abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 887 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    otasomil avatar 15.7.2010 09:21 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?

    Zadne.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Bedňa avatar 15.7.2010 09:24 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Zamestnávateľ môže nariadiť nadčas. S tým benzínom, to máš pekne blbý prepočet, alebo vlastníš GTO 7,2L. Už pri dvoch ľuďoch v aute cesta víde na rovnako ako vlak, alebo autobus, pri troch už šetríš. Dochádzam do práce denne 37,5km, tak viem svoje, pochybujem že by to v Čechách bolo inak. Mám spotrebu 6 - 6,5L.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    15.7.2010 09:32 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Prepocet je zcela spravny... Autobusova doprava je totiz castecne dotovana zamestnavatelem. Dojizdim dene 60 km. Pri spotrebe meho vozu o objemu 1.6 a aktualni cene benzinu to dela mesicne skutecne kolem 3 tisic.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.7.2010 11:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    V tom případě bych očekával, že bude stejnou částkou dotovat i jízdu autem.
    15.7.2010 13:06 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    nevim jak v SK, ale v CR je imho bezna amortizace auta 3.90kc na kilometr, to uz je pak ten provoz auta o necem jinym co
    Bedňa avatar 15.7.2010 21:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Ja si kupujem autá kde už je tá amortizácia odpísaná.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    15.7.2010 22:24 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    coz neznamena, ze jizdou po amortizaci to auto nekurvis dal (tlumice, brzdy....) a budes muset cvakat v servise, predpokladam, ze ty 3,90 jsou na tohle...
    15.7.2010 09:39 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    No, podle me jsou takto caste prescasy dost svinsto. Pokud mam s firmou smlouvu na 8h denne, tak by to mela firma dodrzovat, chapu, ze se muze vyskytnout mimoradna situace, kdy je prescas treba, ale tak jak to popisujete Vy mi prijde, ze je to pomalu bezna vec, to bych asi moc nedaval. Prece jen zijeme jen 1x...
    15.7.2010 12:20 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    +1; ja robim tam cca 6-10 hodin nadcasov do mesiaca ale je to celkom boj, lebo firma by s teba velmi rada spravila otroka a obrala ta o cely tvoj zivot. Nastastie ma ale potrebuju, takze mozem vyskakovat :-)
    Dalibor Smolík avatar 15.7.2010 09:40 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Jako živnostník mám pracovní dobu od nevidim do nevidim. Takže přesčasy neexistují :-). A čím víc práce, tím lépe. Pokud je práce málo, tak není výdělek.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Marián Oravec avatar 15.7.2010 12:10 Marián Oravec | skóre: 22 | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Tak isto aj ja.

    Mesačne na naftu miniem okolo 250 EUR (~7500 SKK).
    Mám rád elektro, ale vypočujem si aj iné...
    15.7.2010 09:42 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Rekl bych, ze Linuxovy Blog je na tyhle otazky opravdu uplne mimo. A ted mi nejde o to, abys to cpal do poradny, ale abys spis napsal na urad prace (pripadne zavolal, pokud nechces cekat na odpoved). Tam to budou vedet urcite presne.

    Co vim, tak zamestnavatel ti prescas naridit muze, ale jen do urciteho poctu hodin rocne, pak uz jenom s tvym souhlasem. Pokud si ale dobre vzpominam, tak ti ten prescas musi naridit pisemne.

    S tou dopravou to budes mit asi blby, ale to jsem nikdy nezjistoval. Rekl bych, ze te nutit jezdit do prace autem nemuze, ale je tvuj problem, jak se do/z prace dostanes. Pokud ti ujede posledni spoj, musis si zajistit jinej odvoz (taxi, vlastni doprava, kamarad). Pokud by to byla nejaka vetsi firma a mela odbory, tak by mozna odbory dokazaly vynutit na zamestnavateli nejakou specialni dopravu hrazenou zamestnavatelem, alespon v pripadech, kdyz zamestnanci budou pracovat v narizenem prescasu, pracovni misto bude na miste se spatnou dostupnosti hromadne dopravy nebo tak nejak. Jinak je to asi opravdu o tom, jestli se dokazes do prace dostat vcas. Pokud to nezakazuji narizeni firmy, muzes ve firme prespat.

    Spis zkus opravdu ten pracak. Ty budou urcite presne vedet, jestli je nejakej zakon na zajisteni dopravy nebo nuceni prescasu pres posledni spoj.
    15.7.2010 09:46 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?

    v kostce: naridit muze, doprava je tvuj problem a pokud zavolas na zamestnavatele pracak, tak tam nejspis brzy sam skoncis

    15.7.2010 19:00 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Tak pokud das anonymni udani, dojde kontrola, zjisti ty prescasy.... tak nevim jak na neho dojdou, pokud tam teda neni jedinej zamestnanec :)
    15.7.2010 20:53 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?

    anonymni udavani ti jinak prijde naprosto v poradku?

