abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 506 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Opravíme bulánky ve wine?

    3.3.2007 00:26 | Přečteno: 2223× | Linux | poslední úprava: 3.3.2007 01:22

    Protože se tu stále někteří zvědavci ptají jestli už jde plná verze bulánků ve wine, a ta bohužel ještě stále nejde, rozhodl jsem se založit tento blog.

    Potom co jsem zkoušel chvíli bulánky debugovat jsem dospěl k závěru, že chybu asi vývojáři sami neopraví a tak nezbývá než jí opravit jinak. Zkoušel jsem to sám, ale mé znalosti jsou na to krátké.

    Zatím jsem našel to, že se logy při použití parametru WINEDEBUG="trace+d3d_surface" liší v tom, že nová verze má všechny obdélníky začínající 0 souřadnicí, což je podle mě špatně.

    trace:d3d_surface:IWineGDISurfaceImpl_Blt (0x1f6ef0)->(0x6dfdd0,0x1f7518,0x6dfdd0,1000000,(nil))
    trace:d3d_surface:IWineGDISurfaceImpl_Blt       destrect :0x0-1x600
    trace:d3d_surface:IWineGDISurfaceImpl_Blt       srcrect  :0x0-1x600
    Sem jsem hodil logy, pozor, když se rozbalí, tak mají cca 50 - 100 MB.

    Update: Část tohoto blogu jsem upravil, protože jsem zjistil, že jsem se spletl při hledání dokumentace k windows api.

    Tedy kdo se hlásí a podá statečně pomocnou ruku?

           

    Hodnocení: 89 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.3.2007 00:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Pseudokód:
    Class::Rect(llcorner, urcorner)
    {
        Rect(llcorner.x, llcorner.y, urcorner.x, urcorner.y);
    }
    
    3.3.2007 00:44 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    No to sa mi nezda, keby to bola takato blbost tak to tam uz urcite je. Si si isty, ze to nie je implementovane?
    3.3.2007 00:50 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    To je mnohem složitější. Takto je to definované v windef.h
    typedef struct _RECTL
    {
        LONG left;
        LONG top;
        LONG right;
        LONG bottom;
    } RECTL, *PRECTL, *LPRECTL;
    
    3.3.2007 00:51 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Sorry, šahnul jsem vedle, tohle je to správné
    /* The RECT structure */
    typedef struct tagRECT
    {
        LONG left;
        LONG top;
        LONG right;
        LONG bottom;
    } RECT, *PRECT, *LPRECT;
    typedef const RECT *LPCRECT;
    
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.3.2007 00:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    A kde je (není) přesně v tom zdrojáku ta chybějící funkce?
    3.3.2007 00:56 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    funkce RECT je definovaná v
    wine/include/windef.h
    a používá se pro tyto účely v
    wine/dlls/wined3d/surface_gdi.c
    tam je podle mě ten problém.
    3.3.2007 00:52 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    No a teď je ta otázka, jak udělat to aby RECT mohl být jak takovýto, tak takovýto?:

    typedef struct tagRECT { POINT llcorner; POINT urcorner; } RECT, *PRECT, *LPRECT;
    3.3.2007 00:54 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Zapoměl jsem na formátování :)

    /* The RECT structure */
    typedef struct tagRECT
    {
        POINT llcorner;
        POINT urcorner;
    } RECT, *PRECT, *LPRECT;
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.3.2007 00:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Ukaž mi v dokumentaci Microsoftu funkce, které berou takové specialRECTy a já ty DirectDraw funkce dopíšu. Nějak zatím nejsem přesvědčen, že tohle je problém (tedy že něco opravdu chybí).
    3.3.2007 01:08 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Jediný důkaz, který mám je ten odkaz na dokument Microsoftu, a to že při debugování se lišily logy hlavně v tom, že v nové verzi vždy začínal obdélník v 0,0, což je dost velká hloupost.
    3.3.2007 01:09 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Chyba, omlouvám se to není dokument Microsoftu, takže tady asi problém nebude :(
    3.3.2007 01:12 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Takže pak jsem tedy celou dobu plácal hlouposti, nicméně ty verze s logy se liší tím, že mají 0 počáteční souřadnice obdélníku, proto jsem hledal na netu RECT a omylem jsem nalezl něco trochu jiného.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.3.2007 01:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Už jsem si párkrát řekl, že bych něco do Wine dodělal, ale stačil jeden pohled na kód a rychle jsem si to rozmyslel.

    Psát v Céčku Win32 kód nebo COM třídy, to je stejně příjemné jako jít ulicí a brodit se v h...exkrementech. Jako třešnička na dortu od Microsoftu je tu ještě MFC nebo ATL, které jsou psané v jazyku "rádobyC++". Opravdu nerad v hlavě vytahuju vzpomínky na doby, kdy jsem programoval pro Windows (2001-2004).
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.3.2007 00:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Pokud si dobře vzpomínám na doby, kdy jsem programoval Win32, tak ve Windows je jen jeden RECT. Pokud člověk píše program a má rohové body, RECT si musí "propočítat" sám. Pochybuju, že by DirectDraw mělo všechny funkce dvakrát s tím, že jsou tam jen rozdílně koncipované RECTy.
    3.3.2007 09:17 thread
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Zajimave, podle udaju ve tvem profilu mi vychazi, ze jsi programoval ve WIN v cca 10-11 letech :-) Pravdepodobne mas velmi rozsahle zkusenosti s WIN32 API a OOP
    3.3.2007 09:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Nezáviď...
    3.3.2007 09:53 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Ale no tak, nevis s kym mluvis?! To je prece ten ultra borec! :-P
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.3.2007 14:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Lidi podle věku nesuďte.
    3.3.2007 10:34 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Pokouším se ve wine spustit starou hru Comanche 3, ale nedaří se mi:
    [tomas@LinuxPC Comanche3]$ wine C3.exe
    libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x4b
    Warning: unprotecting memory to allow real-mode calls.
             NULL pointer accesses will no longer be caught.
    
    Fatal error allocating DOS memory
    
    Nevíte prosím někdo co se stím dá dělat?
    stativ avatar 3.3.2007 11:00 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Neni náhodou DOSová? Pak by bylo lepší použít třeba DOSBox.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    4.3.2007 12:41 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Děkuji za radu, nastudoval jsem to a Comanche 3 funguje v DOSBox, ale hodně se to škube :-(. Procesor to nestíhá. Duron 950Mhz, Ati all in wonder pro 32MB.
    stativ avatar 4.3.2007 13:25 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Nebo zkuste dosemu,mam pocit ze umoznuje i beh freedosu uvnitr sebe (nevim jak to lepe popsat) takze by to mohlo byt rychlejsi.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    4.3.2007 14:04 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Už jsem zkoušel, ale bez úspěchu. Přiznám se, že dosemu jsem se moc nevěnoval. Tuším že by to bylo bez zvuku ne? Někde jsem četl že v dosemu není zvukovka.
    3.3.2007 14:13 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Tak co, zkoušel to už někdo jiný debugovat?
    5.6.2008 19:04 Kamilkadze
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravíme bulánky ve wine?
    Uz se o to pár lidí pokouší jiným způsobem....viz. Tuxánci

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.