abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 550 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 20:12
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    28.4.2008 18:16 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    * Vyjmenujte 5 kvalitních aplikací pouze pro Windows. (Maximální čas 10 vteřin)
    * Vyjmenujte 1 kvalitní aplikaci pouze pro Linux. (Maximální čas 11 minut)

    skvely clanek na pobaveni, diky:-)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Fluttershy, yay! avatar 28.4.2008 18:20 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Není zač.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jan Drábek avatar 28.4.2008 18:53 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Za 10 vteřin bych si vzpomněl na 10 kvalitních programů pro linux... ale ani 11 minut by mi nestačilo abych si vzpomněl na dobré (především aplikace) pro windows :-D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    28.4.2008 18:55 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Tak to je lehké. Určitě aspoň polovina z těch tvých deseti bude kvalitní aplikací i ve Windows :-P
    THIS IS SPARTA!
    28.4.2008 19:47 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Za deset sekund mě napadly minimálně K3b, Nginx a Gauche Scheme. :-)
    Jan Zahornadsky avatar 28.4.2008 23:32 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Nerad zklamu, ale ani jedna není pouze pro Windows.

    Já se klidně přiznám, že ani jedno jsem nezvládl. Pokud by však snížil nároky na počet kvalitních aplikací pouze pro Windows, je to podle mně jednodušší úloha.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    29.4.2008 01:21 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    WTF? Pokud vím, žádná z těch, co jsem jmenoval, ve Windows neběhá bez pořádných hacků, proto je snad zmiňuju. ;-) Jako protipříklad, že.
    Jan Zahornadsky avatar 29.4.2008 02:09 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Chtěl jsem napsat, že ani jedna z nich není pouze pro Linux, samozřejmě.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    29.4.2008 02:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    A záleží na tom vůbec? Zhořkne mi chleba v puse, když uvidím, že soused ho může mít taky? Nebo jsme dospělí lidé? ;-) (No dobře, já možná tak úplně ne... :-D)
    Jan Zahornadsky avatar 29.4.2008 08:12 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Ne, jen poukazuji na to, že ty seznamy jak tu kdekdo píše neodpovídají na položenou otázku. Vzpomenout si na jednu dobrou aplikaci pouze pro linux není tak lehké ;-)
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    29.4.2008 12:24 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Wine :-)
    Jan Zahornadsky avatar 29.4.2008 13:11 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Někdo mě tu neposlouchá a přesto reaguje...

