abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 31
    30.4. 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    30.4. 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 501 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Virtuální servery

    9.9.2008 23:53 | Přečteno: 2225× | Ostatní | poslední úprava: 11.9.2008 15:35

    [Není reklama] Taková myšlenka.. Chcete svůj virtuální server? A taky nechcete utrácet tolik?

    Delší dobu si zahrávám s myšlenkou založit něco jako je CZfree, jenom neprovozující síť, ale servery. V podstatě by se jednalo o (prozatím) jednu mašinu na OpenVZ technologii, na které by běžely servery členů téhle komunity.

    Update: uz jsme tri, dalsi tri je potreba sehnat, houska mi nabidl HW

    Jsem student, a tak si pro svoje projekty nemůžu dovolit reálnou mašinu za nějakých 3kkč měsíčně v Praze. Místo toho bych rád sehnal pár lidí, co to mají taky tak a zkusil to vyřešit sdílenou mašinou. Mám teď bokem nějakých deset tisíc, co bych do toho vrazil. Chtělo by to jednou tolik, aby bylo za co nakoupit HW (třeba deset lidí po tisícovce, to není taková bolest). A měsíčně to někde v Praze bude okolo tří tisíc (Casablanca nebo podobně), to je na mě taky moc, čímž by se i tohle rozdělilo mezi víc lidí.

    Hardwarově mám představu o čtyřjádru, 4G ram, pár disků v raidu, to by mohlo stíhat pár menších projektů.

    Jde mi teda o to, sehnat dalších asi deset lidí, co by byli ochotní se mnou do toho formou občanského sdružení jít. Záměrně se ptám tady na ábíčku, protože tady se pohybují lidi, které by to mohlo zajímat.

    Snad to není moc utopické :-D Kdo má zájem?

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Bluebear avatar 10.9.2008 00:02 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Ten hardware je možná až maličko přehnaný, ale na druhé straně, železo je dnes levné.

    Slabší, ale pořád celkem obstojný 1U server se dá pořídit za 15 700,- Kč i s daní.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    10.9.2008 00:06 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Jasne :-D ja mam ale predstavu, ze by to (pro jistotu) melo byt skalovatelne, tzn. 2cpu deska a pod. Jednoduse receno, aby to bylo mozne kdykoliv rozsirit, i kdyz se muze zacinat treba jenom s jednim procesorem, mene ram a mensimi disky. Neni problem (kdyz budou chechtaky) to potom rozsirit.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Bluebear avatar 10.9.2008 00:14 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Pozor - u většiny serverhostingů se platí za 2U server o dost víc než za 1U, takže pokud není moc peněz, je vhodné to mít co nejplacatější.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    10.9.2008 00:16 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Vime :-D a proto jsem psal "okolo tří tisíc" ne "okolo tisíce" -- teda pokud serverhouing vyrazne nezdrazil od doby, co jsem to prohlizel naposled (mesic, dva)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 09:12 Jakub Suchy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    FS nebrat. Mluvim z lvastni zkusenosti (problemy se sitovkami, low end hardware).

    Ted jsem zjistoval podobne a hetzner.de, ovh.fr, tam se da poridit quad core okolo 60 EUR mesicne...to tady zaplatite za housing :)
    Věroš avatar 10.9.2008 09:35 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Při nákupu Fujitsi Siemens je potřeba počítat s tím, že se do toho musí dávat značkové disky a paměti (cenu vynásobit dvěma).

    Na druhou stranu mají občas zajímavé akce - letos jsem na jaře takhle koupil dva za cenu jednoho.

    BTW: Pokud chceš malý virtuální server a nechceš to na hraní, ale pro bohulibý účel (= pro nekomerční účely), tak ho umíme poskytnout.
    Školím Ansible
    10.9.2008 00:04 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    V master.cz můžeš mít mašinu (do 150W příkonu, za další W připlácíš) na lince 10Mbps do NIXu a 1Mbps mimo něj za cca 800kč bez dph.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    10.9.2008 00:07 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    O tehle moznosti vim, ale to by byla nuda :-D (100Mbit + silna masina by nuda byt nemusela)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Bluebear avatar 10.9.2008 00:12 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Slyšel jsem ale, že master.cz nemá nejlepší podporu :-(

    Pokud jsem dobře pochopil jejich ceník, tak 890,- Kč bez daně je s podmínkou, že přenesená data měsíčně nepřesáhnou 1000 GB po ČR a 100 GB do zahraničí; nad tuto mez se pak platí 15,- Kč (bez daně?) za 1GB.

    Nebo je možné za stejnou sumu mít neomezená data, ale s tím, že rychlost je omezena na 10 Mbps po ČR a 1 Mbps do zahraničí, což je bohužel pro server hrozně málo. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    10.9.2008 00:14 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Presne to se mi na tyhle moznosti nelibi.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 00:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Nebo je možné za stejnou sumu mít neomezená data, ale s tím, že rychlost je omezena na 10 Mbps po ČR a 1 Mbps do zahraničí, což je bohužel pro server hrozně málo. :-(
    Obzvláště, když tuhle tonektivitu má leckdo doma s tím, že má 10Mb do NIXu i mimo něj.. :-)
    10.9.2008 12:29 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Ohledně podpory jsem slušel stejnou větu na každé datacentrum v ČR. S podporou master.cz nemám problémy a kolegové co u nich mají mašiny dýl také ne. Pražské datacentrum master.cz je pěkné, nové a dobře zařízené.

    Ohledně rychlostí - záleží co na tom serveru chceš provozovat, pokud to má být víc používaný repository pro rpm, warez server, porno server tak ti nemusí stačit ani 1Gbps linka, ale normálním smrtelníkům těch 10/1Mbps může stačit ještě hodně let.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Bluebear avatar 10.9.2008 12:37 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    10Mbps do ČR by snad opravdu stačilo, ale 1Mbps do zahraničí je IMO docela zoufalé. Pokud tam bude ke stažení cokoli, o co může mít zájem někdo mimo ČR - a to platí pro kdejaký opensource projekt - a bude to každého hrozně frustrovat. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    10.9.2008 12:43 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    1Mbps je naprostý výsměch, to nestačí ani na normální trochu více navštěvované webové stránky (obzvláště pokud je tam více obrázků), pro návštěvníky to pak musí být naprosté utrpení na takové sstránky lézt, pomalu návrat do doby kamenné (eh, chtěl jsem říct modemové ;-)).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    14.11.2008 23:44 Kroko | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    a proc resite objem? za to cenu je to slusna nabidka, navic provozuju nekolik serveru uz pres rok a pul a zatim se mi nepodarilo prekrocit 100 GB do NIX a 60 GB na transit zhruba ... takze me to netrapi, na druhou stranu se to da snadno hlidat, takze neni problem kdyz se prenosy zacnou blizit vetsimu mnozstvi tak zvysit limit nebo jit na datove neomezeny serverhousing
    http://kroko.evesnight.net
    15.11.2008 09:26 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Nakonec jsme k tomu taky dospeli, vzhledem k castkam, ktery za pseudo-neomezeny traffic vetsina housingu chce.
    Takze jdeme k master.cz. Jinak pokud se k nam chces pridat, napis mi mail (viz profil)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    15.11.2008 12:08 Kroko | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    ne, diky, z takovych hracicek jsem uz vyrostl .... ;)
    http://kroko.evesnight.net
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.9.2008 00:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Slušnou nabídku má SuperHosting.cz, nicméně kamarádovi, co se rád hrabe v právních věcech, se nelíbila jejich smlouva. Za všechny škody například ručí jen do výše měsíčního paušálu, takže snad i kdyby server vyhodili vlastní vinou do povětří.
    10.9.2008 00:29 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Ja ale tyhle vsechy hostingy uz projel.. vdycky se mi neco nelibilo, tak jsem vymyslel tohle. To by me i bavilo.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.9.2008 00:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Jenže i když sis vymyslel tohle, tak to musíš dát do nějaké hostingové společnosti. Tady máš 5 IP adres v ceně a pár věcí navrch.
    10.9.2008 00:56 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Mam dohodnuty hosting s dohledem, dostatek IP adres, konektivita 100M, no limit traffic. U CL-netu. Takze hosting je vyreseny za 3kkč.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Luk avatar 10.9.2008 01:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Kdo by uvažoval u SuperHostingu, ať si rovnou najde právníka, může se stát, že ho bude potřebovat ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.9.2008 01:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Copak, nějaké zkušenosti, nebo jen reaguješ na to, co jsem napsal? :-)
    Luk avatar 10.9.2008 01:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Kdysi jsem tam měl jeden server. Pak byly nějaké potíže (časté výpadky konektivity), tak jsem se rozhodl smlouvu vypovědět. Výpověď byla doručena, jenže oni mi následně poslali fakturu ne na 1 měsíc (což byla výpovědní lhůta podle smlouvy), nýbrž na 3 měsíce. Zaplatil jsem tedy jen část podle smlouvy, oni mi ovšem nechtěli vydat můj server, dokud nezaplatím všechno. Tak jsem to (po neúspěšném pokusu to vyřídit přímo) předal právníkovi, aby to s nimi vyřešil - hned za dva dny se ozvali, že mám server připraven k vyzvednutí. Pak se ještě ozvali asi po necelém roce, že jim prý něco dlužím, ale když jsem jim připomněl právníka, dali pokoj a dokonce poslali i daňový doklad, který mi podle zákona měli poslat do 15 dnů od přijetí platby (ale to ať si řeší s berňákem).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    10.9.2008 11:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Co tak čtu diskuse, spíš bych řekl "může se stát, že ho nebude potřebovat". :-)
    Luk avatar 10.9.2008 12:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    I tak možno ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bluebear avatar 10.9.2008 00:41 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Vzhledem k tomu, že jsem dnes taky prováděl průzkum serverhostingů, tak se můžu podělit o výsledky - bohužel musím konstatovat, že je to všechno nechutně drahé - nebo je to možná přiměřené a my jsme nechutně chudí - vyber si :-)

    AbcHost (ano, to jsou ti, kteří nám hostují AbcLinuxu) nabízejí místo pro 1U server za 1100,- Kč bez daně; data do NIXu neomezená, do zahraničí limit 200 GB (nevím, co se stane při překročení). Nevýhodou je, že housingové centrum není přístupné 24/7, fyzický přístup je možný jen v doprovodu pracovníků hostingu.

    Ignum má 1U místo za 2190 Kč bez daně s 200 GB do zahraničí a neomezeně do NIXu, anebo zcela bez omezení, ale jen s 10Mbps linkou. Výhoda je, že mají 24/7 dozor, fyzický přístup kdykoli si vzpomeneš a patrně taky velmi dobrou podporu.

    O Master už mluvil kolega - mají také 24/7 dozor, cena se pohybuje od 890,- za 1000/100 GB přes 1090,- za 2000/200, až po 2790,- za 10000/1000 GB. Anebo neomezená data za 890,- (10/1 Mbps) nebo 1390,- Kč (100/1 Mbps). Mají také speciální program pro studenty - 500/50 GB limit za 690,- nebo 2000/100 GB za 1390,-.

    Czechia (Zoner) poskytuje serverhousing za 1500,- Kč bez daně, vyhrazená linka 100 Mbps, datový limit 2000 GB do NIXu a 100 GB do zahraničí; mají 24/7 dozor a fyzický přístup kdykoli.

    Arachne Labs nabízí místo pro 1U server za 1416,- Kč (i s daní!) a lze získat významnou slevu, pokud server moc nežere (při 80W je to už jen 1059,- Kč i s daní; ITX server se spotřebou max. 50 W by stál jen 583.10,- Kč, ale nedovedu si představit, jak by něco takového vůbec šlo udělat). 100 Mbps do NIXu bez omezení dat, do zahraničí 100 GB.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    10.9.2008 00:59 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Problem je, ze tohle (vsechno?) je pres tisicovku, co se mi rozhodne davat nechce. Kdyz bych mel hosting za tri tacy a platilo to celkem 10 lidi, tak i s naklady na nejaky ten upgrade mi to vychazi okolo 500-600Kc.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    houska avatar 10.9.2008 07:41 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    to nezni spatne
    btw porad se mi to tu vali...
    10.9.2008 10:11 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    No vidis to :-D ty bys mel zajem?
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 09:35 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Nejde o mašinu, ale o konektivitu. Ta vyjde mnohem dráž než vlastní železo.
    10.9.2008 10:09 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery

    Viz vyse v diskuzi, mam to dohodnute s CL-netem, pripojeni primo na jejich pater, odber do 400W, rack 3U, dostatek IP adres (okolo 30ti pry neni problem). Okolo 3 tis./mes.

    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 11:30 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    4GB pro 10 lidi?? Nebude to malo na jednoho ani ne 400MB? Ale na jednoduchy maly apache+php, postfix, ssh by to stacit mohlo, ale jestli tam nekdo bude matlat javu, tak to bude chtit asi vic, ne? Vychazim z predpokladu, ze XEN a VMware chteji pamet natvrdo. Neznam OpenVZ, takze jestli umi pamet virtualnim masinam pridelovat on-the-fly, tak by to stacit mohlo, pokud tech 10 stroju nezacne zrat pamet najednou.
    10.9.2008 11:42 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Samo, proto rikam ze chci skalovatelnou masinu se skalovatelnou deskou, kam by se dalo nacpat fully buffered ECC az do 16GB. Zatim to vidim na Intel Sapello
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 11:43 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Jo a Openvz prideluje pamet dynamicky, podle nastaveni.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 11:55 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Kdyby to bylo na XENu, mozna bych nad tim uvazoval...
    10.9.2008 12:04 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    K cemu specifickemu potrebujes xen? jinak pokud muze xen a openvz bezet najednou na jedny masine (nezkousel jsem), tak by to asi nebyl problem. Ale nechapu proc xen, je to spousta dalsi rezie (v porovnani s vz) navic.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 12:40 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    No problém s OpenVZ či Linux-VServerem může být ten, že to není skutečná virtualizace, jen kontejner. Pamatuji si, že byly např. pod VServerem problémy s virtualizací tun/tap zařízení, nastavováním iptables pravidel v rámci jednotlivých virtuálních mašin, při velké zátěži a mnoha virtuálních mašinách docházely IPC prostředky, atp.

    Při plné virtualizaci (či paravirtualizaci) se chová virtuální mašina mnohem více jako reálný stroj. Ale osobně jsem proti Xenu (je to IMHO slepá větev vývoje), to už spíše KVM (které je navíc přímo součástí kernelu).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.9.2008 12:45 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Pokud by byl zájem, neměl by být problém některou z těchhle technologií nasadit.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 12:45 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Nicméně je možné, že doba už pokročila a OpenVZ či VServer už takovými dětskými nemoci netrpí... ale skutečná virtualizace je skutečná virtualizace :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.9.2008 12:47 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Co se openVZ tyce, vetsina techhle neduhu uz je davno pryc. S linux-Vserver nevim, ale prijde mi mnohem mene propracovany v tomto ohledu.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 18:30 martinz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Linux-Vserver a OpenVZ jsou vyhodny hlavne pro hostery. Pouzivaji sdilenou pamet a pevne vyhrazena pamet pro jeden VPS je zboznym pranim nez zkutecnosti. Diky tomu jsou takhle schopny nasadit stovky vps na jeden server a podle toho to pak vypada. Vykon je v pohode cirka do 5 VPS, pak uz to jde dost dolu.

    Dulezity je si uvedomit ze tyhle 2 systemy swapuji do jednoho spolecneho mista - opet problem pri vyssi zatezi. Neni mozny pouzit svuj kernel. Omezeny moznosti firewallingu a veci jako OpenVPN prakticky nemozny.

    xen je tezky na instalaci, ovsem vysledek je vyborny. I pri velky zatezi vyborny vykon.

    mrknete i na VmwareESXi - luxusni administrace
    10.9.2008 18:43 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    KVM! ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    10.9.2008 18:47 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Proc ne, mrknu na nej..
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 19:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Poslední asi tři dny si s tím hraju - zatím se mi povedlo nainstalovat virtuální stroj, migrovat pozastavený stroj na jiný počítač (teda ve sktuečnosti na ten stejný, ale na jinou instanci kvm) a spustit instalaci bez fyzického přístupu k fyzickému stroji, na který se instaluje (teda tvářil jsem se, že k němu nemůžu, ve skutečnosti mám jenom jeden ;-))

    Ta migrace by se měla nechat udělat i za běhu (virtuální stroj se zastaví jenom na chvilku), ale o to jsem se ještě moc nesnažil
    Quando omni flunkus moritati
    10.9.2008 19:13 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Kazdopadne to vypada zajimave.. Takze asi ani xen, ani openvz ale KVM? kdybych te mohl poprosit, zjisti prosim jak moc to zdrzuje pri I/O operacich. Ty mas procesor s podporou virtualizace?
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 20:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    kdybych te mohl poprosit, zjisti prosim jak moc to zdrzuje pri I/O operacich
    Jak?
    Ty mas procesor s podporou virtualizace?
    Kvm podporu virtualizace v procesoru potřebuje, bez ní to nejde. Výhoda je, že téměř všechny novější procesory od AMD i Intelu ji mají, akorát občas není povolená (například já nemůžu aktualizovat BIOS na svém základní desce, protože nový BIOS virtualizaci zakáže)
    Quando omni flunkus moritati
    10.9.2008 20:45 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery

    Ten muj ji zrovna nema :-( (T2390).

    Co takhle zkusit

    time dd if=/dev/zero of=tmp.img bs=1M count=512
    Nebo rozbalovani zdrojaku jadra a jejich kopirovani do dalsiho adresare.

    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 21:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    time dd if=/dev/zero of=tmp.img bs=1M count=512:

    Na virtuálním stroji:
    536870912 bytes (537 MB) copied, 11,3857 s, 47,2 MB/s
    536870912 bytes (537 MB) copied, 15,5339 s, 34,6 MB/s
    536870912 bytes (537 MB) copied, 8,19326 s, 65,5 MB/s
    536870912 bytes (537 MB) copied, 10,0326 s, 53,5 MB/s
    
    real    0m11.404s   0m15.678s   0m8.387s
    user    0m0.008s    0m0.008s    0m0.008s
    sys     0m3.740s    0m2.632s    0m2.312s
    Reálný stroj
    536870912 bytes (537 MB) copied, 6,41687 s, 83,7 MB/
    536870912 bytes (537 MB) copied, 6,63016 s, 81,0 MB/s
    536870912 bytes (537 MB) copied, 5,97023 s, 89,9 MB/s
    536870912 bytes (537 MB) copied, 5,70572 s, 94,1 MB/s
    
    real    0m6.431s    0m7.815s    0m10.325s   0m9.799s
    user    0m0.000s    0m0.008s    0m0.008s    0m0.004s
    sys     0m2.484s    0m2.964s    0m2.900s    0m2.852s
    Poslední časový údaj virtuálního stroje jsem si zapomněl poznamenat, proto je tam o jeden míň

    time tar -xjf linux-source-2.6.26.tar.bz2

    Virtuální stroj:
    real    0m37.876s   0m40.317s   0m39.769s   0m38.285s
    user    0m22.653s   0m23.393s   0m22.637s   0m23.185s
    sys     0m5.492s    0m5.372s    0m5.416s    0m5.400s
    Reálný stroj:
    real    0m35.905s   0m33.188s   0m32.914s   0m33.027s
    user    0m22.685s   0m19.953s   0m21.293s   0m20.373s
    sys     0m3.280s    0m3.600s    0m3.292s    0m3.320s
    cp linux-source-2.6.26 1