    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.7.2010 22:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Proč by ne? Aspoň není komu se mstít.
    15.7.2010 22:23 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Jako pokud se mnou zamestnavatel vyjebava, tak ja budu s nim TECKA. A navic je udani a udani (clovek co nacerno pali lih, me nijak neskodi a ja na ho napraskam x tento pripad - rozdil snad poznas ne?) Nechapu te....
    David Ježek avatar 15.7.2010 09:52 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    jestli půl roku děláš 30 hodin měsíčně navíc, pak asi tvůj zaměstnavatel porušuje zákon ne? není to tak, že na přesčasy je roční limit 150hodin? (aspoň tohle číslo mám mnoho let v paměti)
    15.7.2010 09:57 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Je to tak.. Do dnesniho dne mam presne 115 hodin prescau od zacatku roku.
    15.7.2010 11:21 nigol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Lze odpracovat i víc než 150 hod přesčasu ročně. Viz http://www.hledampraci.cz/pracovni-pravo/prescasova-prace-narizeni.php
    15.7.2010 10:02 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Paragraf neparagraf. Rekni si, zdali ti ta práce za to stojí. Podle toho pak muzes utahovat sroubky zamestnavateli, tj. delat vsechno co rekne, nebo jasne ríct - mimorádku jsem ochoten pro firmu delat, nebo - dneska nemuzu, nebo co za to navíc.

    Urcite není sablona, myslím, ze zálezí na tvé pozici
    15.7.2010 16:42 Burza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?

    Tak, tak. Zákon má jasné pravidlá pre prácu nadčas. Je však vecou každého jedného súdruha, či bude pracovať (alebo či si nedohodne sám s nadriadeným pravidlá) pre firmu, kde sú nadčasy stabilnou súčasťou rozvrhu práce.

    Pri rozhodovaní treba zvážiť svoju "unikátnosť" na trhu, možnosť nájdenia inej práce, finančné záväzky (hypotéky...), počet závislých osôb na príjme...

    15.7.2010 10:25 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Muj zamestnavatel prescasy neproplaci a mam pruznou pracovni dobu, takze to ridim, aby to vyslo sul nul, i kdyz uz jsem taky mel i plus tricet za mesic, ale to byly fakt narazovky.

    Doprava je podle mne tvuj problem. Ty chces praci, ty se do ni doprav.
    15.7.2010 11:52 Robotics
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    kolem 25 hodin měsíčně
    15.7.2010 12:14 Robotics
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Do práce naštěstí jezdím na kole, když je pěkně protože jinak bych platil MHD kartu 1200,- na tři měsíce a nebo jednu jízdenku bez možnosti přestupu za 16,-.
    15.7.2010 12:15 Robotics
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    A abych ušetřil, tak jezdím i když prší :-D.
    15.7.2010 19:49 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?

    a pak smrdim, ale to mi jako spravnemu pumpickovi nevadi, ze ano?

    pavlix avatar 16.7.2010 19:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    A česky? Btw, většina lidí, co znám má v práci sprchu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.7.2010 12:24 Robotics
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Jo a za přesčasy sem rád, pač bez nich bych měl na výplatě hvno.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.7.2010 11:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Nevím, v kolik ráno do té práce chodíš, ale být tam běžně takhle dlouho do noci, to mi nepřijde v pořádku. Jsi zaměstnanec, a ne otrok. Vždy jde ale samozřejmě o to, co ti vyhovuje.

    Zaměstnání je o vzájemném přístupu. Ke mně se například jeden zaměstnavatel choval tak, že mi slíbil růst platu v souvislosti s odvedenou prací. Podle výkazu práce jsem odváděl až trojnásobek práce co ostatní, jenže namísto růstu platu jsem jen dostal více a více přidělené práce... A ano, bavil jsem se s ním o tom.

    Co se teď zpětně dívám na to, co vlastně může zaměstnavatel zaměstnancům provádět, byl to jeden velký porušovatel zákonů. Ve firmě byl sledován a archivován každý váš pohyb i pohyb vaší myši. A co se smluvně dohodnutých věcí týče, zaměstnavatel vždy jen vyvěsil nové "podmínky" na interní web a tím se považovaly za oznámené, schválené a přijaté. Jde mnohdy jen o to, jak si člověk nechá s*át na hlavu :-)

    Co tak dále pozoruju, nekonečné přesčasy typicky očekávají hlavně od lidí, co nemají vlastní rodinu nebo něco na ten způsob. Základní krok je také zařídit, aby oni potřebovali tebe, ale zároveň viděli, že ty až tak nepotřebuješ je :-) Takže "mám 10 hypoték" je také jedna z věcí, co bych v práci neprobíral :-)
    15.7.2010 12:46 Archman | skóre: 34 | blog: plky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Oficialni pracovni doba je 6:30 az 15:00. A zrovna vcera jsem odchazel z prace presne ve 21:00.. Prace je to sice fajn, protoze pak se pul roku nic nedeje, ALE.. Tyhle prescasy, chozeni do prace od pulnoci do peti do rana, treba mesic sem ted nemel volny vikend, tak to me celkem nici. Vyplata je pak strasne fajn, ruku na srdce - Je to ale tezce vydelane..
    15.7.2010 20:11 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    A co je to za obor, že je tam tak variabilní tempo práce? U SW projektů to většinou svědčí o špatném řízení projektu...
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    15.7.2010 20:59 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    To nemusí bých řízení samotného projektu - skoro všechny případy, které pamatuju v posledních dvou letech, se do časového tlaku dostaly tím, že zadavatel měnil zadání, požadoval rozličné úpravy a podobné zdržovačky, ale deadline zůstala nezměněná (např. z toho důvodů, že je dopředu obědnaná rklamní kampaň).
    15.7.2010 21:24 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    To nemusí bých řízení samotného projektu - skoro všechny případy, které pamatuju v posledních dvou letech, se do časového tlaku dostaly tím, že zadavatel měnil zadání, požadoval rozličné úpravy a podobné zdržovačky...
    To je vcelku normální chování zákazníka a obvykle se s tím v řízení projektu počítá.
    ... ale deadline zůstala nezměněná (např. z toho důvodů, že je dopředu obědnaná rklamní kampaň).
    Jo, pokud třeba 2 týdny před koncem zjistíte, že je potřeba dodělat ještě tohle nebo támto a s deadline opravdu nelze hnout, tak to se taky obvykle bere na přesčasy nebo nějak šulí. Ale pokud to praktikujete půl roku v kuse jak píše tazatel tak si koledujete jen o průser. (Stres, špatný produkt, nasrání na obou stranách. Ostatně to vidíte na dotazu - "má zaměstnavatel právo mi upírat autobus domů?" - loajalita jak prase.)
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    16.7.2010 04:46 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Me to taky tak pripada, ze ty projekty ridi spatne, kdyz pozaduji tolik prescasu. Ja jsem nastesti ve velke firme, ktera neni zavisla na jednom projektu, takze prescasy zadne nemame (az na nektere vyjimecne pripady).
    15.7.2010 12:53 spectrum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Ani já bych to lépe nenapsal a nejlepší je ten poslední odstavec. ;-) Jakmile člověk chodí do práce s tím, že tu práci potřebuje, pak je všechno špatně a je to cesta do pekla. Proto je nejlepší chodit jen do zaměstnání a když už musím do práce, tak mít jasně vymezené mantinely co jsem ochoten udělat a co ne. Jinak - jako otrok si připadám stejně, to si normální člověk nevybere.
    15.7.2010 12:54 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Jak který měsíc, ale v rozsahu 20-50 hodin měsíčně přesčas. K čemu je mi pevná pracovní doba, když za mě práci nikdo jiný neudělá :-)
    15.7.2010 13:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Není to problém zaměstnavatele, že má nedostatek lidských zdrojů? :)
    15.7.2010 13:20 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Problém by to byl, kdyby práce stála. Takhle akorát své zdroje přetěžuje, ale má jich dostatek pro zajištění úkolů :-) Já už si na to stejně zvykl, kdybych dělal jen tolik, kolik mám ve smlouvě, tak bych se asi cítil divně... :-)
    15.7.2010 13:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Já měl v lednu asi 70 hodin přesčašů. :-) (nějak se to sesbíralo a bylo potřeba něco udělat protože se posunula dead-line o týden). Ale zbytek roku tak poskromnu, třeba minulý měsíc asi 10 hodin (služební cesta), tento měsíc to vidím na asi 20 (jedna migrace a cesta domů). Ale mi je to celkem jedno, rodinu nemám, od domova jsem víc než tisíc kilometrů a venku je stejně hnusné vedro. :)

    Ale je to na domluvě, kdybych ty přesčasy dělat nechtěl, tak bych je nedělal, ať si mě vyhodí, nebo žalují, nenechal bych si je nařídit. Nechat se zaměstnat někde jinde můžu vždycky. :-)
    15.7.2010 13:07 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Jaky si to udelas takovy to mas. Ja doopravdy pracuju zhruba hodinu denne, ale zas me to dokaze poradne vycucnout (bugfixing, koncentrace apod). Zbytek je omacka okolo (meetingy, support). Prescasy nemam zadne.

    Ohledne busu zalezi co mas za sefa, pokod je to vul tak je to spatne. Podivej co mas ve smlouve. Sel bych tvrde po priplatku, v predchozim zamestnani me v takovych situacich proplaceli taxi...

    Dalsi reseni muze byt zmena zivotniho rytmu. Tedy vstavat drive a odchazet drive. Nebo pokud zijes sam, tak si do prace obcas ber spacak a chtej aby koupili kanape (no joke).
    15.7.2010 13:35 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Co když jsem placenej od hodiny? ;)
    David Ježek avatar 15.7.2010 14:11 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    jinak jsem zapomněl dodat, že já se dopravuju do práce "po svých". já tam tedy nechodím, já se jen "převalím" z postele do křesla. schválně se přihlaste obligátním "+1" všichni, kdo jste na tom s pohybem při "cestě z/do práce" stejně jako já ... ;-)
    xxx avatar 15.7.2010 14:40 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    +1

    Ale brzo to bude asi moje smrt. V tehlech vedrech totiz moje pracovni moralka tezce klesa.
    Please rise for the Futurama theme song.
    15.7.2010 16:21 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    -1
    USE="-gnome -kde";turris
    Heron avatar 15.7.2010 18:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    +-1 :-D

    Tohle to jsem jednu dobu dělal a ... nešlo to.
    15.7.2010 20:42 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    mel jsem obdobi, kdy mi doma chybely urcite kusy nabytku a tak jsem treba pul roku pracoval z postele.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    lucorp avatar 16.7.2010 09:42 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    +1 prevalim sa z postele v jednej izbe za stolik v druhej izbe
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    18.7.2010 04:30 benn | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    +1` to kolega se vymotal ze spacaku z poza stolu a "vesele" pokracoval v praci, ale zamozrejme pred tim hodil do sebe kotel kafe. Hold mel opravdu hooodne prace a nevyplatilo se mu ztracet cas jezdenim domu :-D.
    19.7.2010 03:33 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Já ani nevylézám z postele :)
    Amarok avatar 15.7.2010 15:43 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Hod sem anketu! Co je to za anketu bez ankety.
    GNUniverse - May the source be with you...
    15.7.2010 16:18 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    30-230... jak kdy ... v srpnu/zari to nepude pod 200. samozrejme nezaplacenych
    USE="-gnome -kde";turris
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.7.2010 16:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    200? To děláte v jakém pracovním táboře? Mauthausen?
    15.7.2010 16:26 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Myslím, že i tam se měli líp... Jinak taky nechápu, jak se dá fyzicky nasbírat 230 hodin přesčasů za měsíc, leda že by normální pracovní doba činila 30 minut denně.. :-)
    15.7.2010 17:39 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Armáda Čeké Republiky ..... co člověk ma dělat za 17400 hrubého měsíčně
    USE="-gnome -kde";turris
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.7.2010 17:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Podle těchto údajů pracujete ~16 hodin denně za 14 tisíc Kč měsíčně čistého. Nechcete radši dělat uklízečku nebo jít na pracák? :-) Obojí by mi přišlo důstojnější.
    David Ježek avatar 15.7.2010 18:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    já nechci být zlý, ale určitě těch 16 hodin denně nelítá po buzerplace. nevím jak to chodí v armádě, ale měli jsme v rodině jednoho policajta, takže vím, jak se také dají počítat hodiny a přesčasy (kdy třeba za víkend odkroutíš 48 hodin, ptž si měl pohotovost spočívající v tom, žes doma čuměl na tv a případně když zavolali, si teprve skutečně vyrazil do práce).
    15.7.2010 18:44 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    policie a armada je neco jineho .....

    ted sem delal vykazy pracovni doby za mesic stravil v praci jen 405h ..., to dojizdi 65km

    u nas musite byt v praci , a ono staci par cviceni a hned to leti nahoru ... v pripade povodne atd ...
    USE="-gnome -kde";turris
    15.7.2010 18:46 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    + ta hotovost ... otec byl cely zivot kriminalista , ano mel takhle hotovosti .. a taky neni nic prijemneho cekat na zavolani .. tzn nemoci se napit , jet k nekomu na nastevu a ani delat neco vycerpavajiciho kdyby nahodou nekdo nezavolal a pak treba zbytek doby nestravil na nohou, na miste cinu a u vyslechu
    USE="-gnome -kde";turris
    15.7.2010 18:47 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    nemohu , prece jen kdyz pripocitam tu znamou desitku na bydleni ... tak tak tak pokriji hypoteku .... nemit rodinu uz davno bych se na to bodl ...
    USE="-gnome -kde";turris
    15.7.2010 19:16 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Hm, ja vam rozumim, ale lide jako vy zase bohuzel stezuji zivot i ostatnim, kdyz jim pak rekne, podivej se na tamtoho, ten dela 200h prescasu a nerika nic....jednou se vam tohle muze vratit....a strasne moc si cenim lidi, kteri dokazi rict managerovi, seru ti na to, od zitra si hledej nekoho jinyho, jsou strasne potreba, jinak otrocime vsichni...
    15.7.2010 20:48 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    A workoholici jsou ještě horší - ti nejen že klidně budou dělat těch 200h presčasů. ale ještě při tom budou tvářit radostně ... alespoň dokud z toho v tom lepším případě nevyhoří, v horším nezešílí a/nebo nezemřou upracováním.
    Marián Kyral avatar 15.7.2010 21:29 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    A navíc ještě očekávají, že ostatní se jim samozřejmě přizpůsobí. Klasicky zavolá "za pět minut odchod" a že je třeba udělat ještě tohle a támhleto a včera bylo pozdě. Takové lidi bych střílel.
    15.7.2010 22:41 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    problem je ze ja jsem lenoch. Ale nejedu podle zakoniku prace ale podle sluzebniho zakona ... 221/99 Sb a ta dava trochu jine podminky ..
    USE="-gnome -kde";turris
    16.7.2010 08:54 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    14 000 cisteho + 10 000 prispevek na bydleni = 24 000 cisteho = 32 000 hrubeho. Jeste zde pls napiste vzdelani a zkusenosti a region a zda si myslite, ze byste podobneho prijmu dostahl i v soukromem sektoru.....
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.7.2010 09:37 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    O příspěvku na bydlení jsem nevěděl. Jinak ale 24k čistého jsem měl jako nástupní plat bez hotového VŠ vzdělání a předchozí "zaměstnanecké" praxe v oblasti jako server admin, lokalita Praha.
    16.7.2010 15:15 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    hrubei 17400 , pridavek neni danen ani se nezapocitava do duchodu ci podpor v nezamestnanosti .....

