abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | IT novinky

    Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:11 | Nová verze

    Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 284 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Josef Kufner avatar 7.10.2008 21:17 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Těch 7500 Kč je důvod, proč to udělal ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    7.10.2008 21:39 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Ten s pomlčkou provozuje můj spolužák, sám jsem mu ho pomáhal zprovoznit. Pochybuju, že by se jednalo o úmysl, i vzhledem k tomu, že fantasy a obchod jsou poměrně běžná slova. A pokud už investoval do propagace této domény svůj čas a peníze, je logické že je nehodlá vyhodit z okna.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    7.10.2008 21:48 Kappi-tux | blog: kappiho_tuxik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    +1, s tím souhlasím, myslím, že je to problém blogera, měl 4 roky na to ji zaregistrovat a jelikož to neudělal, musel s tím počítat že něco takového přijde... Když se zamyslíme co na této doméně provozovat, asi moc nápadů nebude :-) A můj názor na nabídku prodeje jména je ten, že je to velice férová nabídka, také se o tom nemusel vůbec bavit. Takže tak...
    Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
    skaven avatar 7.10.2008 22:18 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou

    Samozřejmě to považuji za svou velkou chybu a doménu jsem si měl zajistit dávno (předpokládám, že je to z článku jasné). Na druhou stranu nerozumím tomu, proč provozovatel nepoužil doménu unikátní, na níž by mohl budovat jméno svého obchodu. Tato volba - tedy přilípnout se na práci našeho obchůdku (a že této práce provozovatel využívá je patrné např. z již zmíněné skutečnosti, že využívá úvodník našeho obchodu při registraci svých stránek jako popis vlastního ochodu...) mi příjde velmi nešťastná, neboť se domnívám, že velice brzy dojde k zaměňování našich podnikatelských subjektů, čímž může začít docházet k mnoha nepříjemným situacím. Navíc se mu na sousloví "fantasy obchod" bude hodně špatně budovat pozice ve vyhledávačích a defacto nám takhle nahraje své zákazníky.

    Obchod s potřebami pro fantasáky není žádný zlatý důl, člověk musí být opravdu fanoušek, aby se tím odvážil živit. Sedm a půl tisíce pro mě, ač to mnohým může připadat směšné, opravdu vysoká částka, vpodstatě půlka mé čisté výplaty.

    7.10.2008 22:33 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou

    A co když udělal úplně stejnou chybu jako Vy? Prostě si neověřil existenci domény bez pomlčky?

    skaven avatar 7.10.2008 22:42 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Je to možné, ale nevěřím tomu - pokud by naše stránky neznal, nepoužíval by pak náš úvodník při zmíněných registracích do katalogů. Na druhou stranu nechci soudit, netvrdím v žádném případě, že se mě ten člověk snaží úmyslně poškodit - to samozřejmě nemohu vědět. Stále doufám, že se spolu dokážeme rozumně domluvit.
    7.10.2008 22:55 Kappi-tux | blog: kappiho_tuxik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Také si myslím, že se určitě domluvíte. Chyby se stávají a je opravdu možné, že si toho ani nevšiml. Pravdou je, že se v tomto odvětví moc originality asi vymyslet nedá, stejně jako u kteréhokoliv jiného úzce zaměřeného směru.
    Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
    7.10.2008 23:07 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    tie domeny su na prvy pohlad len doplnkove na redirect, jedinecne meno (+ nejaka google bomb) je ovela lepsia strategia
    skaven avatar 7.10.2008 23:25 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Inu - to je otázka, někteří vsází na unikátní jména jako mysticum.cz nebo drakkaria.cz - jiní používají obecné - fantasyshop.cz paganshop.cz apod. Já osobně bych se v tuto chvíli rozhodnul pro něco nápaditějšího než je fantasyobchod. Když jsem začínal, přišlo mi to jako dobrý nápad a po nějakém tom roce jsem už nechtěl rušit zaběhnuté jméno...
    7.10.2008 23:37 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Možná je problém také v tom, že když porovnám Tvůj obchod a obchod Tvého konkurenta, tak mě daleko víc na první pohled zaujme Tvůj konkurent. Přiznám se, že nemám ani sebemenší páru o tom co se prodává ve fantasy a asi nikdy nic ani nekoupím, ale měl bys zapracovat na přitaživosti vzhledové stránky. Máš jí pěknou, a hezky decentně udělanou, ale jistě by šla hodně zatraktivnit. Můžeš se koneckonců u své konkurence i inspirovat, přetvořit do své podoby, přidat k tomu pár nápadů a je to. Jinak rád bych dál par tipů, ale vzhledem k tomu, že fantasy není můj život a nemám odhad pro tu atmosféru tohoto oboru, tak by to byly nekvalifikované rady.
    Max avatar 8.10.2008 07:55 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Mně zase spíše zaujal shop skavena. Neplýtvá místem, pěkný design, dobrá dokumentace, větší sortiment atd.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Daniel Kvasnička ml. avatar 8.10.2008 08:17 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    To, co nazyvas plytvani mistem, je white space a pro me osobne to je jeden z duvodu, proc se mi ten konkurencni web libi vice. I kdyz ten Skavenuv je asi "vic fantasy" :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    8.10.2008 14:58 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    neviem ako vam, ale mne sa ten novsi ani nenacita, ostane visiet -- je odporny a neerogonomicky (vratane malo kontrastneho pisma voci pozadiu)
    8.10.2008 09:15 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Me prijdou oba podobne libive, ale lehce bych se priklanel k tomu bilemu. I kdyz nektere zelene prvky u konkurence taky nevypadaji spatne.