    Binární balíčky Wine rozhodně nejsou pouze pro Linux. Ostatně, pokud je nějaká aplikace pouze pro Linux, tak její hodnocení jako dobrá to má u mně dost nahnuté -- kdo by to proboha napsal tak, že to na žádném jiném UNIXovém systému nejde a proč?!
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    29.4.2008 13:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Myslel jsem „nejsou pro Windows“, protože podle zápisku soudím, že pro dotyčného je daleko za jeho rozlišovací schopností rozlišovat Linux, BSD systémy a ostatní unix-like systémy. A že existuje Wine i pro Windows mne fakt nenapadlo a nad tím, k čemu je to dobré, dumám do teď.
    Jan Zahornadsky avatar 30.4.2008 02:12 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Hehe. Opensource, prostě někdo měl náladu si hrát. Třeba ta verze pro Windows zvládá emulaci dokonale :-)
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    29.4.2008 12:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    VMware ESX Server resp. VMware Infrastructure. Tedy ta část, která sama není Linuxem…
    Jan Drábek avatar 28.4.2008 20:21 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Amarok, k3b, kopete, ktorrent, kontact, krusader (naprosto si s ním vystačím), kdevelop, kdenlive z těch obojetných eclipse, openoffice, blender, inkscape
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Dalibor Smolík avatar 28.4.2008 21:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Ve Windows je prý dobrý jakýsi program BSOD, nevím co to je, ale každý o tom mluví :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    xxx avatar 28.4.2008 21:43 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    BSOD je jen prezdivka. Oficialni jmeno je Bug Check. Je mozne ho volat i ve svych ovladacich pomoci funkce KeBugCheck.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Nicky726 avatar 28.4.2008 22:26 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    :-D
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    28.4.2008 18:20 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Já to neobjevil náhodou, alébrž ten odkaz našel na rootu. Hádám, že autor tohoto zápisku taktéž :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Fluttershy, yay! avatar 28.4.2008 18:26 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Možná taky, nevím.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    =^..^= AmigaPower® avatar 28.4.2008 18:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Výborný počteníčko, kolik je autorovi? 12? :-D Bububububuntu ROFL!
    kap avatar 28.4.2008 18:34 kap | skóre: 10 | blog: The Bro Code
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Parádní počteníčko, díky.
    A teď vážně, kolik z vás se postavilo u části s nVidií? :)
    Fluttershy, yay! avatar 28.4.2008 18:44 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Já.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    28.4.2008 18:48 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Kukačční vejce jsem přečetl dvakrát. Jak to souvisí s viry a MS Windows? Že by spíš autor tohohle zápisku nevědel o čem se tam píše?
    Fluttershy, yay! avatar 28.4.2008 19:03 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Na konci přece červ (OK, červ) napadne X počítačů s Berkeley Unixem. A co to předtím? Dotyčný tvrdil, že viry jsou jen pro MS Windows. V knize jsou též zmíněny též pro Atari (malé počítače), nebo co...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    28.4.2008 19:51 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Morrisuv cerv byl pro VAXy a Suny a v dobe jeho radeni (1988) Linux jeste neexistoval. Ale existuje jeden celkem znamy cerv pro Linux - Ramem, ten vyuzival diry v Redhatu 6.2 a 7.0 (mam pocit, ze ta hlavni dira byla ve wuftpd) a dokonce ji sam po sobe zalepil (aby se vyhnul mnohonasobnemu nakazeni, jako u Morrisova cerva).

    Jinak viry pro Linux samozdrejme existuji, dokonce jejich vyroba je jednodussi, protoze mate v dispozici vsechno, co potrebujete (hlavne zdojaky jadra). Problemem je samotne sireni - nejen ze je dost komplikovane podstrcit infikovanou binarku (proc, kdyz jsou tu repozitare nebo zdrojaky), ale vzhledem k velke diverzite distribuci a platforem je problem s prenositelnosti - stejne jako je netrivialni udelat plne prenositelnou binarni aplikaci pro Linux, je podobne obtizne udelat binarni vir. Pokud se nekdy v Linuxu s pribyvajicm poctem BFU viry objevi, nejspis to budou nebinarni viry, nebo makroviry pro aplikacie typu OO.
    Fluttershy, yay! avatar 28.4.2008 21:49 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Jo, s diverzitou na non-MS platformě je to jako na konci 80. let, ale na bezpečnost se víc myslí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 28.4.2008 20:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Je pro lidi, kteří si chtějí hrát a neustále kompilovat.
    ROFL! Já jsem za dva měsíce na Archu ještě nekompiloval (a to je prý "pokročilé" distro) a předtím rok a půl na Ubuntu taky ne. Autor asi neví, co je to repozitář.

    ...nVidia grafiky? Kdo myslí, že to bude bez problémů, ať vstane.
    Vstávám! V Ubuntu na 2 kliknutí.

    proč bych se měl stresovat nad tím, jestli budou závislosti dobře nastavené a jestli systém po aktualizaci KDE vůbec nastartuje
    Asi dělám něco špatně, ale po aktualizaci KDE už z principu přece max. nenajede to KDE, ne? A závislosti? Pacman na Archu a Aptitude na Debianu řeší za mně.

    Wine je navíc důkazem toho, že Windows a jeho software jsou mnohem dál
    Cygwin je navíc důkazem toho, že Linux a jeho software jsou mnohem dál...

    Je to ten, který programuje nadšenec.
    http://www.linuxexpo.cz/files/Krcmar.pdf
    29.4.2008 02:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Autor asi neví, co je to repozitář.

