abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 521 hlasů
     Komentářů: 20, poslední dnes 00:19
    Rozcestník

    Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.

    16.3.2010 16:25 | Přečteno: 2944× | William Alan alias Jambou | poslední úprava: 15.3.2010 16:29

    Zatvrzelí linuxáci by řekli, že kdo neovládá linux ten se nechce učit novým věcem. V podstatě s něma souhlasím. Nic jiného mi nezbývá. Ne, že by jsem neměl na výběr ale oni mají fakt pravdu.

    Chcete si koupit novej notebook? Pokud se rozhodnete pro značku Acer tak počítač dostanete bez systému. Teda v té základní a levné edici. No teda je tam nějaký zavaděč linuxu ale to není linux jako takovej. Něco jako vepřo, knedlo, zelo ale vepřo ze sojového masa, zelí žádné a knedlík jen na obrázku. Firma DXT vám k němu může prodat Windows za nějaky další 4500,- Kč nebo jejich DXT Linux. Nikdy jsem ho neviděl tak nemůžu říci co to je. Je ale zadara. Sáhnout můžete ale také do peněženky a koupit si třeba krabicovou verzi Open SuSe, nebo Mandrivu či Ubuntu. Bude to o poznání levnější a k neznámému systému máte i manuál. Oželíte li manuál máte vše grátis. Linux si totiž stáhnete z netu. Ptáte se proč píši takovy bláboly a všeobecně známy věci? Vysvětlím. Na netu se uživatel dočte jak je linux fajn, že je zadarmo, že je to náhrada za Windows jako vyšitá, že v něm najdete vše co potřebujete atd. Nyní trochu blíže z pohledu uživatele. Linux instalujete v češtině, pohoda. Záhy však přijdete na to, že bez připojení na internet si nic nepřehrajete. Widows je sice to samé ale nepěje se o něm taková chvála a ta chvála odradí běžného uživatele například u Mandrivy Free. Ovladače vám to nabídne ale dostanete se do střetu s licencí kdy ovladače nenainstalujete. Znalý linuxák ano ale já mluvím o uživateli který linux vidí poprvé. Ubuntu je už jiné kafe. Tam je prostě nainstalujete a jedete dál. V Ubuntu není co řešit. Pohoda jazz. Instalace softwaru. Windows to mají tak jak mají. Linux má jiné balíky pro Suse a Mandrivu a jiné pro Ubuntu a Debian. Ostatní nezmiňuji. Instalace ze zdrojových kódů? Nemožné. Utopie pro nováčka. A tady začíná to proč vidím spoustu lidí jak po dvou a méně dnech volají kamarády s prosbou o instalaci cracklých windows. Další problémy následují. Špatná orientace v softwaru pro linux, nepodpora hardware kde si uživatel nemůže koupit to co chce a co se mu líbí. Líbí se vám all-in-one přístroj Lexmark X1250? Máte smůlu. V linuxu si na něj nechte zajít chuť. Prostě to nerozchodíte. Uvádět seznam hardware, který v linuxu nejede, nebudu. Bylo by to na dva romány. Problém softwaru. Potřebujete si napíchnout mobil a pracovat s ním? Smůla. Programy jsou, ale opravdu ubohé v porovnání s Mobil Editem pro windows. Chcete editovat video a vytvářet si vlastní domácí filmy? Smůla. Programy sice jsou ale na primitivní úrovni oproti verzím pro windows. Nečekejte od nich to, co vám nabídne Ulead, Pinnacle, Adobe Premiere a podobně. No je tu pro linux Cinelerra ale tento program nezvládne běžný uživatel a ovládání tohoto editoru videa nemá s intuitivním ovládáním nic společného. Zvuk tak to je prašť jak uhoď. Distribuce Ubuntu Studio tady nemá co zachraňovat. V neposlední řadě je to vzhled linuxu. Jasně, windows si nemohu upravovat tak volitelně jako linux, pravda. Ale windows Vista nebo 7 si prostě uživatel upravovat nemusí. Jsou pěkny již v defaultu. Stačí mu to. Já používám výhradně Ubuntu a to je děs. Již 4 roky si připadám jak na záchodě a nezlepší se to ani verzí 10. Vzhled je katastrofa a pro ženy, kterým ve velké většině záleží na tom jak to vypadá, absolutně nepřijatelný systém. Taková holčina po jednodenním používání linuxu řekne, že linux je sračka. Můj názor je jiný. Používám linux a windows dohromady v dual bootu ale zatím to nejde jinak. Nemohu windows smazat. I když bootuji linux/windows tak 75/25, spoustu věcí by jsem dělat nemohl pokud by jsem smazal win.

    Již nikoho nenutím do linuxu. Pokud nemá zájem a nechce se mu, tak to je jeho volba. Dovolím si na závěr jen pár poznámek. Iloně spadly Visty po nainstalování SP2. Počítač totálně zkolaboval. Nic. Oprava nepomohla, recovery DVD se nechytalo, opravny CD od Microsoftu byly v koncích a nejhorší bylo to, že disk nešel přečíst ani na druhém počítači s windows. Měla tam kočka na 7GB fotek z dovolených cca 3 roky zpětně, dokumenty docela důležité, nějaky filmy a domácí videa. Všichni byli slepí krom jednoho. Slaxe. Ten vše viděl a jen a díky jemu se podařilo zachránit všechna data. Pomohlo by i jiné live CD ale Slax byl nakopírován do RAM takže jsem mohl vše rovnou vypalovat.

    Kamarádka si nainstalovala MPF 1.0 což je Microsoft Private Folder. Jistě znáte. Bez hesla z toho nic nedostanete. S pláčem se na mě obrátila, že tam má tak důležité soubory, že si to nedokáži ani představit a, že zapoměla heslo. Pomohlo live CD Ubuntu ktery se do složky dostalo a vše zachránilo. Mých 20 prstů by nestačilo na spočítání katastrofických pádů windows a následné záchrany díky linuxu.

    Někdo tedy řekne, že linux je sračka. Já mohu říct akorát to, že děkuji bohu, že tuto sračku mám i já a dokáží s ní jakž takž chodit. Nebýt té sračky tak já osobně už dávno ležím na dně žumpy. A děkuji tam tomu seveřanovi, že ho něco podobného napadlo a dokázal ten svůj nápad dokopat do dnešní podoby. Ti druzí? Ti na to přijdou také ale ne hned.        

    Hodnocení: 65 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    16.3.2010 16:39 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Já teda znám jen pár normálních uživatelů MS Windows, nicméně editovat video nebo si přetahovat data mezi mobilem nedokážou ani nechtějí a na naleštěném vzhledu jim houby záleží (mimochodem všechna MS Windows po 2000 vypadají příšerně), nezávisle na pohlaví. Oni prostě potřebují, aby ten počítač něco udělal -- odeslal mail a tak.

    Takže zase akorát matlání špatně definovaných skupin a pochybná generalizace...
    16.3.2010 17:00 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Nebýt té sračky tak já osobně už dávno ležím na dně žumpy
    ROFL
    16.3.2010 17:00 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    když ti Ubuntu připadá jak na záchodě tak proč to takhle čtyři roky používáš? To je nějaká odrůda masochismu? A ten super vzhled u Windows, to je věc názoru a vkusu. Znám dost lidí co si to nastavili tak že to vypadá skoro jak W98 protože prostě nejsou zvědaví na patlaniny.
    16.3.2010 17:06 Mrkva.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Instalace ze zdrojových kódů? Nemožné. Utopie pro nováčka.
    Nechci nic říkat, ale s tímhle se nedá souhlasit. Moje první "opravdové" ne-klikací (po Mandraku) distro byl Slackware. Tehdy jsem netušil (nojo, Windowsák) že existuje něco jako balíčky a tak jsem všechny programy googloval a instaloval svatou trojicí - a šlo to. Upozorňuji, že to bylo v době, kdy jsem s Linuxem žádné zkušenosti ještě neměl :)
    16.3.2010 22:50 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    A aká je tvoja profesia?
    17.3.2010 18:38 Mrkva.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    student :)
    bazil avatar 16.3.2010 17:35 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Ad video, kterej ze jmenovaných programů je zdarma jako ty v linuxu?

