abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 557 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?

    1.8.2013 15:17 | Přečteno: 1777× | Dovednosti Dnes a Zítra | poslední úprava: 1.8.2013 15:18

    Zdravím, tak jsem konečně dal (skoro) dohromady v Angličtině i Češtině cíle budoucí Vizuální Laboratoře http://visualllab.net/visualllab#cz , kterou bych rád brzo zřídil přímo v naší matičce Praze.

    Je to pokus o systematické zobecnění specifických vizuálních darů DYSlektiků jejich projekcí na přicházející generaci Digitálních Dětí. Jestliže dnes mnozí z nás vnímají DYSlexii jako určité specifické nedostatky například jako určité problémy se čtením či gramatikou, opačný pohled, že DYS lide mají určitá výrazná nadání (třeba vidět věci z nadhledu – big picture thinker, prostorovnou představivost - 3D imaginary, hravě kombinovat - tinkering či vidět trendy – trends prediction) není pro ně totiž specifický. Podobna nadání mají třeba i Leváci.

    Právě přicházející různorodé vizuální technologie stvoří o poznání více vizuální digitální svět, ve kterém se budou moci děti s vizuálními dary přirozeněji rozvíjet.

    Proto jsem z celého srdce přesvědčen, že bude žádoucí tato různorodá vizuální nadání systematicky zkoumat a podporovat skrz vskutku multidisciplinární vizuální laboratoř.

    Za zajímavé kontakty a doporučení předem děkuji

    Přeji vám hezké léto.

    Ruda

    Viz kniha The Dyslexic Advantage: Unlocking the Hidden Potential of the Dyslexic Brain

           

    Hodnocení: 62 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.8.2013 16:17 Miriam23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Inu pokud to nebude na škodu, tak proč ne? Víc mi vadí, že počítače dělají z mladé generace asociály, kteří se nehnou od počítače a často nejsou šťastní. Já bych všechny ty internety zakázala aspoň na jeden den v týdnu.
    Grunt avatar 1.8.2013 17:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Víc mi vadí, že počítače dělají z mladé generace asociály
    A nebude to spíš naopak? Tedy že jako asociálové se rodí a díky tomu se k počítači dostanou (kde se aspoň následně virtuálně socializují)?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.8.2013 17:53 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Spíš je to v tom, že málo lidí si uvědomuje, že "sociální sítě" nejsou skutečné sociální sítě. Lidem začíná nějak utíkat, že virtuální svět není skutečný. Typicky to platí pro řadu uživatelů Facebooku. Viděl jsem o tom nedávno výborný "dokument", link teď nevím, ale třeba si vzpomenu nebo mě někdo doplní.
    1.8.2013 17:59 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Vypada to ze nebudou muset jen sedet.

    Treba tablet jim umozni ziskat inspiraci co postavit ze stavebnice a 3D tiskarna jim umozni dovytvorit si treba novou kosticku a vysledek zase poslat dal jako video pro dalsi inspiraci.

    Nase soucasne pouzivani digitalni technologii je velmi omezne a vnimame je zatim prevazne jen virtualne. To se doufam brzo zmeni.

    R.

    1.8.2013 17:26 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Možná nebudu populární u rozjásaných frikulínů, ale napíšu to:

    Nastupující generace digitálních dětí bude daleko nevzdělanější a tupější než ty předchozí, protože my jsme něco zanedbali: Nevysvětlili jsme jim, že technologie jsou zde proto, aby naše schopnosti rozšiřovaly a nikoliv nahrazovaly. A tak bude svět nejspíš plný tupounů, neschopných orientace bez satelitní navigace ve městě, kde se narodili, neschopných chápat delší psaný text, ...,..., atd.
    A co je nejhorší - líných se cokoliv obtížnějšího naučit - tedy i to, jak ty technologie, na kterých jsou závislí, vlastně fungují... Až se jim to jednou vysere, budou bez nás v řiti.
    1.8.2013 17:32 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    rADOn avatar 1.8.2013 17:40 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    -1

    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    1.8.2013 18:44 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Jako pokus dobrý, ale úspěšný nejste.
    1.8.2013 17:41 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    presne tak, to za nas nebylo :-D

    I see no hope for the future of our people if they are dependent on frivolous youth of today, for certainly all youth are reckless beyond words... When I was young, we were taught to be discreet and respectful of elders, but the present youth are exceedingly disrespectful and impatient of restraint.
    - Hesiod, 700 BC

    Our earth is degenerate in these latter days; there are signs that the world is speedily coming to an end; bribery and corruption are common; children no longer obey their parents; every man wants to write a book and the end of the world is evidently approaching.
    - Assyrian tablet, 2800 BC

    We live in a decaying age. Young people no longer respect their parents. They are rude and impatient. They frequently inhabit taverns and have no self control.
    - Egyptian tomb, 4000 BC
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    1.8.2013 18:58 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Než začnete kopírovat otřepané fráze, floskule, stereotypy a oprašovat legendy, zkuste se projít mezi lidi, kteří mají cca 10 až 15 leté děti. Možná nemusíte chodit daleko - mohou to být známí nebo dokonce vaši příbuzní. Pak si udělejte exkurzi mezi středoškoláky a udělejte si přehled o kvalitě materiálu se kterým pracují vysoké školy i o kvalitě těch škol. Promluvte si s odborníky - pedagogy - třeba je nějaký v okruhu známých.
    Je vysoce pravděpodobné, že vás optimismus přejde.

    Ne, to opravdu není ten populární oblíbený případ, který se s oblibou vytahuje.
    1.8.2013 19:17 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    ja mam do optimismu daleko. Jenom si myslim ze tato nebo nasledujici generace na tom neni o nic hur nez jakakoliv jina.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    AsciiWolf avatar 1.8.2013 21:11 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    +1
    1.8.2013 19:45 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Nedávno jsem četl jeden (anglický) článek (který aktuálně nemohu vygooglit, ale někde ho možná ještě mám staženy jako PDF) o důležitosti používání YouTube pro mladou generaci, kde autor ukazuje, že pro dnešní mladou generaci už není čtení dlohých textů přirozený způsob získávání informací (s vyjímkou 10-20% "intelektuálních špiček"). Z toho důvodu by podle autora měly být více využívany služby jako YouTube nebo weby s rozličnými videonávody, protože zatímco napsat složitější odborný text, co má hlavu a patu, je pro většinu lidí nad jejich intelektuální síly, u videa to díky kamerám v mobilech dokáže "odkvákat" téměř každý.

    V tom s autorem úplně nesouhlasím, protože i na "odkvákání" je třeba alespoň jisté minimálních schopnosti, ale musím chtě-nechtě uznat, že pro natočení tříminutiového videa i jeho "konzumaci" je úroveň nutných schopností mnohem, mnohem nižší než napsání a následné pochopení mnohostránkového textu. I tak mně tyto závěry poněkud děsí, protože si nedokážu představit, že bych místo podrobných návodů, kde je rozepsaný postup krok za krokem včetně prerekvizit pro každý z nich, měl spoléhat na tříminutová videa namluvené lidmi, kterým není pořádně ani rozumět.

    1.8.2013 20:17 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Todle je predmetem seriozniho vyzkumu i u nas.

    Na Karlove univerzite tyto aspeky zkouma treba Breta:

    http://spomocnik.blogspot.cz/p/o-bobrovi.html

    http://www.youtube.com/user/Spomocnik/videos

    PS: Mimochodem najdes i par serioznich clanku ze jakekoliv "krok za krokem" navody ohlupuji lidi.

    1.8.2013 23:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    http://www.youtube.com/user/Spomocnik/videos
    Přednáška o budoucnosti vzdělávacích technologií a slajdy jsou v comic sansu (*waving fist*), ó ta ironie :-D.
    2.8.2013 02:52 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    PS: Mimochodem najdes i par serioznich clanku ze jakekoliv "krok za krokem" navody ohlupuji lidi.
    To je pravda. Jenže u videonávodu je jediná možnost, protože ty je opravdu nutné téměř slepě následovat krok za krokem stylem "Opice vidí, opice udělá", tak u návodu tvořeného strukturovaným textem (případně plus obrázky), který je dobře naspaný, je možné vidět všechny kroky globálně včetně podrobností, tudíž si je můžete upravit, vypustit či přeházet podle toho, jak uznáte za vhodné (tedy pokud víte, co děláte). A občas se stačí kouknou jen na to, jak má vypadat výsledek a kroky z něj vyplynou už automaticky (a číslovaný návod typu krok za krokem použije ten, komu to automaticky nevyplyne :-) ).

    2.8.2013 08:01 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Ta linearita je deformace Youtube, treba i HP pracuje na systemu zvanem Video Book.

    Jsou na to specializovane weby, ale na ty zase nikdo nekouka a neni je mozne snadno vsude vlozit - takze to postrada ten dulezity socialni aspekt :-(
    1.8.2013 21:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Jo jeden obrázek řekne tisíc slov. Když jsem vylepšoval přednášku (slajdy) o FPGA, tak první verze shrnujícího obrázku obsahovala úplně VŠECHNO :-D. Problém byl, že by ho musel člověk zkoumat stejně dlouho jako zbytek těch slajdů :-D.
    2.8.2013 08:12 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Takovemu obrazku se rika Big Pictute Concetptual Map, slouzi k tomu aby sis jako trenovany vizualista zapamatoval co je na ostatnich slajdech a prednaska mnela stravitelnou strukturalni formu.

    Nekdo se s ni snazi i pracovat treba jejim zabudovanim jako mapy do Prezi s jejim naslednym prochazenim. Snazi se vytvorit ineraktivni prezentace pro pozdejsi podrobmenjsi zkoumani.
    Grunt avatar 2.8.2013 09:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    No ale dělat by se to asi mělo opačně.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.8.2013 20:47 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Mozna je to tim, ze ti co ucitele uci vnimaji ty nastupujici technologie prevazne jako pokracovani direktivniho pristupu a ne jako prilezitost pro smysluplnejsi rozvoj deti.

    Technolohie ve skolstvi z Horizont Reportu

    frEon avatar 2.8.2013 00:48 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    a nakonec vsechny ty civilisace zanikly....
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Grunt avatar 2.8.2013 09:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    A tu naši to nečeká protože máme YouTube?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.8.2013 18:57 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Obcas myvam podobny pohled, ale mam takovy pocit, ze podobny pohled myvali i prislusnici starsich generaci prede mnou.
    2.8.2013 02:27 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Jenže během života oněch generací se nestalo, že by během jediné generace natolik pokročil vývoj, že to, co bylo v době jejich dětství čirá hard sci-fi, je dnes běžná realita. Tudíž model, kde předchozí generace předávali svou modrost generaci nastupující, už přestává platit, protože velká část těchto informací během jedné generace je už příliš zastaralá. Je to obdobný jev jako tzv. Digital divide (Digitální předěl? Digitánlní propast? Nenašel jsem konzistentní překlad), jen s tím rozdílem, že se namísto v prostoru odehrává v čase.

    2.8.2013 08:05 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    To ma byt spavne information divide, informacni predel protoze to hlavne o internetu. Dnesni digitalizace jde mnohem dal nez jen proste Internet of thinks

    Stejne zavadejici jsou Digitalni Smog nebo Digitalni Demence - to je proste slepe promitani trendu z minulosti a neakceptovani ze aplkovani tecnlogii se budoucnost take meni.
    2.8.2013 09:32 cain
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Tady bude hrozně záležet na tom, co zahrnujete pod pojem moudrost, protože mě napadá podstatná část, která s technologiemi vůbec nesouvisí.
    1.8.2013 22:41 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Nastupující generace digitálních dětí bude daleko nevzdělanější a tupější než ty předchozí
    S tim je mozno souhlasit. Nebude to ovsem nikovu vadit, protoze dovednosti a inteligence bude v zivote prisich generaci odpovidat pozadavkum, ktere ta budouci doba bude na 'sve' aktualni obcany klast. Spolecensky system, ktery budouci generace zaziji (jiste nejaka totalitni forma postkapitalistickeho systemu) nebude potrebovat prilis mnoho 'chytrych' lidi, spise lidi povolne ci manipulovatelne. Tech par inteligentnich naprogramuje ty roboty a manipulatory, kteri vsechno vyrobi a obstaraji a vestina lidstva se bude nudit u televize.

    Problem bude jako vzdy s tou malou skupinou lidi, kteri maji nejake vize a chteji neceho dosahnout. Tito lide budou opet jak za socialismu na obtiz a patrne pro takove lidi vyhradi zbytek lidstva nejaky ostrov, kde se budou tito moci vyradit.

    Nemam to z me hlavy, cetl jsem to v nejake knizce, nebo to byl nejaky vzkumny projekt, uz presne nevim.
    1.8.2013 23:11 mkmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Aldous Huxley, Brave New World (Konec civilizace)
    2.8.2013 03:00 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Pristi generaci zavidim. Bude chytrejsi nez ta nase, prave diky technologii.
    2.8.2013 08:44 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Můžete tuto svéráznou myšlenku nějak rozvést? Zatím tomu naprosto nic nenasvědčuje.
    2.8.2013 09:17 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Ale nasvedcuje, jen se nesmime koukat do budoucna jen z pohledu lineraniho logickeho mysleni uprednostujici treba pouze IQ.

    Napriklad vizualni slozka digitalizace umozni se lepe projevit detem s visualnimi nadanimi treba DYSlektikum nebo levakum.

    The Dyslexic Advantage: Unlocking the Hidden Potential of the Dyslexic Brain

    Budou urcite jine a jejich chytrost bude romanitejsi, ne absolutne vetsi :-)

    2.8.2013 11:39 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Máte zajímavě elastické pojetí chytrosti, do kterého se vám zanedlouho vejde téměř cokoliv :-) včetně schopnosti vnímat barvy.
    2.8.2013 14:58 natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Elasticke je zajimave slovo, protoze se prave dost mluvi o Elastic Brain :-)

    Chytrost je vzdy relativni, proc mi ji ted chapeme hlavne statisticky ?

    2.8.2013 15:33 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Nechci za JS mluvit, ale tipnul bych si, že těch 10 procent nadaných bude neomezenými informačními schopnostmi katapultováno dopředu a u toho konzumního zbytku to nehraje roli (je jedno, jestli budou čumět na facebook, nebo na novu, nebo budou v hospodě).
    2.8.2013 16:37 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Mitus o 10% individualne mimoradne nadanych je prave ta statisticka deformace pohledu co nas v digitnalnim svete tak brzdi.

    Prave aspeky digitalizace umoznuji lidem najit (a doplnit) sve byt i mensi nadani o nadani nekoho jineho (partnering) a tyto kombinace jsou nekonecne.

    Drive cucely do knihy, dnes cuci do ... a zitra budou ... ?

