abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:00 | Zajímavý projekt

    VOID (Video Object and Interaction Deletion) je nový open-source VLM model pro editaci videa, který dokáže z videí odstraňovat objekty včetně všech jejich fyzikálních interakcí v rámci scény (pády, kolize, stíny...) pomocí quadmaskingu (čtyřhodnotová maska, která člení pixely scény do čtyř kategorií: objekt určený k odstranění, překrývající se oblasti, objektem ovlivněné oblasti a pozadí scény) a dvoufázového inpaintingu. Za projektem stojí výzkumníci ze společnosti Netflix.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 05:22 | Zajímavý software

    Design (GitHub) je 2D CAD pro GNOME. Instalovat lze i z Flathubu. Běží také ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 04:11 | Zajímavý software

    Příspěvek na blogu herního enginu Godot představuje aplikaci Xogot přinášející Godot na iPad a iPhone. Instalovat lze z App Storu. Za Xogotem stojí Miguel de Icaza (GitHub) a společnost Xibbon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    4.4. 04:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za březen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    3.4. 16:44 | Nová verze

    ESP-IDF (Espressif IoT Development Framework), tj. oficiální vývojový framework pro vývoj aplikací na mikrokontrolérech řady ESP32, byl vydán v nové verzi 6.0. Detaily na portálu pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.4. 12:33 | Nová verze

    DeepMind (Alphabet) představila novou verzi svého multimodálního modelu, Gemma 4. Modely jsou volně k dispozici (Ollama, Hugging Face a další) ve velikostech 5-31 miliard parametrů, s kontextovým oknem 128k až 256k a v dense i MoE variantách. Modely zvládají text, obrázky a u menších verzí i audio. Modely jsou optimalizované pro běh na desktopových GPU i mobilních zařízeních, váhy všech těchto modelů jsou uvolněny pod licencí Apache 2.0. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    3.4. 03:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 3. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.4. 19:55 | Zajímavý projekt

    Průkopnická firma FingerWorks kolem roku 2000 vyvinula vícedotykové trackpady s gesty a klávesnice jako TouchStream LP. V roce 2005 ji koupil Apple, výrobu těchto produktů ukončil a dotykové technologie využil při vývoji iPhone. Multiplatformní projekt Apple Magic TouchstreamLP nyní implementuje funkcionalitu TouchStream LP na současném Apple Magic Trackpad, resp. jejich dvojici. Diskuze k vydání probíhá na Redditu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    2.4. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.3 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Přináší řadu bezpečnostních oprav, vylepšení funkcí a oprav chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1223 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Uptime, FreeBSD a meruna

    25.3.2006 21:10 | Přečteno: 2381× | Linux a ja

    Tak se mi restartoval router s FreeBSD na palubě. Trochu to zamrzelo, jelikož tam nabíhal uptime už třetí měsíc, což je, na počítači opečovávaném mou osobou, rekord.

    Nemám mu to za zlé. Každá komponenta už má nějaký ten pátek služby za sebou a ani umístění v šuplíku pracovního stolu není ideální.

    Jak jsem zjistil, stalo se to před dvěma dny a od té doby zase bez zádrhelů běží, takže jsem se ani nepídil po příčinách pádu. Ani katastrofa v podobě rozlobených uživatelů stěžujících si na nedostupnost služeb se nekonala protože počítač je na hraní, pouze pro mé osobní potěšení. Prostě to jen trochu zamrzelo. Na druhou stranu jsem měl alespoň možnost přidat navíc trochu ramky a zbavit vnitřnosti nánosů všudypřítomného prachu.


    Ad uptime. V minulosti vzdálené asi pět let jsme s jedním kámošem na koleji soupeřili o co nejdelší uptime. Nainstalované byly Windows 2000 a ať už jsem se k systému choval slušně nebo trochu méně slušně, vždy se do deseti dnů objevila aplikace nebo nastala situace, která systém buď sestřelila úplně nebo alespoň poškádlila tak že se nedal používat. A pointa? Kromě otřepaných keců o kvalitách OS, mě nic nenapadá. Tak asi žádná. Prostě jsem si s úsměvem vzpomněl na to s čím vším se dá prodlužovat mužský genitál:) Někdo má rychlé auto, někdo výkoný počítač a dalšímu stačí jen pořádný uptime.