    Musíte srovnávat srovnatelné ;-)
    Max avatar 16.3.2010 17:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Ulead dostaneš zdarma ke kabelům, nebo kameře apod. Nějaké verze Pinaccle myslím také.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    16.3.2010 18:09 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Pinnacle bych nechtěl ani zadarmo. Raději bych si nechal zarazit deštník do prdele a otevřít, než v tom šmejdu ještě někdy něco dělat.

    Toto je míněno jako přátelské varování všem, které by napadlo, že platit za ten program (nebo dokonce používat osekanou verzi, kterou vám dali ke kameře) je dobrý nápad.

    A proč? Inu, je to nestabilní, pomalé, s chybami a má to extrémně neergonomické prostředí. Spousta efektů k ničemu a přitom tomu chybí základní funkce. Taky vám omezí možnost exportu. Chcete mpeg2? Není problém, ale nejdřív si kup plugin. Atd.
    16.3.2010 19:47 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    až tak tragicky bych to neviděl. Brácha se tvorbou videa zabývá možná deset let, stříhal a zvučil si ještě analog VHS. V digitálu vyzkoušel Ulead, Pinnacle a ještě cosi a přiklonil se k Pinnaclu. Pravdou je že to mouchy má, naprostá většina efektů je na nic protože nikdo s troškou vkusu a citu nebude mít odvahu je použít a některé funkce jsou poněkud kostrbaté na obsluhu. Ale nic na co by vyloženě nadával. Ono to asi bude hodně o zvyku.
    16.3.2010 20:11 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Moje zkušenosti ale zdaleka nesouvisí jen se zvykem. Měl jsem problémy s výkonem, nestabilitou a nepříliš zábavným způsobem, kterak nasrat uživatele při závěrečném exportu. Verze dodávané ke kamerám jsou většinou tak odrbané, že vám sotva umožní render v mpeg2. U tvorby DVD menu jsem si pak málem vytrhal vlasy.

    S analogovým videem jsem si také užil svoje. Zachycení videa z 8 mm kazet a jejich následný postprocessing kvůli vypadlým framům a rozcházení audia a vide jsou věci, ke kterým bych se nechtěl vracet. Ale je to taky doba (taky zhruba 10 let) u které jsem s vlastním videem skončil, je to nevděčná, namáhavá a zbytečná práce. Od té doby pomáhám akorát rodině (sice se nám snaží všichni namluvit, že toto je běžná činnost BFU na počítači, tak opak je pravdou - nesvedou to) s jejich nahrávkami. Oni dostali právě ten Pinnacle ke kameře. Před půl rokem, kdy jsem s tím dělal naposledy, jsem udělal jeden film, u druhého jsem to už nevydržel, dosavadní projekt zahodil a celé to znovu udělal v trial verzi Vegasu. Kdybych měl dělat video častěji, tak bych neváhal a ten Vegas Movie Studio Platinum bych si za těch cca 100 € koupil.
    corwin78 avatar 16.3.2010 20:25 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Tak ten deštník mě dostal, málem jsem upadl ze židle :-) Ale jinak s názorem na Pinnacle souhlasim, už jen instalace je porod a práce v tom určitá forma masochismu.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    16.3.2010 18:05 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Taky mě napadlo, proč si někdo, kdo má na Adobe Premiere, koupí notebook bez jeho oblíbených Windows, aby ušetřil 4500 Kč. :-D

    No, na druhou stranu, třeba Sony Vegas Movie Studio Platinum Ed. stojí směčných 100 € a bohatě stačí i pro velmi pokročilého polo-amatéra, ne-li polo-profesionála. Škoda, že ten program není ve verzi pro Linux.
    16.3.2010 18:25 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Přesně tak. A ty programy nejsou tak špatné, pokud člověk ví jak s nimi zacházet.. Já už jsem i vydělal peníze (komerční video na zakázku) využitím kombinace Blender+Cinelerra. A nikdo mě nemůže honit za to že jsem něco porušil protože jsem cracknul nějakej Adobe soft nebo k tvorbě komerčního obsahu použil nějakou Lite verzi či co co to explicitně zakazuje.
    Max avatar 16.3.2010 17:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Tak jednak, ženských, kterým na vzhledu nezáleží, je procentuálně víc, jak chlapů (muži jsou totiž povětšinou hračičky, to ženská nainstaluje a jede a už jí nezajímají věci okolo).