    Autor toho evidentně neví mnohem víc. Možná by dokonce bylo rychlejší vyjmenovat, co o Linuxu ví… (tedy opravdu ví, ne ty bludy, o kterých si myslí, že je ví)

    28.4.2008 20:22 H4wk | skóre: 9 | blog: H4wkuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Kamarad nasel primo na hlavni strane script, ktery se pokusil stahnout virus. Chvili jsem si s tim scriptem hral a nakonec jsem z nej vylustil stranku, z ktere stahoval, ale ta uz nebyla funkcni(byla to nejaka paralela na googleanalytics). Napsal o tom adminovi, ale ten se ozval az za nekolik dni a jeste mu kamarad musel presne popsat kde ten script je. On byl totiz naschval uplne dole a hooodne posunuty doprava, aby se pri zbeznem prolitnuti skryl.
    Korespondenční Seminář z Programování - Pro každého středoškoláka, který to s programováním myslí vážně.
    xxx avatar 28.4.2008 21:18 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com

    Nojo no autor je asi ten nejvetsi odbornik an pocitace, kdyz se zabývá použitelností internetových prezentací a aplikací, SEO optimalizacemi, reklamou a marketingem. Proste co se tyce jeho znalosti tak zacinaji HTML tagy a konci prezentacema v powerpointu. :-).

    Jenom nevim jestli se mam u takovych clanku smat, nebo se stydet, ze i takovihle lide pisi o pocitacich.

