abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 486 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    Azureus 2.5.0.0 - vychytávka

    26.8.2006 14:44 | Přečteno: 1996× | IT | Výběrový blog

    Je venku nový Azureus 2.5.0.0. Přibyla v něm dost vychytaná funkce Automatic upload speed, která se stará o pingání na ostatní klienty v distribuované databázi a z toho odhaduje vytížení sítě. No a podle toho pak nastaví rychlost odesílání.

    To je dobrý k tomu, bo když hodně odesíláte, program nestačí potvrzovat přijatý data a tak vám vázne download. Na asymetrickejch linách je to znát jak kráva. Když sem upload rychlost neomezil, linka se zahltila, proste se ucpala a stahoval sem pekne pomalu. Tudiz sem mel odesilaci rychlost nastavenou na 20kb max. (mam adsl 2048/256). Tedka ale sem pouzil tuto novou funkci, a jak je videt z obrazku, rychlost odesilani se furt mota okolo dvanacti a download je na dvojnasobku.

    Takze Azureus rulezzzzz :-D

           

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Heron avatar 26.8.2006 15:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    njn bittorentisti, já bych vás bil. Miliony malinkatejch packetů, stovky connectů, to se pak hltí routery, co? ;-)
    26.8.2006 15:56 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Routery ani ne, ty to většinou celkem zvládaj, pokud to nemusí projít nějakym brutálním firewallem. Ale co to udělá s bezdrátovejma spojema, to je hrůza :-(
    26.8.2006 16:39 Harm | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Muzete me vysvetlit rozdil kdyz stahuju 700MB z bittorentu a nebo treba z ftp? Pocet spojeni bude vetsi (diki tomu dokazu svou adsl linku lepe vyuzit..), ale nevidim rozdil mezi poctem packtetu.. ftp programy i bittorent clienti pouzivaji stejne fce send a recv, ktery si data rozdeli jak chteji..
    26.8.2006 16:42 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Dobřes udělal, žes ten koffrův článek ani nečetl :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    26.8.2006 16:45 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    no co, my vesnicani mluvime polopaticky :-D
    Heron avatar 26.8.2006 16:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Z ftp je to jeden connect (nepočítám navázání spojení a dohodnutí se na portu mezi serverem a klientem). A po tomto jednom connectu jdou packety, které mají obvykle maximální velikost (podle mtu).

    Na druhou stranu bittorent se připojuje na více zdrojů (což je vlastně samotný princip bittorentu). A u těchto zdrojů se musí ještě dohodnout co bude stahovat (jaký kousek kterého souboru, atd). A tyto domlouvací packety jsou malé a je jich hodně. A představují další connecty. Pak jdou samozřejmně datové packety. To ani nemuvím o "vychytávkách" Azureusu jako je distributed database a teď nově ještě ten ping. Což jsou další packety navíc.

    Mno a když se nad tím zamyslíte, tak pokud člověk s připojením s agregací třeba 1:50 sám vezme třeba 2000 connectů, tak ti ostatní si ani neškrtnou.
    26.8.2006 18:08 Harm | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    jo mate pravdu - castecne. Bittorrent navysuje pouze pocet connectu.. to domlouvani se vleze do jednoho packetu (bittrorent protocol sem trochu studoval..) pocet techto packetu je radove nekde jinde nez pocet datovych packetu, kterych je u bittorenta stejne jako u ftp (pokud neco nestahuje vicekrat, protoze mu dosli chybna data).