    Další věcí je, že obyčejný uživatel je rád, když ví, jak se dostat na internet, popř. si zahrát hru. Nějaký střihy videa, nebo propojení s telefonem neexistuje (osobní zkušenost s cca 70 uživateli v soukromé sféře a mnohem více ve firemní).

    Pokud jde o obnovu dat a různá live cd linuxu, tak to samé existuje i pro windows a pokud je člověk aspoň na střední úrovni ve znalosti win platformy, tak se bez linuxu v klidu obejde ;-).

    Když se ti vzhled ubuntu nelíbí, tak proč si ho nezměníš?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pol128 avatar 17.3.2010 10:05 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Pokud jde o obnovu dat a různá live cd linuxu, tak to samé existuje i pro windows a pokud je člověk aspoň na střední úrovni ve znalosti win platformy, tak se bez linuxu v klidu obejde ;-).

    Čiže, pokiaľ tie dáta nejdú prečítať vo windowse, tak idú v 'live' windowse? To je fasa ;-)
    Max avatar 17.3.2010 17:40 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Ne, tak to nebylo myšleno. Ale když už jsme u této věci, tak : Pokud jdou přečíst v linuxu, nevidím problém v tom, je přečíst ve windows (třeba i pomocí nějakého externího programu)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.3.2010 17:56 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    17.3.2010 21:22 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Ale když už jsme u této věci, tak : Pokud jdou přečíst v linuxu, nevidím problém v tom, je přečíst ve windows
    Pokud je souborový systém nepoškozený, tak ano. Jenže většinou to potřebujeme, právě když požkozený je a to pak opravdu záleží na tom, jak dobře se ovladač souborového systému dokáže vypořádat s chybami.

    Ve Windows je v dispozici jen systémopvý ovladač NTFS a ten, jak jsem po několika zkušenostech s "mrtvými" disky zjistil, je dost citlivy na požkození začátku oddílu. Dokonce jsem se setkal s případem, kdy Windows zůstasly viset při bootování v černé obrazovce (ani nehodily BSOD), pokud byl disk připojený. Škoda, že jsem neměl zrovna v dispozici IDE2USB konvertor, bylo by zajímavé sledovat, co by udělaly při připojební za chodu. A to je druhá nevýhoda Windows - nemožnost připojit disk, aniž by se automaticky "namountoval".

    V Linuxu je naopak v dispozici několik možností: NTFS ovladač v jádře (podpora zápisu je omezená, ale v podobných případech ji nepotřebujete), přes FUSE jedoucí NTFS-3G, komerční ovladače (třeba ten od Paragonu) a dokonce se může použít přímo ten originální windowsovký přes Captive NTFS. Je tu možnost volby - to, co jeden z nich nemusí přečít, jiný může číst bez problémů, nehledě na možnost soborový systém zkontrolovat a pokusit se ho opravit, aniž by se připojil, nebo možnosti konat veškeré pokusy na obrazu disku v souboru.
    16.3.2010 19:30 LuciusMare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    U tohoto postu jen lituji že "The Dialy Computer WTF" je jen anglickojazyčné, perfektně by to zapadalo :)
    otasomil avatar 16.3.2010 19:55 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.

    To je zajimave. Pokazde vyrukuje nekdo, kdo potrebuje sw jez je jen pro win a ostatni mlci ... cimpak to asi bude ?

    Kolega v praci (chlapek skoro 60 let) potrebuje naprosto nezbytne pinnacle, adobe premiere a podobny sw pro upravu (a ted se podrzte) uz tak mizernyho videa z fotaku !!!

    Tento clovek naprosto nezbytne potrebuje windows !

    Stahnul (pardon ja jsem mu stahnul a ulozil video ze stream.cz - on to v tech dokonalych win jez vsechno umi nedokazal) video a chtel je zesvetlit pac pry bylo tmave (nenecha si vymluvit ze tmavy je jeho vyseptany 10 let stary CRT monitor) a k tomu potrebuje pinnacle pac "tam to pry jde" O tom ze nevi jak nastavit pomery stran, aby lidi na videu nebyli tlusti ci prilis hubeni ani nemluve.

    Je zbytecne mu vysvetlovat ze takovouto trivialitu dokaze i movie maker.

    Druhy kolega potrebuje nezbytne win proto, aby si rano precetl spravy na zumpe novinky.cz, blesk.cz .....

    Takovyto lide budou nutne potrebovat i webovy prohlizec jez neni free jako treba Firefox, Opera ... ale je komercni a za prachy (nevim ze by takovyto existoval - pokud ano, nutne ho budou potrebovat). Tzn budou ho chtit po me abych jej uwarezil pac oni to s genitalnima win neumi a mohli jej pouzivat pac je nejlepsi na svete prece pac je za prachy ne ....

    I photoshop lide nutne potrebuji a vubec jim nevadi ze v nem zvladnou maximalne 1 % toho co tento sw umi. Tito lide potrebuji "pocit" ze takovyto sw maji a cejti se jeste lip, kdyz jej maji uwarezeny (samozrejme od nekoho jineho pac sami by to nedokazali).

    Nema cenu, abych mazal med kolem huby a snad kazdy tady ze ctenaru vi ze windows (jakakoli) a sw (jakykoli) si dokazeme najit pomoci Google, nainstalovat ve full verzi.

    Jsem vsak dospely, v letech a rozhodne si nezakladam (jak nekdo) na tom ze mam nejaky sw at uz jakehokoli puvodu, kdyz ho proste nepotrebuju a nevim k cemu by mi byl.

    Takovy reci ze na otoceni fotek z dovolene, vlozeni vodoznaku, textu ... je treba photoshop, corel, zoner photo studio .... muze mit opravdu jen kreten.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    17.3.2010 17:16 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    jojo je to tak. Myslím že už jsem tady kdysi psal že znám jednoho co používá Photoshop na prohlížení obrázků. To jsou hard core uživatelé kteří by asi nejradši jezdili pro tři rohlíky a šišku chleba sto metrů za roh v Lamborghini kdyby jim ho někdo zadarmo sehnal. To lambo. A ten chleba taky.
    srigi avatar 18.3.2010 21:24 srigi | skóre: 10 | blog: sricont
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Zo vsetkym co ste popisal vyjadrujem uplny sushlas. Na podobnu temu je na roote krasny blogpost. Ale nie o tom som kcel.

    Vy a asi aj autor ste v tej dementnej (sry za vyraz) pozicii, kde vas ludia vyhladavaju ako "clovek cez pocitace". Je mi uprimne luto, ak sa v takejto pozicii skutocne nachadzate, lebo sam sa z nej uz asi 4 roky snazim vymanit (zda sa, ze celkom uspesne), lebo BFUs si vazne o takychto ludoch myslia, ze dokazu spravit v lubovolnom programe lubovolnu operaciu, ktoru potrebuju. Nehovoriac o tom, ze im taky clovek ma zhanat warez verzie drahych komercnych softov a zadarmo robit support v lubovolnu dennu/nocnu dobu. Uplny overkill je ked donesu PC s uctovnictvom a kcu iba preinstalovat windows (samozrejme cracknuty, dodat ho mam ja), potvrdia vam, ze nic netreba zalohovat. Dva dni po odovzdavke volaju, kde su vsetky programy a 5 rokov uctovnictva.

    Doporucujem vam, ak sa skutocne v tejto pozicii nachadzate, zacat s okamzitou migraciou medzi BFU a sirenim o sebe, ze o fungovani PC nemate ani ponatia. Potrva to dlho ale investovany cas sa vam mnohonasobne vrati.
    Be kind to newbies.
    otasomil avatar 19.3.2010 17:15 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.

    Za ten odkaz na Rootu dik moc. Dost jsem se pobavil. Uz tim stylem jakym je to napsano.

    Autor popsal typickou skupinu obyvatelstva na teto planete pouzivajici pocitac.

    Jinak k Vasi odpovedi .... mate naprostou pravdu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    lucorp avatar 16.3.2010 20:48 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    nj, po troch rokoch nepretrziteho pouzivania linuxu (dva roky jednej instalacie) som sa pri vyjdeni win7 rc1 vratil na pol roka k strycovi ballmerovi iba na to, aby som zistil ze win 7 je nalesteny prd a instalacia mi vydrzi maximalne pol roka, potom sa rozsype ako, ako... windows.