    Spisovatelu bude vzdy mene nez ctenaru, nebo ne ?

    2.8.2013 20:35 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Ježíšmarjá, Bůh s námi...
    3.8.2013 13:09 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Rad bych, ale prece jen je to odhad, zalozeny na zkusenostech, ktere vy muzete mit jine. Poprve jsem si to uvedomil, protoze me na to upozornil muj otec, kdyz mi bylo asi 20, ze jsem mel v jeho veku, mnohem vetsi prehled o svete nez on. A kdyz se ja podivam na svoje detstvi, vidim ohromne omezeni ve srovnani s dneskem co se tyce pristupu k informacim - ja musel informace treba o programovani na ZX Spectru slozite shanet, dneska kdyz mam jakykoli problem, zadam do Google a je to. Takze clovek jako ja urcite omezeny byl.

    Hodne je to myslim o tom, ze vynalezame nove a lepsi abstrakce, jak svet uchopit, a diky internetu mame lepsi pristup k informacim. Oboji dohromady znamena, ze dokazeme rychleji pochopit to, co pochopit driv zabralo dele (protoze ty abstrakce neexistovaly). Takze to, ze lide kratsi dobu studuji urcity obor je v jistem smyslu zavadejici; muze to byt take tak, ze staci kratsi doba, protoze umime veci lepe vysvetlit. (Hezky o tom obcas mluvi Dan Dennett, a napsal o tom celou knizku, kterou jsem jeste necetl - Intuition pumps.)

    Ja si spis myslim, ze opak by vyzadoval vysvetleni. Asi se shodneme, ze lekari budou v budoucnosti pracovat efektivneji. Ze programatori budou pracovat efektivneji. Ze i zamecnici budou pracovat efektivneji. Vsechno diky lepsimu naradi, at uz je realne, nebo abstraktni. Proc by tedy u vsech cinnosti tohle zda se melo platit, a presto to nemelo platit pro lidstvo obecne? Prijde mi to jako rozpor.

    Takze ano, povazuji za celkem zrejme, ze lide budou efektivnejsi v tom, co budou chtit delat, a v tomto smyslu budou chytrejsi. Z toho i pak vyplyva, jak psal nekdo jiny, ze ta 10% mensina (i kdyz ja nemyslim, ze se to da takhle ostre ohranicit, nejsem elitar), ktera se zajima o to, jak pracovat efektivneji (a ktera tedy pracuje efektivneji na tom, jak pracovat efektivneji), bude chytrejsi v absolutnim smyslu, nez lide, kteri to same delali predtim.

    Samozrejme, jestli bude chtit dalsi generace delat totez (v sirokem smyslu cile, nikoli prostredku) co ta predchozi je otazka. Mozna skutecne bude chtit vic lidi venovat se zabave nebo drogam a nikoli poznavani (nebo vynalezani efektivnejsich postupu, jako ta zminena skupina). Ale zase - nevidim duvod, na zaklade ceho by se mely tyto preference menit.

    Takze, asi vidim dve hlediska: Budeme chytrejsi ohledne prostredku, jakymi dosahnout nejakeho cile? Myslim, ze rozhodne ano. Budeme chytrejsi ohledne samotnych cilu? Tam si nejsem jisty, jestli je to validni otazka, a jestli trochu nepredjima, jak by mel nekdo jiny zit svuj zivot.
    1.8.2013 19:01 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Urcite zajimava myslenka, ale neda mi to, abych se nezeptal.. Jakym zpusobem bude tento projekt financovan?
    1.8.2013 20:08 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Celosvetove jsou takove laboratore vetsinou zrizene najekou vetsi firmou jako kolokace u univerzity.

    To dava moznost zapojeni s pohledu penez i vyzkumu dalsich subektu jak komercnich, tak dalsich skol.

    V soucasne dobe je Visualllab 10m2 v mem dome a financuje jej par rodicu od IT jenz tato probematika aktualne pali.

    Ted jsem treba aktualne zisklali Leap motion controler a delame s min ukazky pro specialni pedagogy. V urcitych aspektech je prostorova mys lepsi nez plochy tablet.

    Mame RepRap 3D tiskarnu, par ruznych tabletu a telefonu, neco NFC tagu a tak.

    PS: Mimochodem nevali se nekomu doma nevyuzity Microsoft Kinekt ?
    Bystroushaak avatar 1.8.2013 23:10 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Hint: Úplně jiná, než si všichni myslí, tak jako při každé předpovědi.
    1.8.2013 23:57 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Kdyz neco, tak opravdu nesoustredena, ale oni najdou workaround, jak s tim zit, jako kazda generace, o ktere se tvrdilo ze bude mit XY negativum a pujde to s nimi nekam...
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    vlastikroot avatar 2.8.2013 08:08 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Digitalni generace uz pominula. Doba, kdy kazdy kdo mel pocitac, se v tom stoural a vrtal a hackoval to, uz je davno pryc. Nebo kdyz si lidi skladali doma sami nejakou elektroniku. Dneska nikoho nic nebavi, nezajima. Na prumyslovky chodi lidi kvuli papiru. Komplex digitalni technologie se zvetsuje a zajem o hluboke chapani digitalu se zmensuje. To co nastupuje, je doba lenosti, pohodlnosti a tuposti.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    2.8.2013 08:23 natiku | skóre: 26 | blog: natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Nebo se konecne stava pocitac uzitecnym nastrojem treba jako je dnes lednicka ?

