Byla vydána verze 32.0 svobodného softwaru OBS Studio (Open Broadcaster Software, Wikipedie) určeného pro streamování a nahrávání obrazovky počítače. Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byl vydán PostgreSQL 18. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
NFS (Network File System) má letos 40 let. Jeho tvůrci zavzpomínali na MSST Conference. Sun Microsystems vydal v prosinci 1985 zdrojové kódy NFS vývojářům mimo Sun.
Po Canonicalu oznámilo také SUSE, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Laboratoře CZ.NIC vydaly novou verzi 4.27.0 aplikace Datovka, tj. svobodné multiplatformní desktopové aplikace pro přístup k datovým schránkám a k trvalému uchovávání datových zpráv v lokální databázi. Přidány byly funkce pro přerazítkování datových zpráv systémem ISDS. Uživatel muže zvolit zprávy, jejichž časová razítka má aplikace sledovat. Aplikace jej upozorní na časová razítka, která lze přerazítkovat. Uživatel pak může
… více »Bylo představeno all-in-one PC aneb mechanická podsvícená klávesnice s Raspberry Pi 5 uvnitř Raspberry Pi 500+. S 256 GB Raspberry Pi SSD a 16 GB RAM za 200 dolarů.
Google, potažmo YouTube umožní návrat tvůrcům, kteří byli zablokováni kvůli údajnému šíření dezinformací souvisejících s COVID-19 a volbami. Tvůrci teď mohou požádat o navrácení přístupu. Společnost Alphabet v této souvislosti uvedla, že zákazy byly uděleny kvůli tlaku tehdejší Bidenovy administrativy.
Vývojári z distribúcie Artix, ktorá je postavená na Arch Linuxe, alebo skôr jeho forkom, už skôr prešli na Open-RC init systém, stále však niektoré projekty ako GNOME boli závislé na systemd. Teraz pretiekol pohár trpezlivosti a počnúc GNOME 49, kvôli ktorému komponenta gnome-session je úplne závislá na systemd-init, padlo rozhodnutie na odstránenie GNOME z repozitárov Artixu. Táto zmena sa podľa všetkého týka viac než 90 distribúcií, ktoré tiež nepoužívajú systemd. Viac v príspevku na DistroWatch.
Magazín IEEE Spectrum opět po roce publikoval svůj žebříček programovacích jazyků. Vedou Python, Java, C++, SQL a C#.
Repozitáře pro spolupráci v rámci projektu Fedora se přesunou z Pagure na nově vzniklý Fedora Forge. Ten stejně jako třeba Codeberg běží na softwaru Forgejo, které bylo už před časem vybráno jako náhrada za Pagure. Pagure pochází z dílny Fedory, ale mimo ni se příliš neuchytil. Jeho vývoj a údržba byly náročné a Fedora se rozhodla jít cestou úspěšnějšího projektu, který má větší základnu přispěvatelů.
Nedílnou součástí výroby scény bylo 1.5l ryzlinku vlašskéhoTo znám :)
Finální render je v rozlišení 1920*1080 a 16xFSAA a na Intel Quad Core 9300 trval přibližně 45minut.To je hrozně moc... Zajímalo by mě, jak dlouho by to dalo nějaký lepší grafárně, ale myslim, že výrazně míň. V Blenderu to nejde renderovat přes grafárnu?
(a myslím, že by to vypadalo hodně blbě)
Třeba já mám symetrické věci raději než asymetrické, ale je to dost subjektivní.
Když jsem měl o prázdninách hordu času tak jsem s tím bojoval (celkově asi 3 dny v tahu), ale dneska si z toho nic nepamatuju :(
Jo s blenderem je sranda :) Tak dva týdny jsem si s ním hrála, učila se a procházela tutoriály, než jsem ho ovládla. Donutil mne povinný projekt do počítačové grafiky, kde ostatní dělali v rhynu, ale ten na OSX neběží. Není to dokonalé, zvlášť textura a v pár místech takové podivnosti :)
akela.mendelu.cz/~xdusiko1/gallery/3D-render/final-render/
... to je výsledek a tady postupná tvorba, jak jsem se učila krok za krokem:
akela.mendelu.cz/~xdusiko1/gallery/3D-render/
blender je super!
No, jednak to je jeden ze tří projektu do předmětu Počítačová grafika 1, pak je tady specializovaná laboratoř virtuální reality a předmět animace a geoprostor.
Počkat, já myslel že obraz nerenderuje grafika ale jenom procesor? V blenderu jsem zatím vlastně nic moc nesved, ale hodin s ním byla spousta. Vždycky dělám jen takovýhle blbosti a k pořádnýmu projektu sem se nedostal: http://galerie.3dscena.cz/download.php?action=zip&image_id=8745
Tos delal ty? No ty vole. Jestli tomu rikas blbosti ... Az neco takoveho dokazu ja, tak si budu rikat jaky jsem frajer.
Co povazujes za velky projekt?
Tadyto v podstattě nedá moc velkou práci, je to je oi tom že taháš kouli a pak to nějak namapuješ, velký projekt by byla nějaká pěkná animace a nebo propracovasná scéna se spoutou objektů (aspoň třeba ulice, nebo průlet), tady sou další moje scény : http://aiphee.tym.cz/index.php?a=19
Ten obrázek opravdu nevypadá špatně.
Kdysi jsem si hrál v 3DStudiu, tam si nějakou tu "scénu" nakliká každý windowsák. Ovládání Blenderu nedávám a asi si nenajdu dost času, abych s tím pohnul. Asi budu muset vystačit s Inkscape
To vypada jako dost dobra detska prolejzacka. Skoda, ze jsme u piskoviste takovou nemeli.
Tiskni
Sdílej: