Byl vydán AlmaLinux OS 10.1 s kódovým názvem Heliotrope Lion. S podporou Btrfs. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Placená služba prohledávání zprostředkovatelů dat a automatického odstraňování uniklých osobních údajů Mozilla Monitor Plus bude 17. prosince ukončena. Bezplatná monitorovací služba Mozilla Monitor bude i nadále poskytovat okamžitá upozornění a podrobné pokyny k omezení rizik úniku dat. Služba Mozilla Monitor Plus byla představena v únoru loňského roku.
Waydroid (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové verzi 1.6.0. Waydroid umožňuje spouštět aplikace pro Android na běžných linuxových distribucích. Běhové prostředí vychází z LineageOS.
Příspěvek na blogu Raspberry Pi představuje novou kompletně přepracovanou verzi 2.0 aplikace Raspberry Pi Imager (YouTube) pro stažení, nakonfigurování a zapsání obrazu operačního systému pro Raspberry Pi na SD kartu. Z novinek lze vypíchnout volitelnou konfiguraci Raspberry Pi Connect.
Memtest86+ (Wikipedie), svobodný nástroj pro kontrolu operační paměti, byl vydán ve verzi 8.00. Přináší podporu nejnovějších procesorů Intel a AMD nebo také tmavý režim.
Programovací jazyk Racket (Wikipedie), tj. jazyk z rodiny jazyků Lisp a potomek jazyka Scheme, byl vydán v nové major verzi 9.0. Hlavní novinku jsou paralelní vlákna (Parallel Threads).
Před šesti týdny bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Minulý týden byly na stránkách Arduina aktualizovány podmínky používání a zásady ochrany osobních údajů. Objevily se obavy, že by otevřená povaha Arduina mohla být ohrožena. Arduino ubezpečuje, že se nic nemění a například omezení reverzního inženýrství v podmínkách používání se týká pouze SaaS cloudové aplikace.
Knihovna libpng, tj. oficiální referenční knihovna grafického formátu PNG (Portable Network Graphics), byla vydána ve verzi 1.6.51. Opraveny jsou 4 bezpečnostní chyby obsaženy ve verzích 1.6.0 (vydána 14. února 2013) až 1.6.50. Nejvážnější z chyb CVE-2025-65018 může vést ke spuštění libovolného kódu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 159 (pdf).
Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Byl jsem dnes na služebce ve Staré Boleslavi. Na cestu jsem se domluvil, že mne vezme "skorokolega" ze Zlína, kterého jsem nikdy dříve neviděl.
Domluvili jsme se, že sjede na Brno - východ a naloží mne 5.30 u Shellky kousek za Zvonařkou. Ráno jsem hupnul do šaliny, která ale zastavila na Maliňáku a ohlásila, že je zablokovaná kolej. Zavolal jsem onomu kolegovi. Říkal, že právě přijíždí k dané benzínce, a že na mne počká. Vyrazil jsem velmi svižným tempem, 5 minut po půl jsem doběhl na benzínku. Rozhlížel jsem se, které auto to může být, když v tom ke mně najelo cca 7místné Mitsubishi. Kouknul jsem dovnitř, vidím řidiče v uniformě, otevřel jsem dveře, pozdravil a celý upocený nastoupil. Odjeli jsme…
Za půl hodiny mi zvoní mobil, který se mi podařilo zvednout během vytahování z batohu:
— „Prosím?“
— „No kde jseš???“
— 8-O
S hrůzou jsem se ujistil na displeji, že mi opravdu volá kolega, v jehož autě jsem měl právě sedět…
No, všechno nakonec dopadlo dobře. Chlapi, ke kterým jsem sednul mne dovezli tam, kam jsem potřeboval, kolega to stihnul také včas. Na školení jsme se potkali a jeli spolu zpátky. Zpáteční cesta byla také zážitek, protože D1. Vzali jsme to přes Hradec, po cestě jsme zjistili, že jedeme na rezervu a široko daleko není jediná benzínka. Snad zázrakem a silou vůle jsme se dopravili až k Hypernově v Hradci, kde jsme natankovali do prakticky úplně prázdné nádrže. Asi půlhodinové zdržení nám přidal pitomec kamioňák, který způsobil mnohakilometrovou kolonu, když stál na frekventované cestě a mohl přitom stát alespoň částečně na chodníku, a také nebyly havárky jen na D1, ale jen třeba mezi Lipůvkou a Brnem byly hned 2, z toho jedna asi 7násobná. Kdo ví, co dnes bylo ve vzduchu…
Tiskni
Sdílej:
(v noci)
ale mozna je to tim, ze se bojim a nejsem zrovna moc dobrej ridic...
Ono se nám zdálo, že v tom bytě 2+1 toho zas tak moc není… A potom člověk vozil jedno nacpané auto za druhým, a stále toho neubývalo
(teď už se tomu směji, tehdy to bylo ale spíš
)
Na druhou stranu, každý den jsme průběžně likvidovali, třídili, balili u Jany, uklízeli to u mne, a večer, až opadnul provoz (který je na té trase opravdu příšerný) tak jsem odvážel další harampádí, zatímco Jana opět balila. Kdybychom to měli odvézt najednou, bylo by to šílené. Jednak nevím kam, nevím do čeho všechno nabalit, potom tohle všechno naskládat do mého stejně prťavého (kompletně vybaveného, nikoliv prázdného) bytu. Už tehdy jsme se shodli na tom, že to bylo lepší vozit postupně, ačkoliv toho bylo mnohem více, než se na začátku zdálo.
