abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 3
    včera 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 10
    včera 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    včera 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 34
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1350 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Konverze .docx na .odt

    1.4.2007 22:01 | Přečteno: 6701× | Linux | Výběrový blog | poslední úprava: 1.4.2007 22:02

    Začínají mi chodit soubory s příponou, která končí na x. Ano, .docx, .pptx a podobné krásy. Jak na ně?

    Jsou přece "Open", tak by to mělo nějak jít... Nechtělo se mi ale pitvat ve vnitřnostech, tak jsem radši pohledal nějaký skriptík. Nenašel. (Špatně jsem hledal?) Ale nakonec jsem se k výsledku dobral. Bez záruky, jen tip.

    Novell má pro svou verzi OpenOffice.org hotový plugin, který podle všeho funguje. Ale já tuto verzi OOo pochopitelně nemám, nemám dokonce ani SUSE. Ale znáte to, dokud to sami nezkusíte...

    1. Stáhněte si rpm s pluginem.
    2. Otevřete ho např. v Krusaderu nebo jiném programu, který k němu přistupuje jako k archivu a ne jako k balíčku. Na RPM systémech vám nabídne jeho instalaci, to bych asi nezkoušel, i když možná to bude jedno...
    3. V archivu odf-converter-1.0.0-5.i586.rpm se přesuňte do adresáře /usr/lib/ooo-2.0/program, kde se nachází utilita OdfConverter. Tu vykopírujte do nějakého, třeba dočasného, adresáře, je to normální binárka.
    4. Má nestandardní parametry, vypadá jako exáč z Windows (hehe, multiplatformita...;-)). Přepínač pro argumenty je /, ne -, jak jsme zvyklí.
    5. $ ./OdfConverter /I takovi.docx /O t.odt /DOCX2ODT
      [INFO][takovi.docx] Converting file: takovi.docx into t.odt
      progress:w:pPrprogress:w:..atd...][takovi.docx] Conversion succeeded
      [INFO][takovi.docx] Total conversion time: 00:00:01.6020480
      Done.
      
    6. Hotovo. Alespoň mně to dokument převedlo - netuším, jestli je to funkční obecně, ale snad jo. Každopádně je to jenom dočasné řešení, než se podpora pro Open XML objeví v OOo standardně.
    Klíčová slova: docx2odt, docx, ODF, ODT        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.4.2007 22:15 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Myslím, že tohle můžeš přidat i do FAQ
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.4.2007 22:18 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Prvně to nechám projít korekturou čtenářů... ;-) Pokud uvidím, že to má smysl, dám to do FAQ. Nezapomenu na to...
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    1.4.2007 22:21 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Tak to nevím, vzhledem k tomu, že většina z nás je, ohledně jazykových schopností a vloh, daleko pod tebou ... ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.4.2007 22:26 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Můj mozek je prostý, neschopný větších obecných úvah a o to raději zkoumá různé extrémní případy. A tak si říká "co kdyby všichni...?", ale odpověď opět nenachází.
    2.4.2007 00:48 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Prvně to nechám projít korekturou čtenářů... ;-) Pokud uvidím, že to má smysl, dám to do FAQ. Nezapomenu na to...
    Zvláštní úvaha, vzhledem k tomu, že ve FAQ by tu korekturu mohli provést přímo, zde naopak jen opisovat. Asi byly myšleny poznámky.

    Smysl to má, protože jste to potřeboval a není vyloučeno, že to bude brzy potřebovat někdo další (FAQ je poněkud nešťastné pojmenování - protože ty opravdové "frequently asked" záležitosti jsou ty největší banality - asi by se spíš hodilo "possibly asked" ;-)).
    1.4.2007 22:15 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Pěkné. Doufám, že se mi to nebude hodit :-) Ale proč zase do blogu? Je tu FAQ...

    Na "vykopírujte" musí mít člověk fantazii a ta mi schází :-(
    brk avatar 1.4.2007 22:36 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Ale proč zase do blogu? Je tu FAQ...

    FAQ bych si teď určitě nepřečetl, pouze bych se k němu možná dogoogli v případě potřeby. Tak už mám alespoň v povědomí, že to takhle jde a kde to hledat. Někdy "špatné" místo nemusí být na škodu.

    USE="-qt -kde"
    1.4.2007 22:49 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Proč je teda dole na HP seznam naposledy změněných faqů? Proč to tak nedělají všichni? Pytlík by si to jinak nepřečetl...
    1.4.2007 22:52 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Kdyby pan Ott vystupoval pod přezdívkou Prapolévka, tak mu to řeknou i jiní lidé než já. Takhle se to chudák nedozví. Zlatá anonymita.
    brk avatar 2.4.2007 19:47 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    "Často kladené otázky (anglicky FAQ) jsou kolekcí předem zodpovězených otázek, na které se čtenáři často ptají v diskusním fóru."

    Ignore, najdi mi prosím zde ve fóru alespoň tři dotazy na tenhle problém, ať je vidět, že je to často kladená otázka a patří to tam.
    USE="-qt -kde"
    2.4.2007 20:06 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Strejdo, o co ti jde? Jednoduchý fakt: mám pravdu. Název té sekce a její popisek je poplatný době jejího vzniku a problému, který se tenkrát řešil. Dnes se sekce FAQ posunula jinam a dále. Ty možná můžeš předstírat, že to nevíš, ale...

    Stejně tak bych mohl citovat Leoše Literáka, který se v minulosti vyjádřil v tom smyslu, že blogy nejsou místem pro uchovávání hodnotných informací a návodů a že je lépe to dávat jinam (kam asi?). (Verze vycházející z mé paměti. Tu citaci by to fakt chtělo, ale nemám čas ani chuť na každého ferdu, co si zrovna usmyslel, že Ignor nemá pravdu a je třeba na to veřejně poukázat.)
    2.4.2007 20:12 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Krom toho vím minimálně o jednom záznamu ve FAQ, na jehož téma byla v okamžiku jeho napsání právě jedna otázka v diskuzím fóru. Tu otázku jsem položil já a záznam do FAQ přidal, pokud si dobře vzpomínám, Michal Vyskočil (ale nejsem si jistý).
    brk avatar 2.4.2007 20:22 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Synovče, nemáš pravdu. Účel FAQu je daný a jestli se z toho časem stalo spíš něco jako wiki, tak by se to mělo i přejmenovat. Tohle je akorát matoucí.
    USE="-qt -kde"
    2.4.2007 20:32 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    No jo strejdo, Mácha taky kdysi psal, že "oučelem hlavním jest slaviti májové přírody krásu", ale to byla jen taková jako kamufláž. Co je psáno, není dáno.

    Ale souhlasím, že ten název je nevyhovující. Můžeš to dát do bugzilly :-) Každopádně selský rozum dává ("polidsku, né podle práva"), že brazilionkrát lepším místem je FAQ, a hádat se o tom, když už teď víme, že to tam stejně skončí (aniž by byly položeny tvé tři kouzelné dotazy v poradně), je více než mírně dětinské :-D

    Nic ve zlym, jinak jsi mi sympatickej, mám o tobě doma knihu :-)
    brk avatar 2.4.2007 20:43 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    No dobře, stačil by jiný název, RSS kanál a taky jsem pro, aby to patřilo tam. :o)
    USE="-qt -kde"
    freshmouse avatar 1.4.2007 22:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Já je otevírám pomocí rm. A jestli tam jsou důležité věci, to už se nikdy nedozvím. :-)
    Chytrex avatar 2.4.2007 00:02 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    +1
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    2.4.2007 00:15 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    +1
    Metal smajdalfe, METAL!
    2.4.2007 11:27 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Mně Krusader RPM otevírá jako archiv, instalaci mám až jako další možnost, takže tato možnost tady je. Rozhodně vyzkouším, díky.
    http://bandzone.cz/_90972
    21.11.2007 11:58 Jindřich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konverze .docx na .odt
    Pěkný tip, díky. Po "vykuchání" funguje přirozeně i pod Windows, a to oběma směry.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.