    Jestli to ma na boku sedive plochy nebo sedivou texturu je uplne jedno, obiji je debilni. Velkej monitor prece neslouzi k tomu zobrazovat velek sedivej flek a uprostred nudli.

    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    7.10.2008 23:36 jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Fantasy i obchod jsou obycejna slova, takze na tom neni nic spatneho, zvlast pokud na nich opravdu provozuje ten fantasy obchod.

    Asi jako kdybych mel koupaliste v Praze a zaregistroval si koupaliste-praha.cz a pak nejake jine koupaliste zaregistrovalo koupalistepraha.cz. Je to imho i v poradku z hledika §§, tam se ta ochrana mysli spis jako ze si nemuzete zaregistrovat treba sun-microsystems.cz, protoze tam je jasna navaznost na ten sun.
    skaven avatar 8.10.2008 00:29 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    S tím samozřejmě nelze než souhlasit. A to je právě to, co mě na tom hněte...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 8.10.2008 08:13 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Ale nemuzes to oznacovat za amoralni a jeste mu to psat do mailu... to je proste soutez, trzni konkurence, business. Pokud fakt nepouziva k ziskani publicity nejake prvky, ktere by jednoznacne identifikovaly tvuj obchod, nemas jinou moznost, nez mlatit hlavou o stul a priste tuhle chybu neudelat :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    skaven avatar 8.10.2008 09:05 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou

    Já to za amorální považuji, protože pokud někdo rozjíždí eshop s vědomím, že jej od konkrence dělí pomlčka a následně pak kopíruje texty z mých stránek, snaží se umístěním klíčových slov v záhlaví blogu nabourat náš slogan apod. pak se nepouští do košér podniku, nesnaží se férově stavět vlastní podnikání, ale buduje na něčem, co už udělal druhý. Myslím, že je evidentní, že si spousta zákazníků zvykla chodit na stránky vyhledáváním sousloví "fantasy obchod", čehož lze s doménou s pomlčkou relativně dobře využít.

    Považuji to za morální problém, ne za právní, na jednání majitele eshopu s pomlčkou není vpodstatě nic protiprávního.

    >
    Daniel Kvasnička ml. avatar 8.10.2008 09:23 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Jo, tak pokud kopiruje tvoje texty, tak to jo. Cetl jsem tvuj blogpost vcera a na tohle jsem si nevzpomnel, kdyz jsem ten dnesni komentar psal :-) Ale ciste ten akt pouziti toho domenoveho jmena pro konkurencni obchod bych fakt neresil... Amoralnejsi by bylo, kdyby to jen zaregistroval s cilem z tebe vymlatit co nejvic prachu.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 8.10.2008 08:20 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Jak fantasy-obchod, tak fantasyobchod jsou jeste s nekolika TLD volne (com, net, eu)... Takze mazej ke svemu oblibenemu registratorovi provest hromadnou registraci :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    8.10.2008 09:12 misch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Asi tak. Název "fantasy obchod" je tak obecný jak to jen jde :), a těžko předpokládat že nikoho dalšího v ČR nenapadne provozovat obchod s podobným názvem.