    Jak tak čístím svůj freebsdbox od toho co přinesli minulé tři měsíce objeví se v pokoji kámoš spolubydli. Hodili jsme řeč o novém logu freebsd. Jemu se moc nelíbí a už s ním prý půjdou dělat hůř škodolibé vtipy(všichni znají). Navíc prej připomíná fotbalový míč. Mě se zase líbí. Asociuje se mi něco hi-tech a má "šmrnc" :-) Když jsme u těch škodolibých vtipů alespoň to ďáblíkovi může tučňák trochu oplatit.

    A anketa na závěr abych se kvůli tomu honění za pěkným uptime necítil tak trapně :)
           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Zamrzel vás někdy restart/vypnutí počítače čistě jen kvůli tomu že nebute mít delší uptime?
     (76 %)
     (24 %)
    Celkem 96 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.3.2006 21:26 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    muj rekord byl uptime 372 dni. jednoucelovy dsl router na pude. pred mesicem sem ho restartoval kuli prechodu na vyssi rychlost. jinak zadny pc-based router ci server nemam, pc vypinam, problemy mi to nedela. genitalie totiz prodluzuju silnym autem :-)
    Heron avatar 25.3.2006 21:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    Restart mě nemrzí ani tak z důvodu ztráty uptimu, ale spíš z důvodu samotného restartu -- většinou výpadek napájení, náhodné stisknutí resetu (to už jsem vyřešil), atp, prostě nikdy chyba HW ani SW. Jinak restartuju pokaždé, když potřebuju a uptime moc neřeším (na desktopu mám průměr kolem 20-ti dnů).
    kotyz avatar 26.3.2006 10:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    me restart taky nastve, ne tak kvuli uptime, nejdelsi mam tak tejden (vypinam pc kdyz nejsem dlouho doma), ale kvuli tomu ze musim znova navazovat stahovani (dc, bittorrent) a tak. ale uz dlouho se nestalo ze by se restartoval bez myho dovoleni.

    spis musim sem tam restartovat router na pude abych obnovil pripojeni (tak 2x do mesice, je tam nakej lacinej smejd).

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Heron avatar 26.3.2006 12:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    navazovat stahovani (dc, bittorrent)

    To stahuješ všechna linuxová distra, všechny mp3, filmy atd. pod Free Licencí co existují?

    Heron avatar 25.3.2006 21:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    Totálně nejdelší uptime jsem měl ve Windows 2003 Server, přes 40 dnů.(samozřejmě na desktopu -- ze serveru bych uptime neuváděl, to že se nerestartuje je samozřejmost).
    David Watzke avatar 25.3.2006 21:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    Jo, zamrzel... mám rekord na Linuxu. Přes 14 dní. Po týdnu to vypadalo, že budu muset restartovat kvůli mechanice, ale to jsem pak vyřešil (špendlík a rejpat do tý škvíry dokud si to nerozmyslí) a dneska kvůli restartu X - aktualizace xorg-server a nvidia 3D. Nakonec jsem rekompiloval po GLX i nvidia-kernel, pak jsem unload a zase načetl modul nvidia a konečně jsem zase mohl spustit Enemy Territory :-) Ještě pár dní a mám rekord mezi systémy vůbec - s Windows jsem vydržel asi 15 dní up...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 25.3.2006 21:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    Akorát to trauma když vyšlo jádro 2.6.16... hehe :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.3.2006 22:04 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    To me taky trosku dostalo, asi pred tydnem jsem z 2.6.13 upgradoval na 2.6.15.6 a najednou koukam, ono tam 2.6.16... No co, zase chvilku vydrzim, treba mezitim vyjde 2.6.17:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Cubic avatar 25.3.2006 22:29 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    kvuli novemu jadru s chuti restartuju, tuhle to znamenalo funkcni integrovanou zvukovku, ted jsem ocekaval fungujici vmware player ktery s 2.6.16-rcX nefungoval, nakonec se ukazalo ze je potreba patch na vmware - nestaci jen slepe cekat ale musi se trochu hledat...kazdopadne restart na desktopu mi potize necini, stejne ho na noc vypinam
    25.3.2006 23:50 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    Jo jo, ja ho taky vypinam, protoze ho mam v pokoji, kde spim, a nejak me to huceni (i kdyz celkem tiche) nenadchava:-). A vubec, kdyz nema co delat, proc by bezel.

    Co se tyka kompu v praci (tam se pripojuju z domova, kdyz potrebuju) mam ted 42 dni. Az me to cislo prekvapilo:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    kotyz avatar 26.3.2006 10:12 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    42 je kouzelny cislo. je to odpoved na otazku zivota, vesmiru a vubec ;)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    26.3.2006 13:10 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    No prave, jestli mi tim nechtel neco rict:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    26.3.2006 15:23 troolix | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    hostname tvého stroje je Hlubina myšlení ? :D
    25.3.2006 22:01 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    Když se v tom tak hrabeš, tak se nediv, že máš takový mrzký výsledky ;-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    David Watzke avatar 25.3.2006 22:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    Poslední reboot byl kvůli... no jo, nevím proč :-D Každopádně jak má člověk mít vysokej uptime, když mu nejde SW k výuce francouzštiny (přes Wine)? Táta si odskočí do Windows - je mu úplně jedno, že mi zničí uptime... No a proč 14 dní bez francouzštiny? Protože Windows nerozchodily GRUB Hard Disk Error. Nic to nehlásí, když dám bootovat z disku s Windows, prostě to ignoruje a snaží se bootovat z CD, přestože cdrom v BIOSu není jako varianta při selhání. Muhehe, to je dobře.

    OT: Opraví to fixmbr?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 26.3.2006 10:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    opravi ale prijdes o grub. pred fixmbr zkus jeste fixboot.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 26.3.2006 10:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    Díky. Mám LiLo... když náhodou podělá LiLo, stačí jít na LiveCD a říct lilo, ne? To by nebyl problém.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.3.2006 23:46 Pantera
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    jojo, nejdelsi jsem mel na serveru v praci, cca pres 320 dnu.. Pak ale prisel vypadek proudu - pak prisla rada problemu s proudem - od te doby nesnasim jednu nejmenovanou spolecnost dodavajici nam elektrinu a pak reinstalace ze SuSE na RH, takze uz jsem se tomuto osobnimu rekordu nepriblizil :( Doma ted tahnu 54. den - tak uvidime :)
    Jinak dlouhy uptime beru jako pocit z dobre odvedene prace - dobre vybrany HW, OS a dobra konfigurace :)
    Preju vam vsem, at vam servery slapou a co nejdelsi uptime :o)
    .. avatar 26.3.2006 00:28 .. | skóre: 4 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    i do noveho roku! :D
    Cubic avatar 26.3.2006 00:58 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    presne tak to vidim take, dukaz dobre odvedene prace
    26.3.2006 01:12 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    Nove logo FreeBSD je opravdu odporne, bez napadu. To puvodni bylo napadite a pekne vykreslene. To nove vypada jak vyrobene nejakym pluginem. Hnus. :-(
    kotyz avatar 26.3.2006 10:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    je to poplatny dnesni mode - lesk, jednoduchy tvary, prusvitnost a tak dale. taky se i to stary libilo vic ikdyz neni tak hi-tech.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    brk avatar 26.3.2006 09:38 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    Já měl „rekord“ dva měsíce ve Windows 2000 na notebooku. Záměrně ty uvozovky, protože dva měsíce to byly jen díky Suspend to disk a notebook jsem samozřejmě k přenášeni vypínal. Pracoval jinak ale denně. Restart přišel kvůli bezpečnostním aktualizacím, jinak nebyl žádný problém a notorická padavost se také nekonala, jak někteří o Windows tvrdí.
    USE="-qt -kde"
    kotyz avatar 26.3.2006 10:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    jo, kdyby se nemuselo restartovat kvuli instalaci vsemoznych programu a aktualizaci bylo by to s tim uptime lepsi ;)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Heron avatar 26.3.2006 13:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    To se opravdu nemusí. Restart je nutný jen k vůli driverům v režimu jádra (tj při změně HW, takže stejně PC musíte vypnout). Některé programy sice "vyžadují" restart k vůli zavedení služeb, ale to není nic, s čím by si Administrátor neporadil bez restartu.
    kotyz avatar 26.3.2006 10:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    notoricka padavost se tyka win rady 9x - tj. 95, 98, me. jinac 2000 a xp jsou v pohode, kdyz uz padnou tak je to svatek (me padly parkrat na vadnou pamet a parkrat na kerio firewall, uz je to ted ok).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Heron avatar 26.3.2006 13:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    Tak pád k vůli špatnému HW se nepočítá. S tím si nedokáže poradit žádný OS.
    26.3.2006 10:10 neal_cz | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    Prozatímní maximum mám 392 dnů na terminal serveru pro 3 tenké klienty. Ale teď má ten počítač uptime necelých 50 dnů, protože jsem upgradoval jádro. Ještě dnes si vyčítám, že jsem to nedoklepal za 400 dnů :)
    26.3.2006 12:12 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    martin@tchitchi:~$ uprecords
         #               Uptime | System                                    Boot up
    ----------------------------+-------------------------------------------------
         1     1 day , 07:15:14 | Linux 2.6.12-10-k7       Thu Feb 23 13:04:28 2006
         2     1 day , 03:52:27 | Linux 2.6.12-10-k7       Sat Feb 25 18:38:11 2006
         3     1 day , 01:47:06 | Linux 2.6.12-10-k7       Thu Feb  2 14:19:35 2006
         4     0 days, 20:53:58 | Linux 2.6.12-10-k7       Fri Feb 10 11:38:24 2006
         5     0 days, 19:07:49 | Linux 2.6.12-10-k7       Thu Feb 16 14:13:17 2006
         6     0 days, 16:35:20 | Linux 2.6.12-10-k7       Fri Jan 20 08:03:48 2006
         7     0 days, 16:19:10 | Linux 2.6.12-10-k7       Sat Jan 28 08:07:02 2006
         8     0 days, 14:56:11 | Linux 2.6.12-10-k7       Sun Mar 19 08:26:58 2006
         9     0 days, 14:02:15 | Linux 2.6.12-10-k7       Sat Feb  4 10:00:30 2006
        10     0 days, 13:29:16 | Linux 2.6.12-10-k7       Sat Mar 18 08:51:37 2006
    ----------------------------+-------------------------------------------------
    ->  11     0 days, 01:46:57 | Linux 2.6.12-10-k7       Sun Mar 26 10:23:27 2006
    ----------------------------+-------------------------------------------------
    1up in     0 days, 11:42:20 | at                       Sun Mar 26 23:52:43 2006
    no1 in     1 day , 05:28:18 | at                       Mon Mar 27 17:38:41 2006
    