    Virtuální stroj:
    real    0m18.627s   0m27.225s   0m42.237s   0m28.316s   0m31.437s
    user    0m0.188s    0m0.220s    0m0.180s    0m0.164s    0m0.140s
    sys     0m6.100s    0m9.889s    0m10.397s   0m10.429s   0m10.801s
    Reálný stroj:
    real    0m4.876s    0m22.068s   0m22.685s   0m36.906s   0m12.027s
    user    0m0.124s    0m0.112s    0m0.076s    0m0.096s    0m0.084s
    sys     0m2.144s    0m2.408s    0m2.224s    0m2.420s    0m2.476s
    Tu první hodnotu u reálného stroje nelze brát moc vážně, mám 3GB paměti, takže to všechno nahrál do cache. Po celé té operaci ještě nějakou dobu šrotoval disk.

    time dd if=/dev/zero of=tmp.img bs=1M count=2096:

    Virtuální stroj:
    2197815296 bytes (2,2 GB) copied, 96,2308 s, 22,8 MB/s
    
    real    1m36.624s
    user    0m0.016s
    sys     0m9.165s
    Reálný stroj:
    2197815296 bytes (2,2 GB) copied, 60,8262 s, 36,1 MB/s
    
    real    1m1.080s
    user    0m0.004s
    sys     0m11.429s
    Quando omni flunkus moritati
    10.9.2008 22:01 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Diky moc, je tam videt dost velkej vykonovej propad. No to by DB masiny asi nerozdejchaly. Proto jsem zastancem OpenVz
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 23:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Diky moc, je tam videt dost velkej vykonovej propad. No to by DB masiny asi nerozdejchaly.
    Ten propad výkonu je, jestli dobře počítám, okolo třetiny. To se zdá dost, ale na druhou stranu to vem tak, že jestliže ta virtuální DB mašina tohle nerozdejchá, tak ještě víc nerozdejchá druhou DB mašinu, která poběží paralelně s ní, i když ztráta za virtualizaci bude zanedbatelná (polovina je víc než třetina)

    Jestli jsem to dobře pochopil, tak virtualizace slouží k tomu, aby se na jednom serveru, který se moc nevyužívá, dalo udělat několik serverů, které většinu času nepotřebují nic dělat. Zrovna DB stroje mi do tohohle moc nesedí...

    Quando omni flunkus moritati
    10.9.2008 23:13 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Jasne, hlavne bych chtel videt blazna co da velkou DB do virtualni masiny. Takovej si koupi poradenej stroj a urcite ma na poradnej hosting.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    11.9.2008 01:33 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Tohle jsou hezke vysledky, ale uplne chybne.

    Na zjisteni toho, jak se takova virtualizace chova, musite na masinu dat treba 10 virtualu a v kazdem z nich dat rozbalit a zkompilovat kernel. Zasadni je ten krok rozbaleni. To se zacnou objevovat takove problemy s I/O, ze radeji budete virtualizovat jen vlastni stroje, resp. jen za podminky, ze budete mit na vsechny virtualy root pristup a moznost ovlivnovat co se v nich bude dit.

    Velmi vtipne je treba pusteni slocate na vsech virtualech soucasne ve 4:00 z cronu.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    11.9.2008 01:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery

    Jednou jsem zkusil paralelní (automatickou) instalaci Linuxu na několik virtuálů na stejném fyzickém stroji. Jen jednou… :-)

    11.9.2008 07:05 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Tohle jsou hezke vysledky, ale uplne chybne.
    Nesouhlasím. Ve chvíli, kdy se snažím zjistit, k jakému zpomalení dojde přesunem úlohy z reálného stroje na virtuální, musím testovat právě jeden virtuální stroj.
    Na zjisteni toho, jak se takova virtualizace chova, musite na masinu dat treba 10 virtualu a v kazdem z nich dat rozbalit a zkompilovat kernel.
    Zjištění, jak se ta virtualizace chová při více strojích, je něco jiného. Dopadlo to takhle (Časy jsou uvedené ve tvaru minimum/průměr/medián/maximum. Kromě průměru jsou zaokrouhlené na půl minuty):

    Test 1 - rozbalení jádra na osmi strojích naráz: 3.5min/9m44s/10min/11.5min

    Když to běželo, tak jsem si uvědomil, že 8 strojů každý po 512MB RAM dá dohromady 4GB RAM, což nemám. Důsledkem je to, že virtuální stroje cachovaly ze svého pohledu do paměti, ale ve skutečnosti do swapu - test jsem zopakoval, abych zjistil, jak moc to zdržuje

    Test 2 - rozbalení jádra na osmi strojích s 256BM RAM: 4.5min/6m9s/6min/7min

    Zdržovalo to dost.

    Test 3 - kopírování rozbalených zdrojáků jádra: 8min/12m/14min/14min

    Že vzájemná konkurence několika strojů nebude žádná sláva, to jsem samozřejmě čekal. Nicméně pro srovnání - osminásobné paralelní rozbalení zdrojáků jádra v reálném stroji (každý proces ze svého vlastního souboru a do svého vlastního adresáře): průměrně 3m40s

    Jinak řečeno rozbalování trvalo osmkrát víc virtuálním strojům desetkrát víc času. Osmkrát víc procesům na reálném stroji to trvalo sedmkrát víc času. To už ten rozdíl tak závratný není - zpomalení přibližně o třetinu, pokud dobře počítám.

    Druhé srovnání - paralelní kopírování zdrojáků jádra z místa na místo: průměrně 10m24s. Kopírování tedy osmkrát víc virtuálním strojům trvalo 24× víc času. Osmkrát víc procesům na reálném stroji to trvalo 30× víc času - u virtuálních strojů tedy doba narůstala pomaleji než u procesů.

    (Mám za to, že to bude čistě díky způsobu ukládání dat na disk. Virtuální stroje mají jeden velký soubor, procesy ukládají spoustu malých souborů.)

    Osobně bych řekl, že ta cena za plnou virtualizaci není tak hrozná, obzvláště když se započítá, že není nutné nijak řešit oddělení strojů od sebe. Z principu na sebe nevidí. Nemůžu moc posoudit, jak spravedlivé je rozdělení času CPU mezi jednotlivé virtuální stroje - snad jenom jednou se mi při tom testování stalo, že by jeden stroj byl hotov výrazněji dřív než ostatní (bylo to v tom případě, kdy součet pamětí virtuálních mašin byl větší, než kolik mám fyzicky paměti. Odhaduju, že než jsem stihl zmáčknout enter a spustit běh úlohy i na ostatních virtuálech, stihl si pro sebe ten první zabrat víc paměti, ale ruku do ohně bych za to nedal.)

    Ano, uznávám, že ve chvíli, kdy se víc strojů naráz pokouší používat ten samý zdroj, tak se objeví výkonnostní problémy, ale tím se vracím k tomu, co jsem už psal jinde - jestliže virtuální stroj výkonově nestíhá, tak pravděpodobně potřebujeme reálnou mašinu.

    Ještě co se měření týče - všechny testy probíhaly tak, že data i obrazy virtuálních strojů byly na jednom IDE disku. Paralelně se všemi testy běžel boinc (Poznámka - napadlo by vás, že proces s nice 19 poběží i v případě, že vedle něj jsou 4 další, které mají nice 0? Mě teda ne, ale plánovač na to má zjevně jiný názor)

    Kromě testu 2 paralelně se všemi testy běžel mplayer přehrávájící mp3. Nic z toho nepoužívalo data na tom disku, na kterém se testovalo.

    Ve vztahu k tomuto blogu - snajpa má v úmyslu udělat server sdílený deseti stroji. Já testoval na dvoujádru, on tam chce dát čtyřjádro. (3GB paměti vs 4GB paměti není takový rozdíl.) A disky v RAIDu budou taky výkonově někde jinde, než ten můj prastarý IDE disk.
    Quando omni flunkus moritati
    11.9.2008 07:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Teda když vidím ten čas odeslání, tak jsem si vzpomněl na tohle
    Quando omni flunkus moritati
    10.9.2008 18:43 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Na druhou stranu, neni vmware komercni? Mamiiii, neciiii :-D
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    11.9.2008 00:17 marekb | skóre: 16 | blog: Co se nevešlo do /dev/null | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    VMware je komercni i nekomercni, zalezi na konkretnim produktu.

    Zdarma je nyni pro serverovou virtualizaci k dispozici nejen VMware Server (hostovana virtualizace), ale i plnohodnotny bare-metal Hypervisor ESXi (verze zdarma je omezena na administraci one-to-one).

    M.
    10.9.2008 18:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    to už spíše KVM (které je navíc přímo součástí kernelu).
    A pokud lze soudit z openssl speed, tak přestože je to plná virtualizace, tak tam není nijak velká ztráta výpočetního výkonu (aspoň pokud jde o linuxového hosta)

    Reálný stroj (Athlon X2, 1900MHz)
                      sign    verify    sign/s verify/s
    rsa  512 bits 0.000341s 0.000020s   2934.6  49509.4
    Virtuální stroj
                      sign    verify    sign/s verify/s
    rsa  512 bits 0.000365s 0.000021s   2741.5  46725.3
    Quando omni flunkus moritati
    10.9.2008 18:41 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Diky za info, vykonove xen hlavne ztraci pri I/O aspon co jsem cetl.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 19:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Jenom pro jistotu (nejsem si jistý, jestli jsi mě náhodou nepochopil špatně) - ta data jsou z KVM, ne z Xenu.
    Quando omni flunkus moritati
    10.9.2008 19:15 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    To mi doslo asi po peti vterinach po postnuti .. :-D
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 13:35 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Mozem odporucit xenzone
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    10.9.2008 13:54 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Limitovany traffic, malo IP, maly diskovy prostor. Ja bych chtel nabidnout traffic bez limitu, IP podle potreby (v rozumne mire), diskovy prostor bez limitu (v rozumne mire, desitky GB, tak do 100GB), a protoze jak rikam, obcanske sdruzeni, nechci na tom vydelavat. Chci tam mit nejake svoje mensi projekty + vzit k sobe par dalsich lidi, aby se zaplatil poradny hosting a poradny hw - aby bylo kam skalovat. Ja nesnasim komerci, libi se mi myslenka CZfree, tak proc v podobnem duchu nemit virtualni servery, ze.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    10.9.2008 13:56 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Technicky to nerealne neni. Je potreba _akorat_ sehnat ty lidi co do toho pujdou se mnou. Mozna se muzu zkusit poptat na forech Czfree, ale mel jsem za to, ze tady jsou lidi, co by mohli mit zajem a hlavne kteri tomu rozumi.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Michal Fecko avatar 10.9.2008 14:34 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Server mam, linku tiez, uz len nahodit virtualne servery :-D
    10.9.2008 17:32 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    Vazne? A nejake info?
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Michal Fecko avatar 10.9.2008 17:54 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    7crows.net - stroj selene na 10M linke - akurát by sa žiadala zýšiť RAM pamäť (aspoň na 2G) a RAID1 presunúť zo stavu DEGRADED (pridať párový disk).
    10.9.2008 18:27 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    No do zacatku proc ne.. napis na jabber: snajpa@jabber.lbfree.net a probereme to. I kdyz to neni presne to co mam na mysli (linka i hw)
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    11.9.2008 08:12 mardon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    No já bych možná měla zájem?
    11.9.2008 10:54 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtuální servery
    To by bylo fajn! Napis mi na email (v profilu) nebo na jabber: snajpa@jabber.lbfree.net
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.