abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    26.12. 18:44 | Komunita

    Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 13:22 | Zajímavý software

    Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    26.12. 13:11 | Nová verze

    XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    26.12. 03:33 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.12. 14:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.12. 02:11 | Komunita

    Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    24.12. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 18:33 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 13:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.12. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (36%)
     (2%)
     (18%)
     (2%)
     (2%)
     (2%)
     (14%)
     (14%)
     (10%)
    Celkem 125 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 24.12. 15:29
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    11.9.2006 13:23 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    lol
    11.9.2006 13:30 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Mně se zase líbí tahle ;o)
    11.9.2006 13:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Hmm ‘hlava’ was not declared in this scope. Co zkusit tohle?
    princ -= princ.hlava();
    drak.sezer(princezna);
    
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    vogo avatar 11.9.2006 13:34 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Já jsem tu pohádku nevymýšlel, ale něco na tom bude ;)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    11.9.2006 13:46 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To je moc Javovské, spíš bych to viděl takto:
    princ -= princ["hlava"];
    drak << princezna;
    
    11.9.2006 13:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Javovské by to bylo takto :-)
    public interface IJedlyTvor {...}
    ...
    princ.remove(princ.getHlava());
    drak.sezer((IJedlyTvor) princezna);
    
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.9.2006 14:09 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Proč to explicitní přetypování? Vždyť to může přinést akorát problémy..
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 14:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Aby tam bylo vidět to rozhraní ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.9.2006 14:47 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    pak bych aspoň udělal
    assert princezna instanceof IJedlyTvor;
    ...
    třeba každá princezna nemusí být jedlá :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 15:05 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    nebo se ukáže, že to vlastně ani nebyla princezna :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 18:10 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Podle Džava-stajlu (IComparable, IEnumerable…) bych to viděl spíš na IEdible… :-D :-D :-D
    11.9.2006 18:13 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To je dotnet-stajl.
    11.9.2006 18:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Tak Edible, no. :-) Vždyť je to prašť jako bouchni. ;-)
    11.9.2006 18:33 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    A vůbec, tady si nikdo neumí dělat pořádně legraci z Javy. Zvlášť když je zde takový prostor...

    V enterprise-level Javě by to bylo asi takhle:
    Execution execution = gov.justice.execution.Execution.getExecutionFactory().newExecution();
    execution.schedule(new Date());
    execution.setStyle(ExecutionStyles.BEHEADING);
    execution.prepareScaffold();
    execution.getExecutionExecutor().execute(prince);
    execution.cleanup();
    
    11.9.2006 18:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Nehází některé operace výjimku, třeba StateBudgetTooLowException, která by se musela ošetřit? :-D :-D
    11.9.2006 19:09 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Což to je kus kódu. Jaké jsou pro to potřeba XML konfiguráky, aplikační servery a další vymoženosti, to je taky otázka.
    13.9.2006 14:49 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Ne v metodě pohadka(), protože tohle do pohádky nepatří :-)
    11.9.2006 15:57 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    A copak takovéto princátko:
    #define HLAVA 1
    #define PRAVA_RUKA 2
    #define LEVA_RUKA 4
    
    #define CELY_PRINC na_kolik_to_vyjde
    ...
    
    #define MA &
    #define NEMA &= ~
    
    typedef int princ;
    
    
    // :-)
    princ michalv = CELY_PRINC;
    michalv NEMA HLAVA;
    
    No není to krása? Ok, moc ne :-) Doufám, že jsem to zase nesplet :-)
    11.9.2006 15:58 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    if (michalv MA hlava)
      // :-)
    
    Josef Kufner avatar 12.9.2006 18:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Zní to dost příšerně. Chtělo by to pár úprav ve stylu:
    #define HLAVU HLAVA
    ...
    michal NEMA HLAVU;
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.9.2006 19:07 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Já jsem si češtinu ani céčko nevymyslel, tak si stěžujte někde jinde :-)
    bazil avatar 11.9.2006 13:56 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    kde to ma main ?
    vogo avatar 11.9.2006 14:09 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    nejspíš to bude bezúčelná funkce z knihovny pohadky.h :))
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    Luk avatar 11.9.2006 14:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To C na začátku názvů tříd vidím dost nerad. I když někdo tam vidí nerad také třeba Q :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.9.2006 20:48 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    to je hrozny zlozvyk... a jeste hur to vypada, kdyz to nekdo pise v jave nebo c-kriminalu
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Heron avatar 11.9.2006 15:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To není pohádka, to je horor.

    Dělit objekt intem, sčítat dva objekty různého typu a inkrementovat tím další objekt... To je horor :-D
    11.9.2006 15:09 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To záleží na tom, jak se dají v c++ přetěžovat operátory. Já bohužel skončil u céčka, takže nevím :-(

    Ale v C++ jdou všemožné prasárny, takže by to asi půjde.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 15:16 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To záleží na tom, jak se dají v c++ přetěžovat operátory. Já bohužel skončil u céčka, takže nevím :-(

    Ale v C++ jdou všemožné prasárny, takže by to asi půjde.
    Nejenom že půjde, ale je to bohužel docela běžné.

    Viz můj příspěvek výše.
    Luk avatar 11.9.2006 15:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Nejenom že to je běžné, ale často je to docela dobré řešení. Typickým případem je např. operátor rovnosti (třeba u std::string) nebo "menší než" (u všeho, co má být podrobeno uspořádání - např. pro std::map). Samozřejmě by to šlo i tak, že by se pro to používaly metody, ale použití přetížených operátorů není rozhodně na závadu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.9.2006 15:31 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Přecejen mi přijde poněkud čitelnější

    prince.removePartOfBody(bodyparts.HEAD);

    než

    princ -= princ["hlava"];

    :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 15:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Však v tomto konkrétním případě je lepší používat metody, než operátory a to i v C++. Lukáš mluvil o případech, kdy by naopak mohlo být přetížení operátorů vhodné, žel bohu to jazyk neumožňuje.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 11.9.2006 16:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    ???

    V jakých případech to jazyk neumožňuje? Nevšiml jsem si, že by nešlo napsat něco jako:
    class Trida
    {
    public:
      bool operator==(const Trida& var) const
      {
        ...
      }
    
      bool operator<(const Trida& var) const
      {
        ...
      }
    };
    
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.9.2006 16:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Tím jazykem jsem myslel Javu a ne C++ ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Jardík avatar 11.9.2006 19:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Jak můžeš napsat delete drak? Delete se přece musí předat pointer ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Josef Kufner avatar 12.9.2006 18:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Vždyť je to pohádka...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.