    maturita , olomouc , 10 let v armade ....
    USE="-gnome -kde";turris
    16.7.2010 13:06 krotitelODS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    prosim nezlobte se, ze se tak ptam, jeste je v armade tolik debilu jako to bylo za totace ?
    16.7.2010 15:17 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    problem jsou vyssi dustojnici .. ti se obnenuji pomalu , jinak idioti se najdou vsude ...

    a jeste je problem ze presto ze mame profesionalni armadu tak zakony a veskere predpisy jsou nastaveny na zakladni vojenskou sluzbu
    USE="-gnome -kde";turris
    Heron avatar 15.7.2010 18:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    V současném žádné, v minulém 40h měsíčně.
    15.7.2010 19:06 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Zaklad je mit zamestnavatele, ktery bud prescasy proplaci, pripadne je umoznuje vybrat jako neplacene volno. Takto je to dle meho definovane i v zakonniku prace. Cokoliv jineho je smejdarna na zamestnance a ten by se mel zamestnavateli obdobne odvdecovat.
    Marián Kyral avatar 15.7.2010 20:10 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Jak já bych si rád vybral těch pár dní náhradního volna, co jsem si nasbíral. Jenže není kdy :-( Jinak pracovní doba klouzavá, snažím se případné přesčasy kompenzovat tak aby mi to za týden +/- vyšlo. Ale teď jezdím pravidelně na služební cesty do Prahy, takže už není kde kompenzovat :-(
    16.7.2010 01:09 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    tenhle prispevek presne ukazuje, kam az nas az soc.demokraticke mysleni pod vedenim Paroubka privedlo. Jestli me muze nutit zamestnavatel k prescasum?

    To bych skutecne blil, zamestnavatele riskuji vsechny sve zivotni uspory, pracuji od nevidim do nevidim, jak zde pan Smolik pise a Vas nenapadne nic jineho, nez ze za cestu autem utratite o 2400 mesicne vice. Presne tohle egoisticke mysleni, jen na sebe a teprve potom na firmu, ktera mi propujcila pracovni misto, to vede k tomu, ze se stale mene zamestnavatelu odhodla k tomu, nekoho vubec zamestnat.

    Vazeny, po letech socialisteho hospodareni (Zeman, Spidla, Gross, Paroubek) a sabotobvni Topolankovy vlady mame nyni vladu, ktera nam vsem dava nadeji. Ale bude to nejaky cas trvat, nez se uklidi ty strepy, ktere nam tu socialni demokracie zanechala. Mozna to zni trochu podivne, ale to nejrozumnejsi co byste mel udelat je, ze pujdete za svym zamestnavatelem a pozadate o snizeni platu. Ona ta krize totiz jeste neskoncila. A jestli nyni vsichni spolecne nepodporime nase zamestnavatele, tak se mozna budeme muset jit zitra past do parku.
    16.7.2010 04:10 Z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    ...a firma mysli nejdriv na sve zamestnance a pak az na svuj vlastni zisk? :-D Leda jim tak ucpe hubu, aby se citili relativne dobre a nemektali, tot vse. Proc bych se mel otravovat, kdyz pracuju, abych zil, neziju, abych pracoval? Lidi se chcou bavit, mit rodiny, vztahy, blah blah blah... a ne tohle.
    16.7.2010 09:04 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Prosimte, ja jsem dycky volil pravici, ale co ty tu pises za nesmysle...

    1.Jak zamestnavatel riskuje sve zivotni uspory? (ted myslim jednatele s.r.o. treba, ktery podle me ruci do vyse nesplaceneho vkladu ne? - desitky az stovka tis. Kc, jak riskuje napr. generalni a ostatni reditele akciove spolecnosti, pripadne Vas primo nadrizeny manager, ktery je take zamestnanec) - takze naprosty nesmysl, co pisete

