Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.
Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).
Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.
Byla vydána nová verze 14.3 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
CSIRT.CZ upozorňuje, že na základě rozhodnutí federálního soudu ve Spojených státech budou veškeré konverzace uživatelů s ChatGPT uchovávány. Včetně těch smazaných.
Ač semestr ve škole právě končí, bastlíři ze studentského klubu Silicon Hill neodpočívají a opět se jako každý měsíc hlásí s pravidelným bastlířským setkáním Virtuální Bastlírna, kde si můžete s ostatními techniky popovídat jako u piva o novinkách, o elektronice, softwaru, vědě, technice obecně, ale také o bizarních tématech, která se za poslední měsíc na internetu vyskytla.
Z novinek za zmínku stojí Maker Faire, kde Pájeníčko předvedlo … více »Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.
Nedílnou součástí výroby scény bylo 1.5l ryzlinku vlašskéhoTo znám :)
Finální render je v rozlišení 1920*1080 a 16xFSAA a na Intel Quad Core 9300 trval přibližně 45minut.To je hrozně moc... Zajímalo by mě, jak dlouho by to dalo nějaký lepší grafárně, ale myslim, že výrazně míň. V Blenderu to nejde renderovat přes grafárnu?
(a myslím, že by to vypadalo hodně blbě)
Třeba já mám symetrické věci raději než asymetrické, ale je to dost subjektivní.
Když jsem měl o prázdninách hordu času tak jsem s tím bojoval (celkově asi 3 dny v tahu), ale dneska si z toho nic nepamatuju :(
Jo s blenderem je sranda :) Tak dva týdny jsem si s ním hrála, učila se a procházela tutoriály, než jsem ho ovládla. Donutil mne povinný projekt do počítačové grafiky, kde ostatní dělali v rhynu, ale ten na OSX neběží. Není to dokonalé, zvlášť textura a v pár místech takové podivnosti :)
akela.mendelu.cz/~xdusiko1/gallery/3D-render/final-render/
... to je výsledek a tady postupná tvorba, jak jsem se učila krok za krokem:
akela.mendelu.cz/~xdusiko1/gallery/3D-render/
blender je super!
No, jednak to je jeden ze tří projektu do předmětu Počítačová grafika 1, pak je tady specializovaná laboratoř virtuální reality a předmět animace a geoprostor.
Počkat, já myslel že obraz nerenderuje grafika ale jenom procesor? V blenderu jsem zatím vlastně nic moc nesved, ale hodin s ním byla spousta. Vždycky dělám jen takovýhle blbosti a k pořádnýmu projektu sem se nedostal: http://galerie.3dscena.cz/download.php?action=zip&image_id=8745
Tos delal ty? No ty vole. Jestli tomu rikas blbosti ... Az neco takoveho dokazu ja, tak si budu rikat jaky jsem frajer.
Co povazujes za velky projekt?
Tadyto v podstattě nedá moc velkou práci, je to je oi tom že taháš kouli a pak to nějak namapuješ, velký projekt by byla nějaká pěkná animace a nebo propracovasná scéna se spoutou objektů (aspoň třeba ulice, nebo průlet), tady sou další moje scény : http://aiphee.tym.cz/index.php?a=19
Ten obrázek opravdu nevypadá špatně.
Kdysi jsem si hrál v 3DStudiu, tam si nějakou tu "scénu" nakliká každý windowsák. Ovládání Blenderu nedávám a asi si nenajdu dost času, abych s tím pohnul. Asi budu muset vystačit s Inkscape
To vypada jako dost dobra detska prolejzacka. Skoda, ze jsme u piskoviste takovou nemeli.
Tiskni
Sdílej: