abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (24%)
     (8%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 50 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    30.7.2007 14:45 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    nápadité, leč nudné :-(
    30.7.2007 14:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Ano, uhádl jste, tohle je přesně ten důvod, proč si pořizuji velké monitory – když si prohlížím nějakou webovou stránku, zajímá mne hlavně ta velká bílá plocha okolo. Vlastní obsah ať se klidně krčí někde v rohu, vždyť je nepodstatný… A dalo by se pokračovat dál a dál, ve výsledku bych před to "použitelný" určitě doplnil "ne-". Bohužel :-(
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 14:59 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Při 800 na 600 je to přes celé :-). Ne, vážně: šlo mi o vzhled, rád dělám pružný layout přes celé, ale on je pak takový "nudný" (zlí jazykové mi to řekli i do očí).

    Ohledně použitelnosti jsem zkoumal, jestli uživatel najde menu. Našel.

    Bez Javascriptu to funguje, bez Flashe taky.

    A vůbec, když ti to vadí, vypni si CSS.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.7.2007 15:04 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Ty máš nápady, to se musí nechat!
    30.7.2007 15:06 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    pružný layout přes celé, ale on je pak takový "nudný" (zlí jazykové mi to řekli i do očí).
    Zlí jazykové mají patrně pocit, že nejlepší je jejich layout, který začíná
    <table width="800">
    Takže se na zlé jazyky vyprdni.

    Btw, nápad je to zajímavý, ale dost matoucí. Menu sice člověk nakonec najde, ale až po té, co chvilku myší šmejdil a klikal na File Edit atd.
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 15:09 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu

    Zlí jazykové takoví: viz [redacted].

    Já je naučil CSS a PHP a oni na mě takhle! Teda Radim a toho jsem nic neučil.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Luk avatar 30.7.2007 15:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Nikdy se nezavděčíš. Buď je pevná šířka a je to při určitém rozlišení vzhledem k monitoru příliš malé, případně velké. Nebo je šířka pružná, ale pak pokud je písmo stále stejné, na velkých monitorech vycházejí únavně dlouhé řádky. Nebo se mění i velikost písma, ale pak to koliduje s rastrovými grafickými elementy a obrázky (působí to divně). Když budeš tyto obrázky škálovat, bude to bída. Pak ještě můžeš udělat grafiku jen v SVG (a fotky nechat být nebo škálovat) - pak to sice vypadá dobře, ale některé prohlížeče to nezobrazí. Vyber si ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.7.2007 15:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Proč by vycházely únavně dlouhé řádky? Když řeknu, že chci na řádku maximálně zhruba 60 znaků, tak můžu stránku zobrazovat třeba na roli papíru, a řádek delší nebude. Kouzelná slůvka: CSS a max-width.
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 15:41 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Která neplatí v MSIE 6, (druhém) nejrozšířenějším prohlížeči.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.7.2007 15:56 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Ale dá se tam úspěšně emulovat přes expressions.
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 15:59 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Hackování je také skvělé, ale co formality á la validita?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.7.2007 16:09 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    To si holt musí autor vybrat.

    Pokud vás to trápí, ukryjte odkaz na separátní stylopis pro MSIE do podmíněného komentáře. Ostatní prohlížeče a validátory to budou ignorovat (neboť to bude podle standardů pouhý komentář v kódu), ale MSIE dostane, co bude třeba.
    30.7.2007 16:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Formality jsou formality. Důležité je, aby stránku pokud možno správně zpracovalo co největší množství současných i budoucích prohlížečů. Formální validita je pomůcka, jak toho dosáhnout, nikoli posvátná kráva. V tomto konkrétním případě se bavíme o CSS, který je možné naservírovat pouze pro MSIE. Takže HTML i CSS pro normální prohlížeče může být plně validní, a k CSS pro MSIE se dostane pouze MSIE. Navíc expressions jsou v CSS taky plně validní, pouze nesplňují žádný z levelů, které dnešní prohlížeče umí, ale nějaký vyšší (dosud, a asi nikdy, nevydaný). A s tím musí umět prohlížeče zacházet. CSS je totiž od začátku stavěno jako plně dopředu kompatibilní, takže pokud má CSS správnou syntaxy, musí si s ním prohlížeč poradit, i když bude obsahovat pro něj neznámé atributy nebo hodnoty.
    andree avatar 30.7.2007 17:16 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    koho trapi IE...
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 17:26 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    I mě občas.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.7.2007 17:36 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    tak ho nepoužívajte, keď trápi :-)
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 17:54 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Já ho nepoužívám (byť ve škole je jen MSIE 7, Firefox jsem tam stejně narval). Ale půl populace jej používá.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    andree avatar 30.7.2007 23:31 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    to je ale chyba tej populacie...
    Luk avatar 30.7.2007 19:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Tak nebudou řádky únavně dlouhé, ale bude vpravo/vlevo/po stranách volné místo. Není to tedy řešení, je to převedení na svého druhu první variantu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.7.2007 19:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Je trochu rozdíl mezi prázdným místem okolo úzkého sloupce textu, který se špatně čte a kterým musím posouvat, a prázdným místem okolo textu, který se dobře čte – a místo je prázdné prostě proto, že tam není co zobrazit.
    Luk avatar 30.7.2007 21:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Tomu nerozumím - jaký je rozdíl mezi tím, když se celý design udělá na fixní šířku (třeba 770 px) a text se zobrazuje uvnitř, anebo když se udělá design pružný (čímž se šířka roztáhne třeba na 1570 px) a u textu v něm se omezí šířka tak, že je řádek široký oněch 770 px?