    ad agregace - ja sem spokojeny zakaznik telecomu vyuzivajici pripojeni podlehajici agregaci 1:50 a jeste nikdy jsem ji nepocitil, je to pouze pohadka kterou si vymysli lide co jsou alergicti na telecom a kdyz momentalne nefunguje ani FUP, to je raj :-)
    Heron avatar 26.8.2006 18:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Pravda, nestudoval jsem bittorent protokol, ale sledoval jsem co z něj leze. Před nějakým časem mi ISP oznámil, že celkem pravidelně plníme CONNTRACT_TABLE jeho routeru. Nevím, jestli je to součástí azureusu, nebo specifikace bittorent jako takové, ale zjistil jsem, že azureus odesílá tisíce packetů o velikoti 36-60B. A také (což snad můžeš potvrdit), vytváří stovky connectů (což byl problém právě pro router). U sebe jsem tehdy (stahuju minimálně, azureus nějak detailně neznám, možná je to chyba nastavení) během chvilky vytvořil počet 2000 (s rozptylem +/-500) connectů. Vše na azureus.
    26.8.2006 20:17 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    tak si vypni distribuovanou databázi, bo po spusteni se program do DDB registruje dotazovanim sebe sama na vsech uzlech (tuhle sem jich tam zahlid 800 + pres milion koncovych)
    Heron avatar 26.8.2006 21:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Mno nevypnu, protože nestahuju. K čemu to slouží? To není součást bittorentu?
    27.8.2006 00:53 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    K získávání peerů, který nabízej stejnej obsah na jinejch trackerech.
    Brabi avatar 27.8.2006 12:23 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka

    Pokud zmizí všechny trackery, tak pořád ještě můžete získávat nové peery z DHT. Dokonce můžete mít i trackerless torrent hned od začátku. Žel, jsou dvě nekompatibilní implementace DHT - jednu má Azureus a druhou oficiální BT klient + zbytek světa.

    Přes DHT jdou i data dalších subaplikací - třeba ta hodnocení jednotlivých torrentů a jejich komentáře, nebo s chat pluginem jednotlivé zprávy.

    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    27.8.2006 16:21 nardew | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    mozem vediet co je DHT?
    the best way of Memtest is emerge qt kde-meta
    Brabi avatar 27.8.2006 20:45 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    mozem vediet co je DHT?

    DHT je Distributed hash table - je to ta distribuovaná databáze, jen jiná zkratka. Zdá se, že se pohybujeme v kruzích, takže předpokládám, že se teď někdo zeptá k čemu je dobrá :-) .

    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    27.8.2006 20:54 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Z ftp je to jeden connect
    Jsou to konekty dva. Datový a příkazový. Viz RFC...
    Heron avatar 27.8.2006 21:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka

    No však to jsem zanedbal:

    (nepočítám navázání spojení a dohodnutí se na portu mezi serverem a klientem)

    :-D. Je to v závorce, já vím.

    26.8.2006 21:28 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    router, ktery neutahne par bittorentu, si nezaslouzi zit. stejne by klekl hned potom, co by se novy majitel nejake zavirovane stanice rozhodl pokorit rychlostni rekord v sireni sama sebe.
    Heron avatar 26.8.2006 21:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Fajn. Zeptám se takto: jakou hodnotu nastavíte ip_conntract_max? Maximální hodnota je 65528, což je tak akorát pro 30 azureusů. To není příliš a přitom jsme na maximu. K tomu připočtěme průchod těchto packetů firewallem (stovka pravidel pro iptables je minimum, navíc je zde shapping, sledování trafficu) a dostaneme zahlcený router. Ba ne, problém je jinde.
    26.8.2006 22:11 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Fajn. Zeptám se takto: jakou hodnotu nastavíte ip_conntract_max? Maximální hodnota je 65528
    cat /proc/sys/net/ipv4/ip_conntrack_max 
    131072
    
    hmm...

    mimochodem, kdyz jsem jeste pomahal aminovat mistni freenet, tak jsme meli problem s velikosti conntrack tabulky jen kdyz se snazily sirit viry. tusim jsme to resili vypnutim connection trackingu na routrech kde to slo a zvetsenim connection tracking tabulky + zmensenim timeoutu kde to neslo (cti na branach).

    poptam se, jak to admini delaji ted a jestli nemaji problemy...
    Heron avatar 26.8.2006 22:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka

    Uff ta max velikost mi trochu ujela, věta nakonec vyzněla jinak, resp půlka jí tam chybí :-(. Každopádně velikost conntracku nelze nastavovat do nekonečna.

    mimochodem, kdyz jsem jeste pomahal aminovat mistni freenet, tak jsme meli problem s velikosti conntrack tabulky jen kdyz se snazily sirit viry

    Jestli by nebylo lepší daného klienta odstřihnout...

    26.8.2006 22:30 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    to jiste, ale bylo potreba to ustat, aby mohl byt odstrizen a aby to moc neovlivnilo chod site pro ostatni.
    26.8.2006 21:58 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    btw udelal jsem si maly neprukazny testik s azureem nastavenym na default pocet spojeni (250 max) a vyslo mi, ze malych paketu(<150B) chodi asi jen o 10% vic nez velkych (>1000B). to jde ne?

    zajimave je, jaky ma bittorent "ocas". azureus je uz 15 minut vyply a porad se na me nekdo, zhruba 1x za sekundu, pokousi pripojit = nove spojeni, novy maly paket. + moje odpoved o unreachable portu 6881 je dalsi maly paket. a to bude trvat minimalne jeden den (timeout zaznamu v dht je 24 hodin).
    Heron avatar 26.8.2006 22:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Tohle je default poslední verse? Když jsem to zkoušel někdy před rokem (?), tak to vypadalo, že počet spojení je neomezený. Pokud je to takto, tak je to lepší.

    Mno ten "ocas" je daný tím, že ostatní klienti chtějí tahat. To lze v celku pochopit. A zároveň to nic nežere, jen pokus o SYN, který skončí buď TCP_RESETem, nebo v horším případě DROPem a následným timeoutem.
    26.8.2006 22:26 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    ano, predchozi verze (2.4.0.2), kterou bude nejspis mit vetsina azureistu, ma limity: maximalne 300 spojeni celkem a maximalne 70 spojeni na torrent.
    26.8.2006 15:47 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka

    Bittorent jsem zkousel a moc se mi nezamlouva. Je to dost pomale stahovani, vetsinou. DC se mi zda mnohem rychlejsi.

    bazil avatar 26.8.2006 15:52 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    tak teda ja na torrentech stahl o hodne vic dat nez za setejnou dobu na DC, na trackrech lidi musej zdilet, aby stahovaly, na DC je nikdo moc nenuti mit nejakej ten slotik navic a taky kopou potvory
    26.8.2006 16:35 Harm | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Tak tohle mam jasne vyreseny: na novy veci bittorent, na starsi DC..
    26.8.2006 16:55 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Ja tohle obecne resim pravidlem pro shaping, ktery uprednostnuje maly packety. Podle nastaveni se do toho pripadne vejdou i hry a pokud chci, aby si "zakaznici" mysleli, jak maj supr pingy, tak tam pridam i ICMP :)

    Radek
    Brabi avatar 27.8.2006 12:14 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Podle mě je ta funkce zbytečná, stačilo jen pravdivě říct svou upload rychlost wizardu při prvním spuštění. Ale co se líbí mě, je že torrenty u kterých nestahuji všechny soubory nebudou otravovat i po dokončení v horní části GUI mezi těmi stahovanými.
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    Rezza avatar 28.8.2006 07:11 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Jo? Jeste jsem nezkousel, v jednom torrentu jsem si peclive navybiral co chci a azureus to nerozdychal... Pravda, byla to neprijemna vlastnost...
    Rezza avatar 28.8.2006 07:10 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Tak novy Azureus suverenne predbehl Konqueror v padavosti ;)
    Rezza avatar 28.8.2006 07:29 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Azureus 2.5.0.0 - vychytávka
    Ted uz ani nejde pustit:(
    5.10.2006 12:42 kany
    Rozbalit Rozbalit vše Nastavení portu v azureusu?
    zdravim potreboval bych poradit ohledne portu v azureusu?nebot mi dole v liste ukazuje internetova ochrana chybu v nat/firewall a po té jsem zjistil ze asi nemam spravny port ktery mi zrejmne byl pridelen uz od zacatku.a potreboval bych zjistit jak se vytvareji nove porty? nebo jestli je mozne je nekde stahnout?diky
    16.10.2006 23:44 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Pls help!
    Cau lidi, prosim jak zvysim max. pocet pripojeni v conntrack tabulce??? Ja se nemuzu na svuj router prihlasit pres telnet...Diky za odpoved!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.