abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (61%)
     (24%)
     (8%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 51 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    frEon avatar 1.8.2008 02:16 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)

    Ahoj, me se firma sony nelibi z jednoho duvodu. Mam pocit, ze se snazi prodavat levne veci, ale zato te pak vyzdima na prislusenstvi. Osobne bych sahnul po fotaku, ktery mi umozni pres redukci pouzivat stare a levne (od 100kc z bazaru i s telem ;-) po par tisic za drazsi kousky jako je takumar, nebo carl zeiss), lec kvalitni objektivy na zavit m42 (nikon je out, bez redukce s cockou, ktera kurvi kresbu, nezaostris na nekonecno). U tech staryh skel je zase potreba pocitat s tim, ze maji pouze manualni ostreni.

    Filtry, predsadky a podobny hracky jsou zavisly na tom, jakej mas objektiv, presneji na prurezu jeho zavitu na predni strane.

    Jinak kamarad ma k100d a libuje si. Ja mam nikona a sere me, ze nemuzu pouzivat m42 objektivy na nic jineho nez na makro, jinak jsem celkem spokojenej parchant.

    Talking about music is like dancing to architecture.
    1.8.2008 03:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Chtěl bych, aby pro to existovala nabídka (cenově) přístupného příslušenství (polarizační filtr

    Použitelnost filtrů je dána jen průměrem závitu na objektivu, jen u polarizáku je někdy ještě potřeba dát pozor na šířku (hloubku) obroučky kvůli vinětaci.

    No a konečně bych byl rád, kdyby pro to existovala nabídka levných objektivů (tj. do patnácti tisíc, za použití např. Ebay.com tedy méně, korun), které nepředpokládám, že za ty peníze budou mít optickou stabilizaci a vlastní motorek

    To není úplně oprávněný předpoklad. Např. Canon EF-S 55-250 f/4-5.6 IS se stabilizátorem a velmi dobrými optickými vlastnostmi se nový prodává za 6790 Kč.

    Chci s tím fotit … především detaily rostlin

    V tom případě bych ten stabilizátor tak úzkostlivě neřešil, na makro vám stejně bude víceméně k ničemu, ať v objektivu nebo v těle.

    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 08:37 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Použitelnost filtrů je dána jen průměrem závitu na objektivu, jen u polarizáku je někdy ještě potřeba dát pozor na šířku (hloubku) obroučky kvůli vinětaci.

    Díky. Je roztomilé, že se vinětace dostala už i sem (viz jeden blogpost Iva Lukačoviče o koupi digitální zrcadlovky).

    To není úplně oprávněný předpoklad. Např. Canon EF-S 55-250 f/4-5.6 IS se stabilizátorem a velmi dobrými optickými vlastnostmi se nový prodává za 6790 Kč.

    I to je pro mne momentálně spíše hodně. Ale jinak beru argument zpět.

    V tom případě bych ten stabilizátor tak úzkostlivě neřešil, na makro vám stejně bude víceméně k ničemu, ať v objektivu nebo v těle.

    Docela se mi klepou ruce (ale, kurňa, proč?), ačkoliv zrovna u tohoto je stativ nutností.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 03:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Co se výběru týká, před dvěma měsíci jsem si pořídil Canon 400D a kdybych se měl dnes rozhodovat znovu, volil bych stejně.
    1.8.2008 07:37 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Volil byste stejně? Jako stejnou řadu, nebo úplně stejný model? Zdá se mi, že taková 450 toho nabízí o dost víc. Živý náhled, SD/SDHC karty, větší displej, procesor z vyšších modelů, konečně ISO v hledáčku, AF s prioritou středu apod. Cena sice o něco vyšší, ale věřím, že po uvedení 1000 to půjde dolů… Jen mi přijde škoda, že se v této řadě již upustilo od stavového displeje. No, holt někde se ta cena musí srážet. Mne spíš už laká 40D, ale to je hudba vzdálenější budoucnosti…
    andree avatar 1.8.2008 08:04 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    myslis meranie expozicie s prioritou stredu? :) hmm, no kazdopadne tie featury co si vymenoval nie su na fotenie az take dolezite (az na tu prioritu stredu, ale mne staci v podstate aj ta na 400D) - ale je otazka, ci clovek nechce usetrit 2000Kc a kupit za to radsej lepsi objektiv ako setak (aj ked neviem, ci v cene 4000Kc nieco az tak lepsie zozenie :-D)...

    ale ta 40D je uz ina hracka no... aj ked ja budem upgradeovat radsej asi az na 5D/6D.. vo vzdialenej buducnosti :-D (sice budem musiet aj vymenit vsetky objektivy, fok.....)
    1.8.2008 08:21 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Jasně, bodové měření expozice, omluvuju se. No, tak třeba věřím, ač zrcadlovky nemaje, že kontrola hloubky ostrosti může být hodně užitečná záležitost… :-)
    1.8.2008 13:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Zdá se mi, že taková 450 toho nabízí o dost víc. Živý náhled, SD/SDHC karty, větší displej, procesor z vyšších modelů, konečně ISO v hledáčku, AF s prioritou středu apod.

    No, dneska bych se už asi rozmýšlel víc (rozdíl v ceně je trochu nižší), ale nejspíš by to dopadlo stejně. Živý náhled bych asi využil jen na makra. SD kartu nevidím jako výhodu. Displej mi připadá velký dostatečně. U procesuru jsem nikde nenašel, v čem je přesně výhodou. Citlivost v hledáčku mi moc nechybí, spíš bych ocenil možnost jejího pohodlnějšího nastavení (naslepo). Bodové měření expozice bych sice moc bral, ale podle recenzí má i u 450D k opravdu bodovému pořád ještě dost daleko. Možná by se občas hodil seťák se stabilizátorem, ale opticky bohužel není o nic lepší než ten původní.

    Cena sice o něco vyšší, ale věřím, že po uvedení 1000 to půjde dolů…

    Jenže tazatel právě psal, že na uvedení 1000D na trh čekat nemůže.

    Jen mi přijde škoda, že se v této řadě již upustilo od stavového displeje.

    Ten mi nijak zásadně nechybí, ale to je možná tím, že jsem s ním nikdy nefotil. Použití LCD jako stavového displeje mi vadí jen v noci, kdy kvůli oslnění musím zavřít oko, než se dostane dostatečně blízko, aby displej zhasl.

    Mne spíš už laká 40D, ale to je hudba vzdálenější budoucnosti…

    Vidím to tak, že nějakých 5-6 let budu spokojeně fotit s 400D a potom se uvidí. Tipoval bych, že tou dobou už bude v mých cenových možnostech tělo na úrovni dnešní 5D (i když asi ne tak bytelné).

    Hanička avatar 1.8.2008 14:37 Hanička | skóre: 3 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Naopak EF-S 18-55 IS je opticky mnohem lepší nez EF-S 18-55 mk. II. Dokonce je lepší než EF-S 17-85 IS USM. Doporučuji koupit 400D a k němu 18-55 IS.
    1.8.2008 15:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)

    Omlouvám se, spletl jsem si to se 17-85. IS verze 18-55 má opravdu lepší kresbu (i když pro změnu zaostává v některých jiných parametrech). Na druhou stranu tělo 400D spolu s EF-S 18-55 IS vyjde dnes cenově prakticky stejně jako set 450D, takže v takovém případě už bych asi dal přednost té 450D.

    Trochu mi jen vadí, že při kombinaci 18-55 a 55-250 mám své nejoblíbenější ohnisko (portréťák) zrovna na tom předělu. Takže ho sice na jednu stranu mám na obou, ale zoomovat z něj můžu vždycky jen jedním směrem. To by byla asi jediná výhoda 17-85, která mi připadá dost předražená (nebo spíš opticky neodpovídající ceně).

    Hanička avatar 1.8.2008 15:17 Hanička | skóre: 3 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Já osobně šetřím na EF-S 17-55 F2.8 IS USM :)
    1.8.2008 15:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Hm, tak daleko se v cenících nedívám. :-) Spíš jsem uvažoval o Tokině 16-50/2.8 AT-X DX a i to spíš hodně výhledově. Pak ještě slintám nad EF-S 60/2.8 Macro USM, ale trochu se bojím, že jestli za nějakých pět let opravdu bude cenově dostupný fullframe, byl by mi k ničemu; stačí, že už mám EF-S na dálku.
    andree avatar 1.8.2008 15:44 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    ta tokina vraj nie je bohvieco... a veru, treba mysliet na buducnost a fullframe - lebo potom sa clovek tych objektivov uz nezbavi :-D
    1.8.2008 16:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Bohužel jak koukám na testy (a ukázky), obávám se, že pod 20 mm není bůhvíco nic, tedy nic v cenové relaci, kterou jsem ochoten se zabývat. Možná nějaké pevné ohnisko, ale takhle široké bych já nevyužil, leda že bych neustále měnil objektivy v terénu, což nechci.
    andree avatar 1.8.2008 20:07 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    no ja som spokojny s tamronom 17-50 ako univerzalom vcelku dost :o) dobry bude aj canon 17-40L, 17-55, 16-35L (ehm, ale to je fak ina cena...), no a potom sigmy 10-20, 12-24, tamron 11-18 atd. atd. - myslim ze vsetko su to fajn objektivy, len si treba vybrat cenu :) alebo este peleng 8mm fisheye :-D ale to nosim drevo do lesa, takze...
    Hanička avatar 1.8.2008 16:05 Hanička | skóre: 3 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    No já si ho nechám poslat z BHphotovidea za cenu ef-s 17-85 is usm u nás.
    JiK avatar 1.8.2008 04:37 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Z toho co jsi predlozil je to jednoznacne ten Nikon. Je vyborny z hlediska mechanickeho, z hlediska ergonomie a sezenes k nemu hromadu skel. Navic jsou ta skla vcelku snadno zaplatitelna, zejmena, kdyz je dovezes z kapitalisticke ciziny a usetris na vypalnem pro Bruselske vybreci na lepsi zitrky...
    1.8.2008 05:07 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Canon 450D (na nějaký sony a podobný výrobce prdět)
    hmm
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 08:39 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Canon, nebo Nikon, jinak to není foťák... To znám, toho už jsem si doma vyslechl (tatík, náruživý zastánce Nikonu).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 09:43 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    +1
    1.8.2008 10:56 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Jestli mohu také svoji trošku do mlýna...

    Na Internetu bych foťák nevybíral. Určitě si zajdi do nějakého foto obchodu a osahej si to. Řekne ti to mnohé.

    Já se také před časem rozhodoval jaký foťák bude nástupcem mého kinofilmu. Původně jsem uvažoval o Canon 350D (400 ještě nebyl) a když jsem ho vzal do ruky, byl jsem vyloženě zklamán (no flame please). Špatně se mi držel v rukou, protože je malý. Myslím že 450D na tom bude podobně. Nakonec jsem koupil Nikon D80. Do ruky mi sedl lépe. Subjektivně se mi i lépe ovládal.

    Ať si vybereš cokoli, musí se ti s tím dobře pracovat. Značka je v tomto případě až na druhém až xtém místě. Dívej se také na dostupnost a ceny příslušenství, které zaplatíš abys mohl fotit svá témata. Já teď řeším problém s dostupností dlouhých skel na focení zvířat. Nikon skla jsou příšerně drahá a není vlastně moc velký výběř. Chci totiž pokud možno pevné sklo. Dlouhé zoomy jsou vždycky o kompromisu (čím delší rozsah, tím větší kompromis). Sigma mívá na delším konci dost měkkou kresbu.V tomto případě je na tom Canon lépe.

    Jestli chceš fotit kytičky v detailu, uvažuj spíš o makroobjektivu. Setové makro nemají a nebudou ti stačit. Já bych uvažoval o Sigma 105 mm f/2,8 EX DG Macro, nebo Sigma 150 mm f/2,8 EX APO DG HSM Macro.
    Balu avatar 1.8.2008 07:17 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Ahoj, pridám aj môj názor. Na fotoserveroch takét príspevky vyvolávajú nanajvýš flamewar, tak dúfam že tu to bude v rozumnej úrovni.
    Sám mám Nikon (D200), takže mám tendenciu protežovať ten, aj keď mám pocit, že D60 je oklieštená viac než dosť, aspoň pre mňa. V prípade tvojich požiadaviek si myslím, že najviac ich spĺňa práve Pentax, ktorému nie je čo vyčítať. V podstate ani jedným z foťákov neskazíš nič, telá fotia dobre, a seťáky su trošku šmejdové tiež asi všetky.
    Môj osobný výber by bol Pentax, ktorý tieto požiadavky spĺňa najlepšie, a zvolil by som k nemu Tamron alebo Sigmu 17-50/2,8 a Sigmu 105 Macro. Koniec koncov, tento výber objektívov by som použil aj pri ostatných telách. Keď fotíš hlavne detaily kvetov, oceníš kvalitný makro objektív, a tá Sigma 105 je jedno z najlepších skiel na makro. 70-300/4-5,6 má síce na sebe nápis Macro, ale žiadny zoom v skutočnosti makro nie je, navyše s tou svetelnosťou budeš pri makre trpieť. A jedna nezanedbateľná výhoda Pentaxu je aj ich špičkový servis, aspoň na Slovensku, ten im môžu závidieť všetci Nikonisti aj Canonisti, myslím že servis Nikonu na Kodaňskej aj AWH servisujúce Canon už nejednému fotografovi zničili nervy.
    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    1.8.2008 07:56 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Na Kodaňské jsme si nechával jen čistit čip a bylo to OK.
    Balu avatar 1.8.2008 07:59 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Mne na D100 čip poškriabali... Oni sú v pohode, pokiaľ máš stroj v záruke alebo v NPS, ale pozáručné opravy im trvajú aj 3-4 mesiace, a dovolať sa im je zázrak.
    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    1.8.2008 08:22 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Tělo jsem měl bez záruky (kupované v Japonsku), zaplatil jsem 250 Kč a za půl hodiny nebo za hodinu jsem šel domů s vyčištěným čipem. Ale třeba jsem měl jenom štěstí. ;)
    Balu avatar 1.8.2008 08:25 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Čistenie čipu je bez problémov, keby si ho mal kupovaný u nás, dostal by si kartičku na 10 čistení zadarmo. Možno som mal ja smolu na blbca. Ale držím palce, aby si ich služby v inom smere nemusel potrebovať.
    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    1.8.2008 08:43 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    O té kartičce (už) vím, ale upřímně… rozdíl cen v ČR a v Japonsku je takový, že se můžu nějaké kartičce smát. :)
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 08:44 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    ...seťáky su trošku šmejdové tiež asi všetky.

    V minulém kole výběru padlo v komentářích, že kitové objektivy jsou sice podle různých profesionálů šmejdy, ale normální člověk ten rozdíl jen tak nepozná.

    ...zvolil by som k nemu Tamron alebo Sigmu 17-50/2,8 a Sigmu 105 Macro.

    To bych musel brát sociální dávky, abych si to mohl dovolit. Jenže nevím, zda by mi je dali (moc velký příjem rodičů ^_^).

    A jedna nezanedbateľná výhoda Pentaxu je aj ich špičkový servis...

    Tak ten, doufám, nebudu muset využít.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 08:50 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    ...seťáky su trošku šmejdové tiež asi všetky.

    V minulém kole výběru padlo v komentářích, že kitové objektivy jsou sice podle různých profesionálů šmejdy, ale normální člověk ten rozdíl jen tak nepozná.

    No když jsme v práci porovnávali Pentaxí seťák (18-55, v obou verzích) s Nikonem (18-70), tak Pentax naprosto jasně vyhrál. Zkoušeli jsme to na K200d, K10d a D80.
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 08:56 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    No když jsme v práci porovnávali...

    Kde pracuješ? ^_^

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 09:01 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Teď už nikde :-). Ale to nesouviselo s prací, jek tam asi půlka firmy měla zrcadlovku, tak jsme něco trochu zkoušeli porovnat...
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 09:09 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Á, socka. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 09:17 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    No jasně, právě se chystám na pracák ;-).
    Balu avatar 1.8.2008 09:10 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)

    V minulém kole výběru padlo v komentářích, že kitové objektivy jsou sice podle různých profesionálů šmejdy, ale normální člověk ten rozdíl jen tak nepozná.

    Napísal som trošku. Nešlo o to, že oproti profisklám sú slabšie (logické, veď kto by dal 60 tisíc za profesionálne sklo keby seťák fotil rovnako, tak majú výraznejšiu aberáciu, horší prenos kontrastu, sú pomalšie, širokáče viac deformujú atď, ale práve na tom ťaží Sigma, Tamron, Tokina), chcel som povedať, že optická kvalita sa v tejto triede medzi značkami veľmi líšiť nebude

    To bych musel brát sociální dávky, abych si to mohl dovolit. Jenže nevím, zda by mi je dali (moc velký příjem rodičů ^_^).

    To áno, to som nedomyslel, každopádne sa cena týchto objektívov bude pohybovať okolo 10 kKč, čo je asi dvojnásobok ceny seťáku, ale zas tretina ceny originálneho profiskla. Pokiaľ ťa to makro naozaj tak nadchlo, tú 105ku nájdeš aj v bazároch, alebo to zaradíš do budúcich plánov.

    Tak ten, doufám, nebudu muset využít.

    To ti želám aj ja, ale pri zrkadlovke je to pravdepodobné, napríklad opotrebovaná uzávierka a podobné drobnosti.

    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    1.8.2008 11:11 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    To bych musel brát sociální dávky, abych si to mohl dovolit. Jenže nevím, zda by mi je dali (moc velký příjem rodičů ^_^).

    A proč? Možná stačí myslet. když se podíváš třeba k fotobalcar.cz zjistíš, že tvůj K200D tam mají za 11 990 Kč (v megapixel za 12 290). Není to sice velký rozdíl, ale každá stovka dobrá,ne?
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 14:23 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    To tělo nebudu platit já a navíc uvažuji o nákupu mimo ČR. To s těmi dávkami se ale vztahovalo k objektivům.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 16:03 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Tělo bych ze zahraničí nebral.Dokud funguje, je to v pohodě. Když se rozsype, může to být problém. S nákupem mimo ČR bacha na záruku. Objektivy jsou v pohodě, ale tělo 'z venku' ti třeba zrovna Nikon jako záruku neopraví. Canon mám pocit taky ne. Prostuduj si servisní podmínky, abys pak třeba ušetřený peníz nemusel dát za dopravu do servisu země prodeje.
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 17:06 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Jsme snad v EU, ne? A záruka platí v rámci celé EU, ne?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 20:53 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Ano, to jsme. Myslíš že to nikon/canon/cokolijiného zajímá? :-) Tímhle kolečkem jsem si už prošel.

