abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 489 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 11:32
    Rozcestník

    Prvotina v Blenderu

    11.1.2009 17:54 | Přečteno: 2091× | poslední úprava: 11.1.2009 18:00

    Dříve, no vlastně od dob mého prvního PC 486, jsem modeloval scény v 3D Studiu. Nejdříve 3DS4.0 pro DOS, poté MAX pro Windows. V rámci legalizace softwaru (před lety) muselo jít MAXko z domu. Teď bojuji s Blenderem.

    Výsledkem boje s ne zcela intuitivním ovládání Blenderu je scéna jejíž finální render zde chci představit a podrobit kritice. Scéna je relativně jednoduchá, inspirována Escherovými obrazy. Tvoří ji vlastně jen kvádry (celkem 150) a krychle (2500). Na obrázku je vidět pouze část z těchto objektů. Dále scénu tvoří dvě světla: Hemi a Lamp. Hemi zlehka osvětluje scénu z leva (a nemá stíny) a červená Lampa zespodu. Lampa má nastavené měkké stíny (16 samples). Dále je použit ambient occlusion (32 samples) pro plastičtější podání objektů. Radosita by byla jistě vhodnější, bohužel i ve velmi jednoduchých scénách se ukázala býti velmi pomalou. Finální render je v rozlišení 1920*1080 a 16xFSAA a na Intel Quad Core 9300 trval přibližně 45minut. Nedílnou součástí výroby scény bylo 1.5l ryzlinku vlašského, který pomáhal autorovi a bez jeho efektu by tato scéna asi nevznikla.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Prvotina v Blenderu, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jakub Lucký avatar 11.1.2009 17:57 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Nedílnou součástí výroby scény bylo 1.5l ryzlinku vlašského
    To znám :)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Heron avatar 11.1.2009 18:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Pomáhá mi to v soustředění a kreativitě (prostě to vypne racionální část mozku). No ale ráno (resp. o 4h později, když jsem měl vstát do práce), to jsem si tedy poděkoval :-D.
    Jakub Lucký avatar 11.1.2009 19:16 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Já tomu dost věřím... V létě jsem dělal grafiku na jednu akci a nějak se to tak sešlo, že to muselo být druhý den ráno hotovo, abych to poslal do tiskárny a odpoledne po cestě na vlak vyzvedl...

    Taky na to padla sedmička červeného, pár hrnků kafe a podobně, ale ty diplomy, které jsem absolutně bez invence nasekal o půl páté ráno byly nakonec těžce nejlepší...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Fluttershy, yay! avatar 12.1.2009 03:41 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Alkohol přece podporuje spaní, ne? To raději čaj. Ale nejlepší je, když se člověk nemůže od dotyčné aktivity odtrhnout --- včera jsem šel spát o půl šesté a jen na pět hodin, pak večer jsem si necelé čtyři hodinky odpočinul a už zase jedu noc nonstop (počítám...), ale s tím rozdílem, že dopoledne nebudu moci spát, nýbrž budu muset napsat tři písemky v kuse. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Heron avatar 12.1.2009 08:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Asi jak u koho. Mě dobré víno neuspává. Po čaji (a obzvláště zeleném) sice také neusnu, ale jsem šíleně nervozní a roztěkaný. To prostě nepiju, v takovém stavu neudělám nic. Alkohol na mě působí spíše uklidňujícím a kreativitu podněcujícím způsobem.
    Jakub Lucký avatar 12.1.2009 10:49 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Alkohol v malých dávkách nee... Resp sklenka červeného se skoro doporučuje, pokud člověka čeká přemýšlení
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Jakub Lucký avatar 12.1.2009 10:52 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Nehledě na to, že alkohol v malých dávkách neškodí v jakémkoliv množství
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    11.1.2009 18:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Wow! Ovládání Blenderu sem nikdy nepochopil... :-D
    Finální render je v rozlišení 1920*1080 a 16xFSAA a na Intel Quad Core 9300 trval přibližně 45minut.
    To je hrozně moc... Zajímalo by mě, jak dlouho by to dalo nějaký lepší grafárně, ale myslim, že výrazně míň. V Blenderu to nejde renderovat přes grafárnu?
    Heron avatar 11.1.2009 18:35 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Mě by spíš zajímalo, jestli by toto nějaká GK vůbec dala (ambient oc., soft stiny této kvality apod.). Vím, že to vůbec není totéž, ale už i s takto jednoduchou scénou se v blenderu s wireframe (solid je zcela nepoužitelné) vykreslením přes OpenGL na ATI HD 4870 manipuluje docela špatně.
    Fluttershy, yay! avatar 11.1.2009 18:31 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Dobré, ale ta mírně křivá (nemám křivé oko?) perspektive se mi moc nelíbí. Jinak scéna skoro jak z Dooma. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Heron avatar 11.1.2009 18:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Dík, rovné to není (a myslím, že by to vypadalo hodně blbě). Jo Doomem (3) je to ovlivněné, to klidné přiznám.
    Fluttershy, yay! avatar 11.1.2009 18:41 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    (a myslím, že by to vypadalo hodně blbě)

    Třeba já mám symetrické věci raději než asymetrické, ale je to dost subjektivní.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    11.1.2009 18:51 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Symetrie je relativně jednoduchá, asymetrie, to je teprve kumšt. Ale to magorovi do anime neříkám nic nového :-)

    Jinak ten obrázek není vůbec špatný.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jan Drábek avatar 11.1.2009 18:46 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu

    Když jsem měl o prázdninách hordu času tak jsem s tím bojoval (celkově asi 3 dny v tahu), ale dneska si z toho nic nepamatuju :(