    Teraz mam asi mesiac druhu instalaciu win7, ale zistil som, ze pokial chcem za pocitacom aj nieco urobit a chcem aby to bolo dostatocne efektivne, linux je jedina moznost. Takze teraz ficim na ubuntu (wubi) pri praci a iba vo vynimocnych pripadoch, alebo po skonceni prace bootujem do win.

    Cize suhlasim s autorom: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    tomboytom-deviant avatar 17.3.2010 08:37 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Ehm, hustý. Jel jsi půl roku na nestabilní verzi windows7 (RC1) a ona byla... ehm ... počkejme, překvapení: Nestabilní! To by nikdo nečekal. No mě by zajímalo, co se Vám s těma windowsama furt děje. To tam instalujete deset různých balíků s kodekama a tunu superextracoolandin tweakovacích programů?
    vlastikroot avatar 17.3.2010 12:39 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Já teda nevim, jak všichni chválí ty nový widle, jestli si je někdy skusili na terminálový způsob (jako to máme ve škole, přihlášení k doméně). Na win2000 se to ještě dalo, na XP je to utrpení, ale na jehovistu a sedmy se nehrabe nic (z pohledu člověka co přijde k počítači a stiskne tlačítko zapnout). Minule se to bootilo přesně 25 minut (několik koleček instalací aktualizací a restartů, než jsem se dostal na login - přitom to byli asi 3 aktualizace jen). Když bych pominul ty aktualizace, tak bych to měl na 4 minuty od poweron do použitelného stavu v desktopu (tzn už to nestartuje žádné pičoviny jako antivir). Tedy použitelného, otevření jakéhokoli menu trvalo přes sekundu (zlaté KDE4 tedy), aplikace se plížily. Přitom dobrý hardware (na moje poměry - C2D a nvidia 9600, si ještě pár let počkám, než budu mít něco tak výkoného doma). Jestli tohle je to nejlepší, co muže M$ ukázat, tak ať tahne. Vytahnul jsem T41 s archlinuxem a za 30s jsem byl v LXDE, kde jsem udělal, co jsem měl.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    lucorp avatar 17.3.2010 16:16 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    ziadna instalacia windows mi nikdy a ziadnych okolnosti nevydrazla dlhsie nez pol roka. Bude to asi tym, ze odmietam venovat cas niecomu co si moj cas nezasluzi. Sucasna instalacia win7 ktoru mam cca mesiac ma v sebe iba Openoffice, avast, gimp, chrome, firefox a dve originalne hry z obchodu, ziadne tweakovacie hovadiny neinstalujem. Jedna sa o original release win7 z obchodu.

    Aj napriek tomuto vsetkemu sa mi za tento mesiac stihla zdrbat uz asi 3x do nepouzitelneho stavu, a 2x som dostal BSOD. Drivre mam najaktualnejsie, ake sa daju zohnat, na pocitaci nerobim nic ine, len spustam hore vymenovane programy. Ubuntu spustane cez wubi sa na pocudovanie nezakuslo ani raz a to som v nom vacsinu casu a mam tu instalovane trosku viacej aplikacii.

    Btw ziadny rozdiel v stabilite RC1 a finalnej verzie win7 som nepostrehol. Stale je stabilny asi ako hviezda po dosiahnuti kritickej hmotnosti.
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    17.3.2010 18:26 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.

    Pokud vám žádná insttalace nevydrží víc než půl roku (samozřejmě, aniž byste se o ni nějak musel extra starat ("čističe", antiviry a spol.)), hledejte chybu spíše u sebe.

    Antivir ani antispyware nepoužívám, Vista jela bez problému 2 roky, Win 7, který má zatím 4 měsíce od instalace, také... XPčka jela také v pohodě (poslední instalace 3 roky), o ty jsem se ovšem "staral" (čas od času projet anitspyware, ccleaner...)

    Tyhle historky mi připadají jako ty, z opačné strany, kdy Pepíček prohlásí "ubuntu je šit, nejde mi tam fifa 2012 a fotošop a musím zadávat pořád nějaké heslo od kořena".

    lucorp avatar 18.3.2010 08:31 lucorp | skóre: 3 | blog: Konverzia stavbára na ajťáka | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Urcite mate pravdu v tom ze mi instalacie win vydrzia menej nez beznemu uzivatelovi. Asi to bude tym ze maximalna udrzba ktoru som tomuto systemu ochotny dat je dfragmentacia, obcas celkove prescanovanie antivirom.

    Lenze ako je to mozne, ze instalacia liinuxu mi drzi radovo v rokoch kym instalacia windowsu radovo v mesiacoch? Asi to nebude iba moja chyba, ale aj chyba MS v tom ze nevedia spravit system bez vlastnosti tamagotchi ;)
    "Vyčíslovať straty na predajoch za pirátske kópie je ako vyčíslovať o koľko deti prichádzame masturbáciou..."
    18.3.2010 10:39 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Psal jsem výše, žádnou nadstandardní údržbu jsem neprováděl a přesto mi Visty (které jinak nic moc, co se výkonově týče oproti Win 7) jely bez problémů 2 roky. A rozhodně jsem tam nehrál jen hledání min a nekoukal na šeznam.cz
    vain avatar 18.3.2010 10:41 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    To by byl průser, kdyby po dvou letech ani nejely ne? Tím bych se moc nechlubil ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    18.3.2010 13:53 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Nechlubím se tím, jen reaguji na poznámku výše, že bez extra péče se do půl roku každý Windows sesype. Což je opravdu, minimálně u nových verzí, blbost.
    otasomil avatar 19.3.2010 18:05 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.

    100 % windows (jakakoli) ziskate tak ze si je nainstalite do oddilu cca 10 - 20 GB i se vsema programama co potrebujete k ziti vcetne nastaveni atd. Dekontaminujete, defragmentujete HDD .... Toto vse bez pripojeni na internet !

    Pak pomoci dd udelate totalni bitovy image partition a tento dle potreby pouzijete pro obnovu.

    Vysledkem je 100 % spolehlivy beh windows vcetne aplikaci. Mam dlohodobe vyzkouseno.

    Oprava totalne pokazenych windows se kteryma by si ani geek neporadil a volil novou instalaci je na modernim zeleze zalezitost tak 10 - 15 minut.

    Mohu jen doporucit.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    tomboytom-deviant avatar 18.3.2010 08:14 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Tak to máte smůlu, ikdyž bych to viděl osobně na ten Avast... Pokud možno, antiviry nepoužívat a zapojit hlavu (zakázat autorun atd ...) A třeba taky vyzkoušet Security Essential od MS ;)
    lmanik avatar 16.3.2010 22:11 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.

    vydrzel jsem cist necelou polovinu, smesice sracek, fekalii a kocek :'(

    A komu to cpes?
    17.3.2010 09:07 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    nemůžete proboha ten text nějak strukturovat? :-) tohle se nedá číst..
    vain avatar 17.3.2010 09:14 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    To je takové když ho chceš zmlátit, tak si důvod najdeš. Z běžného uživatele děláš správce počítače, grafika, editora videí a kdo ví co všechno. Navíc tomu uživateli může být jedno, jak se ovladače, to nebo tamto instalují v jiné distribuci, i kdyby to bylo nevím jaké, zajímá ho ta jeho. A proboha jaký HW podporuje Windows? Máme tady sedmičky a síťové minolty, Windows 7 jsou s nima v řiti (čti musí se použít ovladače výrobce - tedy ne že by vůbec byly pro Win7), na mé Linuxové stanici instalace bez problému, out of the box. Totéž můj mobil, dokud nedoinstaluju na Windows 7 program od výrobce, ani ho nenamapuje, v Linuxu opět out of the box, dokonce i se synchronizací s Evolutionem. Seznam nepodporovaného HW ve Windows? To by asi vyšlo na tři romány.

    Neříkám, že je Linux dokonalý, ale to ani Windows, jde už jen o to si vybrat mezi tím menším zlem, v mém případě, GNU/Linux. Takže až příště budeš chtít psát podobné články, zkus objektivně.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    17.3.2010 13:40 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    zdravim,

    pred 1-2 roky jsem dosel k jednomu zaveru, co se tyce Linuxu a software.

    Linux je sr*pip. Windows jsou sr*pip. Oboji je nestabilni. Na obojim neco nefunguje.

