abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze

    Byl vydán Linux Mint 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Nová verze

    Wine bylo po roce vývoje od vydání verze 10.0 vydáno v nové stabilní verzi 11.0. Přehled novinek na GitLabu. Vypíchnuta je podpora NTSYNC a dokončení architektury WoW64.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 147.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Firefox nově podporuje Freedesktop.org XDG Base Directory Specification. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 147 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Humor

    Asociace repair.org udělila anticeny těm nejhorším produktům představeným na veletrhu CES 2026. Oceněnými jsou například šmírující kamery Amazon Ring AI, chytrý běžecký pás od společnosti Merach, která otevřeně přiznává, že nedokáže zabezpečit osobní data uživatelů, případně jednorázové lízátko, které rozvibrovává čelisti uživatele a tak přehrává hudbu. Absolutním vítězem je lednička od Samsungu, která zobrazuje reklamy a kterou lze otevřít pouze hlasovým příkazem přes cloudovou službu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 12:00 | IT novinky

    Íránští protirežimní aktivisté si všímají 30% až 80% ztráty packetů při komunikaci se satelity služby Starlink. Mohlo by se jednat o vedlejší důsledek rušení GPS, kterou pozemní přijímače Starlinku používají k výpočtu polohy satelitů a kterou se režim rovněž snaží blokovat, podle bezpečnostního experta a iranisty Amira Rashidiho je ale pravděpodobnější příčinou terestrické rušení přímo satelitní komunikace Starlinku podobnou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    včera 00:55 | IT novinky

    Evropská komise (EK) zvažuje, že zařadí komunikační službu WhatsApp americké společnosti Meta mezi velké internetové platformy, které podléhají přísnější regulaci podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Firmy s více než 45 miliony uživatelů jsou podle DSA považovány za velmi velké on-line platformy (Very Large Online Platforms; VLOP) a podléhají přísnějším pravidlům EU pro internetový obsah. Pravidla po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 00:44 | IT novinky

    Tržní hodnota technologické společnosti Alphabet poprvé v historii přesáhla čtyři biliony dolarů (83 bilionů Kč). Stalo se tak poté, co Apple oznámil, že bude na poli umělé inteligence (AI) spolupracovat s dceřinou firmou Alphabetu, společností Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    12.1. 11:11 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 161 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.1. 10:44 | Nová verze

    Po delší době vývoje vyšla nativní linuxová verze virtuálního bubeníka MT-PowerDrumKit 2 ve formátu VST3. Mezi testovanými hosty jsou Reaper, Ardour, Bitwig a Carla.

    balda | Komentářů: 1
    11.1. 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (48%)
    Celkem 396 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 15:18
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Děravý hliník - Arch v krizi - update

    8.1.2008 00:10 | Přečteno: 3421× | Normální život | poslední úprava: 11.1.2008 20:45

    Please, help me! Dnes mi volala má drahá do práce, že mám ten můj linux nějaký pošomtaný, že jí 2× natvrdo vypnul počítač během práce.

    Nutno podotknout, že celkem inteligentně spojovala problém s divným chroptěním vody v mém chladiči. Jenže vodu jsem před pár dny doplňoval… ale i přesto mi bylo jasné, že s ní něco nebude v pořádku. Teď večer jsem přišel domů, tak jsem vytáhnul počítač, zásoba vody v chladiči byla mizivá, ale uvnitř počítače bylo sucho (očekával jsem prolém v nějakém spoji). Doplnil jsem vodu, a ta začala celkem svižně odkapávat přes ventilátor, který ochlazuje venkovní radiátor. Odmontoval jsem jej a myslel jsem, že kape zpod ventilátoru, kde je jakýsi kovový „špunt“, který byl celý mokrý. Jenže když jsem začal stříkačkou vycucávat vodu ven, syčelo odjinud, než od tohoto špuntu. Syčelo to mezi žebrovím. Je tam normálně prožraná díra v hliníku.

    CO S TÍM? Jak to zalepit? Nemám nejmenší představu, jak to opravit. Hliník se nedá pájet, nic na něm nedrží… Dokážete mi někdo poradit? SADDAME, ty jsi takový šikula, nemáš nějaký nápad?

    UPDATE: Tak jsem to zalepil dvousložkovým polyesterovým tmelem s vysokým obsahem hliníku, a už to čtvrt hodiny běží a neteče :-)

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Děravý hliník - Arch v krizi - update, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    bazil avatar 8.1.2008 00:33 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    nepomohlo by nějaké epoxidové lepidlo?
    otula avatar 8.1.2008 00:36 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Možná ano. Otázka je, jak dokáže vytvrdnout a držet na aluminiu. Díky za tip. Uvidím, jestli mi ráno ještě někdo něco poradí a zkusím se pak podle toho poptat někde ve kšeftě.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    8.1.2008 00:42 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    to epoxidové lepidlo je dobrý nápad. připojuji se. :-)
    bazil avatar 8.1.2008 00:50 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    wow sadam se mnou souhlasí :-)
    otula avatar 8.1.2008 01:02 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Ještě jednou díky tobě i Sadamovi, zkusím se zítra, teda dnes, po nějakém tom lepidle poptat. Dobrou noc
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    bazil avatar 8.1.2008 00:47 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    asi bude záležet, z jakých složek se bude to lepidlo skládat ... třeba nějaké, které je z pryskyřice a žiraviny by šly použít, žiravina by pravděpodobně rozrušila povrch hliníku a pak by to tam líp drželo(hlavně ať tam toho nedáš moc, ať tam nemáš díru ještě větší ;-) doporučuju třeba zvolit větší koncetraci žiraviny než se má) no a nebo zkusit to zdrstit šmirglem, a pak tam udělat takovou zapatlaninu, která se ani tak nechytne na té díře jako na okolních nerovnostech.
    8.1.2008 14:56 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Bezny epoxid (ten dvousozkovy) neni ziravy, sice tam pisou, ze by se nemel dostat na kuzi, ale mne osobne to nikdy nic neudelalo. Pozor jen na tvdrdlo (MEKP), to je ziravina (ale hlinik, pokud vim, nelepta), napada pokozku a pri vniknuti do oci muze spusobit slepotu.

    Pro lepeni hlinku doporucuju pridat jako plnivo jemne hlinkove pilinky nebo hlinikovy prasek (stribrenka).
    otula avatar 8.1.2008 15:44 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Ta stříbřenka do toho roztoku chytne? Nebude se držet na povrchu?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    8.1.2008 19:28 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Nemyslim sribrnou barvu kamna, vyfuky a spol., ale o jemny praskovy hlinik. V tomhle pripade bude slouzit jako plnivo a pomuze vyrovnat odlisne vlasnosti hliniku a epoxidove pryskyrice. Napr. na lepeni nabytku pouzivam jako plnivo do expoxidu drevene pyliny (presate a vysusene v troube).
    otula avatar 8.1.2008 20:54 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Ten jemný hliník jsme jako kluci sháněli jako nedostatkové zboží, míchali se suříkem a dělali z té směsi výbušninu ;-) Mám to v pořadí. Vyzkouším první koupit a použít tu pastu pro pájení pomocí cínové pájky, a pokud by se mi to nevydařilo, vyzkouším tohle nebo to, co radí Amigapower (záleží, co se mi podaří sehnat, protože mám problém dostat se někam do takových specializovaných obchodů v otvírací době)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    21.2.2008 09:21 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Stříbřenka jde sehnat jako Stříbrná barva Strieborná farba od DRUTEP TEPLICE, číslo u čárového kódu 8594003600197, hliníkové složení prášku ověřeno za pomocí hypermanganu a roznětky :-)
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    otula avatar 22.2.2008 11:53 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    No tak s manganistanem draselným jsme to nikdy nemíchali. Ale když jsem byl trochu starší (tedy věk tak 11 let ;-)), začala mne děsně bavit chemie a testoval jsem různé ledky (coby okysličovadla) a podobné srandy. Naštěstí mi (i kamarádům) zůstaly všechny ruce, nohy i prsty, jen to občas odnesly vlasy a obočí - jednou jsem si musel vyrvat hodně řas, abych vůbec otevřel slepené oči :-D To byla aspoň veselá léta ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    28.2.2008 00:15 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Jojo, také se trochu divím, že mám ještě celé tělo a nic mi nechybí. Ale také musím říct, že to byla veselá léta ;-)
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    8.1.2008 11:48 otakar | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Jj, jednou se mi podařilo i epoxidem zalepit díru na proraženém hliníkovém výměníku v ledničce :D. Což byl následek brutálního odmrazování nožem. Podotýkám, že pak ta lednička i fungovala :D.
    Kam se hrabe Weierstrass, to se vůbec nedá srovnávat!
    8.1.2008 00:38 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    No podle mého názoru se hliník dá pájet (google najde spoustu odkazů :-D ) myslím, že jsem jednou četl, že se musí přidat nějaká special přísada....
    otula avatar 8.1.2008 00:40 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Když jsem kdysi potřeboval hliník pájet, bylo to natolik složité, že to pro mne bylo nereálné. Ale pravda je, že dnes jsou již jiné možnosti. Zkusím pohledat, dík.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    8.1.2008 00:41 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    se dá i svářet ale není to pro obyčejné smrtelníky...
    8.1.2008 00:50 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Silikon. Soudal rulez
    sekyt avatar 8.1.2008 01:11 sekyt | skóre: 16 | blog: sekytarium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    jj, dobrej silikon, nebo SikaFlex (web), ten drží ještě líp
    otula avatar 8.1.2008 07:29 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Mám obavu, že ty různé tmely by nepřilnuly a nedržely. Obvykle se aplikují buď z té strany, kterou mají těsnit, nebo do různých štěrbin. A hliník má navíc velké oxidační tendence.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    sekyt avatar 8.1.2008 12:19 sekyt | skóre: 16 | blog: sekytarium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Třeba zrovna ten SikaFlex nemáš nárok z kovu utrhnout.
    Úspěšně s ním jdou lepit ale i třeba podrážky - drží i při extremním používání. Jinak máme s kolegou jedno krásný pracovní heslo : tam kde klempíř nestačí, silikon se vytlačí :-)
    otula avatar 8.1.2008 15:40 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    To koukám. Asi to také ještě zvážím. Stejně mám obavu, že se dnes na nákup nedostanu, protože musím valit na rodičák :-(
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.1.2008 01:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Hmota na lepení hliníkovejch chladičů do auta, maj to v každý mototechně a můj hliníkovej chladič ve dvacetiletym mitsubishi colt drží pohromadě jen díky této zázračné hmotě. Hledal jsem link, ale nenašel. Chce to skočit do krámu, maj to všude na 100% ;-)
    otula avatar 8.1.2008 07:31 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Kolega mi teď ráno v práci říkal o něčem, co se přidává do té chladicí kapaliny. Myslíš totéž, nebo něco jiného?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.1.2008 19:50 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Ne, to se pouští do chladící kapaliny a neznám to. To co myslim já je taková "modelína" ze dvou složek, ale né to na normální chladič. Nevinm jak se to menuje, chce to, se zeptat v mototechně. (Žádná hromada kytu)
    otula avatar 8.1.2008 20:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Díky, mám to v pořadí. Pokud se mi to nepodaří dobře zapájet pájkou, tak zkusím ten epoxid s hliníkovým práškem, nebo tohle - podle toho, co bude dostupnější.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 9.1.2008 18:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Ano, nejdřív bych zkusil to zaletovat, protože svár, je holt svár, ale jestli se ti náhodou povede udělat větší díru, tahle věc jí kdyžtak zalepí. PS: Horší problém je spíš ta oxidace díky které tam ta dírka je, bál bych se dalších...
    8.1.2008 01:59 none | skóre: 10 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    bud vyzvarat (vybavenie napr v lepsej autodielni ak mas znamych) alebo normalne sekundove lepidlo
    Pinhead avatar 8.1.2008 06:54 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    A proč je v nadpisu "Arch v krizi"???
    Complete the pattern, solve the puzzle, turn the key.
    otula avatar 8.1.2008 07:20 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Když už má drahá prohlásila, že mám ten linux nějaký pošomtaný, tak jsem to vzal trochu obrazně, že má můj Arch krizi z vypínajícího se CPU. Jen doufám, že po těch dvou tvrdých pádech nebude mít krizi z poškozeného souborového systému.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    8.1.2008 07:35 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    asi bych šel pro nejmenší vrták, odvrtal díru a nacpal bych do ní třeba sirku a nějaký lepidlo.
    otula avatar 8.1.2008 07:45 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Do dírky po nejmenším vrtáku by nevlezl ani špendlík, natož sirka ;-) Netuším, v jakém stavu je ten chladič z vnitřní strany. Určitě se nevyžrala jen tenká dírečka, nevím, jak silná je stěna toho chladiče kolem, tohle by mohlo být celkem problematické.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    8.1.2008 08:02 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    V tom případě vzít největší vrták, vyvrtat díru podle toho červeného kolečka na fotce a dát tam špunt od vína, to je jistota :))
    Michal Fecko avatar 8.1.2008 08:55 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    V tom případě vzít největší vrták, vyvrtat díru podle toho červeného kolečka na fotce a dát tam špunt od vína, to je jistota :))
    ...a na Novy rok ho treba o polnoci za chodu otvorit!
    otula avatar 8.1.2008 09:06 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Díky za radu, možnost zvážím :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    8.1.2008 09:55 overkill
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Ja jsem driv na me stare Skodovce lepil vanu hermeticem - pak se to muselo odsekavat. Zkus vzit vrtak a zavitnik (bude to hodinarska prace) a namontovat tam sroubek s tim hermeticem a melo by to drzet.
    otula avatar 8.1.2008 10:10 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Kdybych do toho vrtnul a zůstaly mi uvnitř piliny, tak už je z toho okruhu asi nedostanu ven, protože přístupová cesta byla zalepena tím kovovým špuntem. Také nevím, jak je na tom okolí té skulinky. Aby to nedopadlo, jako když chce člověk oškrabat starý nátěr a spadne mu celá omítka ;-) Asi zkusím zkombinovat nějakou tu přísadu do kapaliny + lepidlo zvenku. Kdyby to stálo za houby, lepidlo se dá osmirkovat a testnout něco jiného. Každopádně díky za inspiraci.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    8.1.2008 11:52 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    hlinik se da pajet, ale treba na Avii se pro zalepeni mensich prasklin v chladici pouzivalo par lzicek plnotucne horcice...
    8.1.2008 16:37 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    hliník se dá pájet,mrkni po obchodech s elektrosoučástkami.Je na to pájecí kapalina apájí se to cínem. V Holicích na radioburze to vždycky jeden pán prodává a zájemce nechává na zkoušku pájet desetníky a pak je trhat kleštěmi. Lepox metal by to taky určitě zalepil. Nebo jak už někdo zmínil taková lepidla jsou v autopotřebách. Asi bych přes to ještě lepnul kousek hliníkové fólie pro jistotu.Pro auta se prodává taková břečka co se nalije dovnitř ale to bych asi nerisknul aby se to neucpalo. A taky starý motoristický recept když teče chladič-nasypat tam kafe :-)
    otula avatar 8.1.2008 18:12 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Ono to zapájení pájkou by bylo úplně nejlepší. Koukal jsem teď, že se dají koupit na to i speciální pájky, ale není to teda žádná levná sranda. Na netu jsem našel, že pájecí pastu dělá Conrad. Zkusím se poptat v GM, jestli něco mají.
    PS: kafe by byla škoda ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    9.1.2008 00:12 Zdenek Slama | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Hlinik sletujes pajkou pokud pouzijes jako pasu obycejny acylpirin (kyselina acetilsalicilova) nebo vyrobis z trochy kyseliny chlorovodikove a zinku (staci obal ze zinkove baterie) jestli se neco takoveho jeste da sehnat :-) Proste nahazis ten zinek do te kyseliny (pozor bude to penit a muze i prskat) Mas hotovo v okamziku, kdy roztok uz nereaguje na dalsi zinek. Snad nemusim pripominat, ze i kdyz je kyselina zreagovana, tak stale je agresivni a chce to trochu zkusenosti s pajenim. Ten spoj muze vypadat porad nejiste, ale mel by drzet.

