Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí
… více »Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) podporuje vyjádření partnerů ze Spojeného království, kteří upozorňují na škodlivé aktivity společností Anxun Information Technology (též „I-S00N“) (pdf) a Beijing Integrity Technology (též „Integrity Tech“) působících v kyberprostoru a sídlících v Čínské lidové republice (ČLR). Tyto společnosti jsou součástí komplexního ekosystému soukromých subjektů v ČLR,
… více »Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.
Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.
Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Na 60 metrech mu klesla rychlost z 54 km/h na 27 km/h.
Protože si řidič všiml radaru? Nebo se mu do kol zadrhl chodec?
)
), ale urcite bych sem nehodil neco, co bych si alespon trochu logicky nezkotroloval. Zkousel sis to predstavit?
Za prve to musi vyjit zaporny (to je vsak detail) a ted si zkus predstavit, ze kazdou vterinu jede to auto cca o 1 m/s pomaleji --> 15+14+13+12+11=65m. A to je za 5 vterin. Tosku si se seknul
Ja nic o km/h taky nepsal..
: t = SQRT(s/a) = 8s
Směr si půjčuje od raketového motoru...
Já SŠ fyziku vynechal, nechápal jsem ji. Pořídil jsem si Encyklopedii fyziky od Macháčka, vykašlal na učebnice a začal počítat vektorově.
Zrychlení a rychlost jsou přeci v okamžiku zcela nezávislé...Obecně samozřejmě ano. Ale ve středoškolské fyzice se vždycky počítá s tím, že zrychlení má stejný nebo opačný směr jako rychlost. Ale i v jednorozměrném prostoru pořád potřebuju určit směr toho vektoru. A to mi připadá průhlenější udělat znamínkem u rychlosti (zkrátka místo
(54; -1) napíšu -54), než počítat zrychlení_nebo_odrychlení a pak podle znaménka určovat, zda je to zrychlení nebo odrychlení. Stejně už to mám schované v tom výpočtu, pokud bych totiž počítal skutečně s vektory, nevyjde mi rychlost nikdy záporná, ale záporná (opačná) vyjde směrová složka vektoru.
... Ale ve středoškolské fyzice se vždycky počítá s tím, že zrychlení má stejný nebo opačný směr jako rychlost.Ale prd. Rovnoměrný pohyb po kružnici se na střední bere a pro něj platí, že vektor zrychlení je kolmý na vektor rychlosti.
v1 = 54 km/h = 15 m/s v2 = 27 km/h = 7.5 m/s V3 = 0 m/s s = 60m a=? ... zrychleni t=? ... doba kterou zpomaluje na tech 60 m T=? ... doba za kterou zastavi -------------------------------- a = (v2-v1)/t s = v1*t+0.5at^2 dosadim za a=(v2-v1)/t a po uprave t=2s/(v1+v2) t=16/3 s a = (v2 - v1)/t a = -45/32 m*s^-2 ------------- T=(v3-v1)/a T=32/3 s (zacinam merit jeste nez ujede tech 60 m)A jestli je to blbe tak me neukamenujte
Tiskni
Sdílej: