Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Kdysi jsem viděl dechberoucí scenérii slunečních paprsků prosvítajících mezi mraky. Podobou jsem viděl již mnohokrát a je častým námětem líbivých obrazů a fotek. Ale tentokrát jsem si při tom pohledu uvědomil, že se vlastně dívám na něco, co je mnohem zajímavější, než se zdá. Co se vzpírá zdravému rozumu.
Ten pohled vypadal nějak takto:

Na té scéně je něco špatně. Slunce je přece extrémně daleko. Z tak dalekého světelného zdroje musí být paprsky vzájemně rovnoběžné. Ale ony zjevně nejsou. Jak je to možné?
Chvilku mi trvalo, než jsem přišel této malé hádance na kloub, a když jsem se pak ptal dalších lidí na to samé, ani pro ně nebylo jednoduché přijít rychle na příčinu. Takže než začnete procházet diskuzi, zkuste se trochu potrápit a nad tímto fenoménem zamyslet. Není to zkreslením objektivu. Na vlastní oči byste viděli to samé, co je na fotografii.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 29.7.2020 09:00
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        29.7.2020 09:00
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        "Chjo"? Citace přímo z té stránky, na kterou se odkazujete:
Nejvíce je zkreslena poloha hvězd v blízkosti obzoru (horizontu) - astronomická refrakce dosahuje až půl stupně.
Jestli ta fotka není focená nějakým hodně dlouhým objektivem, tak je slunce přinejmenším 20-30 stupňů nad obzorem, přičemž podle této stránky je při 10° nad obzorem odchylka asi 5.3' a při 45° nad obzorem méně než 1'; takže na té fotce se bavíme o odchylce nějaké 2-3'.
Opravdu trváte na tom, že při takové odchylce poznáte bez přístrojů, že to slunce je "kousek vedle"? A že to bude nějak podstatné pro ten efekt z fotografie?
 
             29.7.2020 08:59
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        29.7.2020 08:59
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        se tomu řiká krepuskulární paprsky jakože vod slovíčka soumrak nóó a takle to jakoby vypadá zvršku hele :O ;D
 29.7.2020 21:53
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        29.7.2020 21:53
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         31.7.2020 12:24
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        31.7.2020 12:24
🇹🇬             | skóre: 37
             | blog: Grétin blogísek
             | 🇮🇱==❤️ ,   🇵🇸==💩 ,  🇪🇺==☭
        se tomu tak ale fakt jako řiká :O :O
 31.7.2020 18:53
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        31.7.2020 18:53
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
         31.7.2020 19:29
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        31.7.2020 19:29
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        ... keď sa zmieša Latinčina so Slovanským jazykom a vznikne ...Třeba jako názvy měsíců ve slovenštině? (-: Navážet se toho, že starý mrtvý jazyk historickým vývojem zanechal stopu v dnešních jazycích mi přijde vtipné.
 31.7.2020 18:59
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        31.7.2020 18:59
Bedňa             | skóre: 34
             | blog: Žumpa
             | Horňany
        