    Když vezmeme Nikon (jiné značky nepoužívám, proto nemám informace), tak pokud ti to opraví, tak jen s roční zárukou a to jen výrobek z EU. S dvouletou se rozluč. ta v unii neplatí. Jestli chceš nakupovat mimo EU, rozluč se s jakoukoli zárukou. V CZ ti to neopraví. To platí pro tělo. V záruce opraví jen objektiv. Zde platí mezinárodní roční záruka.

    Proto bych mimo EU tělo nekupoval(asi raději ani mimo CZ). U objektivů to je v pohodě.

    Mám to ověřené, komunikoval jsem na toto téma se servisem.
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 21:30 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Svině! ^_^

    Uvažoval jsem o jednom obchodě na Slovensku (měli tam hodně levný ten Pentax), ale to ještě nepadá, protože Slovensko je za rohem a kdosi tu psal, že tam mají výborný servis.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 21:56 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Pokud oželíš douletou záruku (ta mám pocit platí jen v CZ) neházej flintu do žita. Zavolej do servisu pentaxu a zeptej se.

    Jak jsem říkal, infomace mám jen o Nikonu, prorože jím fotím. Třeba jsou u pentáčů hodnější. :-)
    xxxs avatar 2.8.2008 20:24 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    dvojročná záruka sa vzťahuje na predaj všetkých spotrebiteľských výrobkov kdekoľvek v EÚ (smernica 1999/44/ES)
    Fluttershy, yay! avatar 2.8.2008 20:37 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Na webu Pentax ČR píší, že rok je normální záruka a druhý rok je záruka v místě koupě, nebo tak něco.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    2.8.2008 21:06 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    To ano, ale ta směrnice je k ničemu, pokud ji ten, který stát neimplementoval ve své legislativě. Směrnice sama o sobě z pohledu spotřebitele vymahatelná není.
    xxxs avatar 2.8.2008 21:23 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    http://www.economy.gov.sk/index/go.php?id=2183

    FAQ – najčastejšie otázky spotrebiteľov

    Ako je to so záručnou dobou v Európskej únii?

    V celej EÚ, vo všetkých jej členských štátoch vrátane Nórska a Islandu, je na nový (nepoužitý) tovar 24 mesačná záručná doba. Ide o minimálnu záručný dobu, ktorá môže byť z vôle predávajúceho predĺžená, avšak spotrebiteľ má právo na 24 mesačnú záručnú dobu.
    3.8.2008 11:20 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    kterou ale jistě musí uplatnit u obchodníka, u kterého tovar zakoupil. Záruku ti totiž nedává výrobce, ale obchodník.

    Z toho plyne, že přineseš-li vadný Canon 450D koupený třeba ve Foto Helmut&Helga v dolním Rakousku do Canon servisu v CZ, asi se ti vysmějí.

    Záruku musíš uplatnit tam kde jsi koupil. Zmíněná směrnice neupravuje vztah výrobce-spotřebitel, ale obchodník-spotřebitel.

    xxxs avatar 3.8.2008 19:28 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    mas pravdu, zle som pochopil o com sa bavite.
    3.8.2008 21:43 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Třeba u objektivů Nikon dostaneš (roční) mezinárodní záruku, kterou můžeš uplatnit u oficiálního zastoupení, pro jejich digitální zrcadlovky to ale bohužel neplatí.
    3.8.2008 11:16 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Vlastností směrnice EU je to, že ji členský stát co do cíle musí implementovat v určené lhůtě, jinak bude čelit dozorčí žalobě ze strany Komise. Sama o sobě vymahatelná není, ale soud členského státu má právo obrátit se na Evropský soudní dvůr s tzv. předběžnou otázkou v případě, že by rozhodoval spor, ve kterém by platnost této směrnice hrála roli.
    3.8.2008 11:25 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Ano, to jsem chtěl původním příspěvkem říci.
    lucorp avatar 3.8.2008 09:55 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    zaruka 2 roky je na slovensku (zatial) povinna zo zakona
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    1.8.2008 16:09 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    btw. jestli máš 12k na objektiv, tak Sigma 105 f/2.8 se ti tam hravě vejde. :-D
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 17:07 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Nemám, ale kdybych měl, bral bych ten objektiv, neváhal.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 13:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    V podstate ani jedným z foťákov neskazíš nič, telá fotia dobre, a seťáky su trošku šmejdové tiež asi všetky.

    Víceméně souhlasím. Jen bych pro neznalé upozornil, že i když to z diskusí občas může působit dojmem, že se seťákem z toho polezou fotky jak z mobilu, i ten seťák je pořád výrazně lepší než objektiv jakéhokoli slušného kompaktu, o neslušných nemluvě. Takže pro začátečníka, který na zrcadlovku není zvyklý, je seťák dobrý dost, a o tom, jaké objektivy si pořídit, má smysl se rozhodovat až ve chvíli, kdy si člověk foťák trochu osahá a ví už, co potřebuje.

    andree avatar 1.8.2008 15:49 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    napr. ked zisti, ze svetlenost f/5.6 na 50mm ohnisku nie je uplne dostacujuca :o) aj ked s objektivom so stabilizaciou aspon nie su tie fotky rozmazane, takze clovek sa mozno nestane 'aperture-junkie'm (tak rychlo) :)
    1.8.2008 16:11 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Ale on přece ví co chce. Psal že chce fotit makro kytičky. :) Není v tomto případě koupě seťáku vyhazováním peněz? Za cenu, za kterou ho koupí ho zcela jistě neprodá.
    1.8.2008 16:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Nepíše, že chce fotit jen kytičky, ale že chce fotit všechno možné a nejvíc kytičky. Takže bych to viděl na seťák jako základ a pak časem něco speciálního na ty kytičky (až bude vědět, co mu na ně bude nejvíc sedět).
    1.8.2008 16:56 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    převážně detaily rostlin ve mě pořád nějak evokuje makro.
    se stopětkou se dá fotit ledacos. Když na to přijde, i krajina. Můj nejpoužívanější objektiv je zrovna 80-200 mm f/2,8. Taky s ním fotím různá témata. :-) Ale jinak souhlas. Člověk, který teprve "hledá téma" potřebuje něco univerzálního. Btw. asi se budu zbavovat Nikkor DX AF-S 18-135 mm f/3,5–5,6G IF-ED. Ale to sem asi nepatří.
    1.8.2008 17:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    převážně detaily rostlin ve mě pořád nějak evokuje makro.

    To asi ano, ale makro nemusí nutně být hned 1:1. Na květy rostlin se pro začátek (než začne člověk být moc náročný) dá vyjít i s 1:3 až 1:4, což zvládají i "normální" objektivy.

    1.8.2008 07:32 Richard Gavenda | skóre: 19 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Nejlepší bude navštívit kvalitně zásobený obchod s fotografickým vybavením a na každý z uvedených fotoaparátů si šáhnout. Některé zrcadlovky jsou dost titěrné a nepadnou do ruky. Občas se to dá zachránit koupí baterypacku, ten doporučuji, třeba jako investici do budoucna. Na tužkové baterie byste měl asi zapomenout, digální zrcadlovky bývají dost náročné na energii a špičkově zatěžují baterie velikým proudem, tady je třeba použít akumulátory kterým takový proud nevadí. Když dám do svého fotoaparátu 6 tužkových akumulátorů, vyfotím cca 50-100 fotografií. Pokud to srovnám se dvěma originálními lihtiovými akumulátory v baterypacku, pak ty vydrží 4-5 déle a nabíjím pak jednou za 2 měsíce. Před třemi lety jsem si taky vybíral zrcadlovku, tehdy mi to trvalo půl roku. Rozhodl jsem se pro Konicu Minoltu Dynax 7D a dodnes jsem se svým rozhodnutím spokojený. Doporučuji, kromě vlastnoručního osahání, prostudovat si návod k použití, ze kterého se dá hodně vyčíst. Když jsem vybíral já, došel jsem k závěru, že Minolta má maximální možnosti nastavení a dobrý uživatelský komfort, v tomhle doufám Sony pokračuje. Optická stabilizace je určitě vhodná, nejlépe na chipu (vibrace jsou tlumeny pohybem chipu), to vám umožní využít stabilizace s jakýmkoli objektivem. Nesouhlasím s tím, že by stabilizace byla k ničemu při focení makra, ba právě naopak je zde potřebná, neboť se focené objekty z důvodu malé vzdálenosti nedají jednoduše nasvítit bleskem a v nízké cenové kategorii mají objektivy špatnou světelnost. Pokud jde o cenu příslušenství, tady vás vyždímou všichni výrobci bez rozdílu, ceny jsou nehorázné (náhradní krytku objektivu jsem koupil za 500). Nejlepší je koupit co nejvíc věcí v setu i za cenu vyšších vstupních nákladů, já si tehdy bral spotřebitelský úvěr, ale vyplatilo se mi to a ušetřil jsem asi polovinu nákladů.

    Snažte se přistupovat ke každému přístroji objektivně, pokud možno si na každý sáhněte a zkuste ovládání, pak už to rozhodnutí bude snadnější.
    Balu avatar 1.8.2008 07:42 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Žiaľ zatiaľ ani jeden foťák od Sony kvalitu 7D nedosiahol, snáď v budúcnosti prekvapia. Čo sa týka stabilizácie ... osobne makro fotím len výnimočne, ale všetci nadšenci pre makro ktorých poznám, fotia výhradne zo statívu s vypnutým stabilizátorom. Stabilizátor pomôže, to je jasné, ale zázrak neurobí. Je to užitočná vec, ktorú však marketing preceňuje. A pri fotení kvetov bude potrebovať dosť často "stabilizátor rastliny" v podobe nejakého vetrolamu :-) . V ostatnom plne súhlasím.
    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    1.8.2008 13:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Nesouhlasím s tím, že by stabilizace byla k ničemu při focení makra, ba právě naopak je zde potřebná, neboť se focené objekty z důvodu malé vzdálenosti nedají jednoduše nasvítit bleskem a v nízké cenové kategorii mají objektivy špatnou světelnost.

    To jste mne asi špatně pochopil. Problém není v tom, že by stabilizátor při focení makra nebyl užitečný. Problém je v tom, že žádný současný stabilizátor není při focení makra dostatečně efektivní. Vysvětlení najdete např. v tomto článku.

    1.8.2008 07:46 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Pokud jde o filtry, můžeš použít systém Cokin nebo jemu podobné (Cokin je asi nejznámější, ale podobné věci vyrábi např. Kood, Hitech, Lee... — nezřídka za vyšší cenu ve vyšší kvalitě). Pak budeš mít jednu sadu filtrů pro všechny objektivy, jediné co se bude lišit je redukční kroužek v ceně nějakých dvou stovek.

    Na tužkových bateriích bych vůbec nelpěl, spíš naopak. S originálním Li-ion akumulátorem budeš schopen se zrcadlovkou nafotit řádově stovky snímků (řekněme 300 až 500). A že bych se někdy dostal se zrcadlovkou mimo dosah elektrické sítě na tak dlouho, že by se mi vybil akumulátor — to se mi ještě nestalo (-;

    SD nebo CF karty snad mají všechny zrcadlovky (dokonce i ty od Sony a to je co říct).

    Sigma 70-300/4-5,6: objektiv, který je vzhledem ke své ceně plný kompromisů. Při cloně 5,6 na ohnisku 300 mm si bez stativu asi moc neškrtneš, něco může zachránit případná stabilizace v těle, ale ne pokud se ti hýbe fotografovaný objekt. Takže stačí aby bylo trochu pod mrakem… Nehledě na optickou kvalitu, která v téhle cenové kategorii nebude nejlepší, takže pro ostrý snímek budeš muset zaclonit alespoň na 6,3. Uvažoval bych nad koupí něčeho kvalitnějšího z bazaru.

    Pokud jde o tělo, nemůžu se k tomu jako Nikonista objektivně vyjádřit (-; Ale z uvedených typů je mi nejsympatičtější Pentax (to jsem se nepřepsal, ale D60 prostě nemá motorek v těle).
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 08:30 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Pokud jde o filtry, můžeš použít systém Cokin...

    Díky.

    Na tužkových bateriích bych vůbec nelpěl, spíš naopak.

    Jsou i dobíjecí tužkovky, na které by už mělo jít cosi nafotit. Navíc se děsím, že se mi stane to, co se stalo teď taťkovi na dovolené --- zhořela mu hned první den nabíječka (naštěstí právě na tužkovky, takže stačilo několik ne zcela nejlevnějších návštěv nějakého obchodu).