    Please rise for the Futurama theme song.
    28.4.2008 21:55 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    no to byla blbost. Další výplod typu- zkusil jsem linux a světe div se není to jako windows a proto se mi to nelíbí a nelíbí a dupy dupy. Skoro mi to připadalo místama jako nějaká reklama z televize. Takové to opakování, bílá bělejší, prádlo čistější. Dyť je to stejný jako s autama. Někdo si koupí oktávku f tédéíčku, nechá ji hustě vočipovat a pak všude vykládá že to je nejlepší auto s nejlepším motorem. A hlavně nezapomene zdůraznit že vůbec s nikým nezávodil a to rezavý otlučený Uno co ho ve stoosmdesátce předjelo vlastně ani neviděl.Ale to zabíhám mimo. Prostě někdo si koupí komerční průměr který mu třeba dobře slouží a někdo radši nějakou podivnost se kterou si může hrát, ladit a vylepšovat a nakonec mít třeba větší výkon než kdyby do toho dal kupu peněz. Já si vůbec nemyslím že linux by se měl nějak vnucovat běžným uživatelům. To nebude fungovat, leda že by se stal plně kompatibilní s win. Jinak je to spíš na škodu protože když BFU narazí na sebemenší problém tak linux okamžitě odvrhne a začne kolem sebe metat takové a podobné bláboly jako v tom článku. Každému co jeho jest. Někdo si tu cestu najde sám a na někdo prostě radši půjde s davem.
    Algi avatar 28.4.2008 23:04 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    zkusil jsem linux a světe div se není to jako windows a proto se mi to nelíbí a nelíbí a dupy dupy
    Tak tohle je krásná věta :-D Jinak s tím, že Linux by se neměl nikomu vnucovat souhlasím. Někomu prostě vyhovuje být součástí stáda (a někteří "volové" si to ještě pochvalují) a někdo holte chce něco jiného. Think different ;-)
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    29.4.2008 04:36 Monglomery
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Ano, kdo nemá rád Váš Linux je hned stádo, proč ne. Někdo holt chce vydělávat a... "... a někdo holte chce něco jiného. Think different :)".
    Dalibor Smolík avatar 29.4.2008 08:47 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Ano, kdo nemá rád Váš Linux je hned stádo, proč ne. Někdo holt chce vydělávat a... "... a někdo holte chce něco jiného. Think different :)".
    Určitě, váš názor je zcela legitimní. Ale jen takový poznatek: Mám v naší firmě jeden stroj s WXP SP2. Systém je řádně aktualizovaný, včetně AVG a Spybotu. Upgradoval jsem AVG na verzi 8 a několik hodin prováděl test počítače. Našel jsem dvacet souborů s adwarem a 3 soubory se spyware.
    Kdo se umí postarat, je zřejmě schopen svůj majoritní systém zachovat čistý. Ale starat se musí a pečlivě. Takže prezentovat Windows něco jako "wash and go" :-) je naprostá iluze. A na tu doplácí spousta firem, které se rozhodly pro MS řešení a domnívají se, že jsou v suchu.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    29.4.2008 08:51 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Víte, já si se softwarem od Microsoftu užil, že bych o tom mohl psát romány. I přes tu spoustu negativních zkušeností bych si ale nikdy nedovolil být tak agresivní jako mnohá individua z toho vašeho "stáda". Nikdy by mě nenapadlo uživatelům jiné platformy nadávat do jakýchsi zlých lunexáků, jak je často vidět, nikdy by mě nenapadlo šířit bludy o něčem do čeho vůbec nevidím.
    Občas přemýšlím, co za tou agresivitou některých MS fanoušků je. Vždy dojdu k závěru, že pravděpodobně strach z toho, že po nich jednou zaměstnavatel či škola bude chtít něco co neznají a jsou líní se to naučit.
    Jinak vydělávám s Linuxem docela dobře. Děkuji za optání. Sedím za Linuxovým desktopem a podporuji i platící uživatele Windows.
    frEon avatar 29.4.2008 00:03 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    ta "diskuze" tam ma uz pres 1MB. ze to ty lidi bavi.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    29.4.2008 04:47 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Malé doplnění: Autor skutečně píše i Živě.cz, ale proč se prezentuje takovýmto způsobem na více místech mi uniká.
    Odpověď na tvou otázku se skývá přímo v té otázce ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.4.2008 12:50 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Jeee, co resis... Pubescent, ktery si ustrik do trenek z Visty, nainstaloval si Apache, PHP a MySQL, udelal s kamosem par stranek a uz je King of da Jungle... tak ho nech, treba vyroste ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Balu avatar 29.4.2008 13:44 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Krása, naozaj som sa od srdca pobavil.
    Ak sa chcete baviť ako ja, tak sem prásknem moje názory a skúsenosti ku konkrétnym hlbokým argumentom.
    Přes rok mám dual boot, ale kolikrát jsem jej použil? Jestli 5×, tak je to moc.
    Aj ja som mal kedysi dávno dualboot, keď doma boli zvyknutí na win. A za rok nebol použitý ani 3x - tak rýchlo si tí moji príbuzní na linux zvykli. Asi sme nenormálna rodina :-D
    Pokud si zrovna nechci zkompilovat jádro nebo nějakou aplikaci, upravit tuny konfiguračních souborů, anebo přeprogramovat nějakou komponentu, tak mi nenabízí zhola nic.
