Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.
Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀
Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Byl publikován plán na odstranění XSLT z webových prohlížečů Chrome a Chromium. S odstraněním XSLT souhlasí také vývojáři Firefoxu a WebKit. Důvodem jsou bezpečnostní rizika a klesající využití v moderním webovém vývoji.
Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.3.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Organizace Open Container Initiative (OCI) (Wikipedie), projekt nadace Linux Foundation, vydala Runtime Specification 1.3 (pdf), tj. novou verzi specifikace kontejnerového běhového prostředí. Hlavní novinkou je podpora FreeBSD.
Nový open source router Turris Omnia NG je v prodeji. Aktuálně na Allegro, Alternetivo, Discomp, i4wifi a WiFiShop.
Na YouTube a nově také na VHSky byly zveřejněny sestříhané videozáznamy přednášek z letošního OpenAltu.
Jednou za rok otevírá společnost SUSE dveře svých kanceláří široké veřejnosti. Letos je pro vás otevře 26. listopadu v 16 hodin v pražském Karlíně. Vítáni jsou všichni, kdo se chtějí dozvědět více o práci vývojářů, prostředí ve kterém pracují a o místní firemní kultuře. Můžete se těšit na krátké prezentace, které vám přiblíží, na čem inženýři v Praze pracují, jak spolupracují se zákazníky, partnery i studenty, proč mají rádi open source a co
… více »Dnes to sice nebude FAQ, už vůbec ne odpověď na nejčastěji kladený dotaz, ale zůstanu v kolejích svého „seriálu“. Ani se nejedná o nic běžně použitelného, ale jen o hračičku. Včera se v jedné diskuzi kamarád pochlubil svou 3D fotkou, tak mi to nedalo a hned jsem si zkusil vytvořit něco podobného. Popravdě řečeno, když člověk zná princip, jak to funguje, přijde na způsob tvorby okamžitě – je to velmi jednoduché.
Takže jak to funguje? Koukáte na obrázek přes 2barevné brýle, kdy každým okem vidíte jinou část obrázku - tu, která odpovídá pozici daného oka. Pro filtrování jsou použity barvy, které - nevím jak to říct správně technicky - při pohledu přes filtr té druhé barvy nevidíte. Nejdostupnější jsou brýle, které mají jeden filtr červený a druhý azurový. Najdete je zdarma ve spoustě časopisů, dostanete je v Olympii, když jdete na 3D kino, nebo si je můžete za pár kaček koupit…
Především je potřeba pořídit 2 snímky stejného objektu tak, jak ho vnímají naše oči. Tedy posunuté o nějakých 7 - 10 centimetrů, nepootočené (tedy nejlépe ze stativu), a zaměřené na stejný bod (nikoliv rovnoběžné - to by člověk musel šilhat).
Tyto snímky vložíme jako vrstvy do GIMPu.
Nad každou z nich si vytvoříme ještě vrstvu, kterou vyplníme barvou filtru na našich brýlích. Obvykle tedy červenou nad snímkem levého oka a azurovou nad snímkem pravého oka. Azurovou složíte pomocí RGB jako 0-255-255 (tedy přesný opak červené).
Teď je potřeba nějak tu barevnou vrstvu zakomponovat do fotky. To provedeme tak, že zvolíme režim vrstvy multiply, čili násobení.
A následně obě barevné vrstvy sloučíme s příslušnou fotkou funkcí sloučit dolů. Poté máme nad sebou 2 vrstvy s barevně filtrovanými fotkami.
Nyní máme připraveno vše pro spojení těchto dvou fotografií do jedné „3D fotky“. A toho dosáhneme zcela logicky použitím režimu horní vrstvy addition, čili součet. A to je vše
Pokud se vám focení nepodařilo tak, jak jste si představovali, můžete nyní ještě vrstvy vůči sobě posouvat, či otáčet, abyste dosáhli v rámci možností co nejlepšího výsledku.
No a nakonec to vypadá nějak takto (nijak jsem to nedolaďoval):
Tiskni
Sdílej:
, úplně stačí.
1,4GB - Journey to the center of earth 3D MKV {x264 - AAC}.mkv, některé scény na tom byly hůře (efekt nefungoval), ale pár mě opravdu uchvátilo. Trvalo ale tak 5 minut sledování (v potemnělé místnosti bez rušivých vlivů), než se mozek "přepl" a obraz nabyl prostorovitosti - dost tohle staví i na možnosti mozku se přizpůsobit všelijakým šílenostem co po něm chceme
. Asi z DVD kvality by to bylo ještě lepší, ale co už. Stejně nejlepší byly rybičky v Imaxu
.
. Mě ten film přivedl k experimentům s 3D, protože jsem si toho 3D v názvu, když jsem ho stahoval, nevšiml a když už to bylo na disku, tak jsem si ty brýle opatřil.
Já brýle nemám. co s tím :(
tak ještě sehnat čočky...
... a po skončení filmu čočky vyjmout a oční víčka umýt zevnitř, jinak bude efekt přetrvávat. 