V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
Když jsem bydlel na koleji, napsal jsem vyhledávač, který běžel na kolejním serveru a indexoval obsah FTP serverů okolo (rozumněj, semestrálky a tak . Byla to Java+Tomcat+Lucene a s oblibou jsem ho používal na vyhledávání svých vlastních mptrojek.
Už na koleji nebydlím a svou Lucernu (tak se to jmenovalo) používat nechci. Navíc mám mptrojky uložené na externím USB disku a nechci mást svého Trackera tím, že disk občas odpojím. Taky mám hrůzu z všelijakých media library přibalených k přehrávačům (oblíbený XMMS nic takového nemá, proto je taky oblíbený). Navíc chci indexovat i svou sbírku e-booků, i když jen názvy souborů. Locate se taky nehodí.
Tak jsem si včera během tří hodin napsal v Pythonu vyhledávač Giraffe. Je to poctivý vyhledávač na bázi invertovaných seznamů, žádný humus jako grep se složitostí O(n). Mám k tomu i grafické rozhraní ala GTK. Zajímalo by mě, jak dlouho bych to psal v C++, v Pythonu to byla vážně radost.
Funguje to tak, že se na začátku vytvoří index pro vybrané adresáře. Index se uloží a pak prohledává buď CLI utilitkou nebo grafickým klikátkem (search as you type).
Udělal jsem k tomu i logo a stránku se screenshotem, návodem a stažením. Má to 260 řádek, licence je pochopitelně Public Domain.
Tiskni Sdílej:
žádný humus jako grep se složitostí O(n).
To ale není zas tak hrozné, ne?
Je to poctivý vyhledávač na bázi invertovaných seznamů, žádný humus jako grep se složitostí O(n).LOL. No ono taky ten hloupý grep může mít paměťovou složitost třeba O(1). Zatímco tvoje asociativní pole kdóvijakou. Nehledě na to, že kdyby to někdo používal tak, že by to spustil pro každé vyhledávání (a pak ukončil), tak jsme vzhledem ke způsobu uložení indexu zpátky na O(n) Rozdíl o proti tomu zmíněnému C je v tom, ža tam bys moh implementovat aspoň paměťově úsporný prefixový strom, v pythonu by to možná věci jenom zhoršilo