    
    Njn, holt vypínám na noc. Otec nemá rád velkou spotřebu.
    Heron avatar 26.3.2006 13:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
         #               Uptime | System                                    Boot up
    ----------------------------+-------------------------------------------------
         1    25 days, 20:12:57 | Linux 2.6.14-1.1653_FC4  Fri Dec 23 20:59:53 2005
         2    13 days, 11:40:20 | Linux 2.6.15-1.1831_FC4  Sun Feb 12 22:35:07 2006
         3     5 days, 23:56:38 | Linux 2.6.14-1.1656_FC4  Wed Jan 18 18:21:42 2006
         4     5 days, 11:28:31 | Linux 2.6.15-1.1831_FC4  Mon Mar  6 13:43:14 2006
         5     4 days, 16:01:22 | Linux 2.6.14-1.1656_FC4  Sun Jan 29 23:34:39 2006
         6     3 days, 11:29:09 | Linux 2.6.15-1.1831_FC4  Mon Feb 27 22:12:33 2006
         7     3 days, 02:38:30 | Linux 2.6.14-1.1656_FC4  Fri Feb  3 20:18:46 2006
         8     2 days, 22:55:42 | Linux 2.6.14-1.1656_FC4  Tue Jan 24 20:09:27 2006
         9     2 days, 11:51:39 | Linux 2.6.15-1.1830_FC4  Mon Feb  6 23:40:51 2006
        10     2 days, 11:21:35 | Linux 2.6.15-1.1833_FC4  Wed Mar 22 10:14:56 2006
    
    Většina restartů souvisí se změnou jádra :-( Počítač nevypínám, co bych (možná*) ušetřil na energii, to bych dal do HW zničeného neustálým on/off. A navíc mi tu běží SETI.

    Spotřeba PC je menší, než si váš otec možná myslí. Doporučuji změřit.

    *) Možná proto, že stejně používám PC podstatnou část dne, tak že bych ušetřil jen za noc (tj. asi 8h).
    26.3.2006 17:02 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    Vzhledem k tomu, že otec platí elektřinu tak rozhoduje on. Navíc je elektrikář a dvakrát zkoušel napojit elektroměr za comp a nebyl moc nadšenej. Njn, ale až budu mít vlastní bejvák tak tlačítko poweroff zrušim.
    Heron avatar 26.3.2006 20:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    Kdysi dávno jsem měřil spotřebu mého desktopu (teď bude více méně stejná, sice mám pár disku navíc + výkonnější grafiku, ale zase mám LCD). Mě se cca 160W nostop moc nezdá. Ale asi má tvůj otec jiný názor.
    Josef Kufner avatar 26.3.2006 18:02 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
         #               Uptime | System                                    Boot up 
    ----------------------------+-------------------------------------------------
    ->   1    56 days, 13:56:47 | Linux 2.6.14.4-akvarko-  Sun Jan 29 03:08:42 2006
         2     5 days, 14:51:33 | Linux 2.6.14.4-akvarko-  Mon Jan 23 10:01:27 2006
         3     4 days, 16:23:45 | Linux 2.6.14.4-akvarko-  Wed Jan 18 17:37:26 2006
         4     4 days, 05:04:04 | Linux 2.6.14.4-akvarko-  Fri Jan  6 07:56:12 2006
         5     3 days, 05:53:04 | Linux 2.6.14.4-akvarko-  Thu Jan 12 18:05:08 2006
         6     2 days, 15:58:15 | Linux 2.6.14.4-akvarko-  Sun Jan 15 23:58:15 2006
         7     2 days, 05:00:55 | Linux 2.6.14.4-akvarko-  Tue Jan 10 13:03:59 2006
         8     0 days, 18:20:19 | Linux 2.6.14.4-akvarko-  Wed Jan  4 18:20:18 2006
         9     0 days, 14:17:49 | Linux 2.6.14.4-akvarko-  Mon Jan  2 13:48:54 2006
        10     0 days, 13:11:12 | Linux 2.6.14.4-akvarko-  Wed Dec 28 12:06:27 2005
    ----------------------------+-------------------------------------------------
    Takle to vypadá, když se server nainstaluje, uklidí do komory a prost funguje. Momentálně 'uptime' ukazuje čas od dokončení instalace ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Cubic avatar 26.3.2006 13:48 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    peknej programek ten uptimed :-) uz jsem si ho taky poridil
    David Watzke avatar 26.3.2006 14:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
         #               Uptime | System                                    Boot up
    ----------------------------+-------------------------------------------------
    ->   1    15 days, 00:25:21 | Linux 2.6.15-gentoo-r7   Sat Mar 11 14:29:52 2006
         2     5 days, 23:53:39 | Linux 2.6.14-gentoo-r2-  Sat Nov 12 15:57:06 2005
         3     5 days, 01:49:09 | Linux 2.6.12-gentoo-r10  Mon Oct  3 21:27:40 2005
         4     4 days, 04:56:49 | Linux 2.6.13-gentoo-r3-  Fri Oct 14 16:10:48 2005
         5     4 days, 04:23:43 | Linux 2.6.15-gentoo-r7   Tue Mar  7 10:04:57 2006
         6     3 days, 23:30:30 | Linux 2.6.14-gentoo-r3-  Fri Nov 25 18:00:18 2005
         7     3 days, 20:38:32 | Linux 2.6.13-gentoo-r3-  Sat Oct 22 18:33:21 2005
         8     3 days, 13:53:17 | Linux 2.6.13-gentoo-r3-  Mon Oct 10 05:33:29 2005
         9     3 days, 11:04:08 | Linux 2.6.15-gentoo-dav  Fri Jan  6 13:09:20 2006
        10     3 days, 06:48:48 | Linux 2.6.14-gentoo-dan  Thu Nov  3 06:33:06 2005
    :-(
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.3.2006 13:50 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uptime, FreeBSD a meruna
    13:50:01 up 30 days, 1:32, 1 user, load average: 0.02, 0.01, 0.00

    :)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.