abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:00 | Upozornění

    Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 16:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 14:11 | Komunita

    Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:55 | Nová verze

    TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Nová verze

    Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Zajímavý článek

    České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    dnes 05:11 | Komunita

    Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.

    🇹🇬 | Komentářů: 34
    dnes 04:44 | Nová verze

    Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (17%)
    Celkem 282 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    .

    25.5.2006 13:13 | IT | poslední úprava: 8.1.2007 22:05

    .        

    Hodnocení: 77 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.5.2006 13:49 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    Já se v tom tedy zase tolik neorientuju, ale není to trochu jinak? Majitel chrání značku výrobku - matku, ale softwarové patenty by byly, asi jako patentovat si kuřák. Nebo ne?
    25.5.2006 15:08 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    Takové zpustlé požadavky by se měly přinejmenším ignorovat, možná dokonce potírat.
    25.5.2006 15:16 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    > na prodej jen v případě uzavření licenční smlouvy s majitelem ochranné známky

    No, ještě že ti nezakazují rozdávat to zadarmo... .-)
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    25.5.2006 18:21 Milo Kmeť | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    Tak tam pribudne klauzula akýmkoľvek spôsobom šíriť. Otázne je, čo by sa s Vigorom stalo, keby sa skrížil s iným typom GPL, ktorý by musel byť šírený so zdrojovými kódmi.

    BTW. tých pár pív by určite nebolo za tú včelu :)))
    25.5.2006 15:20 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    :-))
    a skoncime takto?
    Kupou tohoto osiva sa zakaznik zavazuje, ze vysledne produkty nebude predavat tretim stranam a predajca sa zavazuje, ze vysledne produkty bude vykupovat v jednotnej cene (10%-50% trhovej ceny).

    25.5.2006 16:38 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    Vsak jo, kdyz to clovek vymysli/vyrobi tak si na to muze dat licenci jakou chce, ale se soft. patenty je trosku jiny problem (jestli to neni FUD - nebavi me cist ty dlouhy clanky o tom).
    25.5.2006 18:09 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    Patent, nepatent med bude dovážen z Číny :-(
    25.5.2006 18:14 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    otazkou je, zda to jde jeste nazvat medem :-D teda :-(
    25.5.2006 18:36 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    Samozřejmě ne, ale nálepka bude barevně bombastická, cena velenízká a prodá se toho spousta. Váš med po nějaké době bude chutnat podezřele (nezvykle). Rád bych se pletl ..
    JiK avatar 25.5.2006 18:45 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    Jsem optimista, verim, ze slusne a kvalitni vyrobky se vzdycky prodaj. Pripadne Ti, ze kvalitni cokolada (ne milka, ale Sarotti nebo Lindt) krachuje a chutna "podezdrele"? Nebo kvalitni uzeniny, kvalitni whisky, francouzske siry, italske testoviny? Myslis, ze zkrachuje Radegast, Plzen nebo Budvar, jen proto ze sem nekdo zacne dovazet pivo z Ciny? Nemam ten pocit, spis naopak.
    25.5.2006 18:55 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    Jistě, ale já jsem pesimista, tudíž nejsem tak často zklamán jako optimisté :-). A doufám, že máte pravdu, ale kombinace reklamy a "nakupujících mas", mě nutí setrvávat na pozicích pesimisty.
    25.5.2006 18:49 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    Kouzelná formulka je "Zákon o ochraně biotechnologických vynálezů, ochraně práv k novým odrůdám rostlin a plemen".

    BTW, z věty "Ten, kdo získal živočišný množitelský materiál, který je předmětem patentu, od jeho majitele nebo s jeho souhlasem, je oprávněn tento materiál užívat při své zemědělské činnosti s výjimkou obchodního užívání, a to včetně zpřístupnění zvířete nebo jiného zvířecího množitelského materiálu" a "Majitel šlechtitelského osvědčení má výlučné právo obchodně využívat odrůdu nebo plemeno; bez jeho souhlasu nelze odrůdu a plemeno po dobu ochrany obchodně využívat." mi není jasné, jestli smím nebo nesmím šířit potomstvo bezplatně (třeba přebytky v rámci vzájemné pomoci?), tedy mimo "obchodní využití". Prodávat to nesmíš zcela určitě, ošetřením jiného šíření tímhle zákonem si nejsem tak jistý. Nemáte někdo přehled?

    Z věty "Souhlas majitele šlechtitelského osvědčení se nevyžaduje v případě, že odrůda nebo plemeno slouží k vyšlechtění jiné odrůdy nebo plemene; to neplatí, jde-li o jejich opakované užívání jako komponentu pro výrobu jiné odrůdy nebo tvorbu jiného plemene za účelem prodeje" by plynul velmi zajímavý fakt: Na rozdíl od softwaru je v případě plemene možné vyšlechtit novou odrůdu a tu pak šířit svobodně, třebaže ta by byla zčásti založena na nějaké chráněné.

    Neujmeš se založení nadace Free Honey Bee Foundation? :-D Někdo by se taky mohl zeptat RMS, jak se dívá na "copyrighty na DNA", protože tu je taky možné snadno množit. :-)
    25.5.2006 19:06 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    Takové zvrácenosti se skutečně nacházejí v našem právním řádu?
    25.5.2006 22:26 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    Nerad bych se mylil, ale vymena prebytku JE obchod. Tusim, ze se tomu rikavalo smenny.
    25.5.2006 23:21 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    Ale já nemluvím o směně... :-) Je směnou věnování třeba média s Debianem, co mi přebývá, s tím, že mi jindy třeba někdo jiný věnuje kilo jablek? Jestli je to směna média s Debianem za kilo jablek, pak koho s kým?
    25.5.2006 23:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
    Disclaimer: Je mi samozřejmě jasné, že slovo "altruismus" asi v žádném zákoně nenajdu. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.