    Vysvetlite mi, prečo ja blbec používam už roky tie isté textové konfiguráky v ktorých robievam len malinké zmeny?
    Chce-li ale uživatel pracovní nástroj, Linux nebude ta správná volba.
    Hm... robím dokumentáciu ku projektom, konfigurujem CableLAN adaptéry, diagnostikujem komponenty čo mi pošlú na servis, diagnostikujem miestne internetové pripojenie cez káblovku, spravujem na diaľku servery na linuxe aj windowse, zachraňujem dáta, spracúvam digitálnu fotografiu, robím sedcards, letáky, vizitky... a teraz zisťujem že sa to vlastne nedá :-D
    Linux je hračka, která doslova „žere“ čas. Je pro lidi, kteří si chtějí hrát a neustále kompilovat.
    Ešte že mi vysvetlil, že mi linux žerie čas... Ja ho používam hlavne aby som čas nestrácal... a to používam Slackware :-D
    Co byste řekli na aktualizaci driverů nVidia grafiky?
    Dve veci. Po prvé: nikdy som s tým nemal žiadny problém, po druhé: prečo by som aktualizoval ovládač hneď keď vyjde novší, ak sa zmeny netýkajú mojej karty???
    Chci pracovat a ne neustále řešit nějaké problémy a konflikty.
    Súhlasím, Preto mám linux.
    Linux je taková skládanka, takže tady máme KDE (GNOME bych v roce 2008 vůbec neřešil), tam jádro, k tomu balíčky a jejich slavné závislosti.
    Na desktope doma aj v práci mám fluxbox, manželka má KDE, na notebooku mám Gnome. Ani ja nemám čo riešiť. :-D
    Nikdo mi ale nevysvětlí, proč bych se měl stresovat nad tím, jestli budou závislosti dobře nastavené a jestli systém po aktualizaci KDE vůbec nastartuje? Ano, už jsem to viděl – nenastartoval.
    Mne systém nenaštartoval doteraz len keď mi odišiel HW...
    Wine bych raději ani moc neřešil. Jeho „kompatibilita“ nebude nikdy 100%, takže je to většinou otázka štěstí a náhody. Wine je navíc důkazem toho, že Windows a jeho software jsou mnohem dál, když má komunita potřebu udržovat takovou aplikaci.
    Možno sa mýlim, ale mám pocit že wine majú v tichej obľube hlavne výrobcovia niektorého software...
    Pokud je Linux interpretován jako nástroj pro vyvolené, je to v pořádku. Je-li vnucován na desktopy, je to chyba.
    Vnucovať čokoľvek je veľká chyba. Odo mňa ho ľudia chcú keď vidia že to v skutočnosti vôbec také ťažké nie je.
    Na desktop zatím nemá, protože desktopy si již našly své vyvolené Windows – ať už staré XP nebo Visty.
    Už mi veľa užívateľov kvôli Viste plakalo...
    Na školou povinného studenta to nijak nezapůsobí, protože si tam nespustí hry.
    Školu mám za sebou už dávno ale myslím že študent potrebuje mať systém a aplikácie ktoré používa v škole. Vtedy som naozaj mal na stroji dualboot a často som ho využíval.
    Vyjmenujte 5 kvalitních aplikací pouze pro Windows. (Maximální čas 10 vteřin)
    Vyjmenujte 1 kvalitní aplikaci pouze pro Linux. (Maximální čas 11 minut)
    Nevymenujem. Tie kvalitné pre win sú portované minimálne aj na MAC (Nikon Capture, Adobe Photoshop, ... ), a tie kvalitné pre linux aj autor zrejme používa portované pre windows a ani o tom netuší.
    Závěr: Má Linux budoucnost?
    Nielen budúcnosť, ale aj minulosť. Kraľuje medzi embedded systémami, na serveroch je nasadzovaný úspešne už dlhé roky, Digital Domain, Disney, Double Negative, DreamWorks Animation, Flash Film, Works, Hammerhead, Industrial Light & Magic, Moving Picture Company, Pixar, Rhythm & Hues, Sony Pictures, Tippett, Weta Digital a ďalšie filmové spoločnosti asi tiež linux nepoužívaju iba náhodne.
    Gratulujem tomu kto tieto moje somariny prečítal až do konca :-)
    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.4.2008 15:01 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Gratulujem tomu kto tieto moje somariny prečítal až do konca :-)
    Ja :-) A obdivuju te, ze ti to za to stalo. I kdyz nekdo se ozvat musi, aby se hlavy nevyplachovaly jen tak...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Balu avatar 29.4.2008 19:37 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    :-) Hlavu si preplachujem jedine v Plzni, Prahe a Brne dobrým pivom ... toto je výplod dňa keď všetko funguje a v práci mám úplný kľud. Ale aspoň si sa pobavil :-)
    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    Dalibor Smolík avatar 30.4.2008 00:27 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Brne dobrým pivom ...
    Starobrno? ;-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    30.4.2008 04:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Říkal dobrým a pivem...
    Quando omni flunkus moritati
    Balu avatar 30.4.2008 06:30 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Starobahno je Heineken, nech odpočíva v pokoji... V Brne vždy Pegas.
    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    30.4.2008 14:46 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com
    Zajdi si do Žebětína na Richarda, to teprv poznáš, co je to dobré pivo. :-)
    11.1.2009 12:03 rainbof | skóre: 16 | blog: Svet_podle_rainbofa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sranda musí být: Programujte.com

    No aby byla sranda tak server ve ctvrtek vypadl a uz nejede. ted uz neukazuje ani tu chybovou hlasku savany. Doufam ze se zase obevi.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.