    SD nebo CF karty snad mají všechny zrcadlovky...

    Dokonce nejen Sony, ale i Olympus!

    Sigma 70-300/4-5,6: objektiv, který je vzhledem ke své ceně plný kompromisů.

    Nepočítám, že bych mohl být v dohledné době dost bohatý na dražší objektivy. Ale nekupovat si tento je pochopitelně možné.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 13:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Na tužkových bateriích bych vůbec nelpěl, spíš naopak. S originálním Li-ion akumulátorem budeš schopen se zrcadlovkou nafotit řádově stovky snímků (řekněme 300 až 500).

    Nezapomínal bych ani na to, že Li-ion akumulátor má podstatně menší samovybíjení než NiMH tužkovky. Ono je dost nepříjemné, když člověk z nějakých důvodů měsíc nebo dva nefotí, pak najednou potřebuje, a protože nemá čas předem dobít, udělá pět fotek a dost (načež vymění sadu za záložní, na tu udělá dalších deset fotek a skončí definitivně). Na druhou stranu teď už naštěstí existují AA články Sanyo Eneloop, které jsou na tom z hlediska samovybíjení výrazně lépe, zkusil jsem je a byl jsem příjemně překvapen.

    pools avatar 1.8.2008 08:29 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    k těm tužkovým bateriím: jsou dostupné ale většinou vydrží řádově méně než li-on akumulátory. Osobně bych spíše zainvestoval a koupil si dva náhradní než nosit baterky s sebou...
    Vivre libre ou mourir!
    1.8.2008 08:46 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Mně se jednou stalo, že jsem přijel do jihlavské zoo a tam jsem zjistil, že mám z nějakého záhadného důvodu úplně vybitý akumulátor. Myslím, že bych ale stejně nešel (navíc o víkendu) obíhat město a shánět tužkovky, i kdybych je do toho foťáku mohl nacpat.
    pools avatar 1.8.2008 09:06 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Proto říkám dva náhradní ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    1.8.2008 08:46 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Tak z toho výberu jedině Pentax, na ostatní výrobce se vykašlat. (Když jsem viděl podobné výkřiky pro ostatní značky, tak mi to nedalo :-)).

    Jinak jak už psal někdo výše, zajdi si do obchodu a vyzkoušej si, co ti nejlíp bude sedět v ruce. Pokud za objektivy nehodláš utrácet nějaké extrémní částky, tak si myslím, že tě žádný systém nebude omezovat. Akorát u Nikonu je problém se starými M42 skly, jak je na tom Sony netuším, na Canon i Pentax jsou redukce.
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 08:52 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    ...zajdi si do obchodu a vyzkoušej si...

    Už jsem byl v Megapixelu a osahal jsem si ten Pentax (spokojenost) a ještě jsem v rychlosti stihl vzít do ruky to Sony (taky to šlo).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 22:00 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    I na Nikon jsou redukce. Otázka je, jestli je toto ten rozhodující faktor.

    Kolik lidí nezávisle na značce kupuje nový DSLR proto, aby mohli vymést bazary a skoupit M42 skla? :-)

    Já žádného neznám.
    1.8.2008 08:53 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)

    Tužkové baterky jsou pravda výhodou, ale jenom když fotíš průběžně. Pokud fotíš spíš nárazově, tak budeš bojovat se samovybíjením. V tom mluvím z vlastní zkušenosti. Mám Pentax *ist DS a od AA NiMH aku jsem právě z tohoto důvodu přešel na LiIon aku CR-V3.

    Jinak Pentax můžu vřele doporučit. Absolutně bezproblémová spolupráce se staršími objektivy a stabilizace v těle patří mezi jednoznačné klady. Navíc v dané cenové kategorii má Pentax jeden z nejlepších hledáčků (ne-li nejlepší) a velmi dobrý setový objektivy. Set K200D s novým 18-55/3.5-5.6 II stojí cca 13500 (Fotos) což mi přijde jako velmi dobrý poměr funkce a kvality k ceně. A dlouhej objektiv bych preferoval spíš Pentax 55-200 nebo 55-300. Jenom se proslýchá, že do K200D už CR-V3 baterky nepasujou, což by byla docela škoda. Ale co je na tom pravdy bohužel nevím.

    Proti Sony mluví celkem drahý originální příslušenství i objektivy.

    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 09:08 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Díky. Ještě jsem zauvažoval --- na Ebay.com to stojí jinde v EU cca € 450 i s dopravou, má ten Pentax menu ve více jazycích? Předpokládám, že záruka by měla být celounijní.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 09:18 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Jo menu má v několika jazycích včetně češtiny.
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 14:15 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Díky, takže i ta koupě někde jinde v EU by byla zřejmě bezproblémová.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 14:17 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Otázkou je, jestli má české menu i přístroj, který není určen pro prodej v ČR. Rozhodně bych to před objednáním ještě ověřil u prodejce.
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 14:26 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Ověřím, pokud to bude aktuální. Pokud by tam ale vždycky byla angličtina, je to v klidu, protože anglicky na mne hovoří Palm, telefon a nebráním se dalšímu nepočeštěnému zařízení.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 14:47 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Už jsem i dalekém Japonsku viděl několik typů foťáků, které měli menu i v češtině. IMHO pokud umí přístroj česky v ČR je velká pravděpodobnost, že bude umět i pokud bude zakoupený jinde.
    1.8.2008 18:16 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    No v Japonsku to tam K20D měla, tak nevím proč by to u jiných foťáků mělo být jinak :-).
    1.8.2008 22:08 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Znám několik lidí, kteří byli po nákupu na pixmanii nemile překvapeni tím, že jejich nový fotoaparát česky nekomunikuje. Ale ve většině servisů jsou schopni případně firmware počeštit. Prostě je lepší si to ověřit :-)
    1.8.2008 09:25 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Těch 13500 asi stojí celkem kdekoliv :-) ... Třeba VK Foto.
    1.8.2008 10:13 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)

    To byl jenom příklad... ;-)

    1.8.2008 11:37 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Celkem sranda jak u normální ceny píšou "promo akce" :) btw na Pixmanii je skoro o dva tisíce levnější.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    1.8.2008 11:39 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    a kua, zase vedle.. ten objektiv je bez oné římské dvojky..
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    1.8.2008 09:42 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Pentax. treba s tou D60 se to vubec neda srovnavat. ty tvy podminky splnuje na 100% a pokud bys nechtel bojovat se samovybijenim baterek tak si kup Eneloop
    1.8.2008 09:43 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    navic na tom jsou bez problemu porovozovat objektivy s M42 zavitem (pres redukci samozrejme)
    ZmaTkar avatar 1.8.2008 14:23 ZmaTkar | skóre: 18 | blog: ZmaTkar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    +1

    Eneloop řeší samovybíjení NiMH (týden v Chorvatsku, vedro jako blázen, 1500 fotek na dvě sady baterií a tu druhou sadu mám ve foťáku ještě teď, 14 dní po návratu).