    Take dnes preci nevychovavame hlavne konstruktery a opravare lednicek, vychovavame treba tvurci kuchare, kterym ta lednicka umoznuje varit rozmanitejsi jidla ?

    Digitalni svet uz dnes bohudik neni jen o nulach a jednickach, procesorech, algoritmech a tak.

    To vzdy byl svet specialistu, bohuzel tuto pravdu jsme nepochopily a tak porad ucime deti ve skole spatne programova misto aby jsem je naucilily treba na pocitaci dobre kreslit a i timto zpusobem konuminkovat.

    Treba se digitanli generace mneni ve velkou hordu tvurcu jenz budou konecne schopni vyuzit z pocitacu maximum a prijit za specialstou z kvalifikovaou otazkou - proc to nemumi tohle a tamto?
    2.8.2013 08:55 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Bohužel to vypadá přesně tak, že tvořivost jim bude zcela cizí. Jistě se může udát cosi významného a trend zlomit, ale je to myslím nepravděpodobné. Vše nasvědčuje tomu, že jim bude vlastní hlavně tupá konzumace.
    Odkud se vezmou odborníci, za kterými půjdou s problémem? Když zvážíte dnešní situaci na technických školách.... :-(

    Reálně hrozí, že budou žít v postupně upadajícím polototalitním režimu, který ani nebude mít zájem na svéprávných a chytrých poddaných... a jim to bude jedno.
    Jejich vina to není. Je to vina naší generace.
    Heron avatar 2.8.2013 09:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    "Bohužel to vypadá přesně tak, že tvořivost jim bude zcela cizí. Jistě se může udát cosi významného a trend zlomit, ale je to myslím nepravděpodobné. Vše nasvědčuje tomu, že jim bude vlastní hlavně tupá konzumace."

    Kdo bude autorem materiálů pro onu "tupou konzumaci", když podle tebe nebudou tvůrci? ;-)

    2.8.2013 09:42 jkb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Kdo bude autorem materiálů pro onu "tupou konzumaci",
    stroje ...
    2.8.2013 11:29 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    A kdo myslíte, že "tvoří" náplň televizí jako je třeba NOVA? Umělci a vědci? Zkuste někdy projít třeba jen české DVB-T multiplexy. Je to poučné - uvidíte tam budoucnost nejen televize. Perlička: hrubé pravopisné chyby v titulcích na některých kanálech možná brzy budou normou (to je jen drobná zajímavost, která to ale dobře dokresluje). :-)
    2.8.2013 11:33 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Můj komentář patřil o úroveň výše...
    Grunt avatar 4.8.2013 15:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Kdo bude autorem materiálů pro onu "tupou konzumaci", když podle tebe nebudou tvůrci?
    Já bych jen dodal, že tupí konzumenti jsou prostě tupí, ale producenti „tupého konzumu“ jsou z mého pohledu ještě tupější, protože většinou žijí v iluzi, že něco tvoří a ještě ke všemu jsou touhle iluzí opilí nad snesitelnou míru.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 2.8.2013 09:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Tento pocit rozhodně nemám. Na začátku minulého století si elektronadšenci běžně motali vlastní kondíky a cívky. To už za nás nebylo, my jsme si ty základní pasivní součástky kupovali. Dnešní generace si hraje s celýmy hotovými moduly.

    Doba, kdy každý kdo měl počítač se v tom vrtal je pryč také z toho důvodu, že už prostě není potřeba se v tom vrtat. Já začínal na osmibitu s programy na audio kazetě, přičemž se občas muselo tomu kazeťáku hardwarově pomoci. Vrtal jsem se v tom. Chtěl bych, aby se tato doba vrátila? Rozhodně ne. Dneska nepoužívám vůbec žádná media, od čeho máme síť.

    Vidím v komentářích různé mezigenerační hlášky. Hmm. To poslední, co bych já chtěl je to, aby další generace byla stejná, jako ta naše. To by totiž znamenalo, že se nikam nepohla. Pokud bude jiná, bude to jen dobře.
    2.8.2013 11:31 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Myslíte, že se totálním nezájmem o to, jak to funguje, někam pohne?
    Bystroushaak avatar 2.8.2013 14:43 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Myslím že je to pořád stejné, zájem má prostě určité procento, které se teď pohybuje mimo tvůj pohled, tak máš pocit, že zájem nemá nikdo.
    Heron avatar 2.8.2013 15:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    +1
    2.8.2013 15:11 natiku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Pomatuji doby kdy se běžne programovalo v asemleru, pak se to dělalo jen na mikročipech. Dnes je programátor asembleru exot.

    Základní tvůrčí process sestává ze schopnosti si něco přestavit a pak to vytvořit (plus reflexe). To můžeme deti naučit i s tabletem, BT robotem a 3D tiskárnou.

    To zkoumají již roky treba v Media Labu MITu

    V minulém století jsme byli svědky rozmachu hnutí DiY (Do It Yourself) Udělej Si Sám, ale vypadá to, že nadcházející doba digitální domácí výroby (třeba 3D tisku) přinese rozšíření nového hnutí typu DIy (Design, Innovation and you) Navrhni a Vylepsi právě ty.

    Ano, právě nyní upěnlivě tuká na dveře doba domácí 3D výroby řízené počítačem (fab@home jako je 3D Tisk a podob.) a každý (i méně manuálně zručný) rodič může potenciálně být tím tvůrčím partnerem v reálné hře svému Digitálnímu Dítěti.

    Pokud děti pochopí tento process a bude je to bavit můzou z nich být jednou i tvůrci.
    Bystroushaak avatar 2.8.2013 17:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Pomatuji doby kdy se běžne programovalo v asemleru, pak se to dělalo jen na mikročipech. Dnes je programátor asembleru exot.
    Programování v assembleru se minimálně pro jednočipy úplně běžně učí. Vtip je v tom, že dnes to prostě je něco doplňkového, co 99% času běžný programátor nepotřebuje.
    2.8.2013 20:30 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Programování v assembleru se úplně běžně provozuje minimálně u "BIOS" některých řídících jednotek pro automobilový průmysl. Pochopitelně v kombinaci s C nebo i C++ :-) Trochu o tom něco vím.
    Weby se v asm pravda nematlají, ani megasuperultracool hry, ale v jistých kruzích je schopnost vidět k jádru věci velmi žádána a ceněna.
    Bystroushaak avatar 2.8.2013 21:11 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Mě to vykládat nemusíš, mě asm docela baví.
    2.8.2013 19:22 K42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Můj dojem je zcela jiný: Zájem má daleko menší procento, stačí cestovat v MHD a koukat kolem sebe.

    Dobře je to vidět v bývalých "pionýrácích" nebo "stanicích mladých techniků", kde téměř zmizely kroužky vyžadující znalosti a nutnost se učit. Kdysi přeplněné kroužky zaměřené na techniku zmizely nebo jen přežívají, místo nich jsou kluby roztleskávaček, malování apod (které naopak jsou narvané).

    A v obdobném duchu jsou i hovory študáků, které nebaví vůbec nic - krom duševně nenáročné zábavy. A není to 10 nebo 20 % z nich... Většina nepřeslechnutelných hovorů v MHD je u tématu škola zásadně v duchu:

    - jak se vyhnout přítomnosti ve škole (velmi často doplněno spekulací, zda předchozí nepřítomnost nebude mít vliv na min. vyžadovanou docházku).

    - nenáviděné předmětu: matika, fyzika, chemie, biologie, zeměpis, dost často jazyky, u průmyslováků většina odborných předmětů, to samé platí i pro ekonomické obory. Akceptovány jsou předměty jako občanská nauka, etická výchova apod. Chápu, že ne každého baví každý předmět, taky jsem měl své "oblíbence", ale tady je citelně znát obecná nechuť ke vzdělávání.

    - propadání i z několika předmětů, opakované přestupy "protože mě to tam nebaví"

    - co nového "na fejsku"

    - prodlužování si "mládí" studiem nenáročné VŠ bez ohledu na to, čím se budu živit po dokončení flákání se (pardon, studia)

    - "proč bych se to učil, najdu to na netu, voe"

    Nejsem sám, kdo tenhle společensky nepříliš dobrý trend vidí, už teď se to začíná projevovat při náborech do firem, kdy je problém sehnat lidi a bude to horší. A v McD fakt nemůže dělat každej ;-)
    2.8.2013 19:46 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?

    Zrejme vidia vo vzdelavaní zbytočne stratený čas. Je možné, že vidia v tvorivej práci niečo čo je zbytočné, že lepšie je sedieť na dobrom mieste a nevykazovať reálnu činnosť. Iná možnosť je splývanie s väčšinou, pretože akákoľvek iná aktivita vyvoláva vo väčšine pohoršenie alebo odhováranie od danej činnosti. Napríklad, že je to zbytočne a že lepšie je ísť na zábavu a iné činnosti nevyžadujúce duchovnú činnosť.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Dreit avatar 2.8.2013 20:23 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?

    Já zase slyšel zajímavou debatu o sluchátkách s optickým přenosem zvuku (v autobuse cestou do ČVUT). Po chvilce študákům došlo, že membránu světlem nerozpohybují a tak vymysleli "komplexní sluchátka" - membrána s měděnýma drátama bude reálná složka a optická vlákna budou imaginární :-D

    Nope
    2.8.2013 21:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Ještě štěstí, že to skončili tak. Nerad bych se okolo nich pohyboval, pokud by použili takovej výkon, kterej tu membránu už rozpohybuje :-D.

