Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
Ano je to staré a známé, ale tuhle jsem to hledal a nemohl najít :)
/* Pohadka v C++ */ COsoba princ,princezna; CPotvora drak; CObjekt kralovstvi; void pohadka() { if (princ.sila >= drak.sila) { delete drak; princ += princezna + kralovstvi/2; } else { princ -= hlava; } return; } /* Autor neznámý */
Tiskni Sdílej:
‘hlava’ was not declared in this scope
. Co zkusit tohle?
princ -= princ.hlava(); drak.sezer(princezna);
princ -= princ["hlava"]; drak << princezna;
public interface IJedlyTvor {...} ... princ.remove(princ.getHlava()); drak.sezer((IJedlyTvor) princezna);
assert princezna instanceof IJedlyTvor; ...třeba každá princezna nemusí být jedlá
Execution execution = gov.justice.execution.Execution.getExecutionFactory().newExecution(); execution.schedule(new Date()); execution.setStyle(ExecutionStyles.BEHEADING); execution.prepareScaffold(); execution.getExecutionExecutor().execute(prince); execution.cleanup();
pohadka()
, protože tohle do pohádky nepatří
#define HLAVA 1 #define PRAVA_RUKA 2 #define LEVA_RUKA 4 #define CELY_PRINC na_kolik_to_vyjde ... #define MA & #define NEMA &= ~ typedef int princ;
// princ michalv = CELY_PRINC; michalv NEMA HLAVA;No není to krása? Ok, moc ne Doufám, že jsem to zase nesplet
if (michalv MA hlava) //
#define HLAVU HLAVA ... michal NEMA HLAVU;
pohadky.h
:))
To záleží na tom, jak se dají v c++ přetěžovat operátory. Já bohužel skončil u céčka, takže nevím Ale v C++ jdou všemožné prasárny, takže by to asi půjde.Nejenom že půjde, ale je to bohužel docela běžné. Viz můj příspěvek výše.
std::string
) nebo "menší než" (u všeho, co má být podrobeno uspořádání - např. pro std::map
). Samozřejmě by to šlo i tak, že by se pro to používaly metody, ale použití přetížených operátorů není rozhodně na závadu.
class Trida { public: bool operator==(const Trida& var) const { ... } bool operator<(const Trida& var) const { ... } };
delete drak
? Delete se přece musí předat pointer ...