Steam Link je nově dostupný také pro 64bitový x86 Linux. Streamovat hry z výkonného počítače s nainstalovanou službou Steam lze tedy vedle telefonu, tabletu nebo televize i do počítače s Linuxem. Instalovat Steam Link lze z Flathubu. Od prosince 2018 je k dispozici Steam Link pro Raspberry Pi.
openSUSE Leap 15.3 je od dnešního dne v Beta fázi. Toto vydání je zajímavé tím, že využívá binárních balíčků přímo ze SUSE Linux Enterprise. Podpora ARMv7 zařízení se odštěpila do samostatného podprojektu openSUSE Step. Instalační obrazy Leapu 15.3 jsou k nalezení na get.opensuse.org/testing. Pro ty, co se zapojí do Beta testování, čeká po skončení Beta fáze tričko. Více informací naleznete v oficiálním oznámení.
Byla vydána nová verze 8.5 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Opětovně se upozorňuje na blížící se zákaz algoritmu ssh-rsa kvůli možnému útoku na SHA-1.
Ako posunúť monitoring pomocou Zabbixu na vyššiu úroveň alebo "Čo nenájdete v out of the box inštalácii" odprezentuje séria Zabbix webinárov v slovenčine. Medzi témami nájdete napr. servisný strom, integráciu Openshift klastrov, monitoring SAP prostredia a iné.
Společnost Adobe oznámila, že končí s multiplatformním open source textovým editorem Brackets a jeho uživatelům doporučuje přechod na Visual Studio Code s rozšířením Brackets.
Google Chrome 89 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 89.0.4389.72 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Zdůraznit je nutno WebHID, WebNFC a Web Serial aneb možnost komunikace například s Raspberry Pi Pico nebo Stream Deck přímo z Chrome. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube). Opraveno bylo 47 bezpečnostních chyb.
Byla vydána verze 12.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí HTML, CSS a JavaScriptu Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 89, V8 na verzi 8.9 a Node.js na verzi 14.16. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.
Po zveřejnění informací o bezpečnostních chybách společně pojmenovaných BootHole v zavaděči GRUB 2 v červenci loňského roku se na bezpečnost zavádění a zvláště zavaděče GRUB 2 blíže podívala řada expertů. Dnes byly zveřejněny informace o nalezených bezpečnostních chybách (Ubuntu, Debian, Red Hat, SUSE, …).
Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 10.1 a Linux From Scratch 10.1 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.33, Binutils 2.36.1 nebo Linuxem 5.10.17. Současně bylo oznámeno vydání verze 10.1 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.
Byla vydána beta verze multiplatformního vývojového prostředí Arduino IDE 2.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Arduino IDE 1.x je naprogramováno v Javě. Arduino IDE 2.x využívá Theia IDE a Electron.
Dnes to sice nebude FAQ, už vůbec ne odpověď na nejčastěji kladený dotaz, ale zůstanu v kolejích svého „seriálu“. Ani se nejedná o nic běžně použitelného, ale jen o hračičku. Včera se v jedné diskuzi kamarád pochlubil svou 3D fotkou, tak mi to nedalo a hned jsem si zkusil vytvořit něco podobného. Popravdě řečeno, když člověk zná princip, jak to funguje, přijde na způsob tvorby okamžitě – je to velmi jednoduché.
Takže jak to funguje? Koukáte na obrázek přes 2barevné brýle, kdy každým okem vidíte jinou část obrázku - tu, která odpovídá pozici daného oka. Pro filtrování jsou použity barvy, které - nevím jak to říct správně technicky - při pohledu přes filtr té druhé barvy nevidíte. Nejdostupnější jsou brýle, které mají jeden filtr červený a druhý azurový. Najdete je zdarma ve spoustě časopisů, dostanete je v Olympii, když jdete na 3D kino, nebo si je můžete za pár kaček koupit…
Především je potřeba pořídit 2 snímky stejného objektu tak, jak ho vnímají naše oči. Tedy posunuté o nějakých 7 - 10 centimetrů, nepootočené (tedy nejlépe ze stativu), a zaměřené na stejný bod (nikoliv rovnoběžné - to by člověk musel šilhat).
Tyto snímky vložíme jako vrstvy do GIMPu.
Nad každou z nich si vytvoříme ještě vrstvu, kterou vyplníme barvou filtru na našich brýlích. Obvykle tedy červenou nad snímkem levého oka a azurovou nad snímkem pravého oka. Azurovou složíte pomocí RGB jako 0-255-255 (tedy přesný opak červené).
Teď je potřeba nějak tu barevnou vrstvu zakomponovat do fotky. To provedeme tak, že zvolíme režim vrstvy multiply, čili násobení.
A následně obě barevné vrstvy sloučíme s příslušnou fotkou funkcí sloučit dolů. Poté máme nad sebou 2 vrstvy s barevně filtrovanými fotkami.
Nyní máme připraveno vše pro spojení těchto dvou fotografií do jedné „3D fotky“. A toho dosáhneme zcela logicky použitím režimu horní vrstvy addition, čili součet. A to je vše Pokud se vám focení nepodařilo tak, jak jste si představovali, můžete nyní ještě vrstvy vůči sobě posouvat, či otáčet, abyste dosáhli v rámci možností co nejlepšího výsledku.
No a nakonec to vypadá nějak takto (nijak jsem to nedolaďoval):
Tiskni
Sdílej:
1,4GB - Journey to the center of earth 3D MKV {x264 - AAC}.mkv
, některé scény na tom byly hůře (efekt nefungoval), ale pár mě opravdu uchvátilo. Trvalo ale tak 5 minut sledování (v potemnělé místnosti bez rušivých vlivů), než se mozek "přepl" a obraz nabyl prostorovitosti - dost tohle staví i na možnosti mozku se přizpůsobit všelijakým šílenostem co po něm chceme Já brýle nemám. co s tím :(
tak ještě sehnat čočky...
... a po skončení filmu čočky vyjmout a oční víčka umýt zevnitř, jinak bude efekt přetrvávat.