    OT: Btw v knížce "Od krystalky k modelům s tranzistory" (okolo 1970) je návod na bezdrátová sluchátka: místnost se omotá několika závity a v přijímači bude feritová cívka.
    Dreit avatar 3.8.2013 09:14 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?

    To já taky :-D

    Doma mám knížku s podobným názvem, několikrát pročtenou a je docela síla porovnávat co se psalo v knížkách tehdy a co dnes - moderní knížka má několik dílů, elektrotechnika končí blikačem s NE555 (pak už se programuje) a jsou toho stovky stran. Ta co mám doma má snad jen pár desítek stran, ale vysvětluje všechno od astabilního KO až po (snad se nepletu) CB vysílač s hrstkou elektronek :-)

    Nope
    Jendа avatar 4.8.2013 05:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    OT (když už jsme u těch sluchátek): Docela mě překvapilo, jak se řeší sluchátka v MRI. Hydraulická jsem čekal („stetoskop“, kde transducer je prostě mimo pole a spojený hadičkou), ale ještě podivnější jsou sluchátka, která fungují jenom v MRI: nemůžeš tam samozřejmě mít permantní magnet, tak tam máš jenom cívku a jako permanentní magnet používáš magnetické pole z MRI skeneru :-D
    4.8.2013 15:35 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Sluchátka v magnetické rezonanci s cívkou? To musí být indukce, když uživatel pohne hlavou.
    Jendа avatar 4.8.2013 15:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Not tested, ale ani drobné doplňky z neželezných kovů na oblečení prý nevadí (přesto jsem radši ten den schválně volil oblečení bez jakýchkoli vodivých prvků :). Spíš bych čekal, že se v tom bude indukovat ani ne při pohybu, ale při některých agresivnějších metodách skenování (DTI).
    4.8.2013 16:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    No ono se naindukuje při libovolné změně toho mg. pole.
    Bystroushaak avatar 2.8.2013 21:18 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Můj dojem je zcela jiný: Zájem má daleko menší procento, stačí cestovat v MHD a koukat kolem sebe.
    No, to je opravdu skvělé místo, kde hledat nadějné mladé talenty. Hledáš je telepaticky, nebo máš nějakou ceduli a ptáš se lidí kolem sebe?
    Většina nepřeslechnutelných hovorů v MHD
    Pobavilo. Možná bych stejným principem mohl odvodit i neexistenci linuxu, protože jsem o něm nikdy v autobusu neslyšel mluvit zapálené linuxáky, ne?
    - jak se vyhnout přítomnosti ve škole (velmi často doplněno spekulací, zda předchozí nepřítomnost nebude mít vliv na min. vyžadovanou docházku).
    Haha. Můj táta by ti mohl vyprávět, co všechno dělali oni, jen aby se vyhnuli škole. Není to nic nového, řekl bych, že je to naopak staré jako škola sama. To jen z tebe je oldfag, který zapomněl na vlastní dětství a idealizuje.
    2.8.2013 22:06 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Můj táta by ti mohl vyprávět,

    ale my prece za tveho otce nemuzeme ...to si musite vyridit u vas v rodine ...
    Bystroushaak avatar 2.8.2013 22:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Připadám si starý. Dneska ti trollové už ani neumí zatnout do živého, jen plytké narážky, jak děti ve školce. Kam ta digitální generace spěje.. :(
    3.8.2013 02:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    No, to je opravdu skvělé místo, kde hledat nadějné mladé talenty. Hledáš je telepaticky, nebo máš nějakou ceduli a ptáš se lidí kolem sebe? ... Pobavilo. Možná bych stejným principem mohl odvodit i neexistenci linuxu, protože jsem o něm nikdy v autobusu neslyšel mluvit zapálené linuxáky, ne?
    Opravdu zapálené linuxáky pozná člověk poměrně dobře ;-).

    BTW jednou jsem jel busem a nějaká holka a kluk se tam o linuxu bavili (ale ne na hackerské úrovni zřejmě).
    Bystroushaak avatar 3.8.2013 03:05 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    BTW jednou jsem jel busem a nějaká holka a kluk se tam o linuxu bavili (ale ne na hackerské úrovni zřejmě).
    Takže existují! :)
    3.8.2013 10:32 K42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Bystroushaaku:

    - nehledám talenty, pouze koukám okolo sebe a vidim, jak se mění zájmy v nezájmy.

    - o Linuxu jsem v MHD už rozhovory slyšel, stejně tak o PHP, Javě, elektronice, autech, železnici, atd. Tyto hovory jsou ovšem dost rarita. Já se s vrstevníky bavil taky o kravinách, ale i tak dost často se naše hovory otočili k zájmům.

    - i v době mých studií byla sorta lidí, co se snažili škole vyhnout, ale bylo jich podstatně míň, než dneska a rozhodně to moji spolužáci neřešili ve velkým v busu. Navíc podstatná část z nich na svojí nepřítomnost dojela.