    Podle mě je to stále tentýž problém - liší se to maximálně v tom, že v prvním případě bude volné místo kolem celého, kdežto ve druhém případě jen kolem textu, což je esteticky jednoznačně horší.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    31.7.2007 08:38 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Rozdíl je v tom, jestli se design udělá na fixní šířku 770 px, nebo se udělá design pružná s šířkou textu třeba 70 ex (70 znaků). To první se bude špatně číst komukoli, kdo nemá nastaven stejný poměr velikost fontu / DPI stejný, jako autor webu. To druhé se bude číst dobře většině populace, která je na čtení textu o určitém počtu znaků zvyklá.
    Luk avatar 31.7.2007 11:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    To sice ano, ale nic to nemění na tom, že je to jen jedno špatné řešení z řady špatných.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    31.7.2007 11:07 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Já tedy vidím výrazný rozdíl v tom, zda čtu text, který má 60 znaků na řádku a čte se dobře, nebo text, který má 6 nebo 600 znaků na řádek a čte se špatně. V tom prvním případě můžu sice zlepšovat ještě třeba tvar písma nebo vyhlazení, ale to už s tvorbou webu nemá mnoho společného. V tom druhém případě je co zlepšovat, aby se text stal vůbec použitelným. Tedy to první sice není ideální, ale je výrazně lepší, než to druhé.
    Luk avatar 31.7.2007 13:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Jenže ono to, že ten text bude striktně 60 znaků na řádku, může v důsledku znamenat také to, že se (třeba při třísloupcovém designu) část stránky dostane mimo viewport a bude se muset horizontálně scrollovat, což je také špatně. Pokud to nebude striktní, tak bude zase při menším rozlišení znaků méně, a to třeba i dost podstatně.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    31.7.2007 13:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Pokud bude těch znaků méně při nízkém rozlišení, znamená to, že se jich víc na šířku obrazovky nevejde. A to není problém, se kterým by mohl webdesigner něco udělat (a už vůbec to nespraví fixním layoutem). Tedy pokud nechce dát na web nabídku, že každému, kdo si řekne, koupí lepší monitor :-)
    Luk avatar 31.7.2007 13:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Jenže o to tady celou dobu jde. Při návrhu webdesigner musí brát v úvahu šířku monitoru (resp. rozlišení) u cílové skupiny. Pak se teprve může rozhodnout, kolik sloupců může použít, aniž by to mělo nepříjemné dopady na čitelnost. Když se rozhodne udělat sloupec jen jeden, pak to může znamenat, že na velkém monitoru bude úzký, aby řádky nebyly příliš dlouhé. Když naopak zvolí třeba tři sloupce, při malém rozlišení se tam příliš znaků nevejde.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    31.7.2007 13:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Jenže ve zde diskutovaném případě rozhodně není problém v tom, že by na webu bylo tolik informací, že by byl problém vtěsnat je na malý monitor. Pořád je velký rozdíl v tom, pokud se mi při velkém rozlišení zobrazí sloupec široký 70 znaků a vedle prázdné místo, protože by se víc znaků na řádek špatně četlo – a mezi tím, když se mi na velkém rozlišení zobrazí sloupec široký 10 znaků a vedle prázdné místo, protože autor nastavil šířku v bodech a nepočítal s tím, že můžu mít nastavené velké písmo. Navíc dnes se stále nepoužívají na webu 2 nebo 3 plnohodnotné sloupce textu (protože to prohlížeče neumí buď vůbec, nebo špatně), ale jeden sloupec textu plus jeden nebo více sloupců doplňkových (navigace apod.) Se šířkou (případně pozicí) těchto sloupců se dá zpravidla manipulovat, a tyto sloupce tedy mohou buď využít nevyužité místo okolo hlavního textu, nebo hlavnímu textu naopak udělat místo. V prvním případě (při vysokém rozlišení) tedy mám vše na jedné obrazovce a nemusím skrolovat, ve druhém případě (nízké rozlišení) mám na první obrazovce to nejdůležitější a text má dostatečný prostor.

    Webdesigner navíc moc nemůže brát do úvahy šířku monitoru, protože jeho web se může zobrazovat na displeji mobilu i na širokoúhlém LCD panelu. Použitelný by měl být pokud možno na obojím. Se současným CSS to není zrovna jednoduché dosáhnout, ale rozhodně lepší výsledky dostane použitím proměnné šířky layoutu omezené minimem a maximální délkou řádku, než jedním obrázkem na pozadí, do kterého se musí všechno vejít.
    Luk avatar 31.7.2007 14:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Webdesigner navíc moc nemůže brát do úvahy šířku monitoru, protože jeho web se může zobrazovat na displeji mobilu i na širokoúhlém LCD panelu.
    Mobily, které jsou schopny zobrazit např. jen 20 znaků na řádek, bych příliš v úvahu nebral. Lepší je pro ně vytvořit vlastní šablonu pro médium handheld (což má i další výhody) - i když nevím, do jaké míry to umí prohlížeče v mobilech správně použít.
    rozhodně lepší výsledky dostane použitím proměnné šířky layoutu omezené minimem a maximální délkou řádku, než jedním obrázkem na pozadí, do kterého se musí všechno vejít
    Jde o to, co je cílem. Pokud je cílem, aby se to vešlo do obrázku, musí se to tam vejít (když si to zákazník přeje a nechce ustoupit). Není to samozřejmě dobré, ale často se opravdu vybírá jen ze skutečně špatných řešení to nejméně špatné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 30.7.2007 15:40 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Samá pozitiva a soc. jistoty... :-)
    Algi avatar 30.7.2007 15:07 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    tak přesně s tímhle taky souhlasím. proč je to tak malé? protože autor neumí udělat layout stránky tak, aby se rozšiřoval podle rozlišení. typický problém: "Optimalizováno pro ..."

    btw, jestli chceš používat Mac-like dekorace, tak si prosím tě přehoď pořadí tlačítek v rámu okna. tohle vypadá s prominutím trapně...
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 15:12 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    proč je to tak malé? protože autor neumí udělat layout stránky tak, aby se rozšiřoval podle rozlišení. typický problém: "Optimalizováno pro ..."

    To chceš udělat několik pozadí a měnit je Javascriptem? Díky, nechci.

    btw, jestli chceš používat Mac-like dekorace, tak si prosím tě přehoď pořadí tlačítek v rámu okna. tohle vypadá s prominutím trapně...

    To v Gnome není tak snadné.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.7.2007 15:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    To chceš udělat několik pozadí a měnit je Javascriptem? Díky, nechci.
    Ne. Jediné rozumné řešení je žádné takové pozadí nepoužívat. Ostatně dělat vnější rámeček kolem celé webové stránky je nesmysl, ten rámeček už vám udělá webový prohlížeč. Takže jakýkoli další rámeček je jen plýtváním místa. Bohužel udělat web "rámeček v rámečku" je stále oblíbené, na první pohled to vypadá líbivě. Do té doby, než máte web začít používat, nebo než web opustí grafikův editor a je nutné do něj dostat skutečné texty. Pak se ukáže, že design webu, který by se náramně vyjímal vytištěný a pověšený na zdi, se pro praktické použití moc nehodí.
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 15:34 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Tenhle web není určen k tomu, aby nesl velké myšlenky. Je to moje stručná prezentace a řekl bych, že to plní.

    Wikipedii, nebo nějaký webzin bych do takového layoutu ani náhodou necpal.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Algi avatar 30.7.2007 15:33 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu

    To chceš udělat několik pozadí a měnit je Javascriptem? Díky, nechci.

    No, asi máš pravdu. já bych se s tím taky moc nemazal:)

    To v Gnome není tak snadné.

    stačí upravit v gconf-editoru: /apps/metacity/general/button_layout

    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 15:35 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Díky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.7.2007 15:05 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    No originální je to v tom, že to narozdíl od těch otravných reklamních popupů nenapodobuje windows.
    30.7.2007 15:21 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    No originální je to v tom, že to narozdíl od těch otravných reklamních popupů nenapodobuje windows.