    A osobně si myslím že 7500 Kč za doménu je poměrně málo.

    Na druhou stranu -- je vůbec k něčemu "hezký" název domény? Měl by YouTube ještě větší úspěch kdyby se jmenoval "free-video-sharing.com"? Nebo mall.cz, kdyby se jmenoval "obchod-se-vším-možným.cz"? Většina návštěvníků se na ty stránky stejně dostane z vyhledávače, a tam přece název domény nehraje až tak velkou roli. Nebo jo?
    skaven avatar 8.10.2008 12:33 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou

    No problém je v tom, že když se obecně mluví o mém obchodě, každý řekne třeba "tohle koupíš ve fantasy obchodě" nebo "fantasy obchod je na mě moc drahý". Je to prostě zaběhnutý název, takže když někdo hledá můj obchod, napíše do vyhledávače "fantasy obchod".

    Mi osobně vadí to, že kdyby (čistě hypoteticky) tento člověk třebas okrádal své zákazníky, ti si řeknou - "jo, nakoupil jsem ve fantasy obchodě a tam mě okradli, tam si nic nekupujte", tak tím utrpím i já. Samozřejmě to funguje i naopak - kdybych já začal jednat v obchodě nekorektně, může se to přenést na něj...

    V současné chvíli vnímám jako chybnou mou původní volbu pro tak obecný název obchodu a z logických důvodů bych dnes bral raději něco orginálnějšího - byl bych ale sám proti sobě, kdybych se značku rozhodl změnit, přineslo by to vpodstatě jen problémy...

    >
    pavlix avatar 12.10.2008 15:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Tak to mi přijde jako že je opravdu chybka v marketingové strategii.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 8.10.2008 11:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    A pokud už investoval do propagace této domény svůj čas a peníze, je logické že je nehodlá vyhodit z okna.

    To, že si skaven nezaregistroval všechny tvary a patvary své domény, se ještě dá pochopit. Ale že si někdo nezkontroluje, že stejná doména bez pomlčky, již existuje a funguje na ní konkurenční obchod... tak to sorry, to je celkem jasná spekulace.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.10.2008 21:41 XYZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Aby po prodeji neudělal www.fantasy.obchod.cz ;-)
    David Watzke avatar 7.10.2008 21:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Majitel obchod.cz určitě nemá nic lepšího na práci :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    7.10.2008 22:15 Voidless
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    No, jednou jsem byl svedkem toho, ze si jedna z personalnich agentur zaregistrovala domenu recruitment.cz a na ni vytvorila subdomeny grafton.recruitment.cz, manmark.recruitment.cz, adecco.recruitment.cz a podobne...
    7.10.2008 21:46 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Nezávidím. To není hezká situace.

    Nicméně otázkou je, zda potřebujete jeho doménu.

    Jen takovou perličku, před x lety jsem si zaregistroval doménu ponkrac.net, protože české domény byly silně předražené (1600 Kč za první rok a 800 Kč za další), a chtěl jsem se tomu vyhnout. Takže jsem zaregistroval u domény.cz ponkrac.net na rok za cca 600 Kč. Další rok už domeny.cz silně zdražily a cena narostla snad o 200 Kč a evidentně to mělo stoupající trend. Tak jsem poslal vyjádření, že si mají doménu nechat a prodlužovat jí nebude.

    Poté co vyexpirovala mě napadlo se na ní asi za měsíc kouknout a zjistil jsem, že jí má zmerický doménový spekulant, který si jí zaregistroval a chce provizi za to, že mi jí přeprodá. Tak jsem se zasmál a v klidu jsem to nechal být. Po pár letech jsem si jí zaregistroval znovu, tentokrát na 10 let, a klidně bych zaregistroval naráz do konce života, kdyby to šlo. Já se o svoje jméno v doméně bát opravdu nemusím :-)
    David Ježek avatar 7.10.2008 22:14 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    astrologie? ugh, zajímavá kariéra na FAVáka. při vší úctě jdu hodil šavli.
    7.10.2008 21:52 imro | skóre: 19 | blog: hovado
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Jezismaria, co tu furt riesite ake su domeny drahe a podobne. Sa vam zda ze je 800 korun za domenu na rok vela? Ved to je v celkovych nakladoch zanedbatelna ciastka, tolko stoji asi 10 krabiciek cigariet. Lacne domeny su prave vodou na mlyn domenovym spekulantom. Keby sa za domenu platilo trebars 20 000 rocne, co je tiez unosna ciastka, tak by si domenovy spekulanti rozmysleli, ci si zaregistruju jednu domenu, alebo rovno dvesto. Cim budu domeny lacnejsie, tym viac bude domenovych spekulantov.
    7.10.2008 22:22 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    800 Kč za doménu za rok? Kde žijete? „Běžné“ domény stojí kolem dvou stovek Kč – .cz cca 220 Kč, generické cca 190 Kč.
    7.10.2008 22:28 imro | skóre: 19 | blog: hovado
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Ja neriesim ci domeny stoja 200 alebo 800 korun, obe ceny su trapne. Ja riesim ludi, ktorym sa zda byt 800 korun za domenu na rok vela. A aj tieto male ceny su dosledkom toho, ze dnes moze byt spekulantom aj indicky robotnik.
    7.10.2008 22:45 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Pokud z principu věci existuje na trhu s doménami oligopol („majitelů“ domén 1. úrovně je jen pár) a navíc jsou to nezisková sdružení, je správné, že domény prodávají za „výrobní náklady“. Pokud někdo chce nějakou doménu, může být rychlejší nebo si ji koupit od „spekulanta“ za tržní cenu. Další možnost je už jenom domény dražit – buď byste ale musel název domény zveřejnit (teď se draží doména xyz.cz), z čehož by byl jistě nadšen ten, kdo měl ten první nápad. Nebo by si někdo požádal o doménu, a pak by se třeba 14 dní čekalo, zda se náhodou do stejného názvu netrefí někdo jiný. Takže by to bylo zase k ničemu (protože by se za 14 dnů nikdo jiný netrefil). Doba, kdy existovala nějaká značka a teprve dodatečně se k ní kupovala doména, už je pomalu pryč. Takže teď už si při výběru značky každý rozumný člověk ověří, zda je doména dostupná. Pochybuju, že se to spekulantům dál vyplatí.
    7.10.2008 23:04 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    nefajcim a mam 2 sk domeny. jednu necham prepadnut, lebo na to nemam cas a motivaciu. je to vela aj ked teraz pracujem a mam dobry plat. 20k za domenu je nonsens, tym by dobre prerobili

    okrem toho system sk-nic dovoluje blokovat domeny bez platenia, takze si over svoje fakty nez zase budes trepat blbosti
    7.10.2008 23:28 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Sa vam zda ze je 800 korun za domenu na rok vela?

    Ano zdá.

    Ved to je v celkovych nakladoch zanedbatelna ciastka, tolko stoji asi 10 krabiciek cigariet.

    Problém je, když se nějaká zanedbatelná částka objeví třeba desetkrát, nebo stokrát. Problém lidí co porovnávají náklady s krabičkami cigaret je ten, že neumějí operaci plus, případně je nad jejich schopnosti tuto operaci pochopit.

    Jinak já nevím, kolik stojí krabička cigaret, nikdy v životě jsem si nekoupil ani jednu nevykouřil, nicméně princip, kdy se má něco zdražit, protože to stojí málo cigaretových krabiček je blbost. Pokud to tu cenu má, nechť to stojí třeba milióny, pokud ne, nechť to stojí pár šupů. A 99,99% domén cenu 800 Kč nemá.