    2. Ja mam s firmou smlouvu na 8h denne. Proc JA bych mel myslet smarja na firmu??? Tohle je podle me jakysi prasacky typicky levicacky mysleni. Proste tvrde kapitalisticky: Ja mam smlouvu na 8h denne, pokud chce firma vice, melo by se resit dodatkem pracovni smlouvy pro dany mesic a HOTOVO. Naprosto stejna situace je prece ve vztahu firma - firma, pripadne firma - zakaznik. Objednam 8 oken, mam smlouvu na 8 oken, dostanu 8 oken, dostal jste nekdy 9 okno zadarmo? Pokud chci vice, dodatkuje se smlouva na 9 okno, zaplatim 9 okno a HOTOVO. Vy jste typickej levicak, co by chtel ostatni odrbavat, jak mu vyhovuje.
    16.7.2010 09:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Ve chvíli kdy zakládáš start-up tak do toho třeba dáš všechno co zrovna máš bez jistého výsledku.
    16.7.2010 09:12 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Ano, v tomto pripade mate pravdu, ale myslim, ze pocet lidi zamestnanych v techto firmach nebude prilis vysoky, v bodu 1. jsem se snazil popsat typickou situaci
    16.7.2010 09:19 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Jenže každá firma byla někdy start-up. Třebaže třeba kapitálově silný.
    16.7.2010 09:35 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Aha, takze majitel firmy nekdy na zacatku riskoval a to mu ted dava nejaky prava nebo co? On taky ted muze za ten risk pekne ryzovat...nevim, proc by tohle melo nejak ovlivnovat vztah firma - zamestnanec. Mam smlouvu na 8h, boucham dle nej. vedomi a svedomi 8h denne TECKA. Jinak - moji rodice vlastni firmu - obrat cca 100 mil. rocne nic velkeho, jen na vysvetlenou....
    16.7.2010 09:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Já komnetuji jen bod 1. tvého komentáře, s bodem číslo 2 naprosto souhlasím, zaměstnavatel by neměl mít možnost zaměstnanci přikázat přesčas, ani těch 150 hodin ročně.
    16.7.2010 10:06 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Jako ja chapu kam miris, ale vem si treba management ve vetsine a.s. ten nema s majitelem skoro nic spolecneho (vyjimky) ale je to prave tento management, ktery je zodpovedny za pravidla vuci obyc. zamestnancum
    Gilhad avatar 16.7.2010 15:33 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Kdyz se zaklada start-up, tak ma treba cenu pracovat prescasy, vikendy, svatky ... pokud ovsem budu mit na tom start-upu podil. Pokud ne a jsem placeny za 8 hodin, tak pracovat 8 hodin, pokud za 16, tak samozrejme pracovat 16 - to uz je na majiteli, jak si to propocita a co chce riskovat.

    Jinymi slovy - pokud se mam podilet na nakladech, tak se chci podilet i na zisku, pokud se nemam podilet na zisku, tak se citim vazan splnit jen to, co mam ve smlouve a zaplaceno - i muj volny cas ma nejakou cenu a vyhazovat ho jen aby nekdo jiny mel moznost zisku aniz bych ja dostal protihodnotu povazuju za silne nevyhodne.
    Petr Bravenec avatar 16.7.2010 09:37 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Sory, ale to, že podnikatel-zaměstnavatel riskuje veškeré úspory a investuje do svého podniku veškerý svůj čas, je problém pouze dotyčného podnikatele. Nevidím důvod, proč by měl být zaměstnanec nucen pracovat nad dohodnutou dobu jenom proto, že zaměstnavatel to tak přece dělá taky.

    Zaměstnavatel dělá na svém, zaměstnanec dělá na cizím.

    Zaměstnavatel riskuje a investuje proto, aby za své riziko dostal někdy v budoucnu nadstandardní odměnu (nebo taky ne). Zaměstnavatel prodává své nápady, svou podnikavost.

    Zaměstnanec prodává jediné - svůj čas. Je to relativně bezrizikové, ale zisk je omezený. Nadstandardní odměna nikdy nepřijde. Pro zaměstnance není výhodou, pokud dělá od nevidím do nevidím.

    Nelíbí se mi takové porovnávání zaměstnaců a zaměstnavatelů a tvrzení, že jeden to dělá dobře a druhý ne. Každý volí jinou strategii se všemi riziky (když zbankrotuju, půjde celá rodina pod most) a jistotami (zaměstnání ze mě milionáře nikdy neudělá). Lidi jsou zvířátka a chovají se tak, jak jim to vyhovuje, a neberou ohledy na ostatní.

    Já bych naopak šel za zaměstnavatelem a požádal o zvýšení platu - je krize, zvýšené riziko, a v takové situaci se za jistotu připlácí. Jestli chce zaměstnavatel jistotu, že mu budu tvrdnout v práci přes noc, ať zaplatí, nebo ať si hledá někoho jiného. Co je mi po zaměstnavateli? Na tomto světě kopu za sebe a za svou rodinu.