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.1.2009 18:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    ...nevim co to je, ale líbí se mi to ;-)
    11.1.2009 19:23 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Ta šedivá barva (pravděpodobně způsobená okulzí) mi tam nesedí. Z jakého materiálu jsou ty "věci" (v "reálu")? Jinak dobré. Ale dal bych to na finální zpracování do povraye nebo pbrt. Nepřímé světlo by tomu dodalo trochu jinou atmosféru.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    11.1.2009 19:24 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Koukám na to ještě znova a myslím že ta šedivá není okulzní, ale ty věci jsou prostě šedivé a světlo je červené. V realitě by právě nepřímé světlo ty šedivé části dost zjemnilo.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Heron avatar 11.1.2009 19:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Materiál je ta std. šedá :-). Ten jsem vůbec neměnil. To světlo nalevo je od hemi light. AO je patrné jen u krychliček jinak ne.
    Hanička avatar 11.1.2009 22:17 Hanička | skóre: 3 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu

    Jo s blenderem je sranda :) Tak dva týdny jsem si s ním hrála, učila se a procházela tutoriály, než jsem ho ovládla. Donutil mne povinný projekt do počítačové grafiky, kde ostatní dělali v rhynu, ale ten na OSX neběží. Není to dokonalé, zvlášť textura a v pár místech takové podivnosti :)

    akela.mendelu.cz/~xdusiko1/gallery/3D-render/final-render/

    ... to je výsledek a tady postupná tvorba, jak jsem se učila krok za krokem:

    akela.mendelu.cz/~xdusiko1/gallery/3D-render/ 

    blender je super!

    Fluttershy, yay! avatar 12.1.2009 03:42 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Co se dělá na hnojárně za 3D grafiku?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Hanička avatar 12.1.2009 09:22 Hanička | skóre: 3 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu

     No, jednak to je jeden ze tří projektu do předmětu Počítačová grafika 1, pak je tady specializovaná laboratoř virtuální reality a předmět animace a geoprostor. 

    12.1.2009 17:49 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Tady se vůbec dělá různá divočina, která se zemědělstvím příliš nesouvisí :-)
    stativ avatar 12.1.2009 12:01 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Pro začátek to ujde, ale ta topologie je nic moc. Ale ta je taky o cviku.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    kyknos avatar 12.1.2009 12:19 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    pekny. a hezky tema :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    11.1.2009 22:58 merlin-alfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu

    Počkat, já myslel že obraz nerenderuje grafika ale jenom procesor? V blenderu jsem zatím vlastně nic moc nesved, ale hodin s ním byla spousta. Vždycky dělám jen takovýhle blbosti a k pořádnýmu projektu sem se nedostal: http://galerie.3dscena.cz/download.php?action=zip&image_id=8745

    belisarivs avatar 12.1.2009 08:14 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu

    Tos delal ty? No ty vole. Jestli tomu rikas blbosti ... Az neco takoveho dokazu ja, tak si budu rikat jaky jsem frajer.

    Co povazujes za velky projekt?

    IRC is just multiplayer notepad.
    12.1.2009 19:45 merlin-alfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu

    Tadyto v podstattě nedá moc velkou práci, je to je oi tom že taháš kouli a pak to nějak namapuješ, velký projekt by byla nějaká pěkná animace a nebo propracovasná scéna se spoutou objektů (aspoň třeba ulice, nebo průlet), tady sou další moje scény : http://aiphee.tym.cz/index.php?a=19

    alblaho avatar 11.1.2009 23:09 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu

    Ten obrázek opravdu nevypadá špatně.

    Kdysi jsem si hrál v 3DStudiu, tam si nějakou tu "scénu" nakliká každý windowsák. Ovládání Blenderu nedávám a asi si nenajdu dost času, abych s tím pohnul. Asi budu muset vystačit s Inkscape :-)

    12.1.2009 14:29 Jakub Hajek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu

    To vypada jako dost dobra detska prolejzacka. Skoda, ze jsme u piskoviste takovou nemeli.

    Heron avatar 12.1.2009 15:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    :-D No ty voe, tak do toho bych nevlezl ani za milión.
    Václav 12.1.2009 16:10 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Jojo, bez motorový pily a raketometu na zádech bych na takovou prolejzačku taky nevlez :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    12.1.2009 17:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Já bych do teho vlez i za míň :-D Záleží, jak daleko jsou jednotlivé příčky od sebe.
    Heron avatar 12.1.2009 20:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    No už jenom představa takové kostrukce v reálu mě děsí. Vlezeš někam doprostřed a ať se podíváš na kteroukoliv stranu (dolů, nahoru, před sebe, do boků) vidíš totéž. Stále stejné krychle a příčky. Tam by mě nikdo nedostal.
    12.1.2009 20:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Heron avatar 12.1.2009 20:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    No to jo. Ale tam to nevidíš celé (zevnitř). Ale tam bych taky nechtěl skončit.
    xxxs avatar 12.1.2009 17:16 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    parada. kolko trvala vyroba bez renderingu?
    Heron avatar 12.1.2009 20:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prvotina v Blenderu
    Díky.

    Tak renderovat musím už během modelováním. Já to prostě potřebuju průběžně vidět (stejně tak velmi často kompiluji během programování). Ale renderoval jsem to bez FSAA, AO a v 25% rozlišení, to pak bylo hned. No modelování bylo rychlé (je to vlastně jedna krychle 3x zkopírovaná modifikátorem array po 50 opakováních - prostě 50 krychliček v každé ose, prakticky totéž s těmi příčkami). Takže asi ... 30 minut (než jsem přišel jak na to)? No ale ve velkém rozlišení a kvalitě jsem to renderoval několikrát a upravoval polohu kamery a parametry světel a AO. Takže celé to trvalo přes 6h. Ale při dobrém pití a hudbě to člověk ani nevnímá. A mám radost, že se to líbí i ostatním. To je asi to nejlepší.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.