    Haha. Můj táta by ti mohl vyprávět, co všechno dělali oni, jen aby se vyhnuli škole. Není to nic nového, řekl bych, že je to naopak staré jako škola sama. To jen z tebe je oldfag, který zapomněl na vlastní dětství a idealizuje.

    A teď Tvým stylem: Haha, pobavil, Bystroushaak je absolovent postgraduálního kurzu Náš táta vyprávěl.

    Ano i mně ti o generací starší vyprávěli ledacos :-D
    Grunt avatar 4.8.2013 15:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Omyl, tohle je prostě proces westernizace. Nic jiného. Doporučoval bych projet se tím autobusem před takovými deseti, dvaceti lety u našich západních sousedů. Bylo by to asi hodně podobné.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.8.2013 21:03 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Mozna je vas pohled zalozen na statistickem vzorku, ktery posuzujete. Nemyslim si, ze by zrovna mhd bylo zdrojem kvalitnich lidi. Schopni lide zpravidla mhd neuzivaji. Na druhou stranu ohledne vysokeho skolstvi mate pravdu. Statni vysoke skoly generuji tisice a tisice nezamestnatelnych absolventu absurdnich oboru. Tato situace je zpusobena zejmena zpusobem financovani vysokeho skolstvi. Misto toho, aby si kazdy platil sve vzdelani, muzou v cr lide studovat x let na naklady danovych poplatniku. Vysoke skolstvi by melo byt od statnich penez odstrizeno tak, aby mezi vysokymi skolami zavladla zdrava konkurence, a aby nestudovali lide studujici jen kvuli prodlouzeni mladi a proflakani nekolika let.
    Grunt avatar 6.8.2013 23:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Schopni lide zpravidla mhd neuzivaji.
    Tak, tak. Schopní lidé místo MHD užívají kokain.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.8.2013 17:54 K42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Schopni lide zpravidla mhd neuzivaji.
    No nevim, tohle tvrzení mi přijde takový trošku (víc)... nepravdivý. Přímá úměra mezi schopností (myšleno býti dobrý, úspěšný atp. v práci) a odmítáním jezdit sockou není. Spíš se setkávám s postojem tvoe, už jsem velkej kluk co si vydělává, voe, nebudu jezdit sockou jak nějakej študent. Stejnej velkej kluk pak kňourá, že v centru parkoval čtvrt hodiny a co utratí za beňál, kolik ho stála kdejaká volovina do jeho piksly z bazoše a jak mu nějakej sváteční řidič vobral jeho oktáfkuftédeýčkupyčo :)

    S VŠ školstvím - financování studia v nějaké formě by být zavedené mohlo, na stranu druhou, nesmí z toho být zase nějaký paskvil. Víme jak to v tomhle státě chodí.

    Co se oborů VŠ, a to platí pro státní i soukromé, týče - tam je to teda něco, to jeden žasne. Ale je poptávka... bez ohledu na to, jestli se pak absolovent uplatní, hlavně, že si prodlouží mládí. Zájem o humanitní vědy je obrovský bez ohledu na to, že nelze na trhu práce uplatnit "davy" odborníků v takových oborech, jako jsou např. gender-studies polárních medvědů, multimediální prezentace potěmkinových vesnic, sociálně-kulturní antropologie prvorepublikových komiksů nebo sociologie berušek dvaačtyřicetitečných*)

    *) jo, dělam si (_!_) :)
    2.8.2013 15:35 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Problém je v tom, když "programátor" nemá tucha, jak funguje počítač, protože to "nepotřebuje".
    Dreit avatar 2.8.2013 18:10 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?

    Dyskalkulie, leváctví, Aspergerův syndrom....mám očividně světlou budoucnost :-D

    Nope
    2.8.2013 18:25 more
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    dyk,že dygytálne deti! šak už sú teraz na diaľkové ovládanie a prepína im
    Petr Tomášek avatar 2.8.2013 20:56 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    Právě přicházející různorodé vizuální technologie stvoří o poznání více vizuální digitální svět, ve kterém se budou moci děti s vizuálními dary přirozeněji rozvíjet.

    Blbost. Nový digitální svět upadne ještě do stokrát větší konformity, než jak tomu je ve světě „reálném“. Stačí se podívat na fejkbůk a podobné sračky... Všechny tyhle internety jen lidi ohlupují...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    3.8.2013 11:24 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaká bude ta přicházející generace Digitáních Dětí?
    (Disclaimer: reguji spíš na diskusi, než na článek)

    Problém může být také v tom, že dnes člověk začně být starcem naříkajícím nad mladou generací krátce po třicítce. A je to seriozně podloženo tím, jak je těžké najít dobré kvalifikované pracovníky mezi dvacetiletými.

    Zkuste se podívat jak to bylo před nějakými sto lety. Nikoho by nenapadlo očekávat něco od muže pod třicítkou - takový mladík se prostě ještě učil a připravoval si kariéru. (Disclaimer: samožřejmě silně záleží na socíální třídě, ale to si asi každý domyslí)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.