Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Každej je tady špičkový filozof, ekonom, politolog a politik, tak ozkoušíme, jaký jsou zde fyzici.
Auto se pohybuje rovnomerně zpozděně. Na 60 metrech mu klesla rychlost z 54 km/h na 27 km/h.
Jaké je:
a) zrychlení automobilu
b) za jakou dobu zpomalí
Tiskni
Sdílej:
Na 60 metrech mu klesla rychlost z 54 km/h na 27 km/h.
Protože si řidič všiml radaru? Nebo se mu do kol zadrhl chodec? )
Zrychlení a rychlost jsou přeci v okamžiku zcela nezávislé...Obecně samozřejmě ano. Ale ve středoškolské fyzice se vždycky počítá s tím, že zrychlení má stejný nebo opačný směr jako rychlost. Ale i v jednorozměrném prostoru pořád potřebuju určit směr toho vektoru. A to mi připadá průhlenější udělat znamínkem u rychlosti (zkrátka místo
(54; -1)
napíšu -54
), než počítat zrychlení_nebo_odrychlení a pak podle znaménka určovat, zda je to zrychlení nebo odrychlení. Stejně už to mám schované v tom výpočtu, pokud bych totiž počítal skutečně s vektory, nevyjde mi rychlost nikdy záporná, ale záporná (opačná) vyjde směrová složka vektoru.
... Ale ve středoškolské fyzice se vždycky počítá s tím, že zrychlení má stejný nebo opačný směr jako rychlost.Ale prd. Rovnoměrný pohyb po kružnici se na střední bere a pro něj platí, že vektor zrychlení je kolmý na vektor rychlosti.
v1 = 54 km/h = 15 m/s v2 = 27 km/h = 7.5 m/s V3 = 0 m/s s = 60m a=? ... zrychleni t=? ... doba kterou zpomaluje na tech 60 m T=? ... doba za kterou zastavi -------------------------------- a = (v2-v1)/t s = v1*t+0.5at^2 dosadim za a=(v2-v1)/t a po uprave t=2s/(v1+v2) t=16/3 s a = (v2 - v1)/t a = -45/32 m*s^-2 ------------- T=(v3-v1)/a T=32/3 s (zacinam merit jeste nez ujede tech 60 m)A jestli je to blbe tak me neukamenujte