    Mám Pentax K100d + seťáky 18-55 a 50-200 a plná spokojenost. Vzhledem k tomu, že jsem objevil kouzlo cirkulačního polarizačního filtru, tak je velká výhoda, že se netočí předky ani u jednoho z objektivů.
    Punk's not dead ...
    1.8.2008 10:01 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Já osobně bych se držel (a nejen u foťáku) hesla - nic od Sony. Cokoli koupíš od Sony, tak si můžeš být jistý, že je tam hodně "Sony only proprietárních dílů". Já se po několika špatných zkušenostech Sony důsledně vyhýbám a koupi čehokoli od Sony zavrhuji.
    1.8.2008 13:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Asi bych se Sony také vyhnul, ale u mne je to dáno špatnými osobními zkušenostmi. Všechno, co jsem měl od Sony, totiž odešlo (na můj vkus příliš) brzy na nějakou mechanickou závadu. Jedinou výjimkou byla televize, nejspíš proto, že tam žádné mechanické díly nejsou. :-) Ale třeba mám prostě jen smůlu.
    1.8.2008 13:34 Jano Matis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    No neviem.

    Ja som celkom spokojny majitel sony A700 a hlavne kriterium jaho vyberu bola kompatibilita s minolta objektivmi.
    Luk avatar 1.8.2008 10:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Nezmiňuji fotoaparáty Olympus (slyšel jsem na ně hodně nadávat)
    Jako člověk, který po dobu dvou let používá foťák Olympus E-500 a pořídil jeho prostřednictvím desetitisíce snímků (často stylem 500-700 fotek za večer), si na Olympus opravdu nemohu stěžovat. Jediné, co bych tomu foťáku opravdu vytkl, je dost malý hledáček. Po stránkce kvality fotek, ovládání a dostupných funkcí jde o přístroj, který za svou cenu (tehdy cca 22 tisíc včetně DPH za sadu se dvěma objektivy) poskytuje opravdu hodně muziky.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    1.8.2008 21:30 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)

    1) Osobně bych šel do Canona, má IMHO nejlepší možnosti rozšíření. Pokud vás baví makro a myslíte si, že se mu budete chtít věnovat trochu víc (BTW doporučuju shlédnout tohle DVD), třeba časem zatoužíte po tomhle. Pokud budete mít Canon, tak to sklo prostě koupíte a fotíte, ale když budete mezi tím mít už třeba 100 kKč vražených do Nikonu... A zrovna sklo s těmihle parametry nikdo jiný než Canon nemá (Minolta dělávala pouze 1-3x a stál cca 2x víc než v té době ten Canon). Nebo pokud zatoužíte po focení architektury, máte u Canonu na výběr 3 shift/tilt objektivy (Nikon dělá nebo v minulosti dělal, tuším, dva, Pentax ani nevím - jeden snad kdysi dávno dělával). Donedávna měl Canon jediný použitelný fullframe za (jakžtakž) rozumný peníz. Dneska to třeba jsou věci mimo vaše finanční možnosti, ale značka se zpravidla jen tak neopouští (stojí to dost peněz) a za deset let taky nebudete vydělávat to, co dneska (ale fotit asi budete pořád a sem tam něco dokoupíte).

    2) Nebál bych se nákupu z druhé ruky, dá se na tom dost ušetřit, větší obezřetnost je však samozřejmě zapotřebí. Já už dneska jinak ani nenakupuju, už jsem takhle ušetřil pěkných pár desítek tisíc; za málokterý objektiv bych byl ochoten dát víc, než 60% ceny nového (myslím české ceny), ale při troše štěstí (a hledání a trpělivosti) se dá dostat i na 40% či méně (záleží na konkrétním typu skla - zrovna ta Sigma 105/2,8 by IMHO mohla jít pořídit za takových 7-8 tisíc).

    3) Dost rozmýšlejte, jaké jsou vaše potřeby, a máte-li možnost, půjčte si to, co chcete koupit, a pár dní zkoušejte. Já třeba kdysi úplně zbytečně koupil objektiv 75-300mm, a byl jsem přesvědčen, že bez dlouhého skla nemůžu žít. Už hodně dlouho se mi na něj práší, protože jsem zjistil, že mi fotky focené takhle dlouhým ohniskem nevyhovují (a moje náměty tohle ohnisko nevyžadují). A je mi líto ho prodat, protože zrovna tohle sklo jsem koupil nový.

    4) Pokud už budete vědět, co potřebujete, raději zaplaťte o něco víc za kvalitní sklo klidně i na úkor foťáku - foťák (a digitál obzvlášť) si stejně časem koupíte jiný (lepší), správná investice do kvalitního skla bude už napořád. Dobré sklo je důležitější než dobrý fotoaparát a fotografův um je důležitější než oboje.

    5) Jak už tu bylo napsáno - pokud to bude Canon tak ne "EF-S" skla, z velkou ztrátou je prodáte, až jednou přesedláte na fullframe. Ale ono to vlastně platí i o dalších výrobcích, jakmile přišly do módy APS-C čipy, všichni začali zmenšovat obrazové kroužky objektivů. Tyhle objektivy zkrátka nepůjdou na fullframe použít, a když, tak blbě. Speciálně u "EF-S" objektivů navíc hrozí poškození (teď už nevím, jestli objektivu, foťáku nebo obojího), když ho zkusíte narvat na fullframe (případně na kinofilmovou zrcadlovku).

    6) Na fotky typu detail až makro určitě pevné sklo, ostatně jakmile jednou poznáte jeho kvality, možná ze zoomu úplně přesedláte (záleží na osobním vkusu a taky na námětech).

    7) Nepřeceňujte optickou stabilizaci, z podstaty fungování přináší výsledek lepší, nikoli dobrý - ten dosáhnete jen krátkým časem nebo stativem. Pokud opravdu hrozně nutně potřebuju fotit v šeru bez stativu a nemůžu/nechci si vzít blesk, dám osobně přednost pevné padesátce před stabilizovaným zoomem, který bude mít o 2 - 4 clony horší světelnost. Třesoucích rukou bych se taky až tak nebál. Moje ruce taky nejsou z nejpevnějších, ale šedesátinu, myslím, obstojně udržím (při ohnisku 20 - 100 35EQ). Ale většinou se snažím fotit tak, abych měl čas max 1/125 (to jsem pak v klidu) a z fotkami pokaženými roztřesením se nesetkávám (na rozdíl od doby, kdy jsem se snažil zuby nehty udržet časy delší než 1/30).

    8) Nepřeceňujte "techonoidní" možnosti foťáku; pokud to má být věc na vážné focení, z vysokou pravděpodobností využijete jen minimum funkcí, které dneska výrobci nabízejí i u nejblbějších kompaktů. Ty důležité funkce by naopak měly být snadno dostupné (a ne někde v desátém sublevelu nějakého obskurního menu, které se vyvolává stiskem nemožně maličkého tlačítka). Pokud jste na pochybách, které funkce by to měly být, stáhněte si manuál třeba od Canonu EOS 1V (poslední kinofilmová vlajková loď Canonu) nebo od Minolty Dynax 7 (nebo Dynax 9) a mrkněte se, které funkce tam má fotograf takříkajíc po ruce (třeba ta otočná kolečka na horní straně fotoaparátu - výrobci je chtěli zrušit, ale uživatelé těch vlajkových lodí - tj. většinou profesionální fotografové si je vyžádali zpět, ty funkce se na nich prostě dobře a rychle nastavují).

    1.8.2008 21:55 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Ad 1: je řeč o aparátu pro amatérské focení, takže argumentovat pro Canon existencí superspeciálního skla v ceně přesahující měsíční českou průměrnou mzdu je mimo mísu.

    Fullframe: mimo mísu ze stejného důvodu. APS-C systémy nezmizí, krom nevýhod mají totiž i své plusy, které amatér ocení.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    1.8.2008 23:15 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Ano, když si ten komentář přečtete, tak tam nepíšu, že ho musí mít, ale že ho může mít. Už jen proto, že to sklo existuje, tak pokud si budu teď pořizovat svoji první výbavu a táhne mě to k makru, už jen proto půjdu do Canona (nebo do VF kardanu;). Pokud budu mít všechno ostatní Canon a zjistím, že to sklo potřebuju, tak si koupím jen to sklo a mám vymalováno. Jestli vám to připadá mimo mísu, mě to přijde logické, prostě je to otevření vrátek. Oproti tomu mi debaty o tom, jestli displej v režimu xy umí zobrazovat to či ono, přijdou dost nepodstatné.

    Fullframe - dtto, prostě ho můžete mít, jak můžete vědět, jak velké budete chtít za pár let dělat zvětšeniny ze svých fotek?
    Fluttershy, yay! avatar 1.8.2008 22:00 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Díky moc za obsáhlý komentář, ale dovolím si podotknout, že mimo faktů o ovládání přístroje a o obtížnosti přesedlávání na jiného výrobce je poněkud mimo mou úroveň. Nepředpokládám, že bych během následujících pěti let měl větší příjmy než mám (a ty peníze se snadno ztratí v údržbě kola, občasném vylepšení laptopu nebo v rozšíření sortimentu mého hudebního vybavení) a obávám se, že tou dobou už bude tahle zrcadlovka se dvěma levnými objektivy a zcela základním vybavením silně mimo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.8.2008 23:21 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    ok, HTH.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.8.2008 20:15 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Jdi do Pentaxu. Ta znacka je AFAIK celkem znama tim, ze jejich tela jsou dost slusne kompatibilni s jejich starymi objektivy. Na tuzkove baterky myslim je (alespon K100 byl), motor v tele ma taky. A rekl bych, ze v oblasti fotografie ma Pentax rozhodne lepsi zkusenosti, nez Sony.

    Ja se pred casem rozhodoval mezi Nikonem D40 a Pentaxem K100 a dodnes lituju toho, ze jsem nevzal ten Pentax a nechal se svest vetsim medialnim pokrytim Nikonu.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    2.8.2008 20:31 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Já mám D40 a „lituju“ toho tak napůl. Na D40 mi asi nechybí ani tak VR nebo motor v těle, ale spíš absence bracketingu (celkem zápasím se správnou expozicí) a indikace zaostření v manuálním režimu (obojí snad má právě ten Pentax K100D). Časem pořídím D300 a bude. ;)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.8.2008 21:21 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    To me taky posledni dobou stve presvetlovani fotek v plne automatice. Fotim skoro porad na rezim S a nekdy nastavuju expozici s klidem tak, ze u clony ukazuje "Lo". Casto je z toho krasna fotka.

    Nemam rad, kdyz mi fotak vnucuje blesk nebo prodluzuje expozici jen proto, ze si mysli, ze to bude moc tmave. Navic taky rad menim rucne ostrici bod.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    2.8.2008 22:33 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    Bohužel, exponování „pro stíny“ je známým neduhem D40 i D80. Prostě se to snaží, aby stíny byly dobře exponované a už to nebere ohled na ty velké přepálené plochy… Obecně se doporučuje mít exposure compensation nastaveno na -0.7 EV. Bohužel tohle chování není úplně konstatní, takže s tím člověk musí laborovat, obzvlášť když pak fotí v interiéru.

    Na „plnou“ automatiku už skoro nikdy nefotím, většinou v režimu P, zřídka A nebo S a v těch samozřejmě foťák blesk nenutí, maximálně upozorní, že si myslí, že je málo světla… a překvapivě má dost často pravdu (jen blesk zrovna třeba nemohu použít).
    David Ježek avatar 3.8.2008 01:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr fotoaparátu (2. kolo)
    pravdou je, že taková "M42-pentax K" redukce za 350kč a k tomu smc takumar 50/1,4, to je něco, co jen tak někdo nepřekoná (leda tak smc takumar 50/1,4 přímo pro pentax mount, ale ten si lidé nechávají typicky podstatně lépa zaplatit)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.