abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:22 | Zajímavý software

    Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    4.7. 19:33 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    4.7. 15:22 | IT novinky

    Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 63
    4.7. 02:33 | Nová verze

    Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    4.7. 01:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 16:33 | Zajímavý software

    Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 12:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 02:33 | Nová verze

    Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 01:33 | Komunita

    Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (27%)
     (7%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 360 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Pohádka v C++

    11.9.2006 13:19 | Přečteno: 2627× | Ostatní

    Ano je to staré a známé, ale tuhle jsem to hledal a nemohl najít :)

    /*
       Pohadka v C++
    */
    
    COsoba princ,princezna;
    CPotvora drak;
    CObjekt kralovstvi;
    
    void pohadka()
    {
       if (princ.sila >= drak.sila)
        {
           delete drak;
           princ += princezna + kralovstvi/2;
        }
        else
          {
             princ -= hlava;
          }
       return;
    }
    
    /*
      Autor neznámý
    */
    

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.9.2006 13:23 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    lol
    11.9.2006 13:30 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Mně se zase líbí tahle ;o)
    11.9.2006 13:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Hmm ‘hlava’ was not declared in this scope. Co zkusit tohle?
    princ -= princ.hlava();
    drak.sezer(princezna);
    
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    vogo avatar 11.9.2006 13:34 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Já jsem tu pohádku nevymýšlel, ale něco na tom bude ;)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    11.9.2006 13:46 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To je moc Javovské, spíš bych to viděl takto:
    princ -= princ["hlava"];
    drak << princezna;
    
    11.9.2006 13:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Javovské by to bylo takto :-)
    public interface IJedlyTvor {...}
    ...
    princ.remove(princ.getHlava());
    drak.sezer((IJedlyTvor) princezna);
    
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.9.2006 14:09 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Proč to explicitní přetypování? Vždyť to může přinést akorát problémy..
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 14:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Aby tam bylo vidět to rozhraní ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.9.2006 14:47 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    pak bych aspoň udělal
    assert princezna instanceof IJedlyTvor;
    ...
    třeba každá princezna nemusí být jedlá :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 15:05 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    nebo se ukáže, že to vlastně ani nebyla princezna :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 18:10 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Podle Džava-stajlu (IComparable, IEnumerable…) bych to viděl spíš na IEdible… :-D :-D :-D
    11.9.2006 18:13 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To je dotnet-stajl.
    11.9.2006 18:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Tak Edible, no. :-) Vždyť je to prašť jako bouchni. ;-)
    11.9.2006 18:33 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    A vůbec, tady si nikdo neumí dělat pořádně legraci z Javy. Zvlášť když je zde takový prostor...

    V enterprise-level Javě by to bylo asi takhle:
    Execution execution = gov.justice.execution.Execution.getExecutionFactory().newExecution();
    execution.schedule(new Date());
    execution.setStyle(ExecutionStyles.BEHEADING);
    execution.prepareScaffold();
    execution.getExecutionExecutor().execute(prince);
    execution.cleanup();
    
    11.9.2006 18:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Nehází některé operace výjimku, třeba StateBudgetTooLowException, která by se musela ošetřit? :-D :-D
    11.9.2006 19:09 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Což to je kus kódu. Jaké jsou pro to potřeba XML konfiguráky, aplikační servery a další vymoženosti, to je taky otázka.
    13.9.2006 14:49 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Ne v metodě pohadka(), protože tohle do pohádky nepatří :-)
    11.9.2006 15:57 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    A copak takovéto princátko:
    #define HLAVA 1
    #define PRAVA_RUKA 2
    #define LEVA_RUKA 4
    
    #define CELY_PRINC na_kolik_to_vyjde
    ...
    
    #define MA &
    #define NEMA &= ~
    
    typedef int princ;
    
    
    // :-)
    princ michalv = CELY_PRINC;
    michalv NEMA HLAVA;
    
    No není to krása? Ok, moc ne :-) Doufám, že jsem to zase nesplet :-)
    11.9.2006 15:58 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    if (michalv MA hlava)
      // :-)
    
    Josef Kufner avatar 12.9.2006 18:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Zní to dost příšerně. Chtělo by to pár úprav ve stylu:
    #define HLAVU HLAVA
    ...
    michal NEMA HLAVU;
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.9.2006 19:07 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Já jsem si češtinu ani céčko nevymyslel, tak si stěžujte někde jinde :-)
    bazil avatar 11.9.2006 13:56 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    kde to ma main ?
    vogo avatar 11.9.2006 14:09 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    nejspíš to bude bezúčelná funkce z knihovny pohadky.h :))
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    Luk avatar 11.9.2006 14:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To C na začátku názvů tříd vidím dost nerad. I když někdo tam vidí nerad také třeba Q :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.9.2006 20:48 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    to je hrozny zlozvyk... a jeste hur to vypada, kdyz to nekdo pise v jave nebo c-kriminalu
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Heron avatar 11.9.2006 15:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To není pohádka, to je horor.

    Dělit objekt intem, sčítat dva objekty různého typu a inkrementovat tím další objekt... To je horor :-D
    11.9.2006 15:09 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To záleží na tom, jak se dají v c++ přetěžovat operátory. Já bohužel skončil u céčka, takže nevím :-(

    Ale v C++ jdou všemožné prasárny, takže by to asi půjde.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 15:16 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To záleží na tom, jak se dají v c++ přetěžovat operátory. Já bohužel skončil u céčka, takže nevím :-(

    Ale v C++ jdou všemožné prasárny, takže by to asi půjde.
    Nejenom že půjde, ale je to bohužel docela běžné.

    Viz můj příspěvek výše.
    Luk avatar 11.9.2006 15:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Nejenom že to je běžné, ale často je to docela dobré řešení. Typickým případem je např. operátor rovnosti (třeba u std::string) nebo "menší než" (u všeho, co má být podrobeno uspořádání - např. pro std::map). Samozřejmě by to šlo i tak, že by se pro to používaly metody, ale použití přetížených operátorů není rozhodně na závadu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.9.2006 15:31 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Přecejen mi přijde poněkud čitelnější

    prince.removePartOfBody(bodyparts.HEAD);

    než

    princ -= princ["hlava"];

    :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 15:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Však v tomto konkrétním případě je lepší používat metody, než operátory a to i v C++. Lukáš mluvil o případech, kdy by naopak mohlo být přetížení operátorů vhodné, žel bohu to jazyk neumožňuje.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 11.9.2006 16:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    ???

    V jakých případech to jazyk neumožňuje? Nevšiml jsem si, že by nešlo napsat něco jako:
    class Trida
    {
    public:
      bool operator==(const Trida& var) const
      {
        ...
      }
    
      bool operator<(const Trida& var) const
      {
        ...
      }
    };
    
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.9.2006 16:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Tím jazykem jsem myslel Javu a ne C++ ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Jardík avatar 11.9.2006 19:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Jak můžeš napsat delete drak? Delete se přece musí předat pointer ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Josef Kufner avatar 12.9.2006 18:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Vždyť je to pohádka...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.