    +1. Ale jako nápad to není špatný. Ale když už, tak bych možná místo screenu okna, hodil rovnou screen celé pracovní plochy GNOME/KDE nebo co používáte.. Aspoň by tam nebylo tolik bílého místa.. Teď mě tak napadá.. NIC sem neřek! Zapomeňte na to. Du to vyzkoušet :-)
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 15:23 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Problémem je rozlišení klienta ve vztahu k rozlišení pozadí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    andree avatar 30.7.2007 15:25 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    +a vobec nemam rad weby, ktore sa snazia tvarit ako "aplikacie"... u freemailov a pod. to pochopim, ale homesite v tvare okna... aspon ze ten obsah nie je v frame :o))
    David Heidelberg avatar 30.7.2007 15:24 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    freshmouse avatar 30.7.2007 15:34 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Já myslím, že samotného tě to omrzí. :-)
    eXces avatar 30.7.2007 16:02 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu

    No nevím, prvně jsem kliknul na ty tlačítka v pravém horním rohu, potom klasicky na to menu (File, Edit, View, ...), když to nic neudělalo, zkusil jsem tu navigaci, kterou jsem předtím ignoroval, protože měla natolik odlišnou barvu (a nehodící se) od zbytku webu, že jsem myslel, že je to nějaká reklama. No nic. Je to bída, ale nějak se začít musí.

    Minule si mi nevysvětlil co je ona záhadná chyba s float v IE, tak mě vlastně napadá, proč to sem píšu... Zkus to menu předělat na seznam. Jestli to taky není chyba v IE teda.

    Jinak bych nedělal pevnou výšku, ten scrollbar uvnitř nevypadá dobře.

    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 16:31 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    No nevím, prvně jsem kliknul na ty tlačítka v pravém horním rohu, potom klasicky na to menu (File, Edit, View, ...), když to nic neudělalo, zkusil jsem tu navigaci, kterou jsem předtím ignoroval, protože měla natolik odlišnou barvu (a nehodící se) od zbytku webu, že jsem myslel, že je to nějaká reklama.

    Proto jsem to zesvětlil, ale budu muset víc. Reklama takhle? Ono je to výrazné, aby to kontrastovalo s grafikou a tudíž aby šlo poznat, že to je podstatné. Reklama mě fakt nenapadla.

    Minule si mi nevysvětlil co je ona záhadná chyba s float v IE, tak mě vlastně napadá, proč to sem píšu... Zkus to menu předělat na seznam. Jestli to taky není chyba v IE teda.

    Zapomněl jsem na to. Když dám prvek1 a pod něj (v kódu) prvek2, pak dám prvek1 odplavat (odfloatovat) doprava a prvek2 dostane pravý okraj (margin). Prvek2 se v MSIE (jinde ne) objeví pod prvkem1 jakoby měl čekat (clear: both), ač to po něm nikdo nechce.

    Jinak bych nedělal pevnou výšku, ten scrollbar uvnitř nevypadá dobře.

    Pak bych musel řezat obrázek, což nechci. Nebo by to přetékalo, což nechci. Nebo by se to neukázalo, což nechci.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    eXces avatar 30.7.2007 21:22 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu

    Právě reklama se často nehodí do stránek vizuálně, takže to co se tam nehodí moje oči při zběžném prohlédnutí odfiltrují;-)

    Díky, to je zajímavý, až budu mít čas, tak se na to podívám.

    BTW právě ořezem obrázku nic neztratíš a naopak ušetříš nějaká ta přenášená data uživateli.

    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    30.7.2007 16:18 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    To je na rozlisenie 640x480 alebo menej? :)
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 16:31 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Ne, více než 640 na 480.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.7.2007 16:21 peto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Neviem co proti tej velkosti mate, je dokazane, ze text v stlpcekoch sa cita rychlejsie (napr. noviny..) :-).
    30.7.2007 16:36 paranoiq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    nefunguje menu a tlačítka! :)
    Jardík avatar 30.7.2007 17:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu

    Než jsem našel menu a zjistil, že je to ten modrej humus bijící do očí na vybledlém pozadí ... mně osobně se ty stránky zdají příšerné, ale co člověk, to názor. Nechte si to ohodnotit třeba na intervalu.

    Věřím v jednoho Boha.
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 17:29 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Na ten bulvár, kde píše i Hulán už ani nepáchnu. To radši diskuse na JPW, tam nejsou kreténi á la Hulán (no comment), či Málek (viz cenzura na Intervalu), ale je tam třeba Dero, nebo DoubleThink.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    30.7.2007 17:36 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Pozadie by stačilo rozrezať, jeden float left, druhý float right, a človek má hneď rámček. Nevraviac o tom, že zväčšením písma to nahodí nejaký scrollbar, ako keby browser nemal svoj vlastný. Celkovo za 5-.
    juraj-bit avatar 30.7.2007 18:09 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Klikám ako blbec na to horné menu a ono to nič nerobí :D
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.7.2007 18:45 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    To nefungujici menu je prohresek proti pouzitelnosti jako krava...vetsina lidi bude IMHO zkouset jako prvni prave to. A maly to je zbytecne, k tomu se pridavam taky. Ale jinak to vizualne neni tak hnusny ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 19:05 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Zrovna ty položky menu se tam tak hodí, navštívím osobní stránku a z položek menu okamžitě vybírám: File, Edit, View, History, Bookmarks, Tools, Help. Polovina z toho je nesmysl, navíc na osobním webu v češtině.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Daniel Kvasnička ml. avatar 31.7.2007 09:43 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Jenze presne takhle bezny Franta nepremysli, s tim se smir :-) Vidi menu, instinktivne klika, protoze to tak v podobne vypadajicim prostredi vzdy funguje.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    31.7.2007 09:51 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Proč by tak taky běžný Franta měl přemýšlet? Pokud k nějakým informacím přibalím balast, který vypadá jako informace, je to rozhodně chyba moje jako autora. Design znamená mimo jiné zařídit, aby danou věc člověk mohl používat s nejmenší námahou, u webové stránky tedy mimo jiné to, aby nemusel přemýšlet o tom, co na webovou stránku patří a co tam nepatří, ale stejně to tam je.
    Fluttershy, yay! avatar 31.7.2007 10:32 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    BFU má taky rád barvičky, animace, Flash, Javascript, [frontpíč],... Alespoň tak vypadají jeho pokusy v rámci tvorby webu. Ne všichni jsou pravda takoví.

    Důležité je, kam web míří. Pro stránky ministerstva je použitelnost a přístupnost mnohonásobně důležitější než design. Pro e-shop je použitelnost a přístupnost také důležitá. Pro osobní stránky je důležitá sdělená informace a případně i design, použitelnost ani přístupnost není dramaticky důležitá (když už, tak si mohou vypnout CSS).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    31.7.2007 11:40 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    (když už, tak si mohou vypnout CSS)
    Běžný uživatel netuší co je CSS, takže ani neví, že se dá vypnout a už vůbec nemá ponětí jak na to.
    Fluttershy, yay! avatar 31.7.2007 12:45 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Jeho chyba :-). Mělo by se více propagovat "View - Page style - No style" ve Firefoxu. Uděláme kampaň "Špatný vzhled stránek? Třikrát klikněte a přečtete si, o co jde."!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Daniel Kvasnička ml. avatar 31.7.2007 14:40 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    S tim vsim ja souhlasim, vsak taky muj prispevek byl kritika jeho pristupu :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Jardík avatar 30.7.2007 19:58 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Odkaz na to metacity téma by nebyl?
    Věřím v jednoho Boha.
    Fluttershy, yay! avatar 30.7.2007 20:43 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu

    Tady.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kotyz avatar 30.7.2007 21:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    je to zbytecne maly.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    stafan avatar 31.7.2007 10:00 stafan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    originální a celkem i pěkný, jen bych to ještě vycentroval na střed i vertikálně
    multi avatar 31.7.2007 15:44 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    v linksu to frci :-)
    ve firefoxu to je nejake malinkate pri mem rozlizeni 1600x...
    31.7.2007 20:50 voj-tech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Vypada to zajimave, ale pouzitelne to moc neni. Ta mala fixni velikost na tvych strankach je ale koneckoncu celkem ok -- textu tam moc neni, takze se nema na velkych monitorech co roztahovat. Nejakym zpusobem bych se ale snazil vyhnout tomu iframu, cili aspon promenna vyska by byla fajn. :)
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2007 11:04 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu

    To není iframe, ale overflow: auto.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2007 11:55 voj-tech
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    Aha, to jsem ani nevedel, ze overflow: auto se chova takhle.
    teekey avatar 3.8.2007 21:37 teekey | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový design webu
    napadne mi to pripomina Firefox s nejakym "echt cool" skinem, ale jinak pekne, osobne davam prednost obsahu a provedeni spise strohemu (plaintext only) :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.