    Ale take bych zkusil nejaky ten dvouslozkovy tmel. Take si nemuzu vzpomenout jak se to jmenuje. Pozor na epoxy ! pri vyssich teplotach (kolem 80 stupnu) ma tendenci meknout. Snad tam takove teploty nejsou :-)

    Otazkou zustava, proc to vlastne prasklo. Pokud mas nacaty chladic z vnitrni strany, tak muzes brzy ocekavat jedine dalsi dirku. Mam Zalman reserator a po dvou letech jsou hlinikove casti viditelne zoxidovane a to tam mam original kapalinu. Pry za to muze elektrolyza :-(
    otula avatar 9.1.2008 09:36 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Děravý hliník - Arch v krizi
    Otazkou zustava, proc to vlastne prasklo. Pokud mas nacaty chladic z vnitrni strany, tak muzes brzy ocekavat jedine dalsi dirku. Mam Zalman reserator a po dvou letech jsou hlinikove casti viditelne zoxidovane a to tam mam original kapalinu. Pry za to muze elektrolyza :-(
    Ono to neprasklo. Je to prožrané oxidací, asi drobná vada materiálu, a po několika letech kontaktu s vodou se to propracovalo skrz.
    Ale take bych zkusil nejaky ten dvouslozkovy tmel.
    Další doporučení dvousložkového tmelu? Chtěl jsem dnes zajít koupit něco na to pájení, protože mi přišlo, že pokud to jde, tak by kus kovu měl být lepší, než něco jiného. Jsem z toho nějaký rozpolcený, někdy je lepší dostat jedinou radu, člověk pak má ulehčen výběr ;-) Ono by to, ještě s doporučeným přelípnutím kouskem alobalu, mohlo být i lepší. Co já vím? Do konce pracovní doby mám ještě dost času, a pak uvidím.
    S teplotou problém nebude, ten chladič bývá na dotek příjemně teplý, tipuji tak 40 stupňů. Díky
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.