    Tahat do tohoto tématu politiku se mi vůbec nelíbí. Blil bych.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    16.7.2010 09:39 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    souhlas
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.7.2010 09:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Presne tohle egoisticke mysleni, jen na sebe a teprve potom na firmu, ktera mi propujcila pracovni misto, to vede k tomu, ze se stale mene zamestnavatelu odhodla k tomu, nekoho vubec zamestnat.
    Já do práce chodím, abych udělal nasmlouvanou práci. Ta firma samotná je ale byznys někoho jiného, jsou to cizí rizika a cizí zisky. S tím, že ve většině firem navíc člověk rizika sdílí, ale ze zisků nic neuvidí. Na firmu ať si jako první myslí podílníci a akcionáři. Pokud jako OSVČ dělám něco na zakázku, tak taky řeším, aby mi klient zaplatil, a na dotyčnou firmu "nemyslím".
    A jestli nyni vsichni spolecne nepodporime nase zamestnavatele, tak se mozna budeme muset jit zitra past do parku.
    Nejlepší jsou firmy, co na začátku krize srazily zaměstnancům platy o veškeré prémie, jenže krize se pak na ziscích firmy nikterak neprojevila, protože daný obor zůstal netknutý. Což se zaměstnancům nahlas neříká, ale těm, kteří tam vidí do účetnictví, je jasné, že si 'díky krizi' firma šikovně srazila náklady na zaměstnance. A vedení se to samozřejmě líbí, takže s tím nic nedělá a dělat nebude, než si zaměstnanci uvědomí, jak je šidí, a půjdou jinam.
    16.7.2010 11:16 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Prosim o vysvetleni, proc bych mel dotovat sveho zamestnavatele, kdyz si mohu najit jineho v radu dni.

    Dale: Jak se bude takovy zamestanavatel tvarit, kdyz naridi neplaceny prescas a uslysi v odpoved: "Fajn, ale za prislusny podil na forme."? Asi dost kysele, ze?

    A na konec: Neplette si obranu vlastnich zajmu se socialismem. Tohle je cisty kapitalismus - neco za neco. A pokud se Vam to nelibi - za branou rozhodne neni zastup kvalifikovanych odborniku, kteri by mne nahradili.

    16.7.2010 16:47 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    vy si mozna najdete zamestnavatele hned, ale ja zde argumentuji v obecne rovine. Ten osobni egoismus, ktery ze vsech prispevku jen tryská svedci o tom, ze velka vetsina spolecnosti jeste nepochopila kolik bije.

    Nase budoucnost je v rukach podnikatelu (zamestnavatelu). Ty si musime hyckat, oprasovat, chranit a ne je vystavovat tlaku nejakych nesmyslnych zakonu. Protoze jenom s dostatkem podnikatelu udrzime spolecnost na nejake urovni, abychom se nemuseli bat vyjit vecer na ulici. Nekdy drive zde psal pan Smolik, jak jeho zamestnanci sami od sebe zadarmo pracovali pro firmu, aby se firma vubec udrzela. Bez te firmy by byli bez prace. A jak pan Smolik psal, lide to delali dobrovolne a radi, asi take proto, ze byli schopni myslet trochu v sirsich dimenzich.

    Troufam si tvrdit, ze vsechny ty porcelanky, sklarny, textilky a jine zbankrotovane firmy by tu jeste stale fungovaly, kdyby zamestnanci nesmyslne netrvali v dobe krize na vyplatach, odstupnem a pod.
    pavlix avatar 16.7.2010 20:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Nekdy drive zde psal pan Smolik, jak jeho zamestnanci sami od sebe zadarmo pracovali pro firmu, aby se firma vubec udrzela.
    kdyby zamestnanci nesmyslne netrvali v dobe krize na vyplatach
    a žrali kořínky.

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Bravenec avatar 16.7.2010 20:37 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Já vám začínám rozumět, když říkáte, že bychom si měli podnikatele hýčkat. Souhlasím s vámi. Chápu taky, že lidem může záležet na firmě natolik, že pracují zadarmo - pokud mají pocit, že ta firma je "jejich", nikoli však v případě, že kvůli magorovi nadřízenému musejí trávit v práci noci. A taky si myslím, že zaměstanci jsou v této společnosti až příliš chránění na úkor zaměstnavatele.

    Nicméně si myslím, že všechny ty porcelánky, sklárny, textilky a jiné zbankrotované firmy byly odsouzené k zániku už mnohem dříve kvůli špatným rozhodnutím managementu nebo prostě kvůli změně podmínek. Taková firma už jednou ukázala, že to neumí a že je nesmysl prodlužovat její agonii tím, že přijdu domů a řeknu "Máňo, ten náš pan zaměstnavatel je takový podnikavý, hotová budoucnost světa, nechal jsem mu výplatu... jdi na kořínky!".
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    16.7.2010 22:53 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Tohle se mi libi - jednou je trvani na tom, ze nejsme otroci, socialismus, jednou osobni egoismus :-) Mate v zasobe jeste nejake dalsi pejorativni oznaceni?

    O tom, ze nase budoucnost je v rukou podnikatelu, by se dalo s uspechem pochybovat. Pokud tedy mate na mysli drobne podnikatele (OSVC). Schvalne se podivejte, kolik % zamestnancu je v podnicich s rozvolnenou vlastnickou strukturou (akciovky a velka sro). Mozna s prekvapenim zjistite, ze nejvetsi zamestanavatele (= majitele podniku) jsou fondy.
    Dalsi vec je ta, ze kdyz prijde velky zamestnavatel, pak ocekava hyckani, oprasovani, ... ve forme investicnich pobidek - coz je prave vec, ktera je trnem v oku vsem pravovernym. Cili by bylo vhodne nejak konkretizovat, jak to vlastne s tim ... myslite :-)

    Krize je, nejen dle meho mineni, pouhou zaminkou k tomu, aby byly snizovany naklady na zamestnance. A je velice zajimave, ze management vzdy trva na svych zlatych padacich, a to i v pripade, ze pro to "stado" dole nejak nezbyvaji penize na vyplaty.
    Mimochodem: Troufam si tvrdit, ze ani Vy nepracujete zadarmo. Tedy ... pokud nepocitame nutne naklady typu "pracovni" snidane, obedy, vecere, navstevy spolecenskych akci, ..., ktere se nejak zahrnou do nakladu :-)
    18.7.2010 01:57 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Pokud jako zamestnavatel chcete, aby si zamestnanci podnikatele "hyckali", dejte jim podil na moci a rozhodovani. Treba formou druzstevniho vlastnictvi.

    Ale cekat, ze nekdo (zamestnanci) bude z dobre vule podporovat zisk a nest riziko nekoho jineho (podnikatele) - myslim, ze tu ze sebe zbytecne delate blbce. Spolecnost tak fungovat nemuze, to je stejna utopie jako komunismus.
    pavlix avatar 16.7.2010 19:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    tenhle prispevek presne ukazuje, kam az nas az soc.demokraticke mysleni pod vedenim Paroubka privedlo. Jestli me muze nutit zamestnavatel k prescasum?
    Myslím, že je to velmi důležitá otázka.
    To bych skutecne blil, zamestnavatele riskuji vsechny sve zivotni uspory, pracuji od nevidim do nevidim, jak zde pan Smolik pise a Vas nenapadne nic jineho, nez ze za cestu autem utratite o 2400 mesicne vice.
    Že zaměstnavatel není schopen zorganizovat práci a čas, není chyba zaměstnance, a nevidím důvod, aby za jeho neschopnost zaměstnanec platil jedinou korunu.
    Presne tohle egoisticke mysleni, jen na sebe a teprve potom na firmu
    Zaměstnanci nejsou charita. Neplést si to.

    Stejnětak nejsou vlastnictvím zaměstnavatele.
    mame nyni vladu, ktera nam vsem dava nadeji
    Tou nadějí se klidně zadavte.
    Ona ta krize totiz jeste neskoncila
    Jo... taky jsem přestal školit pro pobočku jedné firmy, kde cosi mleli o krizi a na základě toho mi svévolně snížili sazbu, dokonce zpětně. Soudit se o těch pár tisícovek nebudu :).

    Kdykoliv zástupce firmy řekne cokoli o krizi, nastražím uši a přemýšlím, jestli se mě právě nepokouší někdo okrást :).
    A jestli nyni vsichni spolecne nepodporime nase zamestnavatele, tak se mozna budeme muset jit zitra past do parku.

    Píšeš v první osobně množného čísla. Uveď tedy prosím konkrétní způsob, jak podporuješ svého zaměstnavatele, a jak očekáváš, že se ti odvděčí.

    Doby, kdy se říkalo, jak všichni budeme společně pracovat, abysme dohnali a předehnali, jsou pryč.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    19.7.2010 13:45 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Já se nestačím divit kolik lidí reaguje. Proč mu to proboha žerete?
    16.7.2010 08:56 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    nenarodil jsem se proto, abych pracoval!
    David Ježek avatar 16.7.2010 09:05 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    nebýt práce tisíců generací před tebou, tak si seděl někde v jeskyni, mlátil o sebe šutrama a žral u toho syrovýho potkana.
    Petr Bravenec avatar 16.7.2010 09:39 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    Ono se to říká jinak: "Nežiju proto, abych pracoval. Pracuju proto, abych žil".

    Což už zní lépe a práci to nevylučuje. Vylučuje to pouze nucenou práci na vlastní náklady a přes noc.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    16.7.2010 16:18 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    ja se je o to neprosil. co jsi udelal ty pro to, aby dalsi generace se do tej jeskyne nevratili? odkroutil si tu svou osmicku v tej tvej strasne dulezitej praci, bez ktere by nase spolecnost nemohla zarucene existovat? nebo myslis to psani clanku na cdr? polib mi...
    David Ježek avatar 18.7.2010 20:54 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    aha, už jsem pochopil. nikoli hlupák, ale pouhý primitiv s IQ těsně nad hranicí debility, kterého náhodou někdo pustil k internetu. v pořádku, listina základních práv a svobod ČR, která je výsledkem lidské práce, se vztahuje i na tebe.
    18.7.2010 21:54 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    aha, už jsem pochopil. nikoli hlupák, ale pouhý primitiv s IQ těsně nad hranicí debility, kterého náhodou někdo pustil k internetu. v pořádku, listina základních práv a svobod ČR, která je výsledkem lidské práce, se vztahuje i na tebe.
    17.7.2010 15:09 lok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik přesčasů měsíčně v práci naděláte?
    My osvc prescasy nedelame. Ale hodiny nad 160 mesicne urcite. :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.