abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (85%)
     (4%)
     (6%)
     (6%)
    Celkem 654 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    11.9.2006 13:23 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    lol
    11.9.2006 13:30 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Mně se zase líbí tahle ;o)
    11.9.2006 13:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Hmm ‘hlava’ was not declared in this scope. Co zkusit tohle?
    princ -= princ.hlava();
    drak.sezer(princezna);
    
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    vogo avatar 11.9.2006 13:34 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Já jsem tu pohádku nevymýšlel, ale něco na tom bude ;)
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    11.9.2006 13:46 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To je moc Javovské, spíš bych to viděl takto:
    princ -= princ["hlava"];
    drak << princezna;
    
    11.9.2006 13:58 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Javovské by to bylo takto :-)
    public interface IJedlyTvor {...}
    ...
    princ.remove(princ.getHlava());
    drak.sezer((IJedlyTvor) princezna);
    
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.9.2006 14:09 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Proč to explicitní přetypování? Vždyť to může přinést akorát problémy..
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 14:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Aby tam bylo vidět to rozhraní ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.9.2006 14:47 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    pak bych aspoň udělal
    assert princezna instanceof IJedlyTvor;
    ...
    třeba každá princezna nemusí být jedlá :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 15:05 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    nebo se ukáže, že to vlastně ani nebyla princezna :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 18:10 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Podle Džava-stajlu (IComparable, IEnumerable…) bych to viděl spíš na IEdible… :-D :-D :-D
    11.9.2006 18:13 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To je dotnet-stajl.
    11.9.2006 18:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Tak Edible, no. :-) Vždyť je to prašť jako bouchni. ;-)
    11.9.2006 18:33 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    A vůbec, tady si nikdo neumí dělat pořádně legraci z Javy. Zvlášť když je zde takový prostor...

    V enterprise-level Javě by to bylo asi takhle:
    Execution execution = gov.justice.execution.Execution.getExecutionFactory().newExecution();
    execution.schedule(new Date());
    execution.setStyle(ExecutionStyles.BEHEADING);
    execution.prepareScaffold();
    execution.getExecutionExecutor().execute(prince);
    execution.cleanup();
    
    11.9.2006 18:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Nehází některé operace výjimku, třeba StateBudgetTooLowException, která by se musela ošetřit? :-D :-D
    11.9.2006 19:09 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Což to je kus kódu. Jaké jsou pro to potřeba XML konfiguráky, aplikační servery a další vymoženosti, to je taky otázka.
    13.9.2006 14:49 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Ne v metodě pohadka(), protože tohle do pohádky nepatří :-)
    11.9.2006 15:57 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    A copak takovéto princátko:
    #define HLAVA 1
    #define PRAVA_RUKA 2
    #define LEVA_RUKA 4
    
    #define CELY_PRINC na_kolik_to_vyjde
    ...
    
    #define MA &
    #define NEMA &= ~
    
    typedef int princ;
    
    
    // :-)
    princ michalv = CELY_PRINC;
    michalv NEMA HLAVA;
    
    No není to krása? Ok, moc ne :-) Doufám, že jsem to zase nesplet :-)
    11.9.2006 15:58 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    if (michalv MA hlava)
      // :-)
    
    Josef Kufner avatar 12.9.2006 18:26 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Zní to dost příšerně. Chtělo by to pár úprav ve stylu:
    #define HLAVU HLAVA
    ...
    michal NEMA HLAVU;
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.9.2006 19:07 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Já jsem si češtinu ani céčko nevymyslel, tak si stěžujte někde jinde :-)
    bazil avatar 11.9.2006 13:56 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    kde to ma main ?
    vogo avatar 11.9.2006 14:09 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    nejspíš to bude bezúčelná funkce z knihovny pohadky.h :))
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    Luk avatar 11.9.2006 14:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To C na začátku názvů tříd vidím dost nerad. I když někdo tam vidí nerad také třeba Q :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.9.2006 20:48 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    to je hrozny zlozvyk... a jeste hur to vypada, kdyz to nekdo pise v jave nebo c-kriminalu
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Heron avatar 11.9.2006 15:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To není pohádka, to je horor.

    Dělit objekt intem, sčítat dva objekty různého typu a inkrementovat tím další objekt... To je horor :-D
    11.9.2006 15:09 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To záleží na tom, jak se dají v c++ přetěžovat operátory. Já bohužel skončil u céčka, takže nevím :-(

    Ale v C++ jdou všemožné prasárny, takže by to asi půjde.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 15:16 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    To záleží na tom, jak se dají v c++ přetěžovat operátory. Já bohužel skončil u céčka, takže nevím :-(

    Ale v C++ jdou všemožné prasárny, takže by to asi půjde.
    Nejenom že půjde, ale je to bohužel docela běžné.

    Viz můj příspěvek výše.
    Luk avatar 11.9.2006 15:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Nejenom že to je běžné, ale často je to docela dobré řešení. Typickým případem je např. operátor rovnosti (třeba u std::string) nebo "menší než" (u všeho, co má být podrobeno uspořádání - např. pro std::map). Samozřejmě by to šlo i tak, že by se pro to používaly metody, ale použití přetížených operátorů není rozhodně na závadu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.9.2006 15:31 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Přecejen mi přijde poněkud čitelnější

    prince.removePartOfBody(bodyparts.HEAD);

    než

    princ -= princ["hlava"];

    :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    11.9.2006 15:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Však v tomto konkrétním případě je lepší používat metody, než operátory a to i v C++. Lukáš mluvil o případech, kdy by naopak mohlo být přetížení operátorů vhodné, žel bohu to jazyk neumožňuje.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luk avatar 11.9.2006 16:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    ???

    V jakých případech to jazyk neumožňuje? Nevšiml jsem si, že by nešlo napsat něco jako:
    class Trida
    {
    public:
      bool operator==(const Trida& var) const
      {
        ...
      }
    
      bool operator<(const Trida& var) const
      {
        ...
      }
    };
    
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.9.2006 16:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Tím jazykem jsem myslel Javu a ne C++ ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Jardík avatar 11.9.2006 19:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Jak můžeš napsat delete drak? Delete se přece musí předat pointer ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Josef Kufner avatar 12.9.2006 18:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pohádka v C++
    Vždyť je to pohádka...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.