    Keby sa za domenu platilo trebars 20 000 rocne, co je tiez unosna ciastka, tak by si domenovy spekulanti rozmysleli

    Jestli po tom toužíš, já Ti klidně budu prodávat domény za 20 tisíc Kč. Rád pomůži svému bližnímu, aby se cítil dobře a měl pocit, že to tak má být.

    Cim budu domeny lacnejsie, tym viac bude domenovych spekulantov.

    Mám pocit, že bude tím víc doménových spekulantů, čím budou mít větší zisky. Spekulanti sice budou mít dražší domény, ale taky příslušně větší zisky, takže je to diskutabilní. Nevím, proč většina lidí považuje za nejlepší řešení zdražit, nebo tam nacpat dolarovou vycpávku. To je řešení USA a kam s ním teď dopadli asi vidíte. Daleko lépe jsou systémová řešení proti spekulantům.

    8.10.2008 04:41 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Tak promluvila Luna v souhvězdí Vodnáře.
    Quando omni flunkus moritati
    7.10.2008 23:45 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Sa vam zda ze je 800 korun za domenu na rok vela?

    Ještě bych chtěl dodat, že kdysi české domény stály 800 Kč a bylo to moc. Proto také mnoho českých projektů má domény na jiných koncovkách v jiných TLD. A právě řešení 800 Kč za doménu takto dopadlo. Nastav obrovský boom a domény z Česka houfně začaly zvyšovat .com, .net, .org, atd..

    Klidně zdražte, já jsem právě z důvodů nenažranosti nechal ponkrac.net a budu to tak mít i nadále. Na .cz prostor už dlabu.
    7.10.2008 23:51 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Jinak násilné řešení je jednoduché, byť dražší, ale zato definitivní a nikdo Vám nikdy nezaregistruje nic, co by se názvu podobalo, ani kdyby vymyslel sto domén. Zaregistrujte si obchodní známku "Fantasy obchod" (pokud to jde, přijde mi to moc obecné, ale při dnešním stavu to nejspíš projde). Po registraci obchodní známky se obraťte na soud a zažalujte konkurenční obchod za použítí jména z Vaší známky. Soud Vám doménu násilím vydá a konkurent může jenom koukat.

    Tento postup použilo několik firem tady na internetu. Je to drastické řešení. Nevím, jestli nebude problém, zda konkurent měl web dřív, než Vy známku. A také mám pocit, že známka platí jen pro uričtý obor.
    8.10.2008 00:02 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    1. znamka se vztahuje pouze k podobnemu nebo stejnemu oboru

    2. je li domena drive nez znamka, tak pak znamka temer 100% prohraje s domenou v soudnim sporu, jestlize majitel domeny prokaze, ze v minimalne predchozich 2 letech od priznani znamky pres domenu komercne v oboru podnikal - napr. nabidky produktu, poposy. Ovsem nestaci, ze to bylo pouze pres domenu, musi byt napr.inzerce v odbornych casopisech, nebo lepe ucast na vystave a pod.

    Jestlize byla domena zaregistrovana drive a nevyuzivala se komercne, tak pak o ni majitel domeny zcela jiste prijde nebo lepe receno, nebude ji smet vyuzivat komercne v danem oboru.
    skaven avatar 8.10.2008 00:45 skaven | skóre: 10 | blog: skavenovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Ochranná známka není nic, do čeho bych se pouštěl, obzvláště ne s názvem "Fantasy obchod", který je opravdu poměrně dosti obecný (to bych si mohl zaregitrovat ochrannou známku "pánské slipy" apod.). Navíc schvalovací proces trvá 6 - 12 měsíců...
    8.10.2008 01:51 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Jasan, já bych to také nedělal. Nicméně, pokud někdy zjistíte, jaké blbosti projdou, tak s neúspěchem u obecného slova není to, co by byl až takový problém. Například v Československu platí jako ochranné známky "Saturn". Dokonce i "vim" je ochranná československá známka a stále platí, takže si připravte kešeně a začněte platit. (Tohle je možná super argument pro emacs :-)). Dokonce jako ochranná známka je zaregistrováno i "M" a "X". A třeba i tak obecné slovo jako je "maximum" je také ochranná známka, takže pozor!
    Luk avatar 8.10.2008 02:36 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    A ochrannou známkou je samozřejmě i Linux® (majitelem je Linus Torvalds). Kdo chce tento název používat, potřebuje mít souhlas (sublicenci) od Linux Mark Institute. Sice se sublicence aktuálně poskytuje zdarma, ale bez ní je použití značky Linux (např. v názvu produktu nebo firmy) nelegální.
    Dokonce i "vim" je ochranná československá známka a stále platí, takže si připravte kešeně a začněte platit.
    Jenže je zaregistrována jen pro mýdla, oleje, svíčky a podobné věci. Tedy vim jako název programu není problém. Tak jako není problém třeba značka Tatra, používaná pro automobily, mléko, žiletky, nábytek, cigarety a možná ještě něco dalšího - každý z těchto výrobků přitom dělá někdo úplně jiný.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.10.2008 16:27 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Právě jsem chtěl ve vimu prohlížet komunikaci SOAP protokolu, ale asi si to rozmyslím :-) Byl by to asi pořádnej flastr od soudu :-)
    8.10.2008 16:36 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou

    A ochrannou známkou je samozřejmě i Linux® (majitelem je Linus Torvalds). Kdo chce tento název používat, potřebuje mít souhlas (sublicenci) od Linux Mark Institute.

    Potřebuje mít souhlas je pro sw zboží. Takže klidně můžete nalepit Linux na počítačový case třeba a na nějakého Linuse se vykašlat a je to právně v pořádku. A můžu prodávat reprobedny Linux a žádný institut mě nevadí.

    Luk avatar 8.10.2008 17:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Týká se to samozřejmě jen těch druhů zboží/služeb, pro které je to zaregistrované - to jsem také napsal.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.10.2008 10:10 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou

    je li domena drive nez znamka, tak pak znamka temer 100% prohraje s domenou v soudnim sporu, jestlize majitel domeny prokaze, ze v minimalne predchozich 2 letech od priznani znamky pres domenu komercne v oboru podnikal

    Pokud se podíváte třeba na aktualne.cz, to je příklad, kdy to třeba neplatilo. Tím bylo naznačeno, jak dopadnul osud aktuálně.cz. Tuto doménu nejdříve vlastnilo webzdarma.cz a provozovalo na ní freehosting. Lidé zde budovali svoje projekty example.aktualne.cz. Jednoho dne se Centrum rozhodlo, že se jim ta doména líbí, zaregistrovali si ochrannou známku aktualne.cz a webzdarma.cz raději doménu prodalo. Tolik jsem aspoň četl po různých fórech.

    Jinak takto násilně jako aktualne.cz se v českém prostoru soudilo a soudně sebralo 38 domén. Vlastníci domén mohli jenom koukat, měli soudem nařízeno doménu zdarma převést na vlastníka ochranné známky.

    Za zmínku stojí i slovo "aktuálně", které je docela obecným slovem, takže námitky, že obecná slova neobstojí neberu.

    8.10.2008 11:34 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    samozrejme, na sirem mori a pred soudem jsme v bozich rukach ...

    http://www.lupa.cz/clanky/domeny-vs-ochranne-znamky/
    8.10.2008 00:09 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Necetl jsem diskusi, takze to mozna uz zaznelo, ale 7500 je velmi mala cena na spekuaci. Spekulant musi zainvestovat do mnoha domen a je jen malo tech, ktere se chyti (jednoho jsem poznal a tak jsem si stacil vsimnout, ze zas tak snadny vydelek to neni). Dalsi veci je, ze spekulant by se asi jen tezko paral s obchodem a provozem cele zivosti. Navic domena s pomlckou je mnohem horsi nez bez pomlcky (aspon pro me - mam zkusenost s tim, ze jsem musel ziskat domenu a ta byla obsazena, ale slo o obecna slova, ktera byla zakladem pripravovane kampane - nescetnekrat jsem skoncil na te cizi domene, protoze mi pomlcka vzdy nejak dokazala vypadnout - tedy asi ty tezis na domene s pomlckou).

    Dale se jedna o velmi obecna slova.

