup spinacu. Puvodni vypocitana cena byla neco malo pres 1200 Kc, ale kdyz jsem se to pokusil dneska pres znameho objednat (bez DPH, bez placeni dopravi z USA atd.), tak to nakonec vyslo na 2000 :-(.

    Nyni tedy planuji, ze koupim vhodnou klavesnici s nuzkovym mechanismem a znicim ji (rozrezu tu desku na jednotliva tlacitka).
    24.4.2011 08:16 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Používám k počítači klávesnici od Apple. Jediná věc, která mi vadila je popis kláves podle českého rozložení, které neodpovídá US rozložení, ale už jsem si zvyknul. Novou bych si koupil asi US verzi.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    24.4.2011 10:02 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Jo. Tu mám taky a píše se mi na ní výborně a navíc zabírá minimum místa na stole. Bylo nutné přemapovat CMD a Alt, které jsou proti PC klávesnicím přehozené, ale jinak jsem s ní velmi spokojený.
    stativ avatar 24.4.2011 12:21 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Tahle klávesnice je perfektní, a nebýt toho pitomého delete, mám ji doma.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    24.4.2011 15:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Co je s deletem?
    stativ avatar 24.4.2011 19:25 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    delete (aka backspace na běžné klávesnici) je dlouhý a kvůli němu je oříznutý enter aby tam mohl být nacpaný backslash.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    24.4.2011 20:10 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Bude to asi trochu vec zvyku kazdeho z nas. Ale z racionalniho hlediska se mi ten vodorovne podlouhly enter a backspace spolu s backlashem mezi nimi jevi mnohem dostupnejsi, tudiz lepsi.
    stativ avatar 25.4.2011 09:16 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Na výběru klávesnice není nic racionálního :-D
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    25.4.2011 09:38 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Ale je :-).
    Kdyz se nazamyslis a nedojdes k vhodnemu zaveru, tak budes zpravidla nekolik let trpet pred pocitacem jenom kvuli tomu, ze ses tenkrat nezamyslel pri kupovani klavesnice.
    24.4.2011 21:10 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Jednořádkový Enter a backslash nad ním je zrovna jedna z variací, které třeba mně osobně vůbec nedělají problémy. Zato ty backslashe narvané u levého shiftu (který je kvůli němu zkrácený) nebo nalevo od Enteru (taky zkráceného) a napravo od uvozovek mne vytáčejí k nepříčetnosti (zvlášť když jsou na jedné klávesnici najednou, jako třeba na té, na které teď píšu…).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    stativ avatar 25.4.2011 09:21 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    No, to je ještě mnohem horší. Naštěstí mi zatím moje 10 let stará klávesnice Samsung SDM4510P stále drží.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    24.4.2011 15:57 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Přidávám se k dotazu. Delete funguje zcela normálně.
    frEon avatar 24.4.2011 18:51 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Příloha:
    ja uz leta pouzivam tuhletu (viz priloha z meho docasneho pracoviste ;-) ). Rok vyroby '93 a nikdy nechci jinou. Jednak se mi na ni moc dobre pise, a druhak mam rad ten zvuk, co vydavaji pri psani klavesy. Takove to spravne cvak cvak cvak... Jinak myslim, ze jsou v ni alps spinace...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    25.4.2011 22:05 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    oldblog.zapletalovi.com/blog/jeste_hledate_klavesnici.html

    sry tablet...
    GeoRW avatar 26.4.2011 09:41 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    K mojmu mini-pocitacu (Atom, Nvidia ION) som si kupil aj mini klavesnicu Genius Luxmate. Dlhe texty nepisem, takze mi uplne vyhovuje a zabera malo miesta. Co by som bral navyse je moznost podsvietenia. Kompaktnu klavesnicu s podsvietenim som ale bohuzial nenasiel. Ak ma niekto nejaky typ tak mi dajte vediet ;-)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    Jakub Lucký avatar 26.4.2011 10:30 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Já jsem si kvůli velkému zvyku na Trackpoint (už 4 roky žiju s Thinkpadama) pořídil externí Thinkpadovskou [JPG]
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    27.4.2011 10:49 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Steelseries 6GV2. Na mechanickou není drahá a je dobře sehnatelná.

    Co by mohlo odradit jsou spínače - MX Black jsou sice tiché a zabírají příjemně i při nižším stisku, spoustě lidí ale vadí že jsou lineární - místo záběru není cítit, takže je potřeba trochu zvyku.

    Co mi také trochu vadí je Steelseries funkční tlačítko místo levého Win tlačítka - používal jsem ho na zkratky a zatím jsem nepřišel na způsob jak namapovat to jejich (xev o něm neví a jeho kombinaci s jinými než multimediálními klávesami nedává jiné výsledky, takže to dost možná ani nepůjde)
    27.4.2011 13:25 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Pan je paran, co? Ostatni lidi si ty cerne moc nevychvaluji. (Vsak jsme to videli i v diskuzi tady.)

    Souhlasim, na ceskem trhu je jedna z mala mechanickych, co se da sehnat... ale cerne asi nechci. Rad bych si sehnal nejakou levnou MX Brown do skoly, ale jeste nevim, odkud ji poridim (a jestli bude stat za to, prece jen, to klepani je hodne hodne hipster cool zalezitost. :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    27.4.2011 14:07 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Pařím jenom občas, spíš to byla nerozvážná koupě (říkal jsem si že mi lineární spínače nebudou vadit), ale zvykl jsem si na ní celkem rychle a jediné za co bych možná měnil jsou právě MX Brown.
    27.4.2011 14:12 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Mimochodem, zajímavě vypadá Razer Black Widow. I když volba MX Blue pro pařanskou klávesnici mě vcelku překvapila a osobně vzhled jejich hardwaru nemůžu vystát, pro ricery je to jasný výběr. (někde jsem tady zahlédl G-15, což je rice maximální)
    27.4.2011 14:16 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Hm, teď koukám do komentářů a tu G-15 jsem asi viděl jinde…
    bambas avatar 27.4.2011 13:18 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klávesnicoví gurmáni?
    Ja jsem naprosto spokojenej s BenQ A800-81L (http://www.avelmak.sk/index.php?lm=876&pg=det&article=29579). Nizky dvih klaves, oblokova, zadny multimedialni serepeticky, ktery by vadily a bily do oci...naprosta spokojenost.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.