    A pointa plyne z toho, ze na Linuxu to alespon clovek muze zmenit k lepsimu.

    Takze uz me netrapi ani tolik nedodelky a chyby, ale spise to, co by s tim clovek mohl udelat. Tedy cas a penize. Nekdy opravdu staci jen malo a to par clovekomesicu prace.

    Co se tyce software, tak jsem snad nevidel jediny software, ktery by byl bez chyb, nedodelku a ten sw byl dokonaly. A vcelku to chapu jako programator. Ano, uzivatele to nepotesi.

    Co jsem ted zkousel/instaloval po delsi dobe Fedoru/Redhat, tak me par veci vcelku potesilo. Jde to hodne dopredu. Ale v hodne vecech to pokulhava. Ono mozna celkove je soucasny koncept vyvoje v hodne smerech chybny. Delaji se porad stejne chyby i presto, ze mame vice zkusenosti. Ale to je asi na jinou a delsi diskusi.

    gf
    17.3.2010 16:03 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Nedočetl jsem to celé, protože první odstavec by zasloužil roz-odstavcovat, aby se dal rozumě číst. A teď z jiného soudku...
    Vzhled je katastrofa a pro ženy, kterým ve velké většině záleží na tom jak to vypadá, absolutně nepřijatelný systém. Taková holčina po jednodenním používání linuxu řekne, že linux je sračka.
    Chápu, že spousta lidí vidí počítač jako nablýskaný psací/hrací/na_cokoliv stroj a Windows 7/Vista jim absolutně vyhoví. Záleží taky na tom, z jakých Windows přecházejí. Nevidím problém v tom ukázat člověku co zná Windows XP Ubuntu, protože GNOME vypadý podobně (akorát není defaultně modré). Windows 7 a Vistářům bych zase ukazoval distro s nablýskanými KDE4 (OpenSuse třeba).

    Co vidím jako větší problém, když lidé na technických školách kvůli vzhledu nebo zvyku zavrhnou mnohem lepší řešení. Dostat do windows funkční Netbeans, pthready a (La)TeX je porod. Upřímně, to už bych si radši nainstaloval distribuci Linuxu, tohle všechno nainstaloval z balíků a ve výsledku u toho strávím míň času. Spolužák na FELu si například kvůli předmětu o C++ hodil Slaxe na flash disk a na cvičení pracoval v něm.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Algi avatar 17.3.2010 17:36 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Instalace NetBeans mi nikdy nečinila problém v žádném OS (Win, Linux, Mac). V čem je problém? Vždy fungovaly tak jak mají...
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    17.3.2010 22:30 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Mea culpa, blbě jsem to napsal. Instalace jde samozřejmě dobře, ale nastavit to správně, aby se využívalo Cygwinovské gcc už je horší (nebo co se to vlastně nastavit). Tedy, já jsem to na windows nezkoušel, ale lidi s tím evidentně zápasí, když se kvůli tomu vytvořilo docela dlouhé vlákno na fakultním fóru (FIT ČVUT). Totéž pthready. Někdo píše, že mu pthready nefungují ať dělá co dělá a jiní (typicky cvičící) naopak píšou, že s tím nikdy neměli problém. Tak si vyber...

    Každopádně, tyhle věci na Linuxu jedou out-of-the-box, což se o Windows říct nedá.
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    Algi avatar 17.3.2010 22:55 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Koukám, že jsem se pustil do věci, které nerozumím. Já mám zkušenosti v NetBeans pouze s Javou, takže s tímhle bohužel neporadím...
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 18.3.2010 07:57 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux je sračka. Já ale děkuji bohu za to, že ji mám taky.
    Zatvrzelí linuxáci by řekli, že kdo neovládá linux ten se nechce učit novým věcem.
    To je samozrejme naprosta a uplna blbost. Ze se nekdo nechce ucit novym vecem konkretne v pripade spravy operacniho systemu ve svem pocitaci absolutne nemuze byt zakladem pro takove generalizovane tvrzeni.

    Casto je to prave naopak. Lide si nemuzou dovolit ztracet cas ucenim se Linuxu, protoze se pohybuji (a uci nove veci) v uplne jinych oborech a sferach. Proc by taky meli, kdyz to neni nutne?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.