    Zda se, ze jsi majiteli domeny s pomlckou zbytecne ukrivdil a navic jsi na nem jeste ziskal - jeho chyba... nicmene tvuj usudek je zrejme zbytecne ukvapeny...
    8.10.2008 01:54 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Také si myslím, že tohle není spekulace.

    Jinak v tomto případě mi přijde lepší doména s pomlčkou, ale to je můj názor.
    8.10.2008 08:42 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Buď zaplať nebo doufej, že konkurentovi obchod pokvete a budeš získávat lidi co se pokusí napsat jeho adresu rovnou a vynechají pomlčku.
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    Jiří P. avatar 8.10.2008 08:52 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    cena za domenu sice vyssi je, ale pokud pomuze vydelavat, tak se mi zda rozumna...
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    10.10.2008 16:42 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem prohloupil s doménou
    Já bych k tomu dodal jen tolik, že s obecným názvem obchodu by se těžko dalo něco dělat, nicméně pokud druhý obchod použil oprásknuté texty, můžeš použít autorský zákon, jednalo by se o neoprávněné užití chráněného díla (i dvě věty mohou být autorské dílo, není vždy snadné ve velmi krátkém textu vyjádřit všechny myšlenky, které tam mají být). Sice tím nedosáhneš změny názvu nebo domény konkurenčního obchodu, ale aspoň se ty obchody budou lišit o kapku víc.

    Titulek stránky s klíčovými slovy, která mají prokazatelně za úkol dostat ke konkurenci návštěvníky, kteří chtějí najít právě Tvůj konkrétní obchod, by pak mohl být řešitelný buď pomocí AZ, nebo pomocí paragrafů o nekalé soutěži z obchodního zákoníku (kolem §50 to je, mám dojem).

    Mně se jednou stalo něco podobného, po asi třech letech práce na projektu jsem narazil na konkurenční službu, která si z našeho webu "vypůjčila" hlavně texty. Kde se nedá mluvit vyloženě o textech (jen seznam zkratek pro podporované funkce), tam opráskli aspoň formátování a aby ten web nevypadal tak moc špatně, jak stejně vypadal, půjčili si dokonce i grafiku (buttonky v menu, odrážky apod.).

    Napsal jsem jim dost ostrý mail, že takovéhle do očí bijící plagiátorství nebudeme rozhodně tolerovat, zmínil jsem pár odpovídajících paragrafů z autorského zákona, trestního zákona a dalších odpovídajících předpisů a vyčíslil jsem nějakou cenu za licenci za zhruba roční (neoprávněné) užívání s tím, že pokud nebude náš materiál neprodleně odstraněn, budeme tuto částku vymáhat soudně, což by znamenalo pro druhou stranu ještě větší výlohy.

    Odpověď, která přišla, se dala celkem čekat - náš web prý ten pán nikdy neviděl, grafika je z free šablony dostupné online, texty psal sám a téměř 100% shoda zhruba čtyř odstavců a dvou odrážkových seznamů (včetně pořadí odrážek) byla buď čistě náhodná, nebo jsme to opráskli my od něj. Člověk by mu to i věřil, kdybych ty texty a formátování nevybrušoval se svými kolegy několik dní já sám a kdyby grafické prvky nebyly vytvořeny přímo před našima očima.

    V další komunikaci pán změnil tvrzení - už nebyl sám autorem, ale že prý to pro něj vyvořil "nějaký Petr z Prahy", kterého sám nezná, našel ho na Internetu, a že prý to tedy není jeho starost.

    Po vysvětlení, že to jeho starost je, zkusil zanaříkat, že si ten web provozuje jen po odpolednách, když přijde z práce, že musí živit rodinu a nemá čas si všechno chystat sám, a že prý by se nedivil, kdybych byl jeden z těch právnických parazitů, kteří se živí tím, že sdírají jiné lidi z kůže.

    Muselo ho zklamat, když si pak přečetl, že já to vydělávání peněz nemám o nic lehčí a že si prostě jen nenechám ukrást to, co jsem dlouze tvořil, namísto toho, abych to sám někde ukradl - už neodpověděl, ale chráněné materiály z jeho webu zmizely.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.