abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | Nová verze

    Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    10.6. 14:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.3 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 14:00 | Upozornění

    CSIRT.CZ upozorňuje, že na základě rozhodnutí federálního soudu ve Spojených státech budou veškeré konverzace uživatelů s ChatGPT uchovávány. Včetně těch smazaných.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 251 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    11.9.2006 13:23 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    lol
    11.9.2006 13:30 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Mně se zase líbí tahle ;o)
    11.9.2006 13:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Hmm ‘hlava’ was not declared in this scope. Co zkusit tohle?
    princ -= princ.hlava();
    drak.sezer(princezna);
    
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    vogo avatar 11.9.2006 13:34 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Já jsem tu pohádku nevymýšlel, ale něco na tom bude ;)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    11.9.2006 13:46 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To je moc Javovské, spíš bych to viděl takto:
    princ -= princ["hlava"];
    drak << princezna;
    
    11.9.2006 13:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Javovské by to bylo takto :-)
    public interface IJedlyTvor {...}
    ...
    princ.remove(princ.getHlava());
    drak.sezer((IJedlyTvor) princezna);
    
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.9.2006 14:09 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Proč to explicitní přetypování? Vždyť to může přinést akorát problémy..
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 14:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Aby tam bylo vidět to rozhraní ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.9.2006 14:47 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    pak bych aspoň udělal
    assert princezna instanceof IJedlyTvor;
    ...
    třeba každá princezna nemusí být jedlá :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 15:05 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    nebo se ukáže, že to vlastně ani nebyla princezna :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 18:10 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Podle Džava-stajlu (IComparable, IEnumerable…) bych to viděl spíš na IEdible… :-D :-D :-D
    11.9.2006 18:13 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To je dotnet-stajl.
    11.9.2006 18:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Tak Edible, no. :-) Vždyť je to prašť jako bouchni. ;-)
    11.9.2006 18:33 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    A vůbec, tady si nikdo neumí dělat pořádně legraci z Javy. Zvlášť když je zde takový prostor...

    V enterprise-level Javě by to bylo asi takhle:
    Execution execution = gov.justice.execution.Execution.getExecutionFactory().newExecution();
    execution.schedule(new Date());
    execution.setStyle(ExecutionStyles.BEHEADING);
    execution.prepareScaffold();
    execution.getExecutionExecutor().execute(prince);
    execution.cleanup();
    
    11.9.2006 18:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Nehází některé operace výjimku, třeba StateBudgetTooLowException, která by se musela ošetřit? :-D :-D
    11.9.2006 19:09 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Což to je kus kódu. Jaké jsou pro to potřeba XML konfiguráky, aplikační servery a další vymoženosti, to je taky otázka.
    13.9.2006 14:49 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Ne v metodě pohadka(), protože tohle do pohádky nepatří :-)
    11.9.2006 15:57 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    A copak takovéto princátko:
    #define HLAVA 1
    #define PRAVA_RUKA 2
    #define LEVA_RUKA 4
    
    #define CELY_PRINC na_kolik_to_vyjde
    ...
    
    #define MA &
    #define NEMA &= ~
    
    typedef int princ;
    
    
    // :-)
    princ michalv = CELY_PRINC;
    michalv NEMA HLAVA;
    
    No není to krása? Ok, moc ne :-) Doufám, že jsem to zase nesplet :-)
    11.9.2006 15:58 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    if (michalv MA hlava)
      // :-)
    
    Josef Kufner avatar 12.9.2006 18:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Zní to dost příšerně. Chtělo by to pár úprav ve stylu:
    #define HLAVU HLAVA
    ...
    michal NEMA HLAVU;
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.9.2006 19:07 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Já jsem si češtinu ani céčko nevymyslel, tak si stěžujte někde jinde :-)
    bazil avatar 11.9.2006 13:56 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    kde to ma main ?
    vogo avatar 11.9.2006 14:09 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    nejspíš to bude bezúčelná funkce z knihovny pohadky.h :))
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    Luk avatar 11.9.2006 14:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To C na začátku názvů tříd vidím dost nerad. I když někdo tam vidí nerad také třeba Q :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.9.2006 20:48 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    to je hrozny zlozvyk... a jeste hur to vypada, kdyz to nekdo pise v jave nebo c-kriminalu
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Heron avatar 11.9.2006 15:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To není pohádka, to je horor.

    Dělit objekt intem, sčítat dva objekty různého typu a inkrementovat tím další objekt... To je horor :-D
    11.9.2006 15:09 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To záleží na tom, jak se dají v c++ přetěžovat operátory. Já bohužel skončil u céčka, takže nevím :-(

    Ale v C++ jdou všemožné prasárny, takže by to asi půjde.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 15:16 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To záleží na tom, jak se dají v c++ přetěžovat operátory. Já bohužel skončil u céčka, takže nevím :-(

    Ale v C++ jdou všemožné prasárny, takže by to asi půjde.
    Nejenom že půjde, ale je to bohužel docela běžné.

    Viz můj příspěvek výše.
    Luk avatar 11.9.2006 15:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Nejenom že to je běžné, ale často je to docela dobré řešení. Typickým případem je např. operátor rovnosti (třeba u std::string) nebo "menší než" (u všeho, co má být podrobeno uspořádání - např. pro std::map). Samozřejmě by to šlo i tak, že by se pro to používaly metody, ale použití přetížených operátorů není rozhodně na závadu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.9.2006 15:31 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Přecejen mi přijde poněkud čitelnější

    prince.removePartOfBody(bodyparts.HEAD);

    než

    princ -= princ["hlava"];

    :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 15:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Však v tomto konkrétním případě je lepší používat metody, než operátory a to i v C++. Lukáš mluvil o případech, kdy by naopak mohlo být přetížení operátorů vhodné, žel bohu to jazyk neumožňuje.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 11.9.2006 16:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    ???

    V jakých případech to jazyk neumožňuje? Nevšiml jsem si, že by nešlo napsat něco jako:
    class Trida
    {
    public:
      bool operator==(const Trida& var) const
      {
        ...
      }
    
      bool operator<(const Trida& var) const
      {
        ...
      }
    };
    
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.9.2006 16:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Tím jazykem jsem myslel Javu a ne C++ ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Jardík avatar 11.9.2006 19:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Jak můžeš napsat delete drak? Delete se přece musí předat pointer ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Josef Kufner avatar 12.9.2006 18:